Lediga jobb i Mora

Sök totalt 169 lediga jobb i Mora

Lärare slöjd, trä och metallslöjd

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Arbetet innebär undervisning i trä och metallslöjd på flera skolor. Arbetsuppgifter Trä och metallslöjd är en av två inriktningar i ämnet slöjd. Arbetsuppgifterna består av att undervisa i inriktningen trä och metall där även planering, efterarbete, sambedömning och analys ingår.  Arbetet innebär tätt samarbete med lärare i textilslöjd då de båda inriktningarna ingår i ämnet slöjd. Slöjdprocessen är tydligt framskriven i nuvarande kursplan med dess  olika dimensioner för elevens lärande. Vilket vi ser som självklart att samarbeta om i ämnet slöjd. I arbetet ingår ett naturligt inslag där vi arbetar med att låta slöjdämnet bli ett ämne som motiverar eleverna till fortsatt utbildning och kommande arbetsliv. Samarbete och dialog med klasslärare och elevhälsoteam ingår runt närvaro, omdömen och betyg.  I undervisningssituationer är det en självklar uppgift att ha förmågan att anpassa efter olika elevers behov och vara flexibel för att möta elevernas utmaningar så att alla får en chans till likvärdig undervisning i ämnet.  Kvalifikationer Lärarexamen inklusive lärarlegitimation. God kännedom och kunskap om aktuella styrdokument och lagar. Behärska det svenska språket i både tal och skrift. Meriterande med kunskaper i andra språk. Förmåga att kunna skapa förtroende och goda relationer, såväl internt som externt. Förmåga att kunna motivera eleverna och ha goda relationer med kollegor på de olika skolorna. Förmåga att nå resultat i relation till uppsatta mål och vara en god ledare. Övrigt Körkort och tillgång till bil. Förmågor och färdigheter Självständighet Initiativtagande Flexibel Samarbetsförmåga Relationsskapande Serviceinriktad Tydlig Strukturerad Kreativ Problemlösande analysförmåga Mål och resultatorienterad Pedagogisk insikt Helhetssyn För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kurator till Elevhälsoenheten

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vill du ha ett spännande, intressant och utmanande arbete? Vi söker nu en kurator mot grundskolan. Anställningen är inom för- och grundskoleförvaltningens centrala Elevhälsoenhet vilken innefattar ca 30 medarbetare med olika yrkesgrupper som specialpedagog, logoped, kurator, psykolog, skolsköterska och skolläkare. Verksamheten bedrivs dels på Elevhälsoenheten i centrala Mora i samma hus som Mora Familjecentral och dels i verksamheterna på våra för- och grundskolor samt till viss del även på gymnasiet då de köper vissa tjänster av oss. Kuratorsgruppen består av 6 tjänster. Den här tjänsten omfattar 75-100% vikariat  med goda möjligheter till förlängning och tillsvidare anställning. Till att börja med är det en semestertjänst men skulle det längre fram bli en tillsvidaretjänst så finns möjlighet till att ha uppehållstjänst vilket innebär att du på helåret har 0,92% av din lön om du är under 40 år och 0,95% av din lön om du är över 40 år, du är då ledig jul- och sommarlov. Friskvårdbidrag finns på 1200kr/helår. Vi erbjuder dig mentorsstöd av en erfaren kollega under anställningen, regelbundet kollegialt stöd i din yrkesgrupp och extern handledning tillsammans med övriga i kuratorsgruppen. Du arbetar dagtid, vardagar och har själv möjlighet att påverka din arbetstid inom vissa ramar, vissa administrativa arbetsmoment kan ske på distans i överenskommelse med chef.  Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden. Arbetsuppgifter Elevhälsan ska främst arbeta förebyggande och hälsofrämjande och stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. Du ska bland annat göra bedömningar, ge råd, stöd till elever och vårdnadshavare samt kunna handleda skolpersonal inom det psykosociala området. Arbetet innefattar både insatser med enskilda elever men också med grupper av elever. Du arbetar i tvärprofessionellt i team och har ett nära samarbete med andra professioner inom Elevhälsoenheten, med rektor och olika professioner som är anställda på skolan samt med olika externa aktörer. Arbetet innebär också en hel del självständigt arbete där du styr din egen agenda och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir utförda. Kvalifikationer Du ska ha socionomutbildning eller annan adekvat utbildning samt erfarenhet från yrket. Det är meriterande med erfarenhet av pedagogisk verksamhet och arbete med elever i behov av särskilt stöd. Du har förmåga att kunna bygga förtroendefulla relationer med elever, vårdnadshavare, personal och kollegor. Du har ett kund- och medborgarinriktad inställning med elev och vårdnadshavare i fokus. Du ska kunna bidra till helheten i elevhälsoarbetet med din yrkeskompetens och ha förmåga att samarbeta i tvärprofessionella team. Du är kommunikativ, flexibel, har ett positivt förhållningssätt, är lösningsfokuserad och utvecklingsinriktad. Du kan också strukturera upp ditt eget arbete och arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Kunskaper Högskoleutbildning, socionomexamen eller annan adekvat utbildning Kunskaper i aktuella styrdokument och lagstiftning Behärska det svenska språket i både tal och skrift Använda datorn som arbetsverktyg Meriterande med kunskaper i andra språk Annat Körkort för manuell bil För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Vika Vimo söker Arbetschef

