Lediga jobb i Krokom

Sök totalt 40 lediga jobb i Krokom

Vi söker bemanningssjuksköterskor till ett flertal kommuner i Jämtland

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård och/eller särskilt boende. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Även om en specifik kommun kan vara angiven i annonsen, kan andra kommuner vara aktuella för uppdrag. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc. Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Byggnadsinspektör

– Ett jobb med plats för växtkraft Bygg- och miljöavdelningen i Krokoms kommun söker en engagerad och utvecklingsinriktad medarbetare till byggenheten. Välkommen med din ansökan! Bygg- och miljönämnden är ansvarig för den lokala myndighetsutövningen i Krokoms kommun enligt bland annat miljöbalken, plan- och bygglagen, livsmedelslagen, alkohollagen, samt lagen om tobak och liknande produkter. Bygg- och miljöavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen och har som huvudsakligt uppdrag att stödja nämnden i sitt arbete. Hos oss arbetar sju byggnadsinspektörer, fem miljö- och hälsoskyddsinspektörer, en livsmedelsinspektör och en alkohol- och tobakshandläggare, tre administratörer, en verksamhetsutvecklare och en enhetschef. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter kommer ingå att hantera tillsyn och prövning inom framför allt plan- och bygglagens område, att hantera serviceärenden i form av frågor från enskild, samt att hantera samverkansärenden i kontakt med myndigheter, andra förvaltningar och kollegor. Vidare ingår planerings-, uppföljnings- och utvecklingsarbete inom enhetens ansvarsområde. Din kompetens Ett krav för tjänsten är att du har en akademisk utbildning som byggnadsinspektör, byggnadsingenjör, lovhandläggare eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Körkort för bil är också ett krav för tjänsten. Kunskaper och erfarenheter av myndighetsutövning, data- och/eller systemvetenskap samt projektledning är meriterande. Dina personliga egenskaper och grundläggande färdigheter: Vi söker dig som är serviceinriktad och har en vilja att utveckla dig själv inom ditt arbetsområde. Vi vill att du ska ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt. Du behöver kunna planera och prioritera arbetsuppgifter. Vidare vill vi att du ska kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift, samt att du ska ha god datorvana och lätt för att hantera administrativa system. Utvecklas med glädje Arbetet som byggnadsinspektör är variationsrikt och innebär många kontakter med kommuninvånare och företagare, men också med politiker och andra tjänstemän i kommunen. Vi har frågat våra medarbetare vad de tycker är bra med att arbeta hos oss och de då har bland annat svarat så här: ”Varierande arbetsuppgifter som spänner över många olika sakområden gör att det sällan blir trist eller enformigt”, ”mycket utrymme för eget ansvar och egna idéer om hur saker ska utföras”, ”bra kompetensutvecklingsmöjligheter”, ”flexibla arbetstider och bra möjligheter till distansarbete”, ”goda möjligheter till friskvård på arbetstid”, ”prestigelöst, flexibelt och okonstlat förhållningssätt till varandra”, ”vackra och varierande omgivningar när man är ute på tillsyn”, ”det är långa avstånd men känns som att vi har nära till varandra och till dem vi jobbar för”, ”bra gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas”. Övrig information Den utlysta tjänsten är ett 12 månaders vikariat på heltid med tillträde enligt överenskommelse. I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet. Sista ansökningsdag: 2024-06-02. Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Krokom, kommunen mitt i Jämtland I Krokoms kommun bor ca 15 500 människor fördelat på 193 byar och samhällen. Detta gör oss till en befolkningsmässigt mellanstor kommun men till ytan och upplevelsemässigt är vi desto större. Våra gränser sträcker sig från Storsjöns stränder med Östersund i söder till de vidsträckta och vilda fjällen i norr. I väster finns Norge och Åre och i öster tar det norrländska inlandets stora skogar vid. Här finns en fantastisk natur och väldigt goda möjligheter till ett varierat friluftsliv. I närområdet finns exempelvis några av Sveriges mest värdefulla granurskogsområden, största älgar och tätaste björnstammar. Vi har också några av de bästa fiskevattnen i landet och skid- och skoteråkningen är även den på topp. Annat som utmärker oss är exempelvis en välutvecklad småskalig mathantverkstradition och närheten till Östersund med ett rikt krog- och kulturliv, samt goda kommunikationer till övriga Sverige.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personlig assistent sökes till en fast tjänst på 74%!

