Placeringsrådgivare

Sök bland 8 lediga jobb som Placeringsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Wealth Manager till centrala Göteborg

Vi söker en affärsorienterad och relationsdriven person med goda erfarenheter inom kapitalförvaltning till Akademisk Marknadsanalys i Göteborg. Akademisk Marknadsanalys grundades 2009 och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Tillsammans med vårt juridiska team erbjuder vi det bästa inom Private Banking med kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Helsingborg. Tjänsten är på heltid centralt på Östra Hamngatan 19. Vi söker dig Har du en säljande personlighet? Har du lätt för att komma i kontakt med främmande människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss. Som person är du social, öppen och van att tillgodose klientens behov på bästa sätt. Du har tidigare erfarenhet av kapitalförvaltning antingen från bank eller på annat sätt. Civilekonom eller liknande. Har SwedSec-licens, meriterande om du även har InsureSec. Du talar och skriver flytande svenska. Att förvalta och fortsätta bygga nätverk är naturligt för dig, du uppskattar att prospektera, ta initiativ och se möjligheter först i motsats till begräsningar. Om tjänsten I rollen som Wealth Manager kommer du att erbjuda våra Private banking-tjänster i kombination med juridisk rådgivning från våra familjejurister i bolaget som arbetar med familjerätt. Ett stort fokus kommer att ligga på tillväxt i kombination med att vidareutveckla relationen till några av våra befintliga klienter. Vi ser gärna att du växer in i rollen som kontorschef. Som kontorschef ansvarar du för att Akademisk stärker sin position i Västra Götaland med stort fokus på Göteborg. Då du kommer ha ett visst resultat- och personalansvar blir en viktig del av dina arbetsuppgifter att hålla medarbetarna motiverade och säkerställa att de ges rätt förutsättningar för att driva- och utvecklas i sina roller. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "WM Göteborg", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]. Om oss Akademisk Marknadsanalys har funnits i 15 år och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Akademisk arbete präglas av högt engagemang och stor respekt för klienternas kapital. Vi erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Trainee inom finans Stockholm

Har du en säljande personlighet? Har du lätt för att komma i kontakt med främmande människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss. Hos oss är varje klient unik och vi samarbetar med landets största banker och försäkringsbolag för att kunna ge klienten de bästa möjligheterna. Vill du arbeta tillsammans med drivna medarbetare som har samma synsätt, att klienten ska erbjudas bästa möjliga rådgivning med en stor trygghet? Om tjänsten Som trainee kommer du att utbildas inom tre olika unika områden. Du kommer att lära dig att kommunicera med nya potentiella klienter via telefon, du kommer att få en god utbildning inom administration såsom dokumentationshantering, handel med värdepapper och upprättande av depåer. I slutskedet av trainee-perioden kommer du även att få en kvalificerad säljutbildning. Du behöver inte ha någon erfarenhet från liknande arbete sedan tidigare, istället kommer du som trainee lära dig alla de moment som står till grund för ett yrke inom finans. Uppnås ett gott resultat kommer detta generera ett arbete inom koncernen som Wealth Manager. Om dig Vi söker dig som är orädd, har höga ambitioner, är serviceinriktad, professionell i ditt sätt samt innehar framgångsrik erfarenhet från kundrelationer. Goda resultat inom din försäljningserfarenhet är mycket meriterande. Du har ett brinnande intresse för finans samt är duktig på siffror och är van vid att tala i telefon. Eftersom en stor del av tjänsten innebär kommunikation med kunder, produktbolag och försäkringsbolag är det därför extra viktigt att du är en representativ person, säljorienterad samt talar och skriver flytande svenska. För att klara arbetet behöver du ha en akademisk examen på minst 3 år inom ekonomi eller juridik. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "Trainee Sthlm", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]. Om oss Akademisk Marknadsanalys har funnits i 15 år och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Akademisk arbete präglas av högt engagemang och stor respekt för klienternas kapital. Vi erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Trainee inom finans Göteborg

