Transportadministratör

Sök bland 16 lediga jobb som Transportadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarjobb som Transportadministratör/Center Clerk - UPS Jönköping

UPS paketcenter i Jönköping söker Transportadministratör/Center Clerk för sommaren 2024. Som Transportadministratör/Center Clerk på Inhouse Operations arbetar du med flera olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare och trivs med sociala kontakter och högt tempo. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer arbeta med hantering av paket, t.ex processa adressändringar samt bemanning av kundmottagningen. Att koordinera leverans och upphämtning av paket förekommer också. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo varpå det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Vi söker dig som: har intresse för service och god ansvarskänsla är noggrann och flexibel har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT Om tjänsten: Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid med start maj/juni till och med augusti. Arbetsplats: Jönköping Arbetstid: 40 timmars arbetsvecka, måndag-fredag. Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret. Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag!

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Transportadministratör/Center Clerk - UPS Västerås

UPS paketcenter i Västerås söker efter en Transportadministratör/Center Clerk. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Huvudsakliga ansvarsområden: Som Transportadministratör/Center Clerk hjälper du chaufförer att lösa problem som kan uppstå i samband med paketleveranser eller hämtningar. Det kan till exempel handla om vägbeskrivningar eller portkoder. Du kommer även följa upp exportens arbete och kontakta kunder för eventuell saknad information. Utöver detta kommer du att ha hand om förlorade och skadade paket (tracers & damages) samt uppföljning och registrering av leveranser. I arbetet ingår även rapportering och analyser gällande vår service och kvalitetsmål. Vi söker dig som: Har ett intresse för service och god ansvarskänsla Är noggrann och flexibel Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo Har goda datakunskaper, framförallt i Officepaketet Upplysningar om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning. Start omgående enligt överenskommelse. Arbetsplats är i Västerås. Kontorstid med 40 timmars arbetsvecka, måndag-fredag. Kollektivavtal finns med Unionen. Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret. Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag!

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb som Transportadministratör/Center Clerk - UPS Malmö-Sturup

UPS paketcenter i Malmö söker Transportadministratör/Driver Check In-Clerk till sommaren. Som Transportadministratör/Driver Check In-Clerk på Inhouse Operations arbetar du med många olika arbetsuppgifter. Du arbetar tillsammans i ett team så i denna tjänst krävs det att du är en lagspelare. Du förväntas vara flexibel och ska kunna gå in och arbeta på samtliga positioner där behov finns och vara beredd att lära dig nya uppgifter löpande. Du kommer främst arbeta med hantering av paket, processa adressändringar samt bemanning av kundmottagningen. Tjänsten kan innebära lyft av paket och ofta sker arbetet under ett högt tempo var på det krävs att du kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Vi söker dig som: har intresse för service och god ansvarskänsla är noggrann och flexibel har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo har goda kunskaper av MS Office, förstår teknologi och IT Om tjänsten: Tjänsten är ett sommarvikariat på heltid med start i början av juni till och med slutet av augusti. Arbetstiderna är måndagar till fredagar mellan klockan 16:00-01:00. Lön och villkor enligt kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet. Vi rekryterar löpande, sök därför tjänsten redan idag!

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Transportkoordinator/Speditör till Westinghouse

