Redovisningschef

Sök bland 37 lediga jobb som Redovisningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Head of Accounting and Internal Control for Volvo CE

Join us in building the world we want to live in! We are recruiting the new Head of Accounting and Internal Control for Volvo CE. Are you ready to take the helm as the Head of Accounting and Internal Control for Volvo Construction Equipment (CE)? We're on the lookout for a colleague with a broad financial background, solid leadership experience and true passion for accounting. About Us At Volvo CE, we're not just building machines; we're building a sustainable future for generations to come. As the second largest business area within the Volvo Group, we're committed to transforming the global construction industry while making a positive impact on communities worldwide. If you're ready to roll up your sleeves and be part of something meaningful, this is the place for you. Your Role As the Head of Accounting and Internal Control, you'll be at the forefront of financial leadership, steering our accounting function to new heights. From overseeing financial compliance to leading a dynamic team across three countries, your responsibilities will be as diverse as they are impactful. You'll be instrumental in shaping our financial strategy, collaborating with key stakeholders, and driving continuous improvement every step of the way. Who You Are You're an experienced expert in accounting under IFRS with a global mindset and practice. You have succeeded in leadership roles, inspiring growth and innovation in others. You've faced challenges head-on and emerged stronger and wiser. You're passionate about driving people and process development. You're a team player with a talent for problem-solving and collaboration. Integrity is your middle name, and you always act in the best interest of the company. You hold a bachelor’s degree in accounting, finance, or a related field.   What We Offer Join a dynamic team of professionals in a diverse and global environment. You will either be based in Volvo CE's new Headquarters in Eskilstuna or close to the Volvo Group headquarters in Gothenburg. Regardless of location, you'll have the opportunity to work alongside talented colleagues who share your values. With a strong mandate to lead and innovate, you'll have the freedom to make a real impact on the future of finance at Volvo CE. Ready to Join Us? If this sounds like the opportunity you've been waiting for, we want to hear from you! Get in touch today to take the first step toward a rewarding career at Volvo CE. In your application, tell us about your most successful collaboration and the bravest decision you've made in the last year. We can't wait to hear from you! Your application You register your application at www.norenlindholm.se or via the button below. For more information, please contact Marie Lindholm +46 70-77 88 156 [email protected] or Anna Hemmingsson +46 70778 81 35, [email protected]. We look forward to your application no later than 2nd of June. Selection and interviews are carried out continuously. Please note that the position can be filled before the application deadline. All applications will be treated confidentially. Welcome to Volvo CE!

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
INTERIM REDOVISNINGSCHEF

Vi söker nu en interim Redovisningschef för att överlappa ett rekryteringsglapp. Start: Så snart som möjligt med viss flexibilitet för rätt person Längd: 6 månader med möjlighet till förlängning Plats: Centrala Stockholm men viss möjlighet till arbete på distans. Om Rollen I rollen som Redovisningschef arbetar du nära några kollegor i redovisningsteamet och du rapporterar direkt till CFO. I rollen förväntas du att vara väldigt operativ och du behöver vara trygg och helt självständig i bokslutsarbete med självständigt ansvar över rapportering. Förutom att leda och fördela resurserna interna i gruppen kommer du att ha det övergripande ansvar för den löpande bokföringen samt månadsbokslut och årsbokslut. Varje månad kommer du att ha en genomgång samt rapportering till CFO. Det förekommer även kontakt med revisorer och myndigheter. Är detta du? Vi ser att du som söker har arbetslivserfarenhet om minst 5 år, gärna från en liknande position. Det är fördelaktigt om du har goda kunskaper i engelska och är systemintresserad. Vidare ser vi att du är van att verka i en föränderlig arbetsmiljö och har mycket goda kunskaper i Excel. Som person är positiv, social och proaktiv med en doer-mentalitet. Du trivs med högt tempo i en föränderlig omvärld. Du är trygg i din kompetens och ledarskap och har förmågan att coacha och entusiasmera dina kollegor. People of Finance People of Finance, en fortsättning på Talents of Sweden, är en rekryteringspartner som tar ett helhetsansvar i processen – från behovsanalys och kompetensinventering till att den rätta personen är på plats och presterar optimalt. Konsultföretaget Talents of Sweden har under 10 år byggt upp starka relationer med våra kunder och via en verksamhetsöverlåtelse från Talents of Sweden jobbar People of Finance vidare med våra partner företag. Våra kunder ser oss som pålitliga rådgivare, och många har vi haft långvariga samarbeten med. Vi delar gärna med oss av hur vi kan skräddarsy våra tjänster för att möta era specifika behov och utmaningar.  Vi svarar gärna på frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. Sökord: redovisningchef, redovisningskonsult, redovisning, controller, k3, redovisningsekonom, accounting, accountant, redovisningsbyrå, jobb, rekrytering

