Avdelningschef, butik

Sök bland 25 lediga jobb som Avdelningschef, butik och börja ditt nya yrkesliv idag!

Delikatessansvarig – Hemköp, Huddinge Centrum

Hemköp Huddinge Centrum är en handlarägd butik som ingår i Food Market-butikerna. Butiken har gjort en spännande resa de senaste åren, och har mycket roligt framför sig. Butiken drivs av ambitiösa ägare som gärna vill fortsätta utveckla butiken och dess avdelningar, det är därför viktigt att du ser det som utmanande och spännande att få arbeta i en fartfylld och entreprenörsdriven miljö. Hos oss får du som Delikatessansvarig en viktig del i det fortsatta arbetet att utveckla vår butik, samtidigt som du får vara kreativ och skapa en uppskattad avdelning och ett attraktivt erbjudande.    Bli en av oss På Hemköp i Huddinge Centrum är vi stolta över att vara del av en framgångsrik verksamhet som präglas av matglädje och ett personligt kundbemötande. Våra kunder gillar vår butik och har näsa för kvalitet, något som gör vårt arbete stimulerande och roligt. Vi har många spännande saker på gång och vår butik ska vara den bästa och trevligaste färskvarubutiken i området. Till vår handlarägda butik Hemköp Huddinge Centrum söker vi nu en Delikatessansvarig. Tjänsten är tillsvidare på heltid och inleds med en provanställning. Schemalagd arbetstid på dagar, kvällar och helger.   Det här får du göra Med fokus på din egen avdelning förväntas du ansvara för allt från beställningar till svinn och bruttovinst – alltid med kundupplevelsen i sikte. Att det är snyggt och rent i avdelningens diskar blir också ditt ansvar. Lika självklart kommer du att arbeta med försäljning, ägna dig åt varuexponering, följa upp hur det går och delegera arbetet till medarbetarna i ditt team. Du behöver ha god produktkännedom och drivkraften att kunna erbjuda en fräsch och säljande avdelning alla dagar i veckan. Kort sagt handlar rollen om att driva och utveckla avdelningen så att den når nya höjder. Rollen innefattar även produktion, där du får den spännande rollen att ta fram ett uppskattat och modernt erbjudande av egenproducerade produkter och rätter.   Det här förväntar vi oss Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor är en förutsättning för rollen. För att trivas hos oss ska du även ha lätt för arbeta i team, vara ansvarstagande, noggrann och kvalitetsmedveten. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt, men aldrig på bekostnad av ett gott kundbemötande. Som person är du positiv, engagerad i arbetet, en god ledare och har ett sinne för såväl detaljer som helheten. Känner du att din personlighet och erfarenhet stämmer överens med ovanstående krav kan du vara den vi söker till uppdraget som Delikatessansvarig till Hemköp Huddinge Centrum. För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post. Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Lindrgren på 072-740 79 98   Hemköp eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.   Varmt välkommen med din ansökan! Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service, tonvikt på färskvaror samt ett brett sortiment. Food Market AB är ett familjeföretag etablerat 1968 och består av Hemköp Huddinge, Hemköp Huvudsta, Hemköp Sköndal, Hemköp Matbörsen, Hemköp Älvsjö samt T-Snabben.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Selling Expansion Project Manager, Service Office Helsingborg

