HR-generalist/HR-partner

Sök bland 7 lediga jobb som HR-generalist/HR-partner och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vill du vara Maskrosbarns första HR-ansvarig?

Vi söker nu en HR-ansvarig som vill arbeta i en engagerad organisation och bidra till en verksamhet som gör skillnad för många barn och unga! I denna roll blir du en nyckelperson där du driver HR-arbetet framåt tillsammans med organisationens chefer. Tjänsten är ny hos oss så du kommer få vara med att forma, sätta strukturer och utveckla uppdraget tillsammans med oss. Vi tar förgivet att du är lyhörd, flexibel och kunnig inom ditt fält men också särskilt viktigt att du är lösningsorienterad och inte rädd för att kavla upp ärmarna. Maskrosbarn är på en tillväxtresa och vi engagerar allt fler människor i organisationen. Hos oss arbetar idag 30 heltidsanställda på något av våra tre kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö samt ca 170 engagerade vuxna Maskrosbarn i våra olika stödverksamheter. Rollen/ uppdraget som HR-ansvarig Som HR-ansvarig hos oss arbetar du i en verksamhetsnära roll som spänner över hela HR-spektrat. Eftersom du är ensam i din roll kommer du förväntas arbeta snarare som generalist än specialist, men är gärna nyfiken på att lära dig mer och fördjupa dig. Vi har många av grundbultarna i HR arbetet på plats, men långt ifrån allt, det innebär att ditt jobb kommer vara en blandning av att arbeta grunden och utveckling av nytt. Vi tror därför att de första åren för den här tjänsten kommer att handla om att stärka upp basen i HR-arbetet och därefter ta nästa steg. Exempel på grunddelar vi vill förstärka är vårt systematiska arbetsmiljöarbete, avtalsfrågor och rekryteringsprocesser. · Du kommer arbeta med samtliga HR-processer; från att attrahera, behålla till att utveckla personal. Både tillsvidareanställda, visstidsanställda och volontärer. · Du kommer arbeta aktivt med våra rekryteringar samt ansvara för och utveckla vår rekryteringsprocess · Du kommer arbeta med våra utbildningar och interna lärande, så väl genom ansvar för processerna som genom att hålla i vissa utbildningar · Du kommer att ansvara för att bygga upp ett HR-system och för digitalisering I rollen som HR-ansvarig rapporterar du till Generalsekreteraren och som är din närmsta chef. Totalt finns 6 chefer i verksamheten som du arbetar nära. Den vi söker Vi söker dig som har relevant HR-utbildning och minst 2-3 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en liknande roll. Du är van att jobba självständigt och har du arbetat i en idéburen organisation är det ett plus. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala förmågor då rollen kräver mycket samverkan med andra. Kvalifikationer Utbildning: personalvetare eller motsvarande högskoleutbildning Erfarenhet: · Några års erfarenhet i en HR-generalistroll Kompetenser (särskilt viktiga) · Initiativförmåga · Problemlösningsförmåga · Samarbetsförmåga Kunskaper (särskilt viktiga) · Arbetsrätt · Arbetsmiljö-frågor · Rekryteringsprocesser · Kompetensutveckling/ lärande Meriterande · Ideellt engagemang eller förtroendevald inom civilsamhället · Förståelse för civilsamhällets särarter, arbetssätt och förutsättning Vårt erbjudande Som anställd hos oss får du verka på en arbetsplats där vi brinner för barns rättigheter! Du får arbeta med viktiga frågor i en varm miljö, där medarbetarna känner ett starkt engagemang för sina uppdrag. Tjänsten är en heltidsanställning, tillsvidare Tillträde sker enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Provanställning 6 månader tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan Skicka ansökan, Cv och personligt brev i vilket du beskriver vad som gör att du passar för uppdraget till [email protected] och märk mailet med HR-ansvarig Kontaktperson: Elin Hågeby, [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, senaste ansökningsdag är den 19/5. Om Maskrosbarn Maskrosbarn är en barnrättsorganisation som ger stöd till barn vars föräldrar har ett missbruk, psykisk sjukdom eller som utsätter dem för våld. Maskrosbarn har sedan starten 2005 mött tusentals barn och ungdomar genom våra läger, stödsamtal, ungdomsgårdar och digitala stöd. Vår målgrupp är barn i åldern 13–19 år. Ungdomar berättar dagligen för oss om missförhållanden och orättvisor de upplever i samhället. På deras uppdrag bedriver vi därför även ett kunskapshöjande arbete för alla som arbetar med barn i utsatthet samt ett påverkansarbete för att förbättra lagar, processer och system.

