Lediga jobb i Solna

Hitta de senaste lediga jobben i Solna här! Upptäck spännande karriärmöjligheter i Solna med vår omfattande jobbsida. Sök nu för att ta nästa steg i din karriär.

Lokal vice administrativ chef

Dina arbetsuppgifter Anställningen är placerad vid Västerorts åklagarkammare. Åklagarkammaren består av ca 75 medarbetare. Som lokal vice administrativ chef blir du ett stöd för kammarchefen och den lokala administrativa chefen på kammaren. Du kommer att vara en del av kammarens ledningsgrupp och ska under ledning av den lokala administrativa chefen leda det administrativa arbetet på kammaren mot uppställda mål samt skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. I arbetet ingår att vara närmaste chef för ca 5-7 medarbetare. I arbetet ingår huvudsakligen personal- och arbetsmiljöansvar, dvs ansvar för personalplanering, vissa arbetsmiljöfrågor, löne- och personalrapportering, medarbetar- och lönesamtal budget- och andra ekonomifrågor såsom upphandling och inköp enligt gällande avtal m.m. viss diarieföring leda kammarens administrativa arbete inom ett eget ansvarsområde. Den lokala vice administrativa chefen förväntas skaffa sig kunskap om de administrativa arbetsuppgifterna och vara insatt i de system som används på åklagarkammaren. I rollen ingår också att vid behov fungera som ersättare för den lokala administrativa chefen. Dina kvaliteter och kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig väl vitsordad erfarenhet från liknande arbetsledande roll eller erfarenhet som Åklagarmyndigheten bedömer som likvärdig erfarenhet av arbete med personal- och ekonomirelaterade administrativa uppgifter god förmåga att sätta dig in i it-system och goda kunskaper i Officepaketet eller motsvarande ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är meriterande med akademisk utbildning som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant, t.ex. inom personalvetenskap, beteendevetenskap eller ekonomi. När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen finns Åklagarmyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna beskriver ett önskat ledarskap inom Åklagarmyndigheten och omfattar följande områden stabilitet helhetssyn kommunikationsförmåga social förmåga förmåga att nå mål och resultat förändringsförmåga Vi ställer även krav på en god analytisk förmåga. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning i 6 månader. I anställningen finns en möjlighet att komma överens om förtroendearbetstid. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under  Jobba hos oss . På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Ansök redan i dag!

1 maj 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Doktorand inom multimodal modellering av rumsliga biologiska data

