Jefferson Wells söker interim Fastighetsförvaltare

Vi på Jefferson Wells söker för närvarande en interim fastighetsförvaltare för att tillfälligt täcka ett behov hos Riksbyggen i Östersund. Detta uppdrag förväntas pågå medan vi genomför en rekryteringsprocess. Uppdraget kommer att påbörjas omedelbart. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan! Vi söker dig som vill ta en tidsbegränsad anställning som konsult hos oss på Jefferson Wells. Du kommer att vara anställd av oss men arbeta för Riksbyggen i Östersund. Uppdraget är på heltid, vardagar, startar omgående och pågår under tiden som vi rekryterar en permanent fastighetsförvaltare. Om uppdraget I denna roll kommer du att ingå i Riksbyggens team och ha ansvar för att förvalta kommersiella hyresfastigheter i Östersund. Ditt uppdrag som interim Fastighetsförvaltare är att säkerställa en kvalitetssäkrad leverans enligt avtal och att hantera fastighetens driftnetto med ekonomiskt ansvar för förvaltningsobjekten. Du kommer att samarbeta med leverantörer och kunder för att säkerställa att arbetet utförs i enlighet med gällande regelverk och att fastighetens värde bibehålls. Arbetsuppgifter inkluderar att analysera drifts- och underhållsbehov, upprätta och revidera underhållsplaner, samt delta i projektledning och upphandling av underhållsåtgärder. Du kommer också att handlägga hyresjuridiska frågor, störningsärenden och försäkringsfrågor. I rollen ingår även att säkerställa att myndighetsbesiktningar och lagstadgade kontroller genomförs. Om Riksbyggen Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Rikskundsenheten är inne i en spännande utvecklingsfas avseende Riksbyggens kommersiella kundsegment och vi söker nu en fastighetsförvaltare med placering på vårt kontor i Östersund. Vem är du? Vi söker dig med akademisk utbildning från universitet/högskola eller motsvarande kunskap med inriktning fastighetsförvaltning och/eller fastighetsteknik. Erfarenhet av fastighetsekonomi, tolkning av avtalsdokument, och kunskap om lagar och myndighetskrav är viktiga förutsättningar. Du har en god kommunikationsförmåga på svenska, både i tal och skrift, samt B-körkort och tillgång till egen bil. Det är viktigt för oss att du är självständig, ansvarsfull och har en serviceinriktad inställning. Du måste kunna starta anställningen på Jefferson Wells omgående. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Jefferson Wells anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Sök tjänsten i dag! För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Ajax på e-post [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag! Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Synpedagog för barn och ungdom till Syncentralen, Region Jämtland Härjedale

Vår synpedagog som ansvarar för habilitering/rehabilitering för barn och ungdomar med synnedsättningar går nu vidare till andra arbetsuppgifter och vi söker därför en efterträdare. Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, vilket är en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del. I region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika aktiviteter. ARBETSUPPGIFTER Målet med Syncentralens verksamhet är att tillsammans med individen med synnedsättning, utifrån dennes behov, ge förutsättningar för ett självständigt och delaktigt liv. Du kommer att ansvara för barns/ungdomars synhabilitering/rehabilitering både enskilt och tillsammans med övriga teamet på Syncentralen. Ditt arbete innebär också ett samarbete med skola/förskola, ögonmottagningen, Specialpedagogiska skolmyndigheten, Barn- och ungdomshabiliteringen samt andra aktörer och myndigheter. Du kommer förmodligen även arbeta en del av din arbetstid med synrehabilitering för vuxna och äldre beroende på behov och kompetens. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att göra behovskartläggningar habiliteringsplaner/rehabiliteringsplaner, synbedömningar och åtgärder utifrån varje enskild individ och familj du möter. I detta ingår att handleda föräldrar, lärare och/eller övriga i nätverket runt individen. Du ansvarar även för förskrivning av synhjälpmedel. Resor i Jämtland och Härjedalen ingår i arbetet KVALIFIKATIONER För att söka skall Du ha högskoleutbildning exempelvis som optiker, ortoptist eller arbetsterapeut. Har du synkompetens och/eller utbildning inom synpedagogik eller synrehabilitering är det naturligtvis en stor merit. Det är också mycket meriterande om du har erfarenhet av habilitering/rehabilitering. Du ska vara van datoranvändare och gärna intresserad av teknik då många av våra synhjälpmedel är tekniska eller datorbaserade. Du kommer också arbeta och dokumentera bland annat i journalsystemet Cosmic, hjälpmedelsprogrammet Sesam samt kvalitetsregistret SKRS. Meriterande är erfarenhet av och intresse för förändrings- och förbättringsarbete i synnerhet kunskap/erfarenhet av LEAN-organisation Eftersom arbetet innebär nära kontakt med både patienter och medarbetare, krävs god social kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. B-körkort krävs. En utbildningsplan kommer att göras utifrån din grundkompetens. Det krävs att du är villig att utbilda dig på de sätt som behövs för att tillägna dig den synkunskap Region Jämtland Härjedalen behöver. För rätt person är detta en fantastisk möjlighet till ett lärorikt och utvecklande arbete i ständig utveckling! ÖVRIGT Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Almia söker sjuksköterska till psykiatri Östersund

