Recruit Partner Nordic AB jobb

Lediga jobb hos Recruit Partner Nordic AB

Demand Planner, vikariat ett år

Vi söker nu en Demand Planner till Haugen-Gruppen i Solna. Tjänsten är ett mammavikariat på ett år med start snarast. Bolaget är inne i en expansiv fas och omorganiserar sin affärsstruktur för att ytterligare öka konkurrenskraften på den svenska marknaden. Demandplaneringsfunktionen är kritisk för verksamheten och en förutsättning för en effektiv leveranskedja och kommunikation både internt och mot kunder. Är du en erfaren Demand Planner som är kommunikativ och starkt analytisk som vill vara en del av denna unika möjlighet att vidareutveckla Haugen-Gruppens Supply Chain organisation? Läs vidare och ansök redan idag! Om rollen I rollen som Demand Planner ansvarar du för Demand Planning processen för att hela tiden uppnå korrekt försäljningsprognos. Detta görs genom att kontinuerlig analysera prognosavvikelser, trender, historiska kampanjer och framtida kampanjer samt att underhålla korrekt försäljningsprognos. I ansvaret ingår att initiera och genomföra ständiga förbättringar av processer och arbetssätt. Du kommer att driva prognosprocessen tillsammans med säljavdelning för att vara bäst i klassen på prognosnoggrannhet och även utveckla och implementera säljprognos sign-off mot den kommersiell avdelning i S&OP processen. Tjänsten rapporterar till Head of Supply Chain Sweden. Dina huvudansvar • Skapa statistisk prognos genom att analysera och rensa historiska data och framtida order. • Leda arbetet med att skapa kort- och långsiktig prognos genom att samarbeta med försäljning & marknadsföring och kunder för input (t.ex. kampanjer, pipeline, prisförändringar, avlistningar, pålistningar, lanseringar) för att bygga en konsensusprognos. • Analysera relevanta datakällor för att få insikt för att hjälpa till att forma framtida efterfrågan inklusive speciella evenemang, säsonger etc. • Leverera kort- och långsiktiga prognoser till Supply Chain, Finance, Commercial och leverantörer för att användas som bas för ytterligare Sales & Operations Planning (S&OP). • Säkerställa kontinuerliga förbättringar av Demandplaneringsprocessen och systemet. • Övervaka och analysera resultat/KPI:er för att vidta korrigerande åtgärder och säkerställa förbättringar. • Ställ in modeller och parametrar för att optimera efterfrågeplaneringsprocessen och resultaten. • Leda eller delta i olika projekt. Profil För att bli framgångsrik i rollen och inom Haugen-Gruppen tror vi att du: • Arbetar lösningsorienterat med laganda över funktioner och länder • Arbetar med analytiskt sinnelag med öga för detaljer • Har ett proaktivt angreppssätt • Är lyhörd för att stödja den betydande tillväxtpotentialen på HG-marknaderna • Arbetar alltid med ett tankesätt för ständiga förbättringar • Är serviceinriktad mot kunder, leverantörer och kollegor Nyckelkrav: • Akademisk utbildning inom Supply Chain Management eller liknande, lägst kandidatexamen men mastersnivå är att föredra. • Minst 2-3 års erfarenhet av behovsplanering • Bra analysförmåga • Skicklig i att använda IT-verktyg för att optimera arbetsprocesser och följa upp prestation • Förstå och analysera kostnadsdrivare i försörjningskedjan • Beprövad förmåga att hantera intressenter på alla nivåer • God muntlig och skriftlig presentationsförmåga på svenska och engelska • Utmärkt kunskap om Supply Chain-processer och Supply Chain-kostnader för att alltid söka ekonomiskt rätt beslut • Starkt meriterande att ha tidigare erfarenhet av dagligvaruhandeln Ansökan om jobbet I denna rekrytering samarbetar Haugen-Gruppen med Martina Nordberg. Om du har några frågor angående processen eller tjänsten, vänligen kontakta Martina Nordberg på Recruit Partner på 073-624 77 24 eller [email protected] Ansök till tjänsten genom att klicka på länken nedan. I enlighet med GDPR kommer vi inte att behandla några ansökningar via e-post eller LinkedIn. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Mer om Haugen-Gruppen Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 80 personer. Haugen-Gruppens svenska huvudkontor är beläget i Solna för att komma närmare kunderna och uppdragsgivarna medan lagret är placerat strax norr om Norrköping. Haugen-Gruppen präglas av en familjär stämning med bra arbetsklimat och trevlig atmosfär. Du får arbeta i ett företag med starka och välkända varumärken. Våra värderingar är viktiga för oss och vi lever dem: Entreprenörskap, Flexibilitet, Snabbhet och Gemenskap. På så sätt gör vi skillnad och skapar goda resultat tillsammans. Kort och gott så erbjuder vi spännande utmaningar i en dynamisk miljö där du förväntas göra skillnad! Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag som marknadsför och säljer egna och internationellt välkända och starka varumärken. Vi berikar matkulturen i Sverige, Norge, Danmark och Finland med internationella smaker och trender. Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Företaget är i dag distributör för i huvudsak följande varumärken: Twinings te, Caj P. grillprodukter, Green Giant majs, Old el Paso Tacoprodukter, Blue Dragon asiatiska produkter, Patak's indiska produkter, Green Choice ekologiska sortiment tex Jordnötssmör, Breton smörgåskex, Go-Tan indonesiska produkter, Paradiso konserver och delikatesser, Lucullus sambal oelek och thai chili sås, Canderel sötningsmedel, Ryvita knäckebröd, Törsleff's kondenserad mjölk, konserveringsprodukter och Atamon, Nature Valley proteinbars, mängder av härlig konfektyr bla från Swizzels med Banana skids och mycket mycket mer. Haugen-Gruppen har idag ca 900 artiklar och omsätter ca 800 mkr i dagligvaruhandeln.

