OnePartnerGroup Jämtland AB jobb

Lediga jobb hos OnePartnerGroup Jämtland AB

Interim chef till Planavdelningen - Åre kommun

Nu söker vi en interim chef till planavdelningen i Åre kommun. Uppdraget förväntas starta 2024-09-0 och pågå till och med 2024-12-31.   Din roll hos oss Som chef för planavdelningen ansvarar du för att projekt genomförs enligt tidplan, budget och uppsatta mål. Dina ansvarsområden inkluderar eget budget-, personal-, verksamhetsansvar samt administrativa uppgifter. I ditt ledarskap kommer du stötta teamet i deras arbetsuppgifter. Du följer kommunens riktlinjer och representerar kommunen i möten och sammankomster.    Kvalifikationer Högskoleutbildning med relevant inriktning alternativt förvärvat genom erfarenhet. Tidigare ledarskapserfarenhet. God kommunikativ förmåga. Kunskap om plan- och bygglagen, miljöbalken och annan lagstiftning som styr kommunal planering. B-körkort Tidigare kommunalerfarenhet inom verksamhetsområdet är meriterande. Datorvana - meriterande med erfarenhet av Office Castor.   Övrig information Omfattning, måndag till fredag (08:00 -17:00) Anställningsform: Visstid under perioden 2024-09-01-2024-12-31.  Lön: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-06-06  Om Åre kommun Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. De ser till att det där självklara fungerar: att våra barn har det bra i förskolan och skolan, att vägarna är plogade och att deras äldre har en meningsfull tillvaro. Tillsammans tar de hela tiden nya steg mot en hållbar framtid. Dynamik, service och bemötande är en given del i deras vardag. I deras storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. I Åre kommun arbetar de utifrån värdegrunden att de är professionella, respektfulla och lyhörda. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och välkomnar särskilt sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska.   Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

24 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Produktionschef till Minera Skiffer

Från urtid till framtid strävar vi efter att leverera högkvalitativa skifferprodukter till våra kunder och är dedikerade till att driva innovation och hållbarhet i vår verksamhet. Vill du vara en central del i vårt fortsatta arbete? Din roll hos oss I rollen som produktionschef är du en drivande ledare med god förmåga att stötta och motivera dina medarbetarna. Verksamheten har lång erfarenhet och gedigen kompetens i framtagandet av skiffersten både som standard- och specialprodukter och din roll syftar främst till att ge medarbetarna rätt förutsättningar för att lyckas. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: Ansvar i samråd med VD för framtagning av produkter från planering till leverans med kravuppfyllnad på kvalité, ekonomi, och miljö.  Personal- och ekonomiansvar. Uppföljning och rapportering. Ansvar för rutiner, processer och avvikelsehantering. Medverka vid utbildning och utveckling av medarbetare samt utvecklingsprojekt. Medverka vid investeringar i verksamheten. I rollen som produktionschef ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till VD.   Vi ser gärna att du har Av arbetsgivaren bedömt goda ledaregenskaper. Erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar. Produktionsekonomiskt kunskap och erfarenhet att räka på kalkyler och/eller budget. Datorvana B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift   För att trivas och lyckas i rollen har du en analytiskförmåga och ett intresse för att utveckla dig själv tillsammans med oss på Minera Skiffer. Vidare har du en god samarbetsförmåga och personlig integritet. Vi tror att du, precis som vi, har ett intresse för skiffer som material och dess många fördelar som inom miljö och hållbarhet. Vi ser att du bidrar med driv och engagemang i rollen.    Om Minera Skiffer AB Minera Skiffer AB är ett svenskt dotterbolag och ingår i koncernen Minera Skiffer AS. Minera koncernen är Skandinaviens ledande skifferproducent. Vi har genom egna stenbrott, unik tillgång samt goda resurser från skifferbrott i Offerdal, Sverige och Oppdal i Norge. Fabrik med tillhörande ny och attraktiv kontorsdel är beläget i Offerdal därför ser vi att du har rimligt pendlingsavstånd till arbetet och det krävs hög närvaro i produktionen.  Besök gärna vår hemsida, läs mer om vår verksamhet, våra råvaror och produkter: Minera Skiffer | Modernt, vackert och evigt naturmaterial (mineraskifer.no)   Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

20 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Projektledare med affärsutveckling till Handelskammaren Mittsverige

