Poolkock

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom serviceförvaltningen arbetar du varje dag med att ge den bästa servicen på Hammarö. Som tillväxtkommun står vi inför en utveckling av kommunens service vilket berör en mängd områden och platser som besöks dagligen. Vi arbetar nära våra invånare och finns här för alla människor som bor och vistas på vår ö. ARBETSUPPGIFTER Som poolkock på Serviceförvaltningen Hammarö kommun arbetar du i det köket som har behov, tex när ordinarie kockar är sjuka eller är frånvarande av annan anledning. Som poolkock jobbar du även 2 av 5 helger i köket på Djupängen säbo. Du deltar i kökets dagliga produktion. Du är delaktig i planering, inköp, administrativa uppgifter som interndebitering, kontering, beställning, egenkontroll/HACCP och näringsberäkning med mera. Som kock är din huvudsakliga arbetsuppgift att tillaga näringsriktiga måltider till våra matgäster. Du har också ansvar för tillagning av special- och allergikoster. Vi söker: 1 kock 100% rullande schema med helg 38,25 tim/vecka KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad kock med flerårig erfarenhet som kock i storkök/restaurang. Du har ett stort intresse av att laga välsmakande och näringsriktiga måltider och anser att en god service och ett bra bemötande är viktiga egenskaper att ha som kock. Ett gott medarbetarskap, god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt är viktiga egenskaper för dig. Du har goda kunskaper i HACCP, hygienföreskrifter och lagstiftning. Meriterande är också att du har kunskap om konsistensanpassade koster och specialkoster till förskola, skola och äldreomsorg. Krav: God datavana, god svenska i tal och skrift samt B-körkort. Då du kommer jobba i alla kommunens kök är det viktigt att du har en stor flexibel förmåga. Intervjuer kan förekomma innan ansökningstidens utgång. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

22 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Kvinnlig Assistent

Poolarna assistans är en liten familjär organisation med hjärta och hjärna. Vi tillhör kollektivavtals området Almega och innehar tillstånd att bedriva personlig assistans. Huvud kontoret ligger i Örebro men vi arbetar med kunder och personliga assistenter rikstäckande. Vi söker nu en erfaren kvinnlig assistent till vår kund, en aktiv kvinna i 70-årsåldern. Hon har tidigare drabbats av en stroke och bor ensam i ett radhus. Vår kund är intresserad av matlagning, trädgård och shopping. Hon är i behov av assistans i vardagen och vi söker nu dig som kan vara med och underlätta hennes tillvaro. Vi söker dig som har erfarenhet av vårdarbete och kan hantera förflyttningar. Det är viktigt att du har god social kompetens och kan kommunicera tydligt med vår kund. Du är lyhörd och noggrann i ditt arbete, och framför allt trygg i dig själv då vår kund är en bestämd kvinna som uppskattar ordning och reda i sin vardag. Fördel om du gillar trädgårdsarbete och har dator vana. Arbetet innebär dygnspass med väntetid natt. Du bör även vara förberedd på att vår kund röker, så tålighet för rökning är en fördel. Vi erbjuder en fast tjänst på 80% enligt ett fyra veckors schema. Vi söker en personlig assistent omgående och ser fram emot att höra från dig. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och göra skillnad i vår kunds liv, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig. Välkommen att maila din ansökan till [email protected]

21 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Hammarö kommun söker en Stödassistenter till ett vikariat på daglig verksam