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Redovisningschef

Vill du arbeta inom redovisning och ledarskap i ett internationellt bolag med stolt företagskultur. Då har vi ett spännande arbete att erbjuda! Arbetsuppgifter Som Redovisningschef på Gränges i Finspång har du personal- och verksamhetsansvar för redovisningsteamet som består av fem medarbetare. Du har ett övergripande ansvar för bolagets redovisning och finansiella rapportering, där du organiserar redovisningsarbetet och säkerställer kvaliteten i rapporteringen. Du har även ansvar för att säkerställa räkenskaper, balansräkning och bokslut. Att kontinuerligt leda, driva och implementera förbättringar av redovisningsarbetet och dess processer ingår också i din roll. Du hanterar även bolagets kontakter med myndigheter, revisorer, försäkringsbolag och skatterådgivare, gällande redovisningsfrågor. Vem är du? Vi söker dig som har en civilekonomutbildning. För att lyckas i rollen som Redovisningschef på Gränges ser vi att du har erfarenhet av arbete i ledande roller inom redovisningsområdet och du har goda kunskaper inom regelverk och lagar gällande redovisning och finansiell rapportering. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och i skrift. Eftersom tjänsten innebär arbete i komplexa system ser vi att du har mycket god IT- och systemvana samt är bekväm med att arbeta systemorienterat i stor omfattning. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomiarbete på tillverkande internationella bolag. Om du har erfarenhet av systematiskt förändrings- och förbättringsarbete eller projektledning, ser vi det som ett plus.  Din noggrannhet och din struktur skapar ett processorienterat och målfokuserat arbetssätt. Du bygger hållbara samarbeten och skapar engagemang genom ditt förtroendeingivande sätt och din tydliga kommunikation. Som chef ger du dina anställda rätt förutsättningar för att de ska kunna utföra sina arbetsuppgifter och nå gemensamt uppsatta mål. I din ambition strävar du alltid efter förbättringar och du drivs av att lära dig nya saker. Vad vi kan erbjuda Vi erbjuder en spännande möjlighet att vara en del av vårt team och bygga upp och leda vår redovisningsavdelning. Du kommer att ha möjlighet att påverka och driva förändringar i organisationen. Med dina goda ledaregenskaper och förmåga att bygga hållbara team kan du vara med och forma framtiden för vår verksamhet på Gränges. Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi vill få din ansökan så snart som möjligt eftersom urval sker löpande, dock senast 2024-06-10. Har du frågor kring tjänsten är Du varmt välkommen att kontakta Karl Kullerback, VP Finance, på telefon 0733-140665 eller via mail [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Redovisningschef till Capio S:t Görans Sjukhus

