Lediga sommarjobb i Solna

Här kan du söka totalt 15 lediga sommarjobb i Solna hitta ditt nästa feriejobb här

Servitris

Sommar jobb . Ska jobba som servitris och ta hand om kunder och hjälpa till köket.som har erfarenhet som servitris Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Farmaceut

Omgående från och med första juni. Medical assistant help Konsult AB växer och behöver bli fler! Vi är konsult bolag och erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. MA-help AB söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Ett stort plus är om du har erfarenhet Men även om du är nyexaminerad och har intresse för området farmaci i kombination med rådgivning då har vi en match! Vår dörr öppnar din framtid och vi vill ha dig med på den resan. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Data migration and support specialist to Solna

Kiwa are looking for a data Migration and Hypercare Support Specialist during the summer months 1st of June to August! Are you looking for a unique opportunity to gain hands-on experience in the world of digital transformation? Look no further! You will get · Gain valuable experience in IT and technology-related projects. · Work alongside industry experts in a dynamic and collaborative environment. · Contribute to a significant digital transformation initiative. · Flexible hours to accommodate your academic schedule. · Competitive compensation package. Om jobbet We are offering temporary positions for enthusiastic students or persons to join our team as O2C Data Migration and Hypercare Support Specialists. In this role, you will be at the forefront of our project, ensuring a seamless transition of customer data into our cutting-edge Microsoft Dynamics 365-based CRM and ERP systems. · Assist in transferring customer information, orders, invoices, and payments to the Microsoft Dynamics 365 CRM and ERP systems. · Engage in partial manual data entry from legacy systems, ensuring accuracy and completeness. · Provide hypercare support post-migration to minimize disruptions to business operations. · Collaborate with cross-functional teams to address data-related challenges and optimize processes. · Document migration activities and support processes to contribute to project success. Vem vi söker · Enrolled as a student in a relevant field of study or possess adequate knowledge · Passion for technology and its impact on business operations. · Excellent communication skills and ability to work well in a team (English required). · Familiarity with Microsoft Office suite is preferred. · No prior experience required; training will be provide Vad Kiwa erbjuder dig This is a temporary position ideal for students or people seeking practical experience. Training will be provided to familiarize candidates with Dynamics 365-specific tools and processes. Så här söker du Apply via our website and attach your resume. Screening and interviews takes place continuously. Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonsvägar därför undanber vi oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare. Om Kiwa Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 10 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Övrig information Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.

13 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Analytisk kemist

Arbetsbeskrivning Vi på Randstad Life Sciences söker en Analytisk kemist som vill jobba hos våra kunder i Uppsala/Stockholm, med fokus Uppsala. Är du intresserad av att jobba laborativt och ser det som en spännande möjlighet att testa olika arbetsplatser - då har du hittat rätt!    Som konsult hos Randstad Life Sciences är det vi som är din arbetsgivare men du har din dagliga arbetsplats hos någon av våra kunder. Din konsultchef finns alltid nära till hands, både under och mellan uppdrag för att hjälpa dig att utveckla din karriär i den riktning du önskar. Vi är lyhörda till dina önskemål kring uppdrag och arbetsuppgifter och i och med vårt breda kundportfölj kommer vi tillsammans att anpassa din fortsatta karriär utefter din kompetens, erfarenhet och ambition.   På Randstad Life Sciences har vi ett erbjudande som innebär att du har möjlighet att kompetensutveckla dig och/eller ta ut extra ledighet efter att du varit en tid hos oss. Du kommer ingå i ett större konsultteam inom Life Sciences och få möjligheten att bredda ditt nätverk och erhålla värdefull erfarenhet från olika arbetsplatser.   Vi erbjuder en tillsvidareanställning som initieras med en 6-månaders provanställning. Det initiala uppdragets längd varierar beroende på kund och uppdrag.    Skicka in din ansökan. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, skicka därför in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via email. Vi ser fram emot din ansökan! Ansvarsområden Arbetsuppgifterna kommer variera beroende på uppdrag och kund. Arbetet kan komma att inkludera: stabilitetsstudier metodutveckling arbete inom validering. Analystekniker som används är bl. a HPLC, UPLC, GC samt LC-MS. Det laborativa arbetet sker i enlighet med GMP och det ständiga förbättringsarbetet följer LEAN. Du varierar rutinarbete med utvecklingsarbete i projektform.  Kvalifikationer Vi söker dig med en naturvetenskaplig högskoleexamen med inriktning mot analytisk kemi (eller motsvarande) . Du har tidigare arbetslivserfarenhet av kemiska analyser, vi ser det som meriterande om du har yrkeserfarenhet från arbete enligt GMP. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Som person är du noggrann, strukturerad och du har ett prestigelöst förhållningssätt till dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen som konsult är det viktigt att du är nyfiken och kan arbeta självständigt och på eget initiativ, förmåga att arbeta flexibelt är viktigt då prioriteringar ofta ändras. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, och du är en lagspelare som gärna samarbetar med andra. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

10 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
CALZEDONIA söker butikssäljare (sommarvikariat) till Mall of Scandinavia!

