C-chaufför sökes till kund med start omgående!

TopWork söker nu C-chaufför till kund i Borgholm! Vi söker dig som är intresserad av sommaruppdrag och vill utvecklas som chaufför tillsammans med vår kund i Borgholm! Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och inkludera körning samt en del stopp där du behöver gå av för att arbeta tungt med kroppen. Vår kund är verksam inom renhållning och det är vad ditt arbete kommer vara fokuserat på. Körningarna kan vara längre med få stopp samtidigt som de kan vara lite kortare men med fler stopp längs vägen, vilket ställer krav på dig som chaufför att vara flexibel då varje dag inte är den andra lik.  Arbetet kommer vara ett sommarvikariat med start omgående till vecka 41. Arbetstider 06-15. Vi söker dig som har: C-behörighet Giltigt YKB Intresse av att utvecklas som chaufför Tidigare erfarenhet som chaufför Att du behärskar det svenska språket i tal och skrift är ett krav för denna tjänst. Är du ute efter nya erfarenheter som chaufför? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

31 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Vi söker Säkerhetsrådgivare/Säljare i Kalmar!

Svenska Trygghetslösningar AB söker drivna personer till vårt säljteam i Kalmar. Vill du ha ett utvecklande, roligt och välbetalt jobb? Då har du kommit rätt! Hos oss får du lära dig försäljningsarbetet från grunden och alla verktyg för att lyckas i din säljkarriär. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ta sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Du kommer att sälja våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder. Lön: Du väljer din lön efter prestation - det finns inget lönetak, vilket gör försäljningsyrket extra attraktivt. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett spännande företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Vi söker dig som: Är driven och glad. Behärskar svenska språket. Är prickfri i polisens belastningsregister. Nyfiken? Vi väntar på din ansökan! Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag för att bli kontaktad inom kort. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Skicka din ansökan till [email protected] och märk den "Säljare Kalmar".

31 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Junior Analytiker inriktning logistik-/lagerplanering

Om företaget Jacobi-gruppen är ett helägt dotterbolag till Osaka Gas Chemicals Co., Ltd. Vi är en av världens största tillverkare av aktivt kol med kokosnötskal som råvara. Kokosnötskal är den mest hållbara kommersiella råvaran för tillverkning av aktivt kol. Det används för rening av bland annat luft och vatten och tillverkas i våra fabriker i Asien. Jacobi Carbons har sitt huvudkontor i Kalmar. Läs mer om oss: www.jacobi.net Tjänstebeskrivning Nu söker vi en junior Supply Chain Analyst som kommer bli en del av vårt Globala Supply Chain-team på vårt huvudkontor i Kalmar. I rollen kommer du att sammanställa, utvärdera och presentera analyser, rapporter och statistik. Du utför datainsamling, analyserar och presenterar detta i ett användarvänligt format som sedan blir viktiga beslutsunderlag för organisationen. Datainsamlingen görs från vårt affärssystem Netsuite och med dina kunskaper i Excel och Power BI hanterar och strukturerar du informationen för att visuellt kunna presentera detta för dina kollegor. Baserat på orderbok och framtida efterfrågan stämmer du av aktuella samt framtida lagernivåer och samverkar med dina kollegor och/eller kunden för att / möta efterfrågan och bibehålla optimal lagernivå. Rollen kan stundom vara komplex, med ett stort flöde av information där helhetsperspektivet är en viktig del för att underlätta ditt arbete. I rollen krävs det att du tar egna initiativ och driver igenom projekt - samtidigt som du gillar att jobba med andra då du har ett nära samarbete med dina kollegor både i Kalmar samt runt om i världen. Tjänsten är ett års vikariat på 50%, med eventuell möjlighet till förlängning. Du rapporterar till Senior Supply Chain Analyst. Kvalifikationer För att trivas i den här rollen är du analytiskt lagd, du är nyfiken som person och har ett stort intresse av att skapa och utveckla ditt arbete för att nå bästa resultat. Du har ett stort engagemang och tycker om att lösa komplexa problem och frågeställningar samt har en förmåga att driva arbetet självständigt med stöd från kollegor med expertis inom området. Du har troligen en utbildning med inriktning ekonomi/supply chain/business – kanske är du till och med mitt i studierna med möjlighet att kombinera plugget med jobb. I ditt arbete är du noggrann, stresstålig och flexibel. Du är en välorganiserad administratör som förstår vikten av de arbetsuppgifter som är återkommande samt genomför dessa på ett kvalitativt sätt. Du kommer förmodligen trivas bäst hos oss om du är prestigelös och inte är rädd för att ta tag i nya utmaningar som dyker upp längs vägen. Vi sätter stort värde på rätt personliga egenskaper som utmärks av att du har ett stort engagemang, är ordningsam, ansvarstagande samt har en positiv inställning. Kontinuerlig kommunikation med kollegor är av stor betydelse, du kommunicerar tydligt i tal och skrift både på svenska och engelska. Din IT-mognad är hög och du har goda kunskaper i MS Office med tyngdpunkt i Excel, kunskaper i PowerBi är ett plus. Vad erbjuder vi dig? Vår personal är vår viktigaste resurs. Deras insatser bidrar till företagets utveckling och framgång. Vi vill skapa en säker arbetsplats där vi gemensamt arbetar mot företagets vision. Vi bjuder in dig att följa med på vår resa mot att bli det mest hållbara företaget i branschen. På Jacobi Carbons anser vi att vi har ett ansvar och vi vill vi bidra till ett mer hållbart och bättre samhälle. Dessutom ligger CSR arbete oss väldigt varmt om hjärtat. Läs mer här: https://www.jacobi.net/sv/hallbarhet/ Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck på telefon 072-0908980 eller e-post [email protected] Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, senast den 23 juni 2024. I den här rekryteringen kommer vi att arbeta med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledningen av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

