Lediga jobb i Stockholm

Sök totalt 10406 lediga jobb i Stockholm! Upptäck spännande karriärmöjligheter i Sveriges huvudstad och låt oss hjälpa dig att hitta din drömposition.

Servitris/Servitör till Sabai Soong (Deltid)

Sabai Soong söker en flexibel och engagerad servitris/servitör för kvällsarbete! Är du en person som trivs i en hektisk och dynamisk miljö? Har du en passion för service och vill vara en del av ett härligt team på en av Östermalms mest populära thailändska restauranger? Då kan det vara dig vi letar efter! Vi söker en deltidsservitris/servitör för kvällsarbete som är flexibel, tålmodig och stresstålig. Du kommer att ha möjlighet att arbeta i en trivsam atmosfär där du får chansen att utvecklas och göra våra gästers upplevelse oförglömlig. Kvalifikationer: Flexibel och tillgänglig för kvällsarbete Tålamodig och stresstålig Serviceinriktad och engagerad Teamplayer med god kommunikationsförmåga Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö Möjligheten att utvecklas inom restaurangbranschen Konkurrenskraftig lön och förmåner Om du vill bli en del av vårt team och tror att du har vad som krävs för att lyckas, skicka in din ansökan redan idag!

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Administrativ student sökes till stort bolag i Solna!

Nu letar vi för vår kund en administratör på deltid som ska hjälpa till att kontrollera och hjälpa till i digitaliseringen av deras arkiv. Letar du efter ett extrajobb några dagar i veckan där du kan variera arbete på plats och distans hos en av Sveriges största företag? Sök redan idag då vi har löpande urval! OM TJÄNSTEN Du kommer att vara del av arbetet att digitalisera företagets arkiv. Rollen kommer att kombineras av digital hantering samt av det fysiska arkivet. En AI-robot kommer att automatisera stora delar av arbetet, du kommer att hantera de ärenden där roboten missar något och säkerställa att rätt dokument har rätt numrering samt att placera det i deras system. Vidare kommer du öven att scanna in de dokument som inte finns inne i arkivet från det fysiska arkivet. Vidare ska även en del lådor med papper skickas till huvudarkivet. I samband med start av uppdrag kommer ett drogtest att genomföras och måste godkännas innan anställning kan påbörjas. Du erbjuds - Ett extrajobb på ett av Sveriges största företag - Trevliga och hjälpsamma kollegor VI SÖKER DIG SOM - Är en aktiv student som studerar på en eftergymnasial utbildning med minst ett läsår kvar av dina studier - Besitter obehindrade kunskaper i svenska samt goda engelskkunskaper - Har tidigare arbetat med MS Excel och känner sig bekväm med att arbeta i det - Har tidigare kunskaper administrativt (digitalt) och känner sig bekväm med att arbeta i affärssytem Det är meriterande om du har - Arbetat med arkivering av såväl digitala som fysiska dokument tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Flexibel - Noggrann - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Loan Officer till svensk storbank

