Projektledare, industri

Sök bland 13 lediga jobb som Projektledare, industri och börja ditt nya yrkesliv idag!

Project Leader, R&D

Sauna360 is looking for a Project Leader in R&D The global group Sauna360 has several strong sauna brands such as Tylö, Helo, Kastor, Finnleo and Amerec in its portfolio and can be found on all continents for private and commercial sauna projects. By offering high-quality sauna experiences with sauna, steam and infrared heat we are the complete partner. With a passion for sauna and well-being, solid craftsmanship traditions and deep knowledge, Sauna360 is redefining the sauna market by always creating the highest quality sauna products that can form an important part of a healthy life. We now need to strengthen our R&D department by hiring a driven and skilled Project Leader who wants to be part of our exciting change journey. The position is based in Halmstad, Sweden where we develop and manufacture Tylö's products. Your work assignments As a Project Leader at Sauna360, you are a member of the R&D team. You are responsible for the product area Sauna rooms. In your role you will take the product from idea to serial production. You will work on design concepts, develop 3D models and drawings, test and document the product. You will also work with other members of the R&D team and in close cooperation with Sales & Marketing and Operations team. You are based in Halmstad, Sweden, you report to and work closely with the Chief Technology Officer. Your profile We are looking for someone who has a structured way of working with good analytical skills. To succeed in the role, you must also have a strong drive and be able to work independently and take great responsibility. You have very good communication skills and drive projects and processes forward. Formal requirements · University degree in Engineering (MSc/minimum BSc) · Proven experience from working in projects · Experience from CAD design (preferably in Solid Works) · At least 3 – 5 years of work experience within engineering · Communicate fluently in English Meritorious · Experience from design engineering in wood materials · Adobe InDesign · ERP: Jeeves · Swedish language skills Form of employment The position is permanent and full-time. You are placed in our office in Halmstad. Do you think the description above fits you and do you want to be involved in developing your skills in a company that is moving in a positive direction? Then you are the one we are looking for! Please read more about us at www.sauna360.com Send your application as soon as possible via email with CV and cover letter to: [email protected]. We will interview candidates on an ongoing basis and the position is open as long as the advertisement is out. If you have further questions you are welcome to contact the CTO [email protected]

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
TM Project Manager

Vi söker dig som brinner för projektarbete och önskar en central projektroll i Valmet Tissues leveransprojekt. På Valmet Tissue Business Line levererar vi nya Tissueanläggningar till kunder över hela världen. Vi arbetar med våra leveranser i projektform med kunden i fokus. Vi söker nu dig som drivs av projektarbete med tydligt mål. Du kommer att trivas i rollen om du i dig själv är strukturerad och nogrann, gillar att finna lösningar på problem tillsammans med andra och vill verka och utvecklas i en ledarroll. Arbetsbeskrivning: Som Tissue Machine (TM) Project Manager har du en central roll i våra leveransprojekt och ansvarar för projektledning och leverans av Tissuemaskinsdelen från Karlstad i våra leveransprojekt. Huvuduppgifter är planering och uppföljning av projektomfattning, tidplaner och ekonomi som sker i nära sammarbete med Teknologi, Supply Chain, Produktion och Global Projektledning. En del av rollen innebär administrativa uppgifter som syftar till att driva projekten framåt i leveranskedjan. Om dig: Vi ser att du i grunden har en utbildning på högskolenivå t.ex. ingenjör eller ekonom, eller att du har relevant arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Du bör också ha ett processorienterat synsätt och intresse av informationssystem och teknik för att lyckas bra i den här rollen. Det är meriterande om du har erfarenhet av systemen Infor LN och MS Project. Rollen ställer krav på förmåga och vilja att leda projekt. Vidare är god samarbetsförmåga, lyhördhet och kommunikation, beslutsamhet, målfokus, intitiativförmåga och självständighet viktiga personliga egenskaper. För att snabbt komma in i rollen är det önskvärt om du har tidigare erfarenhet som projektledare/ledande roll och gärna inom liknande industri. Goda kunskaper i engelska i både tal- och skrift är ett krav. Vi erbjuder: Vi erbjuder en central projektledarroll i hjärtat av Tissues leveransprocess vilket leder till att du kommer att få inblick i Valmets många olika verksamheter och ett brett nätverk. Valmet är en världsledande leverantör av Tissueanläggningar. Är du rätt person vill vi satsa på dig! Övriga förmåner: Global bonus plan, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, privat sjukvårdsförsäkring, förmånscykel, möjlighet att förmånligt hyra stugor i Sverige och lägenheter utomlands, eget gym på anläggningen, flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta delvis på distans. Övrig information: Vid frågor om tjänsten eller Valmet som arbetsgivare kontakta Julie Halling, Manager Delivery Management, email: [email protected]. Sök tjänsten redan idag! Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Senaste ansökningsdag: 19:e maj 2024. When everything works together Valmet is where the best talent from a wide variety of backgrounds comes together. With over 19,000 professionals around the world, we are the leading global developer and supplier of technologies, automation and services for the pulp, paper and energy industries, and serve an even wider base of process industries with our automation systems and flow control solutions. Our commitment to moving our customers’ performance forward requires creativity, technological innovations, service know-how – and above all, teamwork. Join the team! www.valmet.com/careers

