Förvaltningsjurist

Sök bland 13 lediga jobb som Förvaltningsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Jurister med internationell erfarenhet till PTS

Vill du vara med att utveckla ett nytt uppdrag på en myndighet i världsklass? Har du erfarenhet av att arbeta internationellt med kvalificerade juridiska frågor? Då kan du vara den vi söker! Tjänsten som jurist är placerad på enheten för elektroniska kommunikationstjänster. Du kommer att arbeta med implementering och tillsyn av rättsakten om en inre marknad för digitala tjänster (Digital Services Act, DSA). Enheten ansvarar också för PTS marknadsbevakning av, och konkurrensreglering på, marknaderna för fast- och mobil samtrafik, samt broadcasting. Utöver detta arbetar vi med implementering och tillsyn av gällande regelverk för ett öppet internet (nätneutralitet), och för efterlevnaden av roamingförordningen och intra EU calls. Enheten deltar i ett stort antal myndighetsövergripande och internationella arbetsgrupper i frågor som rör nummeroberoende interpersonella kommunikationstjänster (NI-ICS), reglering av tillgången till data, artificiell intelligens, och potentiella konkurrensproblem relaterade till digitala plattformar på internet. Om rollen I den här rollen arbetar du både enskilt och tillsammans med övriga jurister och handläggare med att implementera ett nytt uppdrag på myndigheten. I detta ingår bl.a. att göra rättsutredningar, svara på remisser, och kommunicera med olika intressenter (ex. andra behöriga myndigheter i Sverige och utomlands, EU-kommissionen och andra aktörer). Arbetet innebär också att, självständigt och/eller i grupp, skapa effektiva och rättssäkra rutiner, förbereda och föredra ärenden, samt delta i olika nationella och internationella arbetsgrupper.  Du kommer arbeta inom ett expansivt rättsområde där du deltar i utvecklingen av den inre marknaden för digitala tjänster och i skapandet av en säkrare och bättre onlinemiljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! Om teamet Enheten består idag av cirka 15 medarbetare med olika bakgrund, t.ex. jurister, ekonomer och ingenjörer. Arbetsklimatet i DSA-gruppen kännetecknas av ett starkt engagemang där alla är med och driver arbetet framåt. Då det är ett nytt uppdrag för myndigheten finns det stort utrymme för att vara med och utveckla arbetet och arbetssätten. "Jag som kommer att vara din chef heter Morgan Westéus. För mig är samarbete och tillit väldigt viktigt. För mig innebär det att vi tillsammans arbetar i ett öppet klimat med att skapa de bästa förutsättningarna för varandra." Om dig För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara flexibel då du kommer behöva anpassa dig till olika situationer för att hitta gemensamma lösningar. Vi söker också en person som är prestigelös, för oss innebär det att du har förmågan att skapa tillit och smidigare samarbeten. Vidare är du initiativtagande vilket innebär att du hugger i där det behövs och identifierar behov tidigt. Du är intresserad av att aktivt ta initiativ och driva frågor samt bidra till att metoder och arbetssätt utvecklas i verksamheten. För att denna utveckling ska ske är det nödvändigt med ett helhetsperspektiv. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har: • juristexamen eller motsvarande internationell examen • några års kvalificerat juridiskt arbete • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god muntlig och skriftlig förmåga på engelska. Det är även meriterande om du har: • kunskap om svensk offentlig rätt • kunskap om EU-rätt • kunskap om IT-rätt • dokumenterad erfarenhet av internationellt arbete med kvalificerade juridiska frågor.  För att vi enklare ska kunna bedöma din erfarenhet inom ovanstående områden är det viktigt att du mer utförligt, men ändå koncist, beskriver särskilt relevanta delar i din ansökan. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse. Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester- och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav två friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag?  För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild, information om personnummer eller adress i ditt CV. Tester kan komma att förekomma som den del i rekryteringsprocessen. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist. För mer information kontakta enhetschef Morgan Westéus på [email protected] eller HR-specialist Nour Gustafsson på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 5 juni 2024. Att arbeta på PTS: Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
IMY rekryterar erfaren jurist