24 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Ytterligare Account Manager / Säljare

Vi växer och behöver åter igenutöka vårt team ytterligare! Är du en säljare med några års erfarenhet som vill växa och utvecklas hos oss? Välkommen till en arbetsplats där din kreativitet och driv inte bara uppskattas, utan där de utgör ryggraden i vår framgång! Om du trivs i en miljö där din roll är central för att lyfta försäljningen till nya höjder, då är detta den perfekta möjligheten för dig. Hos oss blir du en viktig del i ett mindre, dynamiska och framåtriktat team. Vi letar efter dig som vill bli en del av oss och tillsammans med din entusiasm vara kraften bakom vår gemensamma framgångsresa! Detta är vi – Econopack Med över 40 års erfarenhet och som en stolt medlem i den familjeägda förpackningskoncernen S-pack, kombinerar vi personligt bemötande med djup kunskap och engagemang i utveckling av förpackningslösningar och koncept åt företag & varumärken. Vår passion är att ta varumärken till nya höjder - samtidigt som vi omfamnar en hållbar framtid. Vår hållbarhetsinriktning är inte bara ett löfte, det är grunden för vår verksamhet. Dina dagar kommer att fyllas med: Som en viktig medlem i vårt team kommer du inte bara agera rådgivare i våra produkter eller tjänster; du kommer att bygga långvariga relationer och vara länken mellan vårt företag och våra kunder. Uppgifter så som: Att lyssna på kundens behov och skapa skräddarsydda förpackningslösningar Proaktivt söka nya möjligheter och utveckla befintliga affärsrelationer Förhandla med ett leende och säkra långsiktiga partnerskap Samarbeta med vårt fantastiska team för att nå gemensamma mål Budgetering & uppföljning Administrativ deltagande i projekt Vem vi tror att du är Vem du är - är för oss A & O. Vi letar efter en passionerad och drivande individ med starka kommunikationsegenskaper. Önskade egenskaperna inkluderar: Älskar att skapa relationer och bygga nätverk Har ett leende i rösten, entusiasm i ådrorna & är en god lyssnare Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning & älskar utmaningar Utmärkt förståelse för kundens behov & marknadstrender God problemlösningsförmåga & en positiv attityd Kan vara självständig men älskar att vara en del av ett prestigelöst team Förändring & utveckling är något du uppskattar & vill vara en del av Meriterande erfarenhet: Tidigare erfarenhet inom kundunika lösningar inom B2B Erfarenhet av försäljning B2B inom mode- och skönhetsindustrinär meriterande Vi erbjuder Vi utökar just nu vårt team med ytterligare en säljare som skall bli en viktig del av vår tillväxtresa. Vi är övertygade om att en stark företagskultur där människor mår bra och har roligt, är receptet för att driva framgångsrika bolag. 100% tjänst Kontor i Göteborg Tjänstebil Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen att skicka din ansökan i form av CV & personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast den 20 augusti 2024. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på tel: 073-624 77 24 Kontakt: [email protected].

