Lediga jobb i Lysekil

Sök totalt 51 lediga jobb i Lysekil

Eventsäljare till Benjamin Ingrosso 20 juli

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

16 maj 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Positiv och ansvarsfull kaviarblandare sökes till Marenors fabrik i Lysekil

Är du praktiskt lagd, snabb och gillar att få saker gjort? Då har vi jobbet för dig. I rollen som kaviarblandare kommer du att ansvara för att blanda kaviar/pastejer/majonnäs enligt recept till rätt kvalité samt ansvarig för att alla fastställda prover och tester enligt kvalitetskontrollprogrammet utförs. Vi söker Dig som: - Har avslutad gymnasieutbildning - Är noggrann, fokuserad, och stresstålig - Behärska svenska språket i tal och skrift Yrkeserfarenhet från liknande arbete inom livsmedelsindustrin är meriterande. Som person är du engagerad och tar ansvar för ditt uppdrag samt har en positiv och prestigelös inställning i ditt arbete. Du kommer till ett glatt gäng där det är viktigt att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga och vill lyckas tillsammans som ett team. I vår produktion är hygien och livsmedelssäkerhet viktiga. I vissa produktioner ingår även allergena produkter så vi ser gärna att du är kvalitetsmedveten och strukturerad. Varaktighet: Tillsvidareanställning Arbetstid: 100 %, skiftarbete Lön: Enligt avtal Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontakta: Evelina Carlsson, HRBP [email protected] Tel. +46 722 172 125 Vid frågor rörande rollen kontakta rekryterande chef: Petra Andersson [email protected] Tel. +46 722 318 425 Varmt välkommen med din ansökan! Marenor är en ledande sjömatsproducent på den nordiska marknaden och ingår i den norska sjömatskoncernen Insula. Vi är modiga, nära och engagerade i allt vi gör. Det genomsyrar allt från det miljövänliga fisket, de smakrika produkterna, vårt samhällsansvar och till relationer med våra anställa, kunder och leverantörer. Vi levererar våra smakrika produkter i Norden, övriga Europa och vidare ut i världen. Vårt namn Marenor ger en fingervisning om vår verksamhet; "mare" är det latinska ordet för hav och "nor" signalerar vårt nordiska ursprung. Marenor har sin verksamhet på den svenska västkusten, med fabriker i Kungshamn och Lysekil samt kontor i Göteborg och Stockholm. Insulakoncernen etablerades 2015. Genom vår portfölj av starka och traditionsrika företag, samlar och bygger vi en stabil, tvärvetenskaplig kompetens om förädling och försäljning av sjömat. Vår strategi är att tillsammans vara en komplett leverantör av sjömat till dagligvaruhandeln och storhushållsmarknaden, med Norden som vår hemmamarknad. Sjömat är bra för kroppen och bra för miljön. Konsumenterna väljer sjömat när den smakar gott och är enkel att tillaga. Det ska vi jobba för och genom det göra vårt samhälle sundare och mer hållbart. Det är därför vi säger: En bättre värld genom kärlek till sjömat.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Gruppträningsinstruktör Bodypump till Nordic Wellness Lysekil

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. Att vara gruppträningsinstruktör på Nordic Wellness Som gruppträningsinstruktör är du klubbens och Nordic Wellness ansikte ut mot våra medlemmar. Entusiasmerande, glädjespridare och stark personlig utstrålning är bra egenskaper att ha i rollen som gruppträningsinstruktör. Viktigast är att man gillar att förmedla träningsglädje och inspirera andra människor till att få ut det allra bästa av sin träning och sina mål. Rollen som gruppträningsinstruktör handlar mycket om att vara i centrum och du ska tycka om att bjuda på dig själv. Vi söker instruktörer i koncept Bodypump. Din utbildning står vi för mot att du instruerar minst en fast klass per vecka på den klubb där behov och efterfrågan finns. Du som söker ska kunna hålla 1 till 2 fasta klasser i veckan antingen morgon, dag, kväll eller helg. Att jobba på Nordic Wellness Vi erbjuder en rolig och stimulerande arbetsplats med högt i tak. Det finns stort utrymme att vara med och påverka samt utvecklas inom företaget. Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill börja träna är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Det här är en miljö som präglas av träningsglädje och viljan att bli bättre. Bered dig på en utmanande,energirik och ständigt utvecklande tjänst. Vill du veta mer om tjänsten? Skicka din ansökan tillgruppträningskoordinator Maya på mailen: [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Produktionsplanerare med inriktning mot applikationsutveckling Preemraff...