För dig som har arbetslivserfarenhet från service eller administrativa tjänster och vill arbeta med lånehandläggning finns det en fantastisk möjlighet! Som Loan Officer till en av Sveriges största företagsbanker får du verkligen foten in på en långsiktig och utmanade roll. Du som söker värderar teamwork, ser gärna lösningar på problem och är noggrann. Sök tjänsten redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning en Loan Officer. Som Loan Officer kommer du att tillhöra bankens lendingavdelning som består och ett team om ca 25 personer, där du kommer sitta i Arenastaden. Teamet är blandat, där de arbetar hårt tillsammans samtidigt som de gärna tar en fika vid dippar. Teamet sitter med några av Sveriges största företag som kunder. Som Loan Officer kommer du att administrera och handlägga strukturerade lån mot stora företagskunder. Du kommer att ansvara för en egen låneportfölj vilket innebär att förlänga och betala ut nya lån till bankens kunder. I detta ingår att ta in olika avgifter, läsa avtal och spegla dessa i bankens lånesystem, samt i de interna processerna arbeta med vad som kan förbättras och kontinuerlig problemlösning. Eftersom alla i ditt team på lendingavdelningen arbetar mot samma mål hjälps ni kontinuerligt åt för att se vad som behövs göras. Du kommer till exempel att: - Ansvara för en egen låneportfölj - Ha viss kontakt med både svenska och utländska korrespondentbanker och kunder samt interna avdelningar inom banken. - Stötta kollegor med deras låneportföljer - Arbeta med löpande förbättringsarbete och problemlösning, mycket är manuellt så roligt om någon kan förbättra Tjänsten passar dig som vill arbeta inom bank och finans på längre sikt och trivs med administrativa uppgifter. Du som söker ser dig själv i en långsiktig tjänst inom bankvärlden, där du ser detta som ett perfekt nästa steg. Du vill komma in, ta dig tiden att lära dig och därefter stanna långsiktigt inom teamet. Bakgrundskontroll - För denna process krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Blir din ansökan aktuell kommer vi uppmana dig att följa denna länk och trycka på "Till e-tjänst för registerutdrag" ansöka om "Kontroll av egna uppgifter". Öppna inte detta kuvert. Detta öppnar vi i samband med ett erbjudande. - Kreditupplysning, genomförs i samband med ett erbjudande. - En sekretessbilaga för banken signeras i samband med anställningsavtalet. VI SÖKER DIG SOM Har ett intresse för banksektorn och trivs i en administrativ roll. Vi tror att du som söker antingen har en relevant utbildning inom ekonomi och skapat dig administrativ erfarenhet vid sidan om dina studier, alternativt att du arbetat i en administrativ roll sedan tidigare och nu skulle vilja utvecklas vidare inom en svensk storbank. - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - Goda Excelkunskaper, gärna på Makro-nivå Som person är du fokuserad och kvalitetsorienterad i ditt arbete. Som Loan Officer kommer du att arbeta med siffror och det är därför mycket viktigt att noggrannhet är en av dina främsta egenskaper. Du ser problem och situationer från olika infallsvinklar och tar gärna initiativ för att förbättra och utveckla. För att trivas i rollen är du dessutom en team-player, trygg i dig själv och har ett stort engagemang för ditt arbete. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Account Manager med säljerfarenhet till Academic Work