Calzedonia Group är ett italienskt modekoncern specialiserade på badkläder, strumpbyxor, underkläder och kashmirplagg. Sedan 1986 i Italien, har vi byggt upp ett globalt nätverk av mer än 5000 butiker i över 50 länder. I Sverige öppnade vi vår första butik år 2013 och har idag totalt 33 butiker av Calzedonia, Intimissimi och Falconeri. Du hittar oss i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg och Jönköping. Vi letar efter dig som vill ta dig an en ny utmaning, bygga en karriär inom retail och vill bli en del av oss! Vad du som Sales Assistant kommer göra: • Tillsammans med ditt team, säkerställer du unika kundupplevelser fyllda av förstklassig service • Bygga och bibehålla kundlojalitet genom att agera som en förtroendegivande säljare • Driva försäljningen och utmanas av att jobba mot dagliga budgetar och KPIer • Ta hand om leveranser, merchandising och säkerställa en butik i Calzedonia-anda Vem vi letar efter: • Du är framåt, positiv, målmedveten och älskar mötet med nya människor • Du är nyfiken och strävar efter att bli en stark och förtroendegivande säljare • Du har passion för service och att överträffa kundens förväntningar är en självklarhet för dig • Mode är din grej och du gillar våra varumärken Varaktighet & arbetstid: • Tjänsten är ett sommarvikariat på deltid (20 timmar) under perioden juni- augusti i vår butik i Mall of Scandinavia • Du måste kunna jobba under hela perioden för att vara aktuell för tjänsten Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, vi går igenom dem löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag!

7 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Kundservice med orderhantering juli-september

Vi söker en driven och serviceinriktad individ för ett kundserviceuppdrag med fokus på orderhantering via telefon, chatt och e-post. I rollen kommer du att vara ansvarig för att ta emot och hantera beställningar samt lösa eventuella frågor eller problem som kunderna kan ha. Kvalifikationer: Stor vikt läggs vid god kommunikationsförmåga på svenska i både tal och skrift. Förmåga att snabbt ta till sig information och hitta effektiva lösningar är avgörande för att lyckas i rollen. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta i kundservice och hantera flera kommunikationskanaler samtidigt  Arbetstider: Arbetstiden är helgfria vardagar kl. 8–16. Uppdraget påbörjas den 15 juli och pågår till den 30 september. Ansökan: Intervjuer hålls löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökningar tas emot endast via vår hemsida på grund av GDPR. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta Elin Nilsson på [email protected]. Om Barona Contact Center: Vi är placerade i moderna lokaler i Solna Strand, med bekvämt gångavstånd från tunnelbanestationen eller en kort promenad till Sundbyberg. Hos oss erbjuds friskvårdsbidrag, teamaktiviteter och gemensamma frukostar. Vi satsar på din personliga utveckling genom utbildningar och verktyg för att stötta dig i din roll. Tillsammans strävar vi efter att du når din fulla potential inom kommunikation och kundbemötande. Vi värdesätter öppenhet och en positiv företagskultur där vi arbetar nära tillsammans med daglig dialog och teamaktiviteter. Välkommen med din ansökan för att bli en del av vårt härliga team! Kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Nilsson, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Mer om Barona Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Läs mer här:  https://barona.se/om-barona/

7 maj 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Butiksmedarbetare (sommarjobb), Willys Hemma Solna Hagahallen

Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Om jobbet Tjänsten avser: Visstidsanställning på 32 timmar i veckan under sommaren Tillträde: 2024-06-03 eller enligt överenskommelse Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger Krav: Med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Du behöver ha goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Du kanske tror att det är tråkigt och enformigt att jobba i en matbutik? Då är det dags att tänka om! När du jobbar på Willys Hemma får du en fartfylld vardag. Du gör allt ifrån att packa upp varor, jobba i kassan, hjälpa våra kunder till rätta och hålla rent och fräscht i butiken. Som sommarjobbare på Willys Hemma får du snabbt ta eget ansvar och du blir en viktig del av butiksteamet som ska se till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen, varje dag. I utbyte kan vi lova att du får erfarenheter – om till exempel försäljning och service – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Kanske jobbar du kvar hos oss även efter sommaren? Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Hemma Solna Hagahallen! Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Vi ser till att du får en bra introduktion när din anställning börjar. Vi är ett gott gäng som anstränger oss för att alla ska trivas och känna sig som en viktig del i teamet. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Timmy Svensson, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2024-05-21. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna process kommer be dig logga in med ditt Bank-id, uppge något lösenord eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected].

