Lediga jobb i Lilla Edet

Sök totalt 26 lediga jobb i Lilla Edet

Verksamhetschef Vård och Omsorg

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning Bli vår nya verksamhetschef för Vård och Omsorg i Lilla Edets kommun! Vi söker dig som med lösningsfokus, driv och innovation vill utveckla vård och omsorgsverksamheten framåt i Lilla Edets kommun. I rollen som verksamhetschef blir du ansvarig för att leda och utveckla vår verksamhet inom Äldreomsorg och Funktionsstöd, viktiga områden som ständigt behöver innovation och engagemang för att möta dagens utmaningar. Arbetsuppgifter Du kommer att ha det övergripande ansvaret för strategisk planering och genomförande. Hos oss är tillitsbaserat ledarskap nyckeln till framgång. Som verksamhetschef får du både ge och ta ansvar. Det innebär att du genom tillitsbaserat ledarskap leder för att nå mål och utveckla dina verksamheter genom Lilla Edets styrmodell. Tillsammans med din ledningsgrupp av chefer och ca 400 medarbetare kommer du att säkerställa att verksamheten inte bara uppfyller, utan överträffar de krav och förväntningar som ställs på modern äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättning. Du rapporterar direkt till sektorchef och representerar oss i ärenden inför socialnämnden där du ingår i sektorsocialtjänsts ledningsgrupp. Sektorns ledningsgrupp är du en viktig del av och bidrar till vår övergripande strategiska planering, där du tillsammans med dina kollegor inom andra verksamhetsråden arbetar för högre måluppfyllnad på våra gemensamma mål. Du ingår även i nätverk för verksamhetschefer inom närliggande kommuner med koppling till både GR och Fyrbodal. Kvalifikationer Som ledare har du förmågan att motivera och inspirera andra och besitter starka organisatoriska färdigheter. Du kan hantera komplexa projekt och både startar upp och avslutar dem med goda resultat. För att du ska lyckas har du erfarenhet av förändringsledning och kan implementera effektiva strategier för ständiga förbättringar. Du har en bakgrund från verksamheterna och är väl förtrogen med lagar och regelverk inom socialtjänstområdet. Denna tjänst erbjuder dig en unik möjlighet att verkligen göra skillnad i invånarnas liv genom ditt ledarskap och ditt engagemang för att ständigt förbättra våra verksamheter. Vi välkomnar dig till en roll där du dagligen kommer att påverka och bidra till en högre livskvalitet för våra medborgare. För att lyckas i ditt uppdrag söker vi dig som har följande kompetenser: - Utbildning: Socionomexamen eller motsvarande inom socialt arbete. - Erfarenhet: Mångårig erfarenhet inom vård och omsorg samt ledarskap, inklusive att utveckla chefer. Erfarenhet av att föredra och hantera ärenden i nämnder och andra politiskt styrda organ. - Ledarskapsförmåga: Förmåga att coacha chefer och leda genom tillitsbaserat ledarskap. - Kommunikation: God muntlig och skriftlig förmåga, skicklig i att förmedla vision och strategier. Förmåga att kommunicera effektivt med olika intressenter, inklusive politiker, anställda och allmänheten. - Förändringshantering: Erfarenhet av att leda stora förändringsprocesser och implementera nya strukturer. - Problemlösning: Skicklig i att identifiera och lösa problem samt hantera konflikter. - Juridisk och etisk kompetens: God förståelse för lagar och regler, leder med integritet. - Ekonomisk förvaltning: Erfarenhet av budgethantering och resursoptimering.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Aktivitetssamordnare till träffpunkter

