Inköpschef

Sök bland 23 lediga jobb som Inköpschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Strategisk Inköpschef

Hedson Technologies AB bildades 1999 som ett samgående mellan Drester i Malmö och IRT i Vänersborg. Under 2005 förvärvades även det tyska företaget Herkules Hebetechnik GmbH in i koncernen. Alla tre företagen, med sina egna varumärken, har en lång historia av att utveckla och producera verkstadsutrustning för karosseri- och lackverkstäder. Hedson har sedan dess varit en ledande leverantör av premiumsystem för härdning, lyft och rengöring till bil- och däckverkstäder samt till industrin över hela världen. Vi omsätter ca 280 Mkr och är ca 40 anställda på vårt huvudkontor i Arlöv. www.hedson.com Hedson Technologies AB förvärvades år 2022 av det svenska investeringsbolaget Storskogen med en långsiktig ägarhorisont. www.storskogen.com Strategisk inköpschef till Hedson Technologies På Hedson Technologies är vi stolta över att vi kontinuerligt jobbar med utveckling av såväl våra produkter som vår organisation. En av våra drivkrafter bakom vår tillväxt är ett skickligt och engagerat team. Nu söker vi en strategisk inköpschef som skall hjälpa oss att stärka vår organisation ytterligare. Som inköpschef på vår site i Arlöv, som också är vårt huvudkontor, kommer du att arbeta med en rad både operativa och strategiska frågor kopplat till vår inköpsfunktion, men även i styrgruppen på siten, där vi tillsammans driver och löser gemensamma frågor. Exempel på arbetsuppgifter - Ledarskap i rollen som chef - Söka, utvärdera och utse leverantörer - Utveckla inköpsstrategin inom ansvarsområdet - Upprätta kontrakt med leverantörer - Pris- och villkorsförhandlingar med leverantörer - Operativt inköp - Tillgodose att kontrakt och inköp uppfyller företagets policys, lag och myndighetskrav Du behöver ha följande bakgrund/erfarenhet - Relevant eftergymnasial utbildning (högsoleingenjör/civilingenjör/ekonom etc) - Minst 10 års praktisk erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp i en tillverkande industri, där inköp avser olika teknik-/produktområden från en flora av olika leverantörer. - Erfarenhet och kunskap inom ESG-rapportering och hållbarhet - Ledarerfarenhet - Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat Vem är du? En ”hands-on-typ” av person som ser till att få saker gjorda. Du blir vår expert och sakkunnige inom inköpsorganisationen och kan ditt område och ser till att ha struktur och ordning. Du bygger långsiktiga relationer till våra leverantörer samtidigt som du är en duktig förhandlare och kravställare. I en mindre verksamhet som vår, krävs det att man är allround och kan kombinera den strategiska rollen med det praktiska och operativa och klara prioriteringarna. Vår företagskultur präglas av engagemang, eget ansvar, driv och en positiv anda och det är viktigt att du också står för detta. Du har utmärkta sociala färdigheter/ledaregenskaper och förmåga att driva, motivera och utveckla medarbetare och kollegor. Du har en inställning som främjar förbättringar och bidrar till process- och organisationsutveckling. Du kommer att rapportera till sitechefen på Hedson Technologies i Arlöv (som också är arbetsstället). Vi hoppas att detta har gjort dig intresserad av att söka till oss. Vänligen maila din ansökan till Jenny Månsson, [email protected], så snart som möjligt då vi kommer att göra urval löpande och avslutar rekryteringen när vi hittat rätt kandidat, så vänta inte med att söka. Har du frågor om tjänsten maila Jenny eller ring henne på +46 703318506. Vi ser fram emot att höra från dig!!!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Upphandlingsspecialist

