Lediga jobb i Kronobergs län

Sök totalt 1596 lediga jobb i Kronobergs län

Avdelningschef till vårdcentralen Sländan

Är du en modig och kommunikativ ledare som har ett stort engagemang för dina medarbetare? Då kan det vara just dig vi söker till uppdraget som avdelningschef för vårdcentralen Sländan i Ljungby med filial i Lidhult. På Sländan arbetar engagerade medarbetare med framåtanda som du ges möjlighet att leda och inspireras av för att nå en god och nära vård för våra patienter. För att kunna möta utvecklingen och erbjuda en god vård nu och framöver, ställer Region Kronoberg om till nära vård - en satsning som tydligt involverar kronobergaren och som förändrar hälso- och sjukvården i grunden. Tillsammans ska vi flytta vården närmare individen, både relationellt och i vår tillgänglighet. Vi har börjat arbeta i tvärprofessionella team, detta för att möta våra patienter med kontinuitet och tillgänglighet samt delaktighet. I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef har du ett kommunikativt ledarskap som präglas av dialog, tydlighet och närvaro. I din roll är det viktigt att stötta och coacha dina medarbetare i deras dagliga arbete där du tar tillvara deras engagemang, styrkor och utvecklingsbehov i förhållande till uppdraget. Du är lyhörd för din omgivning och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Som avdelningschef främjar du en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. I rollen kommer du leda och utveckla vårdcentralen Sländan och dess medarbetare mot uppsatta mål och utefter värdeorden helhet, tillit och tydlighet. Du har det övergripande ansvaret för din enhet, vilket innefattar arbetsmiljö, personal och ekonomi. I ditt uppdrag kommer du vara chef för ca 20 medarbetare bestående av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare och receptionist. Du ingår i ledningsgruppen Fyrklövern tillsammans med avdelningscheferna från vårdcentralerna Kungshögen och Lagan samt verksamhetschef, som du rapporterar till. Vårdcentralerna har ett nära samarbete. I ditt uppdrag leder du den operativa verksamheten med bland annat ansvar för verksamhetens bemanning och schemaläggning men du behöver också trivas med att driva förbättrings- och utvecklingsarbete samt samverka med såväl interna som externa aktörer. Vårdcentralen Sländan är också platsen för jourläkarcentralen i Ljungby, vilket innebär att de huserar i lokalerna och bemannas med undersköterskor från din verksamhet men organiseras av vårdcentralen Skärvet i Växjö. Vi erbjuder dig: • Möjlighet att påverka, utveckla och driva verksamheten framåt • Chefsutbildningar • Introduktionsprogram för dig som ny chef i Region Kronoberg KVALIFIKATIONER Som avdelningschef söker vi dig som: • Är modig och tydlig i ditt ledarskap • Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem. • Lyssnar effektivt: du försöker först att förstå och sedan förstås. • Förhåller dig positiv även i tuffa situationer. • Drar lärdom av erfarenheter och feedback Vi ser gärna att du har en för tjänsten relevant utbildning inom hälso- och sjukvård. Chefs- och/alternativt ledarerfarenhet krävs för tjänsten, gärna från offentlig verksamhet. Vi tillämpar personlighet- och problemlösningstest som underlag i urvalet, vilket tillsammans med CV avgör vilka som går vidare till intervju. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi har planerat att hålla intervjuer följande datum: 17 juni - kl. 09.30-14.00 20 juni - kl. 09.30-14.00 Är du redo att ta steget mot en spännande framtid med oss? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Bifoga CV och personligt brev samt betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst. Fackliga representanter: KLL - Camilla Stattin VF - Kristina Rönn, Karen Magnusson Kommunal - Katarzyna Gora Budek Vision - Susanna Åhlander Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Mekaniker till vårt Mobila team