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till att främja seniorers hälsa? Nu söker vi dig som vill vara med och på heltid driva arbetet kring våra träffpunkter! Träffpunkter för äldre finns som en mötesplats för social samvaro och olika former av aktiviteter. Syftet är bland annat att ge stimulans, social gemenskap, bryta isolering, aktivera och bidra till att bevara funktioner samt göra det möjlighet att bo kvar i det egna hemmet. I Lilla Edets kommun finns två träffpunkter: Träffpunkt Hägern och Träffpunkt Lödöse. Uppdraget för den här tjänsten kommer vara att samordna aktiviteter på Träffpunkter och särskilda boenden. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter blir att fånga upp behov och intressen bland kommunens invånare, skapa möjligheter till möten, möjliggöra aktiviteter både för enskilda personer och grupper. Du ansvarar för rekrytering, utveckling, planering och administrationen av frivilliginsatserna.  Omvärldsbevakning och samverkan både internt och externt är en stor del i uppdraget för att utveckla nya samt förbättra och anpassa befintliga aktiviteter. Arbetet innefattar därmed mycket kontakter med externa aktörer för att skapa ett nätverk för att möjliggöra för fler aktiviteter. Du kommer att ingå i Göteborgsregionens nätverk för hälsofrämjande och förebyggande arbete. Syftet med nätverket är att bidra till kunskapsutveckling och regionalt lärande genom erfarenhetsutbyte och fördjupning i aktuell forskning. Kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieexamen från vård- och omsorgsprogrammet eller eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer för uppdraget lämplig utbildning. Vi ser gärna att du har kunskap om och erfarenhet av både den ideella sektorn samt kommunal verksamhet. Erfarenhet av att arbeta med demens och att samordna och leda grupper är meriterande. För att vara rätt person för den här tjänsten behöver du vara både strukturerad, självgående i ditt arbete och ha förmågan att alltid se möjligheter i olika situationer eftersom du både kommer att planera, organisera och arbeta målinriktat.  Som aktivitetssamordnare skapar du relationer med målgruppen samt har många kontaktytor såväl muntliga som skriftliga och det är därför viktigt att du är utåtriktad, lyhörd samt behärskar svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har god datorvana och goda kunskap i digital teknik.  Träffpunkterna är i ständig utveckling kring det hälsofrämjande arbetet och vi ser gärna att du är delaktig i den utvecklingen till exempel kring arbetet välfärdsteknik. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav. Förmåner som anställd hos oss Vi tar ansvar och du har trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Vi erbjuder även flera extra förmåner som till exempel: - Rätt till heltid: Vi vill att våra medarbetare ska ha en trygg anställning och därför erbjuder vi alla som vill möjlighet att jobba heltid.  - Flexibla arbetsplatser: Hos oss har du möjlighet att testa på att jobba inom olika verksamheter. På så sätt inspireras vi av varandras kunskaper och det är alltid nyttigt när medarbetare från en annan verksamhet kan ge oss nya perspektiv och se saker som vi gör bra och saker som vi kan bli bättre på. - Friskvårdsbidrag: Vi erbjuder friskvårdsbidrag där du kan välja mellan en rad olika fysiska aktiviteter, kostrådgivning och massage. Friskvårdsbidraget är 1 500 kr per år. - Rabatterat gymkort: Nordic Wellness erbjuder anställda inom Lilla Edets kommun 25% på alla årskort.  - Företagskort Premium på STC: Lilla Edets kommun har ett samarbete med STC och som anställd kan du teckna ett Företagskort Premium på STC till ett pris på 299 kr/månad. - Fler semesterdagar: Vårt kollektivavtal ger dig dessutom fler semesterdagar än vad som är lagstadgat från och med året du fyller 40. - Kaffe och te: På din arbetsplats har du tillgång till gratis kaffe och te. Villkor Uppvisning av utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras vid anställning, men ska inte skickas med i ansökan. Du beställer detta enklast genom att använda länken:   https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen så skicka in din ansökan redan idag!

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Lärare Idrott och engelska åk 6-9 Nya Skolan Lilla Edet