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från Psykiatri. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Östersund intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

31 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Almia söker sjuksköterska till medicin Östersund

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från Medicin. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Östersund intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

31 maj 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Almia söker specialist inom barn- och ungdomspsykiatri till barn- och ungd

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom barn- och ungdomspsykiatri med erfarenhet från Barn- och ungdomsmottagning. Finner du tjänsten som Specialist inom barn- och ungdomspsykiatri till Östersund intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

31 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Barnmorska till Östersund v. 37-40!

Har du en passion för ditt yrke som barnmorska men letar efter nya utmaningar? Beskrivning: Vi söker en erfaren och engagerad barnmorska för ett uppdrag i Östersund under perioden v. 37-40. Du kommer att arbeta inom en dynamisk och professionell miljö där din kompetens kommer vara avgörande för att ge högkvalitativ vård och stöd till verksamhetens patienter. Ansökan stänger 4 juni, men vi har flera liknande uppdrag och välkomnar alltid kontakt med kompetenta vårdpersonal. Krav: Sjuksköterskelegitimation med specialistinriktning barnmorska Minst 2 års erfarenhet Förmåga att arbeta självständigt och i team God kommunikationsförmåga Erfarenhet från förlossningsverksamhet HLR-S Vuxen Om Oss: Vårdbron är det bemanningsföretag som specialiserar sig på att bemanna och rekrytera personal inom vård- och omsorgssektorn samt socialtjänsten. Vi samarbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag över hela landet. Vi strävar efter att matcha kompetenta barnmorskor med spännande uppdrag. Vårt mål: Att vara en trygg arbetsgivare som främjar flexibilitet och trygga arbetsvillkor. Vi tror på att ge dig möjlighet att styra över din egen tid för att underlätta livspusslet. Vi erbjuder: Spännande och varierande uppdrag Möjligheter till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En dedikerad bemanningsspecialist som finns tillgänglig för dig under hela din resa hos oss Varmt välkommen med din ansökan!

31 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Personal sökes till en fast tjänst!

Vi söker nu engagerade personliga assistenter för en fast tjänst på 74%. Kunden är en livlig och social 24-årig tjej med många intressen som smink, hudvård, sport och shopping. Hon har en medfödd CP-skada och behöver hjälp med de flesta aspekter av sin vardag, inklusive måltider, personlig hygien och förflyttningar. På grund av kommunikationssvårigheter kommer du även att fungera som hennes tolk gentemot omvärlden. Arbetsplatsen är belägen i Krokom, som har goda bussförbindelser. Har du körkort är det en fördel då kunden har en egen bil. Arbetstiderna består av dygnspass, och du kommer att arbeta i snitt 7 dygn per månad. Inskolning kan påbörjas omgående. Om du är en positiv och engagerad person som vill göra skillnad, ser vi fram emot din ansökan! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 427). Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kvinna i pilgrimsstad söker personliga assistenster!