Anställningen ingår i SciLifeLab och Wallenberg National Program for Data-Driven Life Science (DDLS) och är en del av dess nationella forskarskola Data-Driven Life Science (DDLS) - SciLifeLab med 20 akademiska och 7 industriella doktorander. Projektbeskrivning Forskarutbildningsämne: Bioteknologi Ämnet berör spatiell biologi, som omfattar ett brett spektrum av teknologier som kvantifierar olika typer av biomolekyler in situ. Tillgänglig teknologi ger information om distinkta aspekter av vävnadsanatomi, såsom dess morfologi, genom, transkriptom, proteom och metabolom. Att heltäckande karakterisera en vävnad kräver att man kombinerar flera tekniker, vilket kan vara kostsamt eller utmanande experimentellt. Studenten kommer att utveckla metoder för multimodal modellering av spatiell biologi data som integrerar olika datatyper och kan användas för cross-modal dataöverföring. Multimodala generativa modeller kommer sannolikt att bli ett allt viktigare biologiskt forskningsverktyg. På grund av den komplexa naturen hos många biologiska system är det osannolikt att någon enskild modalitet beskriver deras egenskaper fullt ut. Därför är det avgörande att utnyttja en kunskapsbas som spänner över flera modaliteter och anatomiska förhållanden för att tolka data och påskynda upptäckten. För detta ändamål kommer doktoranden att använda våra unika rumsliga multimodala data av vävnadsmorfologi, genuttryck, genomintegritet och metaboliter. Det primära målet för doktoranden är att utforska spatiella data och utveckla datadrivna metoder för att förbättra vår förståelse av biologiska system i hälsa och sjukdom. I tjänsten ingår även undervisning och andra arbetsuppgifter på institutionen. Handledning: Prof Joakim Lundeberg, föreslås som huvudhandledare, Prof Jens Lagergren, föreslås som bi-handledare. Beslut tas vid antagning Vi erbjuder Möjligheten att doktorera i en dynamisk, internationell forskarmiljö i samarbete med industrin och framstående universitet världen över. En arbetsplats med många anställningsförmåner och månadslön enligt KTH: s avtal för doktorandlöner. Forskarutbildning vid ett lärosäte som är aktivt och stöttande i frågor som rör t.ex. arbetsvillkor, jämställdhet och mångfald samt studiemiljö. Arbete och studier i Stockholm med närhet till natur och hav. Behörighet för antagning För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7 39 § högskoleförordningen) krävs att den sökande har grundläggande behörighet: avlagt en examen på avancerad nivå, eller fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Det är viktigt att du har gedigna programmeringsfärdigheter för hantering av biologisk dataanalys  stor skala. Det är därför viktigt att du: har erfarenhet av maskininlärning i PyTorch eller JAX erfarenhet av användning av objektorienterad programmering inom biologisk dataanalys erfarenhet av användning av versionshanteringssystem som Git, repositories som GitHub/GitLab förståelse för molekylärbiologi, särskilt i sammanhang med mänskliga sjukdomar har dokumenterad erfarenhet av analys av data från sekvenseringsmetoder är bekant med foundational modeller erfarenhet av att utforma, genomföra och analysera experimentell forskning har förmåga att formulera forskningsfrågor och hypoteser  Utöver ovanstående  finns också ett obligatoriskt krav på engelska motsvarande Engelska B/6. Urval För att lyckas med dina doktorandstudier på KTH behöver du vara målinriktad och ihärdig i ditt arbete. Vid urval av de sökande bedöms förmågan att: självständigt driva sitt arbete framåt, kunna samarbeta med andra, ha ett professionellt förhållningssätt och analysera och arbeta med komplexa frågor arbeta inom tvärvetenskapliga team och med externa samarbetspartners hålla sig uppdaterad om de senaste framstegen inom data-driven metodik.  Efter behörighetskraven kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Målexamen: Doktorsexamen  Information om antagning och anställning  Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Den sammanlagda anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. En anställd doktorand kan i begränsad omfattning (högst 20 %) utföra vissa arbetsuppgifter inom t.ex. utbildning och administration. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Vid studier som ska avslutas med licentiatexamen får den sammanlagda anställningstiden inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under två år. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. Doktorandsektionen (Tekniska högskolans studentkår) Du hittar kontaktuppgifter till doktorandsektionen på sektionens webbsida. Ansökan  Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).  Ansökan ska ha följande innehåll CV med relevanta professionella erfarenheter och kunskaper. Ansökningsbrev med en kortfattad redogörelse om varför du vill bedriva forskarstudier, om dina akademiska intressen och hur de relaterar till dina tidigare studier och framtida mål. (Max 2 sidor) Kopior av examensbevis och betyg från tidigare universitetsstudier och intyg på uppfyllda språkkrav (se ovan). Översättningar till engelska eller svenska om originaldokumentet inte är utfärdade på ett av dessa språk. Kopior av original ska vidimeras  Representativa publikationer eller tekniska rapporter. För längre dokument, bifoga gärna en sammanfattning (abstract) och en webblänk till den fullständiga texten Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering. Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

