Lärare åk 4-6 till Skytteholmsskolan, Solna stad

Om oss Skytteholmskolan är en grundskola för förskoleklass till årskurs 5 HT24. Skolan växer stegvis genom att årskurs 5 startar höstterminen 2024, sen växer skolan en årskurs åt gången. Du har möjligheten att vara med och skapa kulturen på mellanstadiet på Skytteholmsskolan. Lusten att lära är utgångspunkten för att omsätta vår pedagogiska kompetens i undervisning.  Tron på varje barns vilja och förmåga är central för oss. Förberedelse för framtiden innebär att rusta våra elever med kunskap om världen.  Vi söker dig som: - Är legitimerad lärare för åk 4-6 och med bred behörighet att undervisa i bland annat ENG/NO/SO - Är väl insatt i läroplanens alla delar och övriga relevanta styrdokument - Är väl förtrogen med digitala verktyg som du använder på ett kreativt sätt i undervisningen samt för egen planering, uppföljning och dokumentation - Erfarenhet av att arbeta som lärare - Behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Vi söker dig som kan skapa situationer där elever lyckas. Ditt ledarskap bottnar sig i tron om att alla elever kan och vill utvecklas. Din undervisning utgår från vetenskap och beprövad erfarenhet som gör att du lyckas skapa goda lärmiljöer (didaktisk, emotionell och fysisk).  Som person är du lyhörd för elevernas behov, tydlig, respektfull och har stor förmåga till samverkan med såväl elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har också en vana av att arbeta med elevdokumentation såsom pedagogisk utredning och åtgärdsprogram.   Vidare kommer du att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt och säkerställer att alla processer fullföljs med god kvalitet. Du är intresserad av att driva skolans och elevernas utveckling framåt, du kan fånga elevernas uppmärksamhet och skapa delaktighet och motivation i olika aktiviteter. Du är en relationsskapande, trygg person med god pedagogisk insikt som klarar att leda grupper eller individer.  Vad innebär arbetet? Du kommer arbeta med dina kollegor och undervisa i de två parallellerna åk 4 inom dina ämnen. Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen själv och tillsammans med lärarlaget. Du samverkar även med fritidspersonal. Mer information och ansökan Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till biträdande rektor Selvi Aydin på [email protected].  Sista ansökningsdag är 23/5-2024.  OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan  I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Samordnare/behandlare till Magelungens verksamhet i Solna

Magelungen Utveckling är ett medarbetarägt aktiebolag som erbjuder kvalificerat behandlings- och förändringsarbete för barn, ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Magelungen bedriver behandling samt resursskolor på grundskole- och gymnasienivå. Målsättningen är att i verksamheterna skapa ett sammanhang som är hanterbart, meningsfullt och begripligt. I alla verksamheter är forskning och utvärdering en integrerad del.Om Magelungens verksamhet i Solna På Magelungens verksamhet i Solna erbjuder vi strukturerad öppenvård i kombination med skola (Heldag), hemmasittarprogram (HSP) och resursskola. De ungdomar vi möter har ofta sociala, psykosociala eller neuropsykiatriska svårigheter och många gånger har de en lång tid av skolfrånvaro bakom sig. För att hjälpa dessa ungdomar till en fungerande skolgång arbetar vi med småskalighet, hög personaltäthet, förstärkt socialt stöd och individuellt utformade upplägg, utifrån varje ungdoms förutsättningar och behov. Vår resursskola vänder sig till ungdomar i åk 7–9 som är i behov av omfattande särskilt stöd.  Vi har en systemisk och salutogen grundsyn där fokus är att arbeta med helhet och bygga på det som fungerar. Vårt mål är att erbjuda ett sammanhang där alla ungdomar kan få en chans att lyckas utifrån sina förutsättningar.  Om tjänsten  Som behandlare/samordnare hos oss är du en del av både vår resursskola och vår behandlingsverksamhet. Verksamheten genomsyras av ett prestigelöst samarbete mellan olika professioner.  