Företagsrådgivare

Sök bland 17 lediga jobb som Företagsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Rådgivare Ledningssystemmateriel

Har du erfarenhet av att arbeta med planering, koordinering och upprättande av rapporter och beslutsunderlag? Är du intresserad av kompetensförsörjningsfrågor och gillar att samarbeta med andra? Vill du arbeta i en verksamhet med syfte att bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som rådgivare på Ledningssystemmateriel stab (LedM stab) kommer du arbeta med bland annat samordning och koordinering av utredningsuppdrag och andra beredningar som tillfaller LedM stab, det kan även innefatta koordinering av förändrings- och utvecklingsarbete. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att sammanhålla verksamhetsområdet kompetensförsörjningsplan eller sammanställa underlag inför beslut. Tjänsten kommer att ha ett visst fokus på kompetensförsörjningsfrågor och ha ett nära samarbete med verksamhetsområdets ledningsgrupp och HR-partner. Det kan exempelvis innebära att hålla ihop interna nätverk för nyanställda på verksamhetsområdet. I arbetet ingår även uppdatering av styrande dokument, rutiner samt samverkan inom och utom FMV.  Tjänsten är placerad i Stockholm Vi söker dig som Du har en akademisk examen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som FMV bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av planering, koordinering och upprättande av rapporter och beslutsunderlag. Du har ett par års relevant yrkeserfarenhet för tjänstens innehåll där du bland annat arbetat med administration och informationshantering. Har du erfarenhet av arbete i en stabsmiljö och arbetat med frågor som har ett brett spektrum, allt från strategiskt till operativt och från akuta till de med lång planeringshorisont, så ser vi det som meriterande. Det är också en fördel om du har erfarenhet från offentlig verksamhet eller annan relevant myndighetsförvaltning. Vi söker dig som är självgående och som tar ansvar för din uppgift, du arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda. Du är trygg och stabil när du driver ditt arbete framåt och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till den situation som arbetet kräver. Du trivs med att samarbeta med andra och är bra på att relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Det är också viktigt att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper Om oss FMV:s verksamhetsområde Ledningssystem ansvarar för att utveckla, upphandla och vidareutveckla materiel och tjänster till Försvarsmakten inom ledningssystemområdet, dvs IT-system som ska underlätta för den som ska leda och fatta beslut. Exempel kan vara mobila kommunikationssystem, försvarets telenät samt operativa och taktiska informationssystem inom armé, marin, flyg och försvarsmaktsgemensamma förmågor. [ FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer och pansarterrängbilar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Kari Lehto, OFR/S Pia Edström, OFR/O Arne Molander och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterande chef Johan Andersson på telefon 08-782 4000. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till rekryterare, Lina Johansson på [email protected]. Sista ansökningsdag är 2024-06-05 Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Riskkonsult till KPMG Financial Risk Management