22 maj 2024
Sista ansökan:
24 augusti 2024
Demand Planner, vikariat ett år

Vi söker nu en Demand Planner till Haugen-Gruppen i Solna. Tjänsten är ett mammavikariat på ett år med start snarast. Bolaget är inne i en expansiv fas och omorganiserar sin affärsstruktur för att ytterligare öka konkurrenskraften på den svenska marknaden. Demandplaneringsfunktionen är kritisk för verksamheten och en förutsättning för en effektiv leveranskedja och kommunikation både internt och mot kunder. Är du en erfaren Demand Planner som är kommunikativ och starkt analytisk som vill vara en del av denna unika möjlighet att vidareutveckla Haugen-Gruppen Supply Chain organisation? Läs vidare och ansök redan idag! Om rollen I rollen som Demand Planner ansvarar du för Demand Planning processen för att hela tiden uppnå korrekt försäljningsprognos. Detta görs genom att kontinuerlig analysera prognosavvikelser, trender, historiska kampanjer och framtida kampanjer samt att underhålla korrekt försäljningsprognos. I ansvaret ingår att initiera och genomföra ständiga förbättringar av processer och arbetssätt. Du kommer att driva prognosprocessen tillsammans med säljavdelning för att vara bäst i klassen på prognosnoggrannhet och även utveckla och implementera säljprognos sign-off mot den kommersiell avdelning i S&OP processen. Tjänsten rapporterar till Head of Supply Chain Sweden. Dina huvudansvar • Skapa statistisk prognos genom att analysera och rensa historiska data och framtida order. • Leda arbetet med att skapa kort- och långsiktig prognos genom att samarbeta med försäljning & marknadsföring och kunder för input (t.ex. kampanjer, pipeline, prisförändringar, avlistningar, pålistningar, lanseringar) för att bygga en konsensusprognos. • Analysera relevanta datakällor för att få insikt för att hjälpa till att forma framtida efterfrågan inklusive speciella evenemang, säsonger etc. • Leverera kort- och långsiktiga prognoser till Supply Chain, Finance, Commercial och leverantörer för att användas som bas för ytterligare Sales & Operations Planning (S&OP). • Säkerställa kontinuerliga förbättringar av Demandplaneringsprocessen och systemet. • Övervaka och analysera resultat/KPI:er för att vidta korrigerande åtgärder och säkerställa förbättringar. • Ställ in modeller och parametrar för att optimera efterfrågeplaneringsprocessen och resultaten. • Leda eller delta i olika projekt. Profilbeskrivning För att bli framgångsrik i rollen och inom Haugen-Gruppen tror vi att du: • Arbetar lösningsorienterat med laganda över funktioner och länder • Arbetar med analytiskt sinnelag med öga för detaljer. • Har ett proaktivt angreppssätt • Är lyhörd för att stödja den betydande tillväxtpotentialen på HG-marknaderna • Arbetar alltid med ett tankesätt för ständiga förbättringar • Är serviceinriktad mot kunder, leverantörer och kollegor Nyckelkrav: • Akademisk