Vi erbjuder ett mindre sammanhang med anpassad undervisning. En viktig del i vårt dagliga arbete är att stärka ungdomarna genom att fokusera på deras resurser och kompetens, för att tillsammans jobba mot ungdomarnas egna mål. I tjänsten ingår både att vara socionom i resursskolan vilket bland annat innebär att stödja/jobba med eleverna enskilt eller i klassrummet under hela skoldagen samt att planera och genomföra behandlingsinsatser med ungdomar och deras familjer och samordna insatser med våra uppdragsgivare.  Kvalifikationer  Hos Magelungen finns goda möjligheter att utvecklas, att vara med och utveckla samt att arbeta i en stimulerande miljö. Du ska vara lösningsorienterad och ha erfarenhet av att arbeta med behandling. Du ska uppskatta att arbeta med både ungdomar, familjer och professionella och ser betydelsen av att ha ett nära samarbete med föräldrar och ungdomens nätverk. Du ska ha en god förståelse mellan teori och praktik och ha förmåga till självständigt arbete. Vi vill att du delar våra tankar om ett systemiskt och salutogent förhållningssätt där ett respektfullt bemötande, stärkande av resurser och kompetens hos dem vi möter är huvudfokus. Då vi möter familjer med en komplex problematik ställer det också krav på att du som person har god självkännedom och har ett öppet, utforskande och nyfiket förhållningssätt. Behandlingsinsatsen sker i samverkan med många olika aktörer varför du också bör ha en god förmåga till samarbete. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare eller likvärdig utbildning med erfarenhet av behandling. Vidareutbildning inom eller erfarenheter av systemteori, KBT eller annan liknande utbildning är meriterande.   Anställningsform  Tjänsten är ett vikariat på heltid under 1 år. Start i augusti Ansökan  För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta behandlingschef Hasse Lindblom. Utdrag ur belastningsregistret (misstanke och brott) kommer att efterfrågas - blankett. Ansök i god tid, Handläggningstiden kan vara upp till två veckor från det att Polismyndigheten har tagit emot en fullständig ansökan tills utdraget skickas. Handläggningstiden kan variera beroende på hur många som begär utdrag.    Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Varmt välkommen med din ansökan!    Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och tjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning Vi erbjuder ett spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta med en rad olika kontorsserviceuppgifter hos en av våra kunder, som också är en myndighet. Som serviceassistent kommer du att vara en nyckelperson i att säkerställa att arbetsplatsen fungerar effektivt och problemfritt. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta i en roll där du får hjälpa andra och bidra till en positiv arbetsmiljö. Ansvarsområden Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: Tillsyn av mötesrum och ommöbleringar Uppackning och påfyllning av fruktkorgar, papper samt felavhjälpning av kontorsutrustning Hantering av post, paket och budleveranser Hantera ärenden och felanmälningar i digitala system Iordningställande av rum för möten och andra aktiviteter Gods- och möbelhantering Kvalifikationer Gymnasieutbildning eller motsvarande Erfarenhet från serviceyrke Körkort (B) och truckkort i förekommande fall Erfarenhet av kontorsservice eller liknande arbetsuppgifter God datorvana och erfarenhet av att arbeta med digitala system Utmärkta organisatoriska färdigheter och förmåga att arbeta självständigt Serviceinriktad och lösningsorienterad attityd Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Franchisetagare - Coop Bergshamra