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vika Vimo är ett byggföretag i Mora som hanterar alla typer av byggprojekt med genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar där allsidighet och kvalitet är vår största styrka. Oavsett om det är planering och design, nybyggnation eller renoveringar, är vi experter på att förverkliga våra kunders byggprojekt, allt från stora entreprenader såsom brf:er och industrihallar till större rot-projekt och fastighetsservice. Med fokus på kvalitet och service levererar vi pålitliga lösningar för alla behov! Timmerhustraditionen och Dalakulturen var det som satte grunderna för VikaVimo redan 2004 när en del av den gamla sågen i Vika hyrdes av två driftiga arbetare som ville ha möjlighet att bygga i timmer. Två år senare bildades företaget AB VikaVimo och den gamla sågen köptes upp med ambition om att kunna ha mer utrymme, bättre förvaring och för att kunna expandera företaget. Med ett fokus och engagemang har vi under åren ökat vår kapacitet och idag är vi 35 medarbetare, allt från snickare, arbetsledare, ingenjörer och administratörer och det som började med att bygga timmerhus har nu mynnat ut i ett komplett byggföretag. Vi söker nu en engagerad och erfaren arbetschef för att leda vårt team på ett utvecklande, hållbart och lönsamt sätt! Om rollen Du kommer vara en central pusselbit i alla våra byggprojekt med ett övergripande ansvar för projektportföljen. Från att leda medarbetare till att koordinera med leverantörer där du ser till så att allt går enligt plan. På ett inspirerande och engagerat sätt utvecklar du våra medarbetare i sina respektive roller och du är van att arbeta med verksamhetsstyrning och mot uppsatta mål med ett stort fokus på leverans och nöjda slutkunder. En central del i ditt arbete kommer kretsa kring struktur, kvalitet, säkerhet och hållbarhet. I rollen har du ansvaret för projektuppföljning, rapportering samt ett övergripande ansvar för budget och prognosarbete. Anbudslämning samt kontrakt och avtal kommer även vara en del i din vardag. Vi är ett litet, familjärt team vilket förutsätter att du tillsammans med oss utvecklar och genomför marknadsaktiviteter för att både bibehålla samt generera nya affärsmöjligheter. Djupgående kunskap om byggprocesser kombinerat med starka ledaregenskaper gör dig idealisk för denna roll! Om dig För att söka den här rollen har du relevant högskoleutbildning eller likvärdigt alternativt gedigen arbetslivserfarenhet inom bygg, konstruktion eller ingenjörsvetenskap. Du har även flera års erfarenhet av att arbeta i byggprojekt, i en likande roll eller som entreprenör, konsult eller beställare. Erfarenhet av arbetsledning inom byggbranschen, med dokumenterad framgång i att leda och slutföra projekt i tid och inom budget är meriterande samt att du besitter en djup förståelse för byggprocessen, inklusive byggregler och standarder, entreprenadjuridik och säkerhetsföreskrifter. Eftersom du kommer ha ett ekonomiskt ansvar över projektekonomi, prognoser och uppföljning är du van att arbeta med struktur och noggrannhet där dina idéer till förbättring och effektivitet leder oss framåt. Som person har du starka ledarskaps- och kommunikationsförmågor med en förmåga att samarbeta effektivt med olika intressenter. Att arbeta under press och hantera flera uppgifter samtidigt utan att kompromissa med kvalitet eller säkerhet är du van vid. Du är en flexibel person som tar ett stort ansvar där din förmåga att både delegera och fördela arbetet så att allas kompetens nyttjas på bästa sätt säkerställer att din omgivning också får chansen att utvecklas. Är du en tekniskt intresserad och flexibel ledare som gillar att lösa problem tillsammans med andra? Då är det nog dig vi söker! Vad vi erbjuder dig En spännande och utmanande arbetsmiljö där din kompetens och kreativitet uppmuntras och värdesätts. Möjlighet att arbeta med en mångsidig och talangfull grupp människor som delar din passion för byggbranschen. En inkluderande arbetsplats där mångfald och olikheter ses som en tillgång och där varje individ ges möjlighet att växa och blomstra. Vi önskar din ansökan senast 9 juni Vi vill rekrytera jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, vi har därför valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev! För frågor kopplat till tjänsten vänligen kontakta Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester 073-9344394