Om du älskar att tävla och triggas av att skapa business genom relationer är detta rätt plats för dig. Hos oss hittar du fantastiska kollegor, utveckling och en trygg lönemodell utan provisionstak! OM TJÄNSTEN Account Manager hos oss innebär att du har en social roll med många kontaktytor, här blir du snabbt en del av gänget och arbetar tillsammans med fantastiska kollegor och engagerade ledare för att du ska få rätt förutsättningar att lyckas. Det absolut viktigaste kommer vara att bygga relationer med dina kunder. Hur du utvecklar dina kunder och affärer är upp till dig, men du kan lita på att vi ger dig verktygen och den stöttning du behöver. Det bästa med min roll som Account Manager på Academic Work är partnerskapet man bygger upp mellan kund och oss. Jag brinner för att säkerställa att vi som rekryteringspartner kan möta (och framförallt överträffa) kundens förväntningar och jobbar ständigt för att utveckla samarbetet mellan oss. Att jag sedan får bygga upp kundsamarbeten tillsammans med mina grymma kollegor gör jobbet extra roligt! – Felicia, Account Manager, Academic Work Ditt team och din utveckling Du kommer ingå i ett av våra Stockholmskontor med en säljstyrka om ca. 13 personer (Account Managers och Team Managers) uppdelat på tre team. Det är varierade åldrar mellan ca.25- 45 år och 42 % kvinnor. Vi tror på din potential och vilja att lyckas samt erbjuder dig en god onboarding med ett career steps program för din fortsatta resa att utvecklas som Account Manager. Vi erbjuder 💰Trygg lönemodell utan provisionstak: Vi tror på att belöna din prestation. Vi erbjuder en garantilön som ger dig trygghet. Därefter är det bara din ambition som sätter gränserna. Vår lönemodell ger dig möjlighet att tjäna mer i takt med din framgång. Vi har stor andel individuell provision och inget tak för hur mycket du kan tjäna. 🧘🏽Förmånspaket som belönar ditt hårda arbete: Utöver en förmånlig lönemodell erbjuder vi ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring. 🚀 Möjlighet att bli delägare: Vi tror på att skapa en stark gemenskap och engagemang där alla har en del i företagets framgång. Därför erbjuder vi dig möjligheten att köpa andelar i bolaget. Arbetsuppgifter Som Account Manager hos oss bygger och utvecklar du dina egna kundrelationer. En vanlig dag för dig i rollen innebär: - Prospektering: Sökandet efter nya kundkontakter hos potentiella bolag som inte samarbetat med oss tidigare, men också bland kunder i vårt befintliga nätverk. Det är här som du verkligen kommer bidra med ditt krut, ”beat yesterday” anda och nyttja ditt pannben för att nå resultat. - Säljmöten: Här sker införsäljningen av våra tjänster. Detta inkluderar ”cold calls” där du får visa upp dina säljkunskaper och etablera nya relationer med potentiella kunder. Du bygger goda kundrelation, gör behovsanalyser och lämnar ett starkt avtryck. - Omvärldsbevakning: För att på ett strategiskt sätt kunna kartlägga våra etablerade kunders framtida behov. Vi kan erbjuda som mest värde när vi förutser kundernas behov och arbetar proaktivt i våra kundrelationer. - Hantering av komplexa affärsmöjligheter: När du blir mer erfaren, hantera prospekt och kunder med mer komplexa affärsmöjligheter - till exempel Talent Advisory, Ramavtal, Upskilling och Reskilling. VI SÖKER DIG SOM Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen är du: - Resultatinriktad - Relationsskapande - Orädd - Kommunikativ Vi ser att du har * Eftergymnasial utbildning, till exempel universitet eller högre. yrkesutbildningsprogram, helst inom försäljning, affärer, marknadsföring eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Erfarenhet av B2B-försäljning med framgångsrika resultat. * Erfarenhet av att arbeta mot KPI:er och utmanande mål. * Erfarenhet av kontinuerligt arbete med kundnöjdhet och förståelse för kundens behov. Meriterande erfarenhet av att * Startat eller drivit ett eget bolag. * Arbetat med försäljning inom bemannings- eller konsultbranschen. Därför är Academic Work en bra arbetsgivare Vårt mål är att erbjuda den bästa arbetsplatsen och vår företagskultur präglas av värme, energi, engagemang, öppenhet och kamratskap. Här finns en genuin vilja att hjälpa varandra, både när vi arbetar mot gemensamma och individuella mål. Vi ser vikten av att skapa starka band och ha roligt tillsammans och har en bred palett av sociala aktiviteter. Från spännande resor och stora fester till spontana After Works, gemensamma frukostar och träning. Övrig information om rollen som Account Manager * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid, kontorstider * Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak * Placering: Stockholm, Solnavägen 3H Så söker du rollen som Account Manager Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: Ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. We are Academic Work Hur är det att jobba på Academic Work? * Vår kultur på Academic Work * CSR och miljö på Academic Work * Rollen som Account Manager * Instagram @Academic Work * Facebook @Academic Work * LinkedIn @Academic Work

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Marknadskoordinator på 75 %

Vill du koordinera och projektleda då ska du söka tjänsten som Marknadskoordinator på 75 %. Här får du möjligheten att bidra och göra skillnad! Start är omgående, så sök redan idag! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu en marknadsassistent på deltid under 1 månadstid. Du kommer att arbeta cirka 4a dagar i veckan för att stötta upp företagets Marketing Director. Arbetat sker på plats på Skeppsholmen eller hemifrån. Start för tjänsten är omgående så passa på att söka redan nu. Du kommer att arbeta 3 till 4 dagar i veckan under maj och juni. Du kommer att vara företagets Marketing Directors högra hand. Viktigt att du kan koordinera och arbeta självständigt! För att passa i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska då företaget kommunicerar på engelska. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Arrangera och bjuda in till mässor och event * Ansvara för företagets webbinarier. Bjuda in och se till att allt fungerar, osv * Hantera projektet kring omprofileringen av företaget * Vara spindeln i nätet VI SÖKER DIG SOM - Kan jobba 3 till 4 dagar i veckan under maj och juni - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift - Har tidigare erfarenhet av koordinering från ex. projekt eller event Det är meriterande om du har - Jobbat/ praktiserat vid sidan av studierna - Studerar/ studerat kommunikation eller marknadsföring på universitet, högskola eller YH För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Kommunikativ - Initiativtagande - Flexibel Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Europeisk åklagare