Vill du vara med och göra skillnad i någons vardag? Nu har du chansen att bli en personlig assistent åt en livlig och social 24-årig tjej i Krokom under sommaren! Tjejen är full av energi och älskar när det händer mycket. Kunden föddes som man, men är mitt uppe i en spännande resa mot att bli den kvinnan hon är. Med ett brinnande intresse för smink, skönhet, shopping och sport är det här ett jobb för dig som vill ha en varierad och rolig arbetsdag. Som hennes personliga assistent kommer du att vara en viktig del av hennes vardag. Med en medfödd CP-skada behöver hon hjälp med allt från matsituationer till personlig hygien och förflyttningar. Du kommer också att vara hennes röst och tolk till omvärlden, då hon har vissa kommunikationssvårigheter. Med goda bussförbindelser till Krokom är det lätt att ta sig till henne, men om du även har körkort är det ett plus då kunden har en egen bil. Om du är en engagerad och positiv person som vill göra skillnad, är detta en unik möjlighet för dig. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av hennes spännande resa! Ansök genom att gå in på www.a-assistans.se och klicka sedan på "jobba hos oss". Där skapar du ditt eget konto och profil. När profilen är klar, klicka på "lediga tjänster" och sök denna tjänst. Ansökningarna behandlas löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du kan också skicka en ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] (ange referens 427). Om oss: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har ca 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Karlstad, Göteborg, Stockholm, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdspeng på 2 000 kr för heltidstjänst och år, fika på arbetet och andra förmåner.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Förstelärare i fritidshem, Hissmoskolan

Ett jobb med plats för gemenskap, utveckling och engagemang. Till Hissmoskolan i centrala Krokom söker vi nu en legitimerad lärare mot fritidshem. Som förstelärare kommer du att vara med och leda, utveckla och samordna fritidsverksamheten hos oss. Vi har en god arbetsplats där arbetsmiljön är i fokus och vi alla hjälps åt. Sök till oss och gör skillnad på riktigt! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i norr. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 20 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, förskola, barn- och elevhälsa, bibliotek samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. Hissmoskolan är en F-3 skola i centrala Krokom med ca 125 elever. Vi arbetar i nära samarbete med Kvarnbackskolan som tillhör samma rektorsområde och är en åk 4–6 skola. Vi ser verksamheten ur ett F-6 perspektiv för att skapa helhetslösningar för eleverna och vi har en gemensam röd tråd gällande samarbete och skolutveckling. En dag som förstelärare i fritidshemmet på Hissmoskolan Hissmoskolan och Krokoms fritidshem arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Fritidshemmet med sina, i dagsläget, 97 elever riktar sig till elever i åk f-3. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Fritidshemmet är en pedagogisk verksamhet i anslutning till grundskolans verksamhet. Här erbjuds barnen en meningsfull fritid före och efter skolan samt under lovdagar och ferier. Barnen uppmuntras till egna initiativ men vi erbjuder också planerade aktiviteter som kopplas till fritidshemmets uppdrag, att erbjuda en meningsfull fritid och social samvaro. Som förstelärare i fritidshem hos oss arbetar du med att ge eleverna möjligheter till olika fritidsaktiviteter och samtidigt stötta dem i att utveckla de sociala förmågorna och ta ansvar för sig själv och andra. En annan viktig arbetsuppgift är att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling. För att trivas i uppdraget ser du arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Din kompetens För tjänsten som förstelärare mot fritidshem krävs att du är: · utbildad lärare i fritidshem med lärarlegitimation och arbetslivserfarenhet. · van att leda · strukturerad Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. Vi vill att du är en tydlig och strukturerad pedagogisk ledare som tar helhetsansvar och tycker om att inspirera och engagera barn, med en god måluppfyllelse i sikte. Vi vill att du har förmåga att samordna verksamheten med ett gott ledarskap i nära samarbete med kollegor och skolledning. Vi vill att du har empatisk förmåga för att kunna förstå barnens behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra och utmana dem att utvecklas vidare. God samarbetsförmåga är en förutsättning då vi möter många människor i olika forum där detta behövs. Att du bidrar till att positivism sprids på arbetsplatsen är viktigt för oss. Hälsning från din blivande chef Jag började som rektor i februari 2024 och ser att Krokoms kommun vill utveckla all skolverksamhet och att man är noga med att ha en bra arbetsmiljö för all personal. Jag behöver nu hjälp att utveckla fritidsverksamheten och jag ser fram emot att just du börjar hos oss. Jag vill med din hjälp bygga en professionell fritidsverksamhet där du är en viktig person med förmåga att bidra till vår utveckling och leda/samordna verksamheten med dina medarbetare. Jag vill att du är engagerad och samarbetar mycket med mig och medarbetarna för att vi skall nå en bra utvecklingsnivå. Du är hjärtligt välkommen att börja arbeta hos oss så sök tjänsten! Övrig information Tillsvidareanställning på heltid med tillträde i augusti -24 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum är 2024-05-31 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås genom kommunens kundcenter 0640-161 00

