Lediga jobb i Göteborg

Sök 4730 lediga jobb i Göteborg. Välkommen att hitta spännande jobbmöjligheter i Göteborg. Upptäck en mängd olika lediga jobb inom olika branscher och ta nästa steg i din karriär med oss.

Taxiförare - Göteborg

Taxiförare med Uber & Bolt Utför köruppdrag i Göteborgsregionen. Krav : taxiförarlegitimation. Vi söker en förare och vi erbjuder dig möjligheten till ett självständigt och fritt jobb med mycket eget ansvar. Vi söker dig som vet hur man ge bra service och gillar att träffa nya människor. Självklart kommer ni att få mycket körningar. Hör av dig. Mvh Hmoda investment AB

2 maj 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Färdtjänsföre sökes

Vi kör Färdtjänst uppdrag åt Västtrafik och söker nya medarbetare för omgående anställning. du bör ha taxi legitimation och certifikat för service resor AB

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Receptionist till DSV för sommarvik

Är du en engagerad och serviceinriktad student som vill säkra upp sommarkassan? VI söker nu en person på heltid v.27-31 med eventuellt lite deltidspass efter högsäsong. Skicka in ansökan redan idag, urval ser löpande! OM TJÄNSTEN DSV tillhandahåller och hanterar supply chain-lösningar för tusentals företag varje dag. På kontoret arbetar omkring 120 kollegor för att säkerställa effektiv logistik och leverans av varor över hela världen. För sommarvikariatet i receptionen söker vi nu en engagerad och självgående student för att vara en central del av kontoret som är beläget på Örnekulans Väg 5. I denna roll kommer du att vara den första kontaktpersonen för besökare och spelar en nyckelroll i att skapa en atmosfär av välkomnande och professionalism. Du kommer att ha möjlighet att arbeta självständigt i receptionen under sommaren, även om det finns flera andra kollegor på plats. Vi letar efter någon som kan ta egna initiativ och hantera uppgifter på egen hand med en hög grad av serviceanda. Är du redo att vara en del av DSV och bidra till fortsatt framgång? ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Välkomna och vägleda besökare rätt * Ansvar för hantering av både inkommande och utgående post samt bud * Ansvara för att hantera telefonsamtal och växelfunktioner * Andra administrativa arbetsuppgifter samt se till att kontoret är välskött t.ex att kaffe finns, organisera i förråd osv. VI SÖKER DIG SOM - Studerar en eftergymnasial utbildning på minst 50 % och tar examen tidigast juni 2025 - Flytande kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift - Har erfarenhet av Microsoft Office-verktyg och Excel Det är meriterande om du har - Tidigare arbetslivserfarenhet från service eller kundtjänst Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som är serviceinriktad med ett vänligt bemötande. Du är inte rädd för att ta kontakt och är framåt i din kommunikation. En prestigelös inställning och förmåga att vara kommunikativ är viktiga egenskaper. Det mesta av kommunikationen sker på svenska. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om DSV här!

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Ekonomiassistent till ett internationellt IT-bolag!

Som ekonomiassistent får du möjligheten att arbeta på ett av Nordens ledande företag inom affärsteknik. Trivs du med att hantera ekonomiska transaktioner, upprätthålla ordning och bidra till företagets tillväxt, är detta en spännande möjlighet för dig! Välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Nu söker vår kund, ett internationellt IT-bolag, en ekonomiassistent på 80-100%, procentgraden, arbetstider såväl som vilka dagar i veckan och vartifrån du arbetar är flexibelt. Du kommer arbeta tätt tillsammans med ekonomiteamet i Göteborg som idag består av två personer. Som ekonomiassistent arbetar du bland annat med leverantörsreskontra, utläggsrapportering och bankavstämningar i ett nära samarbete med ditt team i en positiv och välkomnande miljö där du ges möjligheten att sätta dig in i varierande arbetsuppgifter högt som lågt. Vår kunds huvudkontor är beläget i Finland men den nationella ekonomifunktion är huvudsakligen belägen i Göteborg. I rollen kommer du arbeta tätt med såväl kollegor i Sverige som i andra delar av Norden, framförallt Danmark, och det är därför av stor vikt att du trivs med att kommunicera på såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du erbjuds - Ett flexibelt arbete i en internationell arbetsmiljö - Utvecklingsmöjligheter där du själv får möjligheten att forma rollen utefter dina kunskaper - En dedikerad konsultchef från Academic Work - Ett långsiktigt uppdrag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leverantörsreskontra * Utläggsrapportering * Bankavstämningar * Godkänna kundfakturor * Veckorapporter gällande arbetad tid VI SÖKER DIG SOM - Har en färdigställd högskoleutbildning inom ekonomi - Har tidigare arbetat som ekonomiassistent och besitter kunskaper som krävs för att arbeta självständigt - Har mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska då båda språken används dagligen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Initiativtagande - Ansvarstagande - Trivs att arbeta självständigt Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Kafébiträde till Café Bulten