Mekka Service är en verkstadsorganisation som finns på drygt 13 orter i Sverige. Varumärket ingår i Mekka Traffic Group och har som främsta uppdrag att serva och reparera bussar inom koncernens fordonsflotta om cirka 1450 fordon. Verkstäderna tar även emot externa kunder med olika tyngre fordonstyper.   Inom bussbranschen finns några av landets framtidsyrken, däribland Mekaniker till verkstäderna. Samtidigt sker det en stor teknikutveckling inom branschen där allt fler fordon blir eldrivna eller går på andra mer miljövänliga bränslen. Vår ambition är att fortsätta ligga i framkant i utvecklingen av eldrivna fordon. Detta ger i sin tur nya utmaningar och möjligheter för verkstäderna. Har du ett fordons- och teknikintresse, vill du inte missa denna resa!   Under 2023 skapade vi vårt mobila team som är en framgångssaga och nu behöver vi förstärka med ytterligare medarbetare. Som mekaniker i vårt mobila team arbetar du på flera orter och får möjlighet att utbilda dig på många av marknadens olika fordonsmodeller. Du utgår från Småland men arbete sker i hela Sverige. Du arbetar i ett tätt sammansvetsat team och får samtidigt lära känna fler kollegor på de lokala verkstäderna.    Hos Mekka Service Som Mekaniker får du arbeta med allt ifrån service till kvalificerad felsökning, diagnos samt reparationer antingen enskilt eller i grupp. Du får planera arbetet tillsammans med verkstadsansvarig/teamledare och får därmed möjlighet att påverka din egen utveckling och vardag till stor del. Alla medarbetare inom koncernen får vid start en gedigen introduktion. Du kommer att ha löpande samtal med din närmsta chef gällande just dina utvecklingsmöjligheter. Vi vill ge vår personal de bästa förutsättningarna för att både du och bolaget ska utvecklas och växa.   Stolthet över det utförda arbetet är en självklarhet.   För att trivas hos oss och i arbetet bör du vara noggrann, fokuserad och flexibel samt att du besitter en god samarbetsförmåga. I ditt dagliga arbete värdesätter du att jobba under eget ansvar och har förmågan att prioritera och självständigt lösa problem. Säkerheten kommer alltid först hos oss, det innebär också att vi i verkstäderna alltid håller ordning och reda.   Vi söker dig som har: - Fordonsteknisk utbildning i gymnasienivå eller erfarenhet av fordonstekniskt arbete, gärna inom buss eller andra tunga fordon. - B-körkort - God datorvana   Det är meriterande om du har: - C- och/eller D-körkort - Kunskap eller kännedom om diagnosverktyg eller annan spetskompetens.   Klicka här för att se vår film med våra medarbetare i huvudrollerna!     Låter ovan intressant är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss. Ansökningar kan komma att behandlas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Projektledare till Scanditronix Magnet i Vislanda

TILL VÅRT TREVLIGA KUNDFÖRETAG SÖKER VI NU EN DRIVEN PROJEKTLEDARE Scanditronix Magnet är ett Vislandabaserat teknikföretag som under många årtionden byggt upp en stark position på världsmarknaden inom utveckling och produktion av spolar och magneter för användning i partikelacceleratorer. Magneter har en nyckelfunktion inom olika typer av användningsområden, till exempel vetenskaplig forskning och cancerbehandling. Huvuddelen av vår produktion exporteras framför allt till Europa och USA. Våra produkter är tekniskt avancerade och ofta kundanpassade, vilket gör våra tjänster utmanande, stimulerande och varierande. Vi arbetar i projektform och är i en starkt expansiv fas. Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa från ett innovationsbolag till större produktionsbolag med spännande kunder över hela världen. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Projektledare kommer du arbeta både självständigt, tillsammans med kollegor och i nära samarbete med kunder på en öppen och dynamisk arbetsplats. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att driva kundprojekt från order till leverans. I kundprojektet ingår planering och uppföljning i samarbete med våra planerare och processansvariga, framtagning av produktions- och test underlag samt produktdokumentation till kund. Du kommer att ansvara för dina kundprojekt och eftersträvar att nå projektets mål gällande kvalitet, pris och leveranstid. Hos Scanditronix Magnet står kollegors dörrar alltid öppna och du erbjudes möjligheten att vara en del av tillverkningen av högteknologiska produkter som gör skillnad för många. PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Som projektledare är du en självgående, driven och tekniskt bevandrad person med stor ansvarskänsla. Du innehar en relevant utbildning och praktisk erfarenhet, allra helst från maskinteknik och/eller elteknik. Du har flerårig erfarenhet som projektledare, allra helst från tillverkningsindustrin. Du trivs med eget ansvar samt har förmågan att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi värdesätter flexibla och entusiastiska medarbetare med en bred kompetens och stor vilja att hjälpa andra, något som vi hoppas att även du vill skriva under på. Vidare är du en social och ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du kan läsa och tolka ritningar och är van att arbeta i affärssystem, Monitor G5 är ett plus samt erfarenhet av att arbeta metodiskt och strukturerat i projektledningssystem (PDM). Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Det är viktigt att du brinner för ditt jobb och gillar när det händer mycket omkring dig, samtidigt som du är prestigelös och ödmjuk inför uppgiften. Hos oss är vi alla ambassadörer för företaget och våra produkter, vi gillar att jobba i team och trivs bäst när vi får interagera med kollegor och affärspartners. Vi är ett tight team där feedback och god kommunikation tillhör vardagen, allt för att vi tillsammans ska nå bästa resultat och mål. Vi värnar om god trivsel och gemenskap på arbetsplatsen, något som vi hoppas även ligger dig varmt om hjärtat. Självklart talar och skriver du flytande svenska och engelska och innehar B-körkort. Varmt välkommen med din ansökan till oss på Scanditronix Magnet i Vislanda! OM TJÄNSTEN Tjänsten som Projektledare är en direktanställning hos Scanditronix Magnet. Vi tillämpar individuell lönesättning där fast månadslön ingår som en del av anställningsvillkoren. Placering är på vår fabrik i Vislanda. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

