Sjuksköterska i Mellansverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iMellansverige I rollen som sjuksköterska inom psykiatriarbetar du med omvårdnad inom psykiatrisk sluten- och öppenvård. Du hjälper patienter att hantera psykisk ohälsa eller psykisk sjukdom, att hantera känslor av meningslöshet och att stärka personens känsla av att ha kontroll över sitt liv. Det är viktigt att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv och att se både patient och närstående i deras livssituationer. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. VUB inom psykiatri. Var:Mellansverige Omfattning: 100% Tidsperiod:9 juli 2024 (v. 28) – 1 aug. 2024 (v.31) Arbetstider:Enligt överenskommelse Journalsystem:TakeCareSista ansökningsdag:2024-06-05 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

27 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Säljare på resande fot - Snittlön 35.000 kr

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

27 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Sem vik Skötare, Rättspsykiatriska kliniken Säter

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Rättspsykiatriska kliniken ansvarar för högspecialiserad vård på läns-, region- och riksnivå. Vi vårdar i huvudsak patienter enligt lagen om rättspsykiatrisk vård, men även patienter som insjuknar under pågående kriminalvård eller under häktningstiden. Totalt har vi 78 vårdplatser uppdelat på sju avdelningarna som är bemannade med erfarna sjuksköterskor och skötare. Sjuksköterskor och skötare arbetar tillsammans i vårdlag och samarbetar med klinikens behandlingsteam med kurator, psykolog, arbetsterapeut, beroendebehandlare och läkare. Vi arbetar hela tiden med att utveckla och förbättra arbetsmiljön för våra medarbetare. Sem vik Skötare, Rättspsykiatriska kliniken Säter Arbetsuppgifter Som skötare är samtal med patienter, anhöriga och vårdgrannar en viktig arbetsuppgift. Vi arbetar också med gruppverksamhet, IMR på avdelningen. På avdelningen arbetar vi med kontaktmannaskap där man som skötare/sjuksköterska är ansvarig för sina patienter. Du kommer att delta i det dagliga omvårdnadsarbetet på avdelningen. Vi arbetar för att erbjuda patienterna färdigheter som främjar återhämtning. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med rättspsykiatrisk vård i sommar. Vi söker i första hand dig som har har examen från Vård- och omsorgsprogrammet alternativt YH-utbildning Skötare inom Psykiatrisk verksamhet 400 poäng eller motsvarande relevant utbildning. Dock läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av psykiatrisk vård är meriterande men inget krav. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och vill jobba i team där patienten ingår som självklar medlem. Du är intresserad av att arbeta med vård- och behandlingsinsatser till patienterna. Som en del i vår rekryteringsprocess kommer utdrag begäras från belastningsregister och Kronofogdemyndigheten, samt att vid en eventuell anställning så kommer Du få genomgå ett drogtest. Intervjuer och tillsättning sker fortlöpande. Det är meriterande om du har programfördjupning Psykiatri och Samhällsbaserad psykiatri om du gick Vård- och omsorgsprogrammet tidigare. Ansökan Intervjuer och tillsättning sker löpande. Vi räknar med att semesterrekryteringen är klar vecka 18. Det innebär att du som är aktuell för anställning kommer att kontaktas innan dess. Här kan du läsa mer om hur det är att vara semestervikarie hos oss. Information om yrkestiteln Fr o m 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du behöver ett bevis från Socialstyrelsen för att få använda titeln undersköterska inom vård och omsorg. Du kan ansöka om beviset från och med den 1 juli 2023. Har du inget bevis kan du fortsätta att arbeta i vård och omsorg, men med en annan titel än undersköterska. För dig som blir erbjuden ett arbete hos oss i Region Dalarna efter 1 juli innebär det att titeln i ditt anställningsavtal kommer att vara Omvårdnadsassistent tills att du kan uppvisa ditt bevis. Du som hade en tillsvidareanställning med titeln undersköterska när de nya reglerna började gälla den 1 juli 2023, kan fortsätta att använda underskötersketiteln i 10 år. Du kan behålla titeln även om du byter arbetsplats/arbetsgivare efter den 1 juli. Därefter behöver du ha ett bevis om skyddad yrkestitel för att få använda titeln undersköterska. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Övriga chefskontakter: Marianne Hedman, Enhetschef 0225-494335 [email protected] Tina Lindgren, Enhetschef 0225-494286 [email protected] Maria Vestberg, Enhetschef 0225-494371 [email protected] Maria Nielsen, Enhetschef 0225-494323 [email protected] Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