Nya Skolan startade 2001 med en tydlig och uttalad vision. Vi ville ta ett nytt grepp, vara en ny sorts skola. Vi är vad vi heter och är stolta över vår verksamhet. Varje dag arbetar vi med vår vision tillsammans med våra elever i sann Nya Skolan-anda, vilken beskrivs nedan genom följande begrepp:  - Trygghet & tillhörighet - Självkänsla & självförtroende - Engagemang & bekräftelse - Samverkan & samarbete - Struktur & ordning - Ramar  & regler Nya Skolans grundskolor F-9 Beskrivning Vi söker nu dig som är legitimerad lärare i Idrott och Hälsa samt engelska i årskurserna 6-9. På Nya Skolan i Lilla Edet finner du ett engagerat och kunnigt arbetslag. Skolan drivs av en kompetent och närvarande rektor med flera års erfarenhet i verksamheten, där även närhet finns till ett aktivt elevhälsoteam. Nya Skolan Lilla Edet är en grundskola med ca 140 elever i årskurserna Förskoleklass - Årskurs 9 samt fritidshem och är belägen i centrala Lilla Edet. Skolan är en-parallellig, vilket innebär att du som lärare undervisar i fler än ett ämne. Har du därför legitimation i, eller erfarenhet av, fler ämnen är detta meriterande.  Pedagogerna Våra pedagoger arbetar i arbetslag där man har ett gemensamt ansvar för alla elever som ingår i arbetslaget. När eleverna är i skolan är pedagogerna i verksamheten. På eftermiddagarna förbereder, dokumenterar och planerar pedagogen verksamheten tillsammans med sitt arbetslag. Holistisk syn Pedagogiskt arbetar vi på Nya Skolan med helheter. Vi lär barnen att se sammanhang samt att utveckla ett medvetet och reflekterat tänkande. Vi arbetar ämnesövergripande och finner nya, kreativa vägar, för att stimulera elevernas sökande efter kunskap. Det handlar om att i alla lägen ta till vara elevernas naturliga drivkraft - nyfikenheten! Nya Skolan arbetar med åldersintegrerade klasser. Indelningen är flexibel och anpassas efter pedagogiska behov och elevernas intresse och mognad. Tillsammans skapar vi en atmosfär där kunskap är kul och lärande är ett spännande äventyr.  Elev och lärare sätter gemensamt upp mål för vad eleven ska göra varje vecka. Utgångspunkten är att eleven är delaktig i sitt eget lärande. Kvalifikationer Du ska ha insikt i skolans styrdokument och de lagar som styr skolans verksamhet samt erfarenhet av pedagogisk dokumentation. Vi ser att du är en öppen person som är lugn och trygg i dig själv, och där samarbete ses som en självklarhet då vi arbetar i arbetslag samt i projektform. Du är positivt inställd till utveckling av verksamheten och den pedagogiska miljön. Du är kreativ, initiativtagande och självgående samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi använder oss av IKT-verktyg såsom Ipad och Smartboards i vår undervisning samt i kommunikationen med eleverna. Det är därför önskvärt att du har vana av att arbeta med IKT-verktyg. Du kommer tillsammans med arbetslaget ansvara för utveckling, planering och genomförande av undervisning i årskurs 6-9 enligt Nya Skolans koncept och vision. Det är meriterande om du har några års erfarenhet från läraryrket. Villkor Tjänsten är en ferietjänst på heltid med tjänstgöring på Nya Skolan i Lilla Edet. Tjänsten tillsätts i augusti 2024 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning och rekrytering sker löpande. Uppvisande av utdrag från belastningsregistret är obligatoriskt.

15 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Snickare

Välkommen till C Lidberg Bygg AB ! Vi är ett väletablerat byggföretag som har lång erfarenhet av byggbranschen. Vi erbjuder en bred yrkeskompetens och yrkesskicklighet. Vi står till tjänst med byggservice för kommuner, fastighetsbolag, industri, Brf föreningar och privatpersoner mm... i region Västra Götaland ! Vi söker duktiga och drivna snickare , som kan utgå från Trestadsområdet , Ale , Kungälv, Lerum ! Välkommen att skicka in din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Plåtslagare

Nu söker vi byggnadsplåtslagare för att utöka vår personalstyrka. I arbetsuppgifterna ingår det att montera tak, ex bandtäckning, profilerade plåttak, takavattning, tillverka huvar mm. Om dig: Vi söker dig som har erfarenhet och förmågan att arbeta självständigt i den rollen. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, och trivs med att att arbeta utomhus. För att du snabbt ska kunna sätta dig in i arbetet ser vi att du har ett yrkesbevis, dock är det ej ett krav för tjänsten. Vi kan även erbjuda en lärlingsanställning.