Avdelningen för Planering och Optimering på Preemraff i Lysekil expanderar och söker nu en driven Produktionsplanerare med inriktning mot applikationsutveckling som vill vara med att utveckla och förfina våra applikationer. Trivs du i en miljö som ständigt förändras och utvecklas och där din roll blir central för att optimera arbetsfunktionen, kan du vara den som vi eftersöker. Om rollen Avdelningen Planering och Optimering LYR består i dagsläget av 10 medarbetare som arbetar tillsammans för att nå säker, effektiv och lönsam drift med optimerad råvarumix, råolja, förnybara råvaror och produkter till rätt kvalitet och kvantitet. Som Produktionsplanerare med inriktning mot applikationsutveckling arbetar man med framdrift och har ett stort fokus på att utveckla verksamheten för att bemöta den grönare omställningen. Rollen innefattas utav en tillsvidareanställning med en placering vid vårt raffinaderi i Lysekil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Underhålla och vidareutveckla våra befintliga applikationer för att säkerställa hög prestanda och användarvänlighet. Utforska och implementera nya tekniker och metoder för att förbättra befintliga system Proaktivt föreslå och genomföra lösningar som bidrar till avdelningens effektivitet. Driva och optimera den löpande planeringen och koordineringen för tillverkning, lagerhållning och in- och utleveranser av satsningsmaterial och produkter. Under perioder går man även in som ersättare på andra produktionsplanerares ansvarsområden. Sammanställa periodiska rapporter avseende lager, importer, utleveranser, tillverkning och genomströmning Vi erbjuder dig Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och goda utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar utifrån syftet att göra resan till en bättre framtid möjlig. Just nu genomgår vi den största omställningen i vår historia där det fossila successivt fasas ut och ersätts av förnybara alternativ. En omställning vi gör för att vi vill, kan och måste. Hos oss får du frihet under ansvar och uppmuntras att ta egna initiativ för att utveckla verksamheten framåt. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Har du den här bakgrundenVi söker dig med akademisk bakgrund inom systemutveckling, programmering eller annan likvärdig utbildning. Vidare behöver du ha mycket goda kunskaper i Excel och VBA, samt tidigare erfarenheter av att arbeta med SQL-databaser. Vi sätter stort värde på erfarenhet inom liknande industri, samt tidigare kunskaper inom planering och redovisning. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet Är det här du Som vår nya kollega kommer du att arbeta mycket självständigt men samtidigt ha ett behov av information och daglig dialog med flera olika kontaktytor, interna som externa. Du kan hantera snabba förändringar i det dagliga operativa arbetet och samtidigt bibehålla en helhetssyn och överblick. Du är driven, kreativ och drivs av att utveckla dig själv, verksamheten och dina kollegor genom tydlig kommunikation. Du är en snabbtänkt problemlösare med ett logiskt tänkande och har förmåga att självständigt arbeta mot uppsatta mål genom ett metodiskt och strukturerat arbetssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Nästa steg Vi ser fram emot att ta emot din ansökanså snart som möjligt, men allra senast 29/5 2024.Som ett komplement till din ansökan kommer du att få slutföra tester via vår testleverantör Alva Labs. Om du har frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Joel Widlund, [email protected] eller på010 450 34 71 Då Preem bedriver en samhällsviktig verksamhet genomförs alltid bakgrundskontroll samt alkohol-/drogtest inför ett anställningserbjudande. Vid intervju ska för Sverige godkänd ID-handling kunna uppvisas. Preem är även till del ett säkerhetsklassat företag och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan därför genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Facklig kontaktperson finns här. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Produktionsplanerare till Preemraff i Lysekil