Vill du ha ett varierande arbete där du varje dag får möjligheten att utvecklas, vara kreativ och handlingskraftig? Samtidigt som du får arbeta i framkant med nya trender och möjliggöra att företag kan stärka sin konkurrenskraft?  Då tror vi att det kan vara just dig vi söker till rollen Projektledare med affärsutveckling, för Handelskammaren Mittsverige.  Din roll hos oss Din roll kommer att bli en viktig del i Handelskammaren Mittsveriges verksamhet, med ett helhetsansvar över de tjänster som vi erbjuder i form av nätverk, utvecklingsprogram och event. Du projektleder och ansvarar över planering, utformning, genomförande och utvärdering, i nära samarbete med kollegor och samarbetspartners.    Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Helhetsansvar för planering, utformning, genomförande och utvärdering av medlemserbjudanden. Stötta regionchefer/VD i planering och genomförande av påverkansaktiviteter. Löpande omvärldsbevakning, affärsutveckling samt genomförande av behovsanalyser. Ansvarig för kontakt gällande konferens, logi och andra leverantörer. Arbeta med försäljning av våra erbjudanden i samarbete med regionchefer och övriga kollegor Nära samarbete med kommunikationsansvarig gällande kommunikation och marknadsföring av våra erbjudanden. Budgetansvar   Vi ser gärna att du har Du som söker har en relevant utbildning för tjänsten, minst två år på högskolenivå eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdigt av arbetsgivaren. Du har förståelse för budgetarbete och är intresserad av att arbeta med försäljning. Du är kommunikativ, van att arbeta med externa kontakter samt är nyfiken och handlingskraftig. Vidare trivs du med ett högt tempo och har god förmåga att arbeta i parallellt pågående processer. Har du erfarenhet av att arbeta i projekt är det meriterande. Du är kreativ med förmåga att förstå intressen, behov och trender samt kan omvandla det till attraktivt innehåll och attraktiva erbjudanden. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Körkort B är ett krav. Tjänsten innebär resor inom Mittsverige.   Om Handelskammaren Mittsverige Bli en del av Handelskammaren Mittsverige, en näringslivsorganisation i Västernorrland och Jämtland/Härjedalen. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team som på uppdrag av våra medlemsföretag arbetar med frågor inom kompetensförsörjning, infrastruktur och internationell handel. Vi värdesätter en bred mångfald och samtliga medarbetares enskilda unika personligheter och erfarenheter, där vi ser att alla har en viktig roll i vårt uppdrag att skapa tillväxt i vårt näringsliv. Våra värdeord samarbete, utveckling och förtroende genomsyrar hur vi förhåller oss till varandra, våra uppdrag och samarbetspartners.    Din ansökan Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Pontus Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchas din ansökan med tjänsten och du blir kontaktad via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffar du Handelskammaren för intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR. Välkommen med din ansökan!

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vi söker anläggningsarbetare för uppdrag i Östersund

Vill du arbeta med infrastruktur som anläggninsarbetare? Då finns möjligheten för dig att jobba tillsammans med oss på OnePartnerGroup redan idag!   Hur kommer dina arbetsdagar se ut? Utföra anläggningsarbete för nätutbyggnad, inklusive grävning, kabelförläggning och installation av nätverksutrustning. Säkerställa att arbetet följer gällande säkerhetsföreskrifter och arbetsmetoder. Samarbeta med teamet för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet. Felsöka och lösa problem som uppstår under utbyggnadsprocessen. Delta i planering och koordinering av projektaktiviteter.   Vem är du? Självgående med förmåga att ta initiativ och lösa problem. Flexibel och anpassningsbar till olika arbetsmiljöer och uppgifter. Serviceinriktad och gillar att ha kundkontakt   Vi ser att du har B-kort Erfarenhet av arbete som bedöms likvärdig   Meriterande för tjänsten BE-kort Arbete på väg Vi står redo för dig så start för detta jobb är idag, imorgon eller inom kort – så snart du kan börja helt enkelt. Du kommer börja med en visstidsanställning och därefter finns goda möjligheter till ett övertag och anställning hos kund. Innan du börjar hos oss kommer vi göra ett utdrag ur belastningsregistret.    När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Pontus Andersson på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Säljare till Autotjänst Laitis

