Nordic Nest AB jobb

Lediga jobb hos Nordic Nest AB

Operations Coordinator

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa där vi hjälper människor skapa hem att älska. För att säkerställa att vi har rätt förutsättningar att hjälpa våra kunder med detta arbetar vi ständigt med att planera och optimera för rätt bemanning. Nu finns en möjlighet att bli en del av vårt team i rollen som Operations Coordinator! Drivs du av att arbeta effektivt med fokus på planering, utveckling och optimering? Då kan du vara den vi söker till team Customer Care i rollen som Operations Coordinator. Om rollen: Som Operations Coordinator har du en viktig roll i att planera samtarbeta effektivt och kontrollerat i samtliga arbetsuppgifter för att säkerställa att vi skapar världens bästa kundupplevelse.Din främsta arbetsuppgift kommer vara att ansvara för bemanningen på respektive avdelning utifrån en satt bemanningsplanering, vilket hjälper oss att skapa världens mest motiverade team.Det innebär att du har en tydlig roll i att bidra till två av våra grundstenar - världens bästa kundupplevelse och världens mest motiverade team! För att säkerställa att vi håller satta deadlines kan arbete på kvällar och helger förekomma. Denna roll kommer ge dig en djup insikt och förståelse för den dagliga driften, och dina uppgifter kommer ha direkt påverkan på vårt gemensamma resultat.I rollen kommer du vara en del av team Customer Care och ha ett nära samarbete med Department Leads och Head of Customer Care. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Schemalägga utifrån bemanningsplanering för Customer Care Föra en nära dialog och samarbete med kollegor på andra avdelningar, t.ex. People & Performance och lön Kontrollera och följa upp våra kostnader Se över behov och fördelning av färdigheter hos personalen Optimera schemat utifrån effektivitet och färdigheter Ansvara för deadlines kopplat till schemasläpp och planering Administrera längre tjänstledigheter och föräldraledigheter Säkerställa att vi har rätt bemanning som täcker behov och att vi förhåller oss till de lagar och riktlinjer som finns Arbeta som specialist för att utveckla Customer Care Övriga administrativa uppgifter kopplat till avdelningen samt stötta upp i driften vid behov Om dig: För att lyckas i rollen som Operations Coordinator krävs det att du har ett logiskt tankesätt och tycker om att arbeta strukturerat och administrativt. Då vi tidvis arbetar med tighta deadlines behöver du trivas i en roll som ställer krav på din förmåga att planera, att vara flexibel samt att lägga i en extra växel vid behov. Som person har du ett starkt driv, kan ta egna initiativ och visar på god affärsförståelse. Du motiveras av att få bidra till helheten genom att skapa effektivitet och kostnadskontroll kopplat till våra rörliga personalkostnader. Dina dagar kommer innehålla administration, med Excel samt vårt schemasystem Quinyx som dina främsta verktyg. Det är viktigt att du har ett noggrant arbetssätt samt en förmåga att fånga upp detaljer utan att tappa kontrollen över helheten. Vidare har du mycket god kommunikationsförmåga, är serviceminded samt tillmötesgående, dessa egenskaper är väldigt viktiga då rollen innebär ett nära samarbete med kollegor och support till flera olika avdelningar. Är du redo för att bli en del av teamet? Tjänsten är ett vikariat på heltid med start snarast enligt överenskommelse och sträcker sig fram till 16/6 2025. Vi jobbar tillsammans på plats på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care, på sofia.heinebä[email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

