Leveransbevakare

Sök bland 8 lediga jobb som Leveransbevakare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Leveransstyrare till kund i Eskilstuna!

Välkommen Leveransstyraretill helautomatiserad terminal i Eskilstuna! Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll som tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt kundens mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Notera att arbetstiderna är skift. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta uppdraginnebär en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat.

15 maj 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Lagermedarbetare med ansvar för utleverans

Nu förstärker vi personalstyrkan med erfarna lagerarbetare för heltidsarbete hos en av våra kunderi Eskilstuna! Uppdraget Vi söker dig som arbetat på lager tidigare med god erfarenhet från system och kvalitetgenom exempelvis returhantering, slutkontroll, specialgods, reservdelshantering eller liknande.Du kommer att arbeta hos vår kundmed framförallt utleverans,fraktbokning och mycket dialog med övriga avdelniingar på lagret samt med chaufförer.I tjänsten ingår ävenkvalitetssäkring och förflyttning av gods med hjälp av truck. Arbetsuppgifterna består bland annat av: Kvalitetskontrollera godsinför leverans Registrering utgående gods i affärssystemet Stämma av leverans mot följesedel Stötta i leverans av utgående gods, interna trucktransporter, plock av order Du har självklart inga problem att jobba fysiskt också. Arbetstiderna är förlagda under 2-skift, alternativt ständig kväll. Vem du är Vi söker dig som är effektiv och noggrann med intresse för både praktiska och administrativaarbetsuppgifter. Du är pigg och trevlig och har minst ett årserfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Du kommunicerar flytande på svenska och har tidigare erfarenhet av WMS samt god datorvana.Vi ser gärna att du även har truckkort och erfarenhet av minst A1. Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet mot kund med möjlighet till övertagande hos kunden. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Leveransstyrare | Eskilstuna

Vill du vara en del av Coop Logistiks framgångsrika team i Eskilstuna? Vi söker nu en driven leveransstyrare som trivs med att arbeta i ett högt tempo och säkerställa smidiga leveranser. Ta chansen att bidra till en effektiv och hållbar logistiklösning. Ansök idag! Om Coop Logistik Logistikverksamheten på Coop är avgörande för att våra butiker ska få rätt varor på hyllorna. Vi hanterar årligen 280 000 leveranser från våra terminaler till över 800 butiker i hela Sverige. Vid arbetet med att skapa en hållbar och attraktiv arbetsplats har det handlat om att hitta en balans mellan aktivitet och upplevelse liksom vila och återhämtning, det ska vara energigivande att vara på jobbet! Som medarbetare på Coop logistik spelar du en avgörande roll för att säkerställa en hållbar, miljövänlig och lönsam varuförsörjning. Vi möjliggör en prisvärd och hållbar matupplevelse för alla våra kunder och medlemmar helt enkelt! Om jobbet I rollen som leveransstyrare hos Coop Logistik kommer du bli spindeln i nätet när det gäller tåghantering samt alla lastbilar som ankommer Eskilstuna. När det blir avvikelser så behöver du kunna fatta beslut, prioritera och kommunicera med många parter. Som leveransstyrare spelar du således en avgörande roll i att säkerställa att Coops leveransprocess är välorganiserad, effektiv och att kunderna är nöjda med leveranstjänsterna. Genom att hantera leveransoperationer noggrant och effektivt hjälper du Coop Logistik att upprätthålla en konkurrenskraftig kant och möta kundernas behov och förväntningar. Vem söker vi? För att jobba som leveransstyrare hos Coop Logistik behöver du ha erfarenhet av liknande arbete inom branschen och god systemvana. Erfarenhet av SAP är meriterande. Som person ser vi gärna även att du är ansvarstagande och har god kommunikationsförmåga. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Övrig information Placeringsort: Eskilstuna Typ av anställning: tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Tillsättning: enligt överenskommelse Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se](https://www.lernia.se/).

13 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Leveransstyrare till kund i Eskilstuna!

Välkommen Leveransstyraretill helautomatiserad terminal i Eskilstuna! Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll som tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt kundens mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Notera att arbetstiderna är skift. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta uppdraginnebär en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat.

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Leveransplanerare till Anticimex