1 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Redovisningsekonom

Vill du jobba på ett snabbväxande bolag och är trygg i löpande bokföring? Trivs du i en dynamisk organisation med många utvecklingsmöjligheter, då kan detta vara din nästa utmaning! Vad erbjuder vi? • En platt organisation i en internationell miljö • Snabbväxande bolag • Ett bolag som uppmuntrar till kompetensutveckling • 28 dagars semester • 5000 kronor i friskvårdsbidrag. ”Open Infra är Sveriges tredje största fibernätsägare och har sedan 2019 etablerat sig utomlands och finns för närvarande också i Tyskland, USA och Storbritannien. Vår affärsmodell är att bygga, äga och förvalta fiberinfrastruktur och bidrar på så sätt till samhällets digitala omställning. Open Infra är en unik kombination av liten organisation med stor entreprenörsanda, samtidigt som vi är finansiellt starka med balansomslutning om 8 miljarder SEK. Här verkar du i en miljö av snabba beslutsvägar och kreativt tänkande. På Open Infra råder en avslappnad och lättsam atmosfär. Vi har hundar på kontoret och spelar musik i bakgrunden – trivsel är viktigt för oss. Vi är inte rädda för att vara oss själva och uppmuntrar till öppenhet och spontanitet. Som en del av vårt team får du också möjlighet att vara med på våra spontana after work-event och aktiviteter. Vi värdesätter balans mellan arbete och fritid och erbjuder kollektivavtal. Bolaget sitter i ljusa fina lokaler i Frösundavik i Stockholm.” Vem söker vi? • Universitet eller högskoleutbildning inom företagsekonomi, nationalekonomi eller relaterade områden • Minst 3 års erfarenhet av löpande bokföring • Professionell kunskap i Excel • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift • Meriterande med erfarenhet från ERP-system • Meriterande med erfarenhet av budget- och prognosarbete. Som person ser vi att du är positiv och handlingskraftig. För att trivas och lyckas i rollen vill vi att du har en god vana av att strukturera, planera och driva ditt ansvarsområde. Vi ser också att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö, är analytisk och nyfiken. Du är även en prestigelös person som tycker om att samarbeta med andra för att nå en gemensam målsättning. Kvalitet är centralt och det är av stor betydelse för dig att alltid leverera ett professionellt avtryck. Open Infra värdesätter driv, nyfikenhet och viljan att utvecklas. Vi söker dig som är initiativtagande och tar ägarskap i ditt arbete. Vidare tror vi att du trivs i en platt organisation med internationell miljö och arbetar på ett noggrant samt lösningsorienterat sätt. Vad innebär rollen? •Löpande bokföring •Ankomst registrera fakturor •Bankavstämningar •Internfakturering •Leverantörsreskontra •Attestflöden •Ad hoc arbetsuppgifter. I rollen som redovisningsekonom får du en viktig roll där du tillsammans med resterande ekonomiteamet är med och utvecklar, bygger upp ekonomiavdelningen på ett innovativt och internationellt företag. Ekonomisystemet du kommer att arbeta i är Fortnox. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Open Infra med deras goda förmåner och villkor. Open Infra har som standard att genomföra bakgrundskontroller i alla sina rekryteringsprocesser. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande. 2Complete Trygghet och förtroende är målen i 2Completes rekryteringsprocess. Detta uppnås genom ett nära och personligt samarbete med de kunder som valt oss som sin rekryteringspartner. Vår passion för att få ut människor i arbete och att få in rätt person i rätt sammanhang i arbetslivet, driver oss framåt. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011. 2Complete Group är Gasellen vinnare 2022, utmärkelsen som tilldelas Sveriges snabbast växande företag.

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Resande säljare på heltid - Ingen erfarenhet krävs!

Älskar du att resa och vill ha ett jobb där varje dag är en ny utmaning? Som resande säljare på Key Solutions får du upptäcka hela Sverige tillsammans med dina kollegor, vi garanterar ett äventyr! Vilka är Key Solutions? Key Solutions koncernen består idag av 12 företag med 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag att öka sin försäljning. Vi har haft nöjet att hjälpa några av världens största och snabbast växande varumärken som bland annat Google, Telia och EON. Sedan starten 2008 har vi levererat över 1 miljon kunder till våra varumärken. Vi har 12 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute och har idag lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås och har nyligen påbörjat en internationell utlandsexpansion av verksamheten. Vad erbjuder vi? - Sveriges generösaste bonusar, med fast grundlön - Goda chanser att utvecklas och klättra inom företaget - Konferensresor till t.ex. Barcelona, Miami och Sydafrika - Hjälp med att ta körkort samt möjlighet till tjänstebil och andra förmåner - Prisbelönt utbildningsprogram samt personlig coachning Hur funkar arbetet? Som resande säljare får du upptäcka hela Sverige tillsammans med dina kollegor, vi garanterar ett äventyr! Du kommer att utgå från vårt lokala kontor där du kommer att arbeta som resande säljare. Självklart står vi för resan till och från arbetsorten. Vi tillhandahåller även boende, står för tjänstebil samt övriga arbetsverktyg som krävs för att du ska kunna göra ett bra jobb. Du har dessutom traktamente för de dagar som du är bortrest. Våra arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 12.00-21.00. Samtliga medarbetare har fast timlön och marknadens bästa bonusprogram! Vi söker dig som: - Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Är målinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Tidigare arbete inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav Vi ser gärna att du trivs med att arbeta både i grupp och självständigt. Du är en aktiv person som tycker om att delta i spännande fritidsaktiviteter tillsammans med ditt team. Tycker du detta låter intressant? Skicka in din ansökan nedan!