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Butiksbiträde dagligvaruhandel

Arbetsuppgifterna handlar om att plocka varor, städning och lagerarbete. Eventuellt kassatjänst ifall behov uppstår. Interna utbildningar finns. En del är, genom lagkrav, obligatoriska.

10 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Lärare F-3 till Sånghusvallens skola, Ås

Ett jobb med plats för engagemang och utveckling! Till Sånghusvallens skola i Ås söker vi nu en lärare som trivs med att ha många bollar i luften, ser barnet hela dagen och vill vara en del av skolans fortsatta utveckling. Sök till oss och gör skillnad på riktigt! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i norr. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 20 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, förskola, barn- och elevhälsa samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. En dag som lärare på Sånghusvallens skola På Sånghusvallens f-6-skola i Ås går det ca 200 elever. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Arbetet utgår från elevens möjlighet till utveckling och lärande under hela dagen. Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling. Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer. Din kompetens Du har en lärarexamen med behörighet och legitimation mot åk F-3 alternativt åk 4-6. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete. Du ser arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Du har empatisk förmåga och tycker om att samarbeta, vilket även är viktigt för att kunna ha en god relation med elever, föräldrar och övrig personal. Det är meriterande om du har förankring i samisk kultur och har traditionella samiska kunskaper samt talar något samiskt språk. Övrig information Tillsvidare på 100% med tillträde 2024-08-14 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2024-05-26 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640-161 00 ”Hälsning från din blivande chef” Vill du vara med och göra verklig skillnad för våra elever? Har du hjärtat på rätta stället och en tro på att alla elever vill lyckas? Då ska du söka tjänst hos oss. Vi är ett glatt gäng som tillsammans verkar för att ge våra barn en trygg, relationell och tydlig skoldag. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lärare i fritidshem, Sånghusvallens skola i Ås

