Lediga jobb i Orust

Sök totalt 58 lediga jobb i Orust

Personlig Assistent Orust

Hej! Jag är en kille som bor på vackra Orust i egen lägenhet med tillgång till assistentrum. Nu letar jag efter en pålitlig och engagerad assistent för att stötta mig i min vardag. Jag är en aktiv individ med passion för resor, både kortare och längre utflykter, samt att utforska digitala möjligheter med min dator och iPad. Jag går själv och rör mig obehindrat. Jag behöver stöd och assistans i min dagliga rutin. Min kommunikation bygger på tecken som stöd, detta innebär att du också kommer att vara mitt språkrör i kommunikationen med samhället. Du behöver assistera och stötta mig i min dagliga rutin och aktiviteter. Främja min personliga utveckling genom att stötta mig i min kommunikationsförmåga, motivera mig till fysisk aktivitet, och hjälpa till med hushållssysslor såsom städning och matlagning. Du får gärna ha erfarenhet av autism eftersom det är en av mina funktionsnedsättningar. Rökfri, körkort och tillgång till bil är ett krav hos mig. Dygns pass med skiftbyte vid 08.15 Timanställning/Vid behov Om du är intresserad av att bli en del av mitt team och stötta mig i min vardag, är du välkommen att skicka din ansökan. Jag ser fram emot att höra från dig! Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

16 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Produktionspersonal till musselmjölsfabrik - heltid, deltid och vid behov

Visste du att musslor göra vårt kustvatten friskare? Och att musslor är smart mat för både människor och djur med sitt höga näringsinnehåll och låga miljöpåverkan? Musselfeed har utvecklat en metod som separerar musselkött från skalet och förädlar detta till ett koncentrerat mjöl/pulver utan tillsatser. Detta är en ingrediens för framtidens hållbara livsmedel och foder, som samtidigt bidrar till ett cirkulärt kretslopp och till att minska matsvinnet. Med fler kunder på ingång behöver vi öka takten i vår fabrik – och vi behöver dig för att klara det! Om jobbet Du är en del i produktionsteamet och kommer att köra produktionslinjen och tillverka musselmjöl. Det kan vara blött, luktar hav och är roligt. Arbetstiderna varierar och kvälls- och helgarbete kan ingå periodvis. I arbetet ingår: · Drift av produktionslinje – våta delen · Drift av produktionslinje – torra delen · Kemisk rengöring av utrustning för livsmedelshygien · Kvalitetskontroller av råvara och produkt · Packning av slutprodukt · Dokumentation av driftsdata · Bidra till produktionslinjens utveckling Om dig Vi lägger mest vikt vid dina personliga egenskaper. Det är dock meriterande om du har · Erfarenhet av livsmedels – eller processindustri · Kunskap om livsmedelssäkerhet · Erfarenhet av maskindrift Dina förmågor och egenskaper: · Du är praktiskt lagd och gillar fysiskt arbete. · Du är noggrann och vill göra ett bra jobb. · Du är tekniskt nyfiken och gillar maskiner · Du förstår att rengöring är en viktig del av själva produktionen · Du har lätt för att samarbeta och bidrar med positiv energi Vad du erbjuds Med svensk innovation bidrar vi till miljösmarta produkter som gör gott för människa, djur och hav. Du är med och tillverkar framtiden sjömat - och kommer få lära dig mycket nytt. Lön efter branschstandard. Möjlighet till varierat arbetsschema över året. Pensions – och personförsäkringar och friskvårdsbidrag (gäller heltid- och deltidsanställda). Om Musselfeed Musselfeed vill bli världens ledande leverantör av miljösmart råvara från blåmusslor. Företaget grundades 2013 av docent Odd Lindahl, som forskat flera decennier om musslor som miljöåtgärd. 2021 togs klivet till kommersiell marknad och nu är vi redo för uppskalning. Läs mer på www.musselpulver.se, www.hen-egg.se eller www.musselfeed.com . Anläggningen ligger i Ellös på Orust, nära Sveriges största musselodlingar. Om ansökan I den här rekryteringen kommer ansökningarna att gås igenom löpande, så vänta inte med att söka. Ju snabbare vi hittar dig desto bättre! Mejla din ansökan till [email protected] . Har du frågor kring rollen eller rekryteringen är du välkommen att kontakta mig: Jessica Vacklid (Operativ chef), e-post: [email protected], telefon: 0703-059375.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Produktionspersonal till musselmjölsfabrik - sommarsäsong