1 maj 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Arbetsmiljöspecialist

Vill du vara med och utveckla ett hållbart arbetsliv? Peab-koncernens arbetsmiljöfunktion, ett team på sex medarbetare, söker nu en Arbetsmiljöspecialist. Uppdraget för stödfunktionen är bland annat att ge rätt förutsättningar för verksamheten att skapa säkra och hälsosamma arbetsplatser med bra arbetsförhållanden och en god säkerhetskultur. Du stödjer hela Peabs nordiska verksamhet inom bygg, anläggning, byggindustri och projektutveckling och rapporterar till koncernens Arbetsmiljöchef. Tjänsten är placerad i Solna alternativt Sundsvall eller Malmö.   Uppdraget I rollen som Arbetsmiljöspecialist samverkar du internt med andra funktioner, utgår från verksamhetens behov och erbjuder ditt stöd inom arbetsmiljöområdet där bland annat följande ingår:   Utvecklar och förvaltar Peabs val och sortiment av arbetskläder och skyddsutrustning Leder tillsammans med inköpsansvarig ett kvinnligt produktionsnätverk gällande arbetskläder och skyddsutrustning Projektleder och utvecklar koncerngemensamma insatser som exempelvis arbetsmiljöveckan, säkerhetsdagen etc Ansvarar för att samordna Peabs verksamhetsledningssystem och arbetsmiljöhandboken Utbildar i verksamhetsinterna arbetsmiljöutbildningar för bl a chefer Kommunikation, nyhetsbrev, säkerhetsvarningar, erfarenhetsåterföring etc Vid behov deltar i arbets-/projektgrupper samt i vissa fall leder arbetsgrupper Förvaltar och utvecklar tilldelade ansvarsområden Bidrar till omvärldsbevakning inom arbetsmiljöområdet   Du skall självständigt genomföra dina uppdrag samt lämna förslag på utvecklingsinsatser som gagnar Peabs arbetsmiljö-, hälso-och säkerhetsarbete. Det är av yttersta vikt att förstå och se helheten samt kunna avgöra om och när det är nödvändigt med ett tvärfunktionellt arbete. Du målgruppsanpassar resultatet av ditt arbete, vilket i kombination med din kommunikativa förmåga, är avgörande föra att lyckas med uppdraget.   Vi söker en driven kommunikativ teamspelare Du har högskoleutbildning inom arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av kvalificerat arbetsmiljöarbete. Denna erfarenhet kan komma från en roll som Arbetsmiljöspecialist från HR-området eller en linjechefsroll med anknytning till arbetsmiljöområdet. Du har gedigen kunskap inom arbetsmiljölagstiftning och dess tillämpning, gärna inom byggbranschen eller tillverkningsindustrin. Du har god vana att arbeta i Office-paketet och din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är god.   Vidare ser vi också gärna att du har teoretisk och praktisk kompetens/erfarenhet av att:   Utbilda och informera Identifiera arbetsmiljöproblem/riskfaktorer i befintlig och planerad arbetsmiljö i både produktions- och kontorsmiljöer Lämna förslag till åtgärder och underlag för kravspecifikationer samt medverka vid val, utformning och uppföljning av åtgärder   Vidare har du ett stort intresse för arbetsmiljöfrågor och är utvecklingsorienterad inom arbetet med att utveckla säkra arbetsmiljöer. Du söker förankring och samarbeten för att få med dig organisationen men är samtidigt handlingskraftig och driven på egen hand.   Har du frågor är du välkommen att kontakta Arbetsmiljöchef Urban Alm 0733-37 23 54, eller HR chef Sara Nilsson, 073-337 10 44.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

1 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Jobba Med Solceller

Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller! Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ∙ Driven & resultatorienterad