Har du en säljande personlighet? Har du lätt för att komma i kontakt med främmande människor? Är du dessutom ordningsam, strukturerad samt bra på kundkontakt så kan du vara rätt person för oss. Hos oss är varje klient unik och vi samarbetar med landets största banker och försäkringsbolag för att kunna ge klienten de bästa möjligheterna. Vill du arbeta tillsammans med drivna medarbetare som har samma synsätt, att klienten ska erbjudas bästa möjliga rådgivning med en stor trygghet? Om tjänsten Som trainee kommer du att utbildas inom tre olika unika områden. Du kommer att lära dig att kommunicera med nya potentiella klienter via telefon, du kommer att få en god utbildning inom administration såsom dokumentationshantering, handel med värdepapper och upprättande av depåer. I slutskedet av trainee-perioden kommer du även att få en kvalificerad säljutbildning. Du behöver inte ha någon erfarenhet från liknande arbete sedan tidigare, istället kommer du som trainee lära dig alla de moment som står till grund för ett yrke inom finans. Uppnås ett gott resultat kommer detta generera ett arbete inom koncernen som Wealth Manager. Om dig Vi söker dig som är orädd, har höga ambitioner, är serviceinriktad, professionell i ditt sätt samt innehar framgångsrik erfarenhet från kundrelationer. Goda resultat inom din försäljningserfarenhet är mycket meriterande. Du har ett brinnande intresse för finans samt är duktig på siffror och är van vid att tala i telefon. Eftersom en stor del av tjänsten innebär kommunikation med kunder, produktbolag och försäkringsbolag är det därför extra viktigt att du är en representativ person, säljorienterad samt talar och skriver flytande svenska. För att klara arbetet behöver du ha en akademisk examen på minst 3 år inom ekonomi eller juridik. Ansökan Välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Märk ansökan med ordet "Trainee Göteborg", bifoga ett personligt brev och CV. För mer information eller frågor kontakta Emma Östlund [email protected]. Om oss Akademisk Marknadsanalys har funnits i 15 år och tillhandahåller en heltäckande kapitalförvaltning, för både privat och företagskunder. Akademisk arbete präglas av högt engagemang och stor respekt för klienternas kapital. Vi erbjuder det bästa av Wealth Management kombinerat med juridik och skatterådgivning.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Rådgivare inom Liv & Pension till Max Matthiessen

Arbetar du med finansiell rådgivning idag men vill ta nästa steg i karriären och utvecklas hos en av branschens ledande aktörer? Är du en engagerad, affärsdriven medarbetare som brinner för att skapa långsiktiga kundrelationer? Ett av teamen på Max Matthiessens Stockholmskontor behöver nu stärka upp med ytterligare en kompetent rådgivare. Vill vara med på Max Matthiessens fortsatta tillväxtresa? Missa inte chansen! Här erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter, oavsett om du är i början av din karriär eller har lång erfarenhet inom branschen. En strategisk roll för dig med höga ambitioner Du kommer tillhöra ett team som idag består av fyra rådgivare och sex adminstratörer. Närmsta chef har över 30 års erfarenhet inom branschen. Det här är ett välmående team med en stadig och mogen affär och långa, stabila kundrelationer. Senaste året har nya affärer adderats och därför finns ett behov av att utöka rådgivarstyrkan i teamet. Som finansiell rådgivare kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att genomföra rådgivningsmöten med privatkunder inom Max Matthiessens största affärsområde Liv & Pension. Du arbetar för att utveckla kunderbjudandet och få till nya affärer samtidigt som du säkerställer hög kundnöjdhet. Då du blir en del av ett team med befintligt kundunderlag har du huvudsakligen en förvaltande rådgivarroll, men viss nykundsbearbetning ingår efter hand. För rätt person erbjuds mycket goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. På sikt är en teamledarroll med övertagande av kundstock och personalansvar målet att drivas mot. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till ev. uppsägningstid. Vi söker dig med placeringsort Stockholm. Vem söker vi? Du som söker har minst tre års erfarenhet från en roll som finansiell rådgivare inom branschen (bank eller försäkringsförmedling). Du har bred kunskap inom pension och privat sparande och är väl insatt i marknaden. Kunskap om ITP är meriterande. Vi söker dig med högt affärsfokus samt viljan och drivet att skapa nya affärer, på både befintliga som nya kunder. Insuresec-licens, livdiplom eller motsvarande är meriterande. Vi söker dig med högt engagemang och utvecklingsvilja. Du är resultatorienterad samt motiveras av att arbeta mot uppsatta mål och att utveckla långsiktiga, affärsmässiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du är effektiv, strukturerad och ansvarstagande – en person som genomför sina åtaganden och inte låter någonting falla mellan stolarna. Vidare ser vi att du har hög professionalism och en naturlig fallenhet för att skapa förtroende. Varför välja Max Matthiessen • Ledande inom rådgivning av pension och försäkring • Ett starkt och väletablerat varumärke och ett brett utbud av tjänster och produkter som skapar ett kunderbjudande utöver det vanliga • En attraktiv lönemodell och ett fördelaktigt förmånspaket • Tillväxtplaner och innovativ anda som medför goda karriär- och utvecklingsmöjligheter • En stark gemenskap och kollegor med spetskompetens inom alla områden som rör företagsförsäkringar, pension, kapitalförvaltning, skatt och juridik Kontaktuppgifter I denna rekryteringsprocess samarbetar Max Matthiessen med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på [email protected] Rekryteringsprocessen består av flera intervjusteg samt arbetspsykologiska tester. I processens slutskede genomförs en omfattande bakgrundskontroll utifrån formell branschstandard. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Privatrådgivare till Kristianstad

