Krokoms kommun jobb

Lediga jobb hos Krokoms kommun

Arbetshandledare till daglig verksamhet

– Ett jobb med plats för engagemang och ansvarstagande Vi söker nu dig som vill arbeta med och bidra till meningsfulla och utvecklande dagar för personer med funktionsvariationer inom daglig verksamhet i Krokom. Arbetsplatsen Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Här gör vi skillnad, på riktigt! Daglig verksamhet är en del av Stöd och service som består av ett flertal olika enheter. Målet med verksamheten är att främja individernas personliga utveckling och därigenom stärka deras möjlighet till större delaktighet i samhället. Detta gör vi genom att erbjuda meningsfull sysselsättning, utveckling och gemenskap utifrån den enskildes behov och önskemål. Allt detta med utgångspunkt i LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Amigo är en av sex enheter inom daglig verksamhet och är belägen i centrala Krokom, i de lokaler som brukar benämnas som Smedjan. Lokalerna är stora och möjligheterna är många i att anpassa utifrån individers och gruppens behov. På Amigo är det ett antal olika individer som har sin dagliga verksamhet och dessa har olika funktionsvariationer, psykiska såväl som fysiska. En dag som Arbetshandledare Vi söker en vikarierande arbetshandledare till Amigo med möjlighet till förlängning eller tillsvidareanställning. Individerna inom daglig verksamhet har olika förutsättningar och står inför olika utmaningar, svårigheter och möjligheter. Som arbetshandledare är din uppgift att stödja individerna i deras dagliga arbete genom ett pedagogiskt arbetssätt och ett lågaffektivt bemötande. Arbetet på Amigo består både av motiverande och strukturerande arbete samt av en hel del omvårdnadsarbete. På arbetsplatsen arbetar totalt sex arbetshandledare och det är av stor vikt att kunna samarbeta och tillsammans lägga upp arbetet på ett effektivt och hälsosamt sätt. I arbetet skapar vi bland annat individuella scheman, checklistor och genomförandeplaner för att stödja personens egna förmågor och för att arbeta med bibehållande och utveckling av färdigheter. Målsättningen är att ge/erbjuda sysselsättning som, utifrån individens förmågor och önskemål, lyfter självkänslan och ökar självförtroendet. Det pedagogiska arbetet präglas av att arbeta för att stärka individens delaktighet och självständighet i så stor utsträckning som möjligt. En stor del av arbetet består även i att hitta och utveckla lämpliga arbetsuppgifter till individerna och då daglig verksamhet är föränderlig behöver du ha en kreativ syn på din roll och vara beredd på att grupp och uppdrag förändras utifrån de individer som kommer till oss. Det dagliga arbetet kan bestå av olika former av aktiviteter. Bland annat musik, rörelse, hantverk, sorteringsarbete, omvårdnad, social färdighetsträning samt samarbete med externa företag. Din kompetens För att lyckas i rollen behöver du ha utbildning motsvarande undersköterska och erfarenhet med inriktning mot funktionsnedsättning. Erfarenhet och kunskap av att arbeta med tydliggörande pedagogik, problemskapande beteende, alternativ kommunikation (AKK) till exempel tecken som stöd, bildstöd samt sociala berättelser ses som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap och erfarenhet om personer med varaktiga psykiska funktionsvariationer, åldrande och funktionsvariationer, demenssjukdomar, lågaffektivt bemötande, tankestödsmodeller/tydliggörande pedagogik, intresse för digitala lösningar, hjälpmedel och andra sorters anpassningar. Kommunikation och dokumentation är centrala och viktiga delar i verksamheten så en förutsättning är goda kunskaper i det svenska språket, både verbalt och i skrift. Datorvana och B-körkort är ett krav. Övrig information Anställningen är ett vikariat på 100% under minst ett år. Efter detta kan det finnas möjlighet till förlängning eller att anställningen övergår i en tillsvidareanställning. Sista ansökningsdag: 2024-06-13 Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. ”Hälsning från din blivande chef” Jag söker dig som kan bidra med engagemang, kunskap och struktur till ett såväl utmanande som roligt och utvecklande arbete. Jag och dina framtida kollegor ser fram emot att skapa en känsla av samhörighet och arbetsglädje för att på så sätt möta målgruppen på bästa möjliga sätt samt att skapa en hälsosam arbetsmiljö.

