Lediga jobb i Malmö

2385 Lediga jobb i Malmö. Vår jobbsida erbjuder de senaste karriärmöjligheterna i Malmö, med diverse tjänster inom olika branscher. Sök och ansök enkelt idag för din nästa professionella utmaning.

Rektor till föräldrakooperativ

Rektor till Spaden föräldrakooperativ Om Spaden Välkommen till Föräldrakooperativet Spaden! På Spaden hittar du två avdelningar: Myran, vår småbarnsavdelning med 15 barn och Biet, vår storbarnsavdelning med 18 barn. På Spaden arbetar totalt rektor, sex pedagoger (två förskollärare och fyra barnskötare), en resurspersonal samt vår kock. Spaden är en liten förskola i centrala Malmö på Möllevången med närhet till folkets park, bibliotek, bussar och lekplatser. Spadens föräldrakooperativ har funnits sen år 1988. Föräldrakooperativ är en förening med en styrelse bestående av föräldrar till barn på förskolan, det är kooperativets styrelse som är huvudman och arbetsgivare. Vi söker nu efter en ny rektor att leda och organisera vår förskoleverksamhet. På Spaden är varje barns utveckling, trygghet och lärande i centrum. Att arbeta aktivt med läroplanen och utifrån skollagen är en självklarhet för oss på Spaden. Att ha en god kontakt med vårdnadshavare/hem är något vi eftersträvar. Vi använder oss av appen Tyra som plattform för kommunikation mellan pedagoger och vårdnadshavare/hem. Här dokumenteras undervisning och barnets individuella utveckling. Arbetsuppgifter Som rektor har du ansvar för att Spaden drivs i enlighet med skollagen, läroplanen för förskola samt andra relevanta föreskrifter. Vi förväntar oss att du uppdaterar dig kontinuerligt kring de ramverk och lagar som finns för förskoleverksamhet och att tjänstens arbetsuppgifter utgår från skollagens samt läroplanens krav på rektors ansvar. I verksamheten har du ett övergripande ansvar för personalplanering, schemaläggning, bemanning, lönehantering och arbetsmiljöansvar. Du har ansvar för medarbetarsamtal, lönesamtal samt rekrytering tillsammans med styrelsen. Du kommer även ha ansvar för budget och ekonomi i nära kontakt med styrelsen. Som rektor har du även ansvar för att följa de krav som finns för att upprätthålla en god kvalité och säker förskola. Det innebär att du förväntas driva ett systematiskt kvalitetsarbete tillsammans med styrelse och personal. Det innebär att hålla rutiner uppdaterade, ta emot och utreda klagomål samt kränkande behandlingar, skriva kvalitetsrapporter, pedagogisk verksamhetsberättelse etcetera. Vi söker Nu söker vi en ny rektor på 75-100%. Som rektor i ett föräldrakooperativ krävs god samarbetsförmåga med såväl föräldrar som till styrelsen. Styrelsen söker ett nära samarbete för att utveckla och driva förskolans arbete framåt där rektorn förväntas rapportera till, samt vägleda och rådgöra med styrelsen. På sikt ser vi gärna att rektor alternativt annan i personalen blir en del av styrelsen och därmed huvudman tillsammans med föräldrar i styrelsen. Det är viktigt för oss att du har ett bra bemötande mot barn, vårdnadshavare samt personal. Kvalifikationer Vi vill att du som söker tjänsten hos oss som rektor har en förskollärarutbildning i grunden. Har du gått rektorsprogrammet är det meriterande, som arbetsgivare är vi annars skyldiga att erbjuda rektorsutbildning inom två år. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom förskola med arbetsledande uppgifter eller på annat sätt haft utökat ansvar. Det är meriterande om du har utbildning kopplat till specialpedagogik, normkritik, genuspedagogik och/eller npf-diagnoser. Har du erfarenhet av tidigare chefsuppdrag eller ledarskapsutbildning är även detta meriterande. Skriv med minst två referenser i ansökan. Var redo med ett löneanspråk vid eventuell intervju. Spaden är medlem i arbetsgivarorganisationen FREMIA. ● Tillsvidareanställning, heltid ● 6 månaders provanställning tillämpas ● Tillträde enligt överenskommelse Intervjuer sker fortlöpande