Är du en pigg och glad kvinna så är det dig vi söker nu! Vi söker nu kvinnliga vikarier till en härlig kvinna i Pilgrimsstad. Arbetspassen kommer mestadels att ligga på vardagar mellan 08 - 18 men ibland kan det krävas att du behöver vara lite flexibel och kunna kliva in någon helg ibland. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie och kan arbeta vid ordinarie personals sjukdom och ledighet. Att arbeta som personlig assistent innebär att du som person vill jobba med att hjälpa andra till ett rikt och händelsefullt liv. Du bör vara flexibel och ha förmågan att se andras behov. All kunskap du behöver får du på plats. Du kommer att hjälpa mig med min dagliga livsföring med bland annat förflyttningar, matsituationer, viss personlig hygien samt med kommunikation. Eftersom jag själv behöver mycket stöd i min kommunikation är det ett krav att du behärskar svenska språket väldigt väl. Jag vill gärna hitta på saker om dagarna och din uppgift kommer också vara att följa med mig och stötta mig dessa aktiviteter. Passar beskrivningen in på dig? Tveka inte att söka! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 454) A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Nu söker vi assistenter till en kvinna i centrala Östersund!

Vi söker nu kvinnliga personliga assistenter till vår kund i centrala Östersund. Kunden är en aktiv kvinna som tycker om att vara ute på promenader och att strosa i affärer, men även att spendera tid hemma i lugn och ro framför TV:n. Hon är en stor hundälskare, så om du har en vänlig och social hund som kan hantera att vara ensam några timmar, är den välkommen att följa med på jobbet när kunden önskar detta och när det passar in i hennes planerade dag. Som personlig assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att bestå av att assistera i dagliga aktiviteter och personlig omvårdnad, samt att stötta och ledsaga vid olika aktiviteter både inom och utanför hemmet. Du blir en förlängning av kundens armar och ben och en viktig del av hennes dagliga liv. Det är meriterande om du som söker denna tjänst tidigare har arbetat som personlig assistent. Kunskap inom lyftteknik samt förståelse för psykiatriska diagnoser ses som starka plus. I denna roll är det avgörande att du är lyhörd för kundens behov och känslor, samt att du kan agera med tålamod och förståelse. Du bör kunna hantera arbetstider både under vardagar och helger. Personligheten är avgörande för denna roll; du bör vara lugn, trygg och stabil. Kundens integritet är av största vikt och det är viktigt att du som assistent är respektfull och lyhörd för hennes önskemål och behov. I gengäld erbjuder vi ett meningsfullt arbete där du gör en stor skillnad i någons liv, flexibilitet kring att ta med din hund till jobbet vid lämpliga tillfällen, samt regelbunden fortbildning och stöd i din yrkesroll. Om detta låter som något för dig, tveka inte att skicka in din ansökan! Vi erbjuder all nödvändig introduktion för samtliga nyanställda för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll. Du kommer även att få gå de utbildningar som A-Assistans rekommenderar. Observera att vi rekryterar löpande, så vänta inte med din ansökan. Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Du kan också ansöka genom att skicka ett mail med CV samt personligt brev till [email protected] A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Distriktschef till Samhall Västernorrland/Jämtland