Arbetsplatsbeskrivning Vi på Coop erbjuder våra kunder och medlemmar ett hållbart och prisvärt sortiment i butiker som utstrålar matglädje. Vi brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet? Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! Nu söker vi franchisetagare till Coop Bergshamra! Din roll Att vara franchisetagare innebär att du genom ett eget aktiebolag driver butiken enligt Coops franchiseavtal. Vi står för koncept, sortiment, prissättning, varulager samt inredning. Som franchisetagare har du fullt arbetsgivaransvar och är ekonomiskt ansvarig för en stor del av butikens övriga driftskostnader. Motiveras du av ett personligt ägande och ser den ekonomiska risken som en sporre till ökat engagemang? Vi på Coop ger dig som franchisetagare plattformen för att driva och utveckla ditt eget affärsmannaskap. Som franchisetagare ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden. I ditt arbete ingår att: - Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga - Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken - Arbeta med olika kundaktiviteter - Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna. - Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm - Ansvara för budget och affärsplan för enheten - Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat - Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet - Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc. - Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Utbildning - Gymnasieutbildning är ett krav - Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande Erfarenhet/ kompetens - Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning - Dokumenterat goda resultat i detaljhandelsförsäljning - Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete - Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. Ansökningsförfarande Vi vill att du besöker butiken för att bilda dig en egen uppfattning om butikens utvecklingsmöjligheter och framtid. Detta dokumenterar du tillsammans med ett personligt brev där du redogör för vem du är och vad du ser kommer att krävas av dig som franchisetagare i butiken, idag och i framtiden. I samma dokument vill vi även att du infogar ditt CV där du har sammanställt din yrkesmässiga bakgrund och dina utbildningar. För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. För våra slutkandidater använder vi oss av personlighetsanalys samt kapacitetstest. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! Kontaktpersoner Ansvarig chef | Michaela Andersson Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Butiker och Stormarknader, CBS, driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
VVS-projektör

Arbetsbeskrivning ÄR DU EN ERFAREN VVS-PROJEKTÖR MED ETT STARKT TEKNIKINTRESSE? På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen. JM har en lång historia av att vara en av Nordens främsta bostadsutvecklare. Vi har ett strukturerat arbetssätt kring projektutveckling inom projektering, inköp, produktion och hållbarhet. Vi vill fortsätta stärka vår kompetens inom projektering och rekryterar därför nu en handläggande projektör inom VVS till vår nya organisation Teknik & Utformning med placering i Stockholm. Ansvarsområden Som VVS-projektör ingår du i vår avdelning Teknik & Utformning i Stockholm. Du kommer bland annat att arbeta med:  VVS-projektering i program-, system- och bygghandlingsskede i utvalda projekt Aktiv uppföljning under produktionsskede där vi tillsammans säkrar erfarenhetsåterföring Agera tekniskt stöd vid process- och produktutveckling Delta i- och medverka till utveckling av arbetssätt, metodik och tekniska lösningar Du bidrar till projektets affär samtidigt som du ser detaljer, är strukturerad och agerar utifrån ett metodiskt arbetssätt. För oss på JM är det även viktigt att du delar våra kärnvärden: långsiktighet, engagemang, kvalitet, stilkänsla, lyhördhet och pålitlighet.  Kvalifikationer Du har 4-6 års erfarenhet inom liknande roller.  Som VVS-projektör hos oss förväntas du vara mångsidig och prestigelös i ditt arbete. Dina uppgifter kommer att omfatta allt från att utföra beräkningar och skapa modeller i program som AutoCAD och Revit till att upprätta tekniska beskrivningar. Dessutom kommer du att spela en aktiv roll i att driva utvecklingen inom VVS-projektering på JM.  Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med bostadsprojekt. Som person är du lyhörd, lösningsorienterad och har lätt för att skapa kontakter både internt och externt. Om företaget JM AB JM har utvecklat bostäder för dagens och morgondagens människor i över 75 år. Varje gång vi med stolthet lämnar över nyckeln till ett nytt JM-hem, är det ett resultat av många människors gemensamma arbete. Som VVS-projektör hos oss blir du en viktig spelare i ett dedikerat, kompetent lag med specialister inom Konstruktion, VVS och BIM. I nära samarbete med projektorganisationen utvecklar vi tillsammans hållbara livsmiljöer och bygger hus som ska stå i minst 100 år. Genom ditt arbete har du möjlighet att göra betydande avtryck både i organisationen och i de projekt du är med och utvecklar. Välkommen att skriva historia med oss.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Stadsdirektör, Solna stad