Capio S:tGörans Sjukhus På Capio S:t Görans sjukhus arbetar du i händelsernas centrum, på ett ”lagom” stort sjukhus med stark vi-känsla, cirka 2 500 stolta medarbetare och nöjda patienter. Vi är ett sjukhus med hög kvalitet, väl fungerande organisation med korta beslutsvägar och chefer som är närvarande i vardagen. Vi vill alltid utvecklas, ge en bättre och effektivare vård till patienterna men också ta hand om dig, ta tillvara dina idéer, din kompetens och hjälpa dig att utvecklas. Om ossVi är idag 9 personer som arbetar på redovisningsavdelningen på Capio S:t Görans Sjukhus. Teamet som du kommer leda består av redovisningsekonomer/controller, systemekonom samt ett reskontrateam. Vi sitter i en av sjukhusets nybyggda lokaler på S:t Görans Sjukhusområde där vi har nära till verksamheten och alla våra kollegor. Vår vardag präglas av att vi arbetar på ett akutsjukhus med många kontaktytor och ibland snabba beslut och förändringar. Redovisningsavdelningen jobbar i stort sett helt digitalt och vår utveckling kring detta fortsätter löpande. Om rollenSom redovisningschef kommer du att leda och vara chef för redovisningsavdelningen samt ansvara för sjukhusets ekonomiska redovisning. Varje månad förser du sjukhusets ledning och kliniker med korrekta bokslut som grund för analys och uppföljning av verksamheten. Du kommer vidare att utveckla redovisningsprinciper och rutiner samt ansvara för att rapportering av månads- och årsbokslut görs till koncernens huvudkontor enligt uppsatta riktlinjer och tidplaner. Som redovisningschef arbetar du både operativt och strategiskt. I rollen som redovisningschef ingår bla nedan arbetsuppgifter: Personalansvar för 8 medarbetare Ansvar för den löpande bokföringen samt säkerställa att företagets redovisning följer gällande lagar och regler Kvalitetssäkra månads- och årsbokslut enligt K3 legalt samt IFRS till koncernen samt säkerställa att uppsatta tidplaner följs Rapportering av bokslut, budget och prognos i koncernredovisningssystemet Aaro Kvalitetssäkra momsredovisning och skattedeklarationer som upprättas av medarbetare på redovisningsavdelningen Kvalitetssäkra årsredovisningar som upprättas av medarbetare på redovisningsavdelningen Utveckla och implementera effektiva och standardiserade redovisningsprocesser samt säkerställa att dessa efterlevs I din roll kommer du att hålla medarbetar- och lönesamtal samt bidra till kompetens- och förbättringsutveckling för teamet. Du stöttar medarbetarna för ständig utveckling och leder teamet mot uppsatta mål. Du kommer att ha ett stort nätverk internt på sjukhuset där du kommer samarbeta nära övriga stabsfunktioner och klinikcontrollers. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor som arbetar med redovisning på övriga koncernbolag. Du kommer även ha kontakt med revisorer och andra externa parter. Du kommer att vara direkt underställd Ekonomichef. Vi erbjuder digEn arbetsplats där vi ständigt utvecklar vår verksamhet. För oss är det viktigt att du som chef känner att du har den kunskap och det stöd du behöver för att kunna ta dig an dina ansvarsområden samt stötta medarbetarna. Därför arbetar vi ständigt med kompetensutveckling i form av olika forum samt utbildningar som du får delta på. Vi erbjuder dig även • Friskvårdsbidrag samt tillgång till vår förmånportal Benify • Fri tillgång till vårt gym • En välfungerande supportorganisation • Ledarskapsutveckling • Tryggheten i att ha en stor organisation i bakgrunden som stöd • Ansvar, mandat och frihet Om digVi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande med kvalificerade kunskaper inom redovisning och har flerårig erfarenhet av att leda ett större företags ekonomiavdelning med personalansvar. Du är prestigelös, öppen och utåtriktad och har förmåga att arbeta i en organisation som präglas av mycket högt tempo och förändringar. Du är noggrann och har sinne för detaljer. Arbetet innebär många kontaktytor internt och externt och du ska därför ha lätt för att samarbeta och kommunicera. Du har ett intresse av ledarskap och tycker om att vara chef. Då vårt koncernspråk är engelska behövs goda kunskaper, framförallt i att läsa och förstå engelska. Vi lägger stort vikt vid personliga egenskaper. AnsökanVi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Som en del av rekryteringsprocessenanvänder vi oss av personlighets- och logiktest. Varmt välkommen med din ansökan! Publicerat: 2024-05-13 Sista ansökningsdag: 2024-06-16 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