BACKGROUND We have celebrated 80 fantastic years of IKEA in Sweden, the country where it all began. We are proud of our heritage, our values, and our vision to create a better everyday life for the many people. We are also aware of our responsibility to be a positive force in our society and our planet. We want to make the next 80 years even more iconic, by being bolder than ever, agile, innovative, and sustainable! To create a glorious future for our brand, we need to go bigger than ever before. This is why we have introduced the iconic movements. The iconic movements focus on the biggest impact, not trying to include ‘everything’ and at the same time remain agile as we know that the plan will evolve over time to cater for changing circumstances, market, and customer behaviours. The iconic movements naturally increase the expectations on what we are delivering together, one such area is the commercial impact of our investments when re-building our stores. To create better conditions and to be able to run more projects with an increased commercial impact, we have decided to expand our Country Commercial- & Expansion Project organisation. This decision reflects insights as; importance of improved proactiveness in resource planning, to have a clear work assignment (commercial rebuilds), competences explicitly contracted for the purpose, increased collaboration across projects, to bring learnings from one project into the following project, the possibility for people development and succession planning. Importantly, it will strengthen the connection to- and that we deliver our Retail Direction Home of IKEA. From a holistic Retail Sweden perspective, these new project roles are not a ‘net incremental increase’ of new positions. We will balance it out by a matching reduction of today ad hoc, short term, borrowed project resources. Going forward, we have decided to for an initial three-year period implement a Country Commercial- & Expansion Project Team. The team will, with the clear assignment (commercial rebuilds) work closely with the markets to achieve our Iconic movements. The team will stand with stronger capabilities for a more active contribution during the Briefing and Planning stages of the project. Together we are stronger… WHO YOU ARE If you are ready for the next step and are eager to work in a vibrant and agile project environment, this might be the perfect opportunity for you! For the role as Selling expansion project manager, we are looking for you who are an experienced leader, inspiring and leading others in a situational leadership. You enjoy being both strategical but also operational in your role. As part of the Selling team, you will contribute to drive the country's commercial agenda, common vision and goals through the expansion processes. Are you passionate about growing business and keen to make complex customer journeys seamless? Do you find it motivating to drive initiatives and change and want to be a part of influencing and contributing to the overall success for the expansion journey in Sweden? Enthusiastic about leading, inspiring, and developing colleagues. You have a passion and a high level of knowledge for home furnishing, range presentation and curiosity about life at home. You continuously stay up to date on retail innovation and life at home trends and can apply new ways of reaching our customers feelings in our everyday. You are passionate about creating an IKEA fit for the future and get energized by driving business growth and contributing to overall success of IKEA through collaboration with different stakeholders. You lead projects, prioritize, and make decisions with speed and simplicity. We believe that you have great communication skills to be able to create and retain relationships within the organization. Your responsibilities You will lead and inspire a team of about four people whose primary responsibility is to ensure successful planning of new customer meeting points and major rebuilds based on our most recent home furnishing and merchandising solutions. This to create a seamless and convenient customer experience. As part of the Selling team, you will contribute to drive the country commercial agenda, common vision, and goals through the expansion processes. Furthermore, you will: • Ensure delivery of projects according to expansion plan and within expected quality, time and budget •Secure and lead a competent and high performing project team, involving appropriate competence and ensuring team cohesion • Follow up on solutions in order to constantly improve deliveries and competences • Enable all team members to share best practices with and across the organization. • Take lead in working across functions within Ingka Group and collaborate with other IKEA units The role requires frequent travelling with appropriate presence where project/projects are carried out and if you are located in another city, frequent traveling to Helsingborg will also be required. FOR THIS ROLE WE ALREADY HAVE INTERNAL PREFERRED CANDIDATES.

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Department Manager 35h - Temporary contract

Our Leaders have the ambition to make our people and business grow. As a Department Manager you are responsible for overseeing a department to support the Sales and Profit of the store and along with your Team deliver a Customer First Experience. Key responsibilities: You lead with a vision to secure the best experience for all our colleagues and customers. You evaluate your team’s performance, provide regular feedback, and support succession through their development and training. You analyse and follow up on Sales & Profit KPI's for your department. You ensure Health & Safety, legal, and security are in accordance with H&M standards and local laws to always secure all employees and customers safety. Qualifications We are looking for people who have: Management experience in a customer-facing environment Previous experience of leading and managing teams A passion for profitability and people A Customer-first mindset Additional information This is a temporary position for 12 months offering 35 hours per week with start in June or by agreement. This position is based in Västerås, Sweden and you should be able to work during store opening hours. Basic language skills in Swedish or English is needed. We have an ongoing selection, so the position may be filled before the application deadline, so send in your application today! The last application date is 20/5. Due to data policies, we only accept applications (CV and cover letter) through the career page. Benefits We offer all our employees at H&M Group attractive benefits with extensive development opportunities around the globe. All our employees receive a staff discount, usable on all our H&M Group brands in stores and online. Brands covered by the discount are H&M (Beauty and Move included), COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET, Afound. In addition to our staff discount, all our employees are included in our H&M Incentive Program – HIP. You can read more about our H&M Incentive Program here. In addition to our global benefits, all our local markets offer different competitive perks and benefits. Please note that they may differ between employment type and countries. Inclusion & Diversity H&M is a part of H&M Group. At H&M Group, we’re determined to create and maintain inclusive, diverse and equitable workplaces throughout our organisation. Our teams should consist of a variety of people that share and combine their knowledge, experience and ideas. Having a diverse workforce leads to a positive impact on how we address challenges, on what we perceive possible and on how we choose to relate to our colleagues and customers all over the world. Hence all diversity dimensions are taken into consideration in our recruitment process. We strive to have a fair and equal process and therefore kindly ask you not to attach a cover letter in your application as they often contain information that easily can trigger unintentional biases. Company Description H&M Group is a family of brands; H&M, COS, Weekday, Monki, H&M HOME, & Other Stories, ARKET and Afound. At H&M Group, our people are the driving force behind our commitment to creating meaningful growth and more sustainable lifestyles. Help us re-imagine fashion and together we will re-shape our industry. Learn more about H&M Group here. H&M is a fashion brand that offers the latest styles and inspiration, from fashion pieces and unique designer collaborations to affordable wardrobe essentials. Our business idea is fashion & quality at the best price in a sustainable way. Learn more about H&M here.