31 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Brandskyddstekniker

Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare. Läs mer om hur det är att jobba på Anticimex här Om jobbet Anticimex är det moderna serviceföretaget inom skadedjurskontroll, matsäkerhet, fuktkontroll, husbesiktningar och brandskydd. Genom förebyggande åtgärder, ny digital teknik och hållbara lösningar skapar vi hälsosamma miljöer för både företag och privatpersoner runt om i världen. Anticimex har ca 12 000 anställda och finns i 21 länder. I Sverige är vi 1500 medarbetare. Anticimex ska vara bäst på det vi gör, fortsätta driva utvecklingen i branschen samt ge våra kunder professionell och personlig service. Att ta ansvar för människors hälsa och livskvalitet är grunden i Anticimex hållbarhetsarbete. Vi söker nu fler serviceinriktade medarbetare och talanger som vill utvecklas tillsammans med oss. Vad du gör Anticimex Brandskydd har sedan 2005 hjälpt företag med deras systematiska brandskydd. Brandskyddstekniker på Anticimex innebär ett relationskapande och socialt jobb med mycket kundkontakt. Vi söker nu dig som vill ha ett stimulerande och utvecklande jobb inom förebyggande brandskydd. Här kommer du till ett etablerat och omtyckt bolag där du får vara med och utveckla vårt brandskyddsarbetet på en växande kundmarknad i Kalmar Län. Som brandskyddstekniker kommer du bland annat att jobba med: • Utbildningar för våra kunder • Kartläggning och riskbedömning • Behovsanpassad brandskyddslösning och dokumentation • Service, montering och kontroll av utrustning Läs mer om Emma och José, två av våra brandskyddstekniker: https://karriar.anticimex.se/departments/40636-brandskydd Vem du är För att trivas i rollen är du van att arbeta strukturerat och i en tydlig process. Du är hänsynstagande, trygg och lösningsorienterad vilket hjälper både dig och kunderna i att utveckla samarbetet. • Du tar initiativ, brinner för god service och uppskattar kundrelationer • Har intresse för och gärna erfarenhet av förebyggande brandskyddsarbete • Du har tekniska färdigheter, datorvana och kan Office-paketet • Du har körkort B • Du har examen inom SMO, erfarenhet ifrån liknande arbete, eller vad arbetsgivaren bedömer vara en likvärdig utbildning Vad du får • En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning • Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka • Engagerat ledarskap • Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benify • Fasta arbetstider Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar, urval och intervjuer fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer tillsammans med ditt CV att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I vissa av våra rekryteringar använder vi oss även av ett urvalstest (personlighetstest). Om vi utifrån din ansökan bedömer att du skulle passa bra i rollen så kommer vi att kontakta dig för en avstämning. Om vi denna gång inte anser dig vara rätt för rollen, så kommer du självklart också att få återkoppling från oss. Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten. Välkommen till Anticimex! Om anställningen Lön Enligt överenskommelse Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön Var ligger arbetsplatsen? Arbetsplatsen ligger i kommunen Kalmar, i Kalmar län. Kalmarkontoret är en del utav Region Sydost som även omfattar kontor i: • Karlskrona • Visby • Västervik • Växjö Resor mellan kontoren och dess tillhörande län kommer att ske emellanåt. Arbetsgivaren Anticimex AB Postadress Anticimex AB Årstaängsvägen 21B 11743 Stockholm