13 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Koncernredovisningschef för Mariestads kommunkoncern

Mariestads kommun har en intressant utveckling framför sig med kommande stora industrietableringar som kommer innebära stora möjligheter med nya arbetstillfällen och ett blomstrande näringsliv. Visionen är att befolkningen ska öka från drygt 24 000 till 40 000 invånare 2040. Med anledning av detta har ett arbete påbörjats med uppbyggnaden av en bolagskoncern i Mariestad. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Koncernredovisningschef ansvarar du för att säkerställa att Mariestads kommunkoncern har redovisnings- och inköpsprocesser av hög kvalitet. Kvalitetssäkring av kommunens in- och utdata är primärt din uppgift samt att säkerställa att Mariestads kommunkoncern upprätthåller en rättvisande redovisning. Du ansvarar för koncernövergripande rapportering med finansiella nyckeltal, delårsrapporter och årsredovisning, både i kommunen och bolagskoncernen samt den sammanställda redovisningen för kommunkoncernen. Du ansvarar för totalt åtta medarbetare som arbetar som redovisningsekonomer, inköpscontroller, e-handelsansvarig och en ekonomiassistent. Arbetet med delårsrapporter och årsredovisningen sker i samarbete med andra funktioner inom avdelningen och tillsammans ansvarar ni för den finansiella analysen och verksamhetsuppföljning. Redovisningsenheten har även ett antal externa uppdrag där de ansvarar för redovisning och bokslutsarbetet för andra aktörer. Som koncernredovisningschef ansvarar du för att leda medarbetarna inom redovisningsenheten. Du ansvarar för att det finns tydliga och dokumenterade processer och rutiner samt en väl fungerande intern kontroll inom ditt ansvarsområde. Du har systemansvar för ekonomisystemet samt övriga system inom redovisnings- och inköpsområdet.¨ Då organisationen står inför stora förändringar kan även uppdraget som koncernredovisningschef komma att utvecklas över tid. Du rapporterar till ekonomichefen som har huvudansvar för ekonomiprocesserna inom Mariestads kommunkoncern. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen inom ekonomiområdet. Civilekonom eller motsvarande. Flerårig erfarenhet av redovisning i kommunal verksamhet är ett krav. Har du erfarenhet av arbete med kommunala bolag och arbete på kommunkoncernnivå är det meriterande. Erfarenhet av arbete med revision är meriterande. Du har erfarenhet av att leda medarbetare mot gemensamma mål och har förmågan att skapa en trygg arbetsmiljö med ett öppet klimat. Du har god förmåga att skapa tillit och delaktighet bland medarbetarna för att ge förutsättningar för alla att ta ansvar. Du är tydlig i ditt sätt att leda är, trygg med att fatta beslut och ser till att besluten genomförs. Som person är du analytisk, noggrann och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta, har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du har förmåga att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete. Du har förmågan att driva utveckling, hitta lösningar och nå resultat. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

13 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Redovisningschef med intresse för processeffektivisering

Har du ett stort intresse för system och processeffektivisering? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi på Vindex söker just nu en Redovisningschef till ett interimsuppdrag. Uppdraget startar så snart som möjligt och beräknas pågå i cirka ett halvår. I rollen kommer du att leda redovisningsteamet och aktivt arbeta med effektivisering av nuvarande processer. Placering: Söderort Huvudsakliga arbetsuppgifter som redovisningschef Leda och fördela ut arbete inom redovisningsteamet Personalansvar Leda förbättringsarbete för processer och system Arbetsresor till Polen Kvalifikationer och personliga egenskaper För den här rollen söker vi dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och tidigare arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har ett stort intresse för processutveckling och har i dina tidigare roller arbetat just med det. I det här uppdraget kommer du att resa regelbundet till kontoret i Polen, det är därför starkt meriterande om du kan tala polska men även tyska. Dessutom tror vi att du kommunicerar tydligt och effektivt på såväl svenska som engelska, i tal och skrift. Som person är du trygg i din kompetens och trygg i att leda ditt team mot uppsatta mål. Du har en flexibel inställning och uppskattar resor i tjänsten. Dessutom är du nytänkande som i sin tur leder till bolagets fortsatta utveckling och effektivisering! Sök rollen idag! Kan denna roll vara något för dig? Vid intresse, skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer MNRC2593. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Melina Nilsson ([email protected], 076-209 99 20) vid fler frågor kring rollen. Vad vi erbjuder Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Om Vindex Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningschef? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Koncernredovisningsansvarig till Mimir Invest

