Systemförvaltare inom IT och verksamhetsutveckling

Om tjänsten: Som systemförvaltare på Telge Nät arbetar du med kravställning, nyutveckling och tekniska avvikelser av verksamhetens geografiska nätinformationssystem. Du ser över att ni nyttjar systemet maximalt samt att företagets användare har den kompetens som krävs. I denna roll har du nära kontakt med både användare och systemleverantören. Arbetsplatsen är placerad i Södertälje med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Vi söker dig som: Vi ser att du har högskoleingenjörs- eller kandidatexamen inom exempelvis IT/systemvetenskap. Vi ser gärna att du har kunskap inom databaser och informationssäkerhet. Du är kommunikativ, initiativtagande, gillar att ha många kontaktytor och vågar ställa frågor när det behövs. Du har mycket goda kunskaper i svenska och kan även kommunicera på engelska vid behov. Om Telge Nät: Telge Nät är ett kommunalt ägt bolag och del av Telge-koncernen. De ansvarar för el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp inom Södertälje samt närliggande kommuner. Telge Nät har ett hållbarhetsfokus och ser värdet av att nyttja bolagets kraft för att bidra till energiomställningen. Praktisk information: Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Kontaktperson: [email protected]

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Personlig assistent sökes till Nykvarn

Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Nykvarn! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision - Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Uppdragsgivaren är en kvinna i 45års åldern med ALS som bor tillsammans med sin son och katt i en lägenhet i centrala Nykvarn. Hon saknar tal och använder sig av en ögonstyrd dator för att kommunicera. Stor del av hennes liv går åt rehab, titta på sport och umgås med sin son. Därför kan det vara kul om du delar hennes sportintresse (främst fotboll!), men är inget krav utan bara en bonus! Jobbet som assistent är att vara hennes förlängda armar och ben, men det är väldigt viktigt att förstå också att man jobbar som ett team tillsammans. Därför är personkemin extremt viktig så samarbetet går smidigt och bra. Man arbetar ensam på sina arbetspass men ändå viktigt att du har lagkänsla då man ibland behöver ställa upp för sina kollegor vid oplanerad såsom planerad frånvaro. Vem är du? Du som söker tjänsten är kvinna, mellan 20 år och 45 år och du bör vara social, levnadsglad och positiv. Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad samt har förmågan att lyssna in andra personer och förstå din roll i en familjesituation. Det är också viktigt att du är ärlig, tycker om att arbeta och har förmåga att skapa en positiv atmosfär omkring dig. Du bör gilla barn då dem finns i hemmet. Du bör även vara icke pälsdjursallergiker, då katt finns i hemmet. Viktigt att du inte har några ryggproblem eller diverse då det förekommer en del förflyttningar tillsammans med henne. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Det är viktigt att du förstår att du har birollen och att din uppdragsgivare som har personlig assistans har huvudrollen. Vad får du? Friskvård, utbildning och väl introduktion. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker personer som kan hoppa in vid vakanser, kan leda till en fast tjänst. Vi söker både extra personal för tider under dag men även under natten ( vaken natt ). Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke och av kunden och hennes assistenter. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
20 juli 2024
Hotellstädare till hotell utanför Södertälje

Vill du jobba på Sveriges största bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang? Då kan det vara dig som vi söker! Om jobbet: Nu söker RestaurangAssistans duktig och erfaren personal inom hotellstäd till ett hotell utanför Södertälje. Det finns även möjlighet att få arbeta på fler olika hotell runt om i Stockholm vilket ger dig goda möjligheter till att utvecklas och få nya erfarenheter. Arbetet är förlagt dagtid, varierat vardagar och helger. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal. Vem är du? - du har minst ett års tidigare erfarenhet av hotellstäd i Sverige - du är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb - du kan kommunicera på svenska eller engelska - du har körkort och tillgång till egen bil (ett krav eftersom det inte går att ta sig till hotellet med hjälp av kollektivtrafiken) Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. ️‍♀️ Friskvård och förmåner - Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Samordnande Sjuksköterska till Capio Hemsjukvård i Södertälje!