Arbetar du idag med governance, riskhantering, internrevision, revision eller compliance och vill ta nästa steg i din utveckling? Har du ett brinnande intresse för finansiell sektor och riskhantering och vill vara med och göra skillnad på riktigt? Nu växer vårt team och vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas tillsammans med oss och våra kunder! Om oss Financial Risk Management (FRM) på KPMG Financial Services är ett mångsidigt team på cirka 60 kollegor med ämnesexpertis inom frågor som är centrala för finansiell sektor. Vi har medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi arbetar med allt ifrån operativa risker och IT-risker till compliance, regelverk- och tillståndsfrågor, kapitaltäckningsfrågor samt riskmodellering och treasury. Vi är en bred riskkonsultverksamhet som arbetar med hela spektrat av riskrådgivningstjänster och vårt djup i kompetenser gör oss till en ledande rådgivare på den finansiella marknaden. Vi arbetar med högpresterande kunder inom finansiell sektor. En viktig del av vårt arbete är digitalisering och IT för att optimera riskhanteringen för våra kunder. Vi ger råd till våra kunder i deras transformationsresor och driver utvecklingen av hållbara lösningar utifrån våra kunders affärsutmaningar. Din roll Du kommer arbeta som riskkonsult med fokus på riskhantering, compliance, intern styrning och kontroll och governance. Du kommer leda uppdrag och fungera som projektledare och ansvara för helheten i ett kunduppdrag - beroende av erfarenhet och kompetens. Har du längre erfarenhet kommer du ansvara för egna kunder. Du kommer arbeta med riskanalyser, framtagande av planer, genomförande av rådgivningsinsatser eller granskningar, intervjuer, analysarbete, rapportskrivning samt presentation till ledningar eller styrelse. Du kommer även att få arbeta i stora regulatoriska förändringsprojekt. Vi har en stor portfölj och du kommer få jobba med både stora och komplexa organisationer samt mer nischade tillväxtföretag. Är du nyfiken på att lära dig mer om riskhanteringsfrågor i finansiell sektor finns alla möjligheter att bredda kunskaperna ihop med några av landets ledande experterna inom finansiell sektor. Vi brinner för kvalitet, hållbarhetsfrågor samt att få göra skillnad på riktigt vad gäller att utveckla våra kunders verksamheter. Vi arbetar tillsammans och lär av varandra vilket innebär att vi dagligen delar kunskap och bollar frågor. Hos oss kommer du att få jobba med många olika slags tillståndspliktiga verksamheter och bolag, vilket gör jobbet otroligt varierande och spännande. Utöver specifikt kundarbete kommer du även få ta stort ansvar vad gäller ledarskap, coaching samt sälj- och offertarbete. Vårt erbjudande Hos oss får du stor variation i vardagen med uppdrag inom en bredd av kunder. Du blir del av ett stort team där vi arbetar och tillsammans och alltid hjälps år. Inom KPMG finns det alltid experter att tillgå för stöd i specifika frågeställningar. Vi utvecklar varandra och svaren på din fråga finns alltid inom KPMG:s väggar. Vi jobbar dessutom i nära samarbete med KPMG:s övriga nätverk där vi dagligen säljer och levererar tjänster ihop med våra utländska experter. Vi lever och arbetar i en global miljö vilket också präglar vår vardag. Som konsult på KPMG får du möjlighet att arbeta på en av världens ledande rådgivnings- och revisionsbyråer ihop med ledande experter i Sverige och utomlands. På KPMG löser vi samhällets och näringslivets allra mest komplexa utmaningar. Du kommer få arbeta i en spännande miljö där du är med och bidrar till hållbara lösningar som förbättrar styrning och kontroll hos våra kunder. Som medarbetare hos oss får du en personlig Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning. Vi vill att våra medarbetares karriär ska präglas av tydlighet och med möjlighet för individen att påverka sin utveckling. Vi jobbar digitalt vilket innebär en friare rörlighet och möjlighet att jobba varierande på kontoret, på plats hos våra kunder, från hemmet eller annan plats. För denna roll tror vi att du har: - Universitetsutbildning med examen inom ekonomi, juridik, systemvetenskap eller teknik. - 3-8 års arbetslivserfarenhet inom revision, riskhantering, compliance, internrevision eller intern styrning och kontroll. - Erfarenhet av finansiell sektor. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta som konsult på konsultföretag. - Erfarenhet inom riskhantering, revision eller internrevision, compliance eller intern kontroll. - Erfarenhet av kredithantering och kreditfrågor. - Erfarenhet av ESG-frågor och relaterade regelverk. - Erfarenhet av IT-risk, IT-revision eller digital transformation. Som person måste du vara dynamisk då ingen dag är den andra lik hos oss. Du har lätt för att samarbeta och gillar att prova på nya saker och vägar. Du är initiativrik, drivande och självgående. För att trivas hos oss så värdesätter du det personliga mötet, du tycker om att skapa relationer och vill hitta kreativa, kvalitativa lösningar för att ge våra kunder mervärde. Du har ett säljande sätt och drivs av att skapa affärer och leverera värde till kunder. Vill du göra skillnad med oss? Din ansökan ska bestå av CV. Då vi arbetar med löpande urval, ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 maj 2024. Varmt välkommen med din ansökan! At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Företagsrådgivare

