Lediga jobb i Strängnäs

Sök totalt 192 lediga jobb i Strängnäs

Vi söker CE-Chaufförer inom distribution i Strängnäs - Heltid!

Nu söker vi lastbilschaufförer med CE behörighet till vår kund i Strängnäs. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och trivs bra på vägarna? Då har du hamnat rätt. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som CE-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med CE-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös CE-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Fysiskt aktiv Arbetet är förlagt mån-fre. Du arbetar dagtid. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Stödpedagog till Åkers daglig verksamhet

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till en meningsfull sysselsättning och att stimuleras, att utvecklas och att känna oss värdefulla. Daglig verksamhet enhet 2 är en relativt ny enhet inom verksamhetsområde funktionshinderomsorg och vi söker nu dig som vill vara med och utveckla arbetet i enhetens största verksamhet tillsammans med oss. Åkers dagliga verksamhet håller på att arbeta fram en ny inriktning där bland annat sång, dans, musik och konstverkstad får ta allt större plats under arbetsdagen då flera av våra arbetstagare tycker det är roliga och meningsfulla arbetsuppgifter att syssla med. I dagsläget arbetar där fjorton brukare och sex medarbetare varav en stödpedagog. I övrigt består enheten av totalt fem grupper som geografiskt är utspridda i Strängnäs kommun. Gemensamt för hela enheten är att det finns gediget engagemang och ett stort fokus på brukarna och deras behov. Utifrån det arbetar vi på ett strukturerat sätt för att utveckla verksamheterna och göra anpassningar med hänsyn till den enskildes förutsättningar. ARBETSUPPGIFTER Som stödpedagog i Åker är du, tillsammans med din stödpedagogskollega, ansvarig för det pedagogiska arbetet och utvecklingen av vårt nya arbetssätt och inriktning. Du kommer arbeta nära brukare och dina kollegor för att kunna stötta kollegorna i uppdraget gällande såväl kunskap kring metoder och arbetssätt som upprättandet och uppföljning av genomförandeplaner. Du ska säkerställa att vår dokumentation är av god kvalitet och i enighet med lagstiftningen. Du kommer att omvärldsbevaka, implementera ny kunskap och praktisera samt utveckla arbetssätt och arbetsinriktningar. Detta för att brukaren ska få en trygg och stimulerande miljö med meningsfull sysselsättning. Även omvårdnadsarbete kommer att ingå i ditt arbete. Att samverka med den enskilde, företrädare, anhöriga, boendepersonal samt andra personer i personens nätverk ser du som en självklarhet för att lyckas på bästa sätt i ditt kommande uppdrag. I rollen ingår också ett nära samarbete med enhetschef och övriga stödpedagoger inom område daglig verksamhet och sysselsättning. I ditt uppdrag kan det också ingå att stödja vissa av enhetens övriga verksamheter med pedagogiska lösningar och metoder på området i syfte att skapa ökad delaktighet och självständighet för brukarna. Du kan därför, vid behov, komma att delta i det dagliga arbetet i någon av enhetens andra arbetsgrupper på ett eller annat sätt. Som stödpedagog ingår du även i ett nätverk med samtliga stödpedagoger inom hela verksamhetsområdet (daglig verksamhet och boende) där nätverkets målsättning är att stärka den pedagogiska kompetensen, samt vidareutveckla evidensbaserade metoder för området. I uppdraget ingår viss administrativ tid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har en YH 200 poäng stödpedagog, alternativt 60 högskolepoäng med inriktning funktionsnedsättning, socialt arbete, pedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • har minst ett års erfarenhet av att arbete med vuxna personer med intellektuell funktionsnedsättning och autism • har god datorvana, • har god kännedom om gällande lagstiftning kring dokumentation enligt LSS och socialtjänstlagen, • kan kommunicera väl i både tal och skrift i det svenska språket, • B-körkort och god körvana. Det är också starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Som person är du engagerad, ansvarstagande och har ett respektfullt bemötande. Du har inga problem att arbeta självständigt, men ser också dig själv som en lagspelare, samverkan ser du som en förutsättning för att lyckas. Du har lätt för att uppmuntra goda prestationer och för att kommunicera med kollegor och brukare. Du är också flexibel och ser lösningar snarare än hinder och problem. Du är pedagogisk och har lätt för att motivera andra. Att jobba målinriktat är för dig en självklarhet och du har förmåga att hålla kvar blicken på målet även om vägen dit ibland är krokig. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Direktupphandlare till inköpsenheten