Vi söker dig som är serviceinriktad och intresserad av café-/restaurangyrket, klarar av växlande tempo, har lätt för att samarbeta samt har en naturlig känsla för service. Din allra främsta arbetsuppgift är att bemöta kunder och få den dagliga verksamheten att fungera. Arbetet kommer innebära hantering av espressomaskin, kassaarbete, beredning av smörgåsar, diskplock och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i ett café. Om oss Café Bulten drivs av en grupp studenter och ligger mitt på campus Johanneberg i Göteborg. Caféet strävar efter att vara en plats där studenter kan mötas och koppla av mellan föreläsningarna. I caféet råder en gemytlig stämning och som personal lär man snabbt känna kunderna och blir en central del av studentlivet på Chalmers. Vad erbjuder du oss? Du är en glad och positiv person med en attityd som smittar av sig Du är ansvarstagande, initiativrik och säkerställer att caféet är i toppskick Du är effektiv och trivs när du har saker att göra Du har kul på jobbet och värdesätter utveckling, både personlig och för verksamheten Vad erbjuder vi dig? Café Bulten är ett nav i Chalmersstudenternas vardag och detta kan du bli en del av. En arbetsdag i caféet innebär mycket kundbemötande och du lär känna väldigt många personer. Hos oss arbetar vi nära varandra och du ingår i ett team på två personer som dagligen jobbar i caféet. För oss är din personliga utveckling av stor vikt och det finns stor chans till större ansvar. Vi har kollektivavtal med Visita, lön enligt avtal. Arbetet innebär heltid med skiftande arbetstider mellan 06:30 och 18:00, deltidstjänst kan erbjudas vid behov. Tidigare jobb inom café/restaurang är meriterande. Caféet är öppet under skoltid och därmed stängt under jul-, påsk- och sommarlov samt helgdagar. En anställning kommer sträcka sig från 26/8 fram till 20/12 med möjlighet för förlängning ytterligare terminer. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till Elsa på [email protected], intervjuer och anställning sker löpande. Vi ser mycket fram emot att höra från dig!

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Tandläkaren

Våra kliniker är moderna och kännetecknas av ett gott arbetsklimat och stor arbetsglädje. Vi har två moderna kliniker i Göteborg. Du som passar in i vår tema har möjligheter att välja vilken klinik du vill jobba. Vi har en bra struktur på våra verksamheter och ett nära samarbete mellan våra personal på båda klinikerna och med våra specialisttandvård samt tandtekniker. Vi har många nöjda kunder och fler som vill komma till oss! Tillsammans driver vi och utvecklar klinikerna på ett professionellt sätt och nu söker vi dig som tillsammans med oss vill fortsätta detta arbete. Du blir en av oss där vi gemensamt arbetar med förebyggande och hälsofrämjande tandvård. Om dig: • Du har lätt för att samarbeta och är en öppen person som gärna delar med dig av dina egna kunskaper. • Du får gärna vara ny i yrket med ambitionen att bli en duktig allmäntandläkare. • Vi arbetar flexibelt och med hög kundservice. Vi erbjuder: • Ett arbete i ett välmående företag som satsar på medarbetarnas utveckling och arbetsmiljö. Hos oss ska alla trivas har vi bestämt. • Goda förutsättningar för att utvecklas i jobbet. • Introduktion och handledning anpassar vi efter dina önskemål och behov • Friskvårspeng • Kollektivavtalade Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

2 maj 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Passionerad och engagerad ansvarig för bankett och evenemang