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder? Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar. Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar? Då bör du fortsätta läsa! Din roll som Företagsrådgivare: I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock. Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut: "En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag – kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska! När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete." Några ord från chefen: "I denna roll kommer min nästa kollega att få vara med i starten på Stockholmskontoret tillväxtresa, vi kommer tillsammans att bygga en lika stark och framgångsrik kultur som vi idag har i Malmö och Göteborg. Söker du efter en möjlighet att bli ännu bättre på sälj och en plats där du hela tiden kan utvecklas? Då kommer du trivas här." Arbetsuppgifter: Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer. Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer. Personliga egenskaper: Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer. Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten. Är socialt kompetent med hög moral och etik. Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk. Tävlingsinriktad. Vi ser gärna att du: Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier. Innehar B-körkort. Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning. Varför Advisera: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor. Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person för att avancera till säljchef på vårt nästkommande kontor? Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap. Generös lönemodell utan tak & bonusmodell .Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin) Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

12 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Client Service Partner med erfarenhet av företagsrådgivning till storbank!

Har du gedigen erfarenhet från vardaglig banktjänst till privat- och företagskunder inklusive kundkontakt? Har du även en beprövad meritlista för att etablera och upprätthålla ett starkt nätverk med kunder och intressenter? Då kan det vara dig vi söker efter! Om tjänsten Perido söker nu en Client Service Partner till vår kund, en storbank som är representerad i alla nordiska länder. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med två seniora kundansvariga och i nära samarbete med service-teamet. Arbetet sker på plats på kundens kontor strax norr om centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som Client Service Partner ska du hantera den dagliga servicerelationen med kunden och ta en tydlig roll i att navigera kunden, lösa de dagliga frågor som kunden stöter på som frågor kring sina investeringstjänster, kontanthantering, konton och betalningar mm. I rollen följer ett ansvar för att verksamheten genomförs i enlighet med lagar och förordningar och koncernens interna policys. Dina ansvarsområden: Representera avdelningen och ta ansvar för att säkerställa och upprätthålla hög kundnöjdhet och professionellt och effektivt lagarbete inom kundteamet Bygga relationer och förtroende – med kunder, externa partners och andra intressenter Ta en tydlig roll som nyckelservicepartner för att förstå den finansiella planen för kunden och omvandla den in i potentiella behov för kunden när det gäller dagliga tjänster I nära dialog med beställare skapa en kontinuerlig förståelse av frågor relaterade till kundens stora livshändelser, plan för dessa och andra förväntade framtida händelser Vara aktiv och delta i relevanta nätverk och forum samt, när det behövs och efterfrågas, delta i prospekteringsaktiviteter Kontinuerligt och proaktivt kontakta kunder för att tillhandahålla relevant information/råd, i syfte att hålla kunden uppdaterad och även vårda relationen Ha en proaktiv dialog med kunder, dela information, be om feedback, erbjuda utbildning och aktivt ställa in serviceförväntningar Sträva efter ständiga förbättringar och processförbättringar baserat på kundfeedback Koordinera och genomföra klientimplementerings- och underhållsaktiviteter Föreslå krav på utveckling av produkter, funktioner och verktyg mot dedikerade och relevanta produktspecialister och produktägare inom Cash & Securities Services Dina egenskaper För att lyckas i rollen tror vi att du som söker brinner för att ge service och gör ditt yttersta för varje unik kund. Du har utmärkt kommunikationsförmåga och tycker om arbete där du får användning för dina sociala kompetens såväl som ditt affärssinne. Du tar stort personligt ansvar för att skapa och leverera värdefulla resultat enligt uppsatta mål. Du söker ständigt förbättringsområden och förverkligar dessa i organisationen såväl som delar kunskap och kompetens för att förbättra egna och andras prestationer. Avslutningsvis så vill du fungera som en förebild i termer av bankens värderingar, alltid skapa en positiv atmosfär runt och sträva att få fram det bästa i människor. Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Akademisk examen i företagsekonomi, ekonomi eller motsvarande Gedigen erfarenhet från vardaglig banktjänst till privat- och företagskunder inklusive erfarenhet från kundkontakt via flera kanaler såsom fysiska möten, telefon och/eller digitalt Förmåga att ge snabb, korrekt och korrekt service, med kunden i fokus Genuint intresse för finansiella marknader Beprövad meritlista för att etablera och upprätthålla ett starkt nätverk med kunder och intressenter Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Tillträde omgående. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34603 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Företagsrådgivare