27 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Klara söker sjuksköterska till uppdrag i Säter

Klara söker Klara söker sjuksköterska till uppdrag i Säter Period: juli-augusti Omfattning: ca 100 % Ort Säter Arbetsuppgifter Sedvanliga uppgifter för sjuksköterska. Uppgifter kan komma att variera beroende på verksamhetens behov. Kvalifikationer Leg. sjuksköterska med minst 2 års relevant yrkeserfarenhet som ska vara i närtid och med goda referenser Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. S-HLR utbildning. Personliga egenskaper Du är trygg i din profession och har ett patientfokuserat arbetssätt. I din roll bidrar du med kvalitet, service och ett gott bemötande. Som bemanningssjuksköterska hos Klara får du chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och initiativtagande. Om arbetsgivaren Klara är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag. Klara är tillsammans med Vardaga och Nytida en del av Ambea som är Nordens största privata vårdbolag Det innebär bland annat att vi tillämpar kollektivavtal med riktig tjänstepension (ITP) och sjuklön samt att vi har ansvarsförsäkring. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och rekryteringsbonus. Klara är en trygg och lyhörd arbetsgivare för dig som värderar frihet, omväxling och spännande utmaningar i din roll som sjuksköterska. Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag. Urval sker löpande. Har frågor om den utannonserade tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Besök gärna vår hemsida www.klarakompetens.se och följ oss på Facebook och Instagram. Tillsättning Löpande.

27 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Socialsekreterare till vuxengruppen

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro. Vuxengruppens primära arbetsuppgifter är att handlägga vuxna som utsatts för våld eller utövar våld, har missbruksproblem eller behöver ansöka om ekonomiskt bistånd. Vuxengruppen består av fem socialsekreterare, en arbetsledare och är en del av Individ- och familjeomsorgen i Säters kommun. Du kommer till en välfungerande arbetsgrupp där det arbetar såväl erfarna som nyutexaminerade socionomer. Vi sätter stor vikt vid kvalitet och arbetsbelastningen är generellt lägre än i många andra kommuner. Som arbetsplats värdesätter vi en god arbetsmiljö och arbetar aktivt för att bibehålla den.  Arbetsuppgifter Handläggning av ärenden inom ekonomiskt bistånd - med fokus på arbetsrehabilitering och barns livssituation i familjer med långvarigt försörjningsstöd, våldsutsatta vuxna och våldsutövare samt vuxna med missbruksproblematik. I arbetet förekommer intern samverkan inom sociala sektorn och övriga kommunen samt med externa aktörer. Ett av de stora målen är att under kommande period minska antalet individer som är i långvarigt försörjningsstöd för att höja livskvalitet.  Kvalifikationer Du har en socionomutbildning eller annan beteendevetenskaplig utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetsgivaren ser gärna att du har kunskap och god kännedom om gällande lagstiftning inom området med tidigare erfarenhet från handläggning av vuxenärenden. Saknas detta så finns det många erfarna handläggare och ledning som kan stötta för att lära sig arbetet. Du har B-körkort.   Personliga egenskaper Som person är du prestigelös, noggrann och tar ansvar för dina ärenden. Du är analytisk, med förmåga att skapa goda relationer till både klienter, kollegor och samarbetspartners och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vi erbjuder Vi erbjuder extern handledning med ett lösningsfokuserat perspektiv samt friskvård. Du kommer att ha möjlighet att delvis arbeta hemifrån i överenskommelse med din arbetsledare samt ha en generös flexram.  Kontaktinformation Emma Sandgren, Verksamhetschef, 0225-55310, [email protected] Lisa Wass, 1:e socialsekreterare, 0225-55183, [email protected] Kristina Lindfors, Facklig företrädare Vision, 0225-55398, [email protected] Arbetsplats Gränsgatan 3A 783 30 Säter