1 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
HR-generalist till Cyclife

Om företaget Välkommen till Cyclife Sweden AB – en viktig aktör inom kärnteknik och miljöansvar! Som en del av EDF-koncernen (Electricitet De France), en ledande global kraft inom energisektorn, står vi i spetsen för att främja hållbarhet och innovation. I den natursköna skärgården utanför Nyköping fokuserar vi på säker avveckling av radiologiska anläggningar och avancerad återvinning. Vi är ett bolag med drygt 180 engagerade medarbetare och har en världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper våra kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Nu söker vi fler medarbetare som vill vara med på resan! Arbetsbeskrivning: Vi är expansionsfas och har nu behov av en HR-generalist för att stärka upp HR-teamet som idag består av HR- och kommunikationschef, HR-generalist och kommunikatörer. I rollen ingår bland annat: Driva hela rekryteringsprocessen från start till slut Nära stöd till våra chefer Blandade HR-uppgifter (bl.a. employer branding, on-/offboarding, rehabilitering, personalärenden osv.) Assistera i fackliga förhandlingar Lönekartläggning och lönerevision Kompetenskartläggning Förbättringsarbete gällande processer och policys HR-administration Rollen är bred och du kommer du att arbeta nära våra chefer i alla typer av ärenden. Det ställer krav på din förmåga att skapa tillit och goda relationer i kombination med att du trivs i en självständig och verksamhetsnära roll där det finns utrymme att vara med och påverka och förändra. Som person ser vi att du är välorganiserad, strukturerad och flexibel. Du har ett positivt mindset och ser möjligheter tillsammans med stark drivkraft. Utöver detta ser vi att du är proaktiv och självgående. Du föredrar att arbeta i ett högt tempo med många kontaktytor och parallella uppgifter. Du motiveras av utmaningar och kommer gärna med idéer för förbättring av rutiner och processer. Du är kommunikativ, social och har ett professionellt förhållningssätt. Vidare ser du vikten av att ha ett coachande förhållningssätt, du har en passion för att stödja och utveckla människor samt en förståelse för hur HR kan bidra till företagets framgång. Du ser det som en självklarhet att vara arbetsgivarrepresentant både internt men också externt så som på mässor eller andra liknande forum. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: Kandidatexamen inom personalvetenskap eller annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Ett par års arbetslivserfarenhet inom en bred HR-roll (inklusive HR-administration) God kunskap och erfarenhet inom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, inklusive lagar och regler som rör anställningsförhållanden och arbetsmiljö samt förmåga att tillämpa dem i praktiken Hög administrativ förmåga då rollen innehåller blandad HR-administration Stark förmåga att bygga och upprätthålla relationer på alla nivåer inom organisationen God kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt, samt att hantera flera projekt samtidigt i en snabbt föränderlig miljö Erfarenhet av att arbeta med HR-system och verktyg för att underlätta HR-processer och administration Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift God datorvana och kunskap i MS Office B-körkort Det är meriterande om du har: Erfarenhet av lönehantering Om anställningen: Placeringsort: Studsvik utanför Nyköping, hybridarbete erbjuds Tjänstgöringsgrad: Heltid, tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Våra förmåner: Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Sex arbetsfria dagar utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning, 24 timmar per år Förskottssemester Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat lunchpris på lokal restaurang Laddstolpar för elbil och laddhybrid Ansökan Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Det genomförs även en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Urval sker löpande, varmt välkommen med eventuella frågor till tillförordnad ansvarig Felicia Merhi på telefon 076-000 92 97. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, så skicka in din ansökan redan idag.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
HR-generalist

Som HR-generalist ska du förstärka HR-avdelningen och bistå personalchefen i diverse uppdrag inom HR samt arbeta med HR-administration. Arbetsuppgifter Du ska: lösa enklare personalfrågor och HR-ärenden samt sköta myndighetskontakt; vara ansvarig för löpande administrativt arbete inom HR och vårt anställningsavtalsregister; kommunicera med olika aktörer, såväl privatpersoner som företag, samt stödja HR-avdelningen vid nyrekryteringar; gradvis utvecklas mot att hantera mer komplexa personalfrågor och strategiska HR-processer. Kravprofil Nyligen avslutad yrkeshögskole- eller universitetsutbildning inom relevant område; universitetsexamen inom HR är meriterande. Flytande svenska och engelska i tal och skrift; andra språkkunskaper är meriterande. God allmän datorvana; datorkunskap inom HR-system är meriterande. Erfarenhet av arbete inom HR är starkt meriterande. Personliga egenskaper Du är snabblärd, noggrann och självdisciplinerad. Du har driv att utvecklas och fördjupa din kompetens inom HR. Du kan strukturera och prioritera rätt mellan olika arbetsuppgifter samt kommunicera tydligt både internt och externt. Du har hög social kompetens och servicekänsla samt god samarbetsförmåga. Var god och skicka ditt personliga brev och CV till [email protected] Välkommen med din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
HR-generalist sökes till spännande bolag!