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder? Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar. Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar? Då bör du fortsätta läsa! Din roll som Företagsrådgivare: I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock. Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut: "En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag – kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska! När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete." Några ord från chefen: "I denna roll kommer min nästa kollega att få vara med i starten på Stockholmskontoret tillväxtresa, vi kommer tillsammans att bygga en lika stark och framgångsrik kultur som vi idag har i Malmö och Göteborg. Söker du efter en möjlighet att bli ännu bättre på sälj och en plats där du hela tiden kan utvecklas? Då kommer du trivas här." Arbetsuppgifter: Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer. Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer. Personliga egenskaper: Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer. Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten. Är socialt kompetent med hög moral och etik. Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk. Tävlingsinriktad. Vi ser gärna att du: Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier. Innehar B-körkort. Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning. Varför Advisera: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor. Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person för att avancera till säljchef på vårt nästkommande kontor? Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap. Generös lönemodell utan tak & bonusmodell .Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin) Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

7 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Trainee med intresse av offentlig upphandling till Forsler & Stjerna

I denna roll kommer du ingå i Executive Trainee-programmet på Addnode Group, och du ges tillsammans med övriga deltagare en unik inblick i hur det är att bland annat arbeta nära en koncernledning och leda ett börsnoterat, internationellt och snabbt växande bolag. Addnode Group söker nu dig som nyligen avslutat dina studier och som på ett entusiastiskt sätt vill bidra till deras fortsatta resa, samt till den entreprenörsdrivna företagskulturen! OM TJÄNSTEN Addnode Group är en internationell koncern som förvärvar, driver och utvecklar kunskapsledande bolag som digitaliserar samhället. Dotterbolagen är organiserade i tre divisioner och alla med ett gemensamt mål att bygga ett mer hållbart samhälle genom digital innovation i nära samverkan med kunderna. Addnode Group öppnar nu upp för en unik möjlighet för utvalda kandidater att anställas i rollen som Executive Trainee inom koncernens moder- och dotterbolag och verka för bolagens bästa, kombinerat med deltagande i ett centralt traineeprogram. Programmet löper över ett år och kommer bland annat innebära genomgång av Addnode Group och resor till nationella och internationella avdelningar inom koncernen, samt case-arbete med övriga deltagare. Efter avslutat traineeprogram har du möjlighet att, beroende på dina personliga egenskaper, färdigheter och vad som fångat ditt intresse under året, anställas i koncernen inom en passande position. Executive Trainee programmet startar hösten 2024 och för denna tjänst kommer att vara placerat på Forsler & Stjerna, antingen i Varberg eller Malmö. Forsler & Stjerna arbetar med digitala lösningar, och är ledande inom mjukvaruutveckling för planering av kollektivtrafik, skolskjuts och trafikinformation. Hos Forsler & Stjerna kommer du få en unik möjlighet att arbeta med ett affärsområde och lyfta detta. Du kommer att få fria händer i hur du gör detta, och kommer med det att ha en stark erfarenhet med dig från detta traineeprogram oavsett om du är kvar inom Addnode group eller sedan går vidare. Det dagliga arbetet kan bland annat bestå av: - Operativa och strategiska arbetsuppgifter - Göra marknadsanalys, kartlägga det aktuella affärsområde - Presentera dina förslag för verksamhetsutvecklingen för att sedan få möjlighet att implementera dessa i verksamheten - Stötta affärsområdet med marknadsföring, kommunikation, kundkontakt och webbinarium - Göra besök, case och genomgångar med övriga trainees och lära sig om Addnode Group som bolag Nedan kan du höra mer om tidigare trainees resor inom Addnode Group: VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad akademisk utbildning som exempelvis Civilingenjör eller Ekonomi med inriktning Business Management, Finance eller liknande - Har en mycket god muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga inom såväl svenska som engelska, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet - Besitter mycket god kunskap inom samtliga delar av Office365-paketet - Har förståelse och viss kunskap inom offentlig upphandling - Har någon typ av arbetslivserfarenhet vid sidan av studier eller efter studier Meriterande - Starkt intresse för digitalisering, IT, relaterade processer och verktyg - Utomlandsstudier, aktiv i studentförening eller ideellt arbete - Erfarenhet av försäljning, gärna B2B Vi ser också att du är en orädd person med hög integritet och en analytisk förmåga. Företaget genomsyras av en positiv och motiverande entreprenörsanda, där samtliga medarbetare anstränger sig och tar ansvar för att påverka det egna samt gemensamma arbetet. I ditt förhållningssätt är du affärsmässig, driven och prestigelös. För att trivas i rollen ser vi även att du är: - Självgående - Innovativ - Strukturerad - God kommunikatör skriftligt och verbalt - Flexibel och serviceinriktad Skicka in en komplett ansökan med CV och personligt brev där du kort beskriver ditt intresse för tjänsten, samt motiverar för vilket/vilka av ovanstående område inom talangprogrammet du finner mest intressant! Är din ansökan inte komplett kan vi inte gå vidare med den. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kan läsa mer om Addnode Group här. Du kan läsa om Forsler & Stjerna här.