Vårt uppdrag berör hela samhället. Vi bidrar till en hållbar digitalisering, där offensiv innovation kombineras med ett starkt integritetsskydd. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd. Då ska du söka jobb hos oss. Vi rekryterar nu en erfaren jurist till enheten för rättsväsende och försvar (RF). Arbetet är omväxlande och utåtriktat och innebär kontakter med framförallt de brottsbekämpande myndigheterna och försvarsmyndigheterna, samt med näringsliv och media. Arbetsuppgifter Som jurist på enheten RF arbetar du tillsammans med dina kollegor med bland annat handläggning av tillsynsärenden, remisser, förhandssamråd, överklagandeärenden, klagomål och förfrågningar. Tillsynsarbetet består bland annat i att leda och delta i inspektioner. Tillsyn utövas både skriftligen från vårt kontor i Stockholm och på plats hos olika verksamheter. Resor i tjänsten förekommer. Utöver den reglering som följer av EU:s allmänna dataskyddsförordning (GDPR) arbetar du bl.a. med tillämpning av brottsdatalagen (BDL), som är en följd av EU:s dataskyddsdirektiv, samt med speciallagar för personuppgiftsbehandling inom försvarsområdet. I din roll som jurist förekommer internationellt arbete. Delar av verksamheten regleras genom EU-gemensamma regelverk, vilket ställer krav på en harmoniserad tillämpning och rättsutveckling. Arbetet har därför omfattande inslag av EU-rätt och IMY deltar aktivt i det EU-gemensamma utvecklingsarbetet. Du förväntas också bidra i myndighetens viktiga arbete med att utveckla rutiner och arbetssätt, ofta i projektform. I arbetet ingår även utåtriktat arbete såsom kontakter med media samt att föreläsa inom ramen för IMY:s utbildningsverksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har jur.kand. eller juristexamen och har minst fem års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete vid en domstol eller inom den offentliga sektorn. Du är en skicklig jurist och har lätt för att uttrycka komplicerade juridiska frågeställningar på ett målgruppsanpassat, klart och tydligt sätt. Du har utmärkta skriftliga och muntliga kunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete i domstol eller vid en brottsbekämpande myndighet eller försvarsmyndighet och om du har jobbat med EU-rättsliga frågor, då gärna med inriktning på rättighetslagstiftning. Erfarenhet av tillsynsarbete, arbete med dataskyddsfrågor, informationssäkerhet, ny teknik såsom artificiell intelligens är också meriterande. Har du erfarenhet av domstolsprocesser, sekretessprövningar av handlingar och att hålla utbildning är även det meriterande. Dina personliga egenskaper Som person är du utvecklingsorienterad och arbetar gärna tillsammans med dina kollegor för att nå de mål som definierats för verksamheten. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya uppgifter med fokus på lösningar och resultat. Du har att strategiskt förhållningssätt och mycket god analytisk förmåga. Du är stabil, prestigelös och samarbetar lyhört och tillmötesgående både internt och externt. Du har god förmåga att fatta kvalificerade beslut i en komplex arbetsvardag. Du är dessutom noggrann och stresstålig och levererar med effektivitet och god kvalitet även under skiftande förutsättningar och hög arbetsbelastning. Du tar gärna initiativ till nya uppgifter samtidigt som du genomför och driver dina projekt i mål, både enskilt och tillsammans med dina kollegor. Du motiveras av utveckling och finner lätt konstruktiva former för värdeskapande samarbete. Som representant för myndigheten är du förtroendeingivande, tydlig och har förmågan att bygga tillitsfulla relationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Du rapporterar till enhetschefen som ingår i avdelningens ledningsgrupp. Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Du kommer att arbeta i våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt på Kungsholmen i Stockholm. Befattningen är placerade i säkerhetsklass vilket innebär att svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll och säkerhetsskyddsintervju kommer att genomföras innan beslut om anställning kan fattas. Frågor om tjänsten För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • Enhetschef Jonas Agnvall, 08-657 61 07, • HR-generalist Rebecca Svanedal, 08-657 61 05 eller • Facklig företrädare Theodor Adolfsson 08-657 61 13 Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 2 juni 2024. Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Ange referens dnr IMY-2024-6570. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare. Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen. Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Erfaren upphandlings- och avtalsjurist till Riksgälden