Ett jobb med plats för engagemang och utveckling Till Sånghusvallens skola i Ås söker vi nu en fritidslärare som trivs med att ha många bollar i luften, ser barnet hela dagen och vill vara en del av skolans fortsatta utveckling. Sök till oss och gör skillnad på riktigt! Krokom, kommunen mitt i Jämtland Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i norr. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande. Barn- och utbildningsförvaltningen, med ca 800 medarbetare och 20 rektorer, ansvarar för verksamheten i grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, förskola, barn- och elevhälsa samt kost och lokalvård. Var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 21 förskolor spridda över hela kommunen. En dag som fritidslärare på Sånghusvallens skola På Sånghusvallens f-6-skola i Ås går det ca 200 elever. Vi arbetar i nära samarbete för att skapa helhetslösningar för eleverna. Vi har tre fritidshemsavdelningar, Ekorren, Lyan och Kojan och du kommer att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor. Att tänka barnet hela dagen, se möjligheter och ha en elevsyn där grundinställningen är att barn vill lyckas är viktigt för att du ska trivas hos oss. Att undervisa och stimulera eleverna utifrån de kommunala och nationella målen är huvuduppgiften i arbetet. Att inspirera, motivera och väcka nyfikenhet hos eleverna att själva söka den kunskap de behöver är en annan viktig del, liksom att stödja eleverna i deras personliga utveckling. Andra viktiga uppgifter i läraryrket är att uppmärksamma utvecklingsbehov och driva utveckling av verksamheten mot uppställda mål och att bidra till skolans utveckling. Det finns stora möjligheter för dig att använda dina kunskaper och erfarenheter för att tillsammans med dina kollegor vidareutveckla verksamhetens arbetsformer. Din kompetens Du som söker har en lärarexamen med behörighet och legitimation mot fritidshemmet. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och kan omsätta dem i det dagliga arbetet. Vi fäster stor vikt vid ditt intresse för att delta i utvecklingsarbete och din förmåga till samarbete. Du ser arbetslaget som en resurs och det är självklart för dig att på ett positivt sätt bidra till att lösa gemensamma uppgifter. Du har empatisk förmåga och tycker om att samarbeta, vilket även är viktigt för att kunna ha en god relation med elever, föräldrar och övrig personal. Det är meriterande om du har förankring i samisk kultur och har traditionella samiska kunskaper samt talar något samiskt språk. Övrig information Tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2024-08-12 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2024-05-26 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare. Fackliga företrädare nås via kommunens kundcenter, 0640-161 00 ”Hälsning från din blivande chef” Vad roligt att du är intresserad av en tjänst hos oss! Struktur, transparens, relationellt ledarskap och trygghet är några viktiga grundpelare för mig. Mitt huvudfokus är barnen och deras rätt till utbildning, trygghet och studiero. Jag vill att ditt fokus är detsamma. Vi är många glada och flexibla medarbetare som ser fram emot att få arbeta med just dig. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Andritz Hydro i Vaplan söker via LENZO en Project Manager Vattenkraft