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Project Operations Manager

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. Business Unit Metallurgy sell, produce and deliver electromagnetic stirrer projects to the steel and aluminum industries around the globe. Our products help the steel and aluminium industry to reduce emissions, increase productivity and to deliver higher quality. We are growing and we are now looking for a new project operations manager Accountable for the local management of all project execution activities in the area of responsibility. Ensures operations are executed in accordance with company procedures, contract specifications, quality standards, Health, Safety, and Environment (HSE) requirements, financial targets, and schedule commitments. Coordinates and oversees team development and standardized process development to continually improve the effectiveness of Project Execution teams. Reporting to the BU Metallurgy manager, you will have 7 project managers reporting to you. Office location is in Västerås. Your responsibilities Ensures that the portfolio of projects is managed consistently based on best practices and ABB policies, controls, and SOX requirements. Ensures that the area of responsibility is structured to fit the business model, sufficiently staffed with skilled resources, and directed appropriately. Guides, motivates, and develops direct and indirect reports. Leads and coaches the Project Execution teams to achieve defined business objectives. Drives efficiency and effectiveness and improves cash flow, revenue, and profitability Leads and oversees the local Project Execution team, ensuring that ABB policies are consistently followed. Participates in the budgeting process jointly with the local Division/Product Group Manager and Controller. Participates in sales and operations planning with other members of the local Division/Product Group Management team and takes actions to close potential gaps in project execution capability and capacity. Supervises project execution and performance management through project reviews with the management and Project Managers to ensure contract fulfillment and approves any project deviations. Takes an active role in resolving escalated issues, especially those raised by the customer. Ensures the portfolio of projects follows good methodology and execution practices in accordance with internal standard procedures and that projects are closed as per contracts entered with customers. Ensures that projects consistently apply contract and claims management methodologies in accordance with ABB policies and contractual agreements and in interaction and close collaboration with respective functions. Builds and maintains relationships with key internal and external stakeholders. Serves as an escalation point for individual and systemic project management issues within the Project Execution team. Your background At least 5 years of experience in export of technical systems and projects working as project manager, senior project manager or as a PMO manager or equivalent. A degree in the field of engineering, preferably in electrical/automation, or other equivalent certification. Strong and demonstrated understanding of project portfolio financials and demonstrated experience working with enterprise resource planning and standard operating procedures. A collaborative, unprompted and solution-focused working style. Speak and write fluently in both Swedish and English. More about us Process Industries division delivers complete electrification and automation solutions, industry-specific products and lifecycle services across industries. Engineering and delivering automation solutions from device to monitoring and control make our customers get more out of their investment; digitalization solutions including collaborative operations and augmented reality help improve plant and enterprise productivity, reduce maintenance and energy costs. Our engineering, project management, services and solutions portfolio covers a wide range of industries - Mining, Pulp & Paper, Metals, Aluminum and Cement, Data centers and Food and Beverage. Recruiting Manager Ola Norén, +46 705 20 51 10, will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Mikael Blomqvist, +46 768 06 00 11; Leaders: Leif Öhrberg, +46 724 64 40 16; Unionen: Krista Andersson, +46 706 44 02 85. All other questions can be directed to Talent Partner Sara Vestin, +46 724 64 46 88. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please apply latest by the 28th of May, 2024. Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