Vill du arbeta i en utvecklande roll med myndighetsövergripande upphandlingsjuridiska frågor? Då har vi jobbet för dig! Riksgälden spelar en viktig roll i samhällsekonomin och på den svenska finansmarknaden. Vi bidrar till att statens betalningar och finansiering hanteras effektivt och att det finansiella systemet är stabilt. Riksgälden erbjuder en arbetsplats där egna initiativ och idéer uppmuntras. Möjligheten att påverka är stor och kraven på kvalitet genomgående, samtidigt som en sund balans mellan privatliv och arbetsliv uppmuntras. Vi söker nu en upphandlings- och avtalsjurist till myndighetens centrala upphandlingsfunktion som är placerad vid stödenheten under avdelningen för styrning och verksamhetsstöd  Vi erbjuder dig  Som upphandlings- och avtalsjurist har du en central roll i alla myndighetens upphandlingar, från idé till avslut. Du är praktisk involverad i upphandlingens alla skeden och ger feedback på upphandlingsunderlag och utvärderingsmodeller utifrån ett upphandlingsrättsligt perspektiv. Du upprättar alla avtal och säkerställer också att upphandlingar görs enligt lag om offentlig upphandling, i förekommande fall gör du upphandlings- och avtalsrättsliga bedömningar. Utöver detta omfattar rollen också arbete med beredskapsfrågor inom försörjningsberedskap, arbete med vissa remisser och styrdokument, juridiskt stöd i gallringsfrågor och personuppgifter samt andra på avdelningen förekommande förvaltningsjuridiska frågor. Du är också ett juridiskt stöd till avdelningens ledningsgrupp.  Rollen kännetecknas av många kontakter och nära samarbete med upphandlingsledarna och verksamheten, vilket ställer stora krav på förmåga att organisera och planera det egna arbetet. I rollen ingår ett ansvar för omvärldsbevakning inom fältet och du förväntas ta de initiativ som behövs, samt informera och utbilda våra medarbetare i upphandlingsjuridiska frågor.  Din profil  Vi söker dig som har:  • Juristexamen • Minst 5 års erfarenhet av upphandlingsjuridik och LOU • Arbetat inom offentlig sektor med upphandling och juridik • Har genomfört ett flertal annonserade upphandlingar och är väl bevandrad i olika utvärderingsmodeller och tilldelningskriterier • Har arbetat i upphandlingssystem  • Har kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och offentlig upphandling  • Goda färdigheter i MS Office • Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.  Det är meriterande om du har:  • Erfarenhet av beredskapsfrågor inom försörjningsberedskap  • Erfarenhet av och ingående kunskap om säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal.  • Arbete i TendSign Personliga egenskaper För att lyckas i den här rollen tror vi att du behöver ha förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är en van beslutsfattare med ett öga för detaljer för att säkerställa efterlevnad av mål och kvalitetsstandard. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar in och kommunicerar för att hitta gemensamma lösningar för verksamhetens bästa, även under tidspress.  Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Övrig information  Välkommen med din ansökan som innehåller CV, personligt brev, examensbevis och relevanta betyg. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV.  Skicka ansökan senast den 2 juni 2024. Ange referens 2024/477 om du skickar in ansökan på annat sätt än digitalt via Riksgäldens hemsida. Intervjuer är planerade till den 5 och 7 juni.  Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en inledande provanställning om 6 månader. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Palm, chef för Stödenheten, [email protected] eller 08- 613 45 82 alternativt HR partner Martin Hammarström, 08- 613 47 75. Lokala fackliga representanter är: Maria Sjöholm, Saco-S och Lena Niklasson, ST som nås via myndighetens växel, tfn. 08-613 45 00 Riksgälden erbjuder generösa semestervillkor, löneväxling till pension, friskvårdsbidrag, friskvårdstimmar och tillgång till gym. Alla medarbetare har tillgång till en egen plats på kontoret det finns även möjlighet att arbeta på distans viss del av tiden. Finansiellt innehav Som anställd på Riksgälden har du en skyldighet att anmäla ditt innehav av finansiella instrument. För att som anställd på Riksgälden få inneha aktier i bank krävs särskilt tillstånd. Säkerhetsklassad tjänst Som anställd vid Riksgälden kan du komma att bli krigsplacerad, utifrån totalförsvarets behov. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap kan därför vara ett krav. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Om tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass kommer även en registerkontroll att ske.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Jurist till Polismyndigheten med placering i Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu jurister till rättsavdelningen med placering på rättstillämpning i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet. Beskrivning av arbetsplatsen Rättsavdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt informationsförvaltning. Avdelningen finns representerad i hela landet och består idag av närmare 800 medarbetare. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation. Rättstillämpningens huvudsakliga verksamhet består av att vara ett juridiskt stöd till polisens kärn- och stödverksamhet. Juristerna står för myndighetens juridiska kompetens och kan även vara beslutsfattare och processförare i förvaltningsrättsliga ärenden och andra myndighetsärenden. Arbetsuppgifter Som jurist arbetar du med självständig juridisk rådgivning, t.ex. genom att besvara frågor från verksamheten och delta i projektgrupper. Du kan även komma att arbeta med frågor som rör kamerabevakning, utlänningsrätt, bestämmelser kopplade till utredning och lagföring samt vapenlagstiftningen. Du arbetar också med att fatta myndighetsbeslut i sekretessärenden samt handlägger överklaganden till förvaltningsdomstolarna, varvid muntlig förhandling kan ingå. I arbetet kan ingå att handlägga yttranden till JO och JK samt handlägga och besluta i ersättningsärenden. I arbetet kan även ingå att hålla utbildningar. Du kan därutöver få möjlighet att arbeta i stab, vilket innebär att vid större händelser som kräver en polisiär stab få biträda med din juridiska kompetens. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: juris kandidatexamen eller juristexamen minst 3 års erfarenhet under de senaste 5 åren av självständigt juridiskt arbete som arbetsgivaren bedömer relevant mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Meriterande Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även: är notariemeriterad har relevant erfarenhet av Polismyndighetens verksamhet har god kunskap och erfarenhet av förvaltningsrätt har god kunskap och erfarenhet av sekretesslagstiftning har god kunskap och erfarenhet av avtalsrätt och/eller GDPR Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som jurist inom polisen ska du vara lösningsfokuserad, serviceinriktad och kunna leverera med god kvalitet även vid ett tidvis högt arbetstempo. Du ska kunna arbeta självständigt och ha en god samarbetsförmåga. Du ska vara tydlig i ditt budskap och ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Övrig information Arbetsort: Stockholm Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Välkommen med din ansökan i form av CV och besvarade urvalsfrågor på svenska via e-post till [email protected] senast den 27 Maj 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A279.443/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning. Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Polismyndigheten Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Utöver friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten även aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se För att kunna gå vidare i rekryteringsprocessen, måste du uppfylla vissa grundkrav. Polismyndigheten gör ett första urval som grundar sig på dina svar på nedanstående frågor utifrån kravprofilen (utbildning och erfarenhet) i annonsen. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på frågorna i angiven ruta och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Genom att gå vidare med din ansökan bekräftar du att du accepterar ovanstående. Välkommen att söka jobb hos oss på Polismyndigheten!

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Formas söker en jurist med inriktning mot statsstöd

Vill du bli en av oss? Nu söker vi en erfaren jurist och erbjuder en intressant tjänst där du har hög delaktighet i vår kärnverksamhet och får arbeta i ett brett fält av rättsområden men med fokus på statsstödsfrågor. Formas är ett forskningsråd för hållbar utveckling. Vi finansierar forskning och innovation och tar fram kunskapsunderlag som ska bidra till att uppfylla FN:s globala hållbarhetsmål och Sveriges miljömål. Vår finansiering har ökat de senaste åren och vi driver och utvecklar nu bland annat en stor innovationssatsning, Impact Innovation, tillsammans med Vinnova och Energimyndigheten. Genomgående har vi stort fokus på samverkan med andra myndigheter, forskare och olika samhällsaktörer, såväl i Sverige som internationellt. Formas jurister är placerade på förvaltningsavdelningen som leds av en förvaltningschef. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för bland annat HR, ekonomi, arkiv, registratur, verksamhetsplanering och ledningsstöd.   Om rollen Din huvuduppgift är att ge stöd till verksamhetens chefer och medarbetare, bistå ledningen i olika juridiska frågor samt att utveckla myndighetens arbete med statsstöd. Arbetet består av juridiskt stöd och rådgivning med fokus på finansiering av forskning och innovation och i synnerhet utifrån ett statsstödsperspektiv. I arbetet ingår också frågor i samband med nationell och internationell forskningssamverkan. Du har goda kunskaper om statsstöd och vill utveckla Formas arbete med regelverk och rutiner kring statsstöd. Du trivs med att utbilda medarbetare och chefer. I arbetet ingår också att ta fram, granska och kvalitetssäkra rutiner i stort, beslut och avtal samt att hantera frågor om bland annat dataskydd och sekretess. Arbetet omfattar en stor bredd av frågor och sker i tätt samarbete med tre juristkollegor. Du kommer att leda eller delta i projekt eller arbetsgrupper i arbete med rutin- och processutveckling samt i olika utredningar och uppdrag. Du samverkar och har externa kontakter med Regeringskansliet, andra myndigheter och organisationer. Du omvärlds bevakar och följer det som är av relevans för ditt och myndighetens ansvarsområde. Du följer också utvecklingen både inom svensk lagstiftning och inom EU-lagstiftningen. Vem är du? Vi söker dig som är erfaren jurist och har: • jurist kandidat- eller juristexamen.  • minst 5 års aktuell erfarenhet av arbete som verksjurist eller av liknande roll • god erfarenhet av statsstödsrätt • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har: • notariemeritering från förvaltningsdomstol eller allmän domstol • erfarenhet från statlig myndighet eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig • erfarenhet från forsknings- och innovationsfinansiering • erfarenhet av juridiken kring EU-samarbeten • erfarenhet av att driva, planera och genomföra projekt Egenskaper vi värdesätter Som person har du ett lösningsorienterat arbetssätt, är ansvarstagande, prestigelös och har hög integritet. Du tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är intresserad av att aktivt ta initiativ och driva frågor samt bidra till att metoder och arbetssätt utvecklas i verksamheten. Du har god pedagogisk förmåga och trivs med att hålla utbildning och presentationer samt är skicklig på att kommunicera juridiska frågor med kollegor inom andra yrkeskategorier. Du kan hantera många ärenden parallellt, prioritera samt leverera på utsatt tid och med god kvalitet. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Att jobba på Formas Formas är en statlig myndighet med cirka 110 medarbetare. Våra verksamhetsområden omfattar miljö, areella näringar och samhällsbyggande. Det innebär att vi finansierar forskning och innovation som rör klimat, cirkulär ekonomi, livsmedel, skogs- och jordbruk, hav och vatten samt stadsplanering. Därutöver utvecklar vi strategier, gör analyser, sammanställer kunskapsunderlag och kommunicerar om forskning och forskningsresultat. Vi betalar årligen ut cirka 2 miljarder till forsknings- och innovation. Formas tillämpar ett hybridbaserat arbetssätt och arbetar aktivt för att ligga i framkant när det kommer till digitala lösningar och processer. Formas erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, inkludering och mångfald och värderar olika erfarenheter. Därför ser vi positivt på sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Läs mer på: Så är det att jobba på Formas Ansökan Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast. Formas tillämpar provanställning. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Beslut om tillsättning publiceras på hemsidan. Ansök genom att klicka på knappen Ansök. Sista ansökningsdag är den 17 maj 2024. Vi avböjer all rekrytering- och annonseringshjälp. Kontaktinformation Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande avdelningschef  Timothy Hallgren, tfn 08-775 40 49. Uppgifter om rekryteringsprocessen lämnas av HR-specialist Lena Lundin, tfn 08-775 40 06.

13 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Jurist / Jurist och samrådssamordnare till PTS

Är du en tekniknyfiken jurist som vill arbeta tillsammans med ingenjörer inom det spännande området radiospektrum? Är du dessutom konstruktiv och lösningsorienterad? Då kan du vara den vi söker! Tjänsterna är placerade på enheten spektrumtillstånd vid Post- och telestyrelsen (PTS). Enheten arbetar med fördelning av radiofrekvenser (radiospektrum) och ger tillstånd för radiosändare. Enheten består av cirka 25 personer. En majoritet handläggare med ingenjörsbakgrund och tre jurister samt chef.  "Jag som blir din chef heter Edvard Brinck. För mig är tillit och förtroende viktigt. Det innebär att medarbetarna på enheten driver utveckling medan min roll är att skapa rätt förutsättningar, vara ett stöd och bidra till att vi jobbar i rätt riktning som helhet" Om rollen I rollen som jurist kommer du i första hand att arbeta med juridisk kvalitetssäkring av handläggningsprocessen och vara juridiskt stöd i ärenden om tillståndsgivning. Du kommer därutöver utgöra juridiskt stöd för enhetens chefer, delta i projekt, arbeta med remisser och andra juridiska uppdrag. Du kommer att ha kontakter med andra myndigheter samt med tillståndshavare. Utöver detta kan övriga arbetsuppgifter tillkomma utifrån avdelningens behov samt eget intresse och förmåga, exempelvis arbete i internationella forum. En av tjänsterna inkluderar att vara samrådssamordnare, vilket i huvudsak innebär att samverka med Säkerhetspolisen och Försvarsmakten i den löpande tillståndshanteringen. Eftersom enheten till stor del består av medarbetare med främst teknisk kompetens kommer din juridiska förmåga och ditt omdöme vara ett viktigt stöd i enhetens arbete. I juristrollen ingår också att hantera mer övergripande och omfattande frågor som kan uppstå på enheten samt på avdelningen för resursförvaltning, som enheten tillhör. I beredningen av olika frågor arbetar vi ofta i grupper bestående av medarbetare från olika enheter och med olika kompetenser. Om dig  För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga då du kommer behöva anpassa dig till olika situationer för att hitta gemensamma lösningar. Vi söker också en person som är prestigelös, för oss innebär det att du har förmågan att skapa tillit och smidigare samarbeten. Vidare är du nyfiken på olika områden och håller dig uppdaterad inom ditt område men är även intresserad av ingenjörs- och ekonomiområdet. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har: • juristexamen eller annan likvärdig juridisk examen • notariemeritering eller annat kvalificerat juridiskt arbete vid statlig myndighet, region eller kommun under minst ett och halvt år • något års erfarenhet att självständigt genomföra juridiska utredningar och analyser • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god muntlig och skriftlig förmåga på engelska. Det är även meriterande om du har: • arbetat med kvalificerat juridiskt arbete på förvaltningsmyndighet eller annan relevant juridisk arbetslivserfarenhet • dokumenterad erfarenhet av att samordna och leda uppdrag eller projekt • erfarenhet från telekom eller IT. Bra att veta  Tjänsterna är tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.  Tjänsten är placerad i säkerhetsklass. För anställning krävs därför en godkänd säkerhetsprövning i enlighet med 3 kap. 1–3 §§ säkerhetsskyddslagen (2018:585). Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semester- och pensionsvillkor. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav två friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag?  För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Något personligt brev ska inte bifogas. Vi önskar vidare att du inte bifogar en bild, information om personnummer eller adress i ditt CV. Tester kan komma att förekomma som den del i rekryteringsprocessen. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist. För mer information kontakta enhetschef Edvard Brinck på [email protected] eller HR-specialist Nour Gustafsson på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 26 maj 2024. Att arbeta på PTS: Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

9 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Rättssakkunniga/kvalificerade jurister till rättssekretariaten

Rättssekretariaten, Klimat-och näringslivsdepartement Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation. Vid departementet finns två rättssekretariat. Till rättssekretariaten söker vi nu rättssakkunniga/jurister för att ge juridisk service åt departementet. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. På varje rättssekretariat arbetar cirka 20 medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår att delta i författningsarbete och lösa problem som anknyter till det. Du kommer också att arbeta med den nationella lagstiftningen där det ingår att skriva lagrådsremisser, propositioner, departementspromemorior och författningstext. Som rättssakkunnig/jurist ger du juridisk service åt departementet och deltar i kvalitetssäkringen av departementets produkter. Arbetet kan också innebära EU-arbete och visst deltagande i internationella förhandlingar. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har en juristexamen och är hovrätts- eller kammarrättsassessor eller har annan likvärdig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av juridiskt arbete i Regeringskansliet, inom utredningsväsendet eller på myndighet med verksamhet inom något av departementets områden. Kunskap om något av departementets ansvarsområden är också meriterande. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Dina egenskaper Du är ansvarstagande och driver självständigt processerna framåt och ser till att uppnå resultat. Arbetsuppgifterna kräver ett flexibelt och problemlösande arbetssätt. Du är kvalitetsmedveten och har god analytisk förmåga. Förhandling, förankring och samverkan är grunden i arbetet och därför är det viktigt att du har ett gott omdöme och god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Två eller flera tjänster. Sexårsförordnande som rättssakkunnig eller tillsvidareanställning med sex månaders provanställning eller kortare förordnande/tidsbegränsad anställning med möjlighet till förlängning. Anställningarna omfattar heltid. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.  Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Anna Josefsson som är tillförordnad sekretariatschef, på 08-405 48 86 eller Linnéa Klefbäck, sekretariatschef på 08-405 21 27. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Sara Kymenvaara för Saco och Anne-Charlotte Gramén för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 maj 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation.   Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation.