1 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Driftsättningstekniker

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Driftsättningstekniker Lindinvent söker nu driftsättningstekniker till vårt Regionkontor i Stockholm. Vi erbjuder en trygg arbetsplats hos en växande arbetsgivare. Vill du arbeta med driftsättning av fastigheter och göra injusteringar för att optimera inneklimatet hos våra kunder? Vad kommer du att göra I rollen som driftsättare har du ett nära samarbete med våra projektledare och bistår i olika projekt med installation, driftsättning och injustering ute hos kund. Du bistår projektledaren med att ta fram projektrelaterade uppgifter så som protokoll och ritningar. Du kommer att ansvara för projektprotokoll i samband med driftsättningar och injusteringar. Du kommer att vara med vid provningar och besiktningar. Med eget ansvar och självständighet är du en viktig länk i att säkerställa och skapa goda kundkontakter samt representera Lindinvent. Rollen som driftsättare innebär att du kommer spendera mycket tid ute hos våra kunder runt om i Stockholm och självklart har du körkort. Du som sökande Du är en person som har ordning och reda, är ansvarstagande och besitter en god social kompetens. Du har en god kommunikativ förmåga och uppdaterar regelbundet projektledare, kolleger, kunder och samarbetspartners i projekten. Du är lyhörd och sätter dig in i kunders behov och kan komma med lösningar och förslag på förbättringsåtgärder. Du har en förmåga att hantera de utmaningar som uppstår i de olika projekten och avlutar uppdragen med stor yrkesstolthet. Du har som lägst en gymnasieutbildning med någon teknisk inriktning: El, drift och underhållsteknik, elektronik, automation, energi, installation, teknik eller motsvarande. Det är viktigt att du har grundläggande förståelse och kunskaper inom el och ett intresse för data och IT. Du uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Det är också meriterande du har erfarenhet av att läsa och förstå ritningar och flödesschema samt kan grunderna i CAD. Självklart har du också körkort. Hos Lindinvent kommer du att arbeta på ett familjeägt tekniskt innovativt företag där du får: Din arbetsplats: Du samarbetar tätt med hela organisationen. Du blir en del av en entreprenörsdriven arbetsplats som präglas av korta beslutsvägar och en platt organisationsstruktur. Vi tror på att innovation sker bäst i en öppen och samarbetsinriktad miljö, där varje medarbetares bidrag har stor betydelse. Du kommer tillhöra ett härligt team vid vårt regionkontor i Stockholm. Ett team som har en harmonisk strävan mot gemensamma mål, där varje medlem förstår sin roll och hur den bidrar till teamets framgång. Ömsesidigt stöd präglar teamets arbetsdag och här får du kollegor ställer upp för varandra, skapar en atmosfär där framgång ses som en gemensam prestation. Attraktiva förmåner och arbetsmiljö: Lindinvent är en modern arbetsplats med det bästa inneklimatet som finns att erbjuda. Vi erbjuder också flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, arbetstidsförkortning och hälsoundersökningar. Hos oss ser vi vår personal som den absolut viktigaste resursen och därför erbjuder vi vinstdelning till alla tillsvidareanställda. Vi tror starkt på att det är samarbetet som driver resultatet. Dynamisk och stimulerande arbetsmiljö: Lindinvent kännetecknas ofta av en dynamisk och kreativ arbetsmiljö. Det finns en öppenhet för nya idéer, samarbete och ett starkt fokus på att lösa utmaningar på innovativa sätt. Möjlighet att vara en del av framtidens lösningar: Lindinvent strävar alltid efter att lösa komplexa problem och förbättra befintliga lösningar. Att vara en del av detta ger möjlighet att bidra till och vara en del av framtidens banbrytande teknologier inom fastighetsautomation, energieffektivisering och hållbarhet, allt för att skapa det bästa inneklimatet. Ständig inlärning och professionell utveckling: Teknisk innovation går hand i hand med ständig utveckling. Att arbeta på Lindinvent innebär att du ständigt kommer att utmanas och uppmuntras att förbättra dina färdigheter och expandera din kunskap. Så här rekryterar vi: Du söker med CV, och svarar på några enkla frågor direkt i vårt verktyg. Vi går igenom samtliga ansökningar efterhand som de kommer in och bedömer löpande vilka ansökningar som går vidare till telefonintervju. Efter första urvalet fortsätter vi med en teknisk och kompetensbaserad intervju som vi baserar vårt nästa urval på. Därefter får du göra två olika tester och en andra intervju. Slutligen genomför vi referenstagning och slutgiltig intervju. Varmt välkommen med din ansökan. Lär känna Lindinvent AB – Din framtida arbetsgivare Lindinvent AB, grundat 1995, utvecklar och marknadsför lösningar för behovsstyrda fastigheter som sänker energiförbrukningen med bibehållet bra inneklimat. Med ett holistiskt tänk strävar vi efter bästa totalupplevelsen för våra kunder med alltifrån lägsta livscykelkostnad till intuitiva användargränssnitt i form av webb och appar. Vi har vårt huvudkontor i Lund och regionkontor i Stockholm, Göteborg, Linköping, Umeå och Köpenhamn. Våra lösningar sitter i tusentals fastigheter som ägs av Vasakronan, Castellum, Fabege, Wihlborgs och Akademiska hus med flera. Exempel på byggnader är SEBs HK, Swedbanks HK, TeliaSoneras HK, ICAs HK, Rosenbad och Axis HK. Vi säljer våra produkter även i Norge och Estland med siktet inställt på fler länder i framtiden.