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vika Vimo söker Arbetschef

Vika Vimo är ett byggföretag i Mora som hanterar alla typer av byggprojekt med genomtänkta och kostnadseffektiva lösningar där allsidighet och kvalitet är vår största styrka. Oavsett om det är planering och design, nybyggnation eller renoveringar, är vi experter på att förverkliga våra kunders byggprojekt, allt frånstoraentreprenader såsom brf:er och industrihallar tillstörre rot-projekt ochfastighetsservice. Med fokus på kvalitet och service levererar vi pålitliga lösningar för alla behov!Timmerhustraditionen och Dalakulturen var det som satte grunderna för VikaVimo redan 2004 när en del av den gamla sågen i Vika hyrdes av två driftiga arbetare som ville ha möjlighet att bygga i timmer. Två år senare bildades företaget AB VikaVimo och den gamla sågen köptes upp med ambition om att kunna ha mer utrymme, bättre förvaring och för att kunna expandera företaget. Med ett fokus och engagemang har vi under åren ökat vår kapacitet och idag är vi 35 medarbetare, allt frånsnickare, arbetsledare, ingenjörer och administratörer och detsom började med att bygga timmerhus har nu mynnat ut i ett komplett byggföretag. Vi söker nu en engagerad och erfaren arbetschef för att leda vårt team på ett utvecklande, hållbart och lönsamtsätt! Om rollenDu kommer vara encentral pusselbit i alla vårabyggprojekt medett övergripande ansvar för projektportföljen.Från att leda medarbetare till att koordinera med leverantörer där du ser till så att allt går enligt plan. På ett inspirerande och engagerat sätt utvecklar du våra medarbetare i sina respektive roller och du är van att arbeta med verksamhetsstyrning och mot uppsatta mål med ett stort fokus på leverans och nöjda slutkunder. En central del i ditt arbete kommer kretsa kring struktur,kvalitet, säkerhet och hållbarhet.I rollen har du ansvaret för projektuppföljning, rapportering samt ett övergripande ansvar för budget och prognosarbete. Anbudslämning samt kontrakt och avtal kommer även vara en del i din vardag. Vi är ett litet, familjärtteam vilket förutsätter att du tillsammans med oss utvecklar och genomför marknadsaktiviteter för att både bibehålla samt generera nya affärsmöjligheter. Djupgående kunskap om byggprocesser kombinerat med starka ledaregenskaper gör dig idealisk för denna roll! Om digFör att söka den här rollen har du relevant högskoleutbildning eller likvärdigt alternativt gedigen arbetslivserfarenhet inom bygg,konstruktion eller ingenjörsvetenskap. Du har ävenflera års erfarenhet av att arbeta i byggprojekt, i en likande roll eller som entreprenör, konsult eller beställare.Erfarenhet av arbetsledning inom byggbranschen, med dokumenterad framgång i att leda och slutföra projekt i tid och inom budget är meriterande samt att dubesitter en djup förståelse för byggprocessen, inklusive byggregler och standarder,entreprenadjuridik och säkerhetsföreskrifter. Eftersom du kommer ha ettekonomiskt ansvar över projektekonomi, prognoser och uppföljning är du van att arbeta med struktur och noggrannhet där dina idéer till förbättring och effektivitet leder oss framåt. Som person har du starka ledarskaps- och kommunikationsförmågor med en förmåga att samarbeta effektivt med olika intressenter. Att arbeta under press och hantera flera uppgifter samtidigt utan att kompromissa med kvalitet eller säkerhet är du van vid. Du är en flexibel person som tar ett stort ansvar där dinförmåga