Arbetsbeskrivning Är du erfaren upphandlingsspecialist med kunskaper inom offentlig upphandling och redo att förvalta dina erfarenheter i en ny roll? Har du dessutom intresse för ledarskap och samordning samt en passion för att lösa komplexa juridiska och upphandlingsfrågor så är detta en roll för dig. Vi söker en skicklig och engagerad upphandlingsspecialist för att ansluta till vårt team och ta ledningen i upphandlingsfrågor. Du kommer ha möjlighet att påverka, samordna och driva framgången för stadens upphandlingsarbete. Du kommer att tillhöra inköps- och upphandlingsenheten som är en del av ekonomiavdelningen och utgör en viktig del av statsledningens stab. Du kommer rapportera till biträdande ekonomichef för staden. Vi tillhandahåller expertstöd till olika verksamheter genom vår kunskap inom inköps- och upphandlingsområdet och levererar även tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Med en central plats inom organisationen har vi omfattande kontakter och vårt arbete präglas av komplexitet, dynamik och ständiga utmaningar. Inom ekonomiavdelningen ansvarar vi för flera viktiga områden, inklusive ekonomistyrning, finans, redovisning samt inköp och upphandling. Ett av våra huvuduppdrag är att leda och driva utvecklingen av stadens inköps- och upphandlingsverksamhet, vilket är en central funktion för att säkerställa effektivitet och affärsmässiga affärer.  Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2:a juni. Vi vill uppmärksamma dig på att du endast kan ladda upp ett dokument, så önskar du både CV och personligt brev, ber vi dig att sammanfoga det till ett dokument. I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad AB. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Claudia Baronescu på [email protected] eller Sofie Berg på [email protected]. Ansvarsområden Som upphandlingsspecialist är du även ansvarig för samordningen och du kommer att ha en central roll i att leda och fördela det dagliga arbetet inom inköps- och upphandlingsenheten. Det innebär att du kommer att hålla i möten, vara det första bollplanket för kollegorna och se till att arbetet följer fastställda riktlinjer och mål. Din roll att vara avgörande för att säkerställa effektivitet och samordning inom gruppen. Som upphandlingsspecialist tillhandahåller du juridiskt stöd till dina kollegor vid inköps- och upphandlingsenheten och organisationen i övrigt i det dagliga arbetet med upphandlingar och inköp. Detta innebär bland annat att hantera upphandlingsjuridiska frågor i samtliga skeden av upphandlingar, som exempelvis kvalitetssäkring av upphandlingsdokument och upprättande av avtal, samt att bidra med ett juridiskt perspektiv i strategiska frågor och vägval inför, under och efter stadens upphandlingar. I rollen som upphandlingsjurist/specialist bevakar du även rättsutvecklingen på det upphandlingsjuridiska området samt säkerställer att relevanta delar av kringliggande regelverk.  Vi genomför kontinuerligt förbättringsarbete, vilket inkluderar: Digitalisering av processer och främjande av ökad användning av e-handel. Strategiskt arbete med att utveckla och förbättra våra upphandlingsplaner. Förbättring av stödet till våra verksamheter och bolag genom implementering av effektivare processer och rutiner. Detta kan innefatta utveckling av inköpsråd, beställarutbildningar och förbättrad dialog med marknaden. Fokus på avtalsuppföljning samt uppföljning av både kvalitet och pris för att säkerställa att våra avtal lever upp till förväntningarna. Kvalifikationer För att lyckas i denna roll tror vi att du är: En erfaren jurist alternativt erfaren upphandlare med akademisk utbildning och expertis inom upphandlingsområdet och avtalshantering.  Har drivit egna upphandlingar där du har haft en aktiv roll i att planera, genomföra och avsluta upphandlingsprocessen. Är mycket väl insatt i upphandlingsprocessen och har flerårig erfarenhet inom området. Besitter mycket goda kunskaper om LOU/LUF. En stark kommunikatör med förmåga att samarbeta och bygga relationer med interna och externa intressenter. En problemlösare med förmåga att analysera komplexa juridiska frågor och ge praktiska och strategiska lösningar. En driven individ som är redo att ta ansvar och driva framgång inom upphandlingsområdet. Det är meriterande att ha erfarenhet från e-handel och spendanalyser. Som person har du en stark inriktning mot att hitta lösningar och en unik förmåga att tydligt förstå och navigera sambanden mellan juridiska krav, affärsmässiga mål och de operativa behoven inom verksamheten. Du är detaljfokuserad och har en beprövad förmåga att skapa välorganiserade strukturer och effektiva processer. Vidare är du skicklig på att utforma långsiktiga strategier som är både praktiska och affärsdrivande. Erfarenhet Offentlig upphandling Upphandlingsförvaltning Juridisk kunskap Om företaget Landskrona stad Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpschef avverkning, Stora Enso Skog