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Operations Coordinator

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa där vi hjälper människor skapa hem att älska. För att säkerställa att vi har rätt förutsättningar att hjälpa våra kunder med detta arbetar vi ständigt med att planera och optimera för rätt bemanning. Nu finns en möjlighet att bli en del av vårt team i rollen som Operations Coordinator! Drivs du av att arbeta effektivt med fokus på planering, utveckling och optimering? Då kan du vara den vi söker till team Customer Care i rollen som Operations Coordinator. Om rollen: Som Operations Coordinator har du en viktig roll i att planera samtarbeta effektivt och kontrollerat i samtliga arbetsuppgifter för att säkerställa att vi skapar världens bästa kundupplevelse.Din främsta arbetsuppgift kommer vara att ansvara för bemanningen på respektive avdelning utifrån en satt bemanningsplanering, vilket hjälper oss att skapa världens mest motiverade team.Det innebär att du har en tydlig roll i att bidra till två av våra grundstenar - världens bästa kundupplevelse och världens mest motiverade team! För att säkerställa att vi håller satta deadlines kan arbete på kvällar och helger förekomma. Denna roll kommer ge dig en djup insikt och förståelse för den dagliga driften, och dina uppgifter kommer ha direkt påverkan på vårt gemensamma resultat.I rollen kommer du vara en del av team Customer Care och ha ett nära samarbete med Department Leads och Head of Customer Care. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Schemalägga utifrån bemanningsplanering för Customer Care Föra en nära dialog och samarbete med kollegor på andra avdelningar, t.ex. People & Performance och lön Kontrollera och följa upp våra kostnader Se över behov och fördelning av färdigheter hos personalen Optimera schemat utifrån effektivitet och färdigheter Ansvara för deadlines kopplat till schemasläpp och planering Administrera längre tjänstledigheter och föräldraledigheter Säkerställa att vi har rätt bemanning som täcker behov och att vi förhåller oss till de lagar och riktlinjer som finns Arbeta som specialist för att utveckla Customer Care Övriga administrativa uppgifter kopplat till avdelningen samt stötta upp i driften vid behov Om dig: För att lyckas i rollen som Operations Coordinator krävs det att du har ett logiskt tankesätt och tycker om att arbeta strukturerat och administrativt. Då vi tidvis arbetar med tighta deadlines behöver du trivas i en roll som ställer krav på din förmåga att planera, att vara flexibel samt att lägga i en extra växel vid behov. Som person har du ett starkt driv, kan ta egna initiativ och visar på god affärsförståelse. Du motiveras av att få bidra till helheten genom att skapa effektivitet och kostnadskontroll kopplat till våra rörliga personalkostnader. Dina dagar kommer innehålla administration, med Excel samt vårt schemasystem Quinyx som dina främsta verktyg. Det är viktigt att du har ett noggrant arbetssätt samt en förmåga att fånga upp detaljer utan att tappa kontrollen över helheten. Vidare har du mycket god kommunikationsförmåga, är serviceminded samt tillmötesgående, dessa egenskaper är väldigt viktiga då rollen innebär ett nära samarbete med kollegor och support till flera olika avdelningar. Är du redo för att bli en del av teamet? Tjänsten är ett vikariat på heltid med start snarast enligt överenskommelse och sträcker sig fram till 16/6 2025. Vi jobbar tillsammans på plats på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care, på sofia.heinebä[email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

