Receptionist till First Camp Frösön

First Camp Frösön-Östersund är vackert beläget vid Storsjöns kant. Här är du tillsammans med dina kollegor i butiken, receptionen samt städet med och skapar våra gästers campinglycka och bidrar till en härlig gemenskap på destinationen. Receptionist till First Camp  Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Våra receptionister på First Camp har en ovärderlig roll, är ofta den första som gästen möter och som ger alla besökare ett varmt välkomnade och hjälper och guidar genom besöket hos oss. Vilka är First Camp?  Vi vill bli världens ledande campingkedja! För att uppnå detta behöver vi såklart världens bästa receptionister - professionella, vänliga och som skapar glädje i mötet med kollegor och våra gäster. Kanske är det du?  Vad innebär rollen?   Som receptionist representerar du First Camp och är vår frontfigur. Du hanterar allt från reception och butiksarbete till in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering och försäljning av varor i butiken. Även om dina huvudsakliga uppgifter kretsar kring reception och butik bör du vara redo att hoppa in och stötta andra områden vid behov. First Camp utgår alltid från gästernas behov, och tillsammans tacklar vi de utmaningar som dyker upp.   Vem söker vi?    För att vara den perfekta matchen för rollen tror vi att du har erfarenhet av att arbeta inom service och kundbemötande, gärna inom reception. Relevant utbildning är en bonus.   Rollen kräver att du är strukturerad och organiserad samt har förståelse för våra gästers unika behov. Som receptionist trivs du i en dynamisk miljö och närmar dig alla med en välkomnande attityd, trots ibland hektisk arbetsbelastning. Du har nära till skratt, har humor och ser teamet före jaget. Du uppskattar att bjuda på dig själv.  Vi förväntar oss att du behärskar både svenska och engelska flytande för att göra kommunikationen smidig när du interagerar med våra internationella gäster.  Vad Erbjuder Vi?  På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar:  We Care: Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen.  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har ett glatt sinne både internt och när vi möter våra gäster.  We Simplify: Vi strävar alltid efter att göra vårt arbete enklare.  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster.  Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och med kollegor som arbetar och har roligt tillsammans, lär av varandra Tillsammans vill vi fortsätta att utvecklas och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor:  Vi rekryterar medarbetare till vår sommarsäsong. Omfattningen av tjänsterna varierar, men du kommer att garanteras mellan 20-40 timmar per vecka. Arbetstiderna varierar, inklusive tidiga morgnar, kvällar och helger. Lönen följer hotell- och restaurangfackets kollektivavtal.  Ansökan  Vi genomför urval och intervjuer löpande.  Detta kan vara början på något fantastiskt. Välkommen med din ansökan redan idag! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

28 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Sales Advisor Elgiganten

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång! Har du lätt att prata med människor och behärskar samtidigt konsten att lyssna? Då kan du vara vår nästa stjärnsäljare!  Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din roll som Sales Advisor Den viktigaste uppgiften för dig som Sales Advisor är att hitta den perfekta lösningen för just din kund genom att lyssna aktivt, svara på frågor och vägleda kunden till bästa köp. Du drivs av att nå dina mål, du nöjer dig inte heller där utan vill ständigt överträffa dig själv och nå ett ännu högre resultat. Utveckling, utbildning och hålla din kompetens inom området teknik uppdaterad är något som kommer vara en naturlig del i ditt arbete.   Vem är du? Som säljare på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!   Vi ser att du • Alltid har kunden i fokus och drivs av att ge varje besökare personlig service • Har en genuin känsla för service och älskar att jobba med människor • Brinner för försäljning och trivs att arbeta mot mål • Har lätt för att lära och en vilja att utvecklas • Är engagerad, ansvarstagande och en vilja att göra ditt bästa Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.  Vilka är vi? På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. Utveckling hos oss Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.   Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Övrig information Anställningsform: Vikariat tom 31/12-2024 med möjlighet till förlängning Omfattning: 40% Arbetstiderna innefattar även kvällar och helger Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-06-14 På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

27 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Sprudlande glatt restaurangbiträde med oslagbart kundfokus? Hör av dig!