Om bolaget: Mimir Invest är specialiserade på industriella carve out affärer där större bolag avyttrar ”icke kärnverksamheter” som bedöms ha större förutsättningar att nå sin fulla potential i en fokuserad miljö. Värdeskapandet bygger på rätt instegspris i kombination med Mimirs förmåga att skapa operational excellence samt att driva lönsam tillväxt i bolagen. Alla anställda på Mimir Group arbetar mot visionen om att göra världen till en bättre plats. Deras slutmål är att hjälpa sina företag att bli det bästa de kan vara över alla dimensioner som ingår i att vara ett ansvarsfullt och hållbart företag. De tror att visionen är lika utmanande som den är motiverande. Närheten till sina portföljbolag, där teamet arbetar praktiskt tillsammans med de företag de äger, möjliggör förverkligandet av visionen. Mimir har idag drygt 10 portföljbolag med sina respektive koncerner flera i många länder och en sammanlagd omsättning på 5 miljarder SEK. Bolagen har förvärvats från bl.a Metso, StoraEnso, Wertsilä, Saint Gobain och Epiroc. Rollöversikt: Som Koncernredovisningsansvarig kommer du att spela en nyckelroll i Mimirs finansfunktion och vara ansvarig för att leda och genomföra koncernredovisningen, koncernkonsolideringen och koncernårsredovisningen inklusive noter enligt K3-standard. Du kommer att arbeta nära CFO och en redovisningsekonom samt andra interna intressenter och portföljbolag för att säkerställa att finansiella rapporter är korrekta, fullständiga och följer regler och bestämmelser. Vidare ansvarstaganden som ligger inom denna roll är att skapa enhetliga och tydliga processer för redovisning, klassificering, koncernkontoplan, samt att se över ett nytt digitalt system för konsolideringen och en intern process för detta. Huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för den övergripande konsolideringsprocessen för koncernens verksamheter, inklusive sammanställning av finansiell information från olika enheter och portföljbolag. Säkerställa att koncernens redovisning följer K3-standarden och andra tillämpliga lagar och regler. Utföra komplexa bokslutsarbeten och hantera eventuella redovisningstekniska frågor som uppstår från revisorer (egna bolag samt investerares revisorer) samt upprätta koncernens årsredovisning inklusive noter. Därutöver vara behjälplig för att upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer för svenska holdingbolag tillsammans med redovisningsekonom. Intern kontroll och övervakning: Utveckla och upprätthålla effektiva interna kontroller och procedurer för att säkerställa noggrannhet och tillförlitlighet i koncernens finansiella rapportering. Samarbeta med andra avdelningar och externa revisorer för att säkerställa en smidig och effektiv konsolideringsprocess. Kommunicera regelbundet med ledningsgruppen och ägare för att rapportera finansiella resultat och analysera resultatutvecklingen. Identifiera möjligheter till effektivitetsförbättringar och automatisering inom redovisningsfunktionen. Driva initiativ för att förbättra arbetsflöden och optimera system och verktyg för att stödja en effektiv koncernredovisningsprocess. Profil: Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på högskolenivå och som har arbetat med liknande uppgifter i 5–10 år. Du har djupgående kunskap om K3-standard och erfarenhet av att arbeta med konsolidering i en internationell miljö, gärna från ett börsnoterat bolag. Du besitter utmärkta analytiska färdigheter och förmåga att kommunicera komplex information på ett tydligt och övertygande sätt. Proaktiv och resultatorienterad med förmåga att arbeta självständigt och hantera flera projekt samtidigt. Du har mycket goda kunskaper i Excel, är van att arbeta i koncernrapporteringssystem och affärssystem. Personliga egenskaper: Du är en person som lockas av miljön i ett entreprenörsdrivet företag med platt organisation och snabba beslutsvägar. Du är självgående, ansvarstagande och har ett eget driv. Du är strukturerad, har en god analytisk förmåga, är noga med detaljer och kan dessutom lyfta blicken och se större sammanhang. Du har god förmåga att kommunicera i hela organisationen både på svenska och engelska. Du är lösningsorienterad och trivs med att bidra till teamets framgångar. Du besitter de mjuka värdena som gör att du kan orientera dig i en organisation med en bred portfölj. Om rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Mimir Invest med konsult- och rekryteringsföretaget Hero. Detta är rekryteringsuppdrag och du kommer att bli anställd direkt av Mimir Invest. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta [email protected].