8 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Universitetsjurist

vid Rättssekretariatet, Rektors kansli. Sista ansökningsdag: 2024-05-27. Rättssekretariatet vid Rektors kansli utgör ett kvalificerad juridiskt stöd till Stockholm universitetets ledning, övrig universitetsförvaltning och akademi. Rättssekretariatet utreder frågor av i huvudsak förvaltningsrättslig, avtalsrättslig och studentjuridisk karaktär, men även frågor som rör t.ex. personuppgifter och offentlighet och sekretess. Rättssekretariatet samordnar universitetets hantering av disciplinärenden som prövas av Stockholm universitets Disciplinnämnd. Inom Rättssekretariatets ansvar ligger slutligen även att företräda Stockholms universitet i kontakter med olika rättsvårdande myndigheter och inför domstol. Rättssekretariatet består förnärvarande av tio medarbetare och leds av chefsjuristen. Rättssekretariatet söker nu en jurist för en tillsvidareanställning. Arbetsuppgifter Som universitetsjurist på Rättssekretariatet kommer du att arbeta brett med kvalificerad juridisk rådgivning, utredning och föredragning av ärenden av varierande rättslig karaktär. Arbetet är varierande och såväl frågor med krav på snabb återkoppling som mer långsiktiga projekt förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har juristexamen (jur kand) samt minst tre års erfarenhet som jurist. Du är ansvarstagande, tar egna initiativ och är mycket lösningsinriktad. Du har god språklig och stilistisk förmåga både på svenska och på engelska. Meriterande bakgrund kan vara från ett annat lärosäte eller annan statlig myndighet och gärna tidigare erfarenhet som bolagsjurist eller från advokatbyrå. Erfarenhet av avtalsarbete och författnings- och föreskriftsarbete är meriterande. Tingsmeritering är även det meriterande för anställningen. För att vara framgångsrik i arbetet som universitetsjurist på Stockholms universitet är det viktigt att du har stark drivkraft och engagemang, har förmågan att ta egna initiativ, har god samarbetsförmåga samtidigt som du uppskattar att arbeta självständigt. Du har förmåga att presentera och kommunicera svar på komplexa juridiska frågor såväl skriftligt som muntligt på ett begripligt och enkelt sätt även till andra än jurister. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av chefsjurist Markos Stavroulakis, tfn 08-16 10 33, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Jurist/handläggare - arbeta med tillståndsärenden inom energiområdet

Energienheten, Klimat- och Näringslivsdepartementet Är du en jurist med ett stort samhällsintresse och erfarenhet från arbete med tillståndsärenden inom energiområdet? Vi söker handläggare som med kunskap om ellagen och annan närliggande lagstiftning som vill omsätta detta i praktiskt arbete vid vår enhet. Till rätt person kan vi erbjuda ett stimulerande och utmanande arbete som ställer höga krav på sakkunskap och ger möjlighet att vara med och påverka energifrågorna i framtiden. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Klimat- och näringslivsdepartementet (KN) har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation. Departementet är indelat i åtta olika enheter med olika ansvarsområden. Energienheten ansvarar för beredning av frågor inom det energipolitiska området på nationell, EU- och internationell nivå. Det inkluderar bl.a. reglering av el-, gas- och värmemarknaderna, energieffektivisering, tillförsel av fossilfri energi, energiinfrastruktur, energiforskning, energiberedskap och elsäkerhet samt utveckling av energipolitiska styrmedel, regelutveckling och myndighetsstyrning. Huvuduppgifterna i denna roll är att handlägga tillståndsärenden och överklagandeärenden främst enligt ellagen, men även enligt annan lagstiftning inom energiområdet. I uppgiften kan även ingå att arbeta med policyutveckling avseende tillståndsprocesser. Arbetet innebär bl.a. att bistå i analys och kommunicera ärenden, sätta upp förslag till beslut och bereda förslagen inom Regeringskansliet. Även andra uppgifter och sakfrågor, utifrån enhetens behov och sökandens kompetens kommer att ingå i tjänsten Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Vi söker dig som har juristexamen. Du bör ha dokumenterad och aktuell erfarenhet av att arbeta med tillståndsprocesser inom energisektorn, antingen från offentlig förvaltning, juridiskt konsultarbete eller liknande. Det är av vikt att du besitter förståelse för tillståndsfrågor inom Energienhetens verksamhetsområde. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lagstiftningsfrågor vid Regeringskansliet eller liknande myndigheter. Erfarenhet eller kunskap om svensk ellagstiftning och andra relevanta lagar inom energiområdet är också meriterande. Dina egenskaper Vi letar efter en dig som kan uttrycka dig väl i både tal och skrift och snabbt sätta dig in i nya frågeställningar och sakfrågor. Vi behöver någon som kan hantera formalia, förankra förslag och samarbeta effektivt med kollegor. Du bör vara van vid att arbeta självständigt och vara en drivande kraft, samtidigt som du är resultatorienterad och analytisk i ditt tillvägagångssätt. Det är dessutom viktigt att du är öppen för att arbeta i grupp och att bistå kollegor vid behov. Övrigt Tjänsten avser en tillsvidareanställning som påbörjas med 6 månader provanställning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta t.f. gruppchef Helena Bäckström på 08-405 11 16. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Ana Acosta på 08-405 39 42. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Adlercreutz för Saco och Karl Westberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringverktyg senast den 17 maj 2024.   Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Förvaltningsjurist till förskoleförvaltningen

Ref: 20240903 En av våra jurister ska vara föräldraledig och vi söker därför en engagerad vikarierande förvaltningsjurist som kan arbeta brett med skoljuridiska frågor, tillsyn av fristående förskolor, förvaltningsrätt, samt offentlighet och sekretess. En spännande och intressant tjänst där du tillsammans med andra drivande jurister på enheten får arbeta med ett viktigt och meningsfullt område.  Arbetsuppgifter På nämndkansliet ingår du i en grupp bestående av fem förvaltningsjurister som har fördjupad juridisk expertis inom olika områden, framför allt skollag, läroplan, offentlighet och sekretess, dataskydd, barnrätt och förvaltningsrätt. Tillsammans arbetar ni för att ge ett samordnat juridiskt stöd till förskolorna utifrån ett helhets- och ett verksamhetsperspektiv. Samtliga förvaltningsjurister ger även stöd utifrån kommunallag och förvaltningslag, bland annat i arbetet med ärendehantering till nämnd. I förekommande fall ska du även kunna företräda nämnden i domstolsprocesser och mot andra myndigheter inom rättsområdet. I rollen som förvaltningsjurist kommer du att vara särskilt rådgivande till verksamheten när det gäller skoljuridiska frågor och tillsyn av fristående förskolor, även förvaltnings- och kommunalrättsliga frågor, samt frågor om offentlighet och sekretess förekommer. I arbetet ingår att skriva och kvalitetsgranska beslut och juridiska texter samt göra rättsutredningar. I arbetet ingår även att ta fram/kvalitetsgranska stödmaterial och rutiner samt att stötta handläggare som utreder tillsynsärenden. Du ger även stöd vid sekretessprövningar och utlämnande av allmänna handlingar. Kvalifikationer Du har juristexamen och goda kunskaper när det gäller förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess. Vi ser det även som mycket meriterande med kunskap avseende skollagstiftning. Även erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet och/eller en politiskt styrd organisation är meriterande. Erfarenhet av att arbeta med tillsyn, särskilt inom skoljuridikens område, är mycket meriterande. Det är även meriterande att ha genomfört notarietjänstgöring. Vi söker dig som är prestigelös och har en hög grad av personlig integritet och mognad. Du har erfarenhet av självständigt arbete och du tilltalas av att jobbet är både strategiskt och operativt. Du är lösningsorienterad och kommer till avslut. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och är noggrann med ett analytiskt förhållningssätt. Det är viktigt att du har lätt för att skapa nya kontakter och bygga goda relationer. Du har goda kunskaper i svenska samt förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du är en god kommunikatör som på ett pedagogiskt och övertygande sätt kan nå ut med budskap, engagera samt skapa delaktighet och förståelse för dina frågor. Om arbetsplatsen Du kommer att tillhöra nämndkansliet, som är en enhet som tillhör avdelningen Ledningsstöd och kommunikation. Avdelningen ansvarar för ett brett spektrum av områden med olika specialister inom nämndsfrågor, informationshantering, administration, kommunikation, IT/digitalisering, social hållbarhet och beredskapssamordning. Avdelningen Ledningsstöd och kommunikation har tillsammans med andra avdelningar sitt fysiska kontor på Lugna gatan 82, mitt i centrala Malmö. Vi trivs att arbeta tillsammans och för oss är det en självklarhet att ha en flexibel arbetsplats där vi om möjligt både arbetar från vårt fysiska kontor men också digitalt.  Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 11 månader med eventuell möjlighet till förlängning.  Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse  Övrigt Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta oss, vi kan vara svåra att nå per telefon, lämna oss i så fall ett meddelande eller maila Eva Fröding.  Intervjuer planeras börja med start den 20 maj.  Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024