Produktionschef, anläggning

Sök bland 15 lediga jobb som Produktionschef, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arbetschef till Tjällmo Grävmaskiner - Borensberg/Svärtinge

Vill du arbeta som ledare i en framåtblickande verksamhet som erbjuder dig utveckling, utmaning och arbetsglädje? Då är du välkommen att söka tjänsten som Arbetschef på Tjällmo Grävmaskiner i Borensberg/Svärtinge! Tjällmo Grävmaskiner AB har sedan 1968 utfört alla förekommande uppdrag inom schakt, kabelläggning, kabeldragning och alla förekommande linjenätarbeten. Inom företaget har vi all den kompetens och de resurser som krävs för praktiskt utförande av schakter, dragning/ blåsning/ flottning av opto, styrd borrning och stolpbyten. Vi arbetar med ramavtal mot kommuner och kommunala bolag samt även privata aktörer. Några av våra kunder är Vadstena kommun, PEAB, Transtema, NODRA, Utsikt, Finet och Åtvidabergs Kommun. Arbetsuppgifter Som Arbetschef på Tjällmo Grävmaskiner blir du en nyckelperson i vår verksamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden är ekonomi-, kvalitets- och budgetansvar för våra projekt. Du följer löpande upp projektens mål och är högst inblandad i kalkylering av nya uppdrag och anbud. Du arbetar aktivt med att bidra till god kvalitet i dina projekt. I rollen som arbetschef har du personalansvar för ca 40 medarbetare både tjänstemän och kollektivarbetare såsom projektledare, grävmaskinister, borrare och lastbilschaufförer. Du tillhör verksamhetens ledningsgrupp och du rapporterar direkt till VD. Vidare förväntas du hålla kontakt och arbeta med försäljning mot både nya och befintliga kunder. På Tjällmo Grävmaskiner finns goda möjligheter till utveckling inom organisationen. Tjällmo Grävmaskiner ägs av Storskogen 3 Invest AB, som är en väldiversifierad bolagsgrupp bestående av 129 affärsenheter med över 12 000 anställda med en sammanlagd omsättning senaste tolv månaderna på cirka 36,0 miljarder kronor per 31 december 2023. En del av vårt framgångsrecept är vår ambition att driva vidare bolagen vi förvärvar med en evig ägarhorisont och med entreprenörskapets drivkrafter i fokus. Vem är du? För att lyckas i rollen som arbetschef på Tjällmo grävmaskiner ser vi att du har högskoleutbildning inom bygg och anläggning/geoteknik/mät alternativt flera års erfarenhet inom relevant område. Vi ser också att du har flera års erfarenhet som projektchef/platschef eller av liknande tjänst inom entreprenad med personalansvar. Har du även kunskap inom EVR eller AMA samt om du har kunskaper inom entreprenadjuridik är det ett plus. Erfarenhet av anbud- och kalkyleringsarbete samt goda kunskaper i Excel och i projektsystemet NEXT är det också meriterande. Du är stabil och trygg i ditt ledarskap du är tydlig i din kommunikation samt ditt diplomatiska sätt gör att du kan förmedla beslut och information på ett positivt sätt som motiverar och engagerar medarbetarna att tillsammans nå verksamhetens mål. I ditt arbete värdesätter du hållbara relationer, god arbetsmiljö och lyhördhet. Du genomför ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv, där du använder ditt strategiska tänkande för att agera i verksamhetens bästa. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Kontakt I den här rekryteringen samarbetar Tjällmo Grävmaskiner med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Erik Svahn på 013-355654 eller på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Arbetschef till Tjällmo Grävmaskiner - Svärtinge/Borensberg

Vill du arbeta som ledare i en framåtblickande verksamhet som erbjuder dig utveckling, utmaning och arbetsglädje? Då är du välkommen att söka tjänsten som Arbetschef på Tjällmo Grävmaskiner i Borensberg/Svärtinge! Tjällmo Grävmaskiner AB har sedan 1968 utfört alla förekommande uppdrag inom schakt, kabelläggning, kabeldragning och alla förekommande linjenätarbeten. Inom företaget har vi all den kompetens och de resurser som krävs för praktiskt utförande av schakter, dragning/ blåsning/ flottning av opto, styrd borrning och stolpbyten. Vi arbetar med ramavtal mot kommuner och kommunala bolag samt även privata aktörer. Några av våra kunder är Vadstena kommun, PEAB, Transtema, NODRA, Utsikt, Finet och Åtvidabergs Kommun. Arbetsuppgifter Som Arbetschef på Tjällmo Grävmaskiner blir du en nyckelperson i vår verksamhet. Dina huvudsakliga ansvarsområden är ekonomi-, kvalitets- och budgetansvar för våra projekt. Du följer löpande upp projektens mål och är högst inblandad i kalkylering