att både delegera och fördela arbetet så att allas kompetens nyttjas på bästa sätt säkerställer att din omgivning också får chansen att utvecklas. Är du en tekniskt intresserad och flexibel ledare som gillar att lösa problem tillsammans med andra? Då är det nog dig vi söker!Vad vierbjuder dig En spännande och utmanande arbetsmiljö där din kompetens och kreativitet uppmuntras och värdesätts. Möjlighet att arbeta med en mångsidig och talangfull grupp människor som delar din passion för byggbranschen. En inkluderande arbetsplats där mångfald och olikheter ses som en tillgång och där varje individ ges möjlighet att växa och blomstra. Vi önskar din ansökan senast 9 juni Vi vill rekrytera jämställt och baserat på kompetens samt göra det enkelt för dig som kandidat att söka våra tjänster, vi har därför valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev! För frågor kopplat till tjänsten vänligen kontakta Evelyn Hult 070-2578212 eller Sofia Wester 073-9344394

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
SÄLJARE MED LOGISTIKANSVAR TILL JYSK MORA, DELTID

Är du redo för utmaningen att hantera dagliga uppgifter och rutiner för att skapa ett organiserat lagerrum? Vill du vara ansvarig för hjärtat av en JYSK-butik och samtidigt leverera en bra kundservice? Och tycker du om att vara fysiskt aktiv på jobbet? ‎ 💪 Då kan du vara den logistikansvarige vi söker! ‎ 🙋 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: En tillsvidareanställning på 75% Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera 80% av våra framtida ledare internt. Läs mer här. Del av konkurrenskraftig säljbonus på 6% av omsättningsökning i butik Förmåner, t.ex. friskvårdsbidrag, årlig JYSK-gala och andra sociala aktiviteter 25 dagars semester Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ‎ Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser Ett flexibelt arbetsschema med möjlighet att förena arbete, familj och fritid VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Ansvar för hjärtat i vår butik, lagerrummet Ta emot produkterna, stapla pallarna på lagret och se till att leveranserna går så effektivt som möjligt Hantering av gods på lagret, samt i försäljningsområdet Hantering av kundorder Verka för och utbilda dina kollegor i hur man har en säker lagermiljö Upprätthålla en attraktiv butik (ordning, utbud av varor etc.)‎ Du kommer även att arbeta på butiksgolvet med försäljning och ge våra kunder den bästa kundupplevelsen Möt en av våra logistikansvariga och lär dig mer om hur JYSK är som arbetsgivare här. VAD DU SKA BIDRA MED Du kan ta en koordinerande roll och delegera uppgifter vid behov Du har ett strukturerat förhållningssätt och ett målinriktat tänk Utöver att få saker gjorda individuellt, gillar du att vara en del av ett team och tycker om att prata med våra kunder Du trivs i en hektisk vardag, då du är flexibel och kan multitaska REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Rekryteringsprocessen innehåller alltid intervjuer. I nästa steg kommer du få ett mail från oss och vår samarbetspartner HireVue där vi ber dig att genomföra en videointervju genom att svara på fyra frågor. Efter det kommer du att få genomföra två tester som du gör genom att spela två olika spel. Vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet! OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 000 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Revisorsassistent till LR Mora