31 maj 2024
Sista ansökan:
17 november 2024
Revisionsbesiktningsman El

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning AFRY med affärsområde Buildings är med över 1500 medarbetare en av de största aktörerna i Sverige inom fastighetssektorn. Här får du möjlighet att vara med och påverka och skapa byggnader och boenden där människor ska vistas och trivas. För oss är säkerhet, hållbarhet och ett välmående samhälle viktiga faktorer och där vi på ett framgångsrikt vis är med och bidrar med kreativa och innovativa lösningar – både nu och för framtiden. Making Future, som vi säger. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet inom Revisionsbesiktning El? Vi har mycket på gång hos oss och för att möta den ökande efterfrågan på våra tjänster söker vi nu dig som vill arbeta med revisionsbesiktning inom El. Våra projekt återfinns främst inom ny- och ombyggnad av sjukhus, skolor, kontor samt andra offentliga och privata fastigheter. I din roll som Besiktningsingenjör kommer du huvudsakligen att få arbeta med besiktningar av elinstallationer/elanläggningar inom bland annat fastigheter, industri och offentlig förvaltning. Om du är intresserad så finns det även möjlighet att arbeta med elsäkerhetsutredningar, riskanalyser, termografering, energianalyser, entreprenadbesiktningar eller andra utredningar. På våra kontor träffar du kollegor från både den egna sektionen med elkunskap, och från andra sektioner inom Buildings-discipliner som VVS, EL, Energi, Brand, Styr, mm. Du kommer tillhöra en grupp på 12 engagerade personer bestående av Besiktningsmän och Uppdragsledare. Vi är idag placerade på olika orter i landet som Växjö, Hultsfred, Kalmar, Karlshamn och Västervik. Nu vill vi växa och bli fler i nordöstra Skåne som Hässleholm och Kristianstad. Men vi ser gärna sökande inom övriga orter också. Kravspecifikation Om du har bred och mångårig erfarenhet inom elområdet, såväl teoretisk som praktisk, kommer du snabbt komma in i rollen. Vi tror att du antingen har något års erfarenhet som Elingenjör eller är en erfaren Elektriker. Via följande länk går det att läsa mer om vad som krävs för att bli auktoriserad Besiktningsman: https://www.brandskyddsforeningen.se/elbesiktning/besiktningsingenjor/ Eftersom du har mycket kontakt med olika kunder som konsult behöver du ha goda kunskaper i svenska och delvis engelska, både i tal och skrift. B-körkort är ett krav då det ingår resor i tjänsten. För att trivas bra i rollen ser vi att du tycker det är intressant att möta människor och särskilt kunder, är flexibel och anpassar dig snabbt till nya förutsättningar i arbetet. Du samarbetar bra med andra samtidigt som du är självständig i ditt arbete. Ytterligare egenskaper som stämmer in på dig är öppenhet, lyhördhet och god relationsbyggare samtidigt som du har ett tydligt affärsmässigt kundfokus. Självklart har du ett stort teknikintresse och vilja att ständigt utvecklas! Ytterligare information Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-06-28. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktperson för frågor Viktoria Carlsson, Market Area Manager [email protected] Peder Persson, Gruppchef [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

31 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Bilglastekniker till Carglass® Kalmar

Är du driven, engagerad och söker nya spännande arbetsuppgifter? Hos Carglass® kommer din arbetsdag bestå i att främst hjälpa våra kunder med lagning av stenskott och byten av bilrutor. Vi erbjuder dig en familjär arbetsplats där en arbetsdag aldrig är den andra lik. Just nu söker vi en ny medarbetare till vår verkstad i Kalmar. Du behöver inte ha erfarenhet av att laga bilglas tidigare, även om det är meriterande, Carglass® tillhandahåller den utbildning du behöver för att lyckas i tjänsten. Vilka är vi? Carglass® historia började redan 1932 och sedan 2002 ägs Carglass® Sweden av BELRON® International och ingår därmed i världens största och ledande bilglaskoncern, med verksamhet i 40 länder och över 30 000 anställda. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm. I hjärtat av allt vi gör är vårt åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Vi vill göra skillnad för våra kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Vår verksamhet strävar efter att alltid utvecklas genom våra medarbetares och kunders bidrag. Arbetsuppgifter: Leverera Carglass® tjänster på ett sätt som uppfyller eller överträffar våra kunders förväntningar vad gäller bemötande, kvalité på arbetet som utförs och information/administration i samband med vår service. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att laga stenskott, byta bilrutor, kalibrera samt ta emot våra kunder på verkstaden. Arbete på annan ort eller verkstad kan förekomma. Vem är du? Du har erfarenhet av någon typ av arbete med direkt kundkontakt. Du tycker det är roligt att ta hand om kunder och ge en service i världsklass. För oss är det viktigt att du tycker om att arbeta praktiskt och har ett tekniskt intresse. Vi ser det som meriterande med tidigare erfarenheter av bilglas eller försäkringsskador, detta är dock inget krav. För att lyckas i jobbet behöver du vara noggrann, självständig och ha grundläggande datorvana. För att trivas hos oss värdesätter du våra grundläggande värderingar; omtänksam, inkluderande, genuin, driven och samarbetsvillig. Kvalifikationer: Manuellt B-körkort God kunskap i det svenska språket Grundläggande datavana Fallenhet för praktiskt och tekniskt arbete Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse med 6 mån inledande provanställning. Ett steg i rekryteringsprocessen är ett besök hos vår företagshälsovård för härdplastundersökning samt alkohol- och drogtest vilka är en förutsättning för anställning hos oss. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner så som tjänstepension, friskvårdsbidrag, Edenred Lunchförmån samt rabatter på flertalet företag och tjänster. Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering att alla våra kunder och medarbetare, oavsett bakgrund, ska bemötas på ett respektfullt sätt. Kanske viktigast av allt erbjuder vi ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap! Låter detta som din nästa utmaning? Tveka då inte att skicka in din ansökan via formuläret nedan. Vid frågor om tjänsten kontakta oss på [email protected]