av nya uppdrag och anbud. Du arbetar aktivt med att bidra till god kvalitet i dina projekt. I rollen som arbetschef har du personalansvar för ca 40 medarbetare både tjänstemän och kollektivarbetare såsom projektledare, grävmaskinister, borrare och lastbilschaufförer. Du tillhör verksamhetens ledningsgrupp och du rapporterar direkt till VD. Vidare förväntas du hålla kontakt och arbeta med försäljning mot både nya och befintliga kunder. På Tjällmo Grävmaskiner finns goda möjligheter till utveckling inom organisationen. Tjällmo Grävmaskiner ägs av Storskogen 3 Invest AB, som är en väldiversifierad bolagsgrupp bestående av 129 affärsenheter med över 12 000 anställda med en sammanlagd omsättning senaste tolv månaderna på cirka 36,0 miljarder kronor per 31 december 2023. En del av vårt framgångsrecept är vår ambition att driva vidare bolagen vi förvärvar med en evig ägarhorisont och med entreprenörskapets drivkrafter i fokus. Vem är du? För att lyckas i rollen som arbetschef på Tjällmo grävmaskiner ser vi att du har högskoleutbildning inom bygg och anläggning/geoteknik/mät alternativt flera års erfarenhet inom relevant område. Vi ser också att du har flera års erfarenhet som projektchef/platschef eller av liknande tjänst inom entreprenad med personalansvar. Har du även kunskap inom EVR eller AMA samt om du har kunskaper inom entreprenadjuridik är det ett plus. Erfarenhet av anbud- och kalkyleringsarbete samt goda kunskaper i Excel och i projektsystemet NEXT är det också meriterande. Du är stabil och trygg i ditt ledarskap du är tydlig i din kommunikation samt ditt diplomatiska sätt gör att du kan förmedla beslut och information på ett positivt sätt som motiverar och engagerar medarbetarna att tillsammans nå verksamhetens mål. I ditt arbete värdesätter du hållbara relationer, god arbetsmiljö och lyhördhet. Du genomför ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv, där du använder ditt strategiska tänkande för att agera i verksamhetens bästa. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav. Kontakt I den här rekryteringen samarbetar Tjällmo Grävmaskiner med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Erik Svahn på 013-355654 eller på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Operations Planning Manager

Elgiganten Logistik är en del av norska Elkjøp som i sin tur ägs av brittiska Currys. Elkjøp är Nordens största handelsföretag inom hemelektronik och elektriska hushållsapparater. Elkjøp-koncernen, inom vilken Elgiganten ingår, omsätter ca 50 miljarder SEK årligen. Koncernen har etablerad detaljistverksamhet i samtliga nordiska länder inklusive Island, Färöarna och Grönland. Elgiganten Logistik är ett separat bolag direkt under Elkjøp och vårt jobb är att serva våra butiker och kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt på Island, Grönland och Färöarna. De drygt 400 varuhusen i Norden får i huvudsak sin varuförsörjning från ”hjärtat” inom koncernen, det 107 000 m2 stora distributionscentret i Jönköping, Nordic Distribution Center. För att kunna möta tillväxten bygger Elgiganten nu ett nytt, fristående lager på 86.600 m2. Med en storlek på sammanlagt 193.600 m2 blir Elgiganten Logistik en av Europas största lageranläggningar. Läs mer om oss på: https://elgigantenlogistik.se Operations Planning Manager Elkjøp-koncernen och Elgiganten Logistik AB står inför en spännande framtid med utmaningen att bibehålla sin starka position och samtidigt arbeta för en fortsatt satsning på tillväxt med ökad effektivitet. Vi söker en erfaren och driven ledare som brinner för att utveckla både medarbetare, organisation och vår order- och resursplanering. En av Elkjøp-koncernens viktigaste framgångsfaktorer är effektiv logistik som också är ett högt prioriterat satsningsområde. Att ha en bra och effektiv logistik handlar både om att ge kunderna rätt service och att göra det till rätt kostnad. För oss handlar det också om att vara hållbara och det gör vi genom att vara i framkant och att utveckla branschen. Vi vill att effektiv logistik ska göras med så liten påverkan på vår gemensamma miljö samtidigt som vi har en trygg och säker arbetsplats. Arbetet går under namnet ”Logistik med hjärtat” och nu är det dags att ta detta till nästa nivå. Ditt uppdrag Som Operations Planning Manager är du med och bidrar till att Elgiganten Logistik varje dag levererar gods till våra kunder (butiker, hubbar och slutkunder) med hög kostnadseffektivitet, hög kvalitet och hög leveransprecision. Du är