Leveranschef

Sök bland 4 lediga jobb som Leveranschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Join Nynas as a Supply Chain Planner!

Are you looking for an exciting opportunity to elevate your career? We are looking for a self-motivated, driven, creative and curious individual to help Nynas optimizing their global supply chain. You will play a key part in this position and work together with a team of talented professionals. If you are ready to take on a new challenge and make a positive impact, we encourage you to apply for this role today! OM TJÄNSTEN Nynas offers bitumen and naphthenic specialty products for applications that touch people’s lives every day, for example in electrification and road infrastructure. Their core competence is to refine heavy molecules into high performance, long-lasting specialty products. Nynas operate in an international market with a strong focus on Europe, working closely with customers to create solutions to meet challenges and capture opportunities in the transition to a sustainable society. We are seeking a highly motivated Supply Chain Planner to join Nynas Global Planning Department in Stockholm. You will be responsible for optimizing Nynas Group's global supply chain, focusing on crude selection, refinery processing, supply sourcing, and logistics management. This is a consultant assignment, where you will be employed at Academic Work and work as a consultant at Nynas full-time. The ambition is for the collaboration to be long-term. Read more about what it means to be a consultant here. You are offered - A challenging and unique opportunity to influence Nynas' strategic planning. You will work in a dynamic environment, alongside dedicated colleagues worldwide - An exceptional entry point to Nynas, allowing you to expand your expertise and knowledge about Nynas and within supply chain management ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Prepare and communicate the Nynas Group's monthly Oil Flow Plan (OFP) * Present the Groups' material balance for the Budget, Insurance cases, and long-term plans * Manage 3rd party financial agreements * Undertake projects and case studies to evaluate the economic benefits of business scenarios * Present follow-ups and optimization potentials in the Management review meeting * Utilize and develop optimization tools (GRTMPS) and other valuation models VI SÖKER DIG SOM - MSc in logistics, economics, engineering, or chemical engineering - Communicate fluently in English in both speech and writing as daily documentation and communication is in English - Experience in database software applications - Excellent analytical skills, proficiency in handling data and numbers - Is a Swedish citizen or has a valid work permit, and has the opportunity to start immediately - A few years of relevant work experience within a relevant field is seen as a plus To succeed in the role, your personal skills are: We are seeking a self-motivated, creative, driven, and curious individual who can work effectively in teams and individually. The successful candidate will have a passion for problem-solving, strong attention to detail, and the ability to prioritize tasks in a fast-paced environment. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Produktionsoptimeringschef till Dagab