2 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Säljande projektledare

På Radarbolaget fokuserar vi på att utveckla innovativa lösningar för industrin med hjälp av mikrovågsbaserad teknik. Vårt mål är att hjälpa våra kunder i deras strävan att nå högre kvalitet, mindre miljöutsläpp och lägre produktionskostnader. Genom samarbete mellan näringsliv och forskning har vi skapat en unik produkt för fukthaltsmätning av biobränsle och vi behöver nu utöka! Ser du dig som en innovationsledare med drivkraft i ett aktivt deltagande i hela produktens livscykel - från försäljningsstrategi till prospektering och implementering - då är du rätt person för oss! Om rollen: I rollen vi nu söker kommer ditt ansvar att ligga inom kundrelationer, försäljning och projektledning. Det innebär att du kommer att arbeta nära befintliga och framtida kunder för att bygga långsiktiga relationer och vara vaksam på nya behov och användningsområden av våra produkter. Du arbetar aktivt mot uppsatta försäljningsmål. Du blir vår nyckelspelare i att utveckla försäljningsstrategier, utforska marknader och skapa content för att nå dessa. Utöver försäljningsansvaret kommer du också att upprätta projektplaner samt koordinera installationer i samarbete med teknisk personal. Om dig Du har ett starkt driv i att göra affärer och ser kundnöjdhet som ett självklart kvitto på att du och teamet gör ett bra jobb. Du värderar ett gott samarbete högt - både internt och med kunder, och har lätt för att kommunicera med såväl produktionspersonal som beslutsfattare. Då vi är ett fåmansbolag har vi alla möjligheter att jobba på bredden i bolaget, och du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt där du är beredd att kavla upp ärmarna för att agera där du behövs. Du har en god förmåga att strukturera och planera på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt, men kombinerar detta med att också fungera väl i teaminsatser. Vi tror att du har utbildning inom teknik, företagsekonomi eller annat vi bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av försäljning och/eller projektledning, gärna inom industrin. Intresse för teknik och innovation är en fördel - kanske till och med en nödvändighet. Vi erbjuder En dynamisk arbetsmiljö med utrymme för professionell utveckling och tillväxt. Chansen att få arbeta med en innovativ produkt i framkant av branschen. Stora möjligheter att påverka produktens utveckling och framgång på marknaden. Ansökan Ansökan skickas till [email protected] senast 2024-05-26. Vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Som stöd i rekryteringen tar vi hjälp av Esri Sverige. Har du frågor gällande rekryteringen vänligen kontakta Daniel på 070-362 53 00 eller Sofie Ranta, HR-chef, på [email protected] Radarbolaget - med OGRAFY som största intressebolag

29 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektledare för underhåll och service inom Lokalnät i Kiruna

Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Projektledare i Kiruna som vill vara med på resan mot ett fossilfritt liv! Är det du? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället! Som Projektledare kommer du arbeta i våra stora serviceavtal inom distributionsnät med underhåll av frilednings- och jordkabelnät inom olika spänningsnivåer. Vi söker dig som motiveras av att skapa de bästa förutsättningarna för teknikerna ute i fält och för organisationen. Arbetet innebär stort fokus på säkerhet, framdrift, engagemang och kvalitet. Vår förhoppning är att du kommer att hjälpa verksamheten att växa och därtill generera ytterligare möjligheter i samarbetet med kunder och leverantörer. Säkerheten kommer alltid först inom Vattenfall Services och tillsammans skapar vi Sverige säkraste arbetsplats! I rollen som Projektledare kommer du främst arbeta från ditt kontor men du kommer även vara ute på site. Arbetet är självständigt men samtidigt krävs stort fokus på samarbete och kommunikation mot såväl interna som externa aktörer. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för affärsmässig planering samt genomförandet av projekten genom arbetsledning och koordinering. Informera och rapportera om projektets status till beställare Ansvara för det ekonomiska utfallet i projekten/uppdragen samt hantera avslut och uppföljning på ekonomin Vara med på byggmöten och i förhandlingar med kund Aktivt bidra till att vi tillsammans skapar Sveriges säkraste arbetsplats Resor är en naturlig del av arbetet som Projektledare. Projekt inom serviceavtalen kräver kortare dagsresor inom den närmsta geografin. Din bakgrund Som Projektledare hos oss kommer du vara teknikernas främsta kontakt för arbetet som utförs i fält. Ledarskap en stor del av vardagen och därför söker vi dig som har ett problemlösande och coachande angreppsätt. Utöver ledarskap är en stor del av arbetet att självständigt kunna driva projekten framåt. Vi söker därför dig som vill ta ansvar och som har ett stort engagemang för dina uppdrag. Du motiveras av att erbjuda service och kvalitet gentemot dina kollegor och kunder, du agerar affärsmässigt med ett gott entreprenörskap och du skulle aldrig låta lönsamhet gå före säkerhet. Hos oss på Vattenfall Services kommer säkerheten alltid först! Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har: En avklarad gymnasial utbildning eller högre, gärna inom el, elkraft, teknik, ekonomi eller annat relevant område. Arbetslivserfarenhet av arbetsledning eller projektledning Arbetslivserfarenhet inom el- eller elkraftsområdet alternativt övergripande elkännedom är meriterande Erfarenhet från entreprenadbranschen är meriterande Datorvana (Office-paketet) samt vana av processtyrt arbete i ärendehanteringssystem B-körkort, då resor förekommer i tjänsten God kunskap i svenska språket, både i tal och skrift. Engelska är meriterande Mer information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort För denna tjänst är följande orter exempel på stationering: Kiruna. Andra placeringsorter kan vara möjliga. Vänligen ange önskad placeringsort i din ansökan! Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Johan Olsson-Lasu, 072 237 84 43. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Mays Al-Musfi, [email protected]. Fackliga representanter för denna tjänst är Gunilla Eriksson Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00 Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2024! Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Projektledare – tekniska projekt

På Seco har vi spännande projekt på gång och behöver därför förstärka den produktionstekniska organisationen. Vi söker nu en projektledare med teknisk kompetens som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder dig ett jobb med frihet under ansvar där du får spendera dina dagar i fräscha nya lokaler med tillgång till gym. Du får också ett stort gäng härliga och kompetenta kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och tillsammans hittar ni nya innovativa vägar att gå! Arbetsuppgifter I den här rollen samarbetar du med ditt projektteam och bedriver flera tekniska projekt parallellt, där du ansvarar för hela processen från start till mål. Majoriteten av projekten kommer att vara inriktade mot maskininvesteringar men även projekt av ren teknisk karaktär förekommer. Du säkerställer att projektet levererar enligt upprättad kravspecifikation, tidsplan och budget, samt att projektteamen har rätt resurssättning, arbetsfördelning och dokumentation. Att aktivt bidra till enhetens förbättringsarbete är också det en viktig del av ditt dagliga arbete. För att säkerställa högsta effektivitet och kvalitet är du bland annat delaktig i att implementera och förbättra vår projektmodell samt de processer som rör maskininvesteringar. Den här tjänsten är placerad i Fagersta och vi erbjuder hybridarbete – att du kan utföra en viss del av ditt jobb på distans. En del resor kan förekomma. Din profil Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva tekniska projekt – särskilt inom området maskininvesteringar – där du har ansvarat för investeringsprojekt och tagit dessa i mål. Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning, alternativt har du skaffat dig likvärdiga kunskaper genom tidigare arbete. Du arbetar i en teknisk miljö och behöver ha en förståelse kring hur teknikjargongen går och fångar upp det som driver oss framåt. Då vi arbetar lokalt i en global miljö, är det viktigt att du kan svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du driven, självständig och en positiv ledare med förmågan att leda både team och uppgifter mot uppsatta mål. Du har ett inkluderande arbetssätt där du ser till att förklara så att andra förstår – att dela din kunskap med personer i din omgivning är en självklarhet för dig. Din förmåga att se detaljer hjälper dig att prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Med dina kommunikativa egenskaper bygger du starka relationer med personer i din omgivning. Vår Seco-kultur På Seco är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder och vi ser fram emot att träffa dig! Kontaktinformation För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta: Jacob Karlström, rekryterande chef, 070-305 68 57 Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber vänligen men bestämt ytterligare kontakter. Fackliga kontaktpersoner: David Romlin, Unionen, 070-608 46 90 Suncana Bandalo, Akademikerföreningen, 070-300 10 73 Benny Christiansen, Ledarna, 070-523 50 60 Ansvarig rekryterare: Tanja Benavides Ansökan Välkommen med din ansökan senast 19:e maj, 2024. Klicka på ansök och bifoga där CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Jobb-id: R0066229. Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum. För frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR Services på [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Teknisk Projektledare