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Customer Experience Manager Elgiganten

En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över  Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 800 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.   Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och vara en del i vår gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse och att leda andra? Vi söker nu en kundservicedriven Customer Experience Manager med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra. Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Customer Experience Manager är att närvara i det dagliga arbetet med fokus på att vi har ett bra bemötande där kunden blir erbjuden rätt lösningar för deras behov, korta kötider samt har en hög varuhusstandard samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat.  Din roll som Customer Experience Manager För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat genom att optimera och följa upp den dagliga driften för att säkerställa kundvänlighet och effektivitet. Du har ett övergripande ansvar för dina ansvarområden, medarbetare, kunder och resultatet. Som Customer Experience Manager leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att ständigt erbjuda en fantastisk kundupplevelse inom samtliga områden som innefattas i rollen, så som kundnöjdhet, kassa, finansiella kontroller, teknisk support och merchandising. Du har även ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset.   Vem är du? Som Customer Experience Manager på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra, upprätta och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Har en god kommunikations- och ledarförmåga • Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje • Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus • Är uppmärksam på detaljer och har förmåga att skapa struktur • Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa • Är proaktiv och lösningsorienterad Rollen som Departement Manager Operations kräver minst 3 års erfarenhet av kundservice och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person. Vilka är vi? På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder: • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Ansökan På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

10 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Department Manager Sales Elgiganten

En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över  Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 800 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.   Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och vara en del i vår gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Älskar du försäljning och att leda andra? Vi söker nu en försäljningsdriven Department Manager Sales med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra.  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Department Manager Sales är att närvara i det dagliga arbetet där försäljningen sker samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat.    Din roll som Department Manager Sales  För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat, följer upp och förbättrar för att nå ännu högre. Du har ett övergripande ansvar för ditt säljområde, dina medarbetare, kunder och resultatet. Som Department Manager Sales leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att vägleda våra kunder till bästa köp. Du har ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset.     Vem är du?  Som Department Manager Sales på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!    Vi ser att du   • Har en god kommunikations- och ledarförmåga  • Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje  • Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus  • Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa  • Är proaktiv och lösningsorienterad  Rollen som Department Manager Sales kräver minst 3 års erfarenhet av försäljning och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person.   Vilka är vi?  På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.    De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.  Utveckling hos oss  Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.    Elgiganten erbjuder:  • Avtalsenlig lön och pension  • Generöst bonusavtal  • Förmåner inom friskvård och personalköp  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare  • Goda karriärmöjligheter  Övrig information Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning Omfattning: 100%. arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-05-31 Ansökan På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

10 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Teamchef färskvaror förpackat, Willys Kungsbacka Södercity