6 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Företagsrådgivare

Har du en passion för att göra affärer, bygga relationer och överträffa förväntningar? Då är detta tjänsten för dig! Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Arbeta i en lärande organisation, där vi strävar efter att utveckla alla medarbetare. Skapa starka kundrelationer med värdeskapande och långsiktig affärsrådgivning med skräddarsydda affärsupplägg. Vara en god ambassadör för Swedbank och företräda banken i olika sammanhang. Arbeta proaktivt där nätverkande och prospektering är centrala delar i uppdraget. Eget kund- och resultatansvar där du förvaltar och utvecklar en egen kundportfölj genom kundnöjdhet, lönsamhet och proaktivitet. I denna roll behöver du: Ha en stark affärsmässig drivkraft och tycka om att arbeta strukturerat och målinriktat. Ett stort engagemang, en uttalad affärsmässighet och en god analytisk förmåga. Lätt för att bygga relationer och skapa förtroende hos bankens kunder och samarbetspartners. Erfarenhet från finansiell rådgivning till företagskunder samt en förmåga att analysera företag och förstå kreditrisk. Relevant företagsekonomisk utbildning samt Swedsec-licens. Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär Flexibla arbetsmöjligheter Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner "Bli en del av vårt team och... … arbeta tillsammans med professionella kollegor för att leverera kundnytta, lönsamhet och bidra till Swedbanks position i samhället. Jag önskar att du har ett starkt eget driv och en vilja att göra affärer och skapa långsiktiga kundrelationer. Jag uppskattar att du tar egna initiativ och är delaktig i nätverk på marknaden. Välkommen med din ansökan!” Marie Nilsson, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-05-26.Arbetsplats:Boden/Luleå Kontaktpersoner Rekryterande chef:Marie Nilsson, 0920-390 63 Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Kundansvarig - Eskilstuna eller Stockholm