27 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Handläggare Kansli

– Ett jobb med plats för utveckling, samarbete och växtkraft. Kansliet i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från medarbetare, förtroendevalda och medborgare. Välkommen med din ansökan! Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. En dag som handläggare vid kansliet Kansliet är en enhet som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Idag utgörs kansliet av handläggare, samordnare, kvalitetskontroller, verksamhetsutvecklare, strateger, kommunarkivarie och kommunsekreterare. I huvudsak kommer handläggaren ansvara för: Administration före, under och efter politiska sammanträden. Kvalitets- och utvecklingsarbete för de egna verksamheterna och i förvaltningsövergripande forum. Dokumenthantering, diarieföring och utlämnanden av handlingar. Systemförvaltning, projektledning och digitaliseringsarbete. Strategiskt och operativt arbete med förberedelser och utförande av allmänna val i rollen som sekreterare och handläggare för valnämnden. Visst utrymme kommer finnas för utveckling av arbetsuppgifterna. Din kompetens Vi söker dig som har: En akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga ämnesområdet (såsom juridik, statsvetenskap, ekonomi) eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Kunskaper om lagar och regler som omger det kommunala ansvarsområdet. Vana av arbete i olika IT-verktyg och lätt för att lära dig nya. Personliga egenskaper Vi ser gärna att du har förmåga att förvalta och utveckla ett stort förtroende, är lösningsorienterad samt har ett helhetsperspektiv. Du trivs med att ha varierande arbetsuppgifter, är initiativtagande och nyfiken. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Övrig information Intyg och referenser lämnas på begäran efter intervju. Omfattning av anställning: Vikariat 100 % till och med 2025-12-31 med goda chanser till förlängning. Säkerhetsklassning kan komma att genomföras. Lön: Individuell lönesättning. Tillträde: 2024-09-01 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-06-09, intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. En hälsning från din blivande chef "Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Intervjuer sker löpande under rekryteringsprocessen, så vänta inte med din ansökan!"

24 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Lärare åk 4-6 på Kaxås skola

Ett jobb med plats för växtkraft Till Kaxås skola söker vi nu en lärare till åk 4-6. Sök till oss och gör skillnad på riktigt. Vi siktar på att bli Jämtlands bästa skola! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, förskola, bibliotek samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. På Kaxås skola går ca 50 elever i åk F-6. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Skolan ligger nära naturen med en rik utemiljö. Vi lägger stor vikt vid arbetet kring trygghet och trivsel där värdegrundsarbetet är högt prioriterat. Skolutveckling är en stor del av skolans gemensamma arbete för att nå bättre kunskapsresultat. Kaxås skola arbetar med PAX i skolan som bygger på att värna om studiero och trygghet i klassrummet, vilket sker i samverkan med elevhälsan. En dag som lärare på Kaxås skola Du kommer att undervisa i åk 4-6 där flera ämnen är aktuella och du kommer att ingå i arbetslag F-6 tillsammans med dina kollegor. Det kan även bli aktuellt att arbeta i åk 2 och 3 beroende på ämnesbehörighet. Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling. Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer. För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete. ”Hälsning från din blivande chef” Med mig som närmsta chef kan du förvänta dig ett tillitsfullt ledarskap. Jag försöker att ta tillvara på varje medarbetares kompetenser och erfarenheter. Jag söker dig med engagemang, hjärtat på rätta stället och som är modig att testa nya vägar. Av mig får du förutsättningarna att våga vara modig. Din kompetens Vi söker dig som har lärarlegitimation inom åk 4-6, behörighet inom flera ämnen är meriterande. Det är meriterande om du har specialpedagogiska kunskaper och erfarenhet av NPF-säkrad undervisning. Även erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande och pedagogiskt utvecklingsarbete är meriterade. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. Vidare ser vi det som en självklarhet att du står för skolans värdegrund. Du har empatisk förmåga att kunna förstå elevernas behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2024-08-14 Sista ansökningsdatum 2024-06-17 Vi genomför löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!