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Denna tjänst ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Sourcing and Logistics Director och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 2 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpschef avverkning, Stora Enso Skog

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Denna tjänst ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Sourcing and Logistics Director och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 2 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpschef avverkning, Stora Enso Skog

Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Denna tjänst ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Sourcing and Logistics Director och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 2 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpschef avverkning, Stora Enso Skog

Är du redo för nästa steg i din karriär och vill förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Denna tjänst ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Sourcing and Logistics Director och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 2 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpschef avverkning, Stora Enso Skog

Är du redo för nästa steg i din karriär och förena din passion för skogen tillsammans med din kunskap inom inköp, upphandlingar och förhandlingar? Då kan du vara vår nästa inköpschef för avverkning – en roll där du får leda inköpsstrategin och bidra till att skapa nya möjligheter för tillväxt och samarbeten! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker dig som ser skogen som en fantastisk möjlighet och tillgång, som brinner för att driva utveckling och jobba med proaktivt affärspartnerskap som gör oss lite bättre varje dag! I den här rollen kommer du att ansvara för upphandlingar och omförhandlingar av avtal för att säkerställa effektiva och hållbara affärer. Denna tjänst ger dig möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt, med ansvar för hela inköpskedjan från inköpsplanering till leverantörskontraktering. Din vardag kommer därmed att inkludera inköpsplanering, leverantörsmöten, kontraktshantering, problemlösning med mera. Här är några av de ytterligare ansvarsområden och arbetsuppgifter som tillhör din roll: Utveckla och underhålla relationer med affärspartners för att maximera affärsmöjligheter, inklusive uppsökande inköp för att identifiera nya potentiella partners Utforma och implementera årliga affärsplaner som är i linje med företagets mål och strategier, med fokus på ständig förbättring av vår inköpsprocess Genomföra analyser av avtal och kostnader för att optimera och effektivisera verksamheten Följa upp avtalsenliga krav och säkerställa avtalsefterlevnad Hålla dig väl informerad och ha en djup förståelse för marknaden och dess utveckling Delta i och driva utvecklingsarbete både internt och externt för att främja vår inköpsstrategi och affärsutveckling Rollen erbjuder en fri och stimulerande arbetsmiljö med stor handlingsfrihet och inflytande. Du kommer kunna dra nytta av den starka kunskaps- och erfarenhetsbasen inom teamet, där du samarbetar med kunniga kollegor för att nå gemensamma mål. Du rapporterar till Sourcing and Logistics Director och kontorsplacering för tjänsten är på något av våra kontor inom verksamhetsområdet. Rollen kräver resor inom Sverige. Vem söker vi Vi söker dig som trivs med och känner dig bekväm som förhandlare och som besitter en stark affärsförståelse. Du drivs av utmaningar och har förmågan att hitta kreativa lösningar. Din kompetens bygger på en lämplig högskoleutbildning samt flerårig erfarenhet inom skogsbranschen. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av inköp, upphandlingar och förhandlingsteknik med vana av att driva och leda inköpsprocesser, både på operativ och strategisk nivå Ett strukturerat arbetssätt med fokus på uppföljning och återkoppling God förmåga att planera och utföra ditt arbete självständigt Du är analytisk med god förståelse för helheten Inspirerande och övertygande kommunikationsförmåga Utmärkt kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 2 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sourcing and Logistics Director Anna Holmgren på tel. 073 – 824 46 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Inköpschef