Fortifikationsverket söker kundansvarig till planeringsenheten vid ledningsstaben. Vi är en av Sveriges största fastighetsägare med fastigheter över hela landet. Planeringsenheten stödjer som fastighetsägare verkets kunder med lokalförsörjningsfrågor, hela vägen från planering till genomförande. Vill du växa med oss, bidra till ett robust samhälle och stärka Sveriges försvarsförmåga, ansök redan idag! Fortifikationsverket är i stark tillväxt, både som fastighetsägare och expertmyndighet inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vår tillväxt fortsätter då vi hanterar omfattande förvärv och nybyggnationer till försvarssektorn. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga för ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag – stärka Sveriges försvarsförmåga   Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. Ledningsstaben stödjer Generaldirektören genom att vara sammanhållande och samordnande av verkets olika verksamheter. Ledningsstaben består av fyra enheter. Planeringsenheten ansvarar  för den övergripande kunddialogen samt att samordna kundernas behov och fördela inkomna ärenden och uppgifter till producerande avdelningar inom Fortifikationsverket. Syftet är att säkerställa att kundernas behov omhändertas.  Enheten ansvarar även för hantering och förändring av investerings- och upplåtelseavtal. Som kundansvarig inom planeringsenheten utgör du en viktig länk mellan Fortifikationsverket och hyresgästen. Vår roll är att stödja totalförsvaret och då främst Försvarsmakten. Det innebär att tillsammans komma fram till så bra lösningar som möjligt inom området lokalförsörjning. För att göra detta ska du kunna stödja kunden med förslag till hur man kan lösa de behov som kunden har genom lösningar som både är lämpliga ur ett brukar- och fastighetsägar-perspektiv, där kundens behov är viktiga. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH-utbildning med inriktning mot förvaltning, bygg, teknik, ekonomi eller juridik. Alternativt har du förvärvat relevant kompetens genom yrkeslivserfarenhet. Du har erfarenhet av något eller flera av följande: fastighetsförvaltning, fastighetsekonomi eller kundrelationer. Du har erfarenhet av att med god framgång arbeta samordnande mellan olika enheter och/eller olika kunder, samt vana att se helheter utifrån ett taktiskt- och strategiskt perspektiv. Du har även vana att utarbeta planer för projekt utifrån givna förutsättningar. Det är viktigt att du har god administrativ förmåga och goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Svenskt medborgarskap och körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har utbildning inom försvarssektorn eller erfarenhet av strategisk planering inom försvaret. Erfarenhet av arbete att leda underlagsframtagande i byggprojekt är också meriterande. Har du kunskaper om skyddade anläggningar och i dessa förekommande installationer är det också fördelaktigt. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att vara självständig och strukturerad kommer naturligt för dig även under tidspress och du är har god förståelse för varför det är viktigt med en hög grad av ansvarstagande och integritet. Rollen innebär många kontaktytor både inom och utanför organisationen vilket gör att samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga är av stor vikt, särskilt din förmåga att upprätta goda relationer med våra kunder. Vi behöver dig som har högt säkerhetsmedvetande med hög integritet och gott omdöme samt en uttalad drivkraft att vara med och skydda Sveriges säkerhet. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, driftar och utvecklar avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer och här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och ta del av bra förmåner. Vi jobbar också för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Anställningens placeringsort är Eskilstuna eller Stockholm. Resor förekommer frekvent i tjänsten, inom hela landet, och innebär ofta övernattningar. Anställning som kundansvarig kan även sökas som yrkesofficer vid annan myndighet (YAM), som grundar sig i en skriftlig överenskommelse (samordningsavtal) mellan Försvarsmakten och vissa myndigheter. Anställning som YAM kräver tjänstledighet från Försvarsmakten och bygger därför på frivillighet. Placering som YAM uppgår i regel till tre år med möjlighet till förlängning ytterligare tre år. Placeringen sker i dialog mellan arbetstagaren, Försvarsmakten och Fortifikationsverket. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.  Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Christer B Andersson, tfn 010-44 44 786 eller rekryteringsspecialist Monica Landmark 010-44 44 690. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Företagsrådgivare

