Lediga jobb i Vilhelmina

Sök totalt 36 lediga jobb i Vilhelmina

Timvikarie sökes till man i Åsele

Vi söker dig som vill arbeta sompersonlig assistent till en man i Åsele. Du ska gilla att vara ute i skog och mark då det är ett intresse som vår kund har. Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Om du ska trivas att arbeta hos vår kund bör du även gilla att arbeta med många olika aktiviteter. Vi söker både män och kvinnor till denna tjänst. Du bör vara en rökfri person som är engagerad i sitt arbete och har en förmåga att vara aktiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare jobbat som personlig assistent, men du kommer att få en intern utbildning skräddarsydd för jobbet. Det är bra om du förstår det svenska språket, men går bra att kompensera med engelska. Man har varierande arbetstider så som dag, kväll och helg med sovande jour. Efter introduktion/inskolning så blir du tillgänglig som vikarie hos kunden. Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag som i huvudsak är verksamma i Västerbotten. Vi hjälper personer med funktionsnedsättningar att utifrån sina behov och önskemål kunna leva ett så rikt liv som man vill och kan. Våra ledord är inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens. Vår filosofi är att ta väl hand om både kund och personal.Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon, eller mail.Ansök via extern länk med ditt CV/personliga brev. Rekrytering sker löpande så vi mottager gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss innehållande ett cv samt ett personligt brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Sommarjobba i butik!

Söker du ett roligt och varierande sommarjobb där du får ta stort eget ansvar? Se hit! Vi söker nu en rutinerad sommarvikarie i Vilhelmina. KORT OM FÖRETAGET: Vi på Dryckeskonsult har i över 15 års tid hjälpt butiker att öka sin försäljning och lönsamhet. Vi tillhandahåller alla de personalintensiva tjänster som krävs för att effektivisera driften och maximera försäljningen. Vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin. HUVUDSAKLIGA ARBETUPPGIFTER: I rollen kommer du under en arbetsdag, besöka olika butiker inom dagligvaruhandeln, och främst arbeta med dryckesplock och påfyllning. Rollen innefattar även andra typer av varuplock som kolonial och godis. Du kommer få ta stort eget ansvar över din arbetsdag och genomför butiksbesöken självständigt. Denna erfarenhet kommer ge dig goda erfarenheter inför kommande åtaganden i arbetslivet! Introduktion med kollega sker enligt överenskommelse. VI SÖKER DIG SOM: - Är självgående, är en problemlösare och är serviceinriktad - Är social och vågar söka upp och prata med nya personer i olika butiker för att snabbt förstå hur just de vill ha din hjälp - Har arbetat med varuplock i dagligvaruhandel/fackhandel och kan hantera en handtruck - Har god fysik då arbetet innebär en del tyngre lyft - Har körkort och tillgång till bil. INFORMATION OM TJÄNSTEN: Tjänsten är en visstidsanställning under juni och juli, cirka 10/h i veckan. Arbetstid är förlagd dagtid och vardagar. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund. ANSÖKAN: Skicka in din ansökan till världens roligaste sommarjobb redan idag! Rubricera din ansökan med "Sommarjobb Vilhelmina". Orubricerade ansökningar behandlas inte. Vi behåller dina ansökningshandlingar max 2 år för att kunna komma i kontakt med dig även för framtida rekryteringar där du har en aktuell profil.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Vi söker nu hjältarna att drifta vårt nyrenoverade Hotell Kittelfjäll