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor, bl.a. Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Verksamheten vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för ca.tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med! Uppdraget Libera söker för Dagabs räkning en nyckelroll till den fortsatta utvecklingen på den nya, automatiserade siten i Bålsta. Rollen somProduktionsoptimeringschef är nästa steg för dig med lång bakgrund inom logistik som vill kombinera dina specialistkompetenser inom lager- och produktionsplanering med ledarskap. ÖvrigtOmfattning: Tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställningArbetstid: DagtidTillträde: Enlig överenskommelsePlats: Bålsta, Håbo kommun Vad vi erbjuder En unik möjlighet att vara med och skapa morgondagens och marknadens bästa logistiklösning samt en arbetsplats och kultur där tillsammans är ledordet. Hos Dagab erbjuds du en roll med stor möjlighet att utveckla Dagabs uppdrag och möjliggöra Axfoods fortsatta framgång inom dagligvaruhandeln. De är fortfarande bara i början på resan med att forma Dagab Bålsta och i den här rollen finns verkligt stora möjligheter att sätta avtryck och accelerera din personliga utveckling som specialist och ledare. Vad rollen innebär Som Produktionsoptimeringschef kommer du att leda och utveckla Dagabs produktionsprocesser samtskapa förutsättningar för taktisk och operativ styrning av verksamheten. Du kommer genom ledningsgrupparbetet spela en nyckelroll i att skapa och förverkliga strategier och målbilder för månad, kvartal och år.Du rapporterar till Site Manager och leder ettdrivet team. Idag består teamet av medarbetare inom taktisk produktionsoptimering och planeringsadministration samt 3st underställda chefer för operativ produktionsoptimering med respektive team. Därav ser vi gärna att du har erfarenhet av både direkt och indirekt ledarskap. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ledarskap enligt Axfoods gemensamma ledarprofil och kärnvärden Ledning och deltagande i både lokala och centrala projekt för ständiga förbättringar Säkerställande av samarbete och effektivitet i interna och externa gränssnitt Utveckling av verksamhetens kompetens inom produktionsoptimering, IT-system, automation, AI/ML, robotisering och teknik som kompetensägare Mötesledning och individuella uppföljnings- och utvecklingssamtal Arbetsmiljö-, budget-, och personalansvar Vad vi förväntar oss Om du är en resultatorienterad och driven person, med förmåga att hantera både människor och komplexa uppgifter, kan du vara den vi letar efter! Dina erfarenheter och kompetenserFör att lyckas i rollen har du minst 5 årsarbetslivserfarenhet som ledare inomlogistik eller produktion. Vi ser gärna att du har dokumenterad högre ledarskapsutbildning och erfarenhet av att leda andra chefer och specialister. Utöver detta har du även: Erfarenhet från ledningsgruppsarbete i större organisation Akademisk utbildning, gärna med inriktning mot logistik eller produktion God kompetens avMS Office, WMS, gärna med erfarenhet av SAP ochQuinyx Hög språkkunskap inom bådesvenska och engelska. Din profil Vi letar efter en person som är utvecklingsorienterad, strukturerad ochanalytisk som drivs av att locka fram det bästa hos individer. Till dina styrkor hör att kunna prioritera, planera och organisera så att det blir tydligt och enkelt för alla att medverka.Du ska ha förmåga att hantera både strategiska och operativa perspektiv samt en ha naturlig fallenhet för att hantera och analysera stora informationsmängder vilket du omsätter i konkreta slutsatser och verksamhetsförbättringar. Du är målfokuserad och har en god förmåga att leverera resultat, på egen hand och tillsammans med andra.Din kommunikativa förmåga och relationsskapandeär avgörande för denna roll för attframgångsrikt bygga och vidareutveckla relationer såväl med gruppen som med andra avdelningar. Du gillar breda samarbeten och har alltid förhållningssättet starkare tillsammans. Rekryteringsprocessen Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att tas ned innan sista ansökningsdag.För att ta reda på om just du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess tester, intervjuer, case och platsbesök.Vi gör även bakgrundskontroll samt drogtest innan start. Detta är en direktrekrytering till Dagab där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare. Ansökan ber vi dig skicka via annonslänken för korrekt hantering av CV och personuppgifter. Välkommen med din ansökan redan idag! Dagab i Bålsta Siten i Bålsta är en del av Region Nord och är ett drygt 100 000m2 höglager anpassat för att leverera livsmedel och andra varor till butik och E-handel. Den moderna anläggningen innehåller ytor för torrt- kyl- och frysvaror och är nästan helt automatiserat. Idag är vi runt 500 anställda men ska växa med ytterligare 500 medarbetare. Fastigheten har tillgång till restaurang där frukost, lunch och middag serveras. Logistikcentret är även en hälsofrämjande arbetsplats, här har du daglig tillgång till exempelvis pingisbord, basketplan eller padel på våra egna inomhusbanor. Logistikcentret i Bålsta erbjuder en stor arbetsvariation och kompetensutveckling. Vi erbjuder daglig omväxling, nya arbetsstationer och ett samspel mellan automation och människan. Hos Dagab står den personliga utveckling i centrum och medvår kompetensmodell säkerställer vi tillsammans att just du uppnår dina personliga mål.

6 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Supply Planner till Semper!