7 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Studenter sökes till bemanningspool för Coor som receptionist!

Brinner du för att leverera hög service och har ett genuint intresse för att hjälpa människor? Gillar du att arbeta flexibelt och har enkelt för att anpassa dig till olika tider och miljöer? Vi letar efter drivna och engagerade receptionister för bemanningspool med avropsavtal. Som receptionist kommer du att vara ansiktet utåt för verksamheten och ansvara för att skapa en välkomnande och professionell atmosfär. Tjänsten är ambulerande och arbetsuppgifterna är varierande beroende på slutkundens behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som receptionist kommer bland annat innebära: - Ta emot och dirigera besökare - Assistera med administrativa uppgifter och koordinera möten - Säkerställa ordning och reda i receptionsområdet - Erbjuda högkvalitativ service till både interna och externa kunder Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men jobbar tillsammans med Coor ute hos deras slutkunder. Du behöver kunna vara tillgänglig för arbete 2-3 dagar i veckan och då tjänsten är en avropstjänst innebär detta att du kan bli inringd för arbete samma dag baserat på kundens behov. Arbetstiderna baseras på slutkundens arbetstider vilket normalt är pass på vardagar mellan 7–18, kan du vara tillgänglig även på helger är det meriterande då det kan förekomma. Du utgår från kundens kontor som ligger varierar mellan centrala, norra och södra Stockholm. Tjänsten förväntas starta upp omgående och är ett långsiktigt behov. Din profil För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du genomför testet ”arbetsrelaterat beteendetest” på din profil samt att du besitter följande: - Intyg på pågående eftergymnasial utbildning om minst 50% eller en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, som sträcker sig minst ett år framåt - Avklarad gymnasieutbildning - Utmärkt kommunikationsförmåga och serviceinriktad attityd - Svenska och engelska flytande i tal och skrift - Förmåga att arbeta självständigt och i ett team - Grundläggande kunskaper i Office-program och telefonväxel Övrigt förekommande i processen kan innebära utdrag ur belastningsregister. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna en ny receptionist! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

6 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Sommarjobb SOC analytiker - sökes till Iver

Nu har vi studenter för sommarjobb i vårt SOC team inom Cyber Defence. Vi söker digsom under sommaruppehållet i dina studier t.ex. villlära sigSOC-grunderna och bli en del avvårt team i Solna. Vill vara en del av Iver och vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Sök sommarjobb hos oss på Cyber defence! Din roll på Iver? Du arbetar som del i Ivers Security Operations Center 24/7 med ansvar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster, så som EDR, SIEM, sårbarhetshantering och threat hunting. Våra kunder är ofta stora nordiska företag, fintech, startups eller myndigheter med krav på hög nivå av informationssäkerhet och lösningar i teknisk framkant. Vissa av dem utgör samhällskritisk verksamhet och/eller har en särskild hotbild. Detta gör även att vi har krav på ett svenskt medborgarskap. Vi erbjuder dig som student med fokus på SOC-analys och Cybersäkerhet en möjlighet att testa dina kunskaper i praktiken och chansen att lära dig utav ett riktigt härligt team på plats.Arbetet sker i skift under varierande arbetstider.Sommarjobbsperiod: 1 juni till 31 augusti.Din bakgrund och profil: Du plockade förmodligen sönder den första datorn du fick bara för att se hur den fungerar. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett jobb eller inlärt beteende. Dessutom tycker du förmodligen om att arbeta i ett högpresterande team och drivs av viljan att göra spjutspetstekniska lösningar ännu bättre. Du tycker att cybersäkerhet är intressant och inser behovet av att förstå komplexa system och deras sårbarheter. Vi ser att du talar och skriver både svenska och engelska utan hinder. För att lyckas i rollen vill vi att du har kunskaper inom: Säkerhetstjänster i Microsoft 365 EDR-verktyg som exempelvis SentinelOne, CrowdStrike. Carbon Black SIEM-verktyg som exempelvis Data Insider, FortiSIEM, QRadar, Sentinel, GuardDuty med flera God förståelse för nätverks- och säkerhetsmiljöer. Meriterande färdigheter: Kunskaper om sårbarhetsanalys och penetrationstester Kunskap om Red Team vs Blue Team övningar och CTF Programmering med till exempel Go, Python, C#, Java med mera Säkerhetsutvecklingslivscykel God förståelse för infrastruktur och plattformstjänster i Azure och AWS Placeringsort:Iver har kontor i Sverige och Norge. Denna roll är placerad i Solna i härliga lokaler med en fantastisk utsikt! Vi kommer att göra bakgrundskontroller i rekryteringsprocessen. Svenskt medborgarskap är ett krav. Sök till oss! Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Iver strävar efter en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Sommarjobbsperiod: 1 juni till 31 augusti. Sista ansökningsdag: 2024-05-20. Du är välkommen att kontakta Poonam Jain ([email protected]) med frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen till Iver!