16 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker bemanningssjuksköterskor för konsultuppdrag i Kronobergs län

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom SÄBO och/eller hemsjukvård. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Alice Åsbrink på [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Vi söker bemanningssjuksköterskor för konsultuppdrag i Kronobergs län

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom SÄBO och/eller hemsjukvård. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Alice Åsbrink på [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Personliga Assistenter (50-100%) sökes till kvinna i Ljungbytrakten

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?  Om tjänsten Just nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent till en kvinna i 30-årsåldern,  född med CP-skada boendes cirka 2.5 mil utanför Ljungby. Hon är en glad tjej med lätt för skratt och har mycket humor. Hon är rullstolsbunden och aktiviteterna anpassas därmed efter detta. Hon har inget verbalt tal, utan kommunicerar via ansiktsuttryck och därmed kommer du successivt lära dig att läsa av henne. Kunden är på daglig verksamhet i Ljungby på vardagarna samt är på ett korttidsboende var tredje helg såväl som från måndag till tisdag. Tjänsten innebär arbetspass förlagda enligt följande arbetstider: Kl. 07:45-15:00 under vardagar Måndagar och var tredje helg finns chans till att jobba vakennatt mellan kl. 20:00-08:00 (på grund av korttidsboendet). Annars är det hennes mamma som arbetar under nattpassen (möjlighet till att anpassa ditt schema finns dessutom) Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor och aktivering Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider och medicin Lyft kan förekomma vid förflyttningar Om dig Kunden söker dig som är en sprallig tjej/kvinna med ett driv samt är påhittig, energifull och kreativ såväl som tycker det är roligt att hitta på olika saker under dagarna. Som assistent hos kunden är du en del i hennes vardag där du ingår i en grupp där olika aktiviteter genomförs med kundens kompisar, andra brukare och assistenter. Här tar vi en dag med bland annat promenader, musik, avslappning, resor och mycket mer. Hon bor på korttidsboende varje helg och mellan måndag och tisdag varje vecka. Där har hon egen lägenhet så du som assistent bör vara påhittig och initiera olika aktiviteter utöver det som är planerat i hennes dagliga rutiner. Därav krävs det att du som assistent är kreativ och vågar bjuda på dig själv. KRAV: Körkort (samt bil för att du lättare ska kunna ta dig till arbetsplatsen) Du ska ej vara allergisk mot pälsdjur då detta finns i hemmet För att komma till anställning behöver du ha ett BankID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Omfattning: Tjänst på cirka 50-100% samt vikarie vid behov med goda möjligheter till fasta pass. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Butikschef Cubus Växjö Samarkand