I augusti öppnar vi upp en ny verksamhet på Internationella Engelska Skolan i Östersund och nu söker vi en glädjespridare som vill servera en schysst måltidsupplevelse till våran framtid. Kort om tjänsten Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädjespridande kollega till vårt team som skall arbeta i matsalen med löpande restaurangarbete. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest! Vad säger kollegorna om Nordrest? ”På vår enhet har vi gemensam frukost varje morgon och en gång i månaden gör vi den extra mysig! Vi kör även lite spontana AW:s lite då och då och ibland mer uppstyrda.” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör restaurangbesöket till en upplevelse i en klass för sig. Vi vill att du har: Intresse för mat och dryck Tidigare erfarenheter från restaurang Kassa- och datavana Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är/kommer att bli både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Omfattning: Deltid 50 % Tillträde: 1/8 Lön: Enligt Avtal Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.

27 maj 2024
Sista ansökan:
13 november 2024
Tidningsdistributör Östersund, tidsbegränsad anställning

Vi distribuerar mer än bara tidningar, vi distribuerar en bra start på dagen. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta tidningen eller paketet ända fram. Vi är länken mellan journalist och människa, och har en ambition att genom vårt arbete ge läsaren den bästa stunden på dagen.  Som tidningsdistributör är du hjärtat i vår verksamhet. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje, stolthet och kvalité är vår kultur.  Den här tjänsten är ett sommarvikariat med sysselsättningsgrad från 60% upp till 75% beroende på vilket område du kör. Vi behöver personal från Juli - Augusti. Du kommer arbeta måndag-lördag mellan 01.00 - 06.00. Antalet timmar varierar något varje arbetspass. Det är viktigt att du är morgonpigg och noggrann. Vad du kommer att göra Dela ut morgontidningar, veckotidningar och paket med högerstyrd bil. Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån fastställd rutt. Vem du är Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för at säkerställa en god leverans i rätt tid. God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av arbetspasset.  Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig Vana att arbeta självständigt och i team En god servicekänsla och högt kvalitétstänk Förstå svenska i tal och skrift Varför vi finns Tidningstjänst AB är det äldsta aktiebolaget inom PostNord och bildades 1969 för att organisera gemensam utdelning av dagstidningar. Våra viktigaste kunder är morgontidningsföretagen och deras prenumeranter. TAB har en stark regional förankring med huvudkontor i Stockholm. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenhet och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald.  Anställning sker enligt kollektivavtal.  https://www.transport.se/  Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på "Ansök" här i annonsen och bifoga ditt CV. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på: [email protected]   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.  Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

27 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
DHL Freight söker: Terminalarbetare

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   Arbetsuppgifter och ansvar Vad roligt att du är intresserad av arbete hos oss! Dina arbetsuppgifter som terminalarbetare innebär att utföra terminalhantering av sändningar såsom lastning, lossning, truckning, scanning och kontroll av gods. Vi strävar alltid efter att förbättra service, produktivitet och processefterlevnad.   Profil & Bakgrund För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:   Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Har en truckutbildning enligt TLP10 och minst får köra truck typerna A2-4 & B1 Har god datorvana Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik     Nedan kännetecknar dig som person: Älskar utmaningar och har ambitioner  Visar engagemang och uthållighet  Är strukturerad och resultatorienterad  Brinner för att kollegor och kunder är nöjda  Kommunicerar väl och är tydlig samt gillar att jobba i ett team   Återkoppling på ansökan   Vi söker löpande nya stjärnor till våra behovsanställningar. När vi har ett behov så kommer vi att titta på din ansökan och om din bakgrund matchar vad vi söker, så kontaktar vi dig. Vi ber om förståelse för att vi endast kan kontakta de sökande som går vidare i rekryteringsprocessen. Om du inte blir kontaktad för nästa steg i rekryteringsprocessen kommer din ansökan och tillhörande dokument, per automatik, att raderas efter 6 månader. Om du önskar att bli borttagen innan dess ber vi dig kontakta Michael Granlund   Du är varmt välkommen att kontakta Platschef Namn Efternamn vid frågor. Tjänsten är placerad i Östersund   Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för ...