31 maj 2024
Sista ansökan:
17 november 2024
Business Process Analyst

Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retailer. Nu finns en möjlighet att bli en del av vårt team - vi utökar teamet med en Business Process Analyst! Drivs du av att förbättra affärsprocesser och system för att säkerställa en överlägsen kvalitet och effektivitet? Då kan du vara den vi söker till vårt Finance-team i rollen som Business Process Analyst. Om rollen: I rollen som Business Process Analyst kommer du tillhöra team Finance och rapportera till Head of Financial Planning & Analysis. Du kommer ha ett stort ansvar i att leda, följa upp och driva företagsövergripande projekt för att säkerställa att verksamheten kontinuerligt effektiviserar och utvecklar affärsprocesserna. Du spelar en central roll i att övervaka och optimera våra affärsprocesser för att säkerställa en kostnadseffektiv drift. Du kommer ansvara för att identifiera och implementera effektiviseringsåtgärder samt förbättra våra interna uppföljningssystem genom att genomlysa våra processer och ta fram relevanta KPI:er.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Övervaka och analysera befintliga affärsprocesser för att identifiera ineffektivitet och flaskhalsar. Utveckla och implementera förbättringsinitiativ för att optimera processer och öka effektiviteten. Skapa och underhålla dokumentation av processer och procedurer för att säkerställa enhetlig förståelse och efterlevnad. Genomföra regelbundna uppföljningar av interna kontrollsystem för att säkerställa överensstämmelse med företagets riktlinjer och externa regleringar. Delta i tvärfunktionella projekt för att integrera och förbättra processer över olika affärsenheter. Självständigt kunna driva företagsövergripande utvecklingsprojekt. Om dig: Vi söker dig som är strukturerad och metodisk samt har ett öga för detaljer. Det är viktigt att du är resultatorienterad och har en stark drivkraft för att nå våra uppsatta mål. För att lyckas med det ser vi att du är affärsmässig samt har ett flexibelt och lösningsorienterat arbetssätt i varje moment. Vidare ser vi att du har en otroligt stark analytisk förmåga för att kunna identifiera samt lösa komplexa problem. Du ska även ha förmågan att balansera mellan operativt och strategiskt fokus. Vi tror att du behöver ha minst 5 års erfarenhet av arbete med uppföljning och effektivisering av affärsprocesser för att lyckas i rollen. Vi ser att du har en relevant akademisk utbildning, exempelvis inom företagsekonomi. Du har goda kunskaper i Excel, samt i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser att det är meriterande om du har kunskap inom kvalitetsstyrningssystem och interna kontrollprinciper. För att lyckas i rollen är det viktigt att du älskar att jobba tillsammans och har en god förmåga att samarbeta med andra samtidigt som du vågar ställa krav i våra olika team. Du är en prestigelös lagspelare som brinner för att ta ansvar för helheten samt att skapa engagemang och motivation bland dina kollegor. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar tillsammans på plats på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Tove Sjöstedt, Head of Financial Planning & Analysis på [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

23 maj 2024
Sista ansökan:
9 november 2024
Junior Graphic Designer

Vill du vara med oss och skapa världens bästa kundupplevelse? Nu finns en möjlighet för dig som vill bli en del av team Nordic Nest Group i rollen som Junior Graphic Designer! Du kommer vara en del avteam Engagement & Concept, där vigenom form, funktion och kommunikation skapar relationer och engagemang hos våra kunder. Vår främsta uppgift äratt skapa enkundupplevelse som träffar rakt in i hjärtat. Om rollen: Som Junior Graphic Designer kommer du arbeta med den visuella kommunikationen ivårt varumärkeNordic Nest.Du kommer ha ett nära samarbete medArt Director och våra grafiska designers för att hjälpa till att producera och nå ut med innehåll i alla våra kanaler. Alltid med fokus på att skapa världens bästa kundupplevelse!Dina huvudsakliga ansvarsområden; Skapa visuell kommunikation som exempelvis e-mails, banners, flyers och annonser. Ta fram, skapa och publicera innehåll för t ex startsidor, typsidor och kampanjsidor på nordicnest.se Utforma och skapa nyhetsbrev och e-postutskick med mål att öka klick, konvertering och försäljning. Skriva engagerade copy Tillsammans med övriga i teamet arbeta fram koncept och kommunikation för årets olika säsonger och högtider. Samt vara med och utforma de visuella delarna av koncept och kampanjer. Om dig: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt attdu brinner för ditt uppdrag och trivs i en arbetsmiljö som innebär ett högttempo och en hög energinivå. För att lyckas i rollen är du noggrann, strukturerad och självgående. Du är en person som har ett otroligt öga för färg och form, ett kreativt och nyfiketsinne samt har ett stort intresse för design och heminredning. Vidare ser vi att du har en stark kommunikationsförmåga och goda kunskaper i Adobe Creative, främst Photoshop, Indesign och Illustrator. Du uttrycker dig utmärkt i skrift, samt har mycket god kunskap i både svenska och engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken. Vi tror att du är i början av din karriär och har ett brinnande intresse för färg, form och design. En relevant utbildningeller tidigare erfarenhet av att jobba med att skapa engagerande och konverterande innehåll för e-handel, nyhetsbrev och e-postutskick är meriterande. Vidare har du självklart en förmåga att ALLTID sätta kunden i fokus och alltid sträva efter bästa möjliga upplevelsen för våra kunder. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar tillsammans på plats på vårt härliga huvudkontor i Kalmar!Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vi ser fram emot din ansökan - så skicka in den redan idag! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Ellinor Johansson, Head of Visual Communication på [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Butikssäljare Svenssons