Om företaget LR Mora är en arbetsplats för engagerade konsulter. Tillsammans med vårt systerföretag LR Arboga är vi 19 anställda. Vi är lokala och nära våra kunder. Vi är också en del av nätverket LR Revision & Redovisning med styrkor och fördelar som en större organisation ger. Vi erbjuder tjänster inom redovisning, rådgivning, lön och revision. Våra kunder är främst små och medelstora ägarledda företag. Vi är en byrå som vill ligga i framkant inom våra affärsområden och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla våra medarbetare och vårt tjänsteutbud. Rådgivningsområdet ökar och här fokuserar vi bla på bolagsfrågor, skatter, stöd till styrelser, digitalisering mm. Vår arbetsplats ska vara en plats att känna sig hemma på och vi sätter stor vikt vid att du ska må bra och hitta en bra balans mellan arbete och fritid. Med stark vikänsla och lojalitet, tar vi hand om våra kunder och varandra. Vår verksamhet styrs utifrån våra kunders behov och vi ger våra medarbetare stort förtroende och eget ansvar. Det ger en sann arbetsglädje. Med höga ambitioner och prestigelöshet hjälper vi våra kunder att lyckas, samtidigt som vi skapar en levande arbetsplats fylld med glädje och personlig utveckling. Vår närhet till kunden skapar oändliga möjligheter till insikter, kunskap och skratt. Vi växer och söker nu en revisorsassistent till kontoret i Mora med start hösten 2024! Dina arbetsuppgifter Som revisorsassistent blir du en viktig medspelare i vårt team. Du arbetar i första hand med revision och rådgivning vilket innebär självständigt arbete men även ett nära samarbete med teamet och påskrivande revisor. Du kommer att arbeta med olika bolagsformer och kunder både på plats på kontoret och ute hos kund. För våra kunder är det viktigt att tänka på såväl företagets som företagarfamiljens ekonomi. Vi försöker ständigt ligga i framkant när det gäller digitalisering och utveckling i branschen där vi ser gärna att du har ett intresse av att vilja vara med och utveckla. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du har stora möjligheter att påverka din egen utveckling och inom några år kunna bli auktoriserad revisor. Din profil Vi söker dig som har en lämplig avslutad högskoleutbildning, yrkeshögskola eller annan likvärdig utbildning alternativt dokumenterad arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du behöver ha B-körkort då jobbet ibland innebär besök ute hos våra kunder som finns i Dalarna med omnejd. Vidare behöver du ha goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och digitala verktyg. Vi jobbar i nära kontakt med våra kunder vilket förutsätter god kommunikation, social förmåga och känsla för service. Vi söker dig som är engagerad, positiv och som gärna tar egna initiativ. Vi tror att du är framåtsträvande, resultatinriktad och vet vad det innebär att hålla deadlines. Vidare ser vi att du är en ambitiös, drivande och flexibel person som tycker om att ta eget ansvar och har en förmåga att strukturera och effektivisera ditt arbete. Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Ansökan LR Mora samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Södergren, 0733-51 27 69. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 4 juni 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa mer om LR Redovisning & Revision så är du välkommen att besöka vår hemsida www.lrrevisionmora.se. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