1 maj 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Butikssäljare Levi's Store Mall of Scandinavia – sommarvikariat

Har du ett intresse for denim och mode? Älskar du jeans, och framförallt Levi´s som märke? Nu har du chansen att bli vår nya säljare och kollega! Som säljare hos oss på Levi´s Store tar du hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt genom att lyssna, hjälpa, inspirera och sälja. Du är tillsammans med resten av teamet ansvarig för att butiken är inspirerande och inbjudande för våra kunder, och att ni stävar mot att nå butikens mål. För oss är det viktigt att alla våra kunder får en ovanlig köpupplevelse när de besöker våra butiker. Detta uppnår vi genom en inkluderande och positiv arbetsmiljö, där vi fokuserar på personlig utveckling och gott humör. Du har erfarenhet från servicebranschen, men din personlighet och ditt intresse för Levi's och människor är minst lika viktigt. Tjänsten är ett sommarvikariat och det kan finnas möjlighet att arbeta extra efter sommarperioden. För att bli vår nya kollega behöver du: - Vara engagerad och få en "kick" av att ge förstklassig service - Ha ett genuint intresse för jeans och mode - Gilla att jobba med människor och glädja andra - Trivas i en ung, social och dynamisk miljö - Vara flexibel på både arbetsuppgifter och arbetstider Vi kan erbjuda: - Värdefull erfarenhet av försäljning och service som du kan dra nytta av under hela ditt arbetsliv - En ung och inkluderande miljö - Bonusordning - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker Arbetstiderna är varierande, dag-, kväll-, och helg. Är du den vi söker? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Levi´s Store är butiken för alla som älskar Levi´s. Här hittar kunderna hela sortimentet till den amerikanska giganten under ett och samma tak. I alla våra butiker blir kunden bemött av personal med hög produktkompetens och god service. ​ ​Levi's Store drivs i Norden av Varner Brand Stores som är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt och Junkyard. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.​