Visste du att musslor göra vårt kustvatten friskare? Och att musslor är smart mat för både människor och djur med sitt höga näringsinnehåll och låga miljöpåverkan? Musselfeed har utvecklat en metod som separerar musselkött från skalet och förädlar detta till ett koncentrerat mjöl/pulver utan tillsatser. Detta är en ingrediens för framtidens hållbara livsmedel och foder, som samtidigt bidrar till ett cirkulärt kretslopp och till att minska matsvinnet. Med fler kunder på ingång behöver vi öka takten i vår fabrik – och vi behöver dig för att klara det! Om jobbet Du är en del av produktionsteamet i sommar och kommer att köra produktionslinjen och tillverka musselmjöl. Det kan vara blött, luktar hav och är roligt. Arbetstiderna varierar och kvälls- och helgarbete kan ingå periodvis. I arbetet ingår: · Drift av produktionslinje – våta delen · Drift av produktionslinje – torra delen · Kemisk rengöring av utrustning för livsmedelshygien · Kvalitetskontroller av råvara och produkt · Packning av slutprodukt · Dokumentation av driftsdata · Bidra till produktionslinjens utveckling Om dig Vi lägger mest vikt vid dina personliga egenskaper. Det är dock meriterande om du har · Erfarenhet av livsmedels – eller processindustri · Kunskap om livsmedelssäkerhet · Erfarenhet av maskindrift Dina förmågor och egenskaper: · Du är praktiskt lagd och gillar fysiskt arbete. · Du är noggrann och vill göra ett bra jobb. · Du är tekniskt nyfiken och gillar maskiner · Du förstår att rengöring är en viktig del av själva produktionen · Du har lätt för att samarbeta och bidrar med positiv energi Vad du erbjuds Med svensk innovation bidrar vi till miljösmarta produkter som gör gott för människa, djur och hav. Du är med och tillverkar framtiden sjömat - och kommer få lära dig mycket nytt. Lön efter branschstandard. Möjlighet till varierat arbetsschema. Heltid, deltid och vid behov kan diskuteras efter önskemål. Möjlighet till fortsatt anställning kan finnas. Om Musselfeed Musselfeed vill bli världens ledande leverantör av miljösmart råvara från blåmusslor. Företaget grundades 2013 av docent Odd Lindahl, som forskat flera decennier om musslor som miljöåtgärd. 2021 togs klivet till kommersiell marknad och nu är vi redo för uppskalning. Läs mer på www.musselpulver.se, www.hen-egg.se eller www.musselfeed.com . Anläggningen ligger i Ellös på Orust, nära Sveriges största musselodlingar.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Resurspedagog 100% vik Anpassad Grundskola

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Henåns skola har idag ca 580 elever från förskoleklass till årskurs 9 i grund – och Anpassad grundskola. Vi är drygt 90 personal inom olika yrkesgrupper som arbetar här. Skolan består av fyra enheter med var sin rektor, åk F-3 med fritidshem, åk 4-6, åk 7-9 samt Anpassad grundskola åk 1-9 med fritidshem. Anpassad grundskola  är placerad på Henåns skola och består av 4 klasser samt ett fritidshem och har 33 elever och ca 24 medarbetare. Fritidshemmet, Lotsen, med 15 elever inskrivna i verksamheten har både morgon- och eftermiddagsfritids samt fritids för elever över 12 år. Personalen arbetar i arbetslag som innehåller både lärare, resurspedagoger och lärarassistenter. Arbets- och utvecklingsorganisationen leds av en samordnande speciallärare och arbetslagsledare som samarbetar tätt med rektor. Gemenskap, Respekt, Empati, Trygghet och Ansvar (GRETA) är Henåns skolas grundpelare och värdegrundsord. Trygghetsteamet och elevhälsan tillsammans med lärarna är väldigt engagerade i skolans värdegrundsarbete. På Henån skola arbetar vi för ett öppet klimat med god sammanhållning för att det är viktigt att vi bryr oss om varandra. Vi fokuserar på friskfaktorer och försöker göra mer av det som gör att eleverna mår bra och lyckas i skolan. Hela skolan arbetar aktivt med PALS, ett värdegrundsarbete, i samarbete med VG-regionen.  För att göra undervisningen begriplig, hanterbar och meningsfull för eleverna på Anpassad grundskola arbetar vi med de fem förmågorna; samarbete, ansvar, kreativitet, reflektion och kommunikation. Förmågearbetet genomsyrar samtliga verksamheter.    Dina arbetsuppgifter  Under skoltid arbetar du i huvudsak med elever som läser mot ämnesområden men du arbetar även med alla elever på fritidshemmet. Flera elever har stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp och stöd med personlig hygien, toalettbesök, matsituationer och andra aktiviteter. Vårt fokus är att tillsammans arbeta för att elevernas skoldag och fritidstid ska bli meningsfull, positiv, och att skapa förutsättningar för ett lärande under hela dagen. Du har en viktig roll när eleverna tränar självständighet och det sociala samspelet. Du är med eleverna på raster och i aktiviteter där de behöver stöd och vägledning. Du kan arbeta självständigt och direkt med elever men också ingå i gruppens gemensamma aktiviteter. Du ser den enskilde elevens behov och använder adekvata arbetsmetoder och hjälpmedel. Du stödjer eleverna i deras kunskapsutveckling och är initiativrik med att finna individuella lösningar för att eleverna ska kunna tillgodogöra sig undervisningen under hela skoldagen och utvecklas mot de nationella målen. Du bidrar till elevernas självständighet genom att använda de hjälpmedel som krävs för att de ska kunna lyckas.    Om dig  • Du har en utbildning som stödpedagog eller en likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för arbete med elever som har funktionsvariationer. • Du har erfarenhet av arbete inom Anpassad grundskola. • Du har god kännedom fritidshemmets och Anpassad grundskolas styrdokument och kan omsätta dessa i praktiken.  • Din elevsyn är inkluderande och du har erfarenhet av alternativ kommunikation, tydliggörande och strukturerade arbetssätt samt använder relevant bildstöd. • Du har ett tydligt pedagogiskt ledarskap och arbetar för goda relationer med elever, vårdnadshavare samt arbetskamrater. • Du har kunskap om och erfarenhet av arbete med digitala verktyg.  • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet:  Heltid, vikariat till 20250804 Lön:  Individuell lönesättning  Tillträdesdag: 20240805 Sista ansökningsdag: 20240529 Körkort:  B   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Resurspedagog