27 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Positiv och engagerad lokalvårdare till tjänst på 75% i Östersund

AlphaCE har fått i uppdrag att hitta en positiv och engagerad lokalvårdare åt ett företag i Östersund som bedriver kontorsstädning åt sin kund.  Kort om företag Företaget utför lokalvård och andra servicetjänster åt olika företag i Östersund. Nu har det ett uppdrag för en kund där det är främst kontorstäd som inriktning, men det kan också förekomma en del administrativa uppgifter då receptionen ibland behöver hjälp. Att arbeta hos den här kunden är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang. Kort om arbetet Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra kontorsstäd hos kunden. Städning av kontorsrum, konferensrum, kök, pentryn, toaletter och allmänna utrymmen. Även annat angränsande servicearbete samt upprätthålla god kvalitet på utfört arbete. Arbetet utför med manuell städning med hjälp av städvagn. I arbetsuppgifterna kan även administrativa uppgifter förekomma då receptionen ibland behöver hjälp samt att man kan hoppa in vid semester. Arbetsuppgifter som igår här kan vara registrering av besökare, ta emot mail och telefon, scanna dokument, beställa catering, konferensbokningar och rondering av konferensrum, kök och pentryn. Kvalifikationer/krav Du skall ha genomgått gymnasieskola eller motsvarande Erfarenhet av lokalvård, kontorsstädning, storstädning, golvvård eller lokalvårdsutbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Erfarenhet av annat serviceyrke med administration  Övrigt SRY, PRYL eller motsvarande utbildning samt B-körkort meriterande. Personliga egenskaper God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor Kunna jobba ensam och vara ansvarstagande. Lyhörd för kundens behov God samarbetsförmåga Representativ och vara en god ambassadör för företag Noggrann, strukturerad och systematisk Självständig, driven och handlingskraftig Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap Positiv attityd Anställningsgrad och arbetstider Tjänsten är heltid 75%, måndag-fredag 07.00-13.30 inkl 30 min rast. Företaget har kollektivavtal AlphaCEs vision är att alla har en plats på arbetsmarknaden och jobbar därför med dig som är berättigad till lönestöd för den här tjänsten.

27 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Lärare till socialpedagogutbildningen

Birka folkhögskola ligger vackra i Ås, endast en mil från Östersund. Vi kan locka med en fantastisk natur bara runt knuten, med storslagen utsikt över Storsjön och de jämtländska fjällen. En rofylld och vacker miljö där du kan hämta extra energi i anslutning till jobbet. Kunskapsutbyte mellan våra olika utbildningar och kurser är något vi håller högt på Birka Folkhögskola, så här får du verkligen chansen att utvecklas som människa. Vår arbetsplats sjuder av aktivitet, kultur, bildning och positiv energi. Vi är även kända för den hälsosamma, klimatvänliga och välsmakande maten som serveras i vår restaurang. ARBETSUPPGIFTER I dina arbetsuppgifter ingår att planera, genomföra och följa upp undervisning på socialpedagogutbildningen. Folkhögskolepedagogiken utgår från deltagarnas tidigare erfarenheter och kunskaper vilket ställer krav på ett tryggt och inspirerande ledarskap. Tillsammans med arbetslaget utvecklar du undervisningen och utbildningen. KVALIFIKATIONER Du är utbildad inom specialpedagogik och har erfarenhet av att undervisa. Meriterande är kunskaper om utvecklingspsykologi och normkritisk teori. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande! Läs mer om att bo och leva i Jämtland Härjedalen: https://www.tasteget.nu Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

27 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
MAX söker dig över 18 år som vill jobba kvällar och nätter.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

27 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
McDonald's Östersund Lillänge söker nya glada medarbetare

Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.

24 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Forskningsrådgivare med ansvar för samverkan i Mistra Sport & Outdoors