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Spännande och utvecklande sommarjobb som rekryterings- och bemanningsassist

Aleris Närsjukvård AB bedriver ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar ansvarsfullt, enkelt och innovativt. Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning och uppmuntrar till att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande vaccination av covid-19 vid anställning i vårdnära arbete. Läs mer på: www.aleris.se På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också? Om Aleris Rehab Station Vi söker en rekryterings- och bemanningsassistent som vill sommarjobba hos oss med placering på vårt kontor i Solna, till vår verksamhet inom personlig assistans på Aleris Rehab Station Stockholm AB. Som rekryterings- och bemanningsassistent arbetar du direkt mot kunden och dennes personliga assistenter. Din kontakt med våra kunder är betydelsefull då vi lägger stor vikt på kundens önskemål om hur assistansen skall utformas. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med operativ chef som du rapporterar till, teamchefer, samordnare och administratör. Vi har också en Resurspool bestående av personliga assistenter som dygnet runt finns tillgängliga för våra kunder och assistenter. I arbetet som rekryterings- och bemanningsassistent ingår: • ansvar för rekrytering av nya assistenter vilket inkluderar: • annonsbearbetning i samråd med kund och ansvarig teamchef, uppläggning av annons och gallring av inkomna ansökningar, telefon- och fysiska intervjuer, referenstagning m.m. • vara behjälplig med bemanning och vakanstillsättning i samråd med samordnare, teamchef och operativ chef, både akutvakanser och planerade vakanser • dagligt driftstöd vid behov kring administrativa uppgifter, såsom lägga beställningar, kvittohantering m.m. • dagligt driftstöd vid behov kring praktiska uppgifter såsom inköp, leverera varor hem till kund m.m. • kontakt med kunder och personliga assistenter • vara behjälplig i arbetet att starta upp en Vikariepool • m.m. Din bakgrund Du är t.ex. högskolestuderande inom personal- och arbetslivsprogrammet eller annan adekvat högskoleutbildning som vi finner relevant. Det är meriterande om du har erfarenhet inom området personlig assistans och har arbetat med rekrytering och bemanning, gärna inom en LSS- eller vårdverksamhet. B-körkort samt körvana är meriterande. Om dig Vi tror att vår nästa stjärna inom denna roll kan känna igen sig i följande: • Du är driven, initiativtagande, strukturerad, ansvarstagande och lösningsorienterad • Du är stresstålig, har lätt för att samarbeta och är kommunikativ • Du ska känna dig bekväm i en samordnande roll och trivas med att vara ”spindeln i nätet”. • Lyhörd och serviceinriktad är också egenskaper som beskriver dig. Det är av stor vikt att du kan: • arbeta både självständigt och i team • trivs med att det periodvis är högt tempo. Vi lägger också stor vikt på personlig lämplighet och mognad. Dina arbetstider kommer vara förlagda under dagtid måndag-fredag. Vi erbjuder • Trevliga medarbetare och kollegor • En erfarenhet som du kommer att ha nytta av eftersom du ges ett stort ansvar och har möjlighet att få prova på flera olika typer av arbetsuppgifter inom rekrytering och bemanning m.m. • Tillgång till gym i huset innan och efter kontorstid • Tillgång till bil • Friskvårdsbidrag • Förmånsportal • Kollektivavtal • Individuell lönesättning Anställningsform: Visstid mellan juni-augusti (med eventuell möjlighet till förlängning) Arbetstider: Dagtid måndag-fredag Tillträde: Omgående Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2024-05-26 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta operativ chef Sara Ternedal på: 08-555 44 098 eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! –-------------------------------------------------------- I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024