Arrendator till Hotell Kittelfjäll. Kittelfjäll har länge varit en plats som många besökare blir förälskade i och återkommer till. Vi tror att en stor bidragande anledning är det personliga mottagandet och känslan av samhörighet som präglar vår by. Viljan att hjälpas åt är stark. Vårt mål är att vi ska vara Sveriges trevligaste och fjällhotell. Våra gäster och personal ska alltid känna sig välkomna, trygga och sedda samt känna att vi visar ett stort engagemang där både vi och våra gäster är stolta över vår verksamhet. I Kittelfjäll säger alla HEJ! till varandra! Vårt skidområde består av naturligt formade raviner, glesa björkskogar och böljande åsar. Ett skidberg med utmanande och varierande skidåkning, så lättillgänglig offpist att du bara behöver kliva av liften för att hitta den, men även med flertalet pistade backar, alltifrån snälla till mer utmanande, barnområden och fun-park med en blandning av hopp och features. Vi har flera längdspår, ett draget fjällspår och milslånga skoterleder i alla väderstreck. Nu söker vi er/dig som ska drifta hjärtat invid backen, Hotell Kittelfjäll. En komplett hotellanläggning med nyrenoverade rum, konferensutrymmen, lounge del, bar/afterski/nattklubb, gym och restaurang Borkan i sitt serviceutbud. Vårt nyrenoverade hotell har en historik som navet invid backen sedan 1956 och är en klassiker iden svenska fjällvärlden. Våra målgrupper är många och vi har ett gott rykte. Såklart är det balansen i läget invid liftarna, bemötandet och atmosfären som skapar vår attraktion, och såklart har du som intressent samma balans, det är outdoor och indoor i harmoni, men det där vet och kan du redan. Hotelldrift på destination med olika reseanledningar är meriterande. Förutom själva driften av anläggningen är paketering viktigt. Samverkan med alla andra aktörer som har Kittelfjäll som bas för sin verksamhet är också avgörande för framgång. Det finns en aktiv företagarförening som ses regelbundet och samverkar kring en rad utvecklingsfrågor. Gruppen består av ett flertal andra boendeanläggningar, restauranger och aktivitetsföretag. Destination Kittelfjäll är också representerad i denna grupp. Vi kunde ju skriva mängder om Kittelfjäll som vi älskar, men... Ring mig så får du sanningen direkt. Per Mellström 070/609 33 98! Vi tycker det är ett drömuppdrag för en klok entreprenör med hospitality i blodet. Tillsammans är vi hjältar. Hotell Kittelfjäll är hjärtat i vår by. Vill du veta mer om Kittelfjäll, hotellet och hur en resa tillsammans med oss skulle se ut, så kontaktar du någon av våra rekryterare på Besöksverket enligt nedan. Per Mellström tel 070/609 33 98 [email protected] Lena Detter tel 070/744 00 79 [email protected] Du kan även göra en intresseanmälan här så kontaktar vi dig

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kittelfjällsliftarna söker Driftschef till vår legendariska skidort