Design och heminredning ligger oss varmt om hjärtat, och i våra Svenssons-butiker inom Nordic Nest Group brinner vi för att hjälpa våra kunder skapa hem att älska. Nu förstärker vi teamet i vår Svenssons-butik i Lammhult! Vi söker en ny kollega till rollen som butikssäljare, som vill vara med på Nordic Nest Groups resa mot att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil. Om rollen: Din främsta arbetsuppgift är att alltid tänka service och kundnöjdhet i varje moment för att säkerställa världens bästa kundupplevsele. Du kommer vara en del av ett engagerat team där vi just nu befinner oss på en spännande resa där vi utvecklas och slår nya rekord tillsammans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Bemöta och hjälpa våra kunder. Guida våra kunder i sortimentet. Uppsökande försäljning. Uppackning, prismärkning och skyltning. Övriga vanligt förekommande uppgifter inom butiksarbete. Ansvar för varumottagning och avisering av kundorder. Delta vid omexponering i butikens utställning, vilket innebär att tunga lyft förekommer. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att har en kommersiell, affärsmässig inställning och framförallt en mycket god förmåga att bemöta människor och bygga relationer. Du älskar försäljning och att hjälpa varje kund utifrån specifika behov. Du har ett naturligt driv och tar dig alltid an nya uppgifter med en positiv inställning och sprider glädje till både kollegor och kunder. Du trivs i ett högt arbetstempo och har förmågan att prioritera när det behövs. Det är viktigt att du är självgående och tar egna initiativ utifrån ett kundfokuserat perspektiv, samtidigt som du alltid strävar efter effektivitet och att vilja göra saker lite bättre. Du är flexibel och hoppar gärna in på fler timmar för att förstärka teamet när det behövs. Du har tidigare erfarenhet av försäljning, och med fördel tidigare erfarenhet av möbler och/eller belysning, men vi kommer lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid och omfattar 75%. Dina arbetstider kommer vara förlagda på vardagar, kvällar samt helger. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Startdatum önskas snarast enligt överenskommelse.Vid frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Cecilia Andersson, butikschef, via mail på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

4 maj 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024
Butikssäljare Svenssons