Vill du arbeta för ett världsledande företag inom kärnteknik? Vi söker för Westinghouse Swedens räkning en operatör som vill arbeta med hantering av restmaterial på bränslefabriken i Västerås. Vi söker nu efter en Transportkoordinator/Speditör till Westinghouse! Ansvarsområden Enheten Transport och Logistik (BIL) ansvarar för inkommande och utgående radioaktiva transporter, transportemballage och myndighetskontakter för tillstånd och certifikat, samt lagerhållning av uran. Nu söker vi en ansvarstagande personer med servicekänsla som trivs i ett högt tempo med mycket kontakter både internt och externt. Arbetsuppgifter Om tjänsten Du kommer att ingå i ett team som jobbar både på kontor och i emballageverkstad. Tjänsten innebär internationell kommunikation inom Westinghouse men även direkt kontakt med externa utländska transportörer och med slutkund. I arbetsuppgifterna ingår: • Koordinering av internationella in- och utleveranser av radioaktiva transporter • Planering, beredning, bokning av transporter och utfärda transportdokumentation • Avisering till myndigheter och kunder • Interna offerter • Budgetering, uppföljning av faktiska transportkostnader • Förbättringsarbete inom ansvarsområdet • Internationell kommunikation • Direktkontakt med externa och utländska transportörer samt med slutkund • Fakturahantering och Inköps order • Tullhantering Import/Export, tulldeklarationer, ATA Carnet, Remburs, Intrastat Utbildning Kvalifikationer: Gymnasieutbildning inom ekonomi/administration och gärna en eftergymnasial utbildning inom spedition/planering/logistik. Erfarenhet av och kunskaper inom liknande arbetsuppgifter. Kunskaper i Office-paketet (främst Excel) samt goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i SAP, nukleär verksamhet eller transport av farligt gods är meriterande. Erfarenhet av internationella transporter är ett krav. Program/systemkunskap SAP Office-paketet Personliga egenskaper Som person är du noggrann, ansvarstagande och har ett högt säkerhetstänk. Du vet vikten av att vara serviceminded och har lätt för att kommunicera och samarbeta med olika personer. Du trivs i ett arbete med tempo och har lätt att anpassa dig och lösa problem som uppstår i arbetet. Språk och nivå Svenska och engelska flytande. Villkor Vi börjar normalt med en visstidsanställning för att både du, vi och kunden ska få chansen att lära känna varandra ordentligt innan vi eventuellt går över till en tillsvidareanställning hos Westinghouse. Du får en fast månadslön och övriga ersättningar enligt teknikavtalet som är det kollektivavtal som vi är anslutna till. För att få rätt kompetens till varje tjänst tillvaratar vi de resurser som finns hos varje individ oavsett kön, ålder, religion, etnicitet, funktionsnedsättning eller sexuell läggning. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Urval sker löpande varför det är viktigt att du inte väntar med din ansökan, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stämmer ovanstående in på dig? Sök tjänsten direkt på www.industriqompetens.se. Om Westinghouse Westinghouse Electric Company är pionjär och världsledande inom kärnkraftsteknologi. Bolaget grundades år 1886 i USA och är idag ett globalt företag med över 10 000 medarbetare i 18 länder. Det svenska bolaget bildades år 1969 som ASEA Atom och integrerades i Westinghouse Electric Company år 2000. Idag har bolaget lång erfarenhet från kärnkraftsbranschen och närmare 1000 medarbetare i Västerås och Täby. Idag levererar den svenska verksamheten kärnbränsle och komponenter samt en bred tjänsteportfölj för både kärnkraftverk i drift samt för reaktorer under avveckling. Läs mer på www.westinghousenuclear.com/sweden

13 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
transportadministratör för uppdrag i Stockholm

Information om uppdraget: I rollen som transportadministratör kommer du att ingå i vår kunds administrativa arbetslag för att stötta organisationen i sommar. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av att svara i mail och telefon om olika transportfrågor, hjälpa chaufförer i deras vardag, sköta kontakten med interna avdelningar så som sälj, kundservice och lager. Tjänsten innebär att du blir anställd av Bemanna24 och blir uthyrd som konsult till vårt kundföretag. Detta söker vi: För att trivas i rollen som transportadministratör ser vi gärna att du har arbetslivserfarenhet inom dessa områden. Du som söker tjänsten bör ha god datavana och kunskap inom Officepaketet. Som person ser vi gärna att du har en god analytisk förmåga samt att du är kreativ och stresstålig i ditt arbetssätt. Du är en lösningsorienterad person som är noggrann av dig och du värdesätter struktur och fokus i ditt dagliga arbete. Vidare har du en hög servicekänsla och känner dig bekväm med att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. Låter detta intressant? Sök då jobbet redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittat rätt kandidat!