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Letar du efter en möjlighet där din drivkraft och engagemang kommer i första hand? Har du börjat din karriär inom försäljning men letar efter nästa steg där du kan arbeta B2B, ta ansvar för hela säljprocessen och hantera en bredare portfölj där du på flera sätt kan skapa värde för dina kunder? Enligt vår uppfattning är utveckling avgörande för framgång, därav tar vi våra medarbetares utveckling på allvar. Vill du vara med tidigt i en växande organisation med en stark kultur och korta beslutsvägar? Då bör du fortsätta läsa! Din roll som Företagsrådgivare: I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med både befintliga och nya kunder. Detta innebär att du arbetar med nykundsbearbetning samtidigt som du förvaltar befintlig kundstock. För att du ska trivas i rollen ser vi att du är en person som aldrig vill sluta utvecklas, vill vara med på Adviseras framgångsresa och tillsammans bygga ett engagerat och framgångsrikt sälj-team. Du kommer att ansvara för rådgivning och försäljning mot företagskunder i regionen. Ditt jobb blir att identifiera kundens behov, presentera rätt lösning till kunden samtidigt som du når dina egna och teamets mål. Du har ansvar för dina kunder och att bygga långsiktiga kundrelationer och egen kundstock. Kollegan Oliver berättar om hur en dag kan se ut: "En dag som rådgivare kan vara mycket varierande, men den inleds oftast med en kopp kaffe på kontoret och några minuters trevligt samtal och skratt med kollegorna. Första aktiviteten på dagen ägnas åt att bearbeta potentiella nya kunder, och efter att ha skapat nya kontakter ger du dig ut i bilen för att delta i ett kundmöte. Mötet kan vara med ett småskaligt familjeföretag med en jordnära atmosfär eller med ett stort börsnoterat företag – kontrasterna i denna roll är verkligen fantastiska! När du återvänder till kontoret kan dagen inkludera ett teamsmöte och avslutas med att granska och analysera våra kunders avtal, förbereda presentationer och planera för morgondagens arbete." Några ord från chefen: "I denna roll kommer min nästa kollega att få vara med i starten på Stockholmskontoret tillväxtresa, vi kommer tillsammans att bygga en lika stark och framgångsrik kultur som vi idag har i Malmö och Göteborg. Söker du efter en möjlighet att bli ännu bättre på sälj och en plats där du hela tiden kan utvecklas? Då kommer du trivas här." Arbetsuppgifter: Hos oss inleder du din anställning med en introduktion och utbildning som ger dig en grundläggande kännedom om våra olika produkter och tjänster. Efter utbildningen kommer du succesivt att ta dig an våra kunder och skapa egna affärer. Du hanterar hela försäljningskedjan, från att boka möten med kunder till att erbjuda den mest lämpliga lösningen för varje specifik kund. Du ger regelbundna uppdateringar om dina försäljningsaktiviteter, har kontinuerliga säljuppföljningar med din närmsta chef och dina kollegor för att stötta varandra i era processer. Personliga egenskaper: Du brinner för försäljning och att lyckas med affärer. Du har god kommunikativ förmåga och känner dig bekväm med kundkontakt både över telefon och i personliga möten. Är socialt kompetent med hög moral och etik. Är affärsdriven, förtroendeingivande och pedagogisk. Tävlingsinriktad. Vi ser gärna att du: Har dokumenterat goda säljresultat eller inom kort kommer avsluta dina studier. Innehar B-körkort. Har utbildningsbakgrund inom t.ex. ekonomi, juridik eller försäljning. Varför Advisera: Advisera erbjuder en arbetsplats med tydliga mål och utarbetade arbetsmetoder. Här blir du en del av ett högpresterande säljteam med kompetenta kollegor. Möjlighet till personlig utveckling och fortsatta karriärmöjligheter i ett expanderande bolag. Kanske är du rätt person för att avancera till säljchef på vårt nästkommande kontor? Säljtävlingar, AW:s, utlandskonferenser och härlig gemenskap. Generös lönemodell utan tak & bonusmodell .Om Advisera: Advisera grundades 2016 och har sedan dess vuxit till cirka 30 medarbetare med kontor i Malmö, Göteborg och Stockholm. Vår målsättning och vision är att etablera oss som en ledande företagspartner inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel, Företagsförsäkringar och Finansiella Produkter. Advisera har tillstånd från Finansinspektionen. Genom Adviserametoden har vi skapat en unik företagskultur. Denna metod, kombinerad med vårt entreprenöriella driv, formar tydliga strategier och mål för fortsatt expansion. Adviserametoden främjar en kreativ och stimulerande arbetsmiljö, och vi söker ständigt efter drivna och kompetenta medarbetare. På Advisera värderar vi personlighet och inställning högst. Vi tror att med rätt intresse, driv och engagemang har man potential att växa in i rollen. Tveka inte att söka, även om du inte uppfyller alla kriterium. Vi rekryterar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta [email protected]. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan hänvisar dig till att söka via vår karriärsida. (glöm heller inte att connecta med oss på linkedin) Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: Säljare, Rådgivare, Företagsrådgivare, Försäljning, Account Manager, B2B, Business to Business

2 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Senior riskmodellerare till KPMGs specialistteam Riskmodellering