Vill du ansvara för att effektivt hantera varuflödet från leverantör till centrallager och säkerställa hög leveransservice och optimala lagernivåer? Är du en flexibel och kommunikativ problemlösare med en hög analytisk förmåga? Då kan detta vara rollen för dig - Semper söker nu en Supply Planner till kontoret i Sundbyberg. Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och en arbetsplats med varm och familjär stämning. Om du vill arbeta med FMCG i en internationell miljö är detta din chans. Ansök redan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN I rollen som Supply Planner hos Semper kommer du tillhöra Team Planning & Logistics, och jobba i nära samarbete med 3 andra Planner-kollegor. Du kommer också ha tät kontakt med andra funktioner på bolaget så som Customer- & Logistics Service, Demand Planning, inköp, försäljning, kategori, kvalitet och ekonomi. Du rapporterar till Head of Logistics Nordics. Du ansvarar självständigt för att säkerställa leveranser inom utlovad ledtid från leverantörer inom eget scope till Sempers lager. Du lägger avropsorder, delar prognoser och bokar löpande transporter. Du deltar också i produkt­utvecklingsprojekt tillsammans med kategori och inköp och du ansvarar för korrekta planeringsparametrar och säkerhetslagerinställningar i affärssystemet SAP. Avdelningens viktigaste mål är hög leveransservice till kund, samtidigt som lagernivåer och bäst-före-datum ska optimeras. Denna specifika position i teamet kommer ha ett utökat ansvar som analytiker på viss % inom Planning & Logistics. Övriga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: - Proaktivt informera angående risker för potentiella bristsituationer eller framtida överlager. - Arbeta för minimal kassation av varor i färdigvarulager med hjälp av lagerstyrning i SAP: analyser av optimal batchstorlek kontra hållbarhet och produktionsfrekvens, försäljning kontra prognos etc. - Äga kvoteringsprocessen för eget sortiment vid bristsituationer (säkra allokering av volym till kunder enligt fare share). - Ta fram exit- och entry-prognoser till leverantör vid produktförändringar och följa upp kvarvarande saldon på packmaterial. - Följa upp logistikavvikelser på inkommande leveranser veckovis och säkra att leverantörer vidtar nödvändiga åtgärder enligt branschens regler. - Självständigt planera och genomföra olika stora analyser av data i Excel och BI i samråd med Head of Logistics och skapa tillhörande presentationsmaterial i PPT. Förväntat resultat är en förbättrad och automatiserad KPI-rapporteringsmodell. VI SÖKER DIG SOM - Är färdigutbildad civilekonom/civilingenjör alternativt att du har en annan eftergymnasial utbildning ifrån högskola/universitet med specialisering inom logistik, teknik, ekonomi eller liknande. - Har du en kortare högskoleutbildning ser vi att du också att du har minst 2 års arbetslivserfarenhet från motsvarande befattning, eller annan relevant roll inom supply chain, inköp eller logistik. - Är avancerad användare av Office-paketet, framförallt Excel och Powerpoint. - Talar och skriver flytande på svenska och engelska. Sempers koncernspråk är engelska och du kommer kommunicera dagligen med internationella leverantörer. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP. - Tidigare analyserfarenhet/vana av att jobba med stora datamängder. - B-körkort. - Erfarenhet av leverantörskontakter - gärna internationella. För att lyckas i rollen ser Semper att: Du är en driven och målinriktad individ som är trygg i dig själv och inte tvekar att ta initiativ till förbättringar eller lösa problem på egen hand. Med din strukturerade approach har du inga svårigheter att leverera med kvalitet enligt deadlines, samtidigt som du kan prioritera i en snabbrörlig miljö med föränderliga krav. Samarbetsförmågan med alla berörda intressenter och din utmärkta kommunikationsförmåga är nyckelfaktorer för din framgång. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work, vilket innebär att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag. INFORMATION OM FÖRETAGET Om Semper AB: Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i Norden inom barnmat, modersmjölksersättning och hälsosamma snacks. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Om Hero Group: Sedan 2006 ingår Semper AB i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat & modersmjölksersättning, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”.

26 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Join Nynas as a Supply Chain Planner!

Are you looking for an exciting opportunity to elevate your career? We are looking for a self-motivated, driven, creative and curious individual to help Nynas optimizing their global supply chain. You will play a key part in this position and work together with a team of talented professionals. If you are ready to take on a new challenge and make a positive impact, we encourage you to apply for this role today! OM TJÄNSTEN Nynas offers bitumen and naphthenic specialty products for applications that touch people’s lives every day, for example in electrification and road infrastructure. Their core competence is to refine heavy molecules into high performance, long-lasting specialty products. Nynas operate in an international market with a strong focus on Europe, working closely with customers to create solutions to meet challenges and capture opportunities in the transition to a sustainable society. We are seeking a highly motivated Supply Chain Planner to join Nynas Global Planning Department in Stockholm. You will be responsible for optimizing Nynas Group's global supply chain, focusing on crude selection, refinery processing, supply sourcing, and logistics management. This is a consultant assignment, where you will be employed at Academic Work and work as a consultant at Nynas full-time. The ambition is for the collaboration to be long-term. Read more about what it means to be a consultant here. You are offered - A challenging and unique opportunity to influence Nynas' strategic planning. You will work in a dynamic environment, alongside dedicated colleagues worldwide - An exceptional entry point to Nynas, allowing you to expand your expertise and knowledge about Nynas and within supply chain management ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Prepare and communicate the Nynas Group's monthly Oil Flow Plan (OFP) * Present the Groups' material balance for the Budget, Insurance cases, and long-term plans * Manage 3rd party financial agreements * Undertake projects and case studies to evaluate the economic benefits of business scenarios * Present follow-ups and optimization potentials in the Management review meeting * Utilize and develop optimization tools (GRTMPS) and other valuation models VI SÖKER DIG SOM - MSc in logistics, economics, engineering, or chemical engineering - Communicate fluently in English in both speech and writing as daily documentation and communication is in English - Experience in database software applications - Excellent analytical skills, proficiency in handling data and numbers - Is a Swedish citizen or has a valid work permit, and has the opportunity to start immediately - A few years of relevant work experience within a relevant field is seen as a plus To succeed in the role, your personal skills are: We are seeking a self-motivated, creative, driven, and curious individual who can work effectively in teams and individually. The successful candidate will have a passion for problem-solving, strong attention to detail, and the ability to prioritize tasks in a fast-paced environment. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

16 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024