Vill du bli en del av vårt framgångsrika team? Nu söker vi Privatrådgivare till vårt kontor i Kristianstad! Som Privatrådgivare är din roll att göra affärer med våra privatkunder. Du arbetar affärsmässigt och proaktivt för att skapa resultat, lönsamhet och nöjda kunder. I dina arbetsuppgifter ingår arbete med både kredit- och sparandesidan och du jobbar med att utveckla kundens hela affär. Med rollen kommer en befintlig kundstock men ett stort fokus kommer att ligga på nykundsbearbetning, både på egen hand och tillsammans med företagsrådgivare. Att hjälpa spontankunder som kommer in till kundtjänst kan komma att ingå. Tillsammans skapar vi resultat För att trivas i rollen som Privatrådgivare hos oss är det viktigt att du gillar kundmötet. Du gillar att bygga relationer och vill se resultat av ditt arbete. Tillsammans med dina kollegor samverkar du också regelbundet med specialister och samarbetspartners i och utanför banken. Det är ditt och teamets uppgift att ge så bra rådgivning som möjligt och att därigenom skapa mervärde för kunderna. Som anställd hos oss kan du erbjuda våra kunder hela skalan av finansiella tjänster. Vår företagskultur genomsyras av samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar, därför kan du enkelt hämta hjälp från våra specialistavdelningar. Vårt Kundcenter avlastar dig så att du kan ägna full tid åt det du är bäst på – att ge professionell rådgivning åt våra kunder. Vem är du? Till denna roll söker vi dig som brinner för att göra affärer och har stort kundfokus. Du har ett stort driv och intresse för de finansiella marknaderna och är engagerad i ditt arbete. Vidare är du är strukturerad och noggrann och kan arbeta både strategiskt med planering och praktiskt med genomförande och uppföljning. Vi tror att du drivs av att hitta enkla lösningar på komplexa problem och att du har en god förmåga att kommunicera och etablera relationer med personer i olika roller och på olika nivåer. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt samtidigt som du bidrar till ett positivt klimat i gruppen. I första hand söker vi dig som har några års erfarenhet från liknande roll och har en examen inom ekonomi från högskola eller universitet. Du har SwedSec-licens för både rådgivare och bolån. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att ringa Kontorschef Christian Tillerkvist, 040-374018 eller HR Emelie Askmyr 0411-82 22 08. Kontaktperson för Finansförbundet är Richelle Cruz, 0411–82 21 52. Ansökan Visst låter det spännande! Vi ser fram emot din ansökan senast den 2 juni.     Sparbanken Syd beskrivs av medarbetarna som en aktiv arbetsgivare. Här får man växa och ta eget ansvar med stöd och engagemang från kollegor och ledning. Medarbetarna känner sig trygga och det finns en familjär känsla i bolaget där alla känner alla vilket gör Sparbanken Syd till en mycket attraktiv arbetsgivare. Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och för samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på nio kontor.  Besök gärna https://www.sparbankensyd.se för mer information Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss vänligen kontakter för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Premiumrådgivare till Åhus

Vi växer i Åhus, en spännande och expansiv ort med stor potential. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet här? Nu söker vi en relations- och resultatinriktad kollega, som ska arbeta som Premiumrådgivare. I rollen som Premiumrådgivare ansvarar du för din egen kundbas och skapar långsiktiga kundrelationer. Du genomför rådgivning ur ett helhetsperspektiv och bidrar till att utveckla kundens ekonomi och nå sina mål. Du arbetar med hög kompetens inom finansiell rådgivning och arbetar både med befintliga och nya Premiumkunder. Varför ska du jobba hos oss?Sparbanken Skåne är certifierad som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work och rankas som Sveriges femte bästa arbetsplats! Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Om våra medarbetare trivs och känner engagemang kommer våra kunder trivas med oss. Vi har som mål att vara ett företag där medarbetarna fortsätter att vara motiverade, mår bra och väljer att stanna länge. Vårt kontorI Åhus är vi åtta kollegor som möter kunden i spontana och bokade kundmöten på privat- och företagssidan. Vi är ett öppet, välkomnande kontor med fin teamkänsla som tillsammans har en bred kompetens. Vi kan den lokala marknaden och vår ambition är att ge en god service till både privat- och företagskunder. Din profil Du tror liksom vi på sparbanksidén – att hjälpa människor skapa en trygg ekonomi genom ett sunt sparande och att använda bankens överskott till att återinvestera i lokalsamhället. Du är en positiv, utåtriktad, flexibel och ansvarstagande person som älskar att göra affärer. Du motiveras av att bygga relationer och strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Du är en teamspelare som agerar utifrån bankens värderingar och bidrar till att nå bankens uppsatta mål genom att ta initiativ och vinna förtroende. Erfarenhet av arbete i liknande yrkesroll på privatsidan är en förutsättning. För dig är det självklart att bidra till gruppen och att dela med dig av din kunskap. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du med dessa kompletterar gruppen. Formella krav för rollen är Swedsec rådgivar- och bolånelicens samt Försäkringsdistribution Liv Privat. Välkommen med din ansökan! Ansök med ett personligt brev samt CV genom att klicka på ”Sök tjänst”. Motivera i din ansökan varför du söker och vad du kan bidra med till rollen och Sparbanken Skåne. Sök snarast då urval sker löpande, men senast den 15 maj vill vi ha din ansökan. Personprofilstester och bakgrundskontroller förekommer i urvalsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Har du frågor kontakta Charlotte Sandén, Kontorschef Åhus, telefon 044-13 85 65 Kontaktperson för Finansförbundet är Linda Flygare, telefon 044-13 82 51 Kontaktperson för SACO är Kristina Månsson 044-13 82 77 För femte året i rad blev Sparbanken Skåne certifierad som en utmärkt arbetsplats via Great Place to Work. Vi rankas just nu som Sveriges femte bästa arbetsplats! Som medarbetare på Sparbanken Skåne är du med och bidrar till att utveckla samhället, förverkliga drömmar och hjälpa människor att växa. Genom att låta delar av vinsten gå till lokala projekt inom idrott, kultur, utbildning och näringsliv bidrar vi till att skapa framtidstro där du bor. Detta gör oss stolta! Läs mer om oss på www.sparbankenskane.se