Design och heminredning ligger oss varmt om hjärtat, och i våra Svenssons-butiker inom Nordic Nest Group brinner vi för att hjälpa våra kunder skapa hem att älska. Nu förstärker vi teamet i vår Svenssons-butik i Lammhult! Vi söker en ny kollega till rollen som butikssäljare, som vill vara med på Nordic Nest Groups resa mot att bli den mest älskade destinationen inom skandinavisk design och livsstil. Om rollen: Din främsta arbetsuppgift är att alltid tänka service och kundnöjdhet i varje moment för att säkerställa världens bästa kundupplevsele. Du kommer vara en del av ett engagerat team där vi just nu befinner oss på en spännande resa där vi utvecklas och slår nya rekord tillsammans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Bemöta och hjälpa våra kunder. Guida våra kunder i sortimentet. Uppsökande försäljning. Uppackning, prismärkning och skyltning. Övriga vanligt förekommande uppgifter inom butiksarbete. Ansvar för varumottagning och avisering av kundorder. Delta vid omexponering i butikens utställning, vilket innebär att tunga lyft förekommer. Om dig: För att lyckas i rollen ser vi att har en kommersiell, affärsmässig inställning och framförallt en mycket god förmåga att bemöta människor och bygga relationer. Du älskar försäljning och att hjälpa varje kund utifrån specifika behov. Du har ett naturligt driv och tar dig alltid an nya uppgifter med en positiv inställning och sprider glädje till både kollegor och kunder. Du trivs i ett högt arbetstempo och har förmågan att prioritera när det behövs. Det är viktigt att du är självgående och tar egna initiativ utifrån ett kundfokuserat perspektiv, samtidigt som du alltid strävar efter effektivitet och att vilja göra saker lite bättre. Du är flexibel och hoppar gärna in på fler timmar för att förstärka teamet när det behövs. Du har tidigare erfarenhet av försäljning, och med fördel tidigare erfarenhet av möbler och/eller belysning, men vi kommer lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid och omfattar 75%. Dina arbetstider kommer vara förlagda på vardagar, kvällar samt helger. Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Startdatum önskas snarast enligt överenskommelse.Vid frågor kring tjänsten välkomnas dessa till Cecilia Andersson, butikschef, via mail på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024
Warehouse Quality & Optimization Lead

Vi påNordic Nest Group arbetar varje dag engagerat med våra grundstenar; attskapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail. Vårt huvudkontor och lager är placerat i Kalmar, och härifrån levererar vi skandinavisk design till våra 5 butiker och till vårakunder runtom hela världen. Vårt sortiment består i dagsläget av över 280 olika varumärken och drygt 75 000 artiklar i sortimentet. För att lyckas med våra grundstenar krävs det att vi ligger i framkant i alla våra funktioner, och alltid strävar efter att utveckla och förbättra oss i varje enskilt moment. Med varuförsörjning och leverans till kundersom en betydande del av verksamheten är det viktigt att vi ligger i framkant med vår varukedja.Nu söker vi dig med tidigare erfarenhet inom lager och förbättringsarbeten! Om rollen: I rollen som Warehouse Quality & Optimization Lead kommer du att vara en del av vår Lagerledning. Du kommerdriva förbättringar i våra processer tillsammans med Warehouse System & Automation Developer samt vara en viktig del i attstötta våra Department Leads i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Utveckla och implementera effektiva och optimerade processer för att öka lagrets produktivitet och effektivitet. Aktivt delta i verksamhetens operationella processer. Driva förbättringsarbeten på varje avdelning tillsammans med avdelningsledare och lagerchef. Arbeta med kvalitetsförbättringar. Arbeta tvärfunktionellt med att planera och optimera lagrets layout för att maximera effektiviteten. Arbeta i nära samarbete med lagerchef för att säkra fastigheten och arbetsmiljön. Samarbeta med olika avdelningar inom företaget för att samordna och hantera lagerrelaterade projekt och processer. Ansvara för upphandlingar och förhandlingar med leverantörer inom våra större områden som emballage, truckar och annan utrustning på lagret. Om dig: För att lyckas i rollen har du ett mycket stort driv ochmålfokus samt är en skicklig problemlösare.Du har erfarenhet av att arbeta inom lagerhantering och har god kunskap om processoptimering och kvalitetssäkring.Du är skicklig på att implementera effektiva strategier för att maximera lagrets effektivitet och kapacitet. Vidare har du god förmåga i upphandlingar och förhandlingar med nya och befintliga leverantörer för att uppnå bästa möjliga resultat.Du älskar att jobba i team ochförstår vikten av att jobba tillsammans för att uppnå magiska resultat. Du vågar ta beslut och din attityd präglas av positivitet och av att hittalösningar. Du är även duktig på att samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en effektiv arbetsprocess. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga lager ochhuvudkontor i Kalmar! Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Ida Lavado, Head of Warehouse, till [email protected].