30 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Produktdesigner, IST Group

Produktdesigner På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället, det gör vi genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik möjliggör till ett fortsatt lärande. Vi söker just nu produktdesigners för att stärka vårt UX-team! Vill du också göra skillnad på riktigt? Vi söker nämligen dig som har passion för att bidra till det viktiga uppdraget att utveckla produkter som bidrar till ett förbättrat digitalt lärande. Om IST Vi är det ledande EdTech-företaget i Skandinavien med över fem miljoner användare som framåt även siktar globalt. Varje dag kommer vi till jobbet med vetskapen om att våra produkter har en positiv inverkan på samhället. Vi är dedikerade till att utveckla lösningar som ger människor de bästa möjligheterna att lära sig och växa. Vi samarbetar med våra användare för att skapa produkter som förenklar de dagliga rutinerna. Tillsammans med våra användare utvecklar vi digitala lösningar för ett bättre sätt att lära. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolor för att förändra världen. Om rollen Rollen ingår i ett UX-team som är en del av vår produktledningsavdelning tillsammans med produktchefer och produktägare. I rollen som produktdesigner kommer du att driva arbetet med att förbättra användarupplevelsen i våra produkter. I denna roll får du tillsammans med dina UX-kollegor chansen att lyfta UX i organisationen och förbättra vår designprocess. Rollen innebär följande arbetsuppgifter och ansvar: Bidra till att ge produkterna ett tydligt och lättanvänt användargränssnitt Planera och genomföra UX research, tex genom intervjuer och workshops Ta fram prototyper och skisser både för nya produkter och förbättringar i befintliga produkter Genomföra användartester Samarbeta med produktägare och utvecklare och kommunicera design och prototyper till teamen Bidra till arbetet med ISTs nya designsystem inkl designbeslut och riktlinjer Om dig Vi söker dig som har en passion för att förstå användarna och möta deras behov och förväntningar genom att skapa de bästa produkterna på marknaden genom att översätta deras behov till designlösningar. Vi tror att du är en person som snabbt anpassar dig till nya situationer och trivs i en agil och ständigt föränderlig miljö. Utöver ovan så uppfyller du även följande kriterier: Du har minst 5 års erfarenhet av att arbeta med UX Du har ett högt driv och är effektiv och självgående och är van att ta en ledande roll i UX-arbete Du har jobbat brett inom UX med allt från research, design och användartester Du är kreativt lagd och har en naturlig fallenhet för flöden och färg och form Att samarbeta samt dela med dig av din kunskap är naturligt för dig Du är en god kommunikatör och duktig på att visualisera dina idéer digitalt genom prototyper och skisser och är van att använda verktyg som Figma Du är en lagspelare och trivs att arbeta i team för att nå gemensamma mål Har god kunskap om WCAG för att säkerställa att alla användare är inkluderade Relevant högskole- eller universitetsutbildning inom UX eller motsvarande erfarenhet Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift Ansök Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med möjligheten att delvis arbeta på distans för att underlätta livspusslet. Placering är möjlig på vårt huvudkontor i Växjö alternativt Stockholm. Om detta låter som rätt utmaning för dig, se till att ansöka så snart som möjligt då ansökningarna behandlas löpande. Ansök via http://career.ist.com – dock senast 20 juni. För mer information om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR på [email protected]. Om du har några frågor, tveka inte att maila oss. Bakgrundskontroller kan komma att förekomma i enlighet med vår rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att höra från dig!

30 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Almia söker allmänspecialist till hälsocentral Kalmar

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Allmänspecialist med erfarenhet från Hälsocentral. Finner du tjänsten som Allmänspecialist till Kalmar intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

30 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024