Letar du efter ett roligt, varierande och betydelsefullt arbete? Då hoppas vi att du söker rollen som vår nya samordnande sjuksköterska! Ditt uppdrag På Capio Hemsjukvård utför vi basala hälso- och sjukvårdsinsatser i våra patienters hem. Vi arbetar på uppdrag från Region Stockholm under kvällar, dagar, helger och nätter. Som samordnande sjuksköterska leder och samordnar du den dagliga driften på enheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att planera, organisera och följa upp sjukvårdsinsatser som våra undersköterskor och sjuksköterskor utför i patienternas hem. Du har en central funktion i samverkan kring patienten och säkerställer en god kvalitet i omvårdnaden samt ansvarar för dokumentation i vårt journalsystem. En viktig del i arbetet är daglig kontakt med vårdcentralerna som remitterar patienterna till oss. Fokus på patientsäkerhetsarbete är grundläggande för rollen. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med övrig administrativ personal och med undersköterskor samt sjuksköterskor som utför det kliniska arbetet. I arbetet ingår även utbildning och delegering av undersköterskor. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om 6 månader. Arbetstiden är förlagd till vardagar 8-17. Du utgår från vårt kontor i Södertälje som är beläget vid kanalen. Vi erbjuder dig: - En trygg anställning med en stor organisation i bakgrunden - Ett nätverk av stöttande kollegor och närvarande chefer - Kollektivavtal, friskvårdsbidrag, förmåns cykel och Lifeplan Kvalifikationer: - Vi söker dig som är utbildad sjuksköterska med minst två år arbetslivserfarenhet - Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i en ledande befattning - Du kommunicerar obehindrat på svenska, i både tal och skrift - Du har B-körkort Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom hemsjukvård är det mycket meriterande. Personliga färdigheter och egenskaper Hos oss arbetar vi med engagemang och prestigelöshet och har en stark kultur där vi alla hjälps åt för att lyckas med att nå verksamhetens mål. För att lyckas och trivas hos oss tror vi att du blir inspirerad av ett varierande arbete i en central roll. Du har en god kommunikativ förmåga och en naturlig lyhördhet för olika perspektiv och en förmåga att möta människor där de befinner sig. Du trivs i en föränderlig verksamhet, har förmåga att ställa om och omprioritera vid behov. Vi ser även att du värderar noggrannhet och struktur i ditt sätt att arbeta och att du vill vara med och bidra till ett konstant förbättringsarbete på enheten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Varmt välkommen med din ansökan!

25 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Frisör och Barberare

Abbes Herrfrisering söker en driven och engagerad herrfrisör och barberare som älskar sitt jobb och har möjlighet att arbeta i en kreativ och professionell miljö. Vi utför varierande tjänster såsom herrklippning, och skäggtrimningar Vi ser fram emot att höra från er och välkomna nya talanger till vår Tailor’s Barber- familj!

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Manlig personlig assistent, Södertälje kommun

Vikarierande personliga assistenter. Vikariaten sträcker sig huvudsakligen mellan 2024-04-15 - 2024-08-30 med eventuell förlängning. Vi söker män som vill jobba som personlig assistent på deltid upp till 10-20 timmar per vecka samt jour. Vi har schemalagda pass både dag, kväll och natt, vardag som helg, mellan kl. 22 - 05 är det sovande jour i ett jourrum. Du kan arbeta få eller flera pass utifrån hur det passar dig, men vi brukar försöka få det schemalagt och förutsägbart. Arbetets karaktär är ett ensamarbete i assistansanvändarens egna lägenhet där assistenten har det övergripande ansvaret över dagens aktiviteter i samspel med assistansanvändaren. Du kommer att åka mycket tåg och buss till olika aktiviteter med assistansanvändaren under dagarna. Assistansanvändaren har ingen daglig verksamhet. Enligt assistansanvändarens önskemål så arbetar inga assistenter mer än 20 timmar per vecka vilket gör att det passar bra för dig som vill ha ett extrajobb utanför ditt ordinarie arbete. Det finns kommunikationer med pendeltåg till arbetsplatsen och vi anpassar schemat efter möjligheten att ta sig till och från arbetet för allas bästa. På denna arbetsplats kommer du att ha ett ansvar över vardagens struktur, över aktiviteter och sysslor i samarbete med assistansanvändaren och i nära samarbete med arbetsledaren. Du behöver vara en person som känner nyfikenhet inför och vilja att stötta upp assistansanvändarens egna färdigheter och under arbetstid kunna dela dennes intressen. Här arbetar vi med oss själva som verktyg så det kräver en del självinsikt och mognad så att man känner sig bekväm att ta fram sitt slumrande barn inom sig. Tonvikten ligger att i relatera och hitta en kommunikation med enkelt tydligt språk och med hjälp av bilder på dagsschemat få dagens aktiviteter att flyta på. En stor portion tålamod och humor kan behövas och att kunna konsten att omväxlande leda och följa, utan att ta över. Ofta ändras aktiviteterna utifrån assistansanvändarens egna behov och självbestämmande. I början kommer du att ha mycket kontakt för samråd med arbetsledaren som finns ett sms eller samtal bort. Jämställdhet och respekt för integritet är vägledande begrepp. Det är i huvudsak ett pedagogiskt och relaterande arbete och inte fysiskt tungt. Om du mår bra av att vilja göra skillnad i en persons liv och även klarar av nära omvårdnad så passar denna arbetsplats dig. Inget körkort krävs. Krav: Vi ser gärna att du har erfarenhet från förskola, skola, fritids, personlig assistans, eget föräldraskap eller ledare i något sammanhang. Även om du har jobbat med något helt annat men känner att det låter intressant att prova på och är beredd att ta dig an något nytt så är du välkommen att söka.

