Arkivassistent

Sök bland 8 lediga jobb som Arkivassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arkivarie till framtida uppdrag inom offentlig verksamhet

Är du drivande, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga? Du tidigare erfarenhet av arkivering eller har du erfarenhet av liknande roller? Då kan rollen som arkiverare vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker en erfaren arkivarie för framtida konsultuppdrag. Om tjänsten Som arkivarie kommer ha varierande arbetsuppgifter, din huvudsakliga arbetsuppgift vara sortera, ordna och utreda arkivbestånd. Du kommer hjälpa arkivets besökare och användare med råd och annan service så som att hitta i arkivet. Som arkivarie kommer du även vara med och bestämma vad som anses som relevant information och som ska arkiveras. Din huvudsakliga arbetsuppgift som arkivarie kommer att vara: - Sortera - Förteckna - Utreda Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som arkivarie. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom den offentliga sektorn. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter. Önskade kvalifikationer: - Tidigare erfarenhet av att arbeta som arkivarie - Mycket god vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg, MS Office och SharePoint är meriterande - Obehindrade kunskaper i svenska språket, i tal och skrift - Kunskaper i det engelska språket är högt meriterande Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Arkivarie

Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år. Vi är ca 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon". Beskrivning Länsstyrelsen Skåne söker en arkivarie med blick för framtiden, till enheten för registratur och arkiv. Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Kristianstad. Enstaka tjänstgöring kan förekomma på vårt kontor i Malmö. Enheten för registratur och arkiv är ett kompetent gäng bestående av registratorer, specialister samt arkivarier med ansvar för registrering av ärenden, utlämnande av handlingar samt arkiv. Vi arbetar för att effektivisera ärendeprocessen samt att bidra till en rättssäker ärendehantering i enlighet med gällande lagstiftning. Enheten ingår tillsammans med HR-, ekonomi-, serviceenheten samt enheten för verksamhetsstrategi och utveckling i avdelningen för verksamhetsstöd. Arbetsuppgifter Som arkivarie kommer du vara sakkunnig inom arkiv- och informationshantering. Du arbetar med att utveckla och effektivisera processer och rutiner för att bidra till en kvalitativ och rättssäker arkiv- och informationshanteringen på myndigheten. Tillsammans med din arkivariekollega arbetar du med att inventera, ordna och förteckna arkiv, samt hanterar arbetet med leveranser av arkivmaterial. Du ansvarar för att utreda och verkställa gallring av såväl analoga som digitala handlingar både på egen hand och i enlighet med nationella riktlinjer, samt ta fram tillämpningsbeslut utifrån Riksarkivets föreskrifter om gallring. Du kommer också att arbeta med att ta fram arkivbeskrivningar samt dokumenthanterings- och förteckningsplaner och delta i arbetet med att ta fram en processorienterad arkivredovisning. I arbetsuppgifterna ingår också att lämna ut allmänna handlingar och göra sekretessprövningar i samarbete med verksamheterna. Som arkivarie arbetar du även med riskanalyser av IT-system ur ett arkivperspektiv samt är delaktig i projekt som rör verksamhetsutveckling och digitalisering. Förutom lokalt arbete på Länsstyrelsen Skåne finns möjlighet till nationellt utvecklingsarbete tillsammans med andra länsstyrelser i olika gemensamma arkiv- och informationshanteringsfrågor. Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega samt verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens.   Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning om minst 60 hp (40 p enligt gamla systemet) i arkivvetenskap eller annan utbildning som vi kan bedöma som likvärdig. Du behöver ha god kännedom om arkiv- och offentlighetslagstiftningen samt gärna erfarenhet av arbete med sekretessprövning. Du har även god erfarenhet av Office-paketet och är en van datoranvändare. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med arkivfrågor inom offentlig sektor, är bekant med ordnings- och förteckningsarbete samt har arbetat i ärendehanteringssystemet Platina. Svenskt medborgarskap är ett krav. För att trivas i arbetet krävs det att du har en känsla för service, är pedagogisk och tycker om att arbeta både självständigt och i team. Vi ser det som en självklarhet att du bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Eftersom arbetet innebär många externa och interna kontakter är det viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga på svenska i tal och i skrift. Du måste tycka om och ha fallenhet för struktur, ordning och reda samt vara noggrann. Svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsklassning Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585). Övrigt Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. https://www.lansstyrelsen.se/skane/dataskydd https://www.lansstyrelsen.se/skane/om-oss/om-lansstyrelsen-skane.html