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024
Redovisningschef med erfarenhet av US GAAP

Har du tidigare arbetat med redovisning i ett amerikanskt bolag och är redo för nya utmaningar? Vi på Vindex söker just nu en Redovisningschef till vår kund. Tjänsten är ett interimsuppdrag på ungefär åtta månader med start omgående. I rollen kommer du att arbeta med rapportering och analyser samt vid behov arbeta hands-on med den löpande redovisningen. Placering: Centrala Stockholm Huvudsakliga arbetsuppgifter Rapportering och analyser Kontinuerlig rapportering till bolagets VD Kvalitésäkra den löpande redovisning Vid behov arbeta hands on med redovisning Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att lyckas i den här rollen behöver du tidigare erfarenhet av US GAAP och arbetat med koncernredovisning. Du är dessutom vass i Excel och kommunicerar flytande på engelska, i tal och skrift. Som person ser vi gärna att du är tekniskt lagd och har ett genuint teknikintresse. Du har ett analytiskt tänk som bidrar till bolagets fortsatta utveckling. Till sist tror vi att du snabbt kan sätta dig i nya arbetsuppgifter och har en prestigelös inställning! Sök rollen idag! Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer EARC2589. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Andolf Haglund ([email protected], 070-759 56 26) vid fler funderingar kring rollen. Vad vi erbjuder Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg. Om Vindex Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningschef? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
REDOVISNINGSCHEF TILL ERIK THUN AB

Erik Thun AB är ett väletablerat familjeägt företag inom rederibranschen, med en lång historia av framgång och tillväxt. Då nuvarande Redovisningschef går i pension söker de en erfaren ersättare som vill vara en del av deras dedikerade team och bidra till deras fortsatta utveckling. Det kommer finnas tid att arbeta parallellt för att introduceras på bästa sätt. Läs mer nedan och sök redan idag! Din vardag Som Redovisningschef kommer du att ha en central roll på deras ekonomiavdelning och ansvara för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i deras redovisningsprocess. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Ansvar för att upprätta kvartals- och årsbokslut tillsammans med finansiella rapporter som årsredovisning för moderbolaget, koncernen och de svenska dotterbolagen Löpande bokföring och redovisning med ansvar för kontoplanens struktur och dess överensstämmelse med försystemet Ansvar för att färdigställa inkomstdeklarationer för bolagen, inklusive skattemässiga åtgärder och regelbunden redovisning av moms Vara delaktig vid finansiella analyser och utredningar, såsom förvärv, försäljningar och resultatutveckling Aktivt delta i koncernens gemensamma projekt med fokus på att förbättra och utveckla processer inom ansvarsområdet, såsom att implementera automatisering och integrera ekonomisystem Vem är du? Som person är du flexibel, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för bokföring och ekonomi. Du är prestigelös, besitter god social kompetens och är självständig i ditt arbete. Krav för tjänsten: Civilekonom eller liknande utbildning Mångårig erfarenhet av liknande uppdrag, med särskild erfarenhet av koncernredovisning Lokalt förankrad med god kännedom om svensk lagstiftning och redovisningsstandarder Engelska, flytande i tal och skrift B körkort Meriterande för tjänsten: Revisionsbakgrund Erfarenhet av större affärssystem Erfarenhet inom shipping samt kännedom om CSRD/ESRS Vill du veta mer? I den här rekryteringen samarbetar Erik Thun AB med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Erik Thun AB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 46 730846816 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-05-22. Om Erik Thun AB Erik Thun AB är moderbolag i Thunkoncernen med huvudkontor i Lidköping. Familjeägt, stabilt och långsiktigt företag som jobbar i olika sektorer med rederi som huvudverksamhet med ca 50 fartyg. Koncernen består av affärsområdena rederi och leasing av flygplan. De omsätter ca 2,3 miljarder kronor och har ca 500 medarbetare i anställning. För mer info besök www.thun.se