navet inom ditt funktionsområde (Order & Resource Planning) och arbetar för att det råder affärsmässig operationell stabilitet genom att säkerställa rätt resurser och kapacitet till rätt behov. Som Operations Planning Manager är du ansvarig för funktionerna Resource Planning samt Order Planning. Order & Resource Planning består av ca 10 personer. Operations Planning Manager ansvarar för att kunskapshöja och operativt stödja medarbetare inom Order & Resource Planning. Operations Planning Manager skapar förutsättningar för verksamhetsutveckling och att delta i aktuella projekt. Operations Planning Manager ansvarar vidare för att skapa förutsättningar för grupputveckling, samarbete och ett självgående team inom Order & Resource Planning. Som Operations Planning Manager leder du dina medarbetare genom uppföljning, engagemang och delaktighet. Vidare säkerställer Operations Planning Manager att sitt team har rätt förutsättningarna och kompetens för att nå sina mål och möta framtidens behov. Du har ett delegerat ansvar för att övergripande målsättningar bryts ner till konkreta handlingsplaner samt att dessa genomförs och följs upp. Du förväntas arbeta både strategiskt och operativt med att utveckla ansvarsområdet. Du har vidare ett stort internt kontaktnät, främst med Operations, Outbound, Planning, arbetstagarorganisationen och Distribution samt verkar för effektiva och kvalitativa samarbeten totalt sett på Elgiganten Logistik. Du har även ett externt kontaktnät och samverkar med intressenter inom Elkjöp och externa bemanningsbolag. Som ledare på Elgiganten Logistik ansvarar du för att utveckla en självgående verksamhet där medarbetare ges tillit och ansvar. Du har personal- och budgetansvar för din verksamhet och du ingår i ledningsgruppen för Operations. Profil Vi söker dig som har minst 8 års erfarenhet av ledarskap med personal- och budgetansvar. Du har erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete, resursplanering samt erfarenhet av verksamhetsstyrning, -planering och -uppföljning inom personalintensiva branscher med verksamhet 24/7. Som person har du en stark drivkraft och vilja att påverka, bidra till utveckling samt lätt för att se helheten. Du är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende i samarbetet med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt med en långsiktig planeringshorisont som leder till att arbetet går att förutse, medarbetare får rätt förutsättningar och allas ansvarsområden blir tydligt. Du är prestigelös, har ett stort affärsfokus och tycker om att ta ett stort ansvar. Du är trygg i ditt ledarskap, du motiverar och samordnar så att ditt team håller fokus på målen. Du har relevant utbildning kompletterad med arbetslivserfarenhet och goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet. Då företaget ingår i en internationell koncern behärskar du både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Exekutives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Produktchef för El- och Instrumentinstallation i Sverige

. Vi vill stärka vår kompetens och konkurrenskraft  inom segmentet El- och Instrumentinstallation. Vi söker därför en ledare med god erfarenhet och kunskap inom detta område och som även gillar affärsmässiga utmaningar samt täta kundkontakter. Du kommer att ansvara för och bygga upp ett eget team av Projektledare, Säljare och Tekniker samt bidra i vårt marknadsnätverk inom Bilfinger Norden organisationen. Tjänsten Du kommer att ha ett resultatansvar för verksamheten i Sverige, vilket innebär ansvar för att uppnå budgetmålen vad gäller omsättning och lönsamhet samt övriga överenskomna mål inom området. Du kommer att leda arbetet med att bygga upp en konkurrenskraftig enhet inom El- och Instrumentinstallation för industriprojekt. Du kommer att leda försäljningsarbetet inom segmentet, vilket bland annat innebär att etablera  ett projektteam för respektive uppdrag, initiera och leda offertarbete, delta i förhandlingar, ta fram resursbehov och tidsplaner för genomförande. Du kommer också att ha täta kundkontakter samt arbeta med att utöka och utveckla vår kundbas. Rekrytering och vidareutveckling av medarbetare samt att utveckla effektiva arbetsmetoder är också en viktig del i dina arbetsuppgifter.  Vårt erbjudande Vi erbjuder en anställning med stor utvecklingsmöjlighet. Placeringsorten är företrädesvis i Stenungsund på västkusten men andra placeringsorter i Sverige kan också vara aktuellt. Tjänsten innebär en del resor företrädesvis inom Sverige och övriga Norden.  