Lediga deltidsjobb i Östersund

Det finns totalt 126 lediga deltidsjobb att söka i Östersund

Vik. Teckenspråkstolk

Vill du arbeta med arbetsuppgifter som skapar delaktighet för människor som är behov av teckenspråks-/dövblindtolk i Jämtland/Härjedalen. Vi söker nu en teckenspråkstolk för ett vikariat med placering på Tolkcentralen i Östersund. Vi erbjuder tolkservice till personer som är döva, dövblinda, har hörselnedsättning eller vuxendövhet. Tolkning sker i många olika vardagssituationer, till exempel vid sjukvårdsbesök, arbetsplatsträffar, myndighetskontakter, familjeangelägenheter och fritidsaktiviteter. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga uppgifter där du självständigt utför tolkuppdrag genom förberedelse, tolkning samt efterarbete. Du medverkar också i verksamhetens utveckling genom att delta i olika förbättringsarbeten. Arbetstiden är i huvudsak dagtid måndag-fredag men viss tjänstgöring på kvällar och helger kan förekomma med flexibelt schema. Vi är en liten tolkcentral, därför ingår även viss samordning i samarbete med vår samordnare och teckenspråkstolk. KVALIFIKATIONER Du ska ha genomgått en av Tolk- och översättarinstitutet (TÖI) eller Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) godkända teckenspråkstolkutbildningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, gott bemötande, god samarbetsförmåga, lyhördhet, självständighet och flexibilitet. Det krävs också att du är reflekterande och kan se andras behov och ta hänsyn till dem, ge andra utrymme samt ha förmågan att dela med dig av kunskaper. Då du ofta är ensam ute på tolkuppdrag behöver du ha förmågan att ta egna beslut och göra en bedömning vad som är den bästa lösningen i olika situationer. Vi ser positivt på om du har intresse för IT och kunskap eller praktisk erfarenhet av att utföra tolkning digitalt. Det är en stor fördel om du har mycket god datakunskap och behärskar programmen i Office-paketet väl. ÖVRIGT Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Te Crea Care söker sjuksköterskor

Information om uppdraget Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. För oss är det viktigt att du som konsult har ett heltäckande skydd och därför har vi kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag. Arbetsuppgifter Sedvanligt förekommande arbetsuppgifter för sjuksköterskor- inom vård och omsorg. Kvalifikationer - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Personliga egenskaper Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi erbjuder dig -Bra lön -En dedikerad konsultchef -Tjänstepension ITP1 vilket gör att du får 4,5 % av månadslönen upp till 47 625 kronor och 30 % av den delen av månadslönen som är mellan 47 625 kronor och inkomsttaket 190 500 kronor -Kollektivavtalade försäkringar: ålderspension, sjukpension, familjeskydd. -Arbetsskadeförsäkring. -Löneväxling -Redovisningshjälp för dig med eget bolag -Friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus -HLR-utbildning -Mingelträffar Ansökan I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina Firouzi på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Studerar du och söker ett socialt extrajobb?

Kundserviceagenter på deltidsökes Är du serviceinriktad, noggrann och har en utmärkt förmåga att arbeta i team? Vill du ha ett roligt deltidsjobb vid sidan av dina studier där du dessutom har möjligheten att öka upp timmarna under sommaren och lov? Vi på Responda Group letar efter dig som vill vara en del av vårt kundserviceteam och bidra till att leverera exceptionell service. Vi är ett företag som värnar om våra anställdas utveckling och välmående. Upptäck mer om oss och vår företagskultur genom att besöka vår hemsida Responda Group. Om TjänstenSom Kundserviceagent hos oss är din huvudsakliga uppgift att hantera kundkontakter över telefon och e-post. Arbetet innebär att svara på kunders frågor, lösa problem och hantera uppgifter på ett professionellt sätt. Du blir en viktig del i vårt team där vi tillsammans strävar efter att uppnå och överträffa våra kunders förväntningar. Dina arbetsuppgifter Mottaga och hantera inkommande samtal och e-post från kunder. Ge stöd och service relaterad till företagets produkter/tjänster. Säkerställa att kundärenden registreras och hanteras effektivt. Vem är du? Du talar och skriversvenska obehindrat. Du har kunskaper i engelska i både tal och skrift. Har tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice eller liknande roller, även om det inte är ett krav. Studerar på eftergymnasial nivå och kan jobba minst 2 dagar per vecka. Samarbetsförmåga: Du är en lagspelare som värderar samarbete högt. Punktlighet: Du är ansvarsfull och ser till att dina arbetsuppgifter blir utförda i tid. Noggrann: Du har en hög arbetskvalitet och ser till att detaljer inte missas. Anställning och ansökan Denna tjänst är en behovsanställning på deltid.Arbetstiderna kan variera både dagtid, kvällar och helger beroende på vilken avdelning du arbetar på hos oss.Skicka in din ansökan bestående av CV och skriv i ansökningsformuläretvarför just du passar för denna tjänst. Ansökningsprocessen är löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om Responda GroupResponda Group har sedan starten 2008 arbetat med att erbjuda marknadens bästa kundservice. Vårt team är kärnan i verksamheten, och vi sätter stor vikt vid våra medarbetares tillfredsställelse och utveckling. Att jobba hos oss innebär att bli en del av en framåtsträvande organisation där du dagligen kommer att bidra till våra kunders nöjdhet och lojalitet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag!

