Lediga jobb i Mariestad

Sök totalt 152 lediga jobb i Mariestad

Ekonom inom redovisning

Vi söker dig som motiveras av vårt övergripande uppdrag – att frigöra resurser till vård och omsorg genom effektiva och kvalitativa tjänster. Som Ekonom får du möjlighet att utveckla både verksamheten och dig själv. Tjänsterna är stationerade på Ekonomiservice i Mariestad, vars uppdrag är att ansvara för olika delar av Västra Götalandsregionens ekonomiadministration. Enheten tillhör området Ekonomiservice som även består av fler enheter inom redovisning samt enheter för systemsupport, leverantör-, kund- och patientfaktura och sjukresor. Ditt uppdrag Arbetsuppgifterna består av löpande redovisning, kontroller och bokslut, till största delen för Regionens sjukhus och vårdcentraler. I tjänsten kan även ingå att göra internrevisioner och vara med på internutbildningar för regionens kassor, därav kan det förekomma lite resor i tjänsten. Du kommer ingå i ett team på runt 20 personer. Teamet utför varierande redovisningsuppdrag beroende på våra kunders önskemål. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen med inriktning mot redovisning. Du har tidigare flera års erfarenhet från arbete med löpande redovisning och bokslutsarbete. Du har en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. För att lyckas i uppdraget som ekonom hos oss behöver du vara noggrann och ha god numerisk analytisk förmåga. Det är viktigt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete både självständigt och tillsammans med din arbetsgrupp. Du har en hög känsla för service och förmåga att bygga goda relationer med kollegor och kunder. Då vi arbetar med ständiga förbättringar i vårt arbete ska du trivas med att medverka i utvecklingsarbete. Meriterande är om du har kunskaper i ekonomisystemet Raindance och i uppföljningsverktyget Cognos eller i Power BI samt har kännedom kring Västra Götalandsregionens ekonomiprocesser. Rekryteringsprocessen Vi erbjuder två tillsvidaretjänster och ett vikariat under ca 10 månaders tid. I samband med att du registrerar din ansökan anger du vilken av tjänsterna du är intresserad av. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vårt erbjudande Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete där du tillsammans med kompetenta och inspirerande kollegor får vara med och utveckla verksamheten. Vi värnar om balans mellan arbete och fritid och erbjuder distansarbete ett par dagar i veckan när verksamheten tillåter. Vi ser fram emot din ansökan! Fastighet, stöd och service är Västra Götalandsregionens egen serviceorganisation och fastighetsförvaltare som ser till att saker fungerar som de ska. Vi tar bland annat hand om fastigheters drift, ser till att alla anställda får lön, att lokaler städas och att uppdrag inom regionen bemannas med specialistkompetens. Vi vill arbeta nära dem vi stödjer för vi tror att tillsammans kan vi göra skillnad. Med öppenhet och fokus på utveckling och samarbete verkar vi för ett gott liv i Västra Götalandsregionen. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Eventsäljare till Sommarrock på Karlsholme 20 juli

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

16 maj 2024
Sista ansökan:
18 juli 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Lärare fritidshem Unicaskolan

Unicaskolan är en mångkulturell F-6 skola belägen i centrala Mariestad. Skolans grundtanke är att vi behöver varandra för att kunna bli riktigt bra. Därav organiseras arbetet kring eleverna i arbetslag där all personal arbetar tillsammans för att på bästa sätt skapa goda förutsättningar för lärande. Vi söker just nu en ny medarbetare till vårt fritidshem på Unicaskolan. Är du en positiv person tycker om att jobba i team så kan just du vara den vi söker! Utbildningsförvaltningen bedriver verksamhet för 3500 barn och elever inom förskola och pedagogisk omsorg, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt barn- och elevhälsa. I utbildningsförvaltningen ingår även kommunens kostavdelning. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem/fritidspedagog på Unicaskolan är du kopplad till ett arbetslag där du arbetar tillsammans med all personal i detta arbetslag. För att varje medarbetare ska kunna bidra på bästa sätt så formas det exakta uppdraget utifrån elevgruppens behov, den enskilda medarbetarens och arbetslagets kompetens. Som lärare i fritidshem består en stor del av uppdraget av att planera, genomföra och följa upp det arbete som sker under elevernas tid på fritidshemmet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem/fritidspedagog. Eftersom vårt mål är att skapa de perfekta arbetslagen så lägger vi stor vikt vid att hitta de personliga egenskaper som matchar resten av vårt team. Du ska vara en bra lagspelare, vara nyfiken på att hitta lösningar för att nå uppsatta mål samt ha god digital kompetens. Precisera gärna i din ansökan om du har ämnen/intressen som du brinner för. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
CE-Chaufför sökes i Mariestad - Västra Götaland

