Jobfind söker Arbetsterapeut

Vill du följa med på Jobfindresan? Att genomföra kartläggningar och observationer kan bli din nästa utmaning! Vi välkomnar även dig som är nyexaminerad och vill utvecklas inom arbetslivsinriktad rehabilitering. Steg till Arbete (STA) är en värdefull och kvalitativ tjänst som Arbetsförmedlingen upphandlar med yttersta mål att i en sammanhållen process identifiera resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Målgruppen är arbetssökande som på grund av olika hinder står långt från arbetsmarknaden och behöver individuellt anpassade arbetsförberedande insatser för att kunna närma sig yrkeslivet och/eller påbörja studier mot ett yrke. Läs mer om uppdraget här! Ditt huvuduppdrag blir att ansvara för genomförandet av kartläggningar och observationer utifrån nedan arbetsterapeutiska instrument: • Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST) • Dialog om arbetsförmåga (DOA) • Worker Role Interview (WRI) • Assessment of Work Characteristics (AWC) • Assessment of Work Performance (AWP) Ansvarsområden: • Schemaläggning och planering av vårt arbete med deltagaren • Genomföra kompetenskartläggning i vilken deltagarens kompetenser, förutsättningar och intressen kopplade till arbetsmarknaden ska synliggöras • Genomföra kvalitativa kartläggningar av våra deltagares förmågor och behov samt • utföra observationer under arbetslika förhållanden • Ge stöd vid aktivitetsutförande • Variera aktivitet utifrån en specifik deltagares behov med fokus på tidsomfattning, komplexitet och språkförmåga - kopplat till dennes fokusyrke • Med hjälp av Motiverande samtal (MI) synliggöra deltagaren egna resurser och skapa tillit till egen förmåga • Genom föreläsning och individuella samtal gå igenom områden som Aktivitetsmönster, Stress och Vikten av balans • Ansvar för uppföljningar på deltagarnas arbetsprövningsplats • Ansvar för att de gemensamt uppsatta målen efter varje delmoment av tjänsten följs upp och dokumenteras • Utprovning av hjälpmedel i de fall det är aktuellt • Samverkan med kollegor så som arbetskonsulent, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd • Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen på lokal nivå För att lyckas i ditt uppdrag bedömer vi att du behöver ha en bred erfarenhetsbank och ha tillgång till en gedigen egen verktygslåda att hämta dina rekommendationer ur. Du bär ansvar för vår återrapportering till kund varför stor fallenhet för dokumentation kommer att underlätta ditt arbete. Eftersom rollen innebär många kontakter inom och utanför organisationen behöver du ha lätt för att skapa förtroendefulla relationer med människor. Vi på Jobfind arbetar teambaserat och i rollen som Arbetsterapeut ansvarar du tillsammans med lokalt team samt Kvalitetsansvarig för att säkra att vi genom våra interna processer bedriver en leverans vi är stolta över och du är en nyckelperson i det löpande utvecklingsarbetet. För att trivas hos oss tror vi att du tycker om att testa olika tillvägagångssätt och metoder för att löpande utvärdera och du trivs såväl med att arbeta självständigt som att vara en del av ett team. Vi önskar att du är prestigelös och har god självkännedom om vilka förutsättningar du själv behöver för att må bra och lyckas i ditt arbete – då kan vi tillsammans klara det mesta! Det är av största vikt att du delar våra värderingar: vi är principfasta, vi håller våra löften, vi lyckas tillsammans och vi värdesätter alla människor – läs mer om vad vi lägger bakom dessa ord här. Att arbeta på Jobfind innebär att få vara med om en expansiv resa, vi är förhållandevis nya på marknaden som företag men bottnar i en mycket långsiktig ägarstruktur och vi som driver Jobfind framåt har drygt 25 års erfarenhet av branschen inom området arbetsmarknad. Anställningsvillkor • • Omfattning deltid-heltid efter överenskommelse • Individuell lönesättning Känns ovan beskrivningar rätt för dig? Då vill vi gärna ha med dig ”onboard” - varmt välkommen med din ansökan! För frågor kring tjänsten maila ansvarig Rekryterare. Vi på Jobfind värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna kandidater som utöver ovan profil bidrar med olika bakgrund och livserfarenhet till våra team!