Om oss  Solna är Sveriges tredje minsta kommun till ytan men har cirka 85 000-86 000 invånare och över 100 000 arbetstillfällen. Vi är i en spännande utvecklingsfas och befolkningen växer. Det är många företag som söker sig hit. Solna är en storstadskommun att räkna med. Inom kommunens näringsliv bedrivs framtidens forskning och här skapas de nya jobben. Här möts talang och ambition från hela världen. I Solna formas framtiden.   Om tjänsten Som stadsdirektör i Solna stad är du ledande tjänsteman och högsta chef för kommunens 2 300 engagerade medarbetare. Du arbetar nära politisk ledning och stadens förvaltningschefer samt företräder Solna inom och utom staden. I rollen stöttar du kommunstyrelsen i sitt arbete att planera, leda och samordna kommunens verksamheter samt leder organisationens förändring och utveckling.   Solna är i stark tillväxt och det pågår omfattande samhällsbyggnadsprojekt i staden.  I rollen ingår att  - Vara ytterst ansvarig över de stora planlagda projekten inom staden samt fortsätta arbetet med vår stadsbyggnadsutveckling och vårt bostadsbyggande. - Säkerhetsställa att ekonomi- och budget är i balans. - Utveckla våra skolor till att bli bland de bästa i regionen. - Fortsätta stadens arbete med att vidareutveckla ett gott ledar- och medarbetarskap. - Utveckla Solna stad som näringslivskommun. - Säkerställa kompetensförsörjningen och bibehålla staden som en attraktiv arbetsgivare.  - Fortsätta arbetet med våra digitaliseringsprojekt för en effektiv förvaltning. - Skapa långsiktig planering och beslutsunderlag för politiken.  Vi står för en samarbetsinriktad kultur där ett gott partnerskap och ett uppskattande förhållningssätt skapar förutsättningar för att lyckas med det gemensamma uppdraget.    Beskrivning av kvalifikationer  - Akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Gedigen erfarenhet av ledarskap med ansvar för personal, budget och verksamhet i större eller mer komplexa organisationer. - Erfarenhet av att leda genom andra i en politiskt styrd organisation.  - Tidigare erfarenhet av att leda verksamhet i förändring- och utveckling. - Omfattande erfarenhet av att kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar. - Stor erfarenhet av ekonomi, budget och uppföljning med dokumenterad erfarenhet av att ha uppnått långsiktigt god driftsekonomi. - Meriterande är erfarenhet och förståelse för skolan som verksamhetsområde. Som ledare har du en förmåga att skapa engagemang med hög grad av tillit och delaktighet, genom att uppmuntra och tillvaratar goda idéer. Vidare har du ett starkt resultatfokus med en förmåga att planera utifrån ett brett perspektiv. Du skapar trovärdighet, där ditt ledarskap bottnar i en drivkraft att samarbeta och skapa samverkan genom lyhördhet och tydliggörandet av olika lösningar.   Övrig information  Uppdraget som stadsdirektör omfattas av en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen innan anställning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast. Sista ansökningsdag är 2024-05-31. För mer information om tjänsten kontakta Sara Kukka-Salam, [email protected], ordförande kommunstyrelsen, tel. 072-543 33 62 eller Stina Wickman, [email protected], HR-chef, tel. 072-583 20 60.  Välkommen med din ansökan!   Fackliga företrädare Akademikerförbundet SSR, [email protected]  Akavia, Cecilia Hallander, tel. 072-583 19 47  Kommunal, Jeanette Hjalmarsson, tel. 072-583 17 83  Sveriges Lärare, Kristina Karhunen, tel. 076-041 07 84  Sveriges Skolledare, Mariana Berlin, tel. 072-583 31 88  Vision, Annika Engberg Lordin, tel. 08-746 11 45    I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Stadsledningsförvaltningens uppgift är att biträda kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Betongare med formkunskap