Bilfinger är en lärande organisation som uppmuntrar till delning av kunskap och erfarenheter kollegor emellan. Vi utvecklas ständigt vilket gör att det aldrig blir tråkigt och våra medarbetare får uppleva mycket olika saker hos oss. Vi är ett tryggt och stabilt företag med många år i branschen. Du  får jobba med varierande uppgifter där du får ta ett stort eget ansvar med stora möjligheter att själv påverka ditt arbete.  Vad vi erbjuder som arbetsgivare * Förmånligt kollektivavtal * Friskvårdsbidrag och rabatter * Möjlighet att teckna privat sjukvårdsförsäkring * Arbetstidsförkortning och klämtimmar * Tjänstepension och löneväxling * Starkt HSEQ fokus och goda relationer med facket Vem vi söker För denna tjänst är det en förutsättning att du har erfarenhet och god kunskap i att driva El-installationsarbeten i industrimiljö. Våra kunder är främst inom processindustri, pappersindustrin och inom liknande större industrianläggningar. Du brinner för entreprenörskap och ledarskap. Ditt ledarskap genomsyras av kommunikation, samarbete och initiativkraft. Förutom detta är miljö, hälsa, säkerhet och kvalité viktigt för dig vilket avspeglar sig i din kunskap.  Du behöver också ha erfarenhet av kalkylering av El-installationsprojekt.  Vi är ett globalt företag; det är därför viktigt att du behärskar både svenska och engelska.  Kontakt vid frågor om tjänsten:  Rekryterande chef Magnus Juslin 0761 48 10 88 alternativt  Bo Rasmusson 0705 77 56 38 . Vi kommer löpande se över alla ansökningar och kan tillsätta innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag 10:e juni.  Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB tillämpar alkohol- och drogtest vid nyanställningar. Välkommen med din ansökan! Vilka är Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB Bilfinger är en internationell leverantör av industri- och ingenjörstjänster inom flera områden och på olika marknader. Vi är ca 31 000 anställda globalt. Vår koncern, Bilfinger SE, har sitt huvudkontor i Mannheim, Tyskland. I Norden finns vi representerade i Norge, Sverige och Finland och har ca 3 500 anställda fördelade inom olika kontrakt och projekt för krävande industrikunder. Vi täcker hela värdekedjan från konsultverksamhet, teknik, produktion, montering, underhåll och revisioner – till miljöteknik och digitala applikationer. På Bilfinger är vi måna om att skapa värde och arbetar kontinuerligt med förbättringar tillsammans med våra kunder. Hälsa, miljö och säkerhet är en viktig del av våra leveranser och vår konkurrenskraft.

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Platschef till Svevias Losshållnings-verksamhet.

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Platschef till division Industri och vår Losshållning-verksamhet i Sverige. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar. Då vi finns geografiskt i hela Sverige är din placeringsort inte avgörande, men vi ser gärna att du finns i södra/mellersta Sverige för att vara nära övriga i organisationen. Ditt uppdrag som platschef Som platschef är du tillsammans med din arbetschef ansvariga för verksamheten i Sverige, vilket innebär borrning, sprängning och mätning av bergtäkter. I din roll som platschef har du en viktig uppgift att planera och följa upp verksamheten. Tyngdpunkten för rollen är mer strategiskt och administrativt på kontor, samt göra planerade platsbesök för och följa upp. Vi arbetar med maskinstyrda (navigationssystem) borrvagnar där du som platschef planerar och stöttar dina arbetsledare som gör borrplaner för salvor tillsammans med mättekniker. Du är även en viktig kontaktperson till underentreprenörer, kunder och leverantörer och att bygga bra kontakt och nätverk med på ett bra sätt är en självklarhet för dig. Du arbetar självständigt och tar ett stort eget ansvar i din roll men till din hjälp har du engagerade och erfarna kollegor. Tillsammans med resten av gruppen är du en del av Svevias ballastverksamhet och skapar goda förutsättningar för vårt arbete inom divisionen. Vem är du? Du är en strukturerad och ordningsam person och tycker om att planera och organisera arbetet och verksamheten. Du känner till sprängning och har erfarenhet inom detta. Du har arbetat i en arbetsledande roll inom bygg- eller anläggningsbranschen och har en teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Då geografin är stor är B-körkort är ett krav då resor ingår. Det är även ett krav att du har gått kursen Sprängteknik