10 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Snickare och traktorförare

Holmberga gård driver mjölkproduktion med 160 kor samt växtodling på 400 ha åker. Vi önskar hjälp med byggnadsunderhåll och traktorkörning samt alla varierande uppgifter kring gården. Liten del djurskötsel är önskvärt men inte ett krav. Vi är tre delägare och fyra medarbetare på gården idag.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Sjuksköterskor för beredskap och deltidsanställning till Grännäs Strand

Nu söker vi på Grännäs Strandsjuksköterskor för beredskap och månadsanställning. Tjänsterna avser i huvudsak beredskap samt en lägre tjänstgöringsgrad ellerdeltid efter överenskommelse. Som sjuksköterska tjänstgör man vardagar enligt schema för deltid samt beredskap enligtrullande schema mellan kl. 17:00 tom 07:00 och helger.Vi erbjuder fortlöpande metodutbildning och flera förmåner. Om Grännäs Strand Grännäs strand vårdboende ligger med havsutsikt i Valdemarsvik. Det är ett särskilt boende för vuxna över 30 år. Vi har specialiserad vård särskilt för Huntingtons sjukdom samt demensdiagnoser och personer med grav personlighetsstörning.Boendet byggdes 2008 anpassat för vår målgrupp. Åker du med buss till Valdemarsvik tar det 15 minuter att gå ut till Grännäsområdet där Grännäs strand ligger. De boende bor i egna handikappanpassade lägenheter med badrum och trinettkök. På Grännäs strand arbetar idag ca 35 omvårdnadspersonal där många har lång erfarenhet och hög kompetens för vår målgrupp. Boendet är bemannat dygnet runt, året om, nattetid med vaken personal. Vi har egen kock och anpassad mat för vår målgrupp. Sjuksköterska finns för kontakt dygnet runt och sjuksköterskor arbetar dagtid i verksamheten. Vår läkare har rond en gång per månad och finns alltid att konsultera per telefon. Vi har arbetsterapeut i verksamheten som följer upp behov av träning och hjälpmedel ochtillgång till sjukgymnast och logoped efter behov. Om rollen Som sjuksköterska på Grännäs Strand får du arbeta med personer som har diagnosen Huntingtons sjukdom, olika demensdiagnoser och psykiatriska diagnoser.I rollen som sjuksköterska har du ansvaret för arbetet inom HSL-delen av vår verksamhet. Det betyder att du arbetar med och värnar om våra klienters fysiska och psykiska mående, upprättar vårdplaner, medicinhantering och andra sedvanliga uppgifter som ingår i arbetet. I din roll som sjuksköterska dagtid ingår du även i det team som finns runt varje klient där även Arbetsterapeut, chef, och omvårdnadspersonalingår. Som sjuksköterska under beredskap finns du tillgänglig för kontakt via telefon samt vid behov utföra arbete i verksamheten. Vi arbetar aktivt med att förändra synen på psykisk funktionsnedsättning genom att alltid utgå från individuella behov och önskemål. Som sjuksköterska fyller du en viktig funktion i vårt arbete kring detta.Vår målsättning är att hjälpa till att ge varje person de individuella verktyg och strategier de behöver för att leva ett meningsfullt liv. Din erfarenhet och kunskapDu är legitimerad sjuksköterska med kunskap om och stort intresse för personer med demensdiagnos och psykiatrisk problematik. Vi ser det som meriterande om du har vidareutbildning inom psykiatri eller/och erfarenhet inom området. Om digDu ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet kräver att du är ansvarskännande och har en personlig mognad. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I övrigt har du god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Till dig från oss Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar,friskvårdsbidrag samt skobidrag för omsorgspersonalen. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klickahär. ÖvrigtAnställningsform: Avtalad visstidsanställning 6 mån med ev förlängningLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: Enligt överenskommelseSista ansökningsdag: 2024-06-07Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: Verksamhetschef Kerstin LarssonMail: [email protected] Tel. 073 500 58 17, SSK Guen Larsson, [email protected] Tel. 073 507 13 48 Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer:076-6217703,Mail:[email protected] AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea.www.nytida.se

7 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Sommarvikariat och timanställning på Grännäs Strand vårdboende i Valdema...