Åklagarmyndigheten och Ekobrottsmyndigheten har fått i uppdrag av regeringen att förbereda en anslutning till European Public Prosecutor’s Office (Eppo). Nominering av kandidater för anställning vid Eppo sker om Sverige ansluter sig till Eppo.   Om Eppo Eppo är en oberoende åklagarmyndighet inom EU som ansvarar för att utreda och lagföra brott mot EU:s finansiella intressen såsom bedrägerier, omfattande momsbedrägerier, penningtvätt, korruption etc. Eppo verkar som en myndighet på central nivå och på decentraliserad nivå. Den centrala nivån består av ett centralt åklagarkontor förlagt till Luxemburg. Det centrala åklagarkontoret består av den europeiska chefsåklagaren och europeiska åklagare från alla medlemsstater. Dessa bildar också ett kollegie som ansvarar för Eppos strategiska ledning. Vid det centrala åklagarkontoret finns också olika supportfunktioner (teknisk, rättslig m.m.). Den decentraliserade nivån består av europeiska delegerade åklagare, som ska vara placerade i medlemsstaterna. De nationella myndigheterna ska aktivt bistå och stödja Eppo:s utredningar och lagföring.   Arbetsuppgifter De europeiska åklagarna ska vara anställda av och utföra arbete endast för  Eppo. De arbetsuppgifter som åligger en europeisk åklagare framgår av Rådets förordning (EU) 2017/1939 av den 12 oktober 2017.   De europeiska åklagarna ska, på den permanenta avdelningens vägnar och i enlighet med eventuella instruktioner från den, övervaka utredningar och lagföring som de europeiska delegerade åklagare som handlägger ärendena i ursprungsmedlemsstaten ansvarar för. De europeiska åklagarna ska lägga fram sammanfattningar av ärenden de har övervakat och förslag till beslut som ska fattas av den permanenta avdelningen. De europeiska åklagarna ska fungera som sambandsmän och informationskanaler mellan de permanenta avdelningarna och de europeiska delegerade åklagarna i sina respektive ursprungsmedlemsstater. De europeiska åklagarna ska kontrollera genomförandet av Eppos arbetsuppgifter i sina respektive medlemsstater i nära samråd med de europeiska delegerade åklagarna. I de fall där Eppo utövar sin behörighet kommer myndigheten att ha det yttersta ansvaret för de utredningar, åtgärder och lagföringar som åklagarna genomför, eftersom åklagarna agerar på Eppos vägnar.   Anställningen medför resor. Arbetsspråket är engelska.   För uppdraget som Europeisk åklagare krävs att du vid tidpunkten för nominering är anställd vid svenskt åklagarväsende eller domstolsväsende har mycket väl vitsordad skicklighet och mycket gedigen erfarenhet som åklagare och av åklagarverksamhet har erfarenhet av omfattande och komplexa utredningar inom ekonomisk brottslighet har mycket väl vitsordad skicklighet och gedigen erfarenhet av utredningar med internationellt straffrättsligt samarbete har mycket hög rättslig kompetens har god förmåga att arbeta i internationell miljö där det ställs krav på flexibilitet och anpassningsförmåga till olika kulturer och rättsliga system har kännedom om EU och dess institutioner/styrning har utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i engelska har god förmåga till samarbete och att bygga relationer med interna och externa samarbetspartners har omvittnat stark integritet har helhetssyn har mycket gott omdöme har god initiativförmåga Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta i internationella organisationer kännedom om andra rättssystem än det svenska erfarenhet av att leda åklagares arbete   Om anställningen Tidsbegränsad anställning Du anställs av Eppo under en tidsperiod om sex år.   Placeringsort Din placeringsort kommer att vara Luxemburg. Förslag till nomineringar och nomineringar kan inte överklagas.   Din intresseanmälan Intresseanmälan görs i vårt rekryteringssystem där du bifogar ett CV och ett personligt brev där du beskriver arbetsuppgifterna i dina anställningar. I det personliga brevet beskriver du på vilket sätt din erfarenhet som åklagare motsvarar kraven i annonsen och en motivering till varför du anmäler intresse för uppdraget. Du ska bifoga vitsord från din nuvarande chef samt de vitsord i övrigt som du önskar åberopa. Vitsorden ska beskriva din skicklighet och erfarenhet av de i annonsen angivna kraven Muntliga referenser kan komma att inhämtas från nuvarande eller tidigare chef. Om du nomineras kommer du att behöva skriva ett CV med sökmotivering på engelska enligt en mall som du får av chefsrekryteraren.   Om nomineringsprocessen Det kommer att göras ett urval bland de sökande som därefter kallas till intervju. Efter intervjuerna väljs tre sökanden som riksåklagaren föreslår för regeringen. Regeringen nominerar dessa till EU som tillsätter en panel för intervjuer av de nominerade kandidaterna. Intervjuer sker på engelska vid ett fysiskt möte. EU:s rekryteringspanel utvärderar kandidaterna och lämnar ett utlåtande till Rådet som väljer en av kandidaterna för tidsbegränsad anställning som Europeisk åklagare. Åklagare som föreslås för nominering förväntas avsätta tid för förberedelser såsom att sätta sig in i Eppos uppdrag och samarbetspartners, om EU:s organisation m.m.   Lön och anställningsvillkor Lönen betalas av Eppo. Eppo ersätter för medföljande familj. Du kan läsa mer om Eppo här https://www.eppo.europa.eu/en