Nu söker vi en inköpschef till Peab, region Bygg Syd. Du kommer att spela en viktig roll i vår verksamhet och tillsammans ska vi fortsätta driva och utveckla vår verksamhet framåt. Vi är cirka 250 medarbetare och driver många intressanta byggprojekt i Skåne och Blekinge. Uppdragen varierar mellan nyproduktion, renovering samt om- och tillbyggnad. Placeringsort är Malmö. Om tjänsten Som inköpschef hos oss har du övergripande ansvar för utveckling, styrning och uppföljning av inköpsarbetet inom regionen och du medverkar i utvecklingen av inköpsarbetet för affärsområdet. Du ingår i regionens ledningsgrupp, inköpsgrupp och rapporterar till regionchefen.   Därutöver är du chef för cirka 10 inköpare i regionen som du utvecklar och stöttar i deras dagliga arbete samt tillser att vi arbetar enligt företagets uppsatta rutiner.   I din befattning ingår bland annat: Ansvar för att regionens inköpare genomför inköp enligt Peabs verksamhetsledningssystem samt regler, rutiner och policys Övergripande ansvar för utveckling, styrning och uppföljning av inköpsarbetet inom regionen Budgetansvar för regionens inköpsorganisation, enligt direktiv från regionchef Personalansvar för regionens inköpare Ansvar i enlighet med arbetsmiljödelegering från regionchef Säkerställa att regionens inköpsarbete bedrivs i enlighet med Peabs företagspolicy. Ansvar för att i samverkan säkerställa att rätt miljökrav tas omhand i inköpsavtal samt att dessa efterlevs. Kravprofil Du har en civil- eller högskoleingenjörsutbildning, alternativt en kvalificerad inköpsutbildning på högskolenivå eller från yrkeshögskola. Vidare ser vi gärna att du har hög byggjuridisk och mycket hög inköpsteknisk kompetens, samt några års erfarenhet från inköpsarbete, även internationella inköp. Det är meriterande med erfarenhet av inköpsarbete från byggbranschen.   Du har god handlingsförmåga, goda ledaregenskaper och kan delegera ansvar. Är affärsmässig och målinriktad i ditt agerande, kommunikativ och social och tycker om de administrativa delarna av arbetet.   Körkort B är ett krav då resor i tjänsten förekommer.   Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Olle Olsson, regionchef Bygg i region Syd, 0733 374390, [email protected].   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.   Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Procurement Manager

