Reservdelschef

Sök bland 3 lediga jobb som Reservdelschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Logistik- & Inköpschef till Gesab

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att skapa struktur, god lagerstyrning och optimering lika mycket som du brinner för att skapa en god miljö för dina medarbetare? Då kan det vara just dig vi söker! Gesab, Garage Equipment Service AB arbetar med försäljning, service och installation av verkstadsutrustning i Sverige och Finland. Vi rekryterar nu en Inköp- & Logistikchef till vårt centrallager i Vallentuna varifrån leveranser till såväl Sverige som Finland skickas. Rollen är av operativ karaktär där du tillsammans med dina två medarbetare arbetar för att säkerställa kvalitét och precision i leveransprocessen. Du kommer huvudsakligen arbeta med att: *Leda och fördela arbetet för dina två medarbetare, vilka du även har personalansvar för *Delta i det operativa arbetet såsom in- och utleveranser, arbete med artikelregister, inventering samt granskning och kontering av fakturor *Övervaka lagersaldon lägga beställningar på både lagervaror och sålda produkter i samråd med säljarna *Utvärdera och effektivisera arbetssätt och processer *Sköta leverantörskontakter och avtalsförhandlingar *Analysera budgetavvikelser, kostnader, lagervärde och omsättningshastighet *Tillsammans med ekonomichef och huvudkontoret i Finland se över och optimera lagernivåer Din Profil För att matcha profilen har lång erfarenhet inom lager och trivs i en operativ roll. Du har full koll på allt som händer på lagret och förstår vikten av att vara närvarande i det dagliga arbetet. Vidare har du kunskap eller intresse för tekniska produkter samt har en god systemvana. Tidigare erfarenhet av ledarskap och leverantörs kontakt är starkt meriterande, men inte ett krav. Har du en stark vilja och driv att utveckla och att utvecklas tror vi att du kan bli lyckosam i rollen. Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Truckkort är meriterande. Vi har en prestigelös och familjär kultur och kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Är du en positiv, lösningsorienterad och självdriven person som trivs i en platt organisation där du ges möjlighet till stort eget ansvar kommer du att trivas bra hos oss! Du erbjuds ett utvecklande arbete i ett tryggt och stabilt företag med snabba beslutsvägar. Vi värdesätter ett förhållningssätt med entreprenörsanda och du kommer ges utrymme att tillsammans med ditt team hitta de bästa vägarna framåt. Om företaget Gesab, Garage Equipment Service AB, är en del av STG Group med verksamhet i Sverige och Finland. Gesab har mer än 30 års erfarenhet av försäljning, service och installation av verkstadsutrustning till de professionella bil-, buss och lastbilsverkstäderna samt bilprovningsanläggningar i bägge länderna. Vi erbjuder våra kunder hjälp med planering och val av verkstadsutrustning i samband med ny- eller ombyggnation, från en enkel idéskiss till färdigt verkstadskoncept. I vårt breda sortiment finns bara kvalitetsprodukter från de mest framträdande europeiska tillverkarna och vårt mål är att alltid leverera en optimal anpassad lösning där kunden får bästa kvalitet och totalekonomi för sin investering. Med huvudkontor och centrallager i Vallentuna borgar vi för en god personlig service och korta leveranstider till både Sverige och Finland. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Elin Karlsson, tel. 073 504 78 31. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Logistik- & Inköpschef till Gesab

Arbetsbeskrivning Motiveras du av att skapa struktur, god lagerstyrning och optimering lika mycket som du brinner för att skapa en god miljö för dina medarbetare? Då kan det vara just dig vi söker! Gesab, Garage Equipment Service AB arbetar med försäljning, service och installation av verkstadsutrustning i Sverige och Finland. Vi rekryterar nu en Inköp- & Logistikchef till vårt centrallager i Vallentuna varifrån leveranser till såväl Sverige som Finland skickas. Rollen är av operativ karaktär där du tillsammans med dina två medarbetare arbetar för att säkerställa kvalitét och precision i leveransprocessen. Du kommer huvudsakligen arbeta med att: *Leda och fördela arbetet för dina två medarbetare, vilka du även har personalansvar för *Delta i det operativa arbetet såsom in- och utleveranser, arbete med artikelregister, inventering samt granskning och kontering av fakturor *Övervaka lagersaldon lägga beställningar på både lagervaror och sålda produkter i samråd med säljarna *Utvärdera och effektivisera arbetssätt och processer *Sköta leverantörskontakter och avtalsförhandlingar *Analysera budgetavvikelser, kostnader, lagervärde och omsättningshastighet *Tillsammans med ekonomichef och huvudkontoret i Finland se över och optimera lagernivåer Din Profil För att matcha profilen har lång erfarenhet inom lager och trivs i en operativ roll. Du har full koll på allt som händer på lagret och förstår vikten av att vara närvarande i det dagliga arbetet. Vidare har du kunskap eller intresse för tekniska produkter samt har en god systemvana. Tidigare erfarenhet av ledarskap och leverantörs kontakt är starkt meriterande, men inte ett krav. Har du en stark vilja och driv att utveckla och att utvecklas tror vi att du kan bli lyckosam i rollen. Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Truckkort är meriterande. Vi har en prestigelös och familjär kultur och kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Är du en positiv, lösningsorienterad och självdriven person som trivs i en platt organisation där du ges möjlighet till stort eget ansvar kommer du att trivas bra hos oss! Du erbjuds ett utvecklande arbete i ett tryggt och stabilt företag med snabba beslutsvägar. Vi värdesätter ett förhållningssätt med entreprenörsanda och du kommer ges utrymme att tillsammans med ditt team hitta de bästa vägarna framåt. Om företaget Gesab, Garage Equipment Service AB, är en del av STG Group med verksamhet i Sverige och Finland. Gesab har mer än 30 års erfarenhet av försäljning, service och installation av verkstadsutrustning till de professionella bil-, buss och lastbilsverkstäderna samt bilprovningsanläggningar i bägge länderna. Vi erbjuder våra kunder hjälp med planering och val av verkstadsutrustning i samband med ny- eller ombyggnation, från en enkel idéskiss till färdigt verkstadskoncept. I vårt breda sortiment finns bara kvalitetsprodukter från de mest framträdande europeiska tillverkarna och vårt mål är att alltid leverera en optimal anpassad lösning där kunden får bästa kvalitet och totalekonomi för sin investering. Med huvudkontor och centrallager i Vallentuna borgar vi för en god personlig service och korta leveranstider till både Sverige och Finland. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Elin Karlsson, tel. 073 504 78 31. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
RESERVDELSCHEF - Svenstigs Lastbilar AB