Vi letar efter erfarna betongare/armerare med formkunskaper och som ska kunna arbeta med avancerad formsättning. Som betongare/armerare kommer du att vara en nyckelperson i projektet och behöver därför ha gedigen erfarenhet och kunskap inom området. Arbetet sträcker sig över hela sommaren, juni till augusti, vilket kräver att du kan vara tillgänglig under denna period. Krav: Gymnasial utbildning inom relevanta områden. Gedigen erfarenhet inom betong/armering. Storform och stomme. Förmåga att arbeta efter ritning. God kommunikationsförmåga på svenska. Yrkesbevis eller motsvarande kvalifikationer. Meriterande: Heta arbeten. Mobila arbetsplattformar. Säkra lyft. Vi erbjuder: Vi kan erbjuda en marknadsmässig lön, trevliga arbetskamrater samt kollektivavtal.  Uppdragen kommer att fyllas så snart som möjligt, så vi uppmuntrar dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Du kan antingen ansöka genom denna annons eller skicka ditt CV och personliga brev till vår kontaktperson på [email protected] för ytterligare information om uppdraget. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Forskare i DNA sekvenseringsteknologi och bioinformatik

Arbetsuppgifter SciLifeLab grundades 2010 som en gemensam satsning mellan fyra universitet: Karolinska Institutet (KI), Kungliga Tekniska Högskolan (KTH), Stockholms universitet (SU) och Uppsala universitet (UU). SciLifeLab utgör en unik miljö och är idag ett internationellt ledande forskningscentrum. Forskare och ingenjörer vid SciLifeLab utvecklar, använder och erbjuder avancerade tekniker för att skapa ökad förståelse av livsviktiga processer på molekylär nivå med fokus på hälsa och miljö. SciLifeLabs nationella infrastruktur stöder forskningsverksamhet vid alla svenska universitet samt inom hälso- och sjukvård och industri. Bioinformatik och systembiologi är viktiga aktiviteter inom SciLifeLab, och en betydande del av SciLifeLabs personal arbetar inom dessa områden.  Du kommer att arbeta som forskare i teamet för strategisk relationer på the National Genomics Infrastructure (NGI), en av Europas största sekvenseringsanläggningar, på SciLifeLab i Stockholm. I gruppen för strategisk relationer arbetar vi med att utveckla helt ny teknik, etablera nya tekniska plattformar och vidareutveckla NGIs plattformar för att ge svenska forskare tillgång till de senaste metoderna inom storskalig DNA- och RNA-sekvensering. Vi koordinerar även samarbeten mellan NGI och både industri och akademi. Din roll kommer att vara varierad och du kommer att vara delaktig i många typer av uppgifter. Dessa inkluderar bland annat: - Design och utveckling av nya sekvenseringsbaserade tekniker och applikationer. - Bioinformatik och analys av data från utvecklingsprojekt och samarbeten. - Arbeta i samarbetsprojekt med akademi och företag. - Skriva vetenskapliga artiklar och tech-notes på forskningen som bedrivs på NGI. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - En stimulerande tjänst för den som gillar att arbeta med teknikutveckling i en dynamisk miljö. https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Krav - Avlagd doktorsexamen eller utländsk examen som bedöms motsvara en doktorsexamen. - Avlagd doktorsavhandling där arbetet kombinerat molekylärbiologi och bioinformatik. - Är väl förtrogen med att arbeta på laboratorium. - Har lång erfarenhet i bioinformatisk analys och sekvenserings-baserad molekylärbiologi. - Har djup förståelse av molekylärbiologi/biokemi och sekvenseringsbaserad teknologi. - Kan författa vetenskapliga artiklar. - Obehindrat behärskar engelska i skrift och tal då det krävs i det dagliga arbetet. Meriterande - Du har en problemlösande analysförmåga, tycker om att ta dig ann nya frågeställningar och kan dra slutsatser från dina analyser. - Du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. - Det är av största vikt att du har en bra samarbetsförmåga. - Du ska ha medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskild fokus på jämställdhet. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.  Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden. Ansökan ska innehålla:  - CV inklusive relevant yrkeserfarenhet och kunskap. - Kopia av examensbevis och betyg från dina tidigare universitetsstudier. Översättningar till engelska eller svenska om de ursprungliga dokumenten inte utfärdas på något av dessa språk. - Kortfattad redogörelse för varför du vill bedriva forskning, dina akademiska intressen och hur de relaterar till dina tidigare studier och framtida mål. max 2 sidor lång.  Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Ekonomiassistent till omsorgsföretag i Solna