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Henåns skola har idag ca 580 elever från förskoleklass till årskurs 9 i grund – och Anpassad grundskola. Vi är drygt 90 personal inom olika yrkesgrupper som arbetar här. Skolan består av fyra enheter med var sin rektor, åk F-3 med fritidshem, åk 4-6, åk 7-9 samt Anpassad grundskola åk 1-9 med fritidshem. Anpassad grundskola  är placerad på Henåns skola och består av 4 klasser samt ett fritidshem och har 31 elever och ca 24 medarbetare. Fritidshemmet, Lotsen, med 15 elever inskrivna i verksamheten har både morgon- och eftermiddagsfritids samt fritids för elever över 12 år. Personalen arbetar i arbetslag som innehåller både lärare, resurspedagoger och lärarassistenter. Arbets- och utvecklingsorganisationen leds av en samordnande speciallärare och arbetslagsledare som samarbetar tätt med rektor. Gemenskap, Respekt, Empati, Trygghet och Ansvar (GRETA) är Henåns skolas grundpelare och värdegrundsord. Trygghetsteamet och elevhälsan tillsammans med lärarna är väldigt engagerade i skolans värdegrundsarbete. På Henån skola arbetar vi för ett öppet klimat med god sammanhållning för att det är viktigt att vi bryr oss om varandra. Vi fokuserar på friskfaktorer och försöker göra mer av det som gör att eleverna mår bra och lyckas i skolan. Hela skolan arbetar aktivt med PALS, ett värdegrundsarbete, i samarbete med VG-regionen.  För att göra undervisningen begriplig, hanterbar och meningsfull för eleverna på Anpassad grundskola arbetar vi med de fem förmågorna; samarbete, ansvar, kreativitet, reflektion och kommunikation. Förmågearbetet genomsyrar samtliga verksamheter.    Dina arbetsuppgifter  Under skoltid arbetar du med elever som läser mot ämnen eller ämnesområden. När eleverna avslutat skoldagen övergår du till att arbeta på fritidshemmet och där möter du elever alla elever. Flera elever har stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp och stöd med personlig hygien, toalettbesök, matsituationer och andra aktiviteter. Vårt fokus är att tillsammans arbeta för att elevernas skoldag och fritidstid ska bli meningsfull, positiv, och att skapa förutsättningar för lärande och lyckanden under hela dagen. Du har en viktig roll när eleverna tränar självständighet och det sociala samspelet. Du är med eleverna på raster och i aktiviteter där de behöver stöd och vägledning. Du kan arbeta självständigt och direkt med elever men också ingå i gruppens gemensamma aktiviteter. Du ser den enskilde elevens behov och använder adekvata arbetsmetoder och hjälpmedel. Du stödjer eleverna i deras kunskapsutveckling och är initiativrik med att finna individuella lösningar för att eleverna ska kunna tillgodogöra sig undervisningen under hela skoldagen och utvecklas mot de nationella målen. Du bidrar till elevernas självständighet genom att använda de hjälpmedel som krävs för att de ska kunna lyckas.  Du samarbetar tätt med lärare, fritidspedagog samt de andra resurspedagogerna och planerar undervisningen tillsammans. Ni kan identifiera vilka ämnen, metoder och material som bäst passar varje elev. Differentiering är nyckeln här – det innebär att anpassa undervisningen så att den möter olika elevers nivåer och intressen. Tillsammans utvärderar ni regelbundet elevernas framsteg och anpassar undervisningen därefter. Detta kan ske genom formativ bedömning, där man löpande följer upp elevernas prestationer och justerar undervisningen vid behov. SKA-arbetet är en viktig del i utvärderingsarbetet.  Om dig  • Du har god erfarenhet av undervisning i skola. • Du har god kännedom fritidshemmets och Anpassad grundskolas styrdokument och kan omsätta dessa i praktiken.  • Din elevsyn är inkluderande och du arbetar med tydliggörande och strukturerade arbetssätt samt använder relevant bildstöd. • Du har ett tydligt pedagogiskt ledarskap och arbetar för goda relationer med elever, vårdnadshavare samt arbetskamrater. • Du har kunskap om och erfarenhet av arbete med digitala verktyg.  • Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet:  Heltid, tillsvidare  Lön:  Individuell lönesättning  Tillträdesdag: 240812 Sista ansökningsdag: 240529 Körkort:  B   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Sommarjobb 100% + timvikarie på Orust