Sommarvikariat och timanställning, dag, kväll, helger samt natt.Välkommen till Grännäs Strand vårdboende i Valdemarsvik.Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och förmåner Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Ditt uppdragI rollen somundersköterska/vårdbiträde utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Under nattjänstgöring arbetar ni två undersköterskor med vaken natt med tillsyn och omvårdnadsarbete. Lokalvård, klädvård och andra arbetsuppgifteringår i nattjänstgöring. Om Grännäs strandGrännäs strand vårdboende ligger med havsutsikt i Valdemarsvik. Boendet byggdes 2008 anpassat för vår målgrupp. Åker du med buss till Valdemarsvik tar det15 minuter att gå ut till Grännäsområdet där Grännäs strand ligger. De boende bor i egna handikappanpassade lägenheter med badrum och trinettkök. På Grännäs strand arbetar idag ca 35 omvårdnadspersonal där många har lång erfarenhet och hög kompetens för vår målgrupp. Boendet är bemannat dygnet runt, året om, nattetid med vaken personal. Vi har egen kock och anpassad mat för vår målgrupp. Sjuksköterska finns tillgänglig dygnet runt och sjuksköterska arbetar dagtid i verksamheten. Vår läkare har rond en gångper månad och finns alltid att konsultera per telefon. Vi har tillgång till arbetsterapeut, sjukgymnast och logoped som följer upp behov av träning och hjälpmedel varannan vecka. Som undersköterska arbetar du dagtid, kvällar och helger enligt schema, tjänstgöringsgraden kan variera.Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig.Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapihunden Bella. Din erfarenhet och kunskapVi gissar att du som söker dig till oss:• har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor• är ansvarskännande och har en personlig mognad• trivs med att jobba i team och stötta dina kollegorDu har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg, annan likvärdig utbildning eller erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen. Du har körkort.Du har god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. ÖvrigtAnställningsform: Allmän visstidsanställning, vikariatLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdag: Efter överenskommelseSista ansökningsdag: 240531För mer information kontakta: Gruppchef Anna Rolandson 073 525 41 34 eller Katarina Sjöberg 070 668 02 55.Facklig kontakt: Kommunal tfn 010-442 90 32 AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Valdemarsvik

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek Valdemarsvik Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans Apotek i Valdemarsvik. Apoteket är beläget på en mindre ort med närhet till vacker natur och havsmiljö där många turister besöker oss under sommaren. I närområdet finns det vårdcentral, distriktsveterinär, bostäder, mataffärer, skärgård och våran fina Grännes IP som varit utsedd till Sveriges bästa idrottsplats. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer och äldre, vi har kundnära relationer som ensamt apotek på bygden och stammisar året om samt många nya kunder under sommartid. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 1 farmaceut, 2 apotekstekniker samt kassapersonal som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar, 09.30-13.00 på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Sandras team. Önskad start omgående eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare ett plus om du är intresserad av kvalitet och LMA uppdrag. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. 🧡💙 Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Sandra på tel. 072-0502421 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
Farmaceut till Kronans Apotek i Valdemarsvik

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek Valdemarsvik Vi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt apotek Kronans Apotek i Valdemarsvik. Apoteket är beläget på en mindre ort med närhet till vacker natur och havsmiljö där många turister besöker oss under sommaren. I närområdet finns det vårdcentral, distriktsveterinär, bostäder, mataffärer, skärgård och våran fina Grännes IP som varit utsedd till Sveriges bästa idrottsplats. Den typiska kunden hos oss är barnfamiljer och äldre, vi har kundnära relationer som ensamt apotek på bygden och stammisar året om samt många nya kunder under sommartid. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 1 farmaceut, 2 apotekstekniker samt kassapersonal som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar, 09.30-13.00 på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid och du välkomnas till apotekschef Sandras team. Önskad start omgående eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare ett plus om du är intresserad av kvalitet och LMA uppdrag. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Vi är också övertygade om att flexibilitet, anpassningsbarhet och att trivas i en miljö där inte allt är på plats, är nyckelfaktorer för att trivas i den förändringsresa vi befinner oss i. 🧡💙 Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Sandra på tel. 072-0502421 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