Mektig Technology Group är konsultbolaget som sätter din utveckling och ditt uppdrag i fokus. Vill du jobba med spännade projekt och samtidigt utveckla dig tillsammans med erfarna kollegor? Följ med på vår exansionsresa i Mälardalen och Stockholm då vi söker dig som är en erfaren teknisk projektledare för anställning. Placeringsort Västerås, Eskilstuna eller Stockholm Mektig™ Technology Group AB är ett tekniskt konsult- och produktutvecklingsbolag. Vår affärsidé är att erbjuda hög kompetens inom teknikutveckling och ledning. Därigenom hjälper vi våra kunder att öka sin konkurrenskraft och lönsamhet genom stöd i utvecklingsprocesser, i hela eller delar av produktutvecklingskedjan och genom hela produktlivscykeln. Våra erfarna och kompetenta medarbetare präglas av ledord som ledning, kreativitet, kunskap och respekt. Genom att arbeta med egna produkter vid sidan om den tekniska konsultingen utvecklar vi kontinuerligt vår kreativitet och innovationsförmåga. Om rollen: I rollen som teknisk projektledare planerar, leder och fördelar du projektarbetet med fokus på teknisk lösning och leverans till huvudprojektet. Du har kontakt med både interna och externa kunder. Din huvuduppgift är leverans av en kvalitetssäkrad teknisk lösning, en funktion eller komplett produkt. Arbetet bedrivs från tidiga faser och konceptutveckling till detaljutveckling, industrialisering och implementation. Rena kostnadsrationaliseringsprojekt och/eller konceptutvecklingsprojekt förekommer. Din bakgrund: Som person har du ett stort teknikintresse och ett par års erfarenhet av projektledning. Förutom ditt ordningssinne, ledarskap och kommunikativa sätt är du kreativ, strukturerad och initiativrik. Du arbetar proaktivt med prestigelös framtoning. Som projektledare är du van att arbeta med risk management, resurs- och projektstyrning, dokumentation samt resultat- och måluppfyllelse. Du har erfarenhet från att arbeta i kund- och leveransprojekt och uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har goda kunskaper inom teknikutveckling och är erfaren i rollen som projektledare. Dokumenterad yrkeserfarenhet med goda vitsord är ett krav. Akademiskt är du Civilingenjör eller Högskoleingenjör inom maskinteknik, mekatronik, elektronik, datavetenskap, industriell ekonomi eller motsvarande. Vad vi erbjuder: Vi erbjuder dig ett spännande och utmanade arbete med goda möjligheter till utveckling i ett expansivt företag. Vi har konkurrenskraftiga anställningsvillkor och trevliga kollegor med stark framtidstro. Vi har stort fokus på våra medarbetare och är noggranna med hälsa, arbetsmiljö samt att det skall vara trivsamt och kul på arbetet. Vi erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling och genomför även utbildningar och seminarier tillsammans. Din ansökan: Du skickar in din ansökan och inkluderar CV och personligt brev till [email protected]. Skicka gärna in din ansökan redan i dag då vi kommer att göra urval och intervjuer löpande. Frågor besvaras av Peter Brännström, Rekrytering & HR, 072-5269498 Se alla våra lediga tjänster här: Lediga tjänster - Mektig