Andritz Hydro i Vaplan söker via LENZO en Project Manager Vattenkraft Är du en teknikintresserad person som trivs med att projektleda? Då har Andritz Hydro en spännande tjänst för dig! Nu söker vi en Projekt Manager Vattenkraft till Vaplan. Läs genom annonsen och tveka inte att söka. Arbetsuppgifter Som Projekt Manager Vattenkraft kommer du att arbeta med små, medelstora eller stora projekt. Du kommer att projektleda service och renoveringsarbeten hos våra kunder som finns utspridda över hela Sverige. Därav är resor vanligt förekommande i tjänsten men de flesta är inom norra Sverige. Vi erbjuder service på de flesta system som finns på ett vattenkraftverk. För att trivas hos oss ska du gilla en verksamhet som är omväxlande och ställer höga krav på din förmåga att planera, prioritera och strukturera ditt arbete. Det övergripande målet för projektledaren är att genomföra projekten inom den bestämda tidsramen, inom budgeten och enligt uttalad kvalité. Arbetet innebär stor frihet under ansvar. Kunskaper Vi ser att du är civilingenjör eller högskoleingenjör av tillämpbar inriktning eller har motsvarande erfarenhet samt erfarenhet av projektledning. Meriterande är om du har erfarenhet av branschen/vattenkraft samt kunskaper om allmänna köp- och avtalsvillkor. Du talar och skriver svenska flytande och har mycket goda kunskaper i engelska. Vidare behöver du ha mycket goda allmänna datakunskaper samt i MS-Office. Du behöver kunna Microsoft Projekt. Meriterande är kunskaper i Microsoft Dynamics Business Central. Eftersom det förekommer resor i tjänsten krävs B-körkort. Personliga egenskaper De viktigaste personliga egenskaperna för tjänsten är att du trivs med att arbeta självständigt, är strukturerad, systematisk, initiativrik. Du är driven och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Eftersom du kommer att ha kontakt med kunder, leverantörer och medarbetare så ser vi att du är en öppen och varm person som kan bidra till goda relationer. Ansökan kontaktperson Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt dock senast söndag 2024-07-07. Ansökan görs via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information om tjänsten kontakta Lennart Karlsson, LENZO Utveckling & Rekrytering AB på mobil: 070-633 90 98 alt. e-post [email protected] LENZO Utveckling & Rekrytering AB utvecklar företag och människor. Våra värdeord är förtroende, kvalité och bestående resultat/förändringar. Vi arbetar med rekrytering/search, ledarskapsutveckling, ledningsgruppsutveckling, självledarskap/stresshantering, teamutveckling samt kulturutveckling. Vi arbetar över hela Sverige mot branscher som kräver förtroende, hög kvalité och bestående resultat/förändringar. Läs mer på www.lenzo.se Företagsbeskrivning Andritz Hydro Sverige ingår i Andritz Group som är en internationell koncern med huvudkontor i Österrike, totalt i koncernen finns ca 30 000 anställda. Inom koncernen finns 4 affärsområden varav HYDRO är ett. Andritz Hydro Sverige levererar i projektform service, renovering och uppgradering av turbiner och generatorer för vattenkraft. Leveranserna kan vara allt från en enskild reservdel till fleråriga och omfattande uppgraderingsprojekt. Företaget är lokaliserat i Vaplan ca 3mil väster om Östersund och där finns idag ca 20 anställda. leveransernas omfattning kräver en bred kompetensbas varvid företaget har egen förmåga att hantera allt från konstruktion, projektledning och montage. Läs gärna mer på: www.andritz.com

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juli 2024
Parkarbetare med start omgående till Ås & Nälden.

Trivs du att jobba praktiskt och utomhus? Vi söker nu parkarbetare med start omgående på uppdrag hos Krokomsbostäder med stationering i Ås eller Nälden.   Din roll hos oss Arbetet innebär att du har ett helhetsansvar för grönytor och planteringar och det kan förekomma att du får samordna arbetet tillsammans med feriepraktikanter.    I arbetsuppgifterna ingår bland annat: Gräsklippning med åkgräsklippare. Kantskärning. Rensning av rabatter, planteringar och buskar. Annat underhåll för att hålla gemensamhetsytorna i gott skick.   Din bakgrund Du som söker har lägst gymnasiekompetens. Körkort B är ett krav och du ska vara trygg med bil och släp. Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.  Meriterande är utbildning/kunskap om växter samt erfarenhet av att framföra olika typer av gräsklippare. Har du erfarenhet av att reparera mindre grönytemaskiner, är det ett extra plus. Meriterande är Hjullastarutbildning (C2-behörighet). Som person ska du som söker vara självgående, kunna ta egna initiativ och ha stor handlingskraft i ditt yrkesutövande. Du är är noggrann och strukturerad samt har lätt att bemöta och arbeta med människor.   När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Krokomsbostäder. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Övrig information Omfattning: Heltid, måndag till fredag (07:00 -16:00) Anställningsform: Visstid, perioden Maj till Augusti. Med möjlighet till förlängning.  Lön: Enligt kollektivavtal. Sista ansökningsdag: 2024-05-17   Nyfiken på att veta mer? Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Elina Nyström på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

7 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024