2 maj 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Skolsköterska Spånga Grundskola

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Arbetsplatsbeskrivning Som skolsköterska är du anställd direkt under rektor, som ansvarar för elevhälsoarbetet. Verksamhetschef och medicinskt ledningsansvarig på central förvaltning är ansvarig för elevhälsans medicinska insats (EMI) och är ett stöd för rektor och skolsköterska. Är du en engagerad skolsköterska med eleven i fokus? Kom då till oss och arbeta med våra fantastiska elever och kollegor. Spånga grundskola är en kommunal grundskola med ca 490 elever i åk 7–9. Skolan ligger i Solhem nära Spånga centrum med mycket bra kommunikationer, endast 12 min till Stockholm C.  Skolans ledning består av rektor, tre biträdande rektorer och en administrativ chef. Skolan har sex förstelärare som ansvarar för olika utvecklingsområden. Andelen behöriga lärare är hög och de är organiserade i tre arbetslag som samarbetar med ett kompetent elevhälsoteam bestående av kuratorer, skolsköterska, SYV, fyra specialpedagoger/ lärare. På skolan finns i varje arbetslag även en studiepedagog, en slags heltidsmentor, som arbetar med värdegrundsarbete och trivsel och elevernas skolsituation i stort.  Spånga grundskola har i varje årskurs en riksrekryterande spetsutbildning i matematik och NO. På skolan finns också två grupper för nyanlända samt en särskild undervisningsgrupp. Knuten till skolan finns också Spånga-Vällingby-Hässelby regionala särskilda undervisningsgrupp.  Vi har ett välutrustat skolbibliotek med en heltidsanställd bibliotekarie. I vårt uppehållsrum, Grottan, och på vår skolgård kan eleverna vistas under rasterna. Grundskolan delar lokaler med Spånga gymnasium vilket bidrar till bra samordningsmöjligheter. Övrigt Vi kommer att intervjua löpande för denna tjänst, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Arbetsbeskrivning Utföra elevhälsans medicinska insatser i skolan enligt gällande lagstiftning, stadens Program för elevhälsans arbete som inkluderar Ledningssystem för elevhälsans medicinska insatser (EMI) och Centrala EMI´s föreskrifter och riktlinjer. Skolsköterskans uppdrag är att i samverkan med skolledning och övrig elevhälsopersonal utifrån sin medicinska kompetens skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas lärande, utveckling och hälsa. Tillsammans med skolläkaren och i samråd med skolledningen ansvara för organisationen av elevhälsans medicinska insatser i skolan. Arbetet innefattar samverkan med elever, föräldrar, skolans personal samt organisationer och myndigheter utanför skolan. Stockholm stads skolsköterskor journalför sedan mars 2022 i journalsystemet Prorenata. Kvalifikationer Utbildningskrav Legitimerad sjuksköterska med någon av nedanstående specialistsjuksköterskeutbildningar: - Specialistsjuksköterskeprogrammet – Distriktssköterska 75hp - Specialistsjuksköterskeprogrammet – Barn och ungdom 60hp - Specialistsjuksköterskeprogrammet – Skolsköterska 60hp Kravprofil och erfarenheter För att lyckas i rollen som skolsköterska ska du vara professionell, flexibel och relationsskapande. Du har ett respektfullt och empatiskt förhållningssätt vilket genomsyras av dialog och delaktighet i mötet med eleven och/eller vårdnadshavare. Du kan bevara elevens integritet och värdighet utifrån deras bakgrund. Du har ett gott omdöme, är noggrann och har god samarbetsförmåga. Därutöver ställer rollen krav på en förmåga att vara självständig och strukturerad i ditt arbetssätt för att lyckas planera på kort och långt sikt. Du har en god datorvana. Meriterande Tidigare arbetat som skolsköterska Folkhälsovetenskaplig kompetens Erfarenhet av arbete i journalsystemet Prorenata   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.   Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