Chaufförer sökes i Mariestad! Tommy Nordbergh Åkeri AB växer och söker erfarna chaufförer med god servicekänsla. Värdesätter du precis som vi en arbetsplats som präglas av bra teamwork och stort eget ansvar? Då kanske du också är en Tommy! Giltigt CE-körkort, truckkort, YKB, förarkort God vana vid att backa med släp Erfarenhet av tempererat gods Vana vid lastning och lossning Två till fyra års erfarenhet i yrket/ Fullgjord praktik på Tommy Nordbergh Goda kunskaper i svenska alternativt engelska i både tal och skrift Arbetsuppgifter - Lots med utgångspunkt Mariestad - Lossning och lastning av livsmedel - Lossning och lastning av kylda För att passa in i vårt team tror vi att du är: - Flexibel med ansvarskänsla - Duktig på att hantera olika typer av människor - Ordentlig och varsam med fordon och arbetsredskap Vi erbjuder Dig: - Avtalsenlig lön, enligt Transport - Tillsvidare, vi tillämpar provanställning - Scheman Skriv i din ansökan "Chaufför Mariestad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Gryning i Mariestad söker vikarierande behandlingsassistent till Söderåsen

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Söderåsen erbjuder behandling till flickor och pojkar 1216 år, med normbrytande beteenden som kriminalitet, droganvändning, vagabonderande, omfattande skolk, utagerande beteenden, samt konfliktfylld relation till familj och nätverk, vilket gör en institutionsplacering nödvändig. Ungdomarna har ofta olika neuropsykiatriska diagnoser. Deras normbrytande beteenden uppstår i deras omgivning och sammanhang, upprätthålls och eskalerar i förhållande till varandra. Sammantaget har ungdomarna som kommer till Söderåsen en komplex individuell problembild. Arbetet på Söderåsen utgår från miljöterapi med individuellt anpassad struktur, aktiviteter planeras tillsammans med ungdomarna, vissa fasta strukturer finns dock som gäller samtliga ungdomar. Vi tillämpar ett lågaffektivt bemötande och MI genomsyrar verksamheten både som samtalsmetod, men även som bemötande. Genom att erbjuda en individuellt anpassad struktur och trovärdiga relationer skapas den trygghet, omsorg och förutsägbarhet som krävs för att ungdomen ska få möjlighet att växa och utvecklas. Behandlingen utgörs till stor del av motiverande, målinriktade och stödjande samtal med den unge, samt en förutsägbar vardag tillsammans med behandlingsmetoderna vi har. Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi därför en vikarie. Vi söker dig som vill ha ett utvecklande och engagerande jobb där du får göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Som behandlingsassistent är du delaktig i och ansvarig för de dagliga aktiviteterna med våra ungdomar. Du genomför både strukturerade och spontana samtal samt observationer. Samtliga anställda deltar i genomförandet av våra uppdrag och har ett gemensamt ansvar för ungdomarna. Du arbetar utifrån ett miljöterapeutiskt förhållningssätt med ett lågaffektivt bemötande och möter ungdomarna, som kommer till enheten, med trygghet och omsorg. Arbetstiden är schemalagd med samma arbetstider alla pass kl 8-20/21 och arbete två helger av fem. Tjänsten är på 100% och ett vikariat under perioden 240819-241231. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har minst en två-årig eftergymnasial utbildning inom området. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på HVB samt arbete med ungdomar. Meriterande är kunskaper och utbildning i MI och Miljöterapi. Vi söker dig som har intresse av att vara med och jobba med ungdomar, du har god samarbetsförmåga liksom förmåga till reflektion. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då resor ingår i arbetet är körkort ett krav. ÖVRIGT Vi erbjuder • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten. • Ett utmanande arbete där du lär dig något nytt varje dag • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Gryning i Mariestad söker behandlingspedagog till HVB Söderåsen