Vi letar efter dig som med passion och engagemang önskar skapa minnesvärda och lyckade evenemang för vår bankettavdelning. Som ansvarig för våra bankett och event kommer du att ha en nyckelroll i planeringen, koordineringen och själva genomförandet. Vi ser att du är den som kan ta ansvar och leverera en förstklassig upplevelse för våra gäster.  På Radisson Blu Scandinavia Hotel har vi en modern konferensavdelning med 16 mötesrum varav en stor bankettsal med kapacitet för upp till 500 sittande gäster. Utöver det kan vi även skapa magi i vårt Atrium för upp till 1000 personer. Här anordnar vi allt ifrån mässor, utställningar, föreläsningar, bröllopsfester, events och stora arrangemang där hela hotellet är abonnerat. I Team Radisson BLU finns kollegor av alla slag. Vi älskar individen och tror att vi lär oss av varandras olikheter och erfarenheter. På vår arbetsplats utlovas många skratt, fartfyllda dagar och fin stämning emellan kollegor. Vill du också gå till arbetet med ett leende på läpparna? Då ser vi fram mot att läsa din ansökan.    Arbetet innebär: Avdelningsansvar för bankettavdelningen. Personalansvar, schemaläggning, och timhantering. Varierade arbetstider. Budgetansvar. Att vara väl insatt i lagen om ansvarsfull alkoholhantering. Ansvara för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra på och mellan avdelningar. God kommunikationsförmåga.  Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed se till att gästerna alltid blir korrekt serverade och bemötta enligt vår Yes I Can filosofi. Ha en god känsla och öga för detaljer där fina uppläggningar och presentationer är en självklarhet för att skapa detaljerna som gör skillnaden.  Vi tror att du: Har en stark känsla för service och tycker om att överträffa gästens förväntan. Är en naturlig ledare som tycker om att arbeta i team och skapa teamkänsla. Har erfarenhet av hotell- eller restaurangverksamhet sedan tidigare. Har en hög ambitionsnivå och ständig vilja att utvecklas och drivs av ett högt tempo. Är sälj och resultatfokuserad. Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Är kreativt tänkande och har förmåga att lösa problem på ett innovativt sätt. Är positiv, engagerad och ansvarsfull. Vi tittar inte så mycket på vad du har gjort tidigare utan mer på vad du kan göra hos oss. Tonvikt och personlighet känner vi är viktigare än vad du faktiskt har arbetat med innan.    Vi erbjuder:  Ett omväxlande arbete inom en internationell hotellkedja. Friskvård.  Fina personalförmåner.     Tjänsten är 100% och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden är slut.    Om Radisson Blu Scandinavia Hotel Radisson Blu Scandinavia Hotel är beläget vid Drottningtorget i Göteborg och öppnade 1986. Hotellet har 355 hotellrum varav 38 sviter. Standardrummen är bland de största i Göteborg och hotellets berömda Kungasvit mäter hela 160 kvm. Här har många stora celebriteter bott under sina besök i staden. Numera har hotellet även en exklusiv designsuite, Suite Lars Wallin. Designad av modeskaparen själv, Lars Wallin. Radisson Blu Scandinavia Hotel har en modern konferensavdelning med 16 mötesrum varav en stor bankettsal med kapacitet för 500 sittande gäster. På Scandinavia finns Hagabadet Spa & Yogastudio som erbjuder yogaklasser, spaupplevelser och gym. På hotellet finns även en bar och två restauranger; Noot Nordik Kitchen & Bar, Atrium Restaurant & Bar samt ett bevakat garage med parkeringsservice och elbilsplatser.   About Radisson Blu Radisson Blu® is an upper upscale hotel brand that delivers a positive and personalized service in stylish spaces. Characterized by attention to details and a "Yes I Can!" service philosophy, Radisson Blu hotels are designed to make a big difference and inspire unforgettable experiences with every stay. Through personalized service and local nuance, each stay at a Radisson Blu hotel offers a truly individual guest experience. Radisson Blu hotels are in major cities, key airport gateways and leisure destinations. Guests and professional business partners can enhance their experience with Radisson Blu by participating in Radisson Rewards™, a global loyalty program offering exceptional benefits and rewards.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Vi söker Butikssäljare

Om jobbet Inne-Säljare till Livs och Pizeria. ARBETSUPPGIFTER I jobbet som butikssäljare möter du nya utmaningar varje dag. Du arbetar självständigt och har ansvar för allt från försäljning, kassaarbete, varuhantering till städning. Men framför allt ge god och omtänksam service till både nya och kända kunder och möta kunderna vänligt i butik, per telefon och via internet. Vem är du: Flytande i tal och skrift i svenska och engelska Trivs att jobba och vill alltid ha något att göra Brinner för försäljning Stresstålig Jobbar gärna efter mål båda på person och teamnivå Är du nyfiken eller önskas ytterligare information når du oss på [email protected] Arbetstid: Vardagar 10-18

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Trafikutformare till stadsmiljöförvaltningen

