Supply Chain Manager - Bano Prefab

Om tjänsten I rollen som Supply Chain Manager hos Bano Prefab är målet att bygga upp en bra struktur och sätta tydliga rutiner tillsammans med teamet runt inköp och den interna logistiken i produktionsmiljön. Du kommer ansvara för hela processen från inköp till leverans genom hela försörjningskedjan. Att ha kompetens inom produktionslogistik och vara intresserad av att göra en bra affär är en viktig del i rollen. Du är i din natur serviceinriktad i dina samarbeten både med kollegor och leverantörer och det är högst nödvändigt för att du ska lyckas i rollen. Bolaget är i tillväxt! Spännande förutsättningar som skapar härliga möjligheter att göra karriärskliv internt inom företaget. Du kommer att samarbeta och rapportera till VD samt ingå i team där du leder inköpare, teamleader och operatörer. Vidare vill du samarbeta tät med hela bredden av övriga funktioner i verksamheten. Du kan vara placerad mellan axeln Oslo-Karlstad men tjänsten förutsätter att du är på plats på fabriken i Töcksfors mestadels av tiden. Tjänsten kräver B-körkort samt svenska eller norska och engelska i tal och skrift. Om dig Du är motiverad och trivs som bäst när du får vara med att ”bygga från grunden”. Att påverka och utveckla samt bidra med nya idéer för att nå verksamhetens gemensamma mål och resultat skapar arbetsglädje och extra engagemang hos dig. Din positiva inställning till din omgivning gör att du har lätt för att samarbeta med andra. Du är företagsam och med din initiativförmåga utvecklar du dina ansvarsområden genom att vara framgångsrik i att involvera, implementera, följa upp och målstyra. Samtidigt är du intresserad och ser värdet i att vara på plats på fabriken för att förstå och ta del av produktionen och tillsammans med teamet ständigt jobba med förbättringar för att optimera den interna logistiken. För att lyckas; - Har du erfarenhet av Supply chain Är du; - Företagsam - Kommunikativ - Affärsmässig - Strukturerad - Stor vilja att lära och utveckla Om oss Bano Prefab producerar och levererar prefabricerade badrum i armerad betong med fokus på kvalitet och flexibilitet. Vi levererar badrum för många ändamål, men främst för bostäder och vårdbyggnader. Vi växer stadigt och letar efter duktiga människor som vill arbeta med en av marknadens mest spännande produkter! Bano Prefab är en del av Bano-gruppen, som består av Bano, Bano Prefab och Bano Life. Bano är ledande inom funktionell badrumsinredning för hälsosektorn, med kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Benelux och Tyskland. Bano Life arbetar inom hjälpmedelssektorn och hjälper människor att leva ett aktivt och värdigt liv. Sedan 2021 har Bano-gruppen ägts av Waterland Private Equity, som har höga förväntningar och ger möjligheter för en offensiv utveckling av verksamheten. Vi har kontor i Oslo, Stockholm och Bergen. Med en fabrik längs E18, 10 minuter från den svenska gränsen, har vi en central placering både när det gäller transport och fabriksbesök. Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076-307 10 29 eller Caroline Bredo 073-501 26 81. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 7 april.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Inköpschef för omgående start

Om jobbet Northcon söker en Inköpschef för placering hos kund i Västerås. Har du minst fem års erfarenhet som inköpschef med personalansvar, en eftergymnasial utbildning och kan starta med kort varsel? Då kan det vara just dig vi söker! Vanliga arbetsuppgifter - Leda ett team med olika roller, bland annat operativ inköp och lager - Finnas till och teamet du ansvarar för se till att de har får rätt förutsättningar - Säkerställ att eventuella avvikelser hanteras på ett strukturerat sätt och åtgärdas - Följ upp och utvärdera satta mål och nyckeltal Kvalifikationer - Eftergymnasial utbildning, gärna civilingenjör eller motsvarande - Minst fem års erfarenhet som inköpschef, gärna från tillverkande industri - Har haft personal ansvar i minst tre år - Kan vara på plats hos kund i Västerås på heltid - Talar och skriver engelska och svenska obehindrat Varför ska du välja Northcon På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar inom kort. Välkommen med din ansökan! Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Inköpschef sökes i Finspång

Vad vi söker Som Procurement Performance Controller kommer du att ha en betydande roll inom företaget. Du kommer att fungera som en partner, tjänsteleverantör och utmanare för organisationen och arbeta inom en inköpskontrollerande organisation som är dedikerad till att erbjuda detaljerad och korrekt support. Ditt ansvar kommer att vara att säkerställa en smidig och sömlös månadsanalys, kontroll och rapporteringsprocess samt tydliggöra handlingsområden och underlätta beslutsfattande för Global Procurement-organisationen. Denna roll erbjuder möjligheten att samarbeta med professionella controllers och kollegor inom Global Strategic Procurement i en spännande, dynamisk och internationell arbetsmiljö. Rollen är baserad i Finspång men har också en global inriktning. Du kommer att utföra och koordinera alla inköpskontrollrelaterade ärenden i nära samarbete med inköpskontrollorganisationen och globala inköpsteamet. Dina ansvarsområden kommer att omfatta planering, månatlig avslutning och presentation för ledningsgruppen. Du kommer också att vara ansvarig för att driva förbättringar av datakvalitet och transparens genom användning av KPI:er samt dela bästa praxis med dina kollegor. För att lyckas i denna roll bör du ha en bred kunskap inom inköpskontroll och vara bekant med nyckeltal för inköpsprestanda. Du bör vara bekväm med att arbeta i en internationell miljö och interagera med intressenter från olika funktioner. Självständighet och ett starkt ansvarstagande är viktiga egenskaper för att trivas i rollen. Du bör vara angelägen om att få djupgående insikter i verksamheten och kunna genomföra noggranna analyser av fakta och siffror. ANSÖKAN Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss via mejl: [email protected] Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024