Grundkurs klass A. Det är meriterande med tillhörande påbyggnadskurser, exempelvis sprängteknik för ovanjordsarbeten. För att lyckas i denna roll behöver du som person vara ansvarstagande, positiv och noggrann. Du behöver trivas med att arbeta både självständigt och i olika grupper, där du bidrar till en god och positiv stämning. Som person är du positiv, har lätt för att se möjligheter och lösningar samt har ofta idéer om hur arbetet kan göras bättre, säkrare och effektivare. Vidare är du handlingskraftig som person och får saker gjorda. Hos oss är säkerheten högt prioriterat och det är viktigt att du som person har en hög riskmedvetenhet. En del av något större Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg. Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett. Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och informationDu ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 10/6. Urval görs löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Arbetschef Jimmy Andersson på 070-3224975. För frågor angående processen kan du även kontakta HR Business Partner Oskar Knaust på telnr: 070-1756726. Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Produktionschef/Platschef till Väg och Anläggning Mellansverige - Katrineho

Vi söker en produktionserfaren produktionschef/platschef med ett stort driv och hög samarbetsförmåga! Väg & anläggning Östergötland bedriver verksamhet i Östergötland och södra delar av Sörmland. Vi genomför markexploateringar, bygger vägar, broar, järnvägar, Va-anläggningar, grundläggningar med mera. Just nu söker vi en Produktionschef för att i första hand driva projekt i vår verksamhet i de Norra delar av Östergötland (Norrköping med omnejd) samt Södra delarna av Sörmland (Vingåker, Katrineholm, Flen, Nyköping). Vi söker dig som har erfarenhet i rollen som produktionschef (platschef) och är van att leda team för att genomföra komplexa mark och VA projekt tillsammans mot uppsatta mål. Om tjänsten Som produktionschef har du en förståelse för byggprocessens alla delar och du kommer ha ansvar för ett eller flera projekt. Du har en nyckelroll i våra projekt med ett övergripande ansvar att leda, styra och planera produktionen. Du medverkar från projektstart till besiktning och ansvarar med hjälp av ditt team för resurs- och produktionsplanering, ekonomistyrning, kvalitet samt arbetsmiljö. Du bygger och leder teamet på arbetsplatsen och ser till att allas kompetens tas tillvara samt att dina medarbetare är motiverade och växer med sina uppgifter. Du är en viktig förebild både internt och externt och säkerställer en hög säkerhet i projekten. Resor ingår i tjänsten vilket kräver att du har B-körkort. Tillsammans bygger vi för ett bättre samhälle och det gör vi alltid på ett säkert sätt! Den vi söker Den här tjänsten passar dig som ser till att arbetet utförs med största noggrannhet. Du har siktet inställt på målet och ser till att lösa de eventuella problem som uppstår på vägen. För att vara framgångsrik i rollen som produktionschef bör du ha en stark drivkraft, hög områdeskompetens och är lösningsfokuserad. För att lyckas trivs du med att arbeta i grupp där du bidrar till en god stämning genom ditt tydliga ledarskap. Vi vill även att du har: - Utbildning inom bygg och anläggning med relevant akademisk examen eller motsvarande erfarenhet - Produktionserfarenhet inom anläggning/infrastruktur som platschef/arbetsledare - Erfarenhet av VA (vatten och avlopp) - Hög kompetens inom produktionsplanering, ledarskap och ekonomistyrning - Kunskap inom ekonomisk reglering - du är relationsskapande och lösningsfokuserad i din yrkesroll Vidare vill vi att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt grundläggande kunskaper i engelska och god IT-kompetens. Vi vill även att du har kunskap i entreprenadjuridik. Framgångsfaktorer för medarbetare inom vår verksamhet är att vara öppen med mål och ambitioner, anta utmaningar och prestera, ta ansvar och ta hjälp av andra samt ha roligt på jobbet. För att trivas hos oss har du ordning omkring dig, är positiv och relationsskapande till din läggning, samt ser möjligheter i stället för hinder. Varför Skanska? Vi jobbar framgångsrikt med vår arbetsmiljö och hållbarhet för att på alla möjliga sätt säkerställa en trygg och säker arbetssituation för våra medarbetare och minska vår klimatpåverkan. Skanska är ett internationellt ledande företag inom projektutveckling och byggrelaterade tjänster. Givetvis erbjuder vi också dig tillgång till en rad olika fördelar som företagshälsovård, arbetstidsförkortning, aktiesparprogram samt olika pensions- och försäkringsalternativ med mera. Låter detta som en utmaning som passar dig? Du är välkommen med din ansökan innehållande CV och ett kort personligt brev. Ansök senast den 31 maj 2024. Kontaktpersoner Vid frågor går det bra att kontakta Distriktschef Daniel Nilistad; 010-4481214. Vi ser fram emot din ansökan! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Anläggningsansvarig