15 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Arbetsterapeut Rehabenheten

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Vi utökar vår verksamhet ytterligare! Vi söker en ny kollega till Rehabenheten vars uppdrag är att utföra rehabiliterande åtgärder inom kommunens ansvarsområde till personer i ordinärt boende, växelvårdsboende, vård- och omsorgsboenden, gruppboenden inom LSS och socialpsykiatri. I vårat uppdrag ingår också att arbeta förebyggande och främjande.   Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter innefattar bedömning och träning av aktivitetsförmåga i det dagliga livet, förskrivning av hjälpmedel, bedömning av patientens förmåga i hemmiljö och utfärdande av intyg inför bostadsanpassning. Åtgärderna utgår från patientens mål och behov och anpassas mycket individuellt med syfte att stödja till ökad självständighet och delaktighet i vardagslivet.  Ditt arbete är självständigt men du samverkar i ett team med bland annat sjuksköterskor, sjukgymnast, läkare från vårdcentral och omvårdnadspersonal.  I uppdraget ingår att handleda omvårdnadspersonal i rehabiliterande och habiliterande arbetssätt.    Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Vi dokumenterar vårat arbete i verksamhetssystem enligt instruktioner och socialstyrelsens rekommendationer, därav ställer vi krav på att du har förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du bör ha kunskap och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdena HSL och LSS. Har du kunskaper om SoL ser vi det som meriterande. Kunskaper om hjälpmedelsförskrivning, erfarenhet av rehabilitering och habilitering, utfärdande av intyg och bostadanpassningsärenden ses också som en merit. Övrigt Körkort B är ett krav.   Förmågor och färdigheter Vi söker en person som har förmåga att arbeta lösningsfokuserat, strukturerat och som kan ha många saker igång samtidigt. Dina starkaste sociala förmågor är att du kan samarbeta bra med andra människor, är lyhörd och har en helhetssyn. Det är viktigt att du har tålamod samt att du kan hantera oväntade situationer på ett bra sätt.       Socialförvaltningen Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Lärare fritidshem till Våmhus skola