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Semestervikarie Personlig assistent

Vill du jobba på en arbetsplats där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Vi söker Dig som brinner för att hjälpa en annan person. I arbetet som personlig assistent hjälper och stödjer du den enskilde utifrån dennes behov. Vi söker nu semestervikarie till en man i 75-årsåldern som bor i utkanten av Östersund. Han har MS sedan många år tillbaka och behöver hjälp med allt i vardagen. I dina arbetsuppgifter ingår att hjälpa honom med personlig hygien, alla förflyttningar, toalettbesök, matsituation och andra aktiviteter som ingår i hans liv. Till din hjälp vid förflyttningar finns lyft och mannen har också en elrullstol. Du som söker är flexibel, ansvarsfull, positiv och ser möjligheter istället för svårigheter. Som personlig assistent arbetar du i kundens hem och vi värdesätter därför att du är lyhörd och har lätt för att samarbeta. Det absolut viktigaste är att personkemin stämmer mellan vår kund och dig. Arbetspassen består av dygnspass där du har sovande jour (väntetid) 5,5 timmar samt 18,5 timmar aktiv tid. Det är bra om du har möjlighet att gå introduktion så snart som möjligt så du är klar att börja arbeta. Tillträde: I mitten av juni 2024 Kollektivavtal kommunal/Fremia tillämpas Ob- och jourersättningar utbetalas enligt gällande kollektivavtal Möjlighet till friskvårdsbidrag finns Låter det som ett jobb för dig? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag. Sensus Personlig Assistans AB är en privat anordnare av personlig assistans med huvudkontor i Ljusdal och lokalkontor i Östersund.

16 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
RFSL Jämtland Härjedalen söker en engagerad aktivitetskoordinator