Om företaget Vi är ledande inom förnybar energi till bostäder, företag och industrier. Det kan vi tacka skogen för. Vi producerar biobränslen av spill från skogsindustrin och återvinner miljöfarligt, impregnerat träavfall för ett grönare Sverige. Med råvarorna producerar och distribuerar vi även fjärrvärme, ånga och el. Och med samma tekniska kunskap tar vi fram hållbara lösningar för vattensystem. För oss är vägen framåt cirkulär. Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innehåller bl.a. Ansvar för den löpande verksamheten avseende produktionsanläggningen i Svalöv. Daglig tillsyn med hänsyn till drift och miljökontroll samt förbyggande underhåll. Skapa, delge och upprätthålla instruktioner och rutiner för drift. Utveckling, framtagning och genomförande av underhållsplaner och förbättringsarbeten. Hantera avtalsfrågor gentemot kund och leverantör. Säkerhetsställa driftledning och beredskap. Skapa underlag för rapporter, riskbedömningar och annan förekommande dokumentation. Delta aktivt i budgetarbete och kostnadsuppföljning tillsammans men regionchef samt årsrapporter och redovisningar kopplade till kontrollplaner och miljötillstånd. Att i övrigt utföra förekommande arbetsuppgifter anvisade av regionchef. Din bakgrund/Dina egenskaper Minst fem års erfarenhet som arbetsledare alt relevanta ledaregenskaper. Du bör ha en teknisk utbildning på gymnasienivå. Du är noggrann, strukturerad, självgående och är en god administratör Du har en bra social förmåga och är utåtriktad då arbetet innebär kontakter både internt och externt. Van datoranvändare. Information och kontakt Anställningen är tillsvidare. Körkort är ett krav. För mer information om tjänsten, kontakta Lisbeth Ahlkvist, 046-540 85 92 Ansökningarna behandlas löpande. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Enhetschef, avfall och insamling

Är du intresserad av att påverka Skellefteås framtid inom avfallshanteringen? Vi behöver en enhetschef för avfallshantering och insamling som är engagerad och drivande. Bli en del av vår resa och forma det kommande Skellefteå tillsammans med oss! I Skellefteå händer det mycket och stadsbilden och landskapen förändras i snabb takt. På grund av denna stora samhällsomvandling är den kommunala verksamheten för avfall inne i en fas med högt förändringstryck. Vi är samhällsbyggare, hos oss får du utveckla och vara med på hela resan, från start till mål. Arbetet är kreativt, roligt och utvecklande. Som enhetschef för insamling av hushållsavfall ser du tillsammans med 12 medarbetare till att samtliga hushåll inom Skellefteå centralort med omnejd får sitt hushållsavfall och förpackningar hämtat. Du är även ansvarig för att insamlingen fungerar i kommunens ytterområden där insamlingen sker via entreprenör. Dessutom är du tillsammans med dina medarbetare med och bygger upp ett helt nytt insamlingssystem där förpackningar förutom mat- och restavfall ska sorterar och hämtas fastighetsnära hos alla kommunens hushåll. Hämtning av mat- och restavfall sker även hos externa kunder i forma av företag och verksamheter. Även här är du med och bygger ett system som följer nya insamlingsregler, en del i detta är att införa fyrfackskärlen. Som enhetschef för insamling av hushållsavfall förväntas du driva enheten mot en hållbar avfallshantering med kunden i fokus. Läs mer om kommunens insamlingsansvar och fyrfackskärlen nedan: https://skelleftea.se/fni ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef för återvinningscentraler och deponi har du Östra navet som arbetsplats, där du arbetar både självständigt och samtidigt nära ditt team. Du har det övergripande ansvaret för att leda och utveckla verksamhet, ekonomi och dina medarbetare genom ett tillitsbaserat ledarskap. I arbetet ingår även att bygga samarbeten med övriga enheter för att nå verksamhetens gemensamma mål. Du arbetar tillsammans med och ingår i verksamhetens ledningsgrupp. För att lyckas med uppdraget behöver du vara lyhörd och möta upp våra kunders