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Development Project Manager

Var gör människor det de älskar att göra, och får göra det som de gör bäst? På Swisslog såklart! Våra medarbetare är hjärtat i ett världsledande robotföretag som använder teknologins kraft för att forma framtidens intralogistik. Resultatet? Vi omvandlar prestanda och effektivitet hos våra kunder runt hela jorden och ger dem den avgörande fördelen på deras marknader. Gör skillnad Är du en lösningsfokuserad projektledare som vill driva utvecklingsprojekt? Du kommer bli en nyckelperson i våra utvecklingsprojekt, där du leder och driver dessa projekt från start till mål, på ett så smart och effektivt sätt som möjligt. Det här är ett ansvarsfullt uppdrag, där du tillsammans med ditt team bidrar till att ta våra utvecklingsprojekt till nästa nivå. Det finns goda möjligheter att påverka och forma både din roll såväl som i projekten, baserat på din kompetens och det du brinner för! Du kommer bland annat Leda förstudier inför utvecklingsprojekt Genomföra utredningar och sammanställa beslutsunderlag. Skapa bra förutsättningar och sätta agenda för projektens genomförande Planera för och tillsätta resurser Samordna testverksamhet Dokumentera och kommunicera det löpande utvecklingsarbetet i och utanför projektteamet Vad du tar med dig för att lyckas Teknisk akademisk examen alternativt jämförbar kunskap inhämtad på annat sätt. Erfarenhet av att leda tekniska utvecklingsprojekt i en internationell miljö. Gärna erfarenhet av automatiserade maskiner och system. Stort intresse för projektledning och tekniska projekt En trygg ledare med ett stabilt och strukturerat arbetssätt tillsammans med tydlig kommunikation och lyhördhet. Förmåga att på egen hand driva ditt arbete framåt samtidigt som du gärna samarbetar med andra Goda kunskaper i Engelska och svenska, både i tal och skrift Mer information För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Niklas Johansson [email protected] alt. HR-Generalist Linda Lindvall [email protected] Ansökningarna hanteras löpande, så skicka in din ansökan redan idag, dock senast 2024-05-19. Vårt löfte till dig Swisslog är en värld av möjligheter för personer som kan leverera banbrytande uppdrag: Att driva framtiden för intralogistik genom att forma en era av robot- och datastyrda automatiserade lösningar som skapar exceptionellt kundvärde. Kom med oss på resan och du kommer vara en viktig del av ett globalt företag som är stolta över sina schweiziska rötter – och väldigt entusiastiska över de världsomspännande möjligheter som är öppna för alla inom Swisslog-familjen. Så kom och förverkliga din fulla potential i ett team som är förenat i passion och drivs av OneSwisslog-teamets anda. Om Swisslog Swisslog formar framtiden för intralogistik. Som en del av KUKA Group arbetar vi med de senaste teknologierna som omdefinierar logistikens värld. Vi är ett team av 2 900 experter från 50 länder och vi arbetar med några av världens största och mest spännande varumärken. Tillsammans implementerar vi smarta och innovativa metoder – inklusive flexibla robotbaserade och datadrivna automatiseringslösningar som omvandlar försörjningskedjan. Så gå med i vårt team och dela ditt unika perspektiv! Kom med oss på resan! Om du tror att en karriär på Swisslog kan vara det du letar efter, då skulle vi verkligen uppskatta att höra från dig! Vi ser fram emot din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Projektledare till spännande projekt inom tillverkande industri