Har du erfarenhet av att arbeta med HR-relaterade frågor? Är du intresserad av en roll där du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och växa med dina arbetsuppgifter? Är du även en social person som är starkt driven och ser möjligheter istället för problemen? Då vill vi att du läser vidare! Om tjänsten Vi söker en HR-generalist till vår kund. Företaget är en världsledande leverantör av transportlösningar och tillsammans med partners och kunder driver de omställningen till ett hållbart transportsystem. Du kommer att vara en del av HR Service Center, som är en första kontaktpunkt för allmänna HR-frågor och samarbetar med många av företagets olika funktioner inom People & Culture. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje med viss möjlighet till distansarbete. Dina arbetsuppgifter Som HR-generalist inom HR Service Center bidrar du till att chefer och medarbetare får professionellt HR-stöd. Du blir ansiktet utåt för företagets HR-stöd och får besvara HR-frågor från medarbetare, chefer och lokal HR. Via telefon och e-post besvarar du frågor som rör HR-relaterade områden, t.ex. anställning av anställda, lönefrågor, beskrivning av processer och rutiner, tolkning av avtal, regelverk och policyer samt stöd i HR-system. Dina egenskaper För att lyckas i rollen bör du ha en mycket hög servicenivå för att kunderna ska känna att det är lätt att kontakta HR Service Center och att de alltid har nära till snabb information med hög kvalitet. Som person är du positiv och engagerad och har ett "can-do attityd". Du är en lagspelare som gillar att samarbeta. Service kommer naturligt för dig, du är lyhörd och har förmågan att snabbt fånga upp kundens behov. Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och har förmågan att prioritera och växla fokus baserat på kundens behov. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Utbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet 2-5 år inom HR Erfarenhet av att ha arbetat i en serviceorganisation eller i en serviceinriktad roll Utmärkta språkkunskaper i både svenska och engelska Meriterande: Kompetens inom HR-områdets processer och IT-system Mycket god förmåga att använda IS/IT administrativa system för att kunna ge rätt stöd och effektivisera i det dagliga arbetet Erfarenhet av Service Now eller Success Factors Tidigare erfarenhet av förändringsledning och är van vid ett högt tempo Mycket god kommunikationsförmåga och arbetat med kommunikation tidigare Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start 2023-06-01. Ansökan Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34573 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
HR/Lön- administratör

Vi söker nu HR- och löneadministratör till oss på Devexa. Du kommer att ansvara för löneprocessen, tolka kollektivavtal och HR administration. I ditt dagliga arbete ingår det att bistå medarbetare i frågor som rör dina områden. Vi ser att det är en fördel om du är van att jobba självständigt. Du kommer att vara med att utveckla verksamheten genom att utveckla nya och befintliga HR-processer, vara ett stöd för våra platschefer bl.a. inom rehabilitering och arbetsrättsfrågor på våra städbolag. Som HR/lön- administratör hos oss kommer du bland annat hantera dessa arbetsuppgifter: · Hela löneprocessen · Rapportering & Statistik · Stötta chefer inom rehabilitering och arbetsrättsfrågor · Pensionsfrågor · Upprätta och hantera anställningsavtal · Tolka kollektivavtal · Övrig administration · HR-uppgifter Du kommer vara en del av administration på huvudkontoret i Karlskrona. Där du kommer hantera hela löneprocessen och ansvara för att vi följer de kollektivavtal, lagar och regler som finns. I vårt team gillar vi att ha roligt och bjuda på oss själva så det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att skratta mycket. Är detta en bra beskrivning av dig? Du har en utbildning inom lön eller några års erfarenhet av löneadministration i en större organisation som gett dig djup förståelse för löneprocesser och regelverk. Förutom lön och administration känner du dig även trygg i att hantera pensionsfrågor. Du värdesätter en arbetsplats med högt tempo och samarbete. Några av dina bästa egenskaper är att du är serviceinriktad, förändringsbenägen, strukturerad och noggrann. Om företaget Devexa AB är ett familjeägt bolag som bedriver lokalvård runt om i Sverige. Devexa har sitt huvudkontor i Karlskrona och ingår i koncernen Pelmaticgruppen. Devexa påbörjade en stor tillväxtresa 2021 genom förvärv av två städbolag, Proffas som ligger i Västerås och Candeo i Kristianstad, och vår vision är att fortsätta växa. Vi söker nu HR/Lön- administratör till vårt huvudkontor som vill följa med oss på denna resa.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Consultant/HR Business Coordinator