behov. Tillsammans med medarbetarna vill du driva utvecklingen framåt i hela verksamheten avfall och specifikt i enheten återvinningscentraler och deponi. Vi arbetar även för en hållbar avfallshantering och där har du en viktig roll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som chef eller ledare. Du har intresse inom avfallshantering och miljöfrågor i stort. Vi ser att du har en högskoleutbildning samt arbetslivserfarenhet inom ledarskap. Motsvarande kunskaper som högskoleutbildning kan ha förvärvats genom arbetslivserfarenhet. Som ledare och person är du trygg, stabil och engagerad. Du känner dig bekväm med att möta och hantera situationer där andra inte tycker precis som du och har förmåga att lösa meningsskiljaktigheter på ett konstruktivt sätt. Du är bra på att bygga relationer och att samarbeta med olika parter. Vi förutsätter att du kan göra dig förstådd både muntligt och skriftligt på svenska. Som person behöver du vara kommunikativ samt ha förmågan att skapa delaktighet och engagemang. Du är nyfiken, drivs av utmaningar och försöker se det som är positivt. Det är naturligt för dig att jobba med ett coachande ledarskap och ha en tro på individens egna förmågor. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, välorganiserad samt ha förmåga att prioritera rätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av EDP future. Du har även god datavana. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Verksamhetsledare/drifttekniker till Kungälvs idrottsanläggningar

Beskrivning Som verksamhetsledare och drifttekniker på Fritid drift så är du den i gänget som ansvarar för att den dagliga driften av anläggningarna fungerar. Tillsammans med enhetschef, teknisk förvaltare och  övriga verksamhetsledare på enheten fördelar du både det dagliga arbetet för driftteknikerna och is vaktmästarna samt håller i långsiktig planering av kommande arbetsinsatser. Vi ska som enhet tillhandahålla säkra, funktionella och trygga anläggningar för stadens idrottsliv. Här möter du utmaningar både i tekniska delar och verksamhet för att ge föreningar och spontanbrukare de bästa förutsättningarna och service för att de ska kunna utföra sina aktiviteter på ett tryggt, funktionellt och säkert sätt. Vår verksamhet pågår från 06:30-24:00 måndag till söndag och varje dag tillhandahåller vi idrottsytor för drygt 1200 föreningsmedlemmar och minst lika många spontanbrukare på någon av våra många anläggningar, friluftsbad och motionsspår. I våra verksamheter samarbetar vi över gränserna och vi hjälps åt att lösa alla våra utmaningar tillsammans som ett team. Du kommer att vara en viktig del i kommunikationen mellan vår enhet och de som vi är till för. Servicegraden är hög och förväntningarna från våra brukare är ännu högre. Här ingår också att både kunna köra och sköta om vår maskinpark. En teknisk fallenhet är ett måste i det här yrket. Arbetsuppgifter I tjänsten som i nuläget utgår från Oasen sim- och ishall så är du den som planerar och ser till att det dagliga fungerar. Det innebär arbetsledning, personalplanering, schemaläggning, driftövervakning samt även is vaktmästeri. Det är ett varierande arbete som innebär mycket kontakt med både föreningar och brukare. Det innebär också att man är med och lagar samt byter komponenter i våra driftsystem och våra maskiner på plats. I arbetet ingår även att man är en del av beredskapsorganisationen för våra anläggningar.  I en förlängning så kommer också vi att ingå i stadens Arenabolag som ska sköta om driften av alla de nya anläggningarna som ska byggas på Ytterns idrottsområde. Kvalifikationer Krav: Vi eftersöker en lugn och strukturerad person med en teknisk bakgrund på minst gymnasienivå. Driftteknik, styr & regler eller annan tekniskt inriktad utbildning. Du har erfarenhet av att leda arbetslag och fördela arbetsuppgifter. Du har själv arbetat med drift av tekniska system och har dokumentation på det. Det är också ett krav att man har praktisk dokumenterad kunskap och vana att handgripligen själv montera isär och montera ihop komponenter i olika driftsystem. (I klartext, kunna skruva och hantera verktyg.) B-körkort är ett krav Du ska vara ha god hand med datorer, mobiltelefoner och kunna hantera de vanliga Office programmen. Du ska klara av att använda och utbilda andra användare i våra driftprogram. Meriterande: Erfarenhet av anläggningsdrift. Erfarenhet av att köra ismaskin. BE Körkort Behörighet för redskapsbärare/hjullastare C Skyliftbehörighet. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med anläggningsdrift med inriktning på idrotts- och fritidsanläggningar. Tidigare erfarenheter av teknisk drift, arbete med fordon, verkstad etc.   Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