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Kock inom det asiatiska köket

Vi söker en snabb och erfaren kock inom asiatisk matlagning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att bereda och tillaga asiatiska maträtter samt renhållning av köket. Som kock hos oss är du stresstålig, noggrann, flexibel och samarbetsvillig.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Leg. Läkare /ST-läkare Mobilia Vårdcentral

Mobilia Vårdcentral är ett privat alternativ till den offentliga vården. Vår målsättning är att finnas till hands när du behöver oss och att erbjuda dig hälso- och sjukvård med hög kvalité. Vi har en hög tillgänglighet genom generösa öppettider vardagar och helger och vi finns när du som patient behöver oss. Vår målsättning är att utveckla verksamheten utifrån de behov och den service som våra patienter efterfrågar. Nu satsar vi och söker en leg. läkare med event. ST-block som vill vara med på Mobilia vårdcentralsutvecklingsresa! Vi har ambitionen att bli en utvecklingsvårdcentral, där allmänspecialister, seniora läkare med handledaruppdrag och en grupp ST-läkare skapar en nytänkande och innovativ vårdcentral. I tjänsten som leg. läkare ingår bl.a. att undersöka, utreda, bedöma och behandla patienter. Du är en viktig del av verksamhetens utveckling och är med och driver mottagningens arbete framåt. Vi har ett starkt fokus på kvalitet och uppföljning av kvalitetsmål är därför en del av det löpande arbetet. Detta kan du förvänta dig av oss: Konkurrenskraftig lön utifrån din specifika kompetens Möjligheter till utveckling – som medarbetare Inflytande och delaktighet i verksamheten God arbetsmiljö som du aktivt kan påverka Flexibla arbetsförutsättningar En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar En arbetsplats med tydliga mål, där kvalitet och service prioriteras Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad leg. läkare som har erfarenhet av arbete inom primärvården. Du är trygg i din yrkesroll, gillar utmaningar och ser möjligheter snarare än hinder. Vi värdesätter laganda och förmågan och viljan att ta egna initiativ. Leg.läkare Du är leg. läkare med ett genuint intresse för allmänmedicinens bredd och variation och vill, tillsammans med oss, arbeta för en god vård av hög kvalitet. Att bidra till verksamhetens utveckling ser du som en naturlig del av ditt arbete och du har lätt för att skapa bra möten med både patienter, arbetskamrater och samverkansparter. Du skall kunna kommunicera på ett tydligt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är en person som bidrar med engagemang och arbetsglädje.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Underläkare

Mobilia Vårdcentral är ett privat alternativ till den offentliga vården. Vår målsättning är att finnas till hands när du behöver oss och att erbjuda dig hälso- och sjukvård med hög kvalité. Vi har en hög tillgänglighet genom generösa öppettider vardagar och helger och vi finns när du som patient behöver oss. Vår målsättning är att utveckla verksamheten utifrån de behov och den service som våra patienter efterfrågar. Nu satsar vi och söker en underläkare som vill vara med på Mobilia Vårdcentralsutvecklingsresa! Vi har ambitionen att bli en utvecklings vårdcentral, där allmänspecialister, seniora läkare med handledaruppdrag och en grupp läkare skapar en nytänkande och innovativ vårdcentral. I tjänsten som underläkare ingår bl.a. att undersöka, utreda, bedöma och behandla patienter. Du är en viktig del av verksamhetens utveckling och är med och driver mottagningens arbete framåt. Vi har ett starkt fokus på kvalitet och uppföljning av kvalitetsmål är därför en del av det löpande arbetet. Hos oss får du god handledning och det stöd du behöver för att utvecklas i din roll. Vi strävar efter att din utbildning ska bli så givande och intressant som möjligt för att ge dig de kunskaper och erfarenheter du behöver för ditt framtida arbete som specialist i allmänmedicin. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, därutöver har vi en lönestege för positiv löneutveckling.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Jobba Som Fältsäljare