Svenstigs Lastbilar AB är auktoriserade återförsäljare av Scanias lastbilar. Vi finns representerade i Värnamo & Smålandsstenar. Huvudkontoret finns i Värnamo och vi finns även i Smålandsstenar. Vid vår Scania-anläggning i Värnamo och Smålandsstenar finns försäljning och service av lastbilar och släp samt en specialiserad bussverkstad. Totalt har Svenstigs koncernen ca 160 anställda, varav ca 35 arbetar inom Scania-verksamheten, och omsätter ca 250 Mkr varav koncernen ca 1,3 mdr. Svenstigs är kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 och miljöcertifierade enligt ISO 14001. www.svenstigs.se Bli en viktig kugge i vårt fantastiska team på Svenstigs Lastbilar! Har du förmågan att skapa ett effektivt flöde i en avgörande del av företagets affär och kundupplevelse? Svenstigs Lastbilar AB söker en Reservdelschef med erfarenhet inom lagerhantering och effektiv materialförsörjning. Rollen är central för vår verksamhet och innebär ansvar för att säkerställa att mekanikerna har rätt delar i rätt tid för att effektivt serva våra kunder. Dessutom innebär rollen ett övergripande ansvar för reservdelsaffären inklusive däck. Ansvarsområden: • Ansvarig för prissättning av reservdelar och att effektivt hantera beställningar för att säkerställa tillgängligheten av nödvändiga delar. • Bevaka lagerbalans, utföra lagerstyrning och uppdatera systemen för att säkerställa optimal lagerhantering. • Se till att mekanikerna har tillgång till de nödvändiga delarna vid rätt tidpunkt för att stödja verkstadens effektivitet. • Ansvarig för fakturering av levererade delar och genomförande av regelbundna inventeringar för att säkerställa lagrets korrekthet. • Stödja verkstadens behov och förstå verkstadsflödena för att säkerställa en smidig serviceprocess för våra kunder. • Sköta kontakter med leverantörer och hantera kontering samt attestering av fakturor för stora mängder. • Utveckla individerna i teamet och främja en proaktiv försäljningskultur genom affärsutveckling och kampanjer. • Ha övergripande ansvar för däckhantering, stödja säljare i bilaffärer och effektivisera processer genom användning av ny teknik genom bl a digitalisering Som Reservdelschef blir du en nyckelspelare i vår verksamhet och ingår i en dynamisk ledningsgrupp tillsammans med sektorchef, försäljningschef och verkstadschef. Vem är du? Du har erfarenhet inom lagerhantering och materialförsörjning. Kanske har du erfarenhet från vår bransch, vilket är positivt, men du kan också fått din kunskap i en annan bransch med samma fokus på service, materialförsörjning och effektiv lagerstyrning. För att lyckas i rollen har du lätt för digitala verktyg och system för lagerstyrning. Du gillar att ta ansvar och har förmågan att se utvecklingsmöjligheter i verksamheten, delegera och utveckla andra i teamet. Som person är du driven, serviceinriktad med god social förmåga i interna samarbeten samt i kontakter med kunder och leverantörer. Ditt arbetssätt är kvalitetsmedvetet och du gillar att skapa en vinnande struktur och ordning. Vi är framgångsrika med ett av marknadens starkaste varumärken. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas både personligt och professionellt. Välkommen med din ansökan! I denna rekryteringen samarbetar Svenstigs Lastbilar AB med FSK People. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 0370-302501. Ansök på www.fskpeople.se. Vänta inte för länga med din ansökan då vi gärna jobbar löpande med processen.

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024