23 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Lärare i åk 4-6 på Änge skola

Ett jobb med plats för växtkraft Till Änge skola i Änge söker vi nu en lärare till åk 4-6. Sök till oss och gör skillnad på riktigt. Vi siktar på att bli Jämtlands bästa skola! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, förskola, bibliotek samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. På Änge skola går ca 270 elever i åk F-9. Skolan ligger nära naturen med en rik utemiljö. Vi lägger stor vikt vid arbetet kring trygghet och trivsel där värdegrundsarbetet är högt prioriterat. Skolutveckling är en stor del av skolans gemensamma arbete för att nå bättre kunskapsresultat. En dag som lärare på Änge skola Du kommer att undervisa i åk 4-6 där flera ämnen är aktuella och du kommer att ingå i arbetslag 4-6 tillsammans med dina kollegor. Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling. Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer. För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete. Din kompetens Vi söker dig som har lärarlegitimation inom åk 4-6, behörighet inom flera ämnen är meriterande. Det är meriterande om du har specialpedagogiska kunskaper och erfarenhet av NPF-säkrad undervisning. Även erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande och pedagogiskt utvecklingsarbete är meriterande. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. Vidare ser vi det som en självklarhet att du står för skolans värdegrund. Du har empatisk förmåga att kunna förstå elevernas behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. ”Hälsning från din blivande chef” Med mig som närmsta chef kan du förvänta dig ett tillitsfullt ledarskap. Jag försöker att ta tillvara på varje medarbetares kompetenser och erfarenheter. Jag söker dig med engagemang, hjärtat på rätta stället och som är modig att testa nya vägar. Av mig får du förutsättningarna att våga vara modig. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2024-08-14 Sista ansökningsdatum 2024-06-17 Vi genomför löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Lärare i textilslöjd till Änge skola

Ett jobb med plats för växtkraft Till Änge skola söker vi nu en lärare i textilslöjd. Vi siktar på att bli Jämtlands bästa skola. Sök till oss och gör skillnad på riktigt! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, förskola, bibliotek samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. Änge skola är en F-9 skola där det finns ca 250 elever. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. En dag som lärare i textilslöjd på Änge skola Huvuduppgiften i arbetet är att undervisa och inspirera eleverna i åk 3 – åk 9. Vi arbetar aktivt med kollegialt lärande och utvecklar tre målområden tillsammans, kunskap och lärande, trygghet och studiero samt ledning och styrning. Skolutveckling är en stor del av skolans gemensamma arbete för att nå bättre kunskapsresultat. Skolan arbetar för att bli bättre på att ta tillvara på varje elev och personals styrkor och nyttja det för att elever ska få utvecklas så långt det är möjligt. Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling. Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer. Din kompetens Vi söker dig som har lärarlegitimation och behörighet att undervisa i textilslöjd. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande, pedagogiskt utvecklingsarbete samt kunskap inom NPF. Du har empatisk förmåga att kunna förstå elevernas behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. Vidare ser vi det som en självklarhet att du står för skolans värdegrund. För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på 60% med tillträde 2024-08-14 Sista ansökningsdatum 2024-06-17 Vi genomför löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan, eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Medarbetare till skolsocialt team

Ett jobb med plats för utveckling och nya utmaningar! Vill du vara med att starta upp, utveckla och arbeta i ett skolsocialt team med fokus på att elever ska lyckas i grundskolan? Krokoms kommun satsar på ett skolsocialt team, som bygger på samverkan mellan skola och socialtjänst, både i strukturell och operativ nivå. Nu söker vi en medarbetare på heltid till teamet. Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen startar tillsammans med socialförvaltningen i Krokoms kommun ett gemensamt projekt för att arbeta med målgruppen elever med problematisk skolfrånvaro. En dag som medarbetare i skolsociala teamet Det skolsociala teamets insatser ska leda till ökad skolnärvaro och att elever får ökade möjligheter att lyckas i skolan. Arbetsplatsen är Krokoms kommuns grundskolor, men initialt inriktas insatsen mot Änge grundskola. Syftet är även att under projektets gång identifiera och arbeta med främjande och förebyggande insatser som i ett tidigt skede kan hjälpa elever med problematisk skolfrånvaro. Det skolsociala teamet kommer arbeta operativt nära elever, skolpersonal, elevhälsa, socialtjänst, vårdnadshavare och andra aktörer. Utifrån elevens specifika behov är samverkan med andra aktörer en central del i arbetet. Projektet kommer initialt att pågå under läsåret 24/25. Kopplat till projektet finns en styrgrupp som har det övergripande ansvaret att leda processen. Styrgruppen består av verksamhetschef grundskola, elevhälsochef, enhetschef barn och familj samt enhetschef öppna enheten. Teamet kommer exempelvis att - samordna det stöd som eleven får, både på skolan, via socialtjänsten samt hos andra aktörer. - erbjuda psykosocialt stöd i olika former, motiverande samtal, ge möjlighet till social träning och stötta i att skapa struktur i tillvaron. - stötta och vägleda vårdnadshavare. - vara rådgivande i planering av individanpassad undervisning. - arbeta operativt ute på skolenheten. Din kompetens Vi söker dig som har adekvat utbildning samt erfarenhet och personlig lämplighet för uppdraget. Vi ser då att du: · har en socionomexamen eller annan relevant utbildning inom psykosocialt arbete med examen på minst grundnivå från högskola/universitet · har kunskap om skolans verksamhet, undervisning och anpassningar · äger ett genuint intresse för ungdomar och deras nätverk · har B-körkort För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du: · kan arbeta strukturerat och systematiskt både i det dagliga operativa arbetet samt vad gäller dokumentation · är en lagspelare som tilltalas av att arbeta i team · är duktig på att anpassa ditt synsätt och se möjligheter · har god förmåga och vilja att arbeta relationsskapande samt är trygg med att genomföra olika typer av samtal med elever och vårdnadshavare · är trygg med att handleda och samarbeta med skolpersonal, vårdnadshavare med flera Övrig information Vi erbjuder en projektanställning på 100%. Projektet löper inledningsvis under läsåret 2024/2025 med start i augusti 2024 till och med juni 2025, med möjlighet till eventuell förlängning. Sista ansökningsdag är 2024-06-09 Vi har en löpande rekrytering, så vänta inte med din ansökan eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden tar slut. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00 Välkommen med din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Äldrepedagog till mötesplatser för seniorer

