Hotellchef

Sök bland 3 lediga jobb som Hotellchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kittelfjällsliftarna söker Driftschef till vår legendariska skidort

Vi söker nu en Driftschef för vårt skidområde. Du har såklart en känsla för snö men älskar alla säsonger, som hos oss ibland är åtta. Det är en resa vi startar nu, tillsammans med dig. Vi erbjuder en bred, rolig och operativt nära roll i fantastisk miljö och med engagerade kollegor. Vi söker en stark ledare med känsla för affären och förmåga att entusiasmera såväl ledare, säsongspersonal och andra aktörer på destinationen. Vi strävar efter att hela tiden utveckla, förbättra och vid behov förändra, där du i nära samarbete med driftsgrupp och ledningsgrupp, kommer få goda chanser att påverka verksamheten. Tjänsten kan komma att omarbetas i samverkan med dig för att löpande anpassas till verksamhetens uppdaterade mål och visioner. Samverkan med andra aktörer i vår by är viktigt. Kittelfjällsliftarna är del i en aktiv företagarförening som ses regelbundet och samverkar kring en rad utvecklingsfrågor. Gruppen består av ett flertal andra boendeanläggningar, restauranger och aktivitetsföretag. Destination Kittelfjäll är också representerad i denna grupp. Går du igång på skidberg med naturligt formade raviner, glesa björkskogar, lättillgänglig offpist och champagnepudertorr snö, men är också intresserad av att utveckla sommarverksamheten? Då är detta platsen för dig! Läs gärna vidare så ser vi om rollen lockar! Vår verksamhet Kittelfjällsliftarna omfattar driften av liftar, pister, barnområden, längdspår, Skidboden, skidskola och aktiviteter i skidområdet. Vi driver även Camp Kittelfjäll med reception och butiken Kittelfjäll Outdoor på Fjälltorget. Vårt mål är att vi ska vara Sveriges trevligaste och tryggaste skidanläggning. Våra gäster och personal ska alltid känna sig välkomna och sedda samt känna att vi visar ett stort engagemang där både vi och våra gäster är stolta över vår verksamhet. Kittelfjäll har länge varit en plats som många besökare blir förälskade i och återkommer till. Vi tror att en stor bidragande anledning är det personliga mottagandet och känslan av samhörighet som präglar vår by. Viljan att hjälpas åt är stark. I Kittelfjäll säger alla HEJ! till varandra! Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för Driftsgruppen, utvecklar, organiserar och följer upp verksamheten med stöd av ett antal dagliga ledare. Områden som rör denna roll är: Ekonomi Drift Marknad/försäljning Personal Värdskap Arbetsmiljö Investeringsbehov Hållbarhetsfrågor Om dig Vi tänker oss att ditt hjärta hör hemma i besöks/turismnäringen, gärna från tidigare personalledande roll och hoppas att du har ett eget starkt nätverk inom alpin/outdoor/event. Du jobbar ofta i samverkan med andra lokala aktörer vilket ställer krav på kommunikativ förmåga och ett genuint, ödmjukt intresse för människor. Du är en person som har bra kraft och förståelse för det operativa, som naturligt lyfter blicken och ser framåt. Och som förstår att planering, närvaro och att initiera nytt med våra kollegor och andra aktörer på destinationen är viktigt. Vi är i utveckling och det är inte bara snö som ger oss fart. Du är van vid, och tycker om, mixen att balansera kultur, kommers och operativt med annat fokus och får här ta ansvar för både egna och bolagsstyrda mål. Du känner dig själv, vet att du är driven, gillar framgång och du vet hur man når den. I din ledande roll är du motiverande och gillar team, det handlar om samordning, inspiration och effektivitet. Vidare tänker vi att du är kreativ, tydlig, strukturerad, ödmjuk, men måste vi välja EN egenskap så blir det nog prestigelös. Här hugger vi alla i var än det behövs! Välkommen, vi hittar varandra! Vi ser gärna att du ansöker med ett personligt brev och vi är nyfikna på hur du ser på denna roll i vår organisation. Välkommen! Vill du veta mer om Kittelfjäll och denna roll direkt? Kontakta någon av våra rekryterare enligt nedan: Per Mellström tel 070/609 33 98 [email protected] eller Jessica Blomgren tel 073/682 85 77 [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Assisterande hotellchef