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom socialförvaltningen arbetar du dagligen med att ge trygghet, kvalité eller stöd till våra invånare. Vi som arbetar här värdesätter det personliga mötet mer än något annat. I takt med att vi växer utvecklar vi naturligt våra verksamheter, förnyar våra lokaler och har en utvecklingsvilja. Vi finns till för att ge Hammaröborna en bättre vardag och att få varje människa att med egen kraft skapa ett bra liv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en stödassistent till Djupängens dagliga verksamhet. Brukarna som finns här har Daglig verksamhetsbeslut inom LSS. Brukarna har sin sysselsättning på Djupängens äldreboende, här har brukarna olika uppgifter i huset som de gör ihop med dig som stödassistent. Brukarna har behov av stöd i sin vardag med struktur och schemaplanering samt hjälp att hitta stimulerande arbetsuppgifter för sin arbetsdag. KVALIFIKATIONER - Omvårdnadsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser är lämplig. - Utbildning i tydliggörande pedagogik är meriterande - Erfarenhet av arbete med individer som faller inom ramen av LSS. - Erfarenhet av arbete hos individer med autism och andra funktionsnedsättningar. Att du arbetar utifrån individens behov i centrum. - Erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande. - Erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. - Det är meriterande om du har erfarenhet av dokumentation och journalföring, god datavana och kan behärska det svenska språket i tal och skrift. Du ska vara trygg i din yrkesroll och ha förmåga att arbeta självständigt. Det krävs att du har ett förhållningssätt som infattar ett lugn och tålamod i arbetet med brukarna. Samverkan med andra aktörer såväl internt som externt ingår också i arbetsuppgifterna, vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga. Viktigt med personlig lämplighet och intresse av att arbeta med målgruppen. Arbete ställer höga krav på lyhördhet och eget ansvar. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och B-körkort är ett krav. Erfarenhet krävs. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

20 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Timvikarier sökes till man i Skoghall

Just nu söker vi en personliga assistenter till vår kund i Skoghall! Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana. Vår kund är en glad man i 60-års åldern som behöver hjälp och stöttning i vardagen för att kunna leva sitt liv så som han vill. Detta innefattar arbetsuppgifter som bland annat personlig omvårdnad, hushållssysslor och stöttning vid måltider och på- och avklädning. Om tjänsten I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att arbeta med: - vara behjälplig med personlig omvårdnad  - hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor  - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Just nu söker vi timvikarier som kan arbeta vid behov. Kunden har assistans dygnet runt och man arbetar dygnspass hos kund.  Lön: Fast enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse, urval sker löpande. Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social, trygg i dig själv och som är van vid att ta ett stort ansvar. För denna tjänst krävs det att du: - har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrif - är rökfri Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Arkivarie till Hammarö Energi!

Välkommen till Hammarö Energi AB - där vi inte bara levererar energi till samhället, utan även möjligheter för dig att växa och utvecklas i din karriär! Just nu söker vi en driven och engagerad individ för rollen som Arkivarie på en tidsbegränsad anställning på 4 månader.  Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Hammarö Energi en Arkivarie/informationscontroller. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos kunden under minst 4 månader.  Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Arbetsuppgifter Som Arkivarie/Informationscontroller kommer du att spela en viktig roll i Hammarö Energi genom att ansvara för att hantera och arkivera dokument samt bidra till en effektiv informationshantering. Du kommer att arbeta nära dina kollegor för att säkerställa att arkiv och dokumentation upprätthålls enligt högsta standard. • Säkerställa efterlevnad av arkivlagen och andra relevanta bestämmelser. • Utveckla Hammarö Energis arbete med e-arkivering. • Utveckla digitala informationshanteringsprocesser. Kvalifikationer • Tidigare erfarenhet av arkivering eller närliggande arbetsuppgifter. • Erfarenhet inom kommunal verksamhet. • Kunskaper inom digital informationshantering. • Tekniskt intresse med förmåga att arbeta med olika system och verktyg. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Hammarö Energi.  Du är:  Strukturerad - Har ett sinne för ordning och reda Självständig - Tar ansvar och arbetar effektivt både i team och självständigt. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid URVAL: Sker löpande KONTAKT: Jesper Wingqvist #Hammaröenergi #Arkivarie #digitaliseing Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Stödassistent till LSS-boende timvik/sommarjobb