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du tillhöra ett team med olika erfarenhetsnivåer och inriktningar, där ledarskapet och viljan att göra något spännande i karriären är den gemensamma faktorn? Då är det vårt team du söker! Som Projektledare hos oss kommer du att driva små, medelstora eller stora projekt för några av marknadens mest spännande bolag. Dessutom kommer du i flera fall arbeta med de modernaste metoderna inom projektstyrning. I din roll hjälper du våra kunder att möta krav som ställs på deras verksamhet. Ditt uppdrag kan till exempel handla om: Att ansvara för framtagning av en produkt och leda en grupp ingenjörer från olika discipliner - från idé till produktion, genom kravställande, konstruktion, verifiering/validering och produktion. Verksamhetsutveckling: att ta fram en dokumenterad utvecklingsmetodik för kundens räkning, vilket inkluderar identifiering av behov, förankring av förslag, beslut kring systemstöd etc. Projekten kan bedrivas hos våra kunder inom Storstockholm (från Uppsala i norr till Södertälje i syd) eller i våra egna lokaler i Solna. Omkring dig kommer du ha många kompetenta kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Våra kunder finns främst representerade inom branscherna Telekom, Fordon, Läkemedel, Verkstad, Medicinsk teknik och Försvar. Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Emma: ”Som ledare är jag stöttande och engagerande. Jag drivs av att samarbeta, att tillsammans uppnå gemensamma mål, tackla utmaningar och samtidigt ha roligt ihop. Jag tycker det är viktigt att skapa en känsla av tillhörighet och stolthet till PCM och AFRY. Vi har inom gruppen många års erfarenhet inom projektledning och ledarskap som alla tillämpar på en hög nivå och gärna delar med sig av och det är något jag är väldigt stolt över.” Vi står upp för jämställdhet, mångfald och inkludering. Inom PCM blir du en del av en mångsidig, inkluderande organisation där våra skillnader är våra styrkor. Vi respekterar varandra, delar med oss av våra kunskaper och har kul på jobbet. Kravspecifikation Du har en ingenjörsutbildning inom exempelvis maskinteknik, elektroteknik eller teknisk fysik. Du har drivit egna projekt i minst 5 år, gärna inom produktutvecklande företag och/eller i industriella projekt. Vi vill gärna att din erfarenhet härstammar från flera av ovanstående branscher, då våra kunders krav och önskemål varierar över tid. Det är meriterande om du även har erfarenhet från projekt med både mjukvara, mekanik och elektronik. Som Projektledare står du för driv, kommunikation och tydlighet! Du planerar och driver både ditt eget och andras arbete framåt samtidigt som du alltid levererar resultat enligt tidsplan. Du motiveras av att identifiera nya lösningar och att skapa affärsmöjligheter. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Om du inte redan är certifierad enligt PRINCE2 och/eller PMI kommer du att erbjudas detta via oss. Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, kompetensutveckling, mentorskap samt en individuell karriärutvecklingsplan – just för dig! Vi är ett härligt gäng projektledare som umgås regelbundet genom bland annat ”erfarenhetsåterträffar” och AW:s och det finns även möjlighet att vara med i vår fantastiska personalklubb Club AFRY. Personalklubben arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, yogalektioner, sjunga i kör, spela brädspel till gästföreläsningar – det finns något för alla. För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Emma Nilsson, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att söka tjänsten. Välkommen med din ansökan, senast den 17 maj! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Technical Project Manager

Northvolt has an exciting job offer for an alternative Technical Project Manager to join our Västerås team. In joining us for 12-18 months, you will play an important part from the very start in developing a new generation of large-scale European battery factories. Northvolt will play an important role in the transformation to a carbon-free society, and this is your opportunity to take part in leading those efforts and help drive us to success. Key responsibilities include but are not limited to:Overseeing a strategic segment of the Drei factory program across all project phases: Design, Procurement, Commissioning, and Startup of process equipment Managing project teams and Northvolt partners, ensuring effective communication, technical clarity, and monitoring of schedules and costs Handling interface management with Construction Team (CSA, MEP, Clean & Dry room) for equipment installation timeline Planning and coordinating basic and detailed engineering design, proactively addressing issues that may impact schedule and costs Monitoring and ensuring Quality, Health, Safety, and Environmental performance We believe that you have: Master's degree in mechanical, industrial, electrical engineering, chemical engineering, or material science Extensive project leadership experience in dynamic industrial environments Specialized in industrialization projects and machine/equipment concepts Proficient in production facilities and utilities with a focus on quality Excellent English communication skills Strong stakeholder management and analytical skills Ability to guide the team in time management and foster a productive culture Agile mindset and experience in methodology beneficial Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is ASAP.

17 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024