Speditionstjänsteman

Sök bland 2 lediga jobb som Speditionstjänsteman och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare inom logistik till kund i Finspång!

Arbetsbeskrivning Vi söker nu efter en Logistik Projektledare för arbete hos en av våra stora kunder i Finspång! Du kommer att hos kunden arbeta i deras Service-projektorganisation där du kommer att ansvara för att säkerställa att rätt delar finns på rätt plats i rätt tid. Avdelningen fokuserar på att samordna och leverera alla materialleveranser, inklusive verktyg, instrument och reservdelar, till gasturbininspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen. Rollen som Logistik Projektledare innebär varierande arbetsuppgifter, inklusive både långsiktigt och kortsiktigt planerade leveranser. Du kommer att samarbeta med många olika parter, både internt, externt och globalt. Som Logistik Projektledare är du en viktig del av projektteamet och har en central roll i att rapportera, planera och samordna leveranser av delar och reparationer. Viktiga egenskaper som är utmärkande för det team du kommer att tillhöra är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och förmåga att agera i förväg. Som person ser vi att du besitter en god planeringsförmåga och är mycket strukturerad. Låter detta som nästa steg i din karriär? Skicka in ditt CV direkt! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss på Randstad, Ansvarsområden I denna roll innefattas följande huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:  Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende material leveranser, leverans av verktyg och instrument för standardinspektioner alternativt modifieringar och stora reparationer. samt leveransbevakning. Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten. Ansvar för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare. Ansvarar för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerställa hög leveranssäkerhet, inom givet ansvarsområde. Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition. Jobba med ständiga förbättringar och representera leveranskoordinering i ett eller flera gränssnittsforum. Kvalifikationer Som sökande för rollen ser vi att du: Eftergymnasial utbildning inom logistik alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Har goda kunskaper i svenska och engelska. Har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt. Är en lagspelare och har lätt för att jobba inom samt över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner. Gärna besitter kunskaper i SAP. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Planerare

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet inom logistik såsom planering, samt administration med fakturering?  Vi söker dig som har ett intresse av att nyttja dina kunskaper, utvecklas och lockas av att få gå in som konsult hos våra kunder.  Just nu har vi ett spännande uppdrag inom administration och logistik.  Vi erbjuder dig en möjlighet att ta anställning som konsult för att såväl bredda som fördjupa dina kunskaper och bygga ett starkt CV. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Administration inom fakturering Planering av tekniker  Kundregister Uppföljning av teknikers arbete  Kvalifikationer Akademisk examen eller motsvarande inom logistik. Ett par års erfarenhet av liknande tjänst. Erfarenhet inom fakturering och administration. Erfarenhet av planering. Mycket goda kunskaper i Officepaketet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

26 februari 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024