Vi söker nu en Driftschef för vårt skidområde. Du har såklart en känsla för snö men älskar alla säsonger, som hos oss ibland är åtta. Det är en resa vi startar nu, tillsammans med dig. Vi erbjuder en bred, rolig och operativt nära roll i fantastisk miljö och med engagerade kollegor. Vi söker en stark ledare med känsla för affären och förmåga att entusiasmera såväl ledare, säsongspersonal och andra aktörer på destinationen. Vi strävar efter att hela tiden utveckla, förbättra och vid behov förändra, där du i nära samarbete med driftsgrupp och ledningsgrupp, kommer få goda chanser att påverka verksamheten. Tjänsten kan komma att omarbetas i samverkan med dig för att löpande anpassas till verksamhetens uppdaterade mål och visioner. Samverkan med andra aktörer i vår by är viktigt. Kittelfjällsliftarna är del i en aktiv företagarförening som ses regelbundet och samverkar kring en rad utvecklingsfrågor. Gruppen består av ett flertal andra boendeanläggningar, restauranger och aktivitetsföretag. Destination Kittelfjäll är också representerad i denna grupp. Går du igång på skidberg med naturligt formade raviner, glesa björkskogar, lättillgänglig offpist och champagnepudertorr snö, men är också intresserad av att utveckla sommarverksamheten? Då är detta platsen för dig! Läs gärna vidare så ser vi om rollen lockar! Vår verksamhet Kittelfjällsliftarna omfattar driften av liftar, pister, barnområden, längdspår, Skidboden, skidskola och aktiviteter i skidområdet. Vi driver även Camp Kittelfjäll med reception och butiken Kittelfjäll Outdoor på Fjälltorget. Vårt mål är att vi ska vara Sveriges trevligaste och tryggaste skidanläggning. Våra gäster och personal ska alltid känna sig välkomna och sedda samt känna att vi visar ett stort engagemang där både vi och våra gäster är stolta över vår verksamhet. Kittelfjäll har länge varit en plats som många besökare blir förälskade i och återkommer till. Vi tror att en stor bidragande anledning är det personliga mottagandet och känslan av samhörighet som präglar vår by. Viljan att hjälpas åt är stark. I Kittelfjäll säger alla HEJ! till varandra! Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för Driftsgruppen, utvecklar, organiserar och följer upp verksamheten med stöd av ett antal dagliga ledare. Områden som rör denna roll är: Ekonomi Drift Marknad/försäljning Personal Värdskap Arbetsmiljö Investeringsbehov Hållbarhetsfrågor Om dig Vi tänker oss att ditt hjärta hör hemma i besöks/turismnäringen, gärna från tidigare personalledande roll och hoppas att du har ett eget starkt nätverk inom alpin/outdoor/event. Du jobbar ofta i samverkan med andra lokala aktörer vilket ställer krav på kommunikativ förmåga och ett genuint, ödmjukt intresse för människor. Du är en person som har bra kraft och förståelse för det operativa, som naturligt lyfter blicken och ser framåt. Och som förstår att planering, närvaro och att initiera nytt med våra kollegor och andra aktörer på destinationen är viktigt. Vi är i utveckling och det är inte bara snö som ger oss fart. Du är van vid, och tycker om, mixen att balansera kultur, kommers och operativt med annat fokus och får här ta ansvar för både egna och bolagsstyrda mål. Du känner dig själv, vet att du är driven, gillar framgång och du vet hur man når den. I din ledande roll är du motiverande och gillar team, det handlar om samordning, inspiration och effektivitet. Vidare tänker vi att du är kreativ, tydlig, strukturerad, ödmjuk, men måste vi välja EN egenskap så blir det nog prestigelös. Här hugger vi alla i var än det behövs! Välkommen, vi hittar varandra! Vi ser gärna att du ansöker med ett personligt brev och vi är nyfikna på hur du ser på denna roll i vår organisation. Välkommen! Vill du veta mer om Kittelfjäll och denna roll direkt? Kontakta någon av våra rekryterare enligt nedan: Per Mellström tel 070/609 33 98 [email protected] eller Jessica Blomgren tel 073/682 85 77 [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Timvikarie sökes till man i Åsele

Vi söker dig som vill arbeta sompersonlig assistent till en man i Åsele. Du ska gilla att vara ute i skog och mark då det är ett intresse som vår kund har. Vi söker dig som är flexibel, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Om du ska trivas att arbeta hos vår kund bör du även gilla att arbeta med många olika aktiviteter. Vi söker både män och kvinnor till denna tjänst. Du bör vara en rökfri person som är engagerad i sitt arbete och har en förmåga att vara aktiv och flexibel. Det är meriterande om du tidigare jobbat som personlig assistent, men du kommer att få en intern utbildning skräddarsydd för jobbet. Det är bra om du förstår det svenska språket, men går bra att kompensera med engelska. Man har varierande arbetstider så som dag, kväll och helg med sovande jour. Efter introduktion/inskolning så blir du tillgänglig som vikarie hos kunden. Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag som i huvudsak är verksamma i Västerbotten. Vi hjälper personer med funktionsnedsättningar att utifrån sina behov och önskemål kunna leva ett så rikt liv som man vill och kan. Våra ledord är inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens. Vår filosofi är att ta väl hand om både kund och personal.Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år.https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon, eller mail.Ansök via extern länk med ditt CV/personliga brev. Rekrytering sker löpande så vi mottager gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss innehållande ett cv samt ett personligt brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
SÄLJARE / TEKNISK RÅDGIVARE DISTRIKT VILHELMINA