27 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Pedagog sökes till NPF Barnvakten i Säter 1-2gånger/mån

Vi söker just nu en pedagogisk mentor till en familj i Säter, Dalarna. Om oss NPF Barnvakten erbjuder barnpassning till familjer med barn inom NPF. NPF står för neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och de vanligaste funktionsnedsättningarna är: ADHD, Autism, ADD, AST, Tuorettes syndrom och Språkstörning. Vårt mål är att hjälpa så många som möjligt med speciella behov och därför kommer du att genomgå en internutbildning inom NPF innan du får börja ditt första uppdrag. Hos NPF Barnvakten får du ett utvecklande, glädjefyllt och otroligt givande extrajobb. Läs mer på vår hemsida: https://www.npfbarnvakten.com/ Uppdraget: Antal barn och ålder: 1 barn, 4år Dagar och tider: 1-2 gånger/månaden Önskat startdatum: Omgående Barnpassningen sker hemma hos familjen eller i närliggande park. Plats: Säter, Dalarna Vi söker dig som: Har någon form av erfarenhet med barn och gärna barn med Autism & ADHD. Är ansvarsfull och har ett genuint intresse för barn Vill ha ett utvecklande och givande extrajobb Är pedagogisk, trygg och lugn Meriterande om du har körkort Fördelar med att arbeta som barnvakt hos oss: Du får ett flexibelt och glädjefyllt arbete Du får en viktig och relevant merit inför framtida arbeten Du skapar personliga relationer och kan få vänner för livet Du får en enorm personlig utveckling Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna kan variera utifrån behov från familjen. Sedvana arbetsuppgifter kan vara: Hämta från förskola/skola Hitta på aktiviteter i och utanför hemmet Agera stöd vid utflykter Laga enklare mat Aktivering, socialisering och avlastning Är du intresserad av ett utveckla extra jobb som ger otroligt mycket tillbaka? Mejla en beskrivning av vem du är och vad som gör dig till en trygg barnvakt hos oss. Om du inte kan hjälpa just den här familjen så rekommenderar vi att skicka en spontanansökan som en generell tjänst hos oss då vi erbjuder barnpassning i hela Sverige. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

27 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Gillar du tävling och försäljning? Sök till oss!

Vill du bli en del av ett vinnande team som motiverar, utmanar och lyfter varandra? Då har du hittat rätt! Våra uppdragsgivare är stora och välkända varumärken som du förmedlar genom face2face försäljning. Du ansvarar över att ditt eget försäljningsmål uppnås där du också får kontinuerligt stöd av teamledare och kollegor för att nå framgång. Expo Avenue erbjuder: - En attraktiv lönemodell - Motiverande tävlingar i form av utlandsresor, det senaste inom tekniken m.m - Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag - Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling - Roliga event och en härlig företagskultur med glädje och energi Expo Avenue söker dig som: - Är tävlings- och resultatinriktad - Har goda kommunikativa egenskaper - Trivs med att arbeta med ett högt tempo - Har lätt för att uttrycka dig genom det svenska språket Vi erbjuder en gedigen utbildning inom försäljning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och nå dina mål. Tidigare erfarenhet från försäljning är därför inget krav! Om Expo Avenue: Expo Avenue är ett banbrytande företag med nya idéer och koncept. Vi finns i stora delar av landet och består idag av ca 70 duktiga medarbetare. Våra samarbetspartners är stora och välkända varumärken som alltid kan förvänta sig en hög kvalité och service från oss. Kreativitet, kvalité och passion för service och försäljning är grunderna till vår framgång. Expo Avenue är ett tillväxtföretag som är ett självklart val för dig som har höga ambitioner och vill ha möjligheten till karriär. Mer om oss hittar du här: www.expoavenue.se Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Borlänge med omnejd. Du utgår från vårt kontor i Borlänge. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Ansökan tas emot via e-post till: [email protected]