utbildning inom Supply Chain Management eller liknande, lägst kandidatexamen men mastersnivå är att föredra. • Minst 2-3 års erfarenhet av behovsplanering • Bra analysförmåga • Skicklig i att använda IT-verktyg för att optimera arbetsprocesser och följa upp prestation • Förstå och analysera kostnadsdrivare i försörjningskedjan • Beprövad förmåga att hantera intressenter på alla nivåer • God muntlig och skriftlig presentationsförmåga på svenska och engelska • Utmärkt kunskap om Supply Chain-processer och supply chain-kostnader för att alltid söka ekonomiskt rätt beslut • Starkt meriterande att ha tidigare erfarenhet av dagligvaruhandeln Ansökan om jobbet I denna rekrytering samarbetar Haugen-Gruppen med Martina Nordberg. Om du har några frågor angående processen eller tjänsten, vänligen kontakta Martina Nordberg på Recruit Partner på 073-624 77 24 eller [email protected] Ansök till tjänsten genom att klicka på länken nedan. I enlighet med GDPR kommer vi inte att behandla några ansökningar via e-post eller LinkedIn. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Mer om Haugen-Gruppen Haugen-Gruppen består i Sverige av en organisation om drygt 80 personer. Haugen-Gruppens svenska huvudkontor är beläget i Solna för att komma närmare kunderna och uppdragsgivarna medan lagret är placerat strax norr om Norrköping. Haugen-Gruppen präglas av en familjär stämning med bra arbetsklimat och trevlig atmosfär. Du får arbeta i ett företag med starka och välkända varumärken. Våra värderingar är viktiga för oss och vi lever dem: Entreprenörskap, Flexibilitet, Snabbhet och Gemenskap. På så sätt gör vi skillnad och skapar goda resultat tillsammans. Kort och gott så erbjuder vi spännande utmaningar i en dynamisk miljö där du förväntas göra skillnad! Haugen-Gruppen är ett av Skandinaviens starkaste dagligvarubolag som marknadsför och säljer egna och internationellt välkända och starka varumärken. Vi berikar matkulturen i Sverige, Norge, Danmark och Finland med internationella smaker och trender. Vår målsättning är att vara ledande i att introducera samt vidareutveckla spännande varumärken för både dagligvarumarknaden, restaurang och storhushåll. Företaget är i dag distributör för i huvudsak följande varumärken: Twinings te, Caj P. grillprodukter, Green Giant majs, Old el Paso Tacoprodukter, Blue Dragon asiatiska produkter, Patak's indiska produkter, Green Choice ekologiska sortiment tex Jordnötssmör, Breton smörgåskex, Go-Tan indonesiska produkter, Paradiso konserver och delikatesser, Lucullus sambal oelek och thai chili sås, Canderel sötningsmedel, Ryvita knäckebröd, Törsleff's kondenserad mjölk, konserveringsprodukter och Atamon, Nature Valley proteinbars, mängder av härlig konfektyr bla från Swizzels med Banana skids och mycket mycket mer. Haugen-Gruppen har idag ca 900 artiklar och omsätter ca 800 mkr i Dagligvaruhandeln.