Diax produktion utvecklar och tillverkar innovativa, högkvalitativa underhålls-produkter för industrier och professionella användare. Vår målsättning är att förenkla och effektivisera våra kunders underhåll genom att producera de bästa möjliga produkterna. Vi reducerar våra kunders driftskostnader genom att optimera energiförbrukning, öka produktionen, förlänga maskiner och utrustningars driftstid och livslängd, minimera miljöbelastningen och förbättra arbetsmiljön. Våra kunder finns inom många olika branscher, t.ex. tillverkande industri, tunga fordon och logistik, skogsindustri, fastighetsbolag, entreprenad, gruvor samt statlig och kommunal förvaltning. VI SÖKER EN SÄLJARE / TEKNISK RÅDGIVARE TILL DISTRIKT VILHELMINA Vi tror du har följande egenskaper: Stark egen drivkraft. God arbetsmoral. Önskan att arbeta under stor frihet med möjlighet att planera din tid självständigt. Förmåga att skapa långsiktiga seriösa kundrelationer. Stark motivation att utvecklas som person och professionellt. Vi erbjuder dig: Att vara med att utveckla ett snabbt växande företag med korta beslutsvägar. Ett unikt koncept med marknadsledande innovativa produkter. En dynamisk miljö med goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation. Kontinuerlig utbildning som täcker alla aspekter inom försäljning av våra produkter. Möjlighet till tjänstebil. Vi erbjuder omfattande utbildning som gör att du inte behöver erfarenhet från vår bransch. Viktigare än kön eller ålder är att du har en stark och säljande personlighet och att du är en fokuserad och målinriktad person som kan arbeta under stor frihet och eget ansvar och att du vill utvecklas med oss. Pensionär som söker deltidssyssla är välkommen att söka tjänsten. God Svenska i tal samt att behärska Svenska i skrift på gymnasienivå krävs för denna tjänst. Körkort för personbil samt tillgång till egen bil är ett krav. Vänligen skicka oss inte ansökan per mejl, vi vill att du tar inledande kontakt personligen under kontorstid på telefon 076-037 55 89. Annonssäljare, rekryteringskonsulter och andra som ej söker jobbet personligen undanbedes.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Iris söker en engagerad arbetsterapeut till Vilhelmina!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? - Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning? Vi behöver förstärka våra team med ytterligare arbetsterapeuter till Vilhelmina! Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!  Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor. Vad är mina arbetsuppgifter? Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet. Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a. motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten - Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning. - Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen. - Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC) - Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång. - Övrig redovisning och administration. Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet. Vem passar för tjänsten?  Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten: - Model of human Occupation screening Tool (MOHOST) - Dialog om arbetsförmåga (DOA) - Assessment of work Characteristic (AWC) - Assessment of work Performance (AWP) - Worker role interview (WRI) Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten.  Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav, då resor i tjänsten kan förekomma. Ytterligare information Tjänsten är på heltid/deltid. Placeringsort: Vilhelmina.  Resor i stjäntsen kan förekomma. Vi har också tillgång till övernattningslägenheter vid behov. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-06-13 För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Per Lundgren, [email protected], +46 765 399 043, eller Susanna Flamborg på [email protected], +46 262 805 364 Varmt välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Socialsekreterare