26 maj 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Grill Kock

Vi söker en kock som ska jobba hos oss på restaurang athena i Säter. Jobbet är tillsvidareanställning Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

24 maj 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Badvaktmästare

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro. Sim- och sporthallen Skönvikshallen ligger på Skönviksområdet i Säter. Anläggningen erbjuder bad, vattenträning, styrketräning, bastubad och café. Arbetsuppgifter Skönvikshallen behöver 1-2 Badvaktmästare till hösten då ledighet för studier ska ersättas med längre vikariat, startdatum enligt överenskommelse, omfattning på tjänsterna är 50-100%. Som Badvaktmästare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att utföra bassängbevakning vid våra badanläggningar, simundervisning, leda grupper i vattengymnastik, ta emot kunder och besökare vid våra anläggningar samt tjänstgöra i kassan. Du utför även lokalvård och enklare underhåll av våra anläggningar.      Kvalifikationer Du har gymnasieexamen gärna med inriktning fritid och hälsa. Du ska kunna leda grupper som vattengymnastik och simskolegrupper. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som badbevakare/simlärare/gruppträningsinstruktör eller liknande. En förutsättning för att vara aktuell för tjänsten som Badvaktmästare är att du är simkunnig och har god fysik, då arbetet kräver förmåga att kunna livrädda i vatten och på land, samt att du kan arbeta skift och på helger. Inför anställning kommer vi begära att du visar upp ett utdrag ur belastningsregistret, enligt lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Personliga egenskaper Viktiga egenskaper är att vara serviceinriktad, ha lätt för att samarbeta, vara flexibel och kunna ställa om till olika arbetsuppgifter med kort varsel.  Kontaktinformation Owe Hedin, Chef Skönvikshallen, +46 0225-55 312 Arbetsplats Jönshyttevägen 2 783 32 Säter

24 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Leg. Arbetsterapeut

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro. Arbetsuppgifter Vi söker en kollega till vårt team. Kom och bli en del av Säters kommuns Hälso- och sjukvårdsteam! Som arbetsterapeut i Säters kommun kommer Du att möjliggöra för personer med risk för eller med funktions- och aktivitetsnedsättning att klara sin vardag. I arbetsuppgifterna ingår att utreda och bedöma behov och förutsättningar för aktivitet och delaktighet. Identifiera behov av förebyggande, förbättrande och/eller kompenserande arbetsterapeutiska åtgärder. Utprovning och förskrivning av hjälpmedel. Utfärda intyg/utlåtande om behov av åtgärd. Handleda omvårdspersonal i vardagsrehabilitering. Målsättningen med vårt arbete är att personen ska kunna bibehålla sin självständighet så långt det är möjligt och också uppnå optimalt välbefinnande. Arbetet är självständigt och innebär samverkan med många olika aktörer bl.a. närstående och omvårdnadspersonal, delta i vårdplanering och team möten. Du kommer samverka i team med andra yrkeskategorier inom Hälso- och sjukvårdsteamet. Du medverkar till utveckling och kvalitetssäkring av verksamheten.   Tillträde 2024-09-01. Kvalifikationer Leg. Arbetsterapeut med goda yrkeskunskaper. Erfarenhet i yrket är mycket meriterande. För tjänsten erfordras god förmåga att förmedla sig i tal och skrift samt datorvana och B-körkort för manuell växellåda.      Personliga egenskaper Du är lyhörd, noggrann och ansvarstagande med en hög servicekänsla. Du har ett stort engagemang och intresse för arbetsuppgifterna. För att lyckas i Din roll behöver Du ha lätt för att samarbeta och ha ett flexibelt förhållningssätt. Du har förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera Ditt arbete. Det krävs att Du har ett professionellt och gott bemötande och ser till den enskildes behov och förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Individuell lönesättning. Flextid. Friskvårdstimme alternativt friskvårdsbidrag. Kontaktinformation Lena Forsberg, Verksamhetschef, 0225-553 23 Maria Westblom Krogars, Arbetsterapeut, 0225-553 33 Arbetsplats

24 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024