21 maj 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Financial Controller/Business Controller till Hultafors Groups säljbolag

Är du en driven ekonom som vill jobba i en varierad och framåtlutad roll som Financial Controller/Business Controller i en koncern som satsar och utvecklas? Vill du jobba i en större koncern med starka varumärken, kvalitetsprodukter och långsiktiga ägare? Trivs du i en familjär kultur där du utmanas och utvecklas? Då kan detta vara rätt jobb för dig! Om tjänsten Som Financial Controller/Business Controller ansvarar du för att ha ett helhetsgrepp över Hultafors Groups svenska och finska säljbolag. Du analyserar, följer upp och tillhandahåller finansiell expertis för att stödja bolagens verksamhet. Du är den som med god finansiell kontroll initierar frågor som rör verksamhetsutveckling, lönsamhetsanalys på produkt- och kundnivå, investeringar, uppföljningar, budget och prognoser. Du är även aktiv i att stödja utveckling av effektiva processer och arbetssätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Analysera och presentera affärs- och redovisningsinformation Ansvar för kreditkontroller, kreditförsäkringar samt uppföljning av betalningsmönster på kundnivå Ansvar för korrekt hantering av kundavtal och beräkning av bonusar Validera och säkerställa månatlig rapportering till moderbolaget Budget- och prognosarbete Ad hoc-analyser till moderbolaget, koncerncontrollers, säljchefer m.fl Uppföljning av investeringar Vårt kontor är placerat i Hultafors med hybridlösning. Även placering på vårt HK i Högsbo, Göteborg, några dagar i veckan är möjligt. Du rapporterar till Nordic Finance Manager som finns på plats i Hultafors. Rollen flyttas hit från annan ort och välkomnas varmt av teamet. Vi söker dig med: Utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi Ca fem års arbetslivserfarenhet i rollen som ekonom med inriktning controlling Mycket goda kunskaper i Excel Goda kunskaper i och intresse för system Flytande i svenska och engelska Som person är du självgående, nyfiken, gillar att ta initiativ och trivs därmed i en roll där du får frihet under ansvar. Vi söker dig som på ett prestigelöst och framåtlutat sätt gillar att ta tag i uppgifter högt som lågt. Utöver det trivs du i en roll där du har många stakeholders, får fokusera på att bygga relationer, samarbeta och kommunicera. Att arbeta analytiskt och supporterande i en dynamisk miljö passar dig. Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och varierande nyckelroll i ett sammanhang som satsar och utvecklas. Hos oss är du med på en resa och den ena dagen blir inte den andra lik. I rollen kommer du kunna påverka och skapa värde då din insats kommer bidra till fortsatt utveckling av vår verksamhet framåt. Du kommer dessutom in i ett sammansvetsat team med familjär kultur som ställer upp för varandra. Om företaget Hultafors Group har bidragit till att skapa en bättre vardag för professionella användare i mer än 130 år. Vi utvecklar innovativa arbetskläder, hållbara verktyg och skyddsutrustning för att ge professionella användare det bästa av funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet. På Hultafors Group strävar cirka 1800 anställda efter att skapa kvalitetsprodukter och tjänster att lita på. Detta gör vi genom att pröva nya idéer, respektera varandra och framför allt genom att lyssna på och involvera proffs hela produktutvecklingsprocessen. Vårt team består av stolta och erfarna specialister som arbetar sida vid sida med nya talanger. Hultafors Group består av 17 välkända varumärken med återförsäljare i cirka 70 länder globalt, och finns idag i både Europa och Nordamerika. Du kan läsa mer om oss på www.hultaforsgroup.som Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 20 juni 2024. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller via telefon 073-624 77 24

21 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Financial Controller/Business Controller till Hultafors Groups säljbolag

