Verkstadskontorist

Sök bland 5 lediga jobb som Verkstadskontorist och börja ditt nya yrkesliv idag!

DSV Equipment seeks Workshop Specialist to Skogås!

DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com You will be based in Skogås and your key focus areas will be to: * Continuously optimise and organise workflow in the workshop, ensuring both daily and future planning are efficiently managed * Maintain strong relationships with customers, gaining a deep understanding of their requirements * Deliver exceptional service to customers, managing all incoming vehicle repair and maintenance requests comprehensively and punctually * Greet drivers warmly and assist with any queries they may have  * Generate claims, request purchase orders, and prepare orders for invoicing “You’ll be part of our mission to always be efficient and differentiate ourselves while creating customer value. We don’t want to be like all the others, but stand out and be best in class,” says Ronni Rosendal, Director DSV Workshops of DSV Global Equipment Services. Passionate and performance-driven   As some of your key challenges will be and being aware of intercultural differences, it is essential that you have the energy, drive and courage to work with different types of employees. What is more, is that we value your attitude, passion and interest in the trailer market much higher than the contents of your exam papers. * 3+ years of professional experience in administration and customer service * Affinity with truck and trailers * You are well structured  * You have excellent IT Skills   * You are customer minded  Fluent communication and negotiation skills in English and Swedish, both written and verbal

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Verkstadsadministratör

Om oss: Visby Bilservice AB är auktoriserade på Mercedes-Benz personbilar, transportbilar, lastbilar, bussar samt Setra Bussar. Visby Bilservice AB är även en Bosch Car Service verkstad, vilket möjliggör service samt reparationer av andra märken än ovanstående. Vi kan även sedan juni 2023 erbjuda kunder med fordon från Iveco garantireparationer, service, felsökning etc. Om tjänsten: Denna tjänst avser placering på Iveco & bussverkstaden. Vi söker dig som är strukturerad noggrann & ordningsam i ditt arbete, men som även klarar av att ha flera bollar i luften och därmed vara stresstålig. Teknisk bakgrund samt erfarenhet från liknande yrke och/eller verkstadsarbete ser vi som en självklarhet, har du dessutom erfarenhet av bl.a Kobra, Cabas samt erfarenhet av Mercedes system och/eller Iveco ser vi det som mycket meriterande. I din roll som verkstadsadministratör kommer du vara spindeln i nätet där du bl.a. kommer att ta emot bokningar till verkstaden, upprätta, slutredigera samt fakturera arbetsorderna. Du kommer även i kontakt med moment där du kommer att skapa offerter, inleverera reservdelar, inventering, bistå verkstaden med erforderliga reservdelar samt förekomst av försäljning av reservdelar över disk. Därmed kommer din yrkesroll vara ett avgörande kugghjul i serviceprocessen. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Vi undanber oss all form av information samt kontakt från bemannings-/rekryteringsföretag och säljare.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Servicerådgivare Borlänge

Motiveras du av att möta kunder och ge dem bästa tänkbara service? Då är det kanske dig vi söker som vår nya servicerådgivare till Bilia Toyota i Borlänge. Vi värdesätter din potential och vilja att utvecklas med oss. Varför välja Bilia Bilia är inte bara en arbetsplats, det är en möjlighet för dig att forma din framtid. Vi är en inkluderande organisation som inte bara värdesätter dina kompetenser utan ger dig plats att växa genom spännande utbildningar, stöttning, samarbete och bra utvecklingsmöjligheter. Här blir du en nyckelspelare i att skapa hållbara och innovativa lösningar. Vi vill att våra medarbetare ska må bra, både på och utanför jobbet, därför har Bilia medarbetarnas framtid, hälsa och privatliv i åtanke och arbetar aktivt för att främja välmående och trygghet. Vi erbjuder bra personalrabatter och förmåner. Om tjänsten Som servicerådgivare tar du emot våra kunder på plats, via telefon och mail. Du ger råd kring service och reparationer, lämnar ut prisuppgifter, hanterar försäkringsärenden samt fakturering. Stor vikt läggs vid god service och bra kundbemötande. Du blir en del av ett team där vi jobbar för att utvecklas tillsammans. Vad vi önskar av dig Du är van att arbeta med kunden i fokus och skapa goda kundrelationer. Vi ser gärna att du har arbetat i butik eller med något annat serviceyrke tidigare och har en god problemlösningsförmåga. Du har goda datorkunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Din personlighet, vilja att utvecklas med oss och din inställning är det vi lägger störst vikt vid i denna rekrytering. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placering är på Bilia Toyota i Borlänge. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef. Urvalsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag. Då vi arbetar för en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Verkstadsadministratör- Kungälv