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Söderåsen erbjuder behandling till flickor och pojkar 1216 år, med normbrytande beteenden som kriminalitet, droganvändning, vagabonderande, omfattande skolk, utagerande beteenden, samt konfliktfylld relation till familj och nätverk, vilket gör en institutionsplacering nödvändig. Ungdomarna har ofta olika neuropsykiatriska diagnoser. Deras normbrytande beteenden uppstår i deras omgivning och sammanhang, upprätthålls och eskalerar i förhållande till varandra. Sammantaget har ungdomarna som kommer till Söderåsen en komplex individuell problembild. Arbetet på Söderåsen utgår från miljöterapi med individuellt anpassad struktur, aktiviteter planeras tillsammans med ungdomarna, vissa fasta strukturer finns dock som gäller samtliga ungdomar. Vi tillämpar ett lågaffektivt bemötande och MI genomsyrar verksamheten både som samtalsmetod, men även som bemötande. Genom att erbjuda en individuellt anpassad struktur och trovärdiga relationer skapas den trygghet, omsorg och förutsägbarhet som krävs för att ungdomen ska få möjlighet att växa och utvecklas. Behandlingen utgörs till stor del av motiverande, målinriktade och stödjande samtal med den unge, samt en förutsägbar vardag tillsammans med behandlingsmetoderna vi har. Nu söker vi dig som vill ha ett utvecklande och engagerande jobb där du får göra skillnad! ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten? Som behandlingspedagog är du delaktig i och ansvarig för de dagliga aktiviteterna med våra ungdomar. Du genomför både strukturerade och spontana samtal samt observationer. Samtliga anställda deltar i genomförandet av våra uppdrag och har ett gemensamt ansvar för ungdomarna. Du arbetar utifrån ett miljöterapeutiskt förhållningssätt med ett lågaffektivt bemötande och möter ungdomarna, som kommer till enheten, med trygghet och omsorg. Arbetstiden är schemalagd med samma arbetstider alla pass kl 8-20/21 och arbete två helger av fem. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har minst en två-årig eftergymnasial utbildning inom området. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete på HVB samt arbete med ungdomar. Meriterande är kunskaper och utbildning i MI och Miljöterapi. Vi söker dig som har intresse av att vara med och jobba med ungdomar, du har god samarbetsförmåga liksom förmåga till reflektion. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då resor ingår i arbetet är körkort ett krav. ÖVRIGT Vi erbjuder • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten. • Ett utmanande arbete där du lär dig något nytt varje dag • En kultur som präglas av kunskap, kvalitet och delaktighet • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Jobba på Hotell i Sommar!

Nu är det snart dags för sommar 2024 och vi söker dig som letar sommarjobb :) Perfekt för dig som är student eller söker något mer tidsbegränsat. Vi söker någon som vill jobba 4-5 dagar i veckan och som tycker det är lika roligt som vi att hjälpa alla härliga turister som kommer till Mariestad under sommaren. Vi rekryterar baserat på personlig lämplighet och söker någon med god arbetsmoral och positiv attityd. Våga söka! Det viktigaste är dina personliga kvalitéer och driv, så även om du inte har jobbat inom branschen förut eller detta är ditt första sommarjobb välkomnar vi din ansökan. Arbetet går ut på at checka in & ut gäster, ta emot bokningar, ta hand om konferenser & möten, hjälpa till med frukostservering, planera dagen och ha översikt över alla hotellets delar från receptionen till köket till städning och ser till att allt flyter på som det ska. Arbetstider är förlagd på morgon, eftermiddag & kväll samt helger. Du arbetar efter ett löpande schema. Ansökan : [email protected] Skriv i titel: SOMMAR24