Ta nästa steg i hotellkarriären! Nu har vi en spännande roll med rätt mix av gästkontakt och beslutsfattande på operativ och strategisk nivå. Allt för att skapa en ännu bättre gästupplevelse för framtiden – och en chans för dig att växa. OM TJÄNSTEN Som assisterande hotellchef blir du en nyckelperson i den dagliga driften och ett viktig stöd för våra avdelningschefer. Cirka 20-40% av tjänsten är rena driftpass för att få en djup förståelse för gästupplevelsen och ekonomisk effektivitet. Rollen kommer även innefatta: ✓ Aktivt stödja avdelningschefer i dagligt arbete och bidra till en effektiv drift. ✓ Assistera avdelningschefer i planering av schema, personalhantering och rekrytering. ✓ Ta ansvar och ägandeskap för att driva våra ambitiösa mål enligt Vision 10.0 framåt. ✓ Övergripande ansvar för driften i avdelningarna Reception/Bokning, Sinnenas Spa, Lokalvård, Uteanläggning och Vinturism med fokus på gästnöjdhet, personaltrivsel och ekonomisk effektivitet. ✓ Ledarskap genom förändringar och förmåga att leda professionellt och strukturerat. ✓ Kommunikation av siffror och statistik till ledning, avdelningschefer och övrig personal. ✓ Kontinuerligt fokusera på gästnöjdhet och hållbarhet i beslutsfattandet. OM DIG Vi letar efter dig som har några års erfarenhet av hotell, service och värdskap. Troligtvis är du också en trevlig och ödmjuk person som nu vill ta nästa karriärkliv! ✓ Har en flexibel livsstil som möjliggör arbete på helger och ibland kvällar. ✓ Trivs med en händelserik arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. ✓ Besitter starka prioriteringsförmågor och kan hantera stressiga situationer. ✓ Utstrålar ödmjukt ledarskap och kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt utan att vara känslostyrd. ✓ Har en trygg ledarstil även i situationer där du inte är expert. ✓ Besitter god förståelse för hur arbetskulturer formas och förändras samt har en empatisk förmåga att förstå olika perspektiv, både bland gäster och personal. ✓ Är duktig och effektiv gällande hantering av datorer och system. FAKTA Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidare Start: Omgående Placeringsort: Ästad, Tvååker Under stora delar av året går det ingen lokaltrafik till Ästad. B-körkort och tillgång till bil är ett krav för tjänsten. OM ÄSTAD VINGÅRD Ästad Vingård är en av Sveriges största vingårdar med ekologisk vinodling och egen vinproduktion. I huvudsak odlas druvan Solaris med fokus på mousserande vin. På gården finns 82 rum för övernattande gäster samt Sinnenas Spa som inspirerats av de omgivande naturreservaten Åkulla bokskogar. I anslutning till Ästad Vingård ligger även Restaurang ÄNG med en stjärna i Guide Michelin. Ästad Vingård är ett familjeägt företag i tredje generationen och ligger strax utanför Varberg. Om några år kommer ett systerhotell att öppna strax utanför Malmö. SÖK TJÄNSTEN Sök tjänsten genom att fylla i formuläret via länken! Frågor? Kontakta Malin Svensson, HR-chef [email protected]

29 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Receptionist Scandic Upplands Väsby, deltid 65% Vikariat

Scandic Upplands Väsby är det hemtrevliga hotellet och ligger beläget jämte motorvägen mellan centrala Stockholm och Arlanda flygplats. Våra gäster är allt ifrån klassiska affärsresenärer, till fyrbenta vänner och sportande ungdomar. Ingen dag är den andra lik och vi har oftast fullt hus! Även om hotellet är litet till storleken har vi mycket att erbjuda både våra gäster och medarbetare. Vi som arbetar här är en stor familj som månar om varandras utveckling. Hos oss finns det, förutom de bästa kollegorna, även många kurser och utvecklingsmöjligheter för våra anställda. Värnar du lika mycket om dina kollegor som vi gör? Då är du den vi söker! Nu söker vi en Receptionist till hotellet Scandic Upplands Väsby. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som receptionist agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som receptionist arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen som receptionist? Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är ett vikariat från 1 Maj 2024 fram till 31 Augusti 2025 på 65% tjänsten innefattar dagtid, kvällstid samt helger Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

26 februari 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024