2 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Tung-trafiklärare

Tung-lärare till Trafikskola i Stockholm Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Läs mer på www.nobina.se Trafikområde Södertörn är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 1000 medarbetare och 280 bussar ansvarar vi för att, i samarbete med vår uppdragsgivare SL, driva och utveckla busstrafiken i Södertörn. Nobina startar nu en egen trafikskola i Stockholm för utbildning av nya bussförare! Till detta spännande och viktiga uppdrag söker vi tung-trafiklärare! Om rollen I rollen som tung-trafiklärare ansvarar du för att undervisa elever som blir antagna till trafikskolan. Du följer den framtagna undervisningsplanen, och genomför både teoretiska och praktiska övningar. Du har en daglig kontakt och samarbete med Utbildningsledaren, för att säkerställa att vi följer lagar och regler kring utbildningsprocessen, ex att utbildningskort förs på ett föreskrivet sätt för varje elev. Exempel på arbetsuppgifter: Undervisa elever enligt framtagen undervisningsplan. Föra utbildningskort för varje elev. Ansvara för att läromedel är anpassade till den utbildning som bedrivs. Anvisa lämpliga övningsområden för undervisningens olika avsnitt. Stå till förfogande vid tillsyn över trafikskolan. Hantera och agera vid brister av uppsatta rutiner. Rapportera avvikelser som rör verksamheten till Utbildningsledaren. Vara väl förtrogen med såväl den teoretiska som den praktiska utbildningsplanen. Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter! Kvalifikationer och personliga egenskaper Du har; Gymnasial/eftergymnasial utbildning B-körkort och D-körkort Goda kunskaper i svenska och generellt en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Korrekta behörigheter för trafiklärare tung trafik. För att trivas och lyckas i rollen har du en god pedagogisk förmåga, har ett stort säkerhetsfokus och är stresstålig. Du är även en duktig administratör och har mycket goda i Officepaketet. Du har erfarenhet av att vara trafiklärare för tung trafik. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 100%, dagtid. Placering i Tyresö främst, men resor till trafikområdets övriga depåer kan förekomma. Individuell lönesättning. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast 2024-05-17. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Frågor gällande rekryteringsprocessen: Jeanette Hedman, e-post: [email protected]    Facklig kontaktperson: Sveriges Ingeniörer: Åsa Löwner, e-post: [email protected] Unionen: Lars Alm, e-post: [email protected]  Välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Trafikkontoret söker El-projektör