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vill du stötta förvaltningens projektledare med trafikutformningskompetens för att utforma trafiksäkra, tillgängliga och hållbara stadsmiljöer i en växande storstad? Stadsmiljöförvaltningen planerar och genomför investeringsprojekt för gator, torg och parker, men har också mer temporära uppdrag såsom sommargågator. Som trafikutformare på enheten deltar du som projektmedlem i flera projekt och stöttar projektledaren att göra sammanvägda avvägningar. Du granskar också trafikförslag framtagna i olika skeden, både själv, och tillsammans med kollegor på enheten. Du kan hantera utmaningen med att arbetsbelastningen tidvis kan vara hög, men har ett gott stöd av både chef och kollegor. Enheten Utformning gata och park består av tretton personer. Det är trafikutformare, landskapsarkitekter, specialist tillgänglighet och projektledare som alla bidrar med hög kompetens och engagemang för att utveckla Göteborgs stadsmiljö. För att hantera den stora projektvolymen vill vi nu växa med ytterligare två trafikutformare. Camilla arbetar som trafikutformare och berättar: "Vi är ett gott gäng specialister inom trafikplanering, utformning och gestaltning. Det finns flera olika roller som en trafikplanerare kan ha på stadsmiljöförvaltningen, men vår uppgift är att stötta kontorets projektledare i utvecklingen av stadsrummet och att utveckla utformningsprinciper för staden i vår tekniska handbok. Vi arbetar dessutom fortlöpande med granskning för att säkerställa god kvalitet inom trafikutformning och gestaltning av både interna och externa arbeten på allmän plats. Granskningen omfattar alla skeden från tidiga trafikförslag till genomförandestudie och bygghandling. Det bästa med att arbeta här är att variationen på både arbetsuppgifter och projekt är så stor. Vi arbetar tillsammans för att lösa komplexa frågor och på så vis kan vi utvecklas och bli bättre tillsammans." Välkommen till en schysst arbetsplats! KVALIFIKATIONER Du är civilingenjör, högskoleingenjör, gymnasieingenjör eller har erfarenhet som anses likvärdig. Tjänsten kräver lång erfarenhet inom trafikutformning i komplexa stadsmiljöer. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta i projektering eller granska projekteringshandlingar och ha hög trafikteknisk kunskap. Förståelse för stadens stadsutvecklingsprocesser och stadens tekniska handbok är önskvärd. För att lyckas med uppdraget behöver du vara samarbetsinriktad, driven, självständig och pedagogisk. Att kunna se till både helheten och detaljer är avgörande för arbetets framgång. Du kan överblicka ditt egna ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

2 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lärare i bild- och medieämnen sökes till Schillerska Gymnasiet

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång. ARBETSUPPGIFTER Schillerska gymnasiet har ca 1100 elever och drygt 100 anställda och är en modern skola i historisk miljö under devisen "Här lever lärandet" som fångar in inställningen hos både personal och elever. Nära samarbete mellan elever, personal och omvärld ger en aktuell och efterfrågad utbildning där varje elevs utveckling står i centrum. Elevinflytande är centralt i skolans arbete och vi har en aktiv elevkår. Skolan finns i kulturmärkta lokaler centralt i Göteborg, nära Vasaplatsen vilket ger många möjligheter till studiebesök och samarbeten med andra institutioner. Besök gärna vår hemsida www.goteborg.se/schillerska för ytterligare information om Schillerska gymnasiet. Schillerska gymnasiet söker en lärare för undervisning i grafisk illustration, animation och bildteori till höstterminen -24. De kurser som ingår i tjänsten kan komma att justeras fram till höstterminens start. Observera att tjänstens omfattning är olika under läsåret. Under höstterminen är tjänstgöringsgraden 100% och under vårterminen är den ca 80%. Du kommunicerar målen med undervisningen och tydliggör din bedömning för eleven. Du bedömer elevens måluppfyllelse och sätter betyg utifrån läroplan. I tjänsten ingår samtal med elever och föräldrar samt ett nära samarbete i det egna arbetslaget. KVALIFIKATIONER Schillerska söker nu en lärare som är trygg och kreativ i sin pedagogik, nyfiken och drivande i sina ämneskunskaper, stöttande men gränssättande i sitt mentorskap. Är du den vi söker? När du går in på lektion har du då byggt en röd tråd av det som eleverna ska möta och säkerställt att banan är mer snitslad för de elever som behöver det men att den är lika spännande och givande för alla? Svarar du ja på dessa frågor så ska du absolut söka jobbet som lärare hos oss på Schillerska! Du har behörighet, lärarlegitimation samt helst erfarenhet av att undervisa i medieämnen. Vidare har du erfarenhet av lagarbete och är intresserad av och ser fördelarna med att arbeta ämnesövergripande i arbetslag för att skapa goda lärandemöjligheter för varje individuell elev. Du har ett genuint intresse för unga människor och olika individers behov, god samarbetsförmåga och en vilja att utveckla ditt arbete så att dina elever får en utbildning av hög kvalitet. Du är trygg i din roll som lärare och har ett positivt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga, kreativitet och flexibilitet. Intervjuer sker kontinuerligt, vänta inte med din ansökan. ÖVRIGT Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024