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom socialförvaltningen arbetar du dagligen med att ge trygghet, kvalité eller stöd till våra invånare. Vi som arbetar här värdesätter det personliga mötet mer än något annat. I takt med att vi växer utvecklar vi naturligt våra verksamheter, förnyar våra lokaler och har en utvecklingsvilja. Vi finns till för att ge Hammaröborna en bättre vardag och att få varje människa att med egen kraft skapa ett bra liv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är trygg och ansvarsfull till ett av våra gruppboenden inom Hammarö kommun. Som vikarie inom personlig assistent ersätter du ordinarie personal vid semester, sjukdom eller annan frånvaro. Vi behöver personal som kan jobba på en schemarad eller som timvikarier. Arbetet sker mot en brukare. Du kommer jobba med stödinsatser som skapar trygghet, är hälsofrämjande, motiverande samt främjar självständighet. Du samverkar också med brukarens nätverk, övrig personal och andra samarbetspartners. Du stöttar brukaren i dennes vardag med vardagens sysslor utifrån individens behov. Inom förvaltningen implementerar vi IBIC (Individens behov i centrum). I arbetet kommer du att arbeta med ett pedagogiskt arbetssätt och ett lågaffektivt bemötande. I ditt uppdrag kommer du att dokumentera i vårt verksamhetssystem, ta ansvar för andra ansvarsområden inom gruppbostaden samt inom förvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har • Omvårdnadsutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig • Erfarenhet av arbete mot individer med autism och andra funktionsnedsättningar • Förmåga att hantera utåtagerande beteende utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt. • Erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik. • Dokumentation är en viktig arbetsuppgift så det krävs att du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i det svenska språket i tal och skrift. Du behöver vara lugn och trygg i dig själv för att lyckas i din yrkesroll. Det krävs att du har ett förhållningssätt som innefattar tålamod i arbetet med brukarna. Du har en förmåga att vara en aktiv lagspelare, ta egna initiativ och arbeta strukturerat och självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och intresse av att arbeta med målgruppen. B-körkort är ett krav I din ansökan önskar vi att erfarenheter av ovanstående beskrivs. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan komma att tillsättas innan annonstiden slut. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

15 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Pizzabagare sökes

Hej! Jag behöver en medarbetare som kan bra svenska eller Engelska, är social, inte rädd för arbete och kan baka pizza! Du kanske skulle passa in som pizzabagare hos oss på Pizzeria Capri i Skoghall Hammarö. Dina arbetsuppgifter kommer att bli baka pizza, förbereda, diska/städa. har du kunskap i köket så skulle det vara en fördel, tänker på ala carte / sallader. Jobbet skulle innebära att du jobbar ensam som pizza bagare 3 vardagar i vecka. Helt enkelt söker jag dig som vill jobba extra som pizzabagare på vardagar men det kan också bli jobb på helger. Capri Pizzeria ligger i Skoghall Hammarö har drivit den i 43år och är en välskött pizzeria / restaurang och kvarterskrog där alla känner alla med trevlig miljö. Så är du social, arbete villig och kan bra svenska/ engelska så är du välkommen! Mvh Zeljko Velemir Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Personliga assistenter till social man (sommar/timvikarier)