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Arkivarie i Uppsala

Har du erfarenhet och utbildning inom arkivarbete? Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget Vi söker en arkivarie för ett konsultuppdrag på en myndighet i Uppsala. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 10 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och du arbetar på kundens kontor i Uppsala under kontorstider 08:00-16.30. Möjlighet till viss distansarbete finns vid speciella arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara för att ordna och förteckna de tidigare verksamheternas arkiv i befintlig informationsförteckning. Detta görs enligt den interna verksamhetsbaserade arkivredovisningen, men även i allmänna arkivschemat. Arbetet utförs i huvudsak i Public 360 och du arbetar även med informationsutvärdering och gallringsutredningar. Dina kvalifikationer För denna roll behöver du ha en förståelse för traditionellt arkivarbete, såsom förteckning.Arbetsuppgifterna kräver att du ärstrukturerad ochinitiativrik men även lösnings- och resultatorienterad. Du behöver haen god förmåga att förklara och hjälpa till med praktisk tillämpning av gällande rutiner. Utöver detta förväntas du även ha dessa kvalifikationer: Akademisk utbildning kompletterad med eller inriktad på informations- och arkivvetenskap Goda IT-kunskaper och kunskaper inom gällande standarder för dokumenthantering och digitalt bevarande Erfarenhet av arbete med elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Goda kunskaper i svenska Meriterande Tidigare erfarenhet av arbete i Public 360 Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 maj Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

8 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Arkivassistent i Härnösand

Har du erfarenhet som arkivassistent? Varmt välkommen med din ansökan Om uppdraget Vi söker en arkivassistent för ett konsultuppdrag på en myndighet i Härnösand. Uppdraget förväntas starta 17 juni och pågår fram till 30 augusti. Tjänsten är på heltid och du arbetar på kundens kontor i Härnösand under kontorstider 08.00 till 16:30. Innan start krävs godkänd säkerhetsintervju samt registerkontroll. Dina arbetsuppgifter Ta fram allmänna handlingar ur arkiv eller databaser Ordna och förteckna arkiv Rensa och gallra Dina kvalifikationer Grundläggande högskolebehörighet Erfarenhet som arkivassistent ellerav liknande arbetsuppgifter Kunskaper i MS Office eller likvärdigt Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17 maj Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 076 013 22 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

6 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Junior Arkivarie till ArkivIT

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollenSom junior arkivkonsult arbetar du i en variation av uppdrag i roller som registrator, arkivassistent eller dokumentcontroller. Majoriteten av våra kunder är verksamma inom offentlig sektor och består av kommuner, kommunala bolag, statliga myndigheter och regioner. När du blir konsult på ArkivIT ingår du i en konsultgrupp med ca 20 arkivarier med varierande erfarenheter och bakgrund. Även om du arbetar självständigt i ditt kunduppdrag finns en stor kompetensbank att tillgå genom dina kollegor på ArkivIT och framför allt stöd och handledning från din konsultchef. Just nu har ArkivIT flera kunder som efterfrågar kompetens inom arkiv & registratur. Uppdragens längd varierar mellan 3-6 månader där omfattningen ligger mellan 50 - 100 % beroende på uppdrag. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Goda systemkunskaper Talar och skriver på svenska obehindrat Meriterande Kunskap och erfarenhet av elektronisk arkivbildning och digitalt bevarande Praktisk erfarenhet som arkivarie eller registrator Personliga förmågor Som person är du lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du gillar att arbeta mot resultat, är flexibel och ödmjuk i ditt förhållningssätt. Vidare tror vi att du utöver ditt arbete i kunduppdrag intresserar dig för att driva ArkivIT:s fortsatta utveckling framåt. Vårt erbjudande till digArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Paloma som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]: Enligt överenskommelseOmfattning: 100%, heltidPlacering: Stockholm Välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Arkivarie till ArkivIT

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollenVi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gängsom gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågorVi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till digArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Paloma som är din chef, tror starkt på frihet under ansvar, ett coachande ledarskap och att utmana samt utveckla sina medarbetare. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]: Enligt överenskommelseOmfattning: 100%, heltidPlacering: Stockholm Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Timanställd Arkivarie till ArkivIT

