Reklamationshandläggare

Sök bland 2 lediga jobb som Reklamationshandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Reklamationsansvarig till Beijer, Logent

Om Logent:Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett unikt och brett tjänsteutbud där vi strävar efter ständiga förbättringar genom robusta operativa processer och fokus på starkt ledarskap. Vi är på en häftig tillväxtresa och ser ett fortsatt starkt intresse för våra tjänster. Logent har nu fått äran att etablera och driva Beijer Byggs nya centrallager i Eskilstuna. Det nya lagret är en 65 000 kvadratmeter stor byggnad som inkluderar den senaste tekniken. På ett innovativt sätt kombinerar vi ett konventionellt lager med automationslösningar för att uppnå en oslagbar servicenivå. Vi tar hand om våra anställda och erbjuder alla medarbetare trygga anställningsförhållanden och marknadsmässiga löner. Resan som anställd kan börja på olika orter i olika delar av vårt bolag där vi nu 2023 är ca 3800 anställda i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna. Din nya tjänst: Som reklamationsansvarig så är du en viktig del i samarbetet mellan Logent och Beijer Bygg. Du analyserar och hanterar eventuella avvikelser som uppstår i godsflödena från leverantörer till centrallagret och från centrallagret ut till kund. Du involverar dina medarbetare på sajt och initierar kontinuerligt proaktiva lösningar för att minska antalet reklamationer. Du är en spindel i nätet och kommer att ha nära samarbete med flertal funktioner på sajt men också Beijer Byggs avdelning för logistiksupport. Arbetsuppgifter/ ansvarsområde: Driva ärendehantering av reklamationer i Beijer Byggs ärendehanteringssystem Reklamationshantering i WMS Analys av reklamationer och arbetsprocesser i syfte att minska antalet reklamationer Kundkontakt och deltagande i möten kopplade till reklamationer / processutveckling Erfarenhet/egenskaper: Systemkunskap WMS / ärendehanteringssystem Datadriven Analytisk Detaljstyrd Ägandeskap/Ansvarstagande Kundvana Pedagogisk - Skapa och implementera processer både teoretiskt och praktiskt Sinne för felsökning Förståelse av NSAB regelverk kring reklamationer, returer och förseningar Fraktsedelhantering vid skador och förlorat gods Erfarenhet av byggvaror är meriterande Vad erbjuder vi? Välkommen till en unik möjlighet att vara med och på en spännande och utvecklande resa på en nybyggd modern arbetsplats som inkluderar bland annat elbilsladdning och gym Kom ombord du också, det blir en rolig resa! Vi tycker om ett högt tempo och bidrar aktivt med bra energi och engagemang både till kollegor och kunder. Vi har kul på jobbet, är flexibla och ställer alltid upp för varandra. Tjänsten är på heltid på plats i Eskilstuna, du rapporterar till Operations Development Manager. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Reklamationshantering

Hej vi söker en anställd för att hantera reklamationer. Det handlar om att svara i telefon samt att säkerställa att reklamationerna når ut till berörd part.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024