Sök jobbet som fältsäljare på Impressive Relations för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

2 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Vi söker timanställda städare med körkort och bil i Malmö

Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Malmö. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil (krav) Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Malmö med omnejd Anställning:timanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024
Privat liten vårdcentral söker sköterska till sommaren i Malmö

Dedicare söker just nu sjuksköterska till privat vårdcentral i Malmö Är du sjuksköterska som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat på vårdcentral och vill arbeta extra i sommar en eller flera veckor? Då har vi uppdraget för dig!! Just nu söker vi en sjuksköterska eller distriktssköterska med erfarenhet av att arbeta på vårdcentral till en liten privat vårdcentral med centralt läge i Malmö för den 5/6+7/6 samt för veckorna 27, 28. 29 och 30. Du behöver inte arbeta alla veckorna, men minst en. Då det är en mindre vårdcentral är det viktigt att man kan ta på sig olika hattar och dina arbetsuppgifter kommer vara lite varierande och växla mellan att ha egen sköterskemottagning, assistera läkare, ta emot patienter i reception samt delvis telefonrådgivning.   Kvalifikationer • Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta på vårdcentral som sjuksköterska eller distriktssköterska Meriterande är om du har arbetat på vårdcentral i Skåne och är väl bekant med de journalsystem som finns där.  ​​​​​ Vi erbjuder Dedicare är ett företag som sätter dig som konsult i fokus. Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter   Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Är du intresserad av att veta mer om uppdraget är du varmt välkommen att kontakta mig.    Ansökan Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. På vår hemsida presenterar vi alla våra lediga uppdrag. Urval och intervjuer sker löpande, vi tar tacksamt emot din ansökan snarast.

2 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Produktionarbetare inom Farligt Avfall - Malmö

Är du en noggrann och strukturerad person vill arbeta i en roll där du får hantera vårt inkommande material? Vill du hjälpa oss med vårt viktiga uppdrag – att tillsammans skapa en hållbar morgondag för kommande generationer? Om tjänsten I rollen som Produktionsarbetare är din huvuduppgift att hantera det material som kommer in till vår anläggning genom att identifiera, klassificera, sortera och emballera/omemballera innan återvinning eller återbruk. Tillsammans med administration och transportledare kommer du även vara delaktig i att planera, förbereda och ta fram emballage för leverans till våra kunder. Vara behjälplig vid lastning/lossning av lastbil och/eller tankbil gällande in- och uttransporter. Du kommer också att bli en viktig del av vårt förbättringsarbete för att driva anläggningen framåt och utveckla våra arbetsmoment och vår kultur, samt genomföra riskanalyser av våra arbetsmoment. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra: • Lossa lastbilar med hjälp av truck • Identifiera risker i ditt arbete på anläggningen • Vara behjälplig vid lastning av lastbil och/eller tankbil gällande uttransporter • Genomföra riskanalyser av inkommande material • Genomföra ålagda egenkontroller för arbetsområdet • Inventera emballage och lager samt genomföra beställningar tillsammans med en administratörskollega Dina arbetstider är måndag till fredag 07:00-16:00. Om dig För att trivas i denna roll ser vi att du som söker är en noggrann och strukturerad person. Du öppnar gärna upp för feedback från din omgivning och motiveras av när du får lära dig nytt. Du har en god samarbetsförmåga, men arbetar även bra på egen hand när det behövs. Vidare ser vi även att du har intresse för kemiska produkter/farligt avfall samt att du har ett högt säkerhetstänk. Kvalifikationer • B-körkort • Gymnasieutbildning eller motsvarade, gärna inom naturvetenskap/kemi  • Truckkort • Minst två års erfarenhet av att ha arbetat med truck • Erfarenhet av att ha riskbedömt arbetsmoment • Goda kunskaper i Officepaketet • Goda svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: • ADR 1.3 • Erfarenhet av att ha arbetat praktiskt med kemikalier Hos oss kan du utvecklas! Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här. Information om rekryteringsprocessen Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll. På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Med omtanke och säkerhet i fokus strävar vi alltid efter att bli ännu bättre och nu behöver vi dig – vår nya kollega – som vill hjälpa oss att ta nästa steg på vår resa. Välkommen till en framtidsbransch! Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Sommarjobba på heltid som skadereglerare!