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Accounting Manager to Mycronic

Mycronic is a global high-tech company engaged in the development, manufacture and marketing of production equipment with high precision and flexibility requirements for the electronics industry for over 40 years. Today we continue to grow and serve customers in an expanding variety of industries. We achieve sustainable and profitable growth both organically and through acquisitions. We look back on a successful 2023, with record-strong sales and earnings. This year we are looking forward to our development work yielding exciting new product launches and offering innovative and sustainable production solutions to our customers and thereby enabling the future of electronics. Headquartered in Täby, with more than 2,000 employees and represented in more than 50 countries. Mycronic is listed on Nasdaq Stockholm, Large Cap. About the position We are looking for an Accounting Manager leading a team of 5-6 colleagues in the day-to-day accounting activities and the monthly closing for Mycronic AB. You are a leader as well as a team player with good understanding of accounting in a complex environment and with an interest to drive process improvements. The Accounting Team consists of AP, AR and accounting and is located at the headquarters in Stockholm/Täby, supporting two of Mycronic's divisions and the Corporate Office. Key responsibilities: * Leading the daily accounting work, AR and AP included, and monthly closing of the parent company. * Responsible for the monthly, quarterly and annual reporting to head office. * Responsible for tax and VAT controls and filing. * Participate in the work to streamline accounting processes for the parent company to create synergies, process improvements and cost efficiency. * Overview compliance with company's policies, guidelines and accounting principles. * Develop, document, and monitor internal controls for the parent company. * Participate in cross functional projects as a representative for the accounting team. Who you are and what you will need to succeed Are you ready to help shape the future with us? Mycronic is the right place for you if you are driven to achieve results and have a positive, open attitude. Success in this role requires a self-going attitude and ability to plan, prioritize and organize work. You are ready to take on a leading role with leadership skills. Frequent interactions with others around the organization mean you should be dedicated with a high level of personal responsibility. Qualifications: * Sc. or B.Sc. in Business Administration or similar, preferably with major in accounting * Minimum 5 years' relevant experience * Previous work experience from international company * Good accounting knowledge * Experience of production and/or inventory accounting * Knowledge of tax and VAT rules and regulations * Excellent communication skills in both Swedish and English How to apply If you are interested in this position, you can contact responsible recruitment consultant Therese Thunström at Jefferson Wells Finance, [email protected]. Application for the position is done through the application link by attaching CV. We are looking forward to your application as soon as possible, as we will get in contact with candidates continuously. Looking forward to receiving your application! A culture of collaboration and personal growth At Mycronic, we love what we do, but most importantly who we do it with. Because to us the relationships we have with our customers and each other are the keys to success. Take part in the excitement of working with innovative people and global businesses who are elevating today's standards in modern electronics. Share in the responsibility of bringing great ideas to life within an inclusive culture that not only promotes personal growth and embraces diversity but depends upon it. Here you are expected to have a voice and will be encouraged to get involved. It's this very mindset that empowers our people to make a positive difference for a broad range of businesses, society and the planet - every day. Click to learn more about Mycronic and what it's like to work with us https://www.mycronic.com/career/

6 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024