Arbetar du idag med kreditriskmodeller och/eller annan finansiell riskmodellering och vill möta nya utmaningar. Tycker du om dynamisk arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och kundkontakter? Då kanske en roll som konsult hos oss på KPMG passar. Här kommer vi ge dig utmaningar i projekt och varierande uppdrag tillsammans med kollegor som är experter inom sina områden. Du kommer få en god överblick över marknaden och tillfällen att brädda dig till andra områden inom riksmodellering. Välkommen till oss! Om oss KPMG Financial Risk Management (FRM) är en ledande aktör inom regelverk och riskhantering på den svenska och nordiska finansiella marknaden. Vi är idag ca 60 drivna medarbetare och nu söker vårt team inom just Riskmodellering nya kollegor. FRM’s kunder är primärt banker, försäkringsbolag och stora bolags Treasury-funktioner. Genom ökade krav på riskhantering, redovisning, kapitaltäckning och solvens är det ett stort behov av våra tjänster. Vi hjälper våra kunder i strategi-, utvecklings- och operationella frågor rörande regelverk, styrning och risk. Idag består vår avdelning av fyra team; Internrevision, Regelverk & rapportering, Riskmodellering samt Treasury. Inom Riskmodellering arbetar vi främst med de risker som påverkar balansräkningen. Vi är experter inom området som rör reglerade riskmodeller för banker och försäkringsbolag, både riskmodeller för kapitaltäckning och solvens samt riskmodeller för redovisning, IFRS 9 och IFRS 17. Vi jobbar också med riskmodeller för värdering av olika produkter. Inom försäkring utvecklar vi akturiella system och ligger i framkant gällande rapporteringssystem för kassaflödesberäkningar, och idag är vi marknadsledande gällande att driva stora IFRS 17 projekt på marknaden och inom bank arbetar vi primärt med att utveckla och utvärdera riskmodeller för kreditrisk. - Vill du lära av de bästa specialisterna på marknaden och arbeta i Sveriges vassaste riskmodelleringsteam? Då har du kommit rätt! Din roll Du kommer till exempel att arbeta med: - Utvärdera/granska riskmodeller för kreditrisk (IRK, ECL). - Utveckling och validering av våra kunders riskmodeller. - Värderingar av värdepapper. - Rådgivning kring likviditetsriskhantering. - Erbjuda rådgivning till ledningsgrupper och styrelsen på företag och hjälpa dem att utveckla effektiva risk- och affärsstyrningsprocesser: från affärsmål och riskapetit till design av KPI, limiter och dess uppföljning. - Stödja andra avdelningar inom KPMG med till exempel värdering av kredit- eller försäkringsportföljer i M&A sammanhang. Du kommer inledningsvis att arbeta tillsammans med seniora specialister som ger dig utrymme att ta för dig i uppdragen under dennes ansvar. Vårt mål är att du ska komma in i den praktiska leveransen så snabbt som möjligt och dina arbetsuppgifter kommer successivt att utvecklas i takt med att din erfarenhet växer. Vi erbjuder dig en stimulerande vardag, där du kommer få möjlighet att utvecklas snabbt och coaching från de bästa. Den vi söker har: - Minst 2–5 års arbetslivserfarenhet inom försäkring eller bank. - Erfarenhet inom regulatoriska ramverk exempelvis för kapitaltäckning (IRK) och IFRS9 (ECL). - Universitet- eller högskoleutbildning där matematik, statistik, fysik och programmering är i fokus. - Mycket god analytisk förmåga. - Goda kunskaper i programmering, t.ex. databaser, Python, R, Java, C++ och/eller C#. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både skrift och tal. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från konsultverksamhet. Vi söker en person som brinner för analys, komplex problemlösning och är kommunikativ och strukturerad samt kan se kreativa lösningar där andra ser problem. Du har en god samarbetsförmåga då vi oftast arbetar i större projektteam ute hos en kund. Vidare arbetar vi med kollegor från andra team inom KPMG Sverige och även med internationella kollegor samt klientens egna medarbetare. Vi tror att kandidaten ser denna diversifierade miljö med olika kontaktytor som något givande och positivt. Ansökan Din ansökan ska bestå av svar på urvalsfrågor samt CV. Då vi arbetar med löpande urval, ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 juni 2024. Annonsen kan komma att stängas ner om rätt person hittas innan sista publiceringsdagen. Vill du veta mer om tjänsten innan du söker är du varmt välkommen att kontakta: Claes Westerdahl, Head of Riskmodeling och teamlead: [email protected] Björn Widing, Head of Actuarial and Insurance Risk: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

30 april 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024