Brinner du för service och trivs med att arbeta i en fartfylld miljö? Då kan du vara den vi söker till vår kund inom försäkringsbranschen! Vår kund är ett av Sveriges största försäkringsbolag med cirka 2 000 medarbetare på 30 orter i Sverige. Företaget erbjuder ett flertal försäkringar för privatpersoner och företagare. I denna roll kommer du arbeta med företagsegendom. Arbetsuppgifterna innebär att hjälpa företagets kunder med deras ärenden. Eftersom kundkontakten sker genom inkommande samtal via telefon är det av största vikt att du trivs med telefonen som arbetsredskap. Din framgång i rollen bygger till väldigt stor del på eget engagemang, initiativ- och beslutsförmåga. Det är en heltidstjänst där arbetstiderna är förlagda under kontorstider, måndag - fredag. Tjänsten kommer börja i maj och sträcka sig fram tills slutet av augusti. Du kommer att vara anställd av StudentConsulting och uthyrd till vår kund under uppdragsperioden. Din profil Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med service i högt tempo och gärna över telefon. Meriterande för tjänsten är om du tidigare arbetet inom kundtjänst eller med telefon som redskap. Vi söker dig som är positiv, engagerad och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team mot högt uppställda mål. Du sätter stort värde på goda kundmöten och har god förmåga att inge förtroende. Du har vidare förmågan att fatta snabba och välgrundade beslut. Krav för tjänsten är att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser att du minst har en fullständig gymnasieutbildning och det är meriterande om du har en akademisk examen i t.ex. ekonomi eller juridik. Låter det som det rätta jobbet för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Projektledarassistent - Marknad till ENOVIS/DJO Nordic AB i Malmö

Tycker du om att arbeta kreativt? Har du erfarenhet av att arbeta med, marknadsföring, sociala medier eller annat administrativt arbete? Då är detta kanske rätt tjänst för dig! Som projektledarassistent arbetar du med marknadsavdelningen, mångsidigt och med flera uppgifter. Arbetsuppgifterna varierar och det handlar om att vara tillmötesgående och initiativtagande och göra det lilla extra för att stötta upp med marknadsrelaterade arbetsuppgifter. Du som student bör vara flexibel och ska kunna arbeta minst 8h i veckan i kombination med dina studier. Exempel på dina arbetsuppgifter • Arbeta proaktivt med deras nordiska webbshop • Se till att Nordic Enovis sajter är relevanta och uppdaterade med nya produkter och nyheter • Inlägg på sociala medier • Om tid tillåter bistå med andra marknadsföringsaktiviteter och säljstöd Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på StudentConsulting och arbeta från vår kunds kontor som ligger i Malmö. Din profil - Du bör ha god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska, tal och i skrift. Meriterande om du har en förståelse för andra nordiska språk. - Datorvana och gärna erfarenhet av att arbeta i Adobe-paketet. - Meriterande om du studerar marknadsföring eller har intresse för marknadsföring och sälj. - ENOVIS/DJO Nordic är ett välkänt medicintekniskt företag, därför är det även värdefullt om du studerar till fysioterapeut, massör, sjuksköterska eller liknande. Vi söker dig som är driven, engagerad, ansvarstagande och alltid ger det yttersta i varje situation. Ett starkt eget driv och trivs med att arbeta självständigt för att göra teamet framgångsrikt är viktigt. Som person är du även lösningsorienterad och ser möjligheter i stället för hinder. Du strävar efter att hålla ordning och struktur i ditt arbete och har god förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter och kommer gärna med förslag på nya lösningar och förbättringar. Låter detta som en tjänst för dig? Passa på att skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar alla ansökningar löpande. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024