Autotjänst Laitis söker nu en säljare till butiken i Odenskog som vill kombinera sitt bilintresse med att skapa och upprätthålla goda kundrelationer. Kanske är det dig vi söker? Dina arbetsuppgifter hos oss Som säljare hos oss kommer du betjäna våra kunder med omsorg och expertis. Du har en central del i vår verksamhet där du bland annat är ansvarig för att hantera order, ge personlig support både i butiken och via telefon, samt säkerställa en smidig och effektiv varuutlämning till våra kunder. Vem är du? För att trivas och lyckas i tjänster ser vi att du är: Kundorienterad och visar ett genuint intresse för att hjälpa och betjäna kunderna på bästa möjliga sätt. Tydlig din kommunikation både med kunder och kollegor. En problemlösare med en flexibel och kreativ inställning för att hitta lösningar som gynnar både kunder och företaget. En lagspelare som är öppen för att lära av andra och dela med dig av din kunskap och erfarenhet. Initiativtagande och tar ansvar för dina uppgifter. Vidare ser vi att du har ett bilintresse och några års erfarenhet av liknande arbete. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Om Autotjänst Laitis Autotjänst Laitis har en stor butik där 15 medarbetare arbetar med ett produktsortiment om nästan 15 000 artiklar bestående av reservdelar och tillbehör till din bil, produkter tillhörande industri bland annat verktyg, maskiner och kläder. Vi är kollektivt ansluta med Handelsanställdas förbund och i denna tjänst arbetar du dagtid måndag-fredag och var fjärde lördag. Vi erbjuder dig... En arbetsplats med närhet till kollegor och en chans att utveckla och fördjupa sin kunskap. Möjligheten att arbeta med ett brett sortiment av högkvalitativa produkter. En vänlig och inkluderande atmosfär där ditt engagemang och din ambition värderas högt. Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Pontus Andersson på 063-19 43 34 alternativt [email protected]  I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

14 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Laseroperatör till ZEPRO (Z-lyften) i Bispgården

Just nu söker söker vi en Laseroperatör till ZEPRO (Z-lyften) i Bispgården.    Din roll hos oss Som laseroperatör på  Z-lyften kommer du att vara delaktig i processkedjan vad gäller att ta fram fabrikens produkter. I arbetet ingår att programmera och köra lasermaskinen, även mätning och materialhantering är en del av arbetsuppgifterna. Truckkort är meriterade då det i arbetet ingår en hel del truckkörning.   Kvalifikationer: Vi söker dig som är tekniskt intresserad med goda datorkunskaper. Som person är du ansvarstagande, noggrann och mån om att göra ett bra arbete. Du är duktig på att förstå instruktioner och klarar av att hålla ett högt tempo. Vi ser gärna att du har en god fysik då en del av momenten är ganska fysiskt krävande så det är bra om du inte har något emot att behöva ta i lite på arbetet. Framförallt besitter du viljan att göra ett bra jobb. Vi ser gärna att du har truckkort och tidigare industrierfarenhet är meriterande   Övrig information Arbetstid och lön: Dag/Kväll/2-skift/Fast lön Anställningsform: Visstidsanställning, med möjlighet med anställning hos Zepro efter 6 månader. Sysselsättningsgrad: Heltid Sista ansökningsdag: 2024-06-02   Om ZEPRO  ZEPRO (Z-Lyften Produktion AB) tillverkar och säljer hydrauliska bakgavellyftar. Tillverkningen är kundorderstyrd och sker i egna lokaler i Bispgården och sysselsätter ca 140 personer. Affärerna är globala med kunder och kollegor i hela världen. ZEPRO är en del av Hiab, en ledande leverantör av lasthanteringsutrustning, intelligenta tjänster och digitalt uppkopplade lösningar. Hiab är en ledande leverantör av smarta och hållbara lasthanteringslösningar. Vi är fast beslutna att varje dag leverera den bästa kundupplevelsen med engagerade medarbetare och partners. I Hiabs varumärkesportfölj ingår HIAB, EFFER och ARGOS lastbilskranar, MOFFETT och PRINCETON påhängstruckar, LOGLIFT skogskranar, JONSERED återvinningskranar, MULTILIFT lastväxlare, GALFAB vajerlyftar, och ZEPRO, DEL och WALTCO bakgavellyftar. Som en pionjär inom branschen fortsätter Hiab att göra lasthantering smartare, säkrare och mer hållbar för att skapa en bättre morgondag. Hiab är en del av Cargotec Corporation. www.hiab.com   När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos ZEPRO (Z-lyften). Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Vad händer när du har sökt tjänsten? Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta Elina Nyström på [email protected] eller Gustaf Wrangbäck på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Din upplevelse är betydelsefull för oss och vi hoppas att du har möjlighet att svara. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024