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning tillämpas Tillträde: 2024-06-10 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller, gärna inom detaljhandeln. Färskvaruavdelningen är en mycket viktig del av vår butik och som teamchef Färsk har du en nyckelroll i butiken. Våra teamchefer är en mycket viktig del i butikens och butiklagets utveckling, och i arbetet för att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser! Här kommer lite mer om tjänsten: Du är en del i butikens ledningsgrupp, med butikschefen som närmaste chef, och du leder och planerar verksamheten i färskvaruteamet. Självklart tar du aktivt del i det dagliga operativa butiksarbetet – du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du arbetar målinriktat för att utveckla butikens försäljning, lönsamhet och övriga viktiga nyckeltal. Du deltar också i arbetet med att ta fram och följa upp butikens affärsplan. Du har personalansvar för medarbetarna i färskvaruteamet och ansvarar därmed bland annat för rekrytering, schemaläggning och introduktion. Du leder, motiverar och utvecklar ditt team och bidrar till att medarbetarna utvecklas och presterar utifrån sin fulla potential. Du är en förebild i arbetet för att välkomna alla våra kunder och möta dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Det finns tydliga rutiner och strukturer på plats, vilket frigör tid för dig att fokusera på att utveckla ditt team och din avdelning. Du kommer att erbjudas många sätt att växa och utvecklas i din ledarroll. Majoriteten av våra butikschefer har en gång arbetat som teamchef. Willys är ett av branschens mest framgångsrika företag och vi fortsätter att växa. Och eftersom vi växer, kan du också göra det – inom ditt egna ansvarsområde eller andra, i butik, på lager eller på kontor. Willys är dessutom en del av Axfoodfamiljen, en koncern med en mängd olika företag och verksamheter, med många olika karriärvägar och möjligheter till utveckling. Genom Axfoodakademien kan vi erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare, du är bra på att skapa ett positivt arbetsklimat och på att kontinuerligt utveckla ditt team. Du trivs i resultatorienterade miljöer där tempot är högt, du har ett starkt eget driv, en god problemlösningsförmåga och ryggar inte för att fatta beslut när det krävs. Du har goda kunskaper kring butiksdrift och är van att leda och arbeta tillsammans i ett team. Då färskvaruavdelningen är en så viktig del av vår butik är det viktigt att du, liksom vi, har höga ambitioner, är noggrann och har en mycket hög nivå på struktur och planering. Du gillar utmaningar och ser möjligheter istället för svårigheter i en vardag som ofta bjuder på varierande förutsättningar och oförutsedda händelser. Du gillar människor, sätter kundens behov först och är bra på att få med dig folk – såväl kunder som medarbetare. Du är bra på att kommunicera och kan genom feedback och coachning utveckla ditt team och din butik. Du behöver ha tidigare erfarenhet från ledarroller i ett serviceyrke och det är en klar fördel om du har erfarenhet från dagligvaruhandeln. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Markus Ehrenbom, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-22. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Säljchef färskvaror - Stora Coop Kiruna

Vi på Coop arbetar varje dag för att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga. Kunden ska i våra butiker inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! Rollen som säljchef I rollen som Säljchef har du ett huvudansvar för bland annat drift, försäljning, bemanning och förändringsarbete för färskvaruavdelningen. Vi har höga och utmanande mål för framtiden och söker dig som har ett stort driv och vill vara med och påverka butikens resultat. Det är viktigt att du motiveras av att helt ansvara för din personalstyrka, som idag består av ca 20-25 medarbetare. Och det är just genom ditt ledarskap som du skapar förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll. Det är även du som ansvarar för att skapa en god och säljande miljö för din avdelning, fördela dagliga driften, medverka i ledningsmöten då du ingår i butikens ledningsgrupp och aktivt arbeta med förbättringar. Vem är du? Vi söker dig som är en naturlig ledare, arbetar med en god struktur och tar ett stort helhetsansvar för din avdelning. Du har dokumenterat goda resultat och erfarenhet av att jobba med försäljning inom detaljhandel samt att du är ett föredöme vad gäller kundbemötande. Att hålla många bollar i luften samtidigt och ha förmågan att planera dagen väl, är viktiga egenskaper. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att leda personalgrupper. Vidare är det meriterande om du har kunskap inom schemaläggning, Quinyx, Hogia och Qlik Sense. Vi tror att du är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. Kanske viktigast av allt är att du förstår dig på och tycker om människor samt har ett stort hjärta. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Är du intresserad av en utmaning i ett nytänkande företag? Ansök redan idag, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Har du frågor om tjänsten kontakta Stormarknadschef Jörgen Wettainen, tfn 010-747 41 51 Inom Coop värdesätter vi de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 150 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 43 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 3 miljarder kronor. Butiker finns från Kiruna i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå. Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Ica Kvantum söker försäljningschef kassa