Avdelningen för forskning- och utbildningsstöd (FUS) vid Mittuniversitetet erbjuder expertis inom internationalisering, pedagogisk utveckling, livslångt lärande, forskningsfinansiering och innovation. Här finns ett fyrtiotal kompetenta medarbetare med olika erfarenheter. Vill du vara med och skapa kunskap och lösningar för ökad miljömässig hållbarhet inom idrotten och friluftslivet? Har du förmågan att leda och utveckla samverkansprocesser mellan framgångsrika forskare, organisationer, myndigheter och företag? Vi söker nu en forskningsrådgivare med ansvar för samverkan till Mistra Sport & Outdoors, ett forsknings- och samverkansprogram för miljömässig hållbarhet inom idrotten och friluftslivet. Tjänsten är placerad inom Grants and Innovation Office som är en nyetablerad enhet inom Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd. Enheten erbjuder forskare vid Mittuniversitetet kvalificerat stöd vad gäller forskningsrådgivning inför ansökningar till olika finansiärer, processleder extern samverkan, tillhandahåller ledningsstöd samt stöttar studenter och forskare i att nyttiggöra akademisk kompetens. Arbetsuppgifter Som forskningsrådgivare med ansvar för samverkan till Mistra Sport & Outdoors har du nära samarbete med forskare vid Mittuniversitetet, andra universitet och företrädare för olika organisationer. Du koordinerar arbetet med programmets lärandegrupper och utifrån behov faciliterar en eller flera grupper (med representanter från offentliga och ideella organisationer, företag och programmets forskare). Du verkar för målet att skapa ett forskningscenter för miljömässig hållbarhet inom idrotten och friluftslivet. I arbetsuppgifterna ingår också att stödja programmets deltagare i samverkansarbetet och du kommer ha många kontakter med det stora nätverk av aktörer som ingår i Mistra Sport & Outdoors. Du arbetar tillsammans med programmets kommunikatörer och innovationsrådgivare för att sprida resultat och lösningar. I arbetsuppgifterna ingår också att stödja programchefen och genomföra programmöten. Din bakgrund Vi söker dig som har: - Flera års erfarenhet av arbete inom akademin samt offentlig, ideell eller privat sektor - Doktorsexamen inom ett för programmet relevant ämne, gärna med inriktning på idrott, friluftsliv eller miljö - Dokumenterad kunskap om miljömässig hållbarhet inom idrott och/eller friluftsliv - God förmåga att leda samverkansprocesser och större projekt - God kommunikativ förmåga på engelska och svenska i tal och skrift Meriterande är om du:    - har tidigare erfarenhet från arbete eller ideella uppdrag inom idrotten, friluftslivet och/eller miljösektorn  Dina egenskaper   Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper. I rollen som forskningsrådgivare med ansvar för samverkan i Mistra Sport & Outdoors krävs att du har mycket god förmåga att skapa goda relationer mellan människor med olika bakgrund som arbetar i grupp, både från akademi och praktik. Du har en utåtriktad roll med många externa kontaktytor som förutsätter social kompetens, lyhördhet, tydlighet och pedagogisk förmåga. Du är både strategiskt och operativt lagd med ledaregenskaper samt god administrativ förmåga.   Anställning och tillträde Anställningen är en tillsvidareanställning omfattande 50% av heltid med tillträde 2024-07-01. Mistra Sport & Outdoors finansieras av Stiftelsen för miljöstrategisk forskning (se www.mistrasportandoutdoors.se) och tjänsten kommer tillsättas förutsatt att sökt finansiering erhålls. Anställningsort: Östersund    Information Närmare upplysningar lämnas av tf. avdelningschef Ulrika Auno, Avdelningen för forsknings- och utbildningsstöd, [email protected], 010-142 81 57; Enhetschef Nina Erkenstam, Grants and Innovation Office, [email protected], 010-142 80 64; eller Professor Peter Fredman programchef för Mistra Sport & Outdoors, [email protected].   Ansökan Ansökningshandlingar ska vara på svenska eller engelska. Till ansökan ska biläggas ett CV, examensbevis, eventuell publikationslista samt ett personligt brev där den sökande motiverar sina kvalifikationer för tjänsten. Minst två referenspersoner ska anges. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 14 juni, 2024. Mittuniversitetet, med campus både i Sundsvall och Östersund, är ett lärosäte med närhet till studenter, kollegor och det omgivande samhället. Samtidigt befinner vi oss intill hav, skog och fjäll vilket skapar förutsättningar för en fantastisk livskvalitet. Här skapas ny kunskap genom internationellt framgångsrik forskning och utbildningar som bidrar till samhällsutvecklingen. På så sätt medverkar vi till en hållbar framtid och en bättre värld. Som anställd vid Mittuniversitetet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider, stöd för friskvårdsaktiviteter, löneutfyllnad vid föräldraledighet och sjukdom. Du får också generöst med semesterdagar. Välkommen till ett universitet där människor möts, inspireras och tänker nytt. Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

24 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024