1 maj 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Driftchef

Är du en trygg, ansvarstagande och värdeskapande ledare som brinner extra mycket för att bygga långsiktiga och förtroendeingivande relationer? Är du ledaren som med högt engagemang och glädje sätter medarbetarna i fokus? Då ska du söka rollen som driftchef till Coor! Vi söker en trygg, engagerad ledare med hjärtat på det rätta stället till vår lokalvårdsverksamhet på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna. Det nybyggda sjukhuset är en spännande arbetsplats med verksamhet dygnet runt. Här finns det kunniga kollegor och chefer som tillsammans ställer upp och hjälper varandra till att leverera service i stjärnklass till ett sjukhus i världsklass! Vill du vara med och göra skillnad på riktigt?  Om rollen  Tillsammans med ditt team och övriga chefskollegor kommer du ansvara för att den dagligen lokalvårdsleveransen sker på ett affärsmässigt och kvalitetssäkrat vis där din uppgift blir att utveckla, planera och leda verksamhetens arbete mot uppsatta mål framåt med stort fokus på samarbete och kommunikation. Som driftchef kommer du ha ett helhetsansvar för personal, leverans, kund och ekonomi med stor möjlighet till att påverka. Ditt ansvar kommer främst att bestå av:  • Personalansvar och utveckling av medarbetare   • Ekonomi – budget, prognosarbete och uppföljning  • Samarbeta med driftledare samt leda och koordinera verksamhetens löpande arbete • Aktiv initiativtagare i det dagliga arbetet med att förbättra och utveckla vår leverans, både internt och mot kund   • Ansvarig för dialog med kund gällande daglig drift såväl som löpande utvecklings- och förbättringsarbete med kunden i fokus  • Säkerställa en bra efterlevnad inom kvalitet, hälsa, säkerhet och arbetsmiljö i din roll som driftchef på Coor  • Ansvar för att driva din leverans enligt uppsatta mål och aktivt arbeta för att bibehålla samt utveckla leveransen  Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med en 6 månaders provanställning. Du rapporterar till sitechef och kommer att ingå i enhetens ledningsgrupp. Din placering kommer vara i Solna. Vår kandidat   Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet inom lokalvård inom en likvärdig tjänst där du sedan tidigare har erfarenhet av att leda medarbetare inom en personalintensiv verksamhet. Vi ser även att du är väl bekant med INSTA 800, SRY och andra kvalitetsuppföljningssystem. Har du även tidigare erfarenhet av att arbeta på ett sjukhus så är det meriterande. Du behärskar svenska språket obehindrat i både tal och skrift samt har god datorvana. Din personlighet  Som person besitter du ett högt engagemang och positivism där du med lyhördhet har en förmåga till att entusiasmera såväl kollegor, kunder samt leverantörer. Genom ditt inkluderande sätt skapar du med enkelhet långsiktiga relationer med trygghet både för medarbetare och kund. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga där din flexibilitet och nyfikenhet bär dig framåt. Givetvis är du ansvarstagande med ett strukturerat ordningssinne samt ett lösningsorienterat förhållningssätt med fokus på ständig utveckling och förbättring. Vi erbjuder   Här får du en intressant och varierad arbetsdag i nära samarbete med både kunder och kollegor som bygger på starkt partnerskap. Som driftchef har du stor frihet att utveckla din organisation och verksamhet över tid. Vi arbetar aktivt med kompetens- och karriärsutveckling för att du ska få möjlighet att utvecklas och därmed nyttja din fulla potential. Då Coor är ett stort och expansivt företag kan du utvecklas både inom tjänsten såväl som inom andra delar av verksamheten.   Kontaktuppgifter och övrig information   Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan.    Som en del av rekryteringsprocessen så kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidat, vill du veta mer? Klicka här  https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/    För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta sitechef Sara Craig, [email protected]. Vi ser framemot att höra från dig! Om Coor Coor är Nordens ledande facility management-leverantör och är med och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer – smarta, hållbara och fulla av glädje. Vi erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Vi strävar ständigt efter att bygga team och servicelösningar som gör det möjligt för våra kunder att fokusera på vad de gör bäst. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos oss arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2023 blev Coor tilldelad en andra plats till att vara det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY och vi är ett karriärföretag 2024 enligt Karriärföretagen.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Miljösamordnare till SKB