17 april 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group håller just nu på att bygga världens mest motiverade team! Spännande, eller hur? ”Hur bygger man världens mest motiverade team?” Microsoft Copilot svarar att ”det är en ambitiös uppgift, men det är möjligt med rätt strategier och insatser”. - Då kör vi!Nu söker vi en Learning & Development Lead vars hjärta klappar för att skapa motivation, engagemang och utveckling hos andra - och som vill vara med på vår resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil. Är du redo att bli en av vårt team? Ta en titt på klippet och få en känsla av oss innan du svarar på den frågan; Om rollen I rollen som Learning & Development Lead får du förmånen att arbeta brett tillsammans med hela vårt magiska team på Nordic Nest Group! Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för teamet att nå nya nivåer av utveckling och prestation i sina respektive roller. Som en del av vår avdelning People & Performance blir du dessutom en nyckelspelare i att säkerställa vår kultur och värderingar i hela organisationen. Genom rollen är du med och banar väg i ett område som spelar central roll för bolagets fortsatta resa framåt! Du arbetar operativt, hands-on samtidigt som du ständigt lyfter blicken för att identifiera vägen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för vår interna utbildningsplattform NNG Academy Skapa och administrera utbildningar i vårt LMS Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling Konsultativt stöd i HR-frågor Övrig HR-administration, som t ex stöttning med anställningsavtal och andra mallar och underlag kopplade till personalfrågor Tillsammans med dina kollegor på People & Performance kan du dessutom vänta dig en fartfylld och varierad vardag där vi alltid hjälps åt, alltid har hjärtat i det vi gör och delar massor av skratt. Hos oss har du en HR-roll tillsammans med ett HR-team bestående av olika kompetenser som arbetar dynamisk med gemensam passion för våra anställda, ledarskap och utveckling. Du rapporterar till Head of People & Culture. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att arbeta i en framåtlutadorganisation, gärna inom detaljhandeln, och du älskar att hjälpa andra att växa. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att hålla och administrera utbildningar, och dessutom gärna har arbetat några år som ledare.Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med HR, ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare vill du vara del av ett bolag där du får möjlighet att jobba med både hjärta och hjärna. Kärnan av vår kultur är att vi bryr oss på riktigt, både om det vi gör och om varandra. Är det viktigt för dig att må bra, vara del av en stark gemenskap och få vara med och bygga något stort – då vill vi väldigt gärna träffa dig! Så, är du redo att bli en del av teamet nu? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi ser fram emot din ansökan!Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sandra Adamsson, Head of People & Culture på [email protected] eller telefon 0708542508. VÄLKOMMEN HEM!