Är du en driven person med tidigare erfarenhet av administrativt arbete som dessutom är en fena på att arbeta lösningsorienterat? Då kan du vara den vi söker som leveransplanerare till Anticimex i Göteborg. Det här är en perfekt roll för dig som vill ta ett första steg in i en välkänd och kompetent verksamhet där du får möjlighet att utvecklas. Om företaget Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, mat-säkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare. Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare och talanger som vill utvecklas tillsammans med oss. Vad erbjuder rollen? I rollen som leveransplanerare kommer du dagligen att planera, styra upp och strukturera bokningar mellan kund och tekniker. Du kommer vara involverad i att upprätthålla rätt information och dokumentation gentemot interna kollegor och externa kunder för att säkerställa en bra leverans av arbete. Du kommer tillhöra ett mindre team där samarbete är A och O för att kunna hantera de dagliga arbetsuppgifterna. Tillsammans planerar ni teknikernas tid så att rätt kompetens används på rätt plats i en välplanerad rutt med hög servicegrad motkunderna. Till er hjälp har ni digitala ruttplaneringssystem där du snabbt kan övervaka och hantera situationer om dyker upp löpande. Här erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig av kompetenta kollegor. Du tillhör en verksamhet med högt engagemang och en stark vilja att satsa på sina medarbetare. Krav: - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och service. - Gymnasieexamen - Flytande svenska i tal och skrift. - Datorvana Villkor: Start: Omgående Placering: Göteborg, Mölndal Dagtid: 7:30- 16:30 Omfattning: Heltid, 40 h/ veckan. Anställningsform: Visstidsanställning (Maj- September) Vem är du? Vi söker dig som besitter tidigare erfarenhet av en administrativ / koordinerande roll och som har enkelt för att sätt sig in i nya system och program. Som person ser vi att du är prestigelös, lösningsorienterad och bra på att planera. Du förmedlar en positiv energi och gillar att ta ansvar i ditt arbete. För att passa i rollen krävs det att du är kommunikativ som person och kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver vara orädd och kunna hantera de olika situationer som kan uppstå under arbetsdagen på ett professionellt sätt gentemot både kunder och kollegor. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Vi har en sportslig attityd mot våra konsulter och erbjuder schyssta villkor samt kollektivavtal. Vi vill ge de bästa förutsättningarna till dig som blir en del av Team Effektiv. Detta har lett till att Effektiv är en attraktiv arbetsgivare, vilket våra konsultundersökningar och våra utmärkelser Årets Rekryteringsföretag samt Årets Karriärföretag är ett bevis på. Företagets värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. För den här tjänsten kommer du att vara anställd via Effektiv och uthyrd som konsult till kundföretaget under en tidsbegränsad period med chans till förlängning. Sökord Leveransplanerare, administration, Göteborg, Mölndal

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Leveransstyrare till kund i Eskilstuna!

Välkommen Leveransstyraretill helautomatiserad terminal i Eskilstuna! Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll som tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt kundens mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Notera att arbetstiderna är skift. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta uppdraginnebär en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat.

17 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Leveransplanerare SAAB/Logent

Om Logent Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2024 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Till vår enhet i Tannefors upprättar vi nu en ny roll och söker vår framtida leveransplanerare som kommer arbeta brett både inom Logent och för vår kund SAAB. Huvudansvaret inom ramen för rollen innefattar att säkerställa utleveranser och att processen hålls effektiv och välfungerande. Detta genom tätt samarbete med lager- och avsändningsverksamheten. För rätt kandidat finns möjlighet att vara delaktig i utformandet av tjänsten. Rollen rapporterar till ansvarig Operations Manager på enheten. Arbetsuppgifter och ansvar i korthet: Följa upp ordrar i affärssystemet och utreda eventuella hinder för leverans. Bevaka, utreda och följa upp ordrar som fastnat i processen / hindras från utleverans. Föra tät kommunikation med kundansvarig samt eskalera förseningar utan prognos. Stötta Team Leader samt tekniker i utredning av avvikelser Förbereda och sammanställa underlag för uppföljning samt konsolidera information från flera källor. Vara delaktig och driva kontinuerligt förbättringsarbete rörande orderflödet med kundansvarig Vara delaktig i produktion av utbildningsmaterial och utföra utbildning i nya arbetssätt Vi söker dig som trivs med att jobba nära organisationen och har en social närvaro. Du har genom tidigare erfarenheter skaffat dig god kunskap inom leverans- och orderflöden. Som leveransplanerare tar du ägandeskap och arbetar analytiskt/lösningsorienterat för att lösa dina uppgifter. Andra egenskaper vi värdesätter är förmågan att behålla entusiasm i perioder av högt tempo, lyhördhet och en fallenhet för servicetänk. Då rollen är nyinrättad och tidigare inte funnits på denna enhet finns goda möjligheter för rätt person att lyfta fram goda idéer och forma ansvarsområdet. Vad erbjuder vi? Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en modern arbetsplats. Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra. Ansökan Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Leveransstyrare till kund i Eskilstuna!

Välkommen Leveransstyraretill helautomatiserad terminal i Eskilstuna! Huvudsakliga arbetsuppgifter Du kommer som leveransstyrare att ha en nyckelroll som tillsammans med dina kollegor koordinerar styrning av bilar och tågtrailers på terminalen i Eskilstuna. Huvudmålet är att leverera varor till butik enligt kundens mål. Rollen är bred och i ansvarsområdet ingår bl.a. följande: Planera för utgående gods på terminalen samt säkra optimal portallokering Säkerställa att frakt och transportdokumentation är korrekt Säkerställa en god kommunikation med kajvärdar och chaufförer och meddela kajvärdar om pallar behöver flyttas mellan bilar Vara kontaktyta mot transportplanering, och om det behövs omlastningsterminaler och åkerier. Kommunicera med butikssupport och butik när det behövs samt bistå med hjälp vid saknat gods Notera att arbetstiderna är skift. Vem är du? Vi söker dig som bidrar du med arbetsglädje och trivsel på arbetsplatsen. Du är inkluderande och omtänksam mot kollegor och chefer samt besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Som person trivs du med att vara där det händer och du har en stark egen drivkraft, initiativförmåga och förbättringsvilja. Vi ser att du är lyhörd och in lyssnande men samtidigt har du stor förmåga att fatta beslut. Meriterande är om du har erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling samt erfarenhet av verksamhetsstyrning med KPI-uppföljning. Du följer arbetssätt och mål samt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Dina språkkunskaper är mycket goda såväl muntligt som skriftligt i svenska och engelska. Viktigt är även att du har god datorvana och vi ser gärna att du har kunskap om system så som SAP. Detta uppdraginnebär en spännande utmaning i ett stabilt företag. Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker omgående för rätt kandidat.

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024