Ett jobb med plats för visioner och engagemang Klappar ditt hjärta extra för äldres hälsa och välmående? Är du driftig, självgående, ansvarstagande och tycker om projekt? Sök då den unika tjänsten som äldrepedagog och utveckla kommunens mobila mötesplatser! Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Här gör vi skillnad, på riktigt! En dag som äldrepedagog Kommunen är till ytan stor och de flesta äldre väljer att bo kvar i någon av våra 193 byar. Vi vet att många upplever ofrivillig ensamhet och känner sig isolerade vilket är ett folkhälsoproblem. Nu har vi startat upp en ny verksamhet med flera mobila mötesplatser för äldre i vår kommun. Genom dem vill vi minska isoleringen och öka den sociala samvaron. Kommunens mötesplatser för seniorer ”Ma råkes” startades upp i april och finns just nu på 3 orter. På mötesplatserna har seniorerna möjlighet att träffa andra för att umgås, delta i olika aktiviteter som t.ex. gymnastik, promenadgrupper, underhållning eller föreläsningar. Besökare kan även komma för att bara vara, läsa en tidning, spela sällskapsspel, prata en stund och dricka en kopp kaffe. Tänk en fritidsgård för äldre. I rollen som äldrepedagog så kommer du att leda, planera och marknadsföra verksamheterna på mötesplatserna samt utveckla konceptet på fler ställen i kommunen. Det handlar både om att åka runt och umgås med våra härliga seniorer men också genom att sköta det praktiska med lokaler med mera. Du behöver också hålla kontakt med föreningar, myndigheter och andra professioner som skulle kunna komma att vara aktuella för samarbeten. Omvärldsbevakning gällande äldres hälsa och välmående ingår också i rollen. Din kompetens För tjänsten krävs att du har slutfört gymnasieutbildning. Det är önskvärt om du är utbildad äldrepedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kunskap och erfarenhet av arbete med äldre är meriterande. Du har erfarenhet av projektledning, samordning, samverkan och/eller nätverksbyggande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom social kompetens, förmåga att lyssna, bekräfta och uppmuntra. Du har ett genuint intresse av att arbeta med människor, minska ofrivillig ensamhet och ohälsa. Äldrepedagog är en självständig roll. Du behöver ha förmågan att leda dig själv samt att utveckla rollen. Du behöver också ha förmågan att tänka nytt, ta initiativ och komma med nya idéer. Då samverkan och delaktighet är en stor del i arbetet är viktigt att du tycket att det är roligt att arbeta tillsammans med andra, både med individer och med organisationer. Eftersom Krokoms kommun är ett samiskt förvaltningsområde ser vi det som ett stort plus om du behärskar det (syd)samiska språket. Körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder: En unik möjlighet att utveckla en ny verksamhet som verkligen gör skillnad Ett självständigt arbete Friskvård på arbetstid Viss möjlighet till arbete på distans om arbetet tillåter Övrig information Projektanställning på heltid under 2 år. Om projektet faller väl ut är målet att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning. Arbetstiden kommer i huvudsak att vara dagtid, måndag-fredag, men tjänstgöring kan även förekomma kvällar och helger utifrån våra aktiviteter. Sista ansökningsdag: 2024-06-30 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