Use your skills to power the great shift. At OX2, you work for a professional and ambitious company that is committed to accelerating access to renewable energy to speed up the transition to clean energy. We are multi-specialists to the core, offering a dynamic and inspiring workplace and enabling seamless, cross-functional collaboration to achieve optimal results. At OX2 we empower you to take action, giving you the freedom and accountability to make great things happen, to make a lasting impact. We are now looking for reinforcements for our Procurement team in the form of Procurement Manager. This position can be in any of the countries where OX2 wind procurement is located: Finland, Italy, Poland, or Sweden. Your main responsibilities: The Procurement Manager is a vital part of the project team and will be the one handling the main negotiations with all suppliers and contractors in the project. The PM is responsible for handling the internal contacts with Construction Project Manager, Technical Project Manager and the technical team, and the external contacts with the supplier network. As Procurement Manager you will decide upon the procurement strategy, lead the procurement process, manage and lead the contract negotiations, terms and conditions, commercial topics and risk profile of the contracts. You will decide for each project upon the procurement strategy, lead the procurement process, manage and lead the contract negotiations, terms and conditions, commercial topics and risk profile of the contracts. You manage and/or support procurement processes of design & build contracts for Civil and/or Electrical Balance of Plant and Main Transformer supply agreements in all phases of our projects, bringing your skills to the development of initial phase strategies, evaluation, tendering processes, negotiations and creation of supplier contracts. You work closely with different stakeholders and skillfully identify ways to enable a good balance between procurement contracts and the interests of OX2's customers. Support in choosing technical solutions, budgeting construction, scheduling different phases of projects, identifying risks and negotiating with OX2's customers. You recognize opportunities for efficiency and increasing commercial value. Through active networking, you create good relationships with suppliers and contractors. Your qualifications and experience: A technical or commercial university degree. At least five years of experience in independent management of procurement processes and similar procurement contract negotiations or alternatively sales process management and similar contract negotiations in project business, ideally in the field of renewables and grid infrastructure such as transformer substations and transmission lines. Technical knowledge of especially grid infrastructure and EBOP and/or construction of BoP and/or WTGs, Solar PV, Battery Energy Storage. Versatile and broad understanding of various contracts, risk management and negotiations, as well as experience in negotiations of different type of design and build and supply type contracts (FIDIC, ABT, YSE, Orgalime, ABA, etc.) Good understanding in claim management and legal aspects regarding supply contracts. Commercial aspects of the negotiations and the construction. Strong language proficiency in English. As a person we expect you to have excellent communication skills with the ability to build strong relationships with colleagues and external counterparties across all levels and across diverse cultures. Furthermore, this position puts high demand on your problem-solving and negotiations skills. We expect you to be proactive and self-starter with a can-do attitude and a drive for high standards. Experience within the following areas are valuable but not required: Previous work experience in a Cost Excellence function. Proficiency in Nordic or Latin-based languages. Location: Stockholm, Malmö, Helsinki, Tampere, Vasa, Warsaw or Milan.

6 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Group Category Manager till Åhléns Beauty

Åhléns är inne i en spännande förändringsfas där entreprenörskap och affärsmannaskap är nyckeln till framgång. Är du redo att vara med i utvecklingen av vårt inköpsteam, med ett särskilt fokus på Skönhet? Vi söker nu en Gruppchef till inköp inom skönhet där du får möjlighet att kombinera ditt affärssinne med din passion för skönhet. Vi erbjuder dig I rollen som Group Category Manager kommer du ha det övergripande ansvaret för att leda och utveckla vårt inköpsteam inom Skönhet. Det innebär att säkerställa optimala arbetsprocesser och systemstöd samt garantera att vi alltid presenterar det bästa erbjudandet för våra kunder. Du kommer att spela en central roll i att formge och verkställa våra kategori- och leverantörsstrategier samtidigt som du skapar optimala förutsättningar för ett välmående och högpresterande team - alltid med Åhléns värderingar och mål i åtanke. Exempel på arbetsuppgifter: - Ledarskap och utveckling av inköpsteamet, inklusive medarbetare, arbetsprocesser och systemstöd. - Ansvar för försäljnings- och lönsamhetsutveckling. - Etablera, leda och utveckla kategori- och leverantörsplaner. - Analysera och utvärdera försäljnings- och marginalutveckling med hjälp av relevanta verktyg som Nielsen och Google Analytics. - Koordinera och prioritera kampanjplaner. - Stötta teamet i förhandlingsprocessen och upprätthålla relationer med leverantörer. - Bidra till inköpsteamet med expertis och gemensamma mål. - Säkerställa optimal yta och exponering i våra varuhus. Du ingår i ett ambitiöst team med hög teamkänsla och har ett personalansvar för ca 7 personer. Vi letar efter dig som har: - Några års erfarenhet av en liknande roll inom skönhet - Erfarenhet av personalansvar och av att utveckla välfungerade team - Erfarenhet inom detaljhandeln - ​Erfarenhet av att utveckla ett konkurrenskraftigt erbjudande av produkter - Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel samt erfarenhet av att hantera stora datamängder Som person är du självgående med en god känsla för att bygga affär och relationer. Du är initiativtagande och tycker om att bygga och arbeta i ett team. Vidare har du god förmåga att ta beslut samt genomföra och slutföra överenskomna arbetsuppgifter. Tjänsten som Group Category Manager är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan 100 vid Odenplan. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns! Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

6 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024