Vi expanderar och söker nu en person som trivs i en dynamisk miljö och har förmågan att snabbt analysera situationer och fatta välgrundade beslut. Du drivs av att ständigt arbeta med förbättringar och optimering i en snabbrörlig marknad. Detta innebär att du har förmågan att hantera många olika kontakter inom olika kontaktytor, interna som externa, och samarbeta effektivt för att lösa komplexa problem. Om rollen Avdelningen Planering och Optimering LYR består av 10 medarbetare som arbetar tillsammans för att nå säker, effektiv och lönsam drift med optimerad råvarumix, råolja, förnybara råvaror och produkter till rätt kvalitet och kvantitet. Som produktionsplanerare man tätt tillsammans med värdestyrning och har daglig kontakt med bl.a. drift, lab, trading, shipping och skeppsmäklare. Vidare ansvarar avdelningen för planeringen av fartygens anlöp till våra kajer. Rollen innefattas utav en tillsvidareanställning med en placering vid vårt raffinaderi i Lysekil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Driva och optimera den löpande planeringen och koordineringen för tillverkning, lagerhållning och in- och utleveranser av satsningsmaterial och produkter. Beräkna optimala blandningar utifrån aktuell blandningsstrategi. Ge ut blandningsinstruktioner till raffet. Beställa provtagning och testning av komponenter och produkter genom drift och laboratorium. Sammanställa underlag för intern och extern rapportering med avseende på kvalitet och kvantitet. Sammanställa periodiska rapporter avseende lager, importer, utleveranser, tillverkning och genomströmning Vi erbjuder dig Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och goda utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar utifrån syftet att göra resan till en bättre framtid möjlig. Just nu genomgår vi den största omställningen i vår historia där det fossila successivt fasas ut och ersätts av förnybara alternativ. En omställning vi gör för att vi vill, kan och måste. Hos oss får du frihet under ansvar och uppmuntras att ta egna initiativ för att utveckla verksamheten framåt. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Har du den här bakgrunde Vi söker dig med akademisk bakgrund inom logistik, industriell ekonomi, kemiteknik eller annan likvärdig utbildning. Meriterande är också kunskap från raffinaderiets produktionsprocesser, produkter och labbverksamhet, alternativt erfarenhet från annan kemisk processindustri. Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet. Är det här du Som vår nya kollega kommer du att ha många kontakter i ditt dagliga arbete och behöver därför både tycka om och vara bra på att samarbeta samt att få gehör för de frågor du driver. Du kan hantera snabba förändringar i det dagliga operativa arbetet och samtidigt bibehålla en helhetssyn och överblick. Du är noggrann och snabbtänkt problemlösare med ett logiskt tänkande och har förmåga att självständigt arbeta mot uppsatta mål genom ett metodiskt och strukturerat arbetssätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Nästa steg Vi ser fram emot att ta emot din ansökanså snart som möjligt, men allra senast 29/5 2024.Som ett komplement till din ansökan kommer du att få slutföra tester via vår testleverantör Alva Labs. Om du har frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Joel Widlund, [email protected] eller på 010 450 34 71 Då Preem bedriver en samhällsviktig verksamhet genomförs alltid bakgrundskontroll samt alkohol-/drogtest inför ett anställningserbjudande. Vid intervju ska för Sverige godkänd ID-handling kunna uppvisas. Preem är även till del ett säkerhetsklassat företag och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan därför genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen genomförs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Facklig kontaktperson finns här. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vill du planera din sommar i god tid? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

15 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Senior Processingenjör | Preem | Lysekil