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Learning & Development Lead

Vi på Nordic Nest Group håller just nu på att bygga världens mest motiverade team! Spännande, eller hur? ”Hur bygger man världens mest motiverade team?” Microsoft Copilot svarar att ”det är en ambitiös uppgift, men det är möjligt med rätt strategier och insatser”. - Då kör vi!Nu söker vi en Learning & Development Lead vars hjärta klappar för att skapa motivation, engagemang och utveckling hos andra - och som vill vara med på vår resa till att bli den mest älskade destinationen inom Skandinavisk design och livsstil. Är du redo att bli en av vårt team? Ta en titt på klippet och få en känsla av oss innan du svarar på den frågan; Om rollen I rollen som Learning & Development Lead får du förmånen att arbeta brett tillsammans med hela vårt magiska team på Nordic Nest Group! Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för teamet att nå nya nivåer av utveckling och prestation i sina respektive roller. Som en del av vår avdelning People & Performance blir du dessutom en nyckelspelare i att säkerställa vår kultur och värderingar i hela organisationen. Genom rollen är du med och banar väg i ett område som spelar central roll för bolagets fortsatta resa framåt! Du arbetar operativt, hands-on samtidigt som du ständigt lyfter blicken för att identifiera vägen framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att; Utvärdera och bedöma organisationens utbildningsbehov. Utforma, implementera och utveckla interna utbildningsprogram för vår interna utbildningsplattform NNG Academy. Skapa och administrera utbildningar i vårt LMS Planera, koordinera och genomföra utbildningar och workshops med hjälp av externa leverantörer och interna specialister. Mäta och utvärdera effektiviteten av utbildningsprogram genom utvärderingar. Analysera och kartlägga kompetensgap och utvecklingsbehov. Arbeta med ledarutveckling för att bidra till en värdebaserad kultur. Säkerställa en långsiktig strategi för kompetensutveckling. Konsultativt stöd i HR-frågor. Övrig HR-administration, som t ex stöttning med anställningsavtal och andra mallar och underlag kopplad till personalfrågor. Tillsammans med dina kollegor på People & Performance kan du dessutom vänta dig en fartfylld och varierad vardag där vi alltid hjälps åt, alltid har hjärtat i det vi gör och delar massor av skratt. Hos oss har du en HR-roll tillsammans med ett HR-team bestående av olika kompetenser som arbetar dynamisk med gemensam passion för våra anställda, ledarskap och utveckling. Du rapporterar till Head of People & Culture. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du brinner för att inspirera, engagera och motivera andra! Du har erfarenhet av att hålla i utbildningar och har troligtvis arbetat några år med att driva och utveckla utbildningsprogram. Du har en relevant utbildning inom t.ex. kommunikation, HR eller pedagogik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet av att arbeta med ledarskap och förändringsarbete. Som person är du kommunikativ och älskar att bygga relationer samt att vara med där det händer. Du är strukturerad och innovativ, och har ett prestigelöst förhållningssätt - du får saker att hända! Vidare trivs du i en snabbrörlig och utvecklingsorienterad miljö med många kontaktytor. Vår företagskultur präglas av ett starkt driv, engagemang och teamkänsla. Vi har en dynamisk arbetsplats, och är inte rädda för att fatta beslut och göra snabba förändringar. Vi älskar att jobba mot högt uppsatta mål och arbetar i perioder extra intensivt för att nå dessa. Vi ser det därför som en självklarhet att du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor. Vidare vill du vara del av ett bolag där du får möjlighet att jobba med både hjärta och hjärna. Kärnan av vår kultur är att vi bryr oss på riktigt, både om det vi gör och om varandra. Är det viktigt för dig att må bra, vara del av en stark gemenskap och få vara med och bygga något stort – då vill vi väldigt gärna träffa dig! Så, är du redo att bli en del av teamet nu? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar på plats tillsammans på vårt härliga huvudkontor i Kalmar! Vi ser fram emot din ansökan!Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sandra Adamsson, Head of People & Culture på [email protected] eller telefon 0708542508. VÄLKOMMEN HEM!

14 april 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Assistant Department Lead - Customer Care

De flesta företag skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss på Nordic Nest Group är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt. Nu söker vi Assistant Department Leads till våra avdelningar Nordics, International och Claims. Vi söker dig som är inspirerande, engagerad och vill bidra till att skapa världens bästa kundupplevelse tillsammans med team Customer Care. Om rollen;Som Assistant Department Lead inom Customer Care är ditt främsta uppdrag att tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften på avdelningen. Du leder teamet för att vi tillsammans ska skapa världens bästa kundupplevelse. Du arbetar operativt tillsammans med teamet med att hjälpa våra kunder över telefon, mail och chatt. Du rapporterar till Department Lead. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att; Tillsammans med Department Lead säkerställa den dagliga driften för avdelningen. Säkerställa att vi ständigt arbetar för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt moment. Arbeta i driften med att hantera kundärenden. Utveckla arbetet för att vi ska höja kvalité och effektivitet. Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål. Coacha, utbilda och peppa teamet på avdelningen. Ansvara för diverse administrativa uppgifter på avdelningen. Detta är rätt utmaning för dig som vill utvecklas som ledare och som vill bidra till våra mål genom att skapa engagemang och inspiration i teamet genom en operativ ledarroll. Om dig;Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Du förstår att framgång byggs genom samarbete, och att vara ett föredöme är en självklarhet för dig. Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.Du har mycket goda kunskaper engelska i tal och skrift. Är du även flytande i svenska samt något annat språk inom några av våra marknader ser vi detta som starkt meriterande - men det viktigaste är att du brinner för ledarskap och vill vara med och vill bidra till att teamet växer och utvecklas. Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras. För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång. Välkommen hem! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum, så vänta inte med din ansökan! För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Johanna Stensson [email protected], Oscar Gorton, [email protected] eller David Carnelius - [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024
Recruitment Coordinator