Företagsbeskrivning Svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, arbetar med ett av Sveriges största miljöskyddsprojekt. SKB:s uppdrag är att ta hand om allt radioaktivt avfall från de svenska kärnkraftverken. Det ska göras på ett säkert sätt för både människor och miljö. I dag är cirka 600 personer anställda på SKB. Vi har ett omfattande samarbete med experter och uppdragstagare utanför företaget. SKB:s huvudkontor är placerat i Arenastaden i Solna. Vi har även kontor i Oskarshamn och Forsmark/Östhammar, där vi har anläggningar och bedriver olika verksamheter inför byggandet av ett slutförvar för använt kärnbränsle. Jobbeskrivning Vill du arbeta med ett av tidernas viktigaste miljöskyddsprojekt? Tiden är inne. Tillsammans ska vi på SKB bygga ett av världens första slutförvarssystem för använt kärnbränsle. Uppdraget är i stora delar ett pionjärarbete och innebär många komplexa utmaningar. Nu söker vi en miljösamordnare med erfarenhet från stora infrastrukturprojekt som vill vara med och bygga slutförvar på ett hållbart sätt. Är du redo för ett stort och viktigt arbete som kommer att göra skillnad för människor och miljö under mycket, mycket lång tid framåt? Här kommer du att arbeta SKB är ett hållbart företag med högt förtroende i omvärlden. Vi driver och utvecklar kärntekniska anläggningar säkert och effektivt. Samtidigt möjliggör vi en gemensam hantering av radioaktivt avfall i Sverige. SKB har, och söker nya tillstånd att uppföra slutförvarsanläggningar och har påbörjat anläggningsarbeten i Forsmarksområdet i Östhammars kommun. Hållbarhetsstyrningen av våra anläggningsprojekt är prioriterat och vi behöver stärka upp med fler som vill vara med och bygga unika slutförvar på ett hållbart sätt. Enheten Hållbarhet och MTO ingår i avdelningen för Säkerhet, kvalitet och miljö. Enhetens huvudansvar är att utveckla SKB:s hållbarhetsarbete, vara resurshållare av kompetenser inom miljö, arbetsmiljö och MTO till linje- och projektverksamhet samt samordna underlag till tillståndsansökningar enligt miljöbalken för nya eller utökade slutförvar. Enheten består i dag av cirka 15 medarbetare och konsulter som är stationerade i Solna, Forsmark och Oskarshamn. Vad du kommer att göra Vara med och utveckla miljö- och hållbarhetsstyrningen i våra anläggningsprojekt. Säkerställa styrningen av tillstånds- och laguppfyllelse i våra anläggningsprojekt. Stå för sakkunskap och specialistkompetens avseende krav inom miljöbalkens tillämpningsområde, vattenlagstiftningen samt vara med och säkerställa miljöstyrningen av projekt ur ett beställarperspektiv. Svara för tillsynsärenden enligt miljöbalken i projektverksamheten. Delta i upphandlingsprocessen genom att bidra med underlag till förfrågningsunderlag samt vara delaktig i anbudsutvärderingen. Samordna och informera om aktuella miljöfrågor i projekten samt ta fram och hålla i utbildningar inom miljöområdet. Stödja och bereda ärenden för beslut. Medverka i olika miljöforum inom SKB. Kravspecifikation Vi söker dig med utbildning från universitet eller högskola inom miljö, teknik eller naturvetenskap. Vi tror att du har god kunskap om och erfarenhet av miljöstyrning av stora anläggningsprojekt eller att arbeta med miljöfarlig verksamhet. Du är van att arbeta enligt principerna i ISO 14001 och att arbeta fram styrning och stöd utifrån miljöbalkens tillämpningsområde. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för denna tjänst. Du har god analytisk förmåga, är strukturerad i ditt arbetssätt och är van att driva komplexa frågor i gränssnitt mellan miljö, naturvetenskap, juridik och teknik samt samarbeta och skapa goda relationer. Din kommunikativa förmåga är stark och du har en utvecklad lyhördhet och integritet då rollen kräver både interna och externa kontakter och ett nära samarbete med olika delar av organisationen. B-körkort är ett krav då tjänsten innebär resor till Forsmark. Vi ser även att du behärskar engelska och svenska flytande i tal och skrift. Ytterligare information Varför ska du arbeta hos oss? Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation med ett stort kunskapsdjup inom ett flertal vetenskapsområden. Vi har många nationella och internationella sakkunniga experter som gärna delar med sig av kunskaper och erfarenheter. Vårt uppdrag erbjuder varierande arbetsuppgifter från mindre analyser kopplade till driften av de kärntekniska anläggningarna till långsiktiga forskningsuppdrag med syfte att bygga och driva framtida slutförvar. Vi arbetar tillsammans för att uppnå ett tydligt och viktigt miljö- och samhällsmål. Eftersom SKB ingår i Vattenfallkoncernen finns goda karriärmöjligheter inom en stor dynamisk organisation. Våra medarbetare är avgörande för vår framgång. Det är viktigt att hela livet fungerar. Därför är vi måna om att våra medarbetare upplever en god balans mellan arbete och fritid. Det här är vi, dina framtida arbetskamrater På SKB träffar du människor med olika utbildning, olika förmågor och olika bakgrunder. Alla är olika, och det tycker vi är bra. Vi på SKB är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer öppet och framgångsrikt företag. Och genom att var och en har möjlighet att utveckla sig själv, utvecklas även vår verksamhet. Men på ett väsentligt sätt är vi alla lika. Det som enar oss, är att vi siktar mot ett tydligt mål: det att skapa trygghet för kommande generationer. På vår webbplats, www.skb.se, finns mer information om SKB och hur det är att arbeta hos oss. Vi ser fram emot att lära känna dig. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Emma Breitholtz 073-633 85 49 För mer information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Åsa Vallin 070-277 12 46 Fackliga företrädare är för Saco-SKB Marika Westman, 070-638 34 36, för Unionen Roger Ingvarsson, 070-618 83 45 och för Ledarna Per Carlsson, 070-325 09 15. Placeringsort: Östhammar eller Solna. Vattenfall och SKB är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bland annat av regler om säkerhetsskydd, nukleär icke-spridning och exportkontroll. Därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV senast den 26 maj 2024. Urval sker efter sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024