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Finansiell rådgivare till familjärt bolag!

Brinner du för finansbranschen och är vass på att skapa långsiktiga relationer? Väx med vår kund och bli en del av deras rådgivningsteam. Välkommen med din ansökan idag - Urval sker löpande. OM TJÄNSTEN Som finansiell rådgivare hos vår kund kommer du att får arbeta i en bred roll inom både privat- och företagsrådgivning i områden så som: - Kapitalförvaltning - Pension - Försäkring Bolaget har många års erfarenhet i branschen och söker nu dig som har ett stort intresse för finans och ser värdet i att skapa långsiktiga relationer med dina kunder. Vår kund har en platt organisationskultur och är runt 20 anställda runt om i mellersta Sverige med huvudkontor i Göteborg. Den här rollen är för dig som vill ta nästa steg i din rådgivarroll och arbeta med helheten i affären. Du erbjuds - Centralt nyrenoverat kontor - Friskvårdsbidrag och andra förmåner - Utvecklingsmöjligheter - Hybrid arbetsplats ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Rådgivning inom försäkringar, kapitalförvaltning och pension * Prospektera nya kunder samt bearbeta befintliga kunder * Underhålla kundrelationer över tid genom telefon, mail eller fysiska möten VI SÖKER DIG SOM - Erfarenhet från liknande roll inom försäkring-, pension- och/eller investeringsrådgivning - Har Swedsec rådgivningslicens och/eller InsureSec - Intresse för branschen - Obehindrad i det svenska språket i tal och skrift Det är meriterande om du har - Har en civilekonomexamen eller annan utbildning inom ekonomi Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående - Relationsskapande - Affärsinriktad - Resultatinriktad Vår kund lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och ser att du är orädd i din roll i att ta initiativ, ställa frågor och skapa förutsättningar för att lyckas. Du är driftig, genuint intresserad av finansbranschen och är en fena på att skapa och bygga relationer som håller över tid. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Investment Manager

Company Description: We are a modular housing development company dedicated to creating innovative and sustainable living solutions. With a focus on quality and efficiency, we strive to revolutionize the housing industry. Job Responsibilities: Develop and implement staffing strategies to meet the company's manpower needs. Source, recruit, and onboard talented individuals for various roles within the organization. Manage the entire recruitment process, from job postings to candidate selection. Collaborate with department heads to understand staffing requirements and devise effective hiring plans. Conduct interviews and assessments to evaluate candidates' qualifications and fit for the organization. Build and maintain relationships with universities, recruitment agencies, and other talent sources. Ensure compliance with employment laws and company policies throughout the hiring process. Oversee employee retention initiatives and address any staffing-related issues promptly. Scope: Part-time (80%) Duration: Permanent Employment Type: Permanent or Temporary Qualifications: Proficiency in English and Chinese languages. Bachelor's degree or higher in a relevant field. Proven experience in recruitment and staffing management. Strong interpersonal and communication skills. Ability to work effectively in a fast-paced environment. Knowledge of employment laws and regulations. Excellent organizational and problem-solving abilities. Join us in shaping the future of housing! If you're passionate about talent acquisition and want to make a difference in the modular housing industry, we'd love to hear from you. Please submit your resume and cover letter detailing your relevant experience and skills to [email protected].

20 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024