Till vår kund som är ett omsorgsföretag i tillväxtfas med kontor i Solna söker vi en ekonomiassistent. Uppdraget är tänkt att starta så fort som möjligt och för rätt person finns mycket god möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag. Arbetsbeskrivning Som ekonomiassistent hos bolagetkommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa en smidig hantering av både kund- och leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: Hantering av kundfakturor och upprättande av kundreskontra Kommunikation med kunder angående fakturafrågor och betalningsupplägg Registrering och bokföring av leverantörsfakturor Ansvar för leverantörsreskontra och betalningsprocesser Avstämningar av konton och rapportering av avvikelser Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt fakturering och betalningar Delta i månads- och årsbokslutsprocesser Bidra till kontinuerlig förbättring av processer inom ekonomiavdelningen Kompetenskrav & erfarenhet För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du ha följande kvalifikationer och erfarenheter: Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område Minst 1 års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra God förståelse för redovisningsprinciper och bokföring Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem Starka kommunikationsförmågor och förmåga att samarbeta i team Noggrannhet och förmåga att arbeta effektivt även under tidspress Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdsbidrag och tjänstepension.För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se Ansökan och kontakt Vi ser gärna att du ansöker omgående då rollen är tilltänkt att starta omgående. Sista ansökningsdag är den 15e juni. Vid frågor, vänligen kontakta Magnus Holmqvist på [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Kreativ yrkeslärare i fastighetsskötsel

Astar erbjuder en rad utbildningar såsom kommunal vuxenutbildning, svenska för invandrare, arbetsmarknadsutbildningar, Rusta och Matcha samt företagsutbildningar. Med mer än 300 anställda på 35 orter över hela Sverige, från Malmö i söder till Kiruna i norr, strävar vi efter att ge alla människor – oavsett bakgrund – möjligheter att utforska sina talanger, utveckla dem och bli sina egna stjärnor. Astar söker engagerade yrkeslärare inom fastighetsskötsel för att inspirera och utveckla våra elevers talanger och kompetenser. Bli en del av vårt team på 35 orter i Sverige och bidra till att hjälpa människor nå sin fulla potential. Vi söker dig som: - Kombinerar praktiska och teoretiska moment för att förbereda kursdeltagare för arbetslivet. - Har goda branschkontakter och erfarenhet inom fastighetsbranschen. - Är självgående, samarbetsvillig och positiv. - Skapar goda relationer med elever, kollegor och branschen. - Anpassar undervisningen efter elevernas behov. Kvalifikationer Yrkesläraren ska minst uppfylla följande kompetenskrav: - Ha arbetat som yrkeslärare för utbildning mot fastighetsvärd, fastighetsskötare eller fastighetstekniker i minst 3 år på heltid eller motsvarande för deltid. - Minst ett (1) års praktisk yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen. Det är meriterande om du kan utbilda våra elever i olika certifikat som Säker Vatten, Heta Arbeten, Mobila arbetsplattformar och HLR.  Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen in med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig. Kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Sök idag! Läs mer om oss på: astar.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024