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden. Vi söker dig som arbetar som el-projektör med erfarenhet av kabelförläggning i mark. Välkommen till oss Infrastrukturavdelningen består av sex enheter med sammanlagt ca 85 medarbetare. Avdelningen har ett brett verksamhetsområde. Utöver att genomföra trafikkontorets stora investeringsprojekt ansvarar avdelningen för att genom underhåll och reinvesteringar säkerställa att broar, tunnlar, trafiksignaler och offentlig belysning behåller sina funktioner och utvecklas för att uppfylla den växande stadens behov. Tjänsten El-projektör är placerad på enheten Trafikteknik, där 15 medarbetare ansvarar för förvaltning, drift och underhåll samt ny- och ombyggnation av trafiksignaler och andra IoT enheter i gaturummet, exempelvis kameror, sensorer, trafikdatastationer och digitala skyltar. Inom enheten finns kompetens för, projektledning, upphandling, el-projektering och programmering av tekniska utrustningar med tillhörande styr- och övervakningssystem. Enheten ansvarar också för omvärldsbevakning inom de teknikområden som enheten förvaltar och deltar i utvecklingsprojekt för att bidra till utvecklingen av framtidens trafiklösningar. Vi erbjuder Förutom spännande arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett bra arbetsklimat så erbjuds du goda anställningsförmåner som friskvårdsersättning och möjlighet att delta i friskvårdsaktiviteter. Du får också möjlighet till utveckling genom delaktighet i stora projekt, så som till exempel Hagastaden, Slussen och tvärbaneprojekten. Arbetsplatsen är centralt belägen i Teknisk nämndhuset på Fleminggatan 4 eller ute på det projekt du arbetar med. Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: Att arbeta i Stockholmsstad Stockholm stad på LinkedIn och våra Förmåner Välkommen att växa i en växande stad - där din insats verkligen gör skillnad! Din roll I rollen som el-projektör hos oss kommer du komma till en enhet där alla tar sig tid till att hjälpa varandra och som har kul tillsammans. Nu behöver vi förstärkning och söker dig som vill arbeta med att projektera om- och nybyggnation av trafiksignaler och andra trafiktekniska system. Du arbetar självständigt med projekteringen i CAD-miljö i programmen DpCom, Microstation och Autocad. Du kommer också vara projektmedlem i stora projekt och då ofta med ledningssamordningsarbete. Du kommer att samarbeta med projektledarna på enheten samt med trafiksignalplanerarna inom avdelningen, framför allt i planeringsstadiet. Du har flera projekt igång samtidigt där vissa av dem är pågående i flera år. Andra är mer kortvariga processer men båda kännetecknas av att det emellanåt är intensiva perioder. Det ställer krav på egenstruktur och att du arbetar målinriktat med vilja att uppnå resultat. Stora delar av arbetet sker på plats på Trafikkontoret men ibland förväntas man ta sig med bil till anläggningar och projektkontor i staden. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: el-utbildning som vi finner relevant för tjänsten, det kan vara gymnasieutbildning eller KY-utbildning med inriktning el aktuell erfarenhet som projektör/konstruktör inom el och/eller kabeldragning i mark exempelvis belysning eller trafiksignaler arbetat med AMA el/anläggning för mängd- och teknisk beskrivning arbetat i CAD-miljö och goda it-kunskaper B-körkort. Meriterande är erfarenhet av el-projektering för trafiksignaler samt praktisk erfarenhet av relevanta uppdrag i fält. Utbildning och erfarenhet är viktigt, men vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person behöver du vara självgående, van att styra din egen tid och driva ditt arbete framåt. Van vid att ha flera ärenden på gång samtidigt arbetar du strukturerat och målinriktat med vilja att uppnå resultat. Du har lätt för att sätta dig in i detaljer men du har hela tiden förmågan att se sakers långsiktiga betydelse. I arbetet med människor och teknik uppstår alltid oväntade situationer och därför behövs, god samarbetsförmåga, stort tålamod, flexibilitet och fokus på lösningar. Vi hoppas att tjänsten väckt ditt intresse. Välkommen med din ansökan! Övrigt Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Biträdande lektor inom hållbara metaller