Arbetsuppgifter I din roll som försäljningschef i kassan ansvarar du för att planera, leda och utveckla kassateamet - såväl strategiskt som operativt. Tillsammans med kassaledareansvarar för daglig drift, bemanning och att ständigt utveckla kassalinjen och strävar efter att ge service i Världsklass. I ditt ansvar ingår att skapa, utveckla och upprätthålla dagliga kassarutiner och arbetssätt. Du deltar själv aktivt i arbetet i butiken och ingår i butikens ledningsgrupp och rapporterar direkttill butikschefen. Tidigare erfarenheter Erfarenhet från en ledande position inomdagligvaruhandeln, gärna från ICA. Erfarenhet av att leda & coachapersonal Hantera administration och scheman. Goda kunskaper i engelska och svenska. Personliga egenskaper Förmåga att prioritera och organisera Förmåga att motivera och kommunicera Förmåga att delegera Resultatorienterad Är detta rätt utmaning för dig?Tjänsten är ett vikariat på heltid t.o.m.Februari 2025 medtillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av Ica Kvantum Liljeholmen som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till Ica Kvantum Liljeholmen och en rolig resa! Har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Linda Snögren på[email protected] är ansvarig rekryterare i processen. Om Ica Kvantum Liljeholmen Vårt mål är att vara Stockholms ledande måltidsbutik där det är lätt, spännande och inspirerande att handla och dina förväntningar på kvalitet, sortiment och service infrias. Vi vill vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vi värdesätter våra medarbetare högt och strävar efter att lyfta deras potential. Vi tror på kontinuerlig utveckling och därför erbjuder vi en rad utbildningsmöjligheter, både internt och externt. Ta gärna del av butikens hemsida & Instagram här

7 maj 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Ica Kvantum Liljeholmen söker en ansvarig till Köttavdelningen

Här jobbar vi med produkter från både ICAs centrala sortiment och egen finstyckning. Vi vill att avdelningen ska andas – här kan vi kött! Som ansvarig för köttavdelningen hos oss förväntar vi oss att du besitter en gedigen erfarenhet inom kött och att du brinner för mat i all dess form. Du kommer att ha budgetansvar för avdelningen där det ingår budget, svinn & aktiviteter.Vi strävar ständigt efter att utveckla vårt sortiment av kött och ser fram emot att inkludera ännu mer närproducerat kött av högsta kvalitet. Som person är du matintresserad, kundorienterad, har förmåga att prioritera och har god samarbetsförmåga. Det faller dig naturligt att ha ett öga för detaljer och att dela med dig av dina bästa tips och råd för att lyckas i köket. Arbetsuppgifter Övergripande ansvar på köttavdelningen Budget Svinnhantering Varupåfyllning Daglig inventering Egenkontroll Styck schema Beställning Tidigare erfarenhet Du har tidigare arbetat i dagligvaruhandeln inom ICA, meriterande om det ärinom färskvaror. Du har haft ansvar över en avdelning inom dagligvaruhandeln. Kunskap inom systemen StoreOffice, AOB samt MinButik Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av Ica Kvantum Liljeholmen som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till Ica Kvantum Liljeholmen och en rolig resa! Om Ica Kvantum Liljeholmen Vårt mål är att vara Stockholms ledande måltidsbutik där det är lätt, spännande och inspirerande att handla och dina förväntningar på kvalitet, sortiment och service infrias. Vi vill vara en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vi värdesätter våra medarbetare högt och strävar efter att lyfta deras potential. Vi tror på kontinuerlig utveckling och därför erbjuder vi en rad utbildningsmöjligheter, både internt och externt. Ta gärna del av butikens hemsida & Instagram här

6 maj 2024
Sista ansökan:
23 oktober 2024
Teamchef Kolonial, Hemköp Norrköping Lasarettsgatan

Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör. Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj. För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster. Vi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för andra året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på. Huvudsakliga arbetsuppgifter För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef på kolonialavdelningen helt rätt. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid, kvällar och helger. Tillträde till tjänsten är 2024-06-03 eller enligt överenskommelse. Det här förväntar vi oss Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Dessutom behöver du känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Atif Mujdza, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-19. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]. Om Hemköp Hemköp är butikskedjan för matälskare där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp ingår i Axfoodkoncernen. På Hemköp är det högt till tak och vi delar med oss av kunskap, växer och utvecklas tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare och erbjuder löpande utbildning och ny kunskap. Hos oss slutar aldrig lärandet!

3 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024