Är du en driven ekonom som vill jobba i en varierad och framåtlutad roll som Financial Controller/Business Controller i en koncern som satsar och utvecklas? Vill du jobba i en större koncern med starka varumärken, kvalitetsprodukter och långsiktiga ägare? Trivs du i en familjär kultur där du utmanas och utvecklas? Då kan detta vara rätt jobb för dig! Om tjänsten Som Financial Controller/Business Controller ansvarar du för att ha ett helhetsgrepp över Hultafors Groups svenska och finska säljbolag. Du analyserar, följer upp och tillhandahåller finansiell expertis för att stödja bolagens verksamhet. Du är den som med god finansiell kontroll initierar frågor som rör verksamhetsutveckling, lönsamhetsanalys på produkt- och kundnivå, investeringar, uppföljningar, budget och prognoser. Du är även aktiv i att stödja utveckling av effektiva processer och arbetssätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Analysera och presentera affärs- och redovisningsinformation Ansvar för kreditkontroller, kreditförsäkringar samt uppföljning av betalningsmönster på kundnivå Ansvar för korrekt hantering av kundavtal och beräkning av bonusar Validera och säkerställa månatlig rapportering till moderbolaget Budget- och prognosarbete Ad hoc-analyser till moderbolaget, koncerncontrollers, säljchefer m.fl Uppföljning av investeringar Vårt kontor är placerat i Hultafors med hybridlösning. Även placering på vårt HK i Högsbo, Göteborg, några dagar i veckan är möjligt. Du rapporterar till Nordic Finance Manager som finns på plats i Hultafors. Rollen flyttas hit från annan ort och välkomnas varmt av teamet. Vi söker dig med: Utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi Ca fem års arbetslivserfarenhet i rollen som ekonom med inriktning controlling Mycket goda kunskaper i Excel Goda kunskaper i och intresse för system Flytande i svenska och engelska Som person är du självgående, nyfiken, gillar att ta initiativ och trivs därmed i en roll där du får frihet under ansvar. Vi söker dig som på ett prestigelöst och framåtlutat sätt gillar att ta tag i uppgifter högt som lågt. Utöver det trivs du i en roll där du har många stakeholders, får fokusera på att bygga relationer, samarbeta och kommunicera. Att arbeta analytiskt och supporterande i en dynamisk miljö passar dig. Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och varierande nyckelroll i ett sammanhang som satsar och utvecklas. Hos oss är du med på en resa och den ena dagen blir inte den andra lik. I rollen kommer du kunna påverka och skapa värde då din insats kommer bidra till fortsatt utveckling av vår verksamhet framåt. Du kommer dessutom in i ett sammansvetsat team med familjär kultur som ställer upp för varandra. Om företaget Hultafors Group har bidragit till att skapa en bättre vardag för professionella användare i mer än 130 år. Vi utvecklar innovativa arbetskläder, hållbara verktyg och skyddsutrustning för att ge professionella användare det bästa av funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet. På Hultafors Group strävar cirka 1800 anställda efter att skapa kvalitetsprodukter och tjänster att lita på. Detta gör vi genom att pröva nya idéer, respektera varandra och framför allt genom att lyssna på och involvera proffs hela produktutvecklingsprocessen. Vårt team består av stolta och erfarna specialister som arbetar sida vid sida med nya talanger. Hultafors Group består av 17 välkända varumärken med återförsäljare i cirka 70 länder globalt, och finns idag i både Europa och Nordamerika. Du kan läsa mer om oss på www.hultaforsgroup.som Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 20 juni 2024. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller via telefon 073-624 77 24

21 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Financial Controller/Business Controller till Hultafors Groups säljbolag