5 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Produktionschef/Platschef till Väg och Anläggning Mellansverige - Uppsala/G

Erfaren produktionschef/platschef som brinner för produktionsstyrning och ledarskap Vill du vara med och bygga morgondagens samhälle? Vi söker just nu en driven produktionschef med hög kompetens inom produktionsplanering. Om verksamheten Skanska är ett av världens största byggföretag med starka värderingar, en ledande roll inom hållbarhet och tydliga framtidsvisioner. Vi vill dessutom hålla en hög etisk nivå i allt vi gör samt säkra att våra medarbetare har en hållbar balans mellan arbete och fritid. I Skanska Väg och anläggning Mellansverige bedrivs olika mark-, vatten och avlopp-, energi-, och anläggningsprojekt åt kommun, stat och näringsliv. Regionen ansvarar för Skanskas väg- och anläggningsarbeten i Uppsala, Östergötland, Sörmland och Bergslagen (Örebro, Västmanland och Dalarna). Regionen har idag ca 200 medarbetare. Vi är en ambitiös region som är glada och stolta över våra värdeskapande projekt inom mark, VA och betong. Distrikt Uppsala/ Gävleborg består idag av ca 30 medarbetare med omsättning om ca 180 miljoner. Tillsammans med våra kunder genomför vi många lyckade projekt och har idag exempelvis projekt med kommunala och statliga beställare. Distriktet har även ett nära samarbete med både Bo Klok och Skanska Hus i olika projekt. Vill du vara med det händer? Som produktionschef har du en nyckelroll i våra projekt med ett övergripande ansvar att leda, styra och planera produktionen. Du kommer ha ett produktionsansvar för ett eller flera projekt. I arbetet ingår också att ha kontakt med underentreprenörer, kunder och leverantörer. Du ansvarar för och leder den dagliga driften i projekten. Du leder medarbetare och i din roll som ledare ansvarar du för att allas kompetens tas tillvara, att dina medarbetare är motiverade och växer med sina uppgifter. Du är en viktig förebild både internt och externt och säkerställer en hög säkerhet i projekten. Resor ingår i tjänsten vilket kräver att du har B-körkort. Är du den vi söker? Den här tjänsten passar dig som ser till att arbetet utförs med största noggrannhet. Du har siktet inställt på målet och ser till att lösa de eventuella problem som uppstår på vägen. För att vara framgångsrik i rollen som produktionschef bör du ha en stark drivkraft och hög områdeskompetens. Du trivs med att arbeta i grupp där du bidrar till en god stämning genom ditt tydliga ledarskap. Du har en förståelse för byggprocessens alla delar med fokus på hållbarhet, säkerhet, produktivitet och lönsamhet. Vi vill att - du är utbildad inom bygg och anläggning med relevant akademisk examen samt har färsk produktionserfarenhet inom anläggning/infrastruktur som platschef/arbetsledare - har erfarenhet av VA (vatten och avlopp) - har hög kompetens inom produktionsplanering, ledarskap och ekonomistyrning - du är relationsskapande och lösningsfokuserad i din yrkesroll. Vidare vill vi att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt grundläggande kunskaper i engelska och god IT-kompetens. Framgångsfaktorer för medarbetare inom vår verksamhet är att vara öppen med mål och ambitioner, anta utmaningar och prestera, ta ansvar och ta hjälp av andra samt ha roligt på jobbet. För att trivas hos oss har du ordning omkring dig, är positiv och relationsskapande till din läggning, samt ser möjligheter i stället för hinder. Varför Skanska? Vi jobbar framgångsrikt med vår arbetsmiljö och hållbarhet för att på alla möjliga sätt säkerställa en trygg och säker arbetssituation för våra medarbetare och minska vår klimatpåverkan. Skanska är ett internationellt ledande företag inom projektutveckling och byggrelaterade tjänster. Givetvis erbjuder vi också dig tillgång till en rad olika fördelar som företagshälsovård, arbetstidsförkortning, aktiesparprogram samt olika pensions- och försäkringsalternativ med mera. Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2024 Vi arbetar med löpande urval så ansök med ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne-Britt Hanson Åkerblom, HR Businesspartner på telefon 010- 449 19 53. Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

22 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024