30 april 2024
Sista ansökan:
26 oktober 2024
Platschef till Gryts Restaurang, hotell och konferens

Platsannons: Hotell- och Restaurangchef till Gryts Hotell & Konferens Om Oss: Gryts Restaurang är en väletablerad verksamhet, belägen i hjärtat av Gryts skärgård, här erbjuds en unik kombination av avkopplande hotellvistelser, inspirerande konferensmöjligheter, och minnesvärda matupplevelser vid vår populära sjökrog. Med vår gästhamn, hotellverksamhet och charmiga uthyrningsstugor är vi en destination som lockar besökare året runt. Nu söker vi en erfaren Hotell- och Restaurangchef som delar vår passion för gästfrihet och strävar efter att leverera exceptionella upplevelser till våra gäster. Ditt Uppdrag: Som Hotell- och Restaurangchef på Gryts Restaurang kommer du att spela en central roll i den dagliga driften och den långsiktiga utvecklingen av vår verksamhet. Du kommer att ha en unik möjlighet att på ett entreprenöriellt sätt bygga och leda ditt team, samt att forma framtidens gästupplevelser hos oss. Huvudsakliga Arbetsuppgifter: Ansvara för den operativa ledningen av hotell, restaurang, gästhamn, konferens och uthyrningsstugor. Rekrytera, utbilda och coacha ett högpresterande team. Utveckla och genomföra strategier för att öka gästnöjdhet och optimera driftseffektivitet. Samarbete med lokala leverantörer och partners för att berika vårt erbjudande. Budgetansvar och uppföljning av ekonomiska mål. Aktivt bidra till marknadsförings- och försäljningsinsatser. Kvalifikationer: Minst fem års erfarenhet i ledande roller inom hotell och/eller restaurangbranschen. Starkt ledarskap och beprövad förmåga att bygga och motivera team. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk rapportering. Utmärkt kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Förmåga att arbeta självständigt och entreprenöriellt med en stark drivkraft att utveckla verksamheten. Relevant utbildning inom hotell- och restaurangmanagement är meriterande. Vi Erbjuder: Möjligheten att vara en del av och utveckla en av regionens mest spännande destinationer. Stora utvecklingsmöjligheter i en entreprenöriell miljö. En dynamisk och varierande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Övernattningsmöjligheter erbjuds. Är du den drivna och erfarna Hotell- och Restaurangchef vi söker? Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du berättar varför just du är rätt person för denna roll. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team på Gryts Hotell & Konferens!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Fartygstekniker

Arbetsbeskrivning Arbetet innefattar installationer, reparationer, underhåll och driftsättning av utrustning ombord på båtar och fartyg. Du arbetar primärt med fritidsbåtar mellan 6-10 meter men även med yrkesbåtar större fritidsbåtar. Kompetenskrav Minst 3 års erfarenhet alternativt utbildning inom yrket eller liknande arbete krävs för rollen. Vi söker dig som har erfarenhet av svets, blästring, ytbehandling och/eller installationer. Har du erfarenhet inom fartygs-el är det starkt meriterande. Det viktigaste för oss är att du är arbetsvillig, redo att hugga i där det behövs och är öppen för att lära dig och utvecklas. B-körkort är ett krav. Vårt erbjudande Vi erbjuder en plats i ett erfaret team av som arbetar med reparation, ombyggnader och underhåll av båtar och fartyg på anrika Gryts Varv. Du får stor potential att utvecklas under handledning av befintlig personal. Ansökan och övrig information Om dina kvalifikationer stämmer överens med beskrivningen ovan välkomnar vi din ansökan med eller utan CV.

2 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024