14 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Underhållsmekaniker

Vill du arbeta i ett världsledande internationellt hälso- och hygienföretag med goda utvecklingsmöjligheter? Värdesätter du samarbete och har erfarenhet från att ha arbetat med roterande utrustning? Då är det dig vi söker till tjänsten som underhållsmekaniker. Om företaget Essity Edet Bruk, med 400 anställda, producerar ca. 100,000 ton papper i form av toalett- och hushållspapper varje år. Sedan januari 2022 är Edet Bruk först i världen med storskalig mjukpappersproduktion utan fossila CO2 utsläpp. Fabriken består av flera avdelningar så som massaberedning, ångcentral, papperstillverkning, konvertering och logistik. Här arbetar vi med hela processkedjan, från råvara till färdig produkt i förpackning. Tillsammans med drivna och engagerade kollegor får du arbeta på en tekniskt avancerad linje och producera produkter i världsklass. Du erbjuds en spännande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter . Dina arbetsuppgifter Som underhållsmekaniker på papperstillverkningen ansvarar du för det mekaniska underhållet på avdelningen. Utifrån säkerhetsföreskrifter ingår det i arbetsuppgifterna att utföra: • Förebyggande underhåll • Förbättringsarbeten • Smörjning och byten av tätningar • Inspektioner • Viss egentillverkning och modifiering av maskindelar • Byte och uppriktning av pumpar och motorer • Svetsning av både rostfritt och svart stål • Lagermontage Du kommer bli en del av ett engagerat team där alla är delaktiga i planering, både för gruppen och enskilt. Det arbetas ständigt med utvecklings- och förbättringsarbeten, där du får chansen att ta ansvar och driver din egen utveckling. Din profil Du tycker det är roligt med problemlösning och trivs med att samarbeta med olika människor, samtidigt som du kan arbeta självständigt med egna arbetsuppgifter och projekt. Som person är du positiv och kan självständigt sköta dina arbetsuppgifter, likväl som att du har en god samarbetsförmåga. Du har: • En fullföljd industri- eller verkstadsmekanisk utbildning på gymnasienivå, eller motsvarande erfarenhet • Ett par års erfarenhet från att ha arbetat med underhåll, pumpar och smörjning • Tidigare arbete inom processindustrin eller värmekraftbranschen är meriterande • God förmåga att formulera dig, så väl muntligt som skriftligt, på svenska. Goda kunskaper i engelska är meriterande Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar Essity med Skill där du blir anställd hos Skill. Om detta låter som något för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urvalet behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor eller funderingar får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Tobias Jakobsson, [email protected] Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Semestervikarier med stor servicekänsla till avfall och återvinningsenheten

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning På enheten Avfall och återvinning arbetar vi med kommunens insamlingstjänster för hushållsavfall och kommunens återvinningscentral (ÅVC) i Göta. Tillsammans med hushåll och företag jobbar vi för en effektiv och hållbar avfallshantering i Lilla Edets kommun. Insamlingsarbetet sker såväl på landsbygden som i tätorter. Vi söker nu semester och timvikarier till insamlingsarbete och/eller arbete på återvinningscentralen. Att jobba som semester och timvikarie kan innebära att du blir erbjuden arbete med kort varsel, till och med samma dag, men det kan också vara planerade jobbperioder med mer eller mindre god framförhållning. Du kommer att erbjudas arbete i samband med att ordinarie personal har semester, blir sjuka eller liknande.  Är du kvalificerad för båda uppgifterna är det meriterande. Arbetsuppgifter På återvinningscentralen är uppgiften att informera och hjälpa våra kunder att sortera rätt. Du hjälper till att hålla anläggningen städad och trivsam. När containers är fulla skall dessa komprimeras eller bytas med hjullastare. Du kommer ha kontakter med de underleverantörer som hämtar avfallet. Du ordnar med besökskort till våra kunder och rapporterar avfallsmängder och ÅVC besök. Vid insamling söker vi medåkare i insamlingsfordon som tömmer avfallskärlen hos kommuninnevånarna.  Insamlingsarbetet utförs med 2-facksfordon och sker såväl på landsbygden som i tätorter. Kvalifikationer För arbete på återvinningscentralen söker vi främst dig som har erfarenhet inom avfallsbranschen. Du är ansvarskännande med känsla för service eftersom arbetet innehåller många kontakter med våra besökare. Din flexibilitet och pålitlighet värderas högt. Du ska ha gymnasiekompetens, lätt att kommunicera och vana vid att ta eget ansvar för ditt arbete. Det är meriterande om du talar fler språk än svenska, att du har hjullastarkort för anläggning och för godshantering samt kunskap för arbete med farligt avfall. För insamlingsuppgiften söker vi dig som har pigga ben då det är många i och ursteg från lastbilen. Arbetet är således delvis fysiskt krävande. Du är ansvarskännande med känsla för service. Även din flexibilitet och pålitlighet värderas högt. Du ska ha gymnasiekompetens. Det är meriterande om du har erfarenhet av insamling av hushållsavfall eller liknande sedan tidigare. Gemensamt för båda uppdragen är att vi jobbar tillsammans och vi är öppna för förändring samt att vi vågar tänka nytt. Villkor Tidsbestämd schemalagd anställning förekommer i båda uppdragen enlig överenskommelse. För arbete på återvinningscentralen förekommer även schemalagd arbetstid på helg då återvinningscentralen har öppet på lördagar. Tillträde enligt överenskommelse.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sommarvikarier sökes till 13-årig kille i Nygård.