Härmed utlyses en WISE Fellow-tjänst, läs mer om vad det innebär på wise-materials. org Ämnesområde Hållbara metaller. Ämnesbeskrivning Ämnet omfattar grundläggande metallurgiska studier med fokus på processfenomen som möjliggör en omvandling till en mer hållbar, miljövänlig, energi- och resurseffektiv metallproduktion och dess biprodukter. Fokus ligger på att skapa ny kunskap för att stärka den pågående omvandlingen av metallindustrin, detta inkluderar kunskaper om nya metaller och metallurgiska processer kopplade till ökad återvinning, ersättning av samhällskritiska råmaterial eller minskad påverkan av skaliga material. Ämnet innehåller också studier av hur man skapar en cirkularitet och en cirkulär ekonomi för att stödja den nödvändiga omvandlingen till en modern hållbar metallindustri. Arbetsuppgifter Anställningen omfattar forskning och undervisning inom ämnesområdet. Inom forskning förväntas den biträdande lektorn bidra till utveckling av nya forskningsfält inom ämnesområdet, det inkluderar experimentella såväl som teoretiska studier. Den biträdande lektorn ska skapa nya nätverk inom och utanför KTH samt aktivt ansöka om forskningsfinansiering. Den biträdande lektorn förväntas undervisa på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå inom ämnet. Detta innefattar utveckling av befintliga och nya kurser. Dessutom förväntas den biträdande lektorn bidra till drift och utveckling av ämnesnära utbildningsprogram samt handleda examensarbeten och doktorander inom ämnesområdet. Den biträdande lektorns verksamhet förväntas bidra till att uppfylla KTH:s mål om hållbar utveckling. Den biträdande lektorn kommer att ges möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och få meriter som kan ge behörighet för en annan läraranställning där det ställs högre krav för behörighet  (se 4 kap. 12 a § högskoleförordningen). Den biträdande lektorn kan ansöka om befordran till lektor i enlighet med 4 kap. 12 c § högskoleförordningen. Behörighet Behörig att anställas som biträdande lektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst fem år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande lektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning som biträdande lektor vid KTH gäller de bedömningsgrunder som anges i avsnitt 1.3. i KTH:s anställningsordning i förhållande till fastställd anställningsprofil. Det är av högsta betydelse att den sökande har vetenskaplig skicklighet visad genom vetenskaplig publicering, konferensdeltagande, deltagande i forskningssamarbeten samt andra åtaganden i vetenskapssamhället såsom exempelvis gransknings- eller sakkunniguppdrag. potential till meritering för högre läraranställning. Häri inbegrips potential till självständig utveckling som forskare och lärare inom aktuellt ämnesområde samt förmåga till etablering, förnyelse och utveckling av aktuellt forskningsområde potential att bidra till ämnesområdet som helhet, inklusive teoretiska och experimentella studier. Det är av näst högsta betydelse att den sökande har intresse för och insikter rörande pedagogisk utveckling inom aktuellt ämnesområde. intresse av samverkan med det omgivande samhället t.ex., genom forskningsprojekt i nära samarbete med industriella partners. erfarenhet av postdoktorsvistelse i annan forskningsmiljö än det lärosäte den sökande disputerat vid. Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsarbete inom industrin eller andra organisationer kan bedömas motsvara en traditionell postdoktorsvistelse vid ett annat lärosäte. Det är även av betydelse att den sökande har intresse för och insikter rörande ledarskap i akademin, samverkan med det omgivande samhället, samt medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet. administrativ skicklighet. förmåga att samarbeta. Särskilda bedömningsgrunder för befordran till lektor Vid prövning av ansökan om befordran till lektor kommer bestämmelser enligt 1.2.4 i KTHs Anställningsordning tillämpas. Förmåga att undervisa på svenska är en merit som tillmäts stor vikt vid ansökan om befordran. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. Ansökan Utforma din ansökan enligt KTH:s cv-mall för anställning av lärare. Du som sökande har huvudansvaret för att ansökan är komplett utifrån annonsen och cv-mallen. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Övrigt Tidsbegränsat till: Anställningen är tillsvidare, dock längst sex år, och kan förnyas om det på grund av lärarens sjukfrånvaro, föräldraledighet eller andra särskilda skäl krävs ytterligare tid för att uppnå syftet med anställningen. Den sammanlagda anställningstiden får dock omfatta högst åtta år. Anställningen ingår i Tenure Track-systemet vid KTH och den biträdande lektorn ska efter ansökan prövas för befordran till lektor. För mer information om KTH:s bedömning, se Anställningsordning vid KTH. Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering, läs mer här. KTH Relocation bistår med hjälp i frågor om etablering i Sverige och på KTH, läs mer här. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

2 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024