11 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
DHL Freight söker: Terminal Administratör

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. Vi söker en sommarvikarie till våran administrativa avdelning under veckorna 25-32 Upplärning sker vecka: 25 Arbetsuppgifter och ansvar I första hand kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter som innefattar , Kund och chaufförskontakt via telefon och över disk, du kommer att hantera kund ärenden via olika web baserade program. Samt paketutlämning på plats. Profil & Bakgrund För att lyckas i den här rollen ser vi att du har: Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Goda systemkunskaper Gärna att du har erfarenhet inom transport/logistik

8 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Godsmottagning/Administratör

NG Metall AB arbetar med cirkulära lösningar i flera affärsområden inom elektronikåtervinning, återbruk av IT/telekom och sekretesstjänster. Genom våra ansvarsfulla och innovativa processer arbetar vi för en hållbar utveckling som på riktigt bidrar till en bättre framtid och en bättre miljö. Företaget ingår i koncernen Norsk Gjenvinning, anläggningen ligger i Katrineholm och är en av Nordens enskilt största anläggningar för elektronikåtervinning. Nu söker vi ytterligare en medarbetare till vår godsmottagning! Om tjänsten Godsmottagningen är bemannad för mottagande av gods och besökare/entreprenör under vardagar. Arbetsuppgifterna består bland annat att planera och boka ankommande och avgående gods till och från anläggningen både inom Sverige och utomlands samt att transportören får med sig rätt dokumentation. Löpande administration i externa och interna system. Övriga arbetsuppgifter kan innebära: · Upprätta och administrera försäljningskontrakt · Löpande kontroll i våra interna system · Delta och planera verksamhetens logistikflöden men produktion · Kundkontakter via telefon · Löpande kommunikation med produktionsledningen Om dig Vi söker dig som har god administrativ vana, ordningsam och serviceinriktad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig med en god kommunikativ förmåga, en bra lagspelare med gott självledarskap. I rollen krävs även god datorvana och att du är flytande i svenska tal som skrift samt att kunna kommunicera på engelska. Du trivs att samarbeta med andra människor, och vid stressade situationer se möjligheter framför problem. Det är viktigt att du kan ha en överblick för arbetsplatsens behov och alltid erbjuda en hjälpande hand där det behövs. Krav; · God datavana i bland annat excel · God kommunikationsförmåga i svenska i tal och skrift · Kommunicera på engelska Inom NG Metall AB är vi ett enat team som ständigt vill utvecklas och där du får plats att växa. Vi tar ansvar för varandra och våra kollegor. Oavsett vad du arbetar med inom företaget så är du en viktig spelare som aktivt bidrar på många plan. Våra anställda får möjlighet att påverka riktningen på vår gemensamma resa. Du kan läsa mer om oss på www.ngmetall.se Intresserad? Du skickar din ansökan till [email protected], skriv ”Godsmottagning” i ämnesraden. I din ansökan vill vi att du har med; - En kort bakgrund och beskrivning av dig själv - Vad du arbetat med sen tidigare Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta produktionschef; [email protected] Urval sker löpande och vi kan därför komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Administratör