Är du en driven ekonom som vill jobba i en varierad och framåtlutad roll som Financial Controller/Business Controller i en koncern som satsar och utvecklas? Vill du jobba i en större koncern med starka varumärken, kvalitetsprodukter och långsiktiga ägare? Trivs du i en familjär kultur där du utmanas och utvecklas? Då kan detta vara rätt jobb för dig! Om tjänsten Som Financial Controller/Business Controller ansvarar du för att ha ett helhetsgrepp över Hultafors Groups svenska och finska säljbolag. Du analyserar, följer upp och tillhandahåller finansiell expertis för att stödja bolagens verksamhet. Du är den som med god finansiell kontroll initierar frågor som rör verksamhetsutveckling, lönsamhetsanalys på produkt- och kundnivå, investeringar, uppföljningar, budget och prognoser. Du är även aktiv i att stödja utveckling av effektiva processer och arbetssätt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Analysera och presentera affärs- och redovisningsinformation Ansvar för kreditkontroller, kreditförsäkringar samt uppföljning av betalningsmönster på kundnivå Ansvar för korrekt hantering av kundavtal och beräkning av bonusar Validera och säkerställa månatlig rapportering till moderbolaget Budget- och prognosarbete Ad hoc-analyser till moderbolaget, koncerncontrollers, säljchefer m.fl Uppföljning av investeringar Vårt kontor är placerat i Hultafors med hybridlösning. Även placering på vårt HK i Högsbo, Göteborg, några dagar i veckan är möjligt. Du rapporterar till Nordic Finance Manager som finns på plats i Hultafors. Rollen flyttas hit från annan ort och välkomnas varmt av teamet. Vi söker dig med: Utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi Ca fem års arbetslivserfarenhet i rollen som ekonom med inriktning controlling Mycket goda kunskaper i Excel Goda kunskaper i och intresse för system Flytande i svenska och engelska Som person är du självgående, nyfiken, gillar att ta initiativ och trivs därmed i en roll där du får frihet under ansvar. Vi söker dig som på ett prestigelöst och framåtlutat sätt gillar att ta tag i uppgifter högt som lågt. Utöver det trivs du i en roll där du har många stakeholders, får fokusera på att bygga relationer, samarbeta och kommunicera. Att arbeta analytiskt och supporterande i en dynamisk miljö passar dig. Vi erbjuder Vi erbjuder en spännande och varierande nyckelroll i ett sammanhang som satsar och utvecklas. Hos oss är du med på en resa och den ena dagen blir inte den andra lik. I rollen kommer du kunna påverka och skapa värde då din insats kommer bidra till fortsatt utveckling av vår verksamhet framåt. Du kommer dessutom in i ett sammansvetsat team med familjär kultur som ställer upp för varandra. Om företaget Hultafors Group har bidragit till att skapa en bättre vardag för professionella användare i mer än 130 år. Vi utvecklar innovativa arbetskläder, hållbara verktyg och skyddsutrustning för att ge professionella användare det bästa av funktionalitet, säkerhet, skydd och effektivitet. På Hultafors Group strävar cirka 1800 anställda efter att skapa kvalitetsprodukter och tjänster att lita på. Detta gör vi genom att pröva nya idéer, respektera varandra och framför allt genom att lyssna på och involvera proffs hela produktutvecklingsprocessen. Vårt team består av stolta och erfarna specialister som arbetar sida vid sida med nya talanger. Hultafors Group består av 17 välkända varumärken med återförsäljare i cirka 70 länder globalt, och finns idag i både Europa och Nordamerika. Du kan läsa mer om oss på www.hultaforsgroup.som Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 20 juni 2024. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller via telefon 073-624 77 24

20 maj 2024
Sista ansökan:
6 november 2024
Säljare, Göteborg

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan? Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden. Om tjänsten Som säljare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Göteborg med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Du ansvarar för ordertagning, påfyllnad och försäljning på dina butiker. Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör lätt lastbil mellan butikerna. Körkort C och YKB är meriterande. Vem är du? Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via www.recruitpartner.se . Skicka gärna in din ansökan snarast då urval görs löpande, dock senast 2024-05-05. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Engdal, 0706-658448 eller [email protected] Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 oktober 2024
Säljande Distributör i Göteborg

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan? Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden. Om tjänsten Som säljare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Göteborg med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Du ansvarar för ordertagning, påfyllnad och försäljning på dina butiker. Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör lätt lastbil mellan butikerna. Körkort C och YKB är meriterande. Vem är du? Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via www.recruitpartner.se . Skicka gärna in din ansökan snarast då urval görs löpande, dock senast 2024-05-05. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Engdal, 0706-658448 eller [email protected] Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