Idag saknas det trygga mötesplatser för hbtqi-personer i länet och det är efterfrågat av våra medlemmar. Vi vet att äldre hbtqi-personer upplever ofrivillig ensamhet och en av fyra hbtqi-ungdomar avstår från att delta på fritidsaktiviteter. RFSL Jämtland Härjedalen har sökt bidrag för att driva ett projekt under 2024 för att minska ofrivillig ensamhet i länet. För att genomföra projektet kommer vi att projektanställa en person som aktivitetskoordinator som kan arbeta med att skapa mötesplatser runt om i länet. RFSL Jämtland Härjedalen är en förening för homosexuella, bisexuella, transpersoner, queera och intersexpersoner i Jämtland och Härjedalen. Föreningens arbete består bland annat av social verksamhet, informationsverksamhet i skolor, verksamhet för sexualhälsa och politisk påverkan. RFSL är en antirasistisk och feministisk organisation. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är en fena på att få andra inkluderande och motiverade. Din roll blir att skapa förutsättningar till kontinuerliga mötesplatser för hbtqi-personer i Jämtland Härjedalen, ställen dit personer vill komma för att umgås och ha kul. Det kan vara allt från en picknick till en yogapass eller en dag på skjutbanan. Du är själv inte rädd för att hugga in under en aktivitet eller sitta inne och planera aktiviteter tillsammans med andra aktörer. Din uppgift blir också att jobba med uppsökande verksamhet mot unga och äldre hbtqi-personer på till exempel ungdomsgårdar och äldreboenden, för att därefter skapa riktade aktiviteter för och med dom yngre och äldre. Arbetet är väldigt fritt och det innebär samtidigt att du behöver vara både kreativ och disciplinerad i din roll. Det är viktigt att du förmår att ta ett helhetsgrepp kring projektets mål och kan planera, genomföra och utvärdera löpande, samt att du kan arbeta effektivt och skapa ett gott samarbete med dina kollegor. Du ansvarar själv för att dokumentera ditt arbete och att vid årets slut redovisa projektet tillsammans med arbetsgivaren. Du förväntas även vara en del i arbetet att söka nya projektmedel. Tjänsten är på 75 % med möjlighet till utökning inom andra projekt vi driver. Du jobbar från vår lokal i centrala Östersund och möjlighet till distansarbete finns. Krav • Du har kompetens kring hbtqi-frågor och normkritik, samt delar RFSL:s värderingar och är intresserad av arbete för mänskliga rättigheter. • Körkort B. Meriterande • Du har erfarenhet av att arrangera fritidsaktiviteter, event eller liknande. • Du har erfarenheter från ideella organisationer, föreningsliv och/eller volontärt arbete. • Du har egna erfarenheter av hbtqi och/eller ett upparbetat kontaktnät inom hbtqi+ i Jämtland Härjedalen. • Du har goda kunskaper i samiskt språk och kultur och/eller andra kulturer och språk. • Du har tidigare arbetat i projekt. Att redovisa avslutat projekt och söka nya projekt ser du som självklarheter. RFSL Jämtland Härjedalen strävar efter att våra medarbetare ska avspegla den mångfald av identiteter och erfarenheter som finns i hbtqi gruppen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till en bred representation i arbetsgruppen. Anställningsvillkor 75-100% projekttjänst. Start i juni, eventuellt tidigare och året ut, med chans till förlängning. Arbetstiderna kan variera då verksamheten är målstyrd och kan inkludera kvällar och vissa helger. I övrigt har du möjlighet att anpassa tjänsten på ett relativt fritt sätt. Att finnas på plats i Östersund är viktigt, men möjlighet till visst distansarbete finns. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan annonseringens slut, så skicka in din ansökan med CV och personligt brev redan idag! På RFSL Jämtland Härjedalen har vi kollektivavtal tillhörande Ideella och Idéburna Organisationer. 40 timmar arbetsvecka och friskvårdsbidrag. Ansökningar tas endas emot via mejl [email protected] och med bifogat personligt brev och CV.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
KALLSKÄNKA * NORRA STATION *

VI SÖKER KALLSKÄNKA Tjänsten Storleken på tjänsten är 75 % . Ditt fokus är preppning och tillagning av det som produceras cafét men även i restaurangen. Lön enligt kollektivavtal Vem är du? Du har ett intresse & passion för mat & dryck. Du är snabb och effektiv. Du är en kreativ person som vill testa och prova och kan leverera utifrån det utbud vi bestämmer efter säsong. Är du rätt för oss eller känner du någon som är rätt för oss? Skicka CV till [email protected]. Tillträde juni. Tipsa & Tagga!

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
BAR / SERVERING /

SERVERING/KASSA/BAR Norra Station är ett restaurangkoncept med lokal och hållbar meny som serverar lunch och middag. Mitt i Östersunds centrum finns en av Sveriges mysigaste bakgårdar med restaurang, kafferosteri, galleri, terrass och bar. Vill du jobba på en dynamisk, fartfylld och rolig arbetsplats? OM TJÄNSTEN: Du kommer att jobba med bokning, kassa, bar och servering . Du kommer ha ett team med dig där alla arbetar med att bidra till samma mål som du. Vem söker vi: Vi söker dig som brinner för service, har talang för att skapa en god gästupplevelse samt meriterande ifall du tidigare erfarenhet från bartenderyrket. Du har ett stort intresse dryck med ett stort plus om du även brinner för mat. Vi erbjuder: Vi erbjuder en tjänst på 100 % Våra arbetsdagar är fulla av förväntningar och unika upplevelser och roliga människor. Hos oss är vardagen varierande. med stadspulsen nära och kulturutbudet inpå knuten. Tjänsten innefattar servering, hovmästare, bar och kassa. Du är den första trevliga och glada person som besökare möter på Norra Station som även innefattar galleri, Co-Working och Konferens. Erfarenhet önskvärt Eget driv att lära och utvecklas Dina arbetstider kommer att vara både dag- och kvällstid samt helger. Är du intresserad? Tveka inte att höra av dig till oss! Skicka in din ansökan redan idag. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.. Skicka CV samt personligt brev till [email protected]. Tel: 070-6778432 Kollektivavtal Visita Tillträde omgående. Tipsa & Tagga! #jobbjustnu