Är du en erfaren ingenjör som vill bidra till utvecklingen av en hållbar och effektiv energiproduktion? Vill du vara en del av ett dynamiskt team som förbättrar och effektiviserar driften på ett av Europas ledande raffinaderier? Om svaret är ja, då är rollen som Processingenjör hos Preem i Lysekil perfekt för dig! ​​​​​​​​​​​​​​ Din roll Som Senior processingenjör kommer du att vara en nyckelspelare i teamet och erbjuda avancerat processtekniskt stöd gentemot produktion och underhåll. Du kommer att optimera anläggningarna för att säkerställa optimal drift, samt arbeta med energiledning och energiuppföljning för att effektivisera energianvändningen. Du kommer också att delta i processimulering och processdesign för att utveckla befintliga och nya anläggningar, samt initiera och driva projekt som bidrar till företagets långsiktiga mål och utveckling. ​​​​​​​​​​​​​​ Din profil Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med processdesign och optimering av processanläggningar. Du är van att arbeta med energiledning och har ett analytiskt tänk. Som person är du initiativrik, strukturerad och trivs med att leda projekt samt att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö. Kvalifikationer * Civilingenjör/MSc. inom kemi, process eller liknande * Minst 5 års erfarenhet av arbete inom processindustrin * Flera års erfarenhet av processdesign, optimering och energiledning * Erfarenhet av att leda och delta i projekt * Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med processimulering * Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Har du denna erfarenhet är det extra meriterande: * Lång erfarenhet av att leda HAZOP/LOPA * Erfarenhet av utvärdering av dimensionerande fall samt beräkning av säkerhetsventiler (API521) / framtagande av ROPD * Erfarenhet av fackelstudier inklusive simulering i FLARENET * Goda kunskaper inom arbete med IOW (API584/API571) På Preem betonar vi vikten av mångfald och inkludering, och vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som kan bidra med sin unika erfarenhet och perspektiv. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra ett verkligt avtryck? Vi ser fram emot din ansökan! ​​​​​​​​​​​​​​ Bli en del av Preems gröna omställning! Preem, Sveriges största bränslebolag, genomför nu en av de mest ambitiösa omställningarna inom energisektorn. Med projekt som Synsat och ombyggnaden av IsoCracker-anläggningen i Lysekil, investerar vi över 10 miljarder SEK för att öka vår förnybara produktionskapacitet till 2,5 miljoner kubikmeter årligen. Denna omställning innebär en omfattande modernisering av vår verksamhet. Genom att integrera avancerade tekniker för koldioxidinfångning och att utveckla förnybara bränslen som HVO och SAF, strävar vi efter att leda omvandlingen mot en mer hållbar energiproduktion. Vårt mål är att etablera en klimatneutral värdekedja senast 2035, vilket speglar vårt åtagande att bidra till en hållbar framtid. Om Preem Du blir en viktig del av Preem - en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer - från början till slut. Att våra raffinaderier hör till de effektivaste i Europa hindrar oss inte: vi vill ständigt bli bättre. Tack vare vår storlek och våra komplexa produkter finns det alltid något nytt att lära sig inom en spännande verksamhet som präglas av snabba omställningar, tydliga regler och högt säkerhetstänk. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, Ansvarstagande, Nyskapande och Inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells för Preems räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Preem. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Mark Ferrer på [email protected] Då Preem är ett säkerhetsklassat företag kan en säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras vid behov. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. För Sverige godkänd ID-handling ska kunna uppvisas. Preem har som policy att alltid genomföra alkohol- och drogtest på samtliga slutkandidater Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Familjerättssekreterare 100% tillsvidareanställning

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Beskrivning Familjerätten är en del av enheten Barn och Unga. Du kommer till en arbetsplats med positiva och engagerade medarbetare där vi arbetar nära varandra. Arbetet vid Familjerätten leds av 1:e socialsekreterare där du har regelbunden genomgång av tjänst och deltar i enhetens veckovisa metodhandledning samt vid APT. Vid enheten har vi en pooltjänst som täcker upp vid eventuella  vakanser och stöttar upp vid arbetstoppar. Tillsammans utvecklar ständigt verksamheten vilket vi gör tillsammans.  Det finns mycket erfarenhet och kunskap på enheten och introduktion är en viktig del hos oss. Välkommen! Vi erbjuder dig närhet till havet, handledning, kompetensutveckling och har generös flextid samt friskvårdsbidrag. Därtill möjlighet till semesterväxling och andra personalförmåner. Arbetsuppgifter Det familjerättsliga området är under ständig utveckling, vilket gör arbetet stimulerande.  Som Familjerättssekreterare arbetar du självständigt med stöd och arbetsledning av 1:e socialsekreterare. I det familjerättsliga arbetet möter vi ofta föräldrar i kris och konflikt, vilket gör möten och utredningar komplexa. För att möta detta sker arbetet vid behov tillsammans med kollega.  Vi arbetar utifrån ett barnperspektiv där barnets bästa sätts i fokus. Detta speglas i möten med barnen och ett ständigt förbättrande av barnfokus i våra utredningar. Vi har en väl utarbetad form för barnsamtal i både utredningar och samarbetssamtal. Vi ser nyttan av ett gott samarbete med andra och arbetar kontinuerligt med att utöka samarbetet både i och utanför organisationen. Lysekils kommun implementerar just nu det digitala verktyget SES (Samarbete Efter Skilsmässa). SES är ett interaktivt verktyg som erbjuds föräldrar för att få stöd och kunskap i barns reaktioner på en separation, vad som är viktigt att tänka på i samarbetet med den andre föräldern samt egna reaktioner och verktyg för att hantera krisreaktioner. SES är evidensbaserat, utarbetat och utvärderat av forskare vid Köpenhamns universitet. Som familjerättssekreterare arbetar du med rådgivning och samarbetssamtal till separerade föräldrar och på uppdrag av tingsrätten ansvarar du för vårdnad-, boende- och umgängesutredningar samt yttranden. Du ansvarar för informationssamtal samt handlägger umgängesstödsärenden och adoptionsutredningar. Vidare ingår så kallade MF-protokoll i tjänsten. Du arbetar nära barn och ungdomsgruppens utredare samt har kommunens familjebehandlarteam till din hjälp i ärenden där vi jobbar utifrån samförståndslösningar och vid övervakade umgängen. Då vi är en mindre kommun varierar inflödet till familjerätten varför det även kan vara aktuellt att arbeta med andra inom enheten aktuella uppgifter, säkerställt att det är möjligt utifrån uppdraget som familjerättssekreterare.  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen, socialpedagog eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. Du får gärna ha erfarenhet av familjerätt eller av utredningar avseende barn/unga inom socialtjänsten. Som familjerättssekreterare har du ett varierande arbete, bestående av både utredningsarbete och samtal. Arbetsuppgifterna kräver att du har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du har ett intresse för utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är bra på att samarbeta i såväl samtalssituationer som i utredningsarbete. Du har en problemlösande analysförmåga och tycker om att arbeta med komplexa frågor. Då arbetet ofta innebär att möta människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt. För att kunna arbeta med världens roligaste, men ibland väldigt svåra jobb, behöver du ha både personlig mognad men också en positiv grundsyn. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under annonseringen. Välkommen med din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Socialsekreterare ekonomiskt bistånd