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollen Som timanställd konsult arbetar du i varierande kunduppdrag inom arkiv och registratur. Det kan handla om bemanning av registratur eller ordna och förteckna. Du agerar stöd till kunder i deras arkiv- och informationshantering. Denna roll är en ypperlig chans för dig som söker ett arbete vid sidan av arkivstudier eller för dig som endast vill arbeta deltid på grund av annan sysselsättning. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap avslutad i närtid Pågående studier inom arkivvetenskap eller motsvarande Arbetslivserfarenhet under längre sammanhängande period Meriterande Erfarenhet av yrket i närtid, tex som registrator eller arkivarie Personliga förmågorVi söker dig som är lyhörd, pragmatisk och flexibel. Du är nyfiken och ser denna som en chans mot en fin karriär. Du vill leverera för kundnytta och gillar att arbeta mot resultat. Vårt erbjudande till digSom timanställd hos oss blir du en del av vårt nätverk och vår arkivgrupp. Du tar del av våra inspirationsföreläsningar, releasefester för AIT (vår egna tidning, som du även får möjlighet att skriva i), möjligheter till fortsatt karriär inom ArkivIT och fredagsforum och andra happenings som ger dig möjlighet till utveckling och annan inspiration i ditt yrke. AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]: enligt överenskommelsePlacering: Stockholm Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Arkivarie

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet inför framtiden? Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Här ges du möjlighet att arbeta med engagerade kollegor där du får arbeta i inspirerande miljöer med möjlighet till friskvård på arbetstid. Hoppas att du vill söka till oss och bli vår nya kollega! Om avdelning Tjänsten är placerad vid garnisonsavdelningen där uppgiften ligger i att stödja garnisonen med garnisonsgemensamma administrativa uppgifter, där en av deluppgifterna är att ansvara för arkiv- och expeditionstjänst. Sektionen stödjer Försvarsmakten i myndighetsutövning med dokument- och ärendehantering med uppgift att redovisa, ta hand om och tillgängliggöra allmänna handlingar idag, imorgon och över tid. Försvarsmaktens dokumenthantering omfattar all hantering av allmänna handlingar oavsett format och sekretessgrad längs hela beredskapstegen fred-kris-krig, nationellt såväl som internationellt. Inom sektionen finns ett team med expeditionsföreståndare, två arkivarier och fem registratorer. Huvudsakliga arbetsuppgifter I din roll som arkivarie är du ansvarig för arkivtjänsten på garnisonen. Du kommer att arbeta med olika uppgifter inom arkivtjänst, som att ordna och förteckna, genomföra bevarande- och gallringsutredningar och bistå med utlämning av allmän handling till allmänheten. Vid behov ska arkivarien även kunna utbilda och informera om dokumenthantering. Det ges möjlighet att delta i försvarsmaktsgemensamma projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationsförvaltningsområdet. KRAV Kvalifikationer • Minst 60p arkivvetenskap • Mycket god datorvana • Mycket god kommunikationsförmåga • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande, strukturerad och har en positiv inställning. Du är noggrann, drivande och arbetar effektivt och självständigt. Du är serviceinriktad och har lätt för att skapa kontakter. Du har ett öppet sinnelag, är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). MERITERANDE • God kännedom om offentlig förvaltning • Erfarenhet av att utbilda och vägleda internt • Erfarenhet av ordnande och förtecknande av arkiv • Erfarenhet av utredande arbete inom dokumenthanteringsområdet • Aktuell erfarenhet av arbete i dokument- och ärendesystem Övrigt Tillsvidareanställning, heltid, som inleds med 6 månaders provanställning. Civil befattning. Befattningen är placerad på Marinbasen med arbetsort Karlskrona. Resor i tjänsten förekommer. Tillträde snarast eller efter ök. Upplysningar om tjänsten Malin Lindoffsson, nås via växel 0455-85 000 Upplysningar om rekryteringsprocessen Tove Dahlquist, nås via växel 0455-85 000 Fackliga företrädare OFR/O Johnas Mård OFR/S Jan Wasberg SACO Birgitta Strauss Samtliga ovan nås via växel tel. 0455-85000 SEKO Jan-Anders Nilsson, nås via växel tel. 0457-471 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev, där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024