Ansök idag. Kollegor imorgon. Beskrivning Våmhus skola ligger ca 15 km utanför Mora centrum. Vi söker dig som är en driven ledare och som vill vara arbetslagsledare. Som arbetslagsledare är du en del av skolans Styrgrupp.  Arbetsuppgifter Tillsammans med kollegorna  - Planerar, genomföra, utvärdera och utveckla det pedagogiska arbetet på fritidshemmet, med utgång från Lgr22. - Utveckla rastaktiviteterna. - Arbetar för en tillgänglig lärmiljö. Utbildning Lärare i fritidshem.  Kunskaper Goda kunskaper om aktuella styrdokument och lagstiftning. Goda kunskaper i att använda digitala verktyg. Behärska det svenska språket i både tal och skrift. Kunskaper inom NPF. Egenskaper Ledarskap Tydlig Strukturerad Krav  Lärarlegitimation för fritidshem.        För- och grundskoleförvaltningen Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. För- och grundskoleförvaltningens värdegrund är att alla är olika och lika bra! Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare. Mora kommun har väl fungerande skolor med skickliga lärare, skolledare och elever. Vi lyfter resultaten genom en medveten satsning på engagerad och kompetent personal, kompetensutveckling och lärarlyftssatsningar. Det kollegiala lärandet är en av de genomgripande insatser som bildar en röd tråd från förskola till högskola och ett av skälen till den höga trivseln och det goda samarbetet. Mora kommun har en central elevhälsoenhet med alla professioner som stödjer kommunens förskolor och skolor. Elevhälsan har en viktig roll i ett pågående tillgänglighetsarbete enligt Specialpedagogiska skolmyndighetens modell. Välkommen med din ansökan till oss! Mora kommun Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vaktmästare - Logistik Regionservice Mora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Regionservice uppdrag är att leda, utföra, utveckla och effektivisera servicetjänster tillsammans med verksamheter inom Region Dalarna, i samverkan med regionens kommuner eller genom samarbete med externa aktörer. Det gör vi inom serviceområden som t.ex. fastighetsdrift, kost & måltid, logistik, lokalvård och tvätt. Regionservice har ca 460 medarbetare och omsätter ca 350 MSEK. Verksamheten är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och miljöcertifierad enligt ISO 14001. Vaktmästare - Logistik Regionservice Mora Arbetsuppgifter Service inom de vårdenheter som är lokaliserade på Leksands vårdcentral. Arbetsuppgifterna omfattar postservice godsmottagning avfallshantering skötsel av verksamhetens bilar transportuppdrag i Leksands omnejd med bil övriga servicetjänster tex flytt av möbler och enklare reparationer och underhåll. Det kan även bli aktuellt med städuppdrag vid frånvaro i Lokalvårdsteamet. Övrig information Kvalifikationer För att arbeta som Vaktmästare på Leksands vårdcentral krävs: B-körkort behärska svenska språket i tal och skrift grundläggande datakunskaper. Meriterande för tjänsten är: Erfarenhet från liknande anställningar kunskap om underhåll och reparationsarbeten i byggnader. Som person bör du ha god samarbetsförmåga och god social kompetens, ha ett gott bemötande mot medarbetare, kunder, personal samt besökare vid vårdcentralen. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp, ha en god problemlösningsförmåga, vara flexibel och kunna anpassa sig till förändrade omständigheter. Då arbetet är rörligt och kan omfatta tunga lyft krävs en god fysisk kondition. Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
1:a linjens chef, avd 42 Kirurgen Mora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Är du intresserad av att inspirera, leda och bidra med visioner för framtiden? Vi söker nu en 1:a linjens chef till avdelning 42, kirurgkliniken, Mora. Kirurgkliniken på Mora lasarett består av två vårdavdelningar med sammanlagt 30 vårdplatser. Vår veckovårdsavdelning, avdelning 44 är endast öppen måndag till fredag. Avdelning 42, med 16 (21) vårdplatser, är öppen 24/7. 1:a linjens chef, avd 42 Kirurgen Mora Arbetsuppgifter Uppdraget som 1:a linjens chef omfattar att leda, organisera och utveckla avdelningen med dess medarbetare på ett sätt som gynnar patientsäkerheten och arbetsmiljön. Sedan många år har vi ett tätt samarbete mellan vårdavdelningarna, även på chefsnivå för ökad flexibilitet. Som 1:a linjens chef ingår du i ledningsgruppen tillsammans med övriga 1:a linjens chefer på kliniken, under ledning av verksamhetschefen, som också är din närmaste chef. Tillsammans med övriga ledningsgruppen och våra medarbetare leder och driver du utvecklingen på kliniken mot våra uppställda mål och bidrar till en ekonomi i balans och en god arbetsmiljö. Tjänsten avser en tillsvidareanställning i din grundprofession med ett tidsbegränsat chefsförordnande på 3 år eller efter överenskommelse. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har intresse för att leda och utveckla verksamheten på kirurgkliniken. Personliga egenskaper: Som person ser vi gärna att du har en god förmåga att se helheten och att fatta och genomföra beslut. Därtill har du en personlig mognad som gör att du kan leda med integritet, mod och värme. Du måste ha en logistisk förmåga då stora delar av arbetet består av planering av olika aktiviteter inom enheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper där vi anser att det är viktigt att du som chef har social förmåga och kan kommunicera, delegera, motivera och leda ditt team. Meriterande: Chefs- eller ledarskapserfarenhet Ledarskapsutbildning Utbildning/erfarenhet i produktionsplanering/processledare Erfarenhet av verksamhetsområdet Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter vid chefsrekrytering Vision [email protected] SACO [email protected] Kommunal [email protected] Vårdförbundet [email protected] Ledarna [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024