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Förvaltningsledare IT

Länsstyrelsernas IT-avdelning är i en spännande utvecklingsfas där digitalisering, innovativa lösningar och säkerhets- och beredskapsfrågor är i fokus. Vår IT-miljö är omfattande och varierande. Den innefattar allt från modern infrastruktur till system som vi utvecklar själva. Framför allt kommer våra idéer hela samhället till nytta. Det ger en alldeles speciell känsla som är svår att slå. Länsstyrelsernas verksamhet har en stor bredd och verkar inom områden som är högst aktuella i dagens samhälle. Digitalisering är en stark drivkraft för länsstyrelserna där IT ofta har en nyckelroll i att realisera behoven. Länsstyrelsernas IT-avdelning är nationell och jobbar för samtliga 21 länsstyrelser i Sverige. Om arbetsplatsen Vill du vara med och utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle? Trivs du i en miljö som utmärks av lagkänsla och möjligheten att utvecklas tillsammans? Lockas du av ett hållbart arbetsliv med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden? Är du redo för nästa utmaning i karriären? Vår enhet expanderar och vi behöver bli fler smarta, drivna och kompetenta kollegor. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av system, integrationer och applikationsplattformar. Vi bygger morgondagens förvaltnings- och utvecklingsorganisation där starka team leder, driver och levererar IT-stöd i framkant! Häng med på vår resa! Arbetsuppgifter I rollen som förvaltningsledare IT erbjuder vi dig ett spännande och självständigt arbete med ansvar att leda ett team med duktiga medarbetare. Som förvaltningsledare IT ansvarar du för förvaltnings- och utvecklingsfrågor på både kort och lång sikt inom ett eller flera förvaltningsområden. Du säkerställer att IT-systemen inom dina objekt är funktionella och säkra både nu och i framtiden. Som förvaltningsledare hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget, och att du kan föra en dialog med vår kund utifrån de förutsättningar som IT-avdelningen har. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav. Du ansvarar för leveransen inom ditt ansvarsområde och leder ditt team och driver varierande uppdrag. Du ansvarar för förvaltningsplanen och budgeten inom ditt område. Inom IT-avdelningen deltar du i det ständiga arbetet att utveckla metoder för effektivare arbetssätt. Du är drivande, strukturerad och kommunikativ. I rollen som förvaltningsledare IT: har du det övergripande ansvaret för ditt område där du leder och samordnar arbetet för IT avdelningen. arbetar du tillsammans med ditt team med att utveckla och förvalta system samarbetar du med verksamhetens representanter och utarbetar och följer upp planer på kort och lång sikt. ansvarar du för områdets avtal och har kontakt med externa leverantörer och andra myndigheter. Du arbetar i ett team där lagkänsla och samarbete är nyckelord och har stora möjligheter att utvecklas tillsammans med oss. I den här rollen arbetar du med utmanande och utvecklande uppdrag tillsammans med engagerade och tillgängliga kollegor. Du får en arbetsgivare med fokus på en samhällsgärning att vara stolt över. Här har du en möjlighet att arbeta med tekniska lösningar som påverkar hela samhället. Hur låter det? Placeringsort är Göteborg, Mariestad, Vänersborg, Karlstad eller Luleå. Placering på annan ort kan vara möjligt enligt överenskommelse. Vi erbjuder ett flexibelt arbete med goda möjligheter till distansarbete del av arbetstiden. Se vår film om hur det är att jobba hos oss Kvalifikationer För att lyckas väl i tjänsten som förvaltningsledare behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Med ditt ledarskap motiverar och förser du andra med aktiviteter som krävs för att nå gemensamma mål. En viktig del i din personlighet är att du kan bygga och underhålla relationer på ett förtroendeingivande sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god vilket innebär att du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera genom att du anpassar ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift. Våra kollegor är utspridda bland våra län i Sverige där nyckeln är att kunna samarbeta väl i en geografisk spridd organisation. Du har: flerårig erfarenhet av förvaltningsledning inom IT akademisk utbildning, med inriktning mot IT eller motsvarande erfarenheter erfarenhet av budget och budgetuppföljning erfarenhet av ledarskap, såsom projektledning, samordning och teamledarskap erfarenhet av leverantörsstyrning och avtalshantering förmåga att leda förändringsarbete. Vi ser gärna att du har: erfarenhet av förvaltningsmodellen pm3 erfarenhet av ITIL erfarenhet av att leda en förvaltningsorganisation. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning som speglar länens befolkning. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi vill gärna att den är på svenska då det är vårt arbetsspråk. Du söker jobbet via denna länk: Ansök här Läs mer: Jobba på länsstyrelsernas IT-avdelning Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Intervjuer kan komma att genomföras löpande under ansökningstiden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetenhet. Säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan vi fattar beslut om anställning. För en del anställningar kan därför svenskt medborgarskap komma att krävas. Läs mer om säkerhetsprövning Personalsäkerhet - Säkerhetspolisen (sakerhetspolisen.se). Vi har valt rekryteringskanaler och vill inte bli kontaktade av rekryteringsföretag. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Operation Manager Asfaltsverk

Som Platschef eller arbetsledare leder och utvecklar du vår verksamhet inom främst asfaltproduktion. Du har tekniskt och ekonomiskt ansvar för produktionens utförande samt ansvar för underställd personal. Drivs du av att tillsammans med andra engagerade medarbetare genomföra några av de mest utmanande och spännande projekten som finns i sydvästra Sverige? Trivs du i situationer där samarbete med dina medarbetare är avgörande för framgång, där du kan använda hela din potential för att lyckas? Önskar du samtidigt ett fritt och omväxlande jobb på ett av Sveriges populäraste asfaltsföretag? I så fall råder vi dig verkligen att söka detta jobb! Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av asfalttillverkning, beläggning eller markarbeten. Några års erfarenhet som platschef eller arbetsledare är meriterande. Som person är du driven, flexibel och bra på att samarbeta med såväl kollegor som kunder. Du trivs i rollen som ledare och vill vara med och bidra till att våra medarbetare utvecklas och arbetar mot gemensamma mål. Du verkar för en god arbetsmiljö. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Arbetsområdet är sydvästra Sverige och placeringsort sker efter överenskommelse. B-körkort är ett krav.   Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Technical Specialist Asphalt Karl-Johan Aksell, telefon 070-5497304. Enligt NCCs ordning och säkerhetsregler genomförs Bakgrunds kontroll samt alkohol och drog test på slutkandidaterna. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2024-05-31 På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. Varje dag tar våra 15 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024