25 mars 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Handläggare till välkänt bolag!

Brinner du för kundservice och söker ett arbete där du har daglig kontakt med kunder och återförsäljare i kombination med administrativt arbete i ett högt tempo? Vi söker nu handläggare till vår del av kundservice, som hanterar våra serviceavtal på Service Operation-avdelningen. Varmt välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Här får du jobba på ett av Sveriges största företag inom bilindustrin. Tillsammans jobbar de för att ge människor frihet att röra sig på ett personligt, hållbart och säkert sätt. Företaget är ett ledande märke inom elbilar och står för en hållbar värld som måste förändras. De arbetar ständigt mot utveckling och här finns det goda chanser för just dig att utvecklas inom din karriär. Företagets finns i Södertälje där dem ansvarar för allt från produktplanering, marknadsföring och kommunikation, till service och andra frågor. Vi berättar mer djupgående om företaget vid intervju. 

 OM TJÄNSTEN Service Operations ansvarar dels för kundservice och support, både via mail, telefon och chatt, samt det administrativa flödet gällande serviceavtal och tillhörande tjänster. De är idag ett team på omkring 12 personer som arbetar med avtal från början till avslut. Kunder är privatpersoner, företag, återförsäljare, övriga avdelningar inom företaget samt märkesgruppers försäljnings- och servicefunktioner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att besvara frågor från våra kunder och återförsäljare gällande serviceavtal. Utöver detta består arbetet också av support till övriga avdelningar inom företaget. Övriga arbetsuppgifter är, handläggning av förlängningar, överlåtelser, kontraktsändringar, fellistor, back-loghantering m.m. VEM ÄR DU? För att lyckas i rollen har du förmåga att anpassa dig vid snabba förändringar och sätter stort värde i att bemöta kunden på ett professionellt sätt i alla lägen. Som person är du lösningsfokuserad och har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande, noggrann och har förmågan att kunna prioritera samt arbeta självgående på ett organiserat och effektivt sätt. Du har tidigare erfarenhet inom kundservice och administration eller har tidigare arbetat som servicerådgivare eller inom servicemarknad. För att trivas i rollen ser vi även att du har ett brinnande intresse och/eller erfarenhet av bilbranschen. Vidare ser vi gärna att du har: - En gymnasial utbildning (meriterande om du har en eftergymnasial utbildning) - Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. - Goda dator och systemkunskaper 
 PRAKTISK INFORMATION 