Vi på Nordic Nest Grouparbetar engagerat med att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail. Team People & Performance har som mission att skapa en medarbetarresa i världsklass - visst låter det fantastiskt roligt? Nu finns en spännande möjlighet att bli en del av vårt härliga team! Vi börjar redan ladda inför vår mest intensiva period på året; hösten - då kommer vi att utöka våra avdelningar inom operations med ett stort antal nya, engagerade stjärnor. Därför söker vi nu en Recruitment Coordinator som kommer ha en mycket viktig uppgift i att säkerställa vår bemanning inom våra funktioner Warehouse, Customer Care och Stores under hela andra halvan av 2024. Om rollen; Som Recruitment Coordinator kommer du att arbeta med alla delar av rekryteringsprocessen, från cv-granskning och urval till intervju och anställning. Du kommer ha ett nära samarbete med våra avdelningar internt samtidigt som du arbetar engagerat för att skapa världens bästa kandidatupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara; CV-granskning och urval Telefonintervjuer, uppdatering och återkoppling av kandidater Referenstagning Administrera anställningsuppgifter och avtal Säkerställa världens bästa kandidatupplevelse Arbeta aktivt för att stärka Nordic Nest Groups arbetsgivarvarumärke Ge support i övriga uppgifter som kan tillkomma på avdelningen Detta är ett fantastiskt roligt och viktigt uppdrag där du får möjlighet att vara Nordic Nest Groupsansikte utåt när vi anställer nya kollegor till vårt team. Dina dagar kommer präglas av ett högt tempo, snabba beslut, härliga kollegor och en hög energinivå där du kommer ha ett viktigt uppdrag genom att skapa förutsättningar för oss att nå våra mål. Om dig;Vi tror att du i år tar examen från en universitetsutbildning inom HR, företagsekonomi eller likvärdigt. Du har ett utpräglat servicetänk och har tidigare arbetat inom roller som ställt krav på din förmåga att tänka lösningsorienterat och med kunden i fokus.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en självklar kulturbärare i hur du arbetar, agerar och kommunicerar såväl internt som externt.Vår värdegrund handlar om att vi alltid är engagerade och gör vårt bästa för att varje dag utmana oss själva och varandra i syfte att konstant bli bättre på det vi gör. Vi vågar tänka nytt och vågar prova oss fram, men viktigast av allt - vi bryr oss om varandra, hjälps åt och har riktigt roligt tillsammans. Du trivs i en roll med mycket ansvar där du får arbeta med att planera, organisera och koordinera. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och är kvalitetsmedveten, samtidigt som du inte fastnar i detaljer. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då kommunikation kommer att ske på båda språken. Vidare motiveras du av din egen utveckling och av att skapa resultat, därför ser vi det som viktigt att du har ett eget driv och förmåga att ta initiativ. Välkommen hem!Tjänsten avser en visstidsanställning på heltid och löper fram till december. För rätt person kan det finnas möjlighet till förlängning inom bolaget efter det. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Vi arbetar med ett löpande urval och önskar tillträde snarast enligt överenskommelse.Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Frågor kring tjänsten välkomnas till Elin Friman, på mail [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

28 mars 2024
Sista ansökan:
14 september 2024