Nu söker vi dig som vill jobba sompersonlig assistent i sommar hos en av våra kunder. Vår kund är en glad rullstolsburen kille på 13 år som bor hemma med sin familj utanför Lilla Edet. Han behöver hjälp med all sin omvårdnad i vardagen. Hans intressen är djur, film och att vara ute i naturen. Vi söker dig som vill arbeta 80% på sommarvikariat Tillträde Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas relativt omgående. Arbetspassen är förlagda dag/kväll och vv helg 8.15-20.45 VEM SÖKER VI? Vi söker dig som ärglad och positiv, och som delar kundens intresse av djur, film och att vara ute i naturen. Då arbetsplatsen är i kundens hem krävs det även att du är lyhörd, noggrann, ansvarsfull och initiativtagande. Du bör tycka om djur samt ej vara allergisk då djur finns i hemmet. För att lättare kunna ta dig till arbetet ser vi gärna att du har bil och körkort. Vi kräver utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!

8 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
75 % tjänst - Personlig assistent till kvinna i Lilla Edet

Om tjänsten Vår kund är en glad, social och omtänksam kvinna på dryga 70 år. Hon bor i sitt handikappanpassade hus strax utanför Lilla Edet tillsammans med sin make. Kunden har en neurologisk sjukdom och sitter i rullstol, tunga lyft kan förkomma, då man behöver lyfta in kundens rullstol i bilen, hon har viss rörlighet i sina ben, hon behöver hjälp med personlig hygien, skötsel av hemmet, matlagning, promenader och shopping. Vi ser gärna att du delar vår kunds intressen som utflykter,  bad, trädgård och promenader! Ingen utbildning krävs men erfarenhet av liknande arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Nu söker hon efter en kvinnlig personlig assistent, gärna någon som är i sina bästa år, som är positiv, glad, engagerad och som kan vara henne behjälplig med det mesta i livet. Vi ser gärna att du delar vår kunds intressen som utflykter,  bad i kunds SPA-pool, trädgård och promenader! Kund reser till varmare breddgrader och där ser vi att man som assistent kan följa med. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Föräldravikariat samt tjänst SLUV ”Så länge uppdraget varar anställning”. Tjänsten är 75% med omgående start, du arbetar 3 dagar i veckan i snitt. Arbetstiden är förlagda mellan kl 08.00 – 18 Vardagar och varannan helg. Efter sommaren finns goda möjligheter att tjänsten utökas och därmed övergår från vikariat till tjänst. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse Övriga kriterier: - Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift - Vår kund ser gärna kvinnliga sökande. - Körkort och bil då man kör kunden bil när man åker på utflykter - Rökning få ej förekomma på arbetstid. - Att du ser långsiktigt på ditt arbete. - Du är ej allergisk mot pälsdjur. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024