22 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Skolvärd till Nyhedens skola, åk 7–9

Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft. Till Nyhedens 7-9 skola söker vi nu en skolvärd som tycker om att finnas till för ungdomar och på ett positivt sätt bidra till trygghet och trivsel. Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i norr. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 20 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem och förskola, barn- och elevhälsa samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. Nyhedens skola är en 7–9 skola med ca 235 elever. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Vi har en hög andel behöriga lärare samt att vi arbetar för en bra arbetsmiljö för både elever och personal. Nyhedens skola arbetar målinriktat med kunskap, trygghet och trivsel. Dessutom är Nyhedens skola en Certifierad PEP skola. Det innebär att vi har infört mer fysisk aktivitet och hälsosamma matvanor under skoldagen, vilket skapar bättre förutsättningar för lärande. En dag som skolvärd på Nyheden Huvuduppgiften i arbetet är att arbeta nära eleverna för att öka tryggheten i de olika situationer som eleverna möter i skolan. Du ska arbeta förebyggande för att förhindra bråk och kunna hjälpa till när konflikter uppstår. Du ska sätta gränser i enlighet med skolans regler och värdegrund. Du har även ansvaret över skolkafeterian och olika rastaktiviteter. För att trivas i uppdraget är det självklart för dig att du tycker om att finnas till för ungdomar och på ett positivt sätt bidra till trygghet och trivsel. Din kompetens Socialpedagog, fritidspedagog, fritidsledare, socionom, beteendevetare, eller annan liknande utbildning. Vi fäster stor vikt vid att du är en trygg vuxen som kan skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och personal på skolan och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Du ska ha intresse för att delta i utvecklingsarbete kring trygghet och trivsel. Du har empatisk förmåga att kunna förstå elevernas behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. Du har en god samarbetsförmåga och ett inkluderande förhållningssätt. Erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande är meriterande. För att lyckas med uppdraget är det meriterande om du är förtrogen med skolans verksamhet Övrig information Tjänsten är en visstidsanställning på 100% under ht-24, med tillträde 24-08-14. Tjänsten kan komma att därefter övergå till en tillsvidaretjänst. Sista ansökningsdag är 2024-06-02 Urval och intervjuer sker löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640–16100 Hälsning från din blivande chef Välkommen till en välkomnande arbetsplats! Jag söker dig som har förmåga att skapa relation och möta elevernas behov där de befinner sig och på ett positivt sätt bidrar till trygghet och trivsel. Det är viktigt att du är självständig och kan stå på egna ben och hela tiden tryggt bär den värdegrund som skolan står för. Nyheden är en certifierad PEP skola där fokus är hälsa och lärande och det innebär att vi arbetar utifrån ledorden kunskap, trygghet och trivsel. För mig är det viktigt att medarbetare trivs och känner delaktighet i arbetet. Varmt Välkommen!

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Lärare i musik åk 7-9, Nyhedens skola

Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft. Vill du arbeta för att alla elever ska få en möjlighet att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt lära för livet? Vill du ha en huvudroll i en organisation som växer och utvecklas? Till Nyhedens skola i Krokom söker vi nu en lärare i musik, åk 7–9. Sök till oss och gör skillnad på riktigt! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i norr. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 20 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem och förskola, barn- och elevhälsa samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. Nyhedens skola är en 7–9 skola med ca 235 elever. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Vi har en hög andel behöriga lärare och arbetar för en bra arbetsmiljö för både elever och personal. Nyhedens skola arbetar målinriktat med kunskap, trygghet och trivsel. Dessutom är Nyhedens skola en Certifierad PEP skola. Det innebär att vi har infört mer fysisk aktivitet och hälsosamma matvanor under skoldagen, vilket skapar bättre förutsättningar för lärande. En dag som musiklärare på Nyhedens skola Huvuduppgiften i arbetet är att undervisa elever utifrån styrdokument. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del i arbetet, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling. Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer. Din kompetens Du är legitimerad lärare med behörighet för åk 7-9 och väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. Du har empatisk förmåga att kunna förstå elevernas behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare. Du har en god samarbetsförmåga och ett inkluderande förhållningssätt. Erfarenhet av att arbeta med lågaffektivt bemötande och pedagogiskt utvecklingsarbete är meriterande. För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2024-08-14 Sista ansökningsdag är 2024-06-02 Urval och intervjuer sker löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640–161 00 Hälsning från din blivande chef Välkommen till en välkomnande arbetsplats! Jag söker dig som har förmåga att se och möta elevernas behov där de befinner sig och att du uppskattar samverkan och ser kollegiet som en självklar resurs i arbetet. Nyheden är en certifierad PEP skola där fokus är hälsa och lärande och det innebär att vi arbetar utifrån ledorden kunskap, trygghet och trivsel. För mig är det viktigt att medarbetare trivs och känner delaktighet i arbetet. Varmt välkommen!