We are looking for a Consultant/HR Business Coordinator for the Huawei Sweden R&D office in Stockholm (Kista). Start ASAP, 12 months limited contract to begin with, possibility of extension after that. Do you like working at a high pace? Do you thrive in a role where you work in many different contact areas? Are you a fan of communication and interested in a multicultural work environment? Then this role could be the perfect opportunity for you. We are looking for a team member to our HR team in Sweden that supports Huawei's R&D offices in Stockholm, Gothenburg and Lund. You report to the HR Director for Huawei Sweden R&D. Main tasks: Responsible for the contact with all consulting suppliers spread out in Sweden, Norway and Denmark, which mainly includes contract negotiations. Liaison between Huawei managers and consultant suppliers. Main point of contact for HR questions from consultants. Service quality evaluation and talent management. Implement new processes for evaluation of consultants. HR administration and coordination. Work close to the purchasing department and update agreements and look for new partners. To succeed in the role, we see that you have: Academic degree in HR or equivalent. Minimum 3 years’ experience of working in HR in Sweden – for example as Consultant Manager, junior HRBP - and if you've had ownership of your own recruitment processes, it is an advantage. Hands-on and can-do attitude, ready to come up with pragmatic solutions. Interested in both operative and strategic work. Good prioritization abilities and structured approach to work with flexibility for rapid change. Excellent communication skills in Swedish and English both in speech and writing. This is a full-time consultant position in Kista and the final candidate will be hired through a consultant agency (not Incluso). Start is ASAP, 12 months limited contract to begin with, possibility of extension after that. Please note that this role requires 100% on-site work in Kista, hybrid work is not possible. We will review applications on an ongoing basis so please apply with CV and cover letter in English as soon as possible. For more information, please get in touch with Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
HR Generalist

At Tobii Dynavox, we empower people with disabilities to do what they once did or never thought possible. We call this mission Power to Be You. Our assistive communication technology helps our customers express themselves, connect with the world, and pursue independence, whether through everyday activities like ordering food or extraordinary feats like running a company. Working at Tobii Dynavox, you’ll become part of a team that spans the globe, with offices in the US, Sweden, the UK, China, and beyond. To learn more about what we make possible, meet some of our customers or take a look at some of our products. What you'll do: As part of our People & Sustainability team, the HR Generalist plays a crucial role in our company’s growth by supporting employee development. This includes continuous process improvement, systems evolution, and compliance to high standards of integrity and confidentiality. On this purpose, the HR Generalist takes ownership to make sure we keep our records efficiently through administration, documentation, and organization. Your week would include the following range of tasks: Employee Support: Serve as the primary point of contact for HR-related inquiries, policies, and procedures for employees and managers in the European region. Policy Implementation: Contribute to the development and implementation of HR policies and initiatives to ensure compliance with labor laws. Recruitment and Onboarding: Assist with recruitment tasks, from job fairs to new hire orientations. Benefits Administration: Coordinate and administer employee benefits programs. Training and Development: Facilitate and coordinate training programs Internal Collaboration: Work closely with cross-functional teams on internal communications. At Tobii Dynavox, we are committed to building a team with diverse skills and perspectives. We value both experience and the lessons learned throughout your professional journey. While we appreciate several years of experience, we prioritize your strong problem-solving skills and capability to work both independently and collaboratively. This role represents great opportunities if you enjoy staying informed about HR trends and best practices and are curious to learn Workday on a deeper level. We value your project management skills and attention to detail and eager to see them contributing significantly to our team’s success. We are looking for someone with: Bachelor's degree or equivalent work experience in Human Resources or a related field Proven experience as an HR Generalist or similar role in a fast-paced environment In-depth understanding of Swedish or European employment laws, and regulations Proficiency in MS Office Suite Ability to communicate well in English. Swedish, German and/or French, are greatly appreciated. Excellent interpersonal and communication skills, with the ability to build rapport and effectively interact with individuals at all levels of the organization. Our team enjoys flexible work hours and a range of benefits to support personal well-being and family commitments. We have a hybrid model, including 2-3 days at our office in Stockholm city. Please address your questions to [email protected] and submit your resume and/or LinkedIn profile (in English only) through our website. We're looking forward to your application! Where we stand: We believe diversity not only enriches our workplace culture, but also gives us a strategic advantage. Working with people from a variety of backgrounds and perspectives helps us all become better communicators, better problem solvers, and better human beings. Our differences make us stronger. Tobii Dynavox values equality of opportunity, human dignity, and racial/ethnic and cultural diversity. Tobii Dynavox does not discriminate against individuals on the basis of race, color, sex, sexual orientation, gender identity, religion, disability, age, veteran status, ancestry, or national or ethnic origin. Equal Opportunity Employer/AA Women/Minorities/Veterans/Disabled

3 april 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024