Nu letar vi efter en engagerad individ som har tidigare erfarenhet av fordon/lastbilsbranschen! Är detta du? Sök tjänsten som verkstadsadministratör idag! Om företaget Bilab Lastbilar AB är återförsäljare för Scania i Kungälv med omnejd. Vi har en modern fullservice-verkstad och säljer dessutom lastbilssläp från kända tillverkare samt reservdelar. Vårt samarbete med Scania sträcker sig ända tillbaka till 1963 och 1 januari 2005 bildade vi ett separat lastbilsbolag – Bilab Lastbilar AB. Vi är ett företag som är under ständig utveckling. Idag består vi av ett intrimmat arbetsteam i en modern Scania-anläggning. Vi arbetar med modern utrustning, är välutbildade och har lång erfarenhet för att kunna möta de höga kraven som ställs inom service och underhåll. Din framtid I rollen som reservdelsman hos oss ansvarar du för att betjäna både interna och externa kunder. Du kommer att spela en nyckelroll i företaget genom att säkerställa tillgången på reservdelar för våra mekaniker i verkstaden och fungera som en viktig länk mellan lager och verkstad. Du lägger betoning på att säkerställa att rätt reservdelar finns tillgängliga för att upprätthålla en hög servicegrad. Verkstaden ligger i Kungälv och du förväntas arbeta på plats. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Intern och Externa faktureringsunderlag. Garanti och Reklamationsberedning. Hantering av försäkringsärenden. Assistera Kundmottagarna vid behov. Administration för löneuträkning. Att aktuell information förs vidare inom företaget. Erfarenhet och personliga egenskaper Som individ präglas du av en stark drivkraft och resultatinriktning, redo att omfamna utmaningar och aktivt bidra till förbättringar inom vår lagerverksamhet. Du har en analytisk förmåga och en unik förmåga att balansera helhetsperspektiv med detaljfokus när det gäller att optimera processer. Vi ser även att du har: • B-körkort. • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. • Tidigare erfarenhet från fordon/lastbilsbranschen (meriterande) • Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. • God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar inom företaget. Vad vi erbjuder dig Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Bilab Lastbilar AB. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Bilab Lastbilar AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verkstadsadministratör- Kungälv

Nu letar vi efter en engagerad individ som har tidigare erfarenhet av fordon/lastbilsbranschen! Är detta du? Sök tjänsten som verkstadsadministratör idag! Om företaget Bilab Lastbilar AB är återförsäljare för Scania i Kungälv med omnejd. Vi har en modern fullservice-verkstad och säljer dessutom lastbilssläp från kända tillverkare samt reservdelar. Vårt samarbete med Scania sträcker sig ända tillbaka till 1963 och 1 januari 2005 bildade vi ett separat lastbilsbolag – Bilab Lastbilar AB. Vi är ett företag som är under ständig utveckling. Idag består vi av ett intrimmat arbetsteam i en modern Scania-anläggning. Vi arbetar med modern utrustning, är välutbildade och har lång erfarenhet för att kunna möta de höga kraven som ställs inom service och underhåll. Din framtid I rollen som reservdelsman hos oss ansvarar du för att betjäna både interna och externa kunder. Du kommer att spela en nyckelroll i företaget genom att säkerställa tillgången på reservdelar för våra mekaniker i verkstaden och fungera som en viktig länk mellan lager och verkstad. Du lägger betoning på att säkerställa att rätt reservdelar finns tillgängliga för att upprätthålla en hög servicegrad. Verkstaden ligger i Kungälv och du förväntas arbeta på plats. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Intern och Externa faktureringsunderlag. Garanti och Reklamationsberedning. Hantering av försäkringsärenden. Assistera Kundmottagarna vid behov. Administration för löneuträkning. Att aktuell information förs vidare inom företaget. Erfarenhet och personliga egenskaper Som individ präglas du av en stark drivkraft och resultatinriktning, redo att omfamna utmaningar och aktivt bidra till förbättringar inom vår lagerverksamhet. Du har en analytisk förmåga och en unik förmåga att balansera helhetsperspektiv med detaljfokus när det gäller att optimera processer. Vi ser även att du har: • B-körkort. • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. • Tidigare erfarenhet från fordon/lastbilsbranschen (meriterande) • Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. • God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika avdelningar inom företaget. Vad vi erbjuder dig Uppdraget omfattar en bemanning via Kraftsam Rekrytering & Bemanning med goda möjligheten att kunna gå över med anställningen hos Bilab Lastbilar AB. Tjänstens omfattning är på heltid med tillträde snarast. I denna rekrytering samarbetar Bilab Lastbilar AB med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Patricia Contreras på [email protected] Välkommen med din ansökan!

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024