Vilhelmina kommun är en liten kommun med ett stort hjärta. Hos oss är avståndet mellan beslut och handling kort, vilket ger en nära kontakt med våra klienter. Vi tror på att skapa samhörighet genom trygghetsskapande arbete och strävar efter att vara en plats där varje individ känner sig sedd och hörd. Bor du inte i Vilhelmina idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss kan du under tre månader bo kostnadsfritt i ett möblerat rum i kommunens tidigare elevhem. Du får en god start som Vilhelminabo och kan under denna tid leta efter ditt permanenta hem. Läs mer genom att klicka https://www.vilhelmina.se/kommun-och-politik/lediga-jobb/testa-vilhelmina/ och fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Arbetsuppgifter Som socialsekreterare i Vilhelmina kommun kommer du att hantera en bred variation av ärenden. Från att stötta barn och familjer i svåra situationer till att hjälpa enskilda individer att hitta rätt resurser för sin situation. Du kommer handlägga både barn och vuxen ärenden utifrån SoL, LVU och LVM. Du kommer att arbeta nära våra invånare för att skapa en trygg och inkluderande miljö för alla. Kvalifikationer - Socionomexamen eller utbildning i enlighet med Socialstyrelsens föreskrift för arbete med barn. (SOSFs 2014:7). - Förmåga att arbeta självständigt och i team. - God kommunikationsförmåga och empatiskt förhållningssätt. - Förmåga att hantera olika typer av ärenden med professionalitet och respekt. - Du är intresserad av att arbeta evidensbaserat och har förmågan att omsätta och dela med dig av dina kunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete  Vi vill också att du är stabil, har självinsikt och är trygg i dig själv. Du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Körkort är ett krav för att arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Vi erbjuder - En möjlighet att arbeta i en liten kommun med stor gemenskap och sammanhållning. - Extern handledning. - Flextid - Friskvård - Arbete utifrån ett helhetsperspektiv där du får möjlighet att hantera alla typer av ärenden och bygga upp en bred kompetens inom socialt arbete. - En plats där du kan göra verklig skillnad i människors liv och bidra till en trygg och inkluderande samhällsmiljö. Välkommen att bli en del av vårt team och bidra till att göra skillnad i Vilhelmina kommun! Urval sker löpande. Intervjuer kan förekomma innan sista ansökningsdag, så du är välkommen med din ansökan redan idag.    Om Vilhelmina Vilhelmina kommun är en vidsträckt kommun med närhet till härliga fjäll, lummiga skogar och vackra sjölandskap. Vi har en vacker natur som bjuder in till utevistelse året om - och kanske är det just det vi är mest kända för. Vilhelmina kan beskrivas som ett 5-minuterssamhälle. Det må ligga en bit från större städer, men väl på plats finns det mesta inom räckhåll. På fem minuter kan du i tätorten hämta barnen från förskolan, gå till jobbet, gymma efter jobbet eller ta skidorna/löparskorna i elljusspåret, och äta på någon av ortens caféer och restauranger. Läs mer om vårt Vilhelmina här https://vilhelmina.se/kommun-och-politik/flytta-till-vilhelmina/ Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Speciallärare och lärare i svenska och engelska

Beskrivning Välkommen att jobba med oss i en liten F-9 skola bestående av 23 elever med närhet till fjäll, sjö och skog. Skolan är belägen ca 10 mil från Vilhelmina tätort, i den vackra och levande fjällbyn Saxnäs. Vi söker nu under läsår 2024-2025 lärare i svenska och engelska (60%) samt en speciallärare (40%) som kan vikariera under ordinarie lärares tjänstledighet. Arbetet består i huvudsak av att undervisa och ansvara för barn i grundskolan. Bor du inte i Vilhelmina kommun idag? Inga problem! Om du får anställning hos oss i fjällen kan du under tre månader få subventionerad hyra, fråga rekryterande chef om denna möjlighet att testa Vilhelmina. Kvalifikationer Som lärare krävs att du har lärarlegitimation och att du lämnar in utdrag ur polisens belastningsregister. Det ställs höga krav på flexibilitet och nytänkande, att du ser möjligheter istället för hinder, och att du tycker om att samarbeta med andra. Det är meriterande om du har vana av IKT i undervisningen och vi önskar att du har B-körkort. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är heltid 100% (60% sv/en + 40% speciallärare) ferieanställning och tidsbegränsad mellan 14 augusti 2024 till 13 juni 2025, under förutsättning av erforderliga beslut.   Vilhelmina kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och som ger alla samma möjligheter med vilja, mod och glädje. Som samisk förvaltningskommun ser vi att kunskaper i samiska och samisk kultur kan vara meriterande. I Vilhelmina kommun kan du kombinera din ordinarie tjänst med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten för mer information kring arbetet som deltidsbrandman. Inför rekryteringsarbetet har Vilhelmina kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Bilmekaniker sökes omgående till Vilhelmina

Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär kundmottagande, service, reparationer, och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.

13 maj 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024