Vi söker en butikschef som vill vara med och vidareutveckla Cubus och säkra att vi är det bästa valet när folk ska handla sina favoritplagg! Som butikschef på Cubus har du personal- och resultatansvar, där huvudansvaret är att säkerställa den dagliga driften av butiken och dina medarbetare. Du är en förebild för dina medarbetare, vilket innebär att du själv älskar försäljning och kundbemötande ute i butik tillsammans med ditt team. En viktig del av jobbet är att inspirera, träna upp och leda dina medarbetare till att bli ett starkt team som jobbar tillsammans mot att nå butikens målsättningar och i tillägg skapa den bästa kundupplevelsen. För att lyckas som butikschef bör du: - Vara närvarande för kunden och dina medarbetare genom att lyssna, hjälpa, inspirera och motivera - Vara effektiv och målinriktad, med god ekonomisk förståelse och kunskap om digital utveckling inom retail - Jobba aktivt för att skapa en bra arbetsmiljö, genom tydlig kommunikation, samarbete, utveckling och uppföljning - Se lösningar och inte problem, och jobba strukturerat och självständigt - Vara energisk, positiv och flexibel - Vara tävlingsinriktad och älska att jaga säljmål Vi kan erbjuda: - En varierande och spännande arbetsvardag i en inkluderande gemenskap, där vår «big family» kultur genomsyrar allt vi gör - Vi ser positivt på ansvar och interna karriärmöjligheter - flera av oss har tagit steget från mindre butiker, till större flagship butiker eller andra relevanta jobb inom Varner - Bonussystem - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är varierande, dag-, kväll-, och helg. Har du ett «big smile» och de egenskaperna vi letar efter? Då hoppas vi att du vill skicka in din ansökan redan i dag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Cubus är en av Nordens största modekedjor med 300 butiker i Norge, Sverige och Finland. Vi betonar garderobens viktigaste plagg, bra material och rimliga priser, vi erbjuder kläder för spädbarn, barn, kvinnor och män. Naturmaterial, moderna, bekväma passformar och bra funktion anpassad till alla årstider beskriver konceptet väl. På Cubus älskar vi tempo och strävar mot att skapa den perfekta shoppingupplevelsen, vi arbetar tillsammans och firar framgångar. Vårt mål är att erbjuda kundens favoriter, och vi uppnår detta eftersom vi har världens bästa kollegor! Cubus är en del av modekoncernen Varner som består av flera profilerade kedjor; Dressmann, Carlings, Bik Bok, Junkyard och Levi’s Store. Verksamheten omfattar för närvarande 6 nätbutiker och över 1200 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Braås Ponny och Ridklubb söker verksamhetsansvarig

Braås Ponny och Ridklubb ligger 20 minuters resa från Växjö. Klubben har cirka 200 medlemmar, varav drygt hälften är ridande elever. Vi är nu i starten för byggnation av nytt stall med klubblokal, personaldel, omklädningsrum och förrådsutrymmen. Stallet beräknas vara klart i slutet på året och övriga delar våren 2025. Vi söker dig som tillsammans med styrelse och övrig personal vill utveckla ridskolans verksamhet och ta tillvara möjligheterna som nya lokaler ger. Du är ansvarstagande och värnar om hästar och elever. Du är en ledare som värnar om och tar tillvara övriga personalens kompetens. Som person är du strukturerad, engagerad, trygg och positiv, med en god samarbetsförmåga. Vi tror att du trivs med att arbeta i en flexibel organisation och gillar att hjälpas åt för att få verksamheten att fungera. Hos oss rider barn och vuxna, allt från nybörjare till duktiga ryttare, på både ponny och häst. Förutom ordinarie ridskoleverksamhet erbjuder vi kursverksamhet och viss ridlägerverksamhet, tävlingar och andra hästrelaterade aktiviteter. Vi vill vara en ridskola för alla med god kvalité och kompetens. Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna innebär ansvar för ridskolans dagliga verksamhet, personalen, hästarnas skötsel och administration. Beroende på din kompetens och dina önskemål kan tjänsten innehålla ridundervisning eller stalltjänst. Tjänsten innebär både dag- och kvällsarbete. Du har stora möjligheter att påverka tjänstens innehåll, upplägg och omfattning. Kvalifikationer: Vi söker dig som vill leda och utveckla verksamheten. Om du har en ridlärarutbildning är det meriterande. Det är viktigt att du har erfarenhet och kunskap om hästar och gärna en utbildning relaterad till hästverksamhet. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Störst vikt läggs vid personlig lämplighet, erfarenhet och referenser. Arbetsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Om du önskar att arbeta mindre än 100 % är det självklart möjligt och tjänsten läggs upp utifrån tjänstgöringsgrad. Lön enligt avtal och överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV via mail till [email protected] Ansökningar behandlas löpande, ansök dock senast 20240616. Har du frågor, ring gärna ordförande Kerstin Hultquist, 070-373 49 97 eller personalansvarig Lena Blomquist, 070-543 01 63

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024