 Arbetsgivare: Workz
 Uppdragsgivare: Mer information vid intervju 
 Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning 
 Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas 
 Placering: Södertälje, Hovsjö (möjlighet till hybrid) 
 Arbetstider: Kontorstider (08.00 - 17.00)
 VI ERBJUDER DIG Workz är specialister på kundservice. På Workz ger vi dig en grundlig utbildning och träning i service och kundhantering. När du är klar blir du en certifierad kundservicemedarbetare. Hur du gör karriär på företaget avgör endast dina egna ambitioner, vi stöttar dig och är med dig vid din sidan fullt ut i din utveckling. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar kollektivavtalsenliga villkor samt en dedikerad konsultchef som utbildar dig, och alltid finns tillgänglig för att hjälpa till. Välkommen till Workz!
 ANSÖKAN
 Vi genomför tester i vår rekryteringsprocess. Testet skickas till din mail direkt efter utförd intervju och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat. Se gärna filmen (https://www.workz.se/f%C3%B6r-jobbs%C3%B6kare) om vår rekryteringsprocess. 
 Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på [email protected]

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Jobba extra som truckförare i Södertälje

Dina Arbetsuppgifter och profil Vi söker just nu duktiga lagermedarbetare som kan jobba extra hos våran kund i Södertälje. Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier på heltid alternativt ett annat jobb på minst 50%) och söker ett extrajobb inom lager. Vi tror du som söker vill ha ett aktivt extra jobb. Du motiveras av att arbeta mot tydligt uppsatta mål och är en lagspelare som ser laget för jaget. Arbetet går ut på att utföra sedvanliga arbetsuppgifter inom lager. Det kan vara sånt som truckkörning, packa och plocka, inleveranser, med mera. Vi letar just nu efter personer som är intresserade av att jobba minst 3 dagar i veckan och kan vara tillgänglig både dag-och kvällstid. Med start omgående. Arbetstider: 06:00-12:00 & 15:00-20:00 OBSERVERA ATT MAN MÅSTE HA EN ANNAN HUVUDSAKLIG SYSSELSÄTTNING, ANTINGEN STUDIER på 100% ELLER ANNAT ARBETE PÅ MINST 50%. Vi erbjuder dig Du som jobbar hos oss får en arbetsgivare som gör sitt yttersta för att du ska få utvecklas och få alla möjligheter till att nå goda resultat. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket betyder att vi följer alla rådande lagar och erbjuder dig som anställd säkra arbetsvillkor och kollektivavtal. Våra flexibla medarbetare är kärnan i vår verksamhet och en viktig faktor till vår starka tillväxt. Villkor - Den här tjänsten innebär att du blir anställd som konsult hos Insitepart och kommer att arbeta ute hos vår kunder i Stockholm med omnejd. - Insitepart tillämpar bakgrundskontroll hos de kandidater som blir aktuella för anställning. Låter detta som din nästa utmaning? På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in dina ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.

25 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Pizzabagare

Pizzabagare sökes till en pizzeria i Södertälje. Några års erfarenhet. Körkort är meriterande. Tjänsten är på heltid.

24 mars 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Sales Development Representative | B2B

MÖTESBOKNING B2B Drivs du av att bygga relationer och skapa affärschanser? Som Mötesbokare får du möjligheten att påverka företagets tillväxt genom att öppna dörrar till värdefulla affärsmöten. Ta chansen att utveckla din försäljningskompetens, påverka din inkomst och vara en nyckelspelare i affärsutveckling - allt genom konsten att boka möten. DIN ROLL INNEBÄR: Prospektering & behandling av kundbas Driva din försäljning mot din & teamets budget. Jobba tätt ihop med drivna & engagerade kollegor. VI SÖKER DIG SOM: Har 1-3 års erfarenhet inom Försäljning. Vill påverka din egen framtid och ta ansvar för din lön. Besitter god social kompetens och kan hantera invändningar. Är ansvarstagande och karriärsdriven. VI ERBJUDER DIG: Generös Fastlön + Provision. Heltid: Mån - Fre kl.08-17 Personlig och professionell utveckling genom olika utbildningar. Karriärsmöjligheter inom bolaget. IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Impressive Relations utmärker sig på marknaden genom att göra ett bra jobb med goda resultat. Vi tror på att en stadig tillväxt och pålitliga relationer är nyckeln till framgång. De affärsområden vi jobbar inom: Event, Bemanning och Försäljning ger möjligheten till alla våra medarbetare att ha en trygg grund med olika valmöjligheter inom företaget. Välkommen med din ansökan! Vi genomför löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag!

22 mars 2024
Sista ansökan:
8 september 2024