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Byggnadsinspektör

– Ett jobb med plats för växtkraft Bygg- och miljöavdelningen i Krokoms kommun söker en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan! Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den lokala myndighetsutövningen i Krokoms kommun enligt bland annat miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagen, alkohollagen, samt lagen om tobak och liknande produkter. Bygg- och miljöavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen och har som huvudsakligt uppdrag att stödja nämnden i sitt arbete. Hos oss arbetar sju byggnadsinspektörer, fem miljö- och hälsoskyddsinspektörer, en livsmedelsinspektör och en alkohol- och tobakshandläggare, tre administratörer, en verksamhetsutvecklare och en enhetschef. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter kommer ingå att hantera tillsyn och prövning inom framför allt plan- och bygglagens område, att hantera serviceärenden i form av frågor från enskild, samt att hantera samverkansärenden i kontakt med myndigheter, andra förvaltningar och kollegor. Vidare ingår planerings-, uppföljnings- och utvecklingsarbete inom enhetens ansvarsområde. Din kompetens Ett krav för tjänsten är att du har en akademisk utbildning som byggnadsinspektör, byggnadsingenjör, lovhandläggare eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Körkort för bil är också ett krav för tjänsten. Kunskaper och erfarenheter av myndighetsutövning, data- och/eller systemvetenskap samt projektledning är meriterande. Dina personliga egenskaper och grundläggande färdigheter: Vi söker dig som är serviceinriktad och har en vilja att utveckla dig själv inom ditt arbetsområde. Vi vill att du ska ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt. Du behöver kunna planera och prioritera arbetsuppgifter. Vidare vill vi att du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift, samt att du ska ha god datorvana och lätt för att hantera administrativa system. Utvecklas med glädje Arbetet som byggnadsinspektör är variationsrikt och innebär många kontakter med kommuninvånare och företagare, men också med politiker och andra tjänstemän i kommunen. Vi har frågat våra medarbetare vad de tycker är bra med att arbeta hos oss och de då har bland annat svarat så här: ”Varierande arbetsuppgifter som spänner över många olika sakområden gör att det sällan blir trist eller enformigt”, ”mycket utrymme för eget ansvar och egna idéer om hur saker ska utföras”, ”bra kompetensutvecklingsmöjligheter”, ”flexibla arbetstider och bra möjligheter till distansarbete”, ”goda möjligheter till friskvård på arbetstid”, ”prestigelöst, flexibelt och okonstlat förhållningssätt till varandra”, ”vackra och varierande omgivningar när man är ute på tillsyn”, ”det är långa avstånd men känns som att vi har nära till varandra och till dem vi jobbar för”, ”bra gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas”. Övrig information Den utlysta tjänsten är ett 12 månaders vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse. I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet. Sista ansökningsdag: 2024-06-02. Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Krokom, kommunen mitt i Jämtland I Krokoms kommun bor ca 15 500 människor fördelat på 193 byar och samhällen. Detta gör oss till en befolkningsmässigt mellanstor kommun men till ytan och upplevelsemässigt är vi desto större. Våra gränser sträcker sig från Storsjöns stränder med Östersund i söder till de vidsträckta och vilda fjällen i norr. I väster finns Norge och Åre och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här finns en fantastisk natur och väldigt goda möjligheter till ett varierat friluftsliv. I närområdet finns exempelvis några av Sveriges mest värdefulla granurskogsområden, största älgar och tätaste björnstammar. Vi har också några av de bästa fiskevattnen i landet och skid- och skoteråkningen är även den på topp. Annat som utmärker oss är exempelvis en välutvecklad småskalig mathantverkstradition och närheten till Östersund med ett rikt krog- och kulturliv, samt goda kommunikationer till övriga Sverige.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024