Annons för tjänst som administratör hos Jelo Transport AB, 559030-0678 Vi är ett växande speditörsföretag som är känt för vår pålitliga service och höga kvalitet. Med en stark närvaro inom transportbranschen har vi etablerat oss som en välrenommerad aktör inom området. Nu söker vi en administratör som vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta framgång. Placeringsort: Malmö Ansvarsområden: - Hantera och registrera inkommande och utgående fakturor - Sköta korrespondens via telefon och e-post - Uppdatera och underhålla företagets interna system och databaser - Assistera med personaladministration, inklusive tidrapportering och lönehantering - Ansvara för att arkivering och dokumenthantering sköts effektivt och noggrant - Assistera ledningen med allmänna administrativa uppgifter och projekt efter behov Kvalifikationer: - Tidigare erfarenhet av administrativt arbete, företrädesvis inom transport- eller logistikbranschen - Goda kunskaper i Office-programmen, särskilt Excel och Word, alt. motsvarande i Mac, särskilt Numbers och Pages - Förmåga att arbeta självständigt och noggrant, även under tidspress - Utmärkt organisatorisk förmåga och uppmärksamhet på detaljer - Kunskaper inom ordermottagning på engelska, svenska samt serbiska - God analytisk förmåga och kunskap för tolkning av juridiska dokument, tenders samt större upphandlingar - Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika teammedlemmar - Flytande språkkunskaper (läs-, tal- och skriftkompetens) i engelska och serbiska är krav - Språkkunskaper svenska och gärna andra språk Personliga Egenskaper: - Pålitlig och ansvarsfull - Flexibel och anpassningsbar - Positiv attityd och villig att lära sig nya saker - Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera arbetsuppgifter effektivt Anställningsvillkor: - Heltid, fast anställning - Konkurrenskraftig lön enligt överenskommelse - Möjlighet till personlig och professionell utveckling i en dynamisk arbetsmiljö Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och tror att du har rätt kvalifikationer, skicka in din ansökan tillsammans med ditt CV och ett personligt brev där du berättar varför du är lämplig för tjänsten. Ansökan skickas företrädesvis per e-post till Robert Stefanovic, [email protected], alternativt till företagets postadress, Box 15048, 200 31 Malmö. Sista ansökningsdag är den 17 maj 2024. Vid eventuella frågor når du oss enklast per e-post. Vi ser fram emot att höra från dig!

5 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb som Transportadministratör/Center Clerk - UPS Västerås

UPS Västerås söker efter en Transportadministratör/Center Clerk för sommaren 2024. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Huvudsakliga ansvarsområden: Som Transportadministratör/Center Clerk hjälper du chaufförer att lösa problem som kan uppstå i samband med paketleveranser eller hämtningar. Det kan till exempel handla om vägbeskrivningar eller portkoder. Du kommer även följa upp exportens arbete och kontakta kunder för eventuell saknad information. Utöver detta kommer du att ha hand om förlorade och skadade paket (tracers & damages) samt uppföljning och registrering av leveranser. I arbetet ingår även rapportering och analyser gällande vår service och kvalitetsmål. Vi söker dig som: Har ett intresse för service och god ansvarskänsla Är noggrann och flexibel Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo Har goda datakunskaper, framförallt i Officepaketet Upplysningar om tjänsten: Tjänsten är tidsbegränsad från juni till och med augusti. Arbetsplats: Västerås Arbetstid: Kontorstid med 40 timmars arbetsvecka, Måndag-Fredag Kollektivavtal finns med Unionen. Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Sommarjobb som Transportadministratör/Center Clerk - UPS Arlanda

UPS Arlandastad söker efter en Transportadministratör/Center Clerk för sommaren 2024. Rollen innehåller många olika arbetsuppgifter där du kommer arbeta både självständigt och i team, vi söker därför efter dig som är en lagspelare som bidrar med positiv stämning! Huvudsakliga ansvarsområden: Som Transportadministratör / Center Clerk hjälper du chaufförer att lösa problem som kan uppstå i samband med paketleveranser eller hämtningar. Det kan till exempel handla om vägbeskrivningar eller portkoder. Du kommer även följa upp exportens arbete och kontakta kunder för eventuell saknad information. Utöver detta kommer du att ha hand om förlorade och skadade paket (tracers & damages) samt uppföljning och registrering av leveranser. I arbetet ingår även rapportering och analyser gällande vår service och kvalitetsmål. Vi söker dig som: Har ett intresse för service och god ansvarskänsla Är noggrann och flexibel Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Kan arbeta självständigt i ett tidvis högt tempo Har goda datakunskaper, framförallt i Officepaketet Upplysningar om tjänsten: Tjänsten är tidsbegränsad från maj/juni till och med augusti. Arbetsplats: Stockholm, Arlanda Arbetstid: Kontorstid med 40 timmars arbetsvecka, Måndag-Fredag Kollektivavtal finns med Unionen. Då vi är ett säkerhetsklassat företag så kommer vi att begära in utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024