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Lagerarbetare 30%

Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Östersund! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa. Lagret är en viktig avdelning och möjliggör ett välskött varuhus. På lagret tar vi emot och sorterar alla varor som ska distribueras vidare till varuhuset. Som lagerarbetare är du en viktig del i att skapa och upprätthålla en ordnad och organiserad avdelning. För att lyckas i tjänsten tror vi att du: Har relevant erfarenhet från en motsvarande tjänst, gärna från lagerdrift i butik Har god samarbetsförmåga Är effektiv och lösningsorienterad Är strukturerad och ordningsam Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss? Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja! Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige Är du den vi söker?Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevetmed frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor. Arbetstiderna kommer vara 07:00-11:00, måndag, onsdag och torsdag, vilket är våra leveransdagar.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Advokatsekreterare/handläggare

Vi är idag fyra advokater på Heilborns Advokatbyrå. I Din anställning kommer Du att bemanna receptionen, ha kontakter med domstolar, andra myndigheter och klienter, lägga upp ärenden och arkivera, hantera fakturering, sköta beställningar och skriva åt advokater m m. Kvalifikationer och egenskaper: Du talar och skriver svenska och engelska. Du kan arbeta i Windows med Word och Excel. Det är meriterande om: Du har tidigare erfarenhet av arbete som assistent/sekreterare på advokatbyrå eller domstol. Du har telefonvana och kan uttrycka dig formellt i skrift. Du har vilja och förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. Anställningsform Deltid om 75%. Anställningen börjar med en provanställning på sex månader. Tillträde till tjänsten kan anpassas efter individ . Ansökan Välkommen att skicka Din ansökan med CV, personligt brev och referenser till Heilborns Advokatbyrå HB.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Produktions- och Logistikadministratör

Produktions- och logistikadministratör till Magnetic Analysis Nordic AB i Östersund. Kan du hantera varierande arbetsuppgifter och är sugen på nya utmaningar i en expansiv verksamhet? Just nu förstärker vi teamet. Om Magnetic Analysis Nordic AB. Magnetic Analysis Nordic AB utvecklar och tillverkar utrustning inom oförstörande provning. Ultraljud, virvelström och läckfält är några av de metoder vi använder. Våra kunder som finns över hela världen är i huvudsak verksamma inom stålindustrin. Vid vår verksamhet som är placerad i Östersund är det 9 personer som arbetar. Företaget är ett dotterbolag till det amerikanska bolaget Magnetic Analysis Corporation med säte i New York. Företaget har över 95 års erfarenhet inom branschen med 150 personer anställda över hela världen. Vi söker dig som är intresserad av en tillsvidareanställning på 60%. Om jobbet Tjänsten omfattar offert- och orderhantering, hantering av ankommande gods samt leveranser av det samma. Arbetet genomförs med hjälp av ett produktionsstödsprogram men innebär även fysisks hantering av material och gods där ankommande gods ska placeras i lager och avgående gods ska emballeras och packas för transport världen över. I hanteringen av gods ingår också administrativa delar så som avrapportering i produktionsstödprogrammet av ankommande gods men också bokning av transport för avgående gods. Är du rätt person för jobbet? Den här tjänsten passar dig som gillar variation i ditt dagliga arbete. Du har vana av att arbeta administrativt i någon form av datorprogram och gillar samtidigt omväxlingen av att vara i rörelse. Ditt sätt att arbeta är metodiskt och strukturerat med god ordning och kontroll över det som gjorts och ska göras. Du är flexibel och kan arbeta självständigt men är samtidigt en god lagspelare som har lätt för att samarbeta. Som person sätter du stort värde i att alltid vilja göra ett bra arbete. Kan du engelska i tal och skrift är det meriterande. Vad erbjuder Magnetic Analysis Nordic AB dig? Utmaningar och utveckling i ett väldigt trivsamt arbetslag med möjlighet att påverka den egna arbetssituationen. Innovation, samarbete och flexibilitet är några honnörsord i en verksamhet präglad av kundernas behov av systemlösningar, produkter och tjänster.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024