Vi söker nu vikarier inför sommaren 2024 i Orust.Du kommer att arbeta som personlig assistent och din arbetsplats är där kunden befinner sig. Arbetet varierar i arbetsuppgifter utifrån kundens behov, beroende på vem du arbetar hos. Det kan vara allt från vardagssysslor till att åka på utflykter, resor eller olika aktiviteter. Allt är möjligt med dina hjälpande händer! Omfattning är 100% under sommarenv24-v34. Finns möjlighet att övernatta i personalrum. V. 1 Måndag, torsdag och fredag V.2 Tisdag, onsdag, lördag och söndag Passen är förlagda mellan kl. 8-20. Ansök så finns det möjlighet att vara vikarie redan nu.Tidigare år har flertalet av våra semestervikarier som varit intresserade blivit erbjudna tjänster även efter sommaren. Som personlig assistent gör du en skillnad i en annan människas liv, det är stort! Meriterande kunskaper och erfarenheter, men inget krav: Pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnad, barn- och fritid, eller som sjuksköterska. Erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg. Specifika erfarenheter av arbete med barn, personer inom autismspektrat eller personer med förvärvade hjärnskador, stroke, ALS eller demens. Störst tyngd läggs på din personlighet. Vilka är vi som arbetsgivare - Livsanda Care AB? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Intresserad?Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kallas till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska korttidsenheten Ängsviken, Henån

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Ängsviken ligger i Henån, fint beläget vid havet. Boendet består av 4 enheter varav två är med somatisk inriktning, en med demensinriktning samt en korttidsenhet. Här finns 39 lägenheter och 12 rum för korttidsvistelse. Korttidsvistelse kan beviljas då brukares behov av vård, omsorg och trygghet för tillfället inte kan tillgodoses i den egna bostaden. Det kan också beviljas som avlösning för att göra det möjligt för anhöriga att få vila Dina arbetsuppgifter Vi söker nu engagerade kollegor till korttidsenheten på Ängsvikens äldreboende. Korttidsenheten erbjuder tillfällig kommunal vård och omsorg till personer som är i behov av korttidsvistelse. Arbetet utgår från myndighetsbeslut som har tydliga mål utifrån individens behov. Vi bedriver en god och säker vård och omsorg i samverkan där individens inflytande och delaktighet är i fokus. Målet är att brukaren ska kunna återgå till ett så självständigt och oberoende liv som möjligt. Som undersköterska inom Sektor Omsorg har du möjlighet att använda hela din fulla kompetens. Du arbetar i team tillsammans med sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Insatserna följs regelbundet upp med team-möten och samverkas på uppföljningsmöten tillsammans med brukaren, anhöriga, biståndshandläggare samt övriga professioner på enheten om det behövs. I uppdraget ingår också att på delegering utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter. Dokumentation är en del av det dagliga arbetet. Ditt uppdrag präglas av ansvar, samspel och strävan efter bästa möjliga möte. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad. Om dig Vi söker dig som är utbildad undersköterska och gärna med vidare utbildning och/eller specialistkompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom korttidsenhet och har arbetat med social dokumentation. Grundläggande datakunskaper är ett krav. Som person har du hög arbetsmoral, en god kommunikationsförmåga, är trygg i dig själv och bemöter människor på ett engagerat och professionellt sätt. Du är en positiv person som ser möjligheter, är flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö. Du ska vara nytänkande och öppen för alternativa arbetssätt och arbetstider, där den enskilde är i fokus. Framförallt tycker du det är roligt och stimulerande att arbeta med omsorg om den enskilde. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.   Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet: Heltid, vikariat tom 25-08-17 Lön: Individuell lönesättning  Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-05-29, Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. Körkort: Krävs ej    För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
myNanny barnvakt Orust, nanny / barnpassning, 1-2 gånger/vecka