Är du också övertygad om att ett samhälle där alla får synas, bidra och ta plats också är ett rikare samhälle? I så fall kan Samhall vara rätt arbetsplats för dig. Vi arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos medarbetare och bidra till en mer inkluderande arbetsmarknad. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden och genom åren har över 200 000 personer inom vårt arbetsmarknadspolitiska uppdrag fått jobb inom och genom Samhall. Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Bli en del av vårt team Ett arbete är så mycket mer än en försörjning och därför är Samhalls verksamhet så viktig. Vår värdegrund omfamnar tilltron till alla individers förmåga samt det värde ett arbete har för individens och samhällets utveckling. Som Sveriges största företag inom socialt ansvarstagande genomsyras allt vi gör av vår värdegrund och våra värdeord pålitlig, uppmärksam och engagerad. Du välkomnas att vara en del av och aktivt bidra till vår kultur genom att både dela våra grundläggande principer och vilja medverka till ständig utveckling. Vår verksamhet står aldrig stilla och vi är en samhällsaktör som ständigt står på tå. Som distriktschef märks detta tydligt och vi erbjuder en roll där relationer och utveckling utgör grundplattan och där närvarande ledarskap och affärer står i fokus. Om tjänsten Som Distriktschef i Västernorrland/Jämtland erbjuds du ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter, där du leder och utvecklar distriktet i linje med bolagets uppsatta mål. Distriktet har cirka 1000 medarbetare och flera stora nationella kundkonton. Du kommer att ha resultat- och personalansvar för distriktet, skapa tillväxtplaner för att utveckla affärs- och verksamhetsuppdrag, organisera och skapa förutsättningar för att nå uppsatta mål, samt leda och coacha din ledningsgrupp. Du ingår i regionledningsgruppen och rapporterar direkt till regiondirektör, samt är placerad vid något av våra kontor i Sundsvall eller Östersund. I denna dynamiska roll får du ett omfattande ansvar för strategiska frågor, där du både driver och utvecklar verksamheten framåt. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för affärerna vilket innebär att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med både nya och befintliga kunder. Vidare kommer du att optimera personalplaneringen och säkerhetsställa en god arbetsmiljö med ett långsiktigt perspektiv. Du är delaktig, tydlig och tillgänglig när det gäller att ta tag i driftsfrågor och följa upp verksamheten. Vidare säkerställer du god och stabil kompetens- och ledarförsörjning samt en säker och utvecklande arbetsmiljö. I denna roll arbetar du över en stor geografisk yta, vilket innebär en hel del resor, varav B-körkort är krav. Vem är du Vi söker dig som har lämplig eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att lyckas i denna roll behöver du ha omfattande ledarerfarenhet från personalintensiva verksamheter, samt gedigen erfarenhet av budget- och personalansvar. Du har tidigare arbetat med förändringsledning och verksamhetsstyrning. Din förståelse för komplexa arbetsmiljöfrågor och din förmåga att leverera mot uppsatta mål är avgörande för rollen. Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar samarbeten och inkludering för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling. Ditt ledarskap genomsyras av tillit och förtroende och du är skicklig på att leda genom andra och att skapa engagemang och delaktighet. Det visar sig genom goda relationer och samarbeten såväl inom som utanför verksamheten. Du har god förmåga och erfarenhet av att strategiskt planera, prioritera, koordinera och följa upp såväl pågående som nya verksamhetsövergripande arbeten. Som chef på Samhall är du prestigelös, flexibel och stöttande mot samtliga underställda chefer, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare med hög energi som kan bidra i ledningsgruppsarbetet, och du har en god förmåga att röra dig mellan det operativa och strategiska. Du har förmågan att se helheten och leda arbetet inom ditt distrikt, samt en stark vilja att lära nytt och vara drivande i förändringsprocesser. Ansökan och övrig information Låter detta som ett spännande nästa steg för dig? Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan! På Samhall arbetar människor med många olika bakgrunder och erfarenheter, det tror vi gör oss till en mer kreativ och rolig arbetsplats. Därför söker vi alltid efter personer som på olika sätt kan bidra till att bredda våra perspektiv. Anställningsform: Tillsvidare Anställningsdatum: Efter överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Placeringsort: Sundsvall eller Östersund Sista ansökningsdag: 17 juni Rekryteringsprocessen består av flera steg som inkluderar möten, tester och referenskontroll. I denna rekrytering samarbetar Samhall med Jefferson Wells. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Frisendahl, 070-3774546, [email protected] Fackliga kontakter: Jonny Viljeskogh, Unionen, tel: 070-222 85 46, Johnny Schödin, SACO, tel: 070-330 04 45 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

31 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024