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över. Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen – här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Beskrivning I Enheten för vägledning och stöd arbetar ett team på 19 medarbetare med många och varierande kompetenser. Vårt uppdrag är att ta emot, vägleda och möjliggöra för alla Lysekilsbor som önskar stöttning för att komma i arbete, studier eller annan varaktig försörjning, att nå sina mål. Enheten finns inom Arbetslivsförvaltningen som bland annat ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning, daglig verksamhet samt sysselsättning. Teamet som arbetar med ekonomiskt bistånd består av en arbetsledare, fem socialsekreterare samt en socialadministratör. För att möta framtida utmaningar ytterligare en engagerad socialsekreterare som vill vara med och bidra till att den enskilde får rätt stöd. Vi erbjuder regelbunden handledning, nära arbetsledning och goda möjligheter att utvecklas i arbetet genom kompetensutveckling tillsammans med kollegor. Vi kommer inom en nära framtid ta nästa steg mot digitaliserade ansökningar av ekonomiskt bistånd för att ytterligare öka tillgängligheten för våra medborgare.  Arbetsuppgifter Tjänsten som socialsekreterare innebär kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning. En del av uppdraget består i att utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd enligt gällande lagstiftning och föreskrifter. Den andra delen består i att möta, vägleda och coacha den enskilde till att formulera sina mål samt att nå varaktig försörjning i form av arbete, studier eller annan ersättning. I enhetens uppdrag ingår även dödsbohandläggning och förmedling av egna medel. Vi använder oss av en strukturerad utredningsmetod (MIX), motiverande samtal (MI) och träffar den enskilde regelbundet för uppföljning och stöd. Vi arbetar relationsbyggande och utgår från den enskildes egna mål och motivation. Du kommer att samverka med andra viktiga aktörer, både internt inom kommunens och förvaltningens egna verksamheter samt externt med bland annat vården, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan.  Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller en annan högskoleexamen, gärna inom det beteendevetenskapliga området. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med handläggning av ekonomiskt bistånd, har kännedom om gällande lagstiftning samt stort intresse för uppdraget och målgruppen. Du behöver ha en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Som person är du självgående, stabil, står stadigt när det är hög arbetsbelastning och bibehåller ett realistiskt perspektiv. Du måste ha förmågan att kunna anpassa ditt arbetssätt utifrån den enskildes behov. Du ser möjligheter snarare än hinder och vill motivera till förändring. Vi är ett gott gäng där alla bidrar till utveckling och arbetsglädje. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet! Villkor Intervjuer sker löpande och tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.  Välkommen med din ansökan! Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Läkare sökes till Västra Götaland!

Går du i tankarna att testa något nytt? Eller letar du efter ditt nästa arbete? Vi söker just nu legitimerad läkare som vill arbeta under sommaren 2024! Du ska ha minst två års erfarenhet som läkare samt kunna arbeta självständigt, flexibelt och vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period: Omgående - 2024-08-31 med möjlighet till förlängning Schema: Dagtid. Jour kan förekomma. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad läkare med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

10 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024