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom socialförvaltningen arbetar du dagligen med att ge trygghet, kvalité eller stöd till våra invånare. Vi som arbetar här värdesätter det personliga mötet mer än något annat. I takt med att vi växer utvecklar vi naturligt våra verksamheter, förnyar våra lokaler och har en utvecklingsvilja. Vi finns till för att ge Hammaröborna en bättre vardag och att få varje människa att med egen kraft skapa ett bra liv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker personliga assistenter som skall arbeta med en social man som behöver stöd och vård dygnet runt. Du jobbar dag/kväll eller vaken natt. I arbetet ingår hantering av sond, hostmaskin och annan medicinsk apparatur. Som vikarie inom personlig assistent ersätter du ordinarie personal vid semester, sjukdom eller annan frånvaro. Vi behöver personal som kan jobba på en schemarad eller som timvikarier. Att jobba som personlig assistent kräver mognad och förmåga att sätta sig in i en annan människas situation. Du som söker ska vara självgående, lyhörd, flexibel och ansvarsfull. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att ha jobbat med personer omfattade av LSS. Kravet på att dokumentera gör att du måste behärska svenska språket och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Dokumentation görs i Combine, vårt verksamhetssystem. Vi använder oss av Time pool när det gäller bokningar av passen som du ska jobba. På arbetsplatsen jobbar alltid två assistenter tillsammans. Arbetstiden är förlagd dag/kväll/natt och alla veckans dagar. Tillträde enligt överenskommelse. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är trevlig och social och gärna utbildad undersköterska eller med motsvarande arbetslivserfarenheter. Det är meriterande att ha arbetat inom vård- och omsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet av BiPap och sond. Du behärskar svenska språket i tal och skrift och får gärna ha vana av dokumentation. B-körkort är ett krav samt tillgång till egen bil, detta krävs för att ta sig till arbetsplatsen. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Skogsmaskinförare till Fryken, Stora Enso Skog

Vill du växa med oss? Vi befinner oss i ett skede där vi rustar för framtiden, där vi hoppas att du vill vara med på denna resa i rollen som maskinförare hos oss – ett jobb som är perfekt för dig som gillar att vistas ute i skogen och som föredrar skiftarbete! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker nu en skogsmaskinförare där du blir en del av ett av våra maskinlag där du primärt kör skotare samt skördare vid behov i ett slutavverkningslag. Som maskinförare har du det viktiga uppdraget att avverka och transportera virke ut till farbar väg där det sedan hämtas för vidare transport till industrier. Vårt mål är att avverka skogen på ett så hållbart sätt som möjligt där du blir en viktig spelare i att fatta beslut om hur det ska gå till. I det dagliga arbetet jobbar du tillsammans med dina kollegor mot uppsatta mål och ni planerar och utför arbetet själva inom gruppen. Målet är att genomföra uppdraget så kvalitativt och effektivt som möjligt till bästa möjliga kostnad. Förutom körning så ingår även markarbeten som service och underhåll av maskinerna samt ekonomisk uppföljning. Miljön och de kontrollsystem du arbetar med är digital och IT- baserad. Rollen som maskinförare ställer höga krav på säkerhet, därför är det viktigt att jobba utifrån sunt förnuft och alltid följa maskinernas säkerhetsrutiner. Ditt arbetsområde är Sunne, Forshaga, Deje, Munkfors, Molkom och Karlstad och du kommer ha din kontorsplacering på Udden, i Skoghall. Du rapporterar till Intraprenören för det aktuella geografiska området. Vem söker vi? För att trivas och lyckas i den här rollen är det viktigt att du är säkerhetsmedveten och noggrann och du är bekväm med att jobba både självständigt och som en del av ett team. Vi söker dig som har erfarenhet av skogsmaskinskörning eller relevant utbildning. Du har erfarenhet av att köra skotare, har du även erfarenhet av skördare är det meriterande. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Du har en förmåga att jobba systematiskt och effektivt och som person besitter du ett driv i att leverera bra resultat Du tycker om att arbeta tillsammans i lag, kan ta ansvar för att sätta mål och uppnå resultat Du drivs av en nyfikenhet och en vilja av att utveckla och att utvecklas Du tycker att ett hållbart skogsbruk är framtiden och vill arbeta för ett företag som sätter värderingar högt på agendan, oavsett om det gäller hälsa och säkerhet, eller hållbarhet och affärsnytta Du hanterar svenska språket obehindrat i tal och i skrift B- körkort Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast den 2 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson via [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Intraprenör Mikael Karlsson på tel. 073 – 085 23 20 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. Se gärna våra filmer: https://www.youtube.com/watch?v=00kIaVzeLVM https://www.youtube.com/watch?v=6OxAbAKm5ls

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpschef avverkning, Stora Enso Skog

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Denna tjänst ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Sourcing and Logistics Director och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 2 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024