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Vi söker nu en direktupphandlare till inköpsenheten. Ekonomiavdelningen i Strängnäs kommun utgör kommunens samlade stöd för budgetplanering, finansiell planering, uppföljning och prognoser, inköp och upphandling. Inköpsenheten har en tvärfunktionell och strategisk roll i Strängnäs kommun. Det huvudsakliga uppdraget är att öka verksamhets- och invånarnytta genom att göra bra affärer. Enheten har också ett utvecklingsansvar för hela inköpsprocessen. Den är organiserad under ekonomiavdelningen och består för närvarande av sju tjänster varav fem är upphandlare. Arbetsplatsen ligger mitt i staden med gångavstånd till buss och tåg. Strängnäs kommunhus kommer byggas om under 2024/2025 så under byggperioden kommer vi arbeta en stor del på distans. Vi har ett nära samarbete inom enheten och strävar efter att pröva nytt och bli bättre hela tiden. Våra lean-baserade gemensamma arbetsmallar och rutiner gör att det är lätt att komma in i arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som direktupphandlare har du ansvar för genomförande av direktupphandlingar och avrop inom olika varu- och tjänsteområden. Du kommer att stödja kommunens köpande verksamheter i deras arbete med att formulera offertförfrågningar, utvärdera offerter och upprätta avtal. Vissa direktupphandlingar genomför du helt på egen hand. Rådgivning och utbildning internt i organisationen, kortare marknadsanalyser och förstudier, mätning och dokumentation samt i viss mån uppföljning av avtal är också uppgifter som ingår i din roll. Tjänsteinnehållet kan till viss del komma att anpassas beroende på dina intressen, kompetens och erfarenhet. Det kan också bli aktuellt att du i begränsad omfattning arbetar med större annonserade upphandlingar. Vi erbjuder dig: • möjlighet att bidra till samhällsnyttan, • tillfälle att vara med och påverka måluppfyllelsen i Agenda 2030 samt kommunens ambitiösa klimat- och energiplan, • möjlighet till fortlöpande utbildning, • friskvårdsbidrag • sist men inte minst - mycket god gemenskap och trevliga kollegor! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi och/eller juridik, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig, • goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: • tidigare relevant arbetslivserfarenhet, • praktisk och/eller teoretisk erfarenhet av lagen om offentlig upphandling, • erfarenhet av att upprätta avtal eller avtalsförvaltning. Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar vår värdegrund: utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet. Vi söker dig som har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp, Du är självgående, initiativtagande, vetgirig och ansvarstagande. Din förmåga att skapa förtroende, vara hjälpsam och ha hög social kompetens gör dig uppskattad av dina samarbetspartners, både internt och externt. Du är pedagogisk och skicklig på att anpassa ditt budskap utifrån mottagare. Du drivs av att göra goda affärer och har förmåga att hantera flera pågående uppdrag samtidigt och trivs med ett högt tempo. Låter detta spännande? Vi tillämpar löpande urval så du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Omvårdnadspersonal till trygghetslarm och nattpatrullen

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss? Arbetet på Trygghetslarm och nattpatrull ger dig en stor variation av omvårdnad och tekniskt arbete. Målet med ditt uppdrag är att, med Strängnäs Kommuns vision "Tillsammans och med invånarnyttan i fokus, skapar vi framtidens hållbara kommun i hjärtat av Mälardalen", kunna tillgodose trygghet för den enskilde genom god service och omvårdnad till personer med nattpatrullinsats med/utan trygghetslarm i ordinärt boende inom kommunen. På nattpatrullen arbetar cirka 20 medarbetare och på trygghetslarm är vi cirka 10 medarbetare. Vi söker nu personal till vår verksamhet till följande vikariat: • Nattpatrullen, 85%, 240617-250131 • Trygghetslarm, 80%, 240814-250131 ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag är att ge god service och omvårdnad till personer med beviljat trygghetslarm i hemmet hos den enskilde. Det ingår också nattinsats och fasta hemtjänstinsatser nattetid. God egen och gemensam planering är också en viktig