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 3 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Projektledare VA.

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Projektledare VA Placering: Henån, Orust kommun Du kommer att tillhöra affärsdrivande verksamhet där enheten vatten och avlopp också ingår. Orust kommun är i en expansiv utbyggnadsfas där VA-planen utgör en stor del av investeringarna framöver och därför söker vi ytterligare en VA- projektledare. Dina arbetsuppgifter  I rollen som projektledare leder du projekten från planering till slutbesiktning av entreprenaden. Du samordnar och leder, tillsammans med kollegor projekten mot uppsatta leveransmål och i enlighet med tidplan och budget. Du har också ett kommunikationsansvar gentemot entreprenörer, myndigheter och övriga berörda. Exempel på arbetsuppgifter är: • Leda och driva VA-projekt så att VA-anläggningarna byggs ut på ett optimalt sätt där miljö, kvalité, kostnader samt hänsyn till framtida drift och underhåll beaktas • Medverka vid åtgärdsplanering av ledningsnät och anläggningar inför upphandling av VA-projekt • Självständigt, eller i samarbete med konsult, upprätta underlag för upphandling av material och tjänster • Medverka vid utvärdering • Delta i projekteringsarbetet där du ska kontrollera och granska ritningar för bästa resultat • Utföra ekonomiska kalkyler och uppföljningar Om dig  För att vara framgångsrik i den här rollen har du några års erfarenhet av projekt- eller byggledning. Har du erfarenhet av projektering inom VA är det meriterande. Du har en relevant eftergymnasial examen på universitets- eller högskolenivå eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är också meriterande om du kan rita och redigera i AutoCAD. Du kommer att ha många olika kontakter i ditt uppdrag. Därför vill vi att du har ett bra bemötande, är serviceinriktad och positiv samt kan uttrycka dig väl och har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att kommunicera med personer, både enskilt och i grupp. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Övriga upplysningar:   Arbetstid/varaktighet:  Heltid, tillsvidare  Lön:  Individuell lönesättning  Tillträdesdag:  Enligt överenskommelse  Sista ansökningsdag:  2024-07-14  Körkort:  B     För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg. Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: Orust.se Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juli 2024
Lokalvårdare 50-75%

Om jobbet Lokalvårdsföretag på Henån söker Lokalvårdare 50-75% Vi är ett etablerat lokalvårdsföretag i Henån som har betjänat Orust med omnejd sedan 2006. Vårt företag erbjuder ett brett utbud av städtjänster till både privatpersoner och företag. Vi strävar efter att skapa en trygg och pålitlig relation med våra kunder, och vårt främsta mål är att inte bara göra dem nöjda, utan att överträffa deras förväntningar. Vi erbjuder en timanställning på 50-75% vardagar, med möjlighet till en fast tjänst för rätt person. Som anställd hos oss får du dagtidsscheman och stabila anställningsförhållanden. Vi är stolta över att vara anslutna till fackförbundet Handels och har även avtal med Fora för försäkringar samt pensionsavsättningar. Vi ser vår personal som vår viktigaste tillgång och värdesätter deras trivsel och möjlighet att prestera på sin bästa nivå varje dag. Vi letar efter en trevlig, punktlig, noggrann och flexibel person. Tidigare erfarenhet av städning är meriterande, och du behöver ha körkort samt tillgång till bil. Du bör kunna tala och förstå svenska. Om du vill bli en värdefull del av vårt team, uppmanar vi dig att skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med till oss. Ansökningar skickas till [email protected]. Detta är en spännande möjlighet för dig som är intresserad av lokalvård och vill vara en del av vårt företag. Vi ser fram emot att få ta del av din CV och personliga brev.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024