11 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Säljande Distributör i Göteborg

Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan? Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden. Om tjänsten Som säljare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Göteborg med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Du ansvarar för ordertagning, påfyllnad och försäljning på dina butiker. Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör lätt lastbil mellan butikerna. Körkort C och YKB är meriterande. Vem är du? Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare. Vad kan vi erbjuda dig? Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör! Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via www.recruitpartner.se . Skicka gärna in din ansökan snarast då urval görs löpande, dock senast 2024-05-05. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Engdal, 0706-658448 eller [email protected] Om oss Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Produktionsplanerare med logistikansvar

Är du intresserad av både produktionsplanering och logistik? Vill du ha en roll i ett snabbrörligt tillväxtbolag där du får ta ansvar över hela flödet och vara med där det händer? Då kan detta var rätt roll för dig! Om oss Crispo Paper AB är ett producerande bolag som tillverkar och utvecklar wellemballage av högsta kvalitet. Med bred kunskap, effektiva processer och rätt utrustning kan vi skräddarsy wellemballageslösningar för kunder runt om i hela Sverige direkt från vår lokala produktion i Tibro. Vi omsätter idag ca 80 MSEK och är på en tillväxtresa där vi fortsätter att utvecklas och satsa framåt. I Tibro är vi ett gäng om ca 18 medarbetare som arbetar tillsammans för att nå våra mål och skapa bästa möjliga lösningar och produkter till våra kunder. Vi har roligt tillsammans längst vägen, trivs på arbetet och i vår gemenskap. Läs mer om oss på www.crispopaper.se Om rollen Nu söker vi dig som vill bli produktionsplanerare med logistikansvar hos oss vilket innebär ett ansvarsområde som sträcker sig från planering till att godset är hos kund. Då du ansvarar för vår produktionsplanering säkerställer du att rätt kund får rätt produkter i rätt tid. Du ansvarar även för att godset kommer i väg från oss till kund som de ska. Eventuella ändringar hanteras och du ansvarar för daglig kundkontakt där du säkerställer att rätt information når rätt person inom ditt område. Till din hjälp har du två logistiker som bokar och kör fram produkterna. Då vi är ett mindre bolag hugger man i där det behövs, vilket kan innebära att du även sitter hands on med bokningar stundtals. Du planerar och utvecklar ditt ansvarsområde genom att kontinuerligt utvärdera och driva förbättring och säkerställer därmed hög kundnöjdhet. Rollen innebär arbetsledning, men inte personalansvar. Arbetstid är dagtid vardag och du rapporterar till Platschef. Vi söker Vi söker dig som med fördel arbetat med både produktionsplanering och logistik i producerande bolag tidigare. Då vi söker en person som vi vill satsa på och se utvecklas söker vi en person med driv och engagemang. För rätt person kan det finnas möjligheter att få personalansvar och sitta i ledningsgrupp på sikt. Vi tror att du som söker dig till oss trivs i en samordnande roll, är ansvarfull och strukturerad. Dessutom är du prestigelös, vill jobba i ett mindre snabbrörligt bolag och ser till helheten. Du motiveras av att skapa lagkänsla och jobbar kontinuerligt med att skapa trivsel och god atmosfär. Det är meriterande om du har truckkort och det är ett krav att du kan svenska. Vi erbjuder Hos oss kommer du in i en verksamhet som är på en tillväxtresa! Samtidigt som det händer mycket idag ser vi till att jobba långsiktigt. Vi erbjuder en nyckelroll i vår verksamhet där rätt person får ta ansvar och ges möjlighet att utvecklas! På sikt kan det, som vi nämnt ovan, bli aktuellt med både personalansvar och plats i ledningsgrupp! Dessutom är vi ett team som har roligt på jobbet! Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval dock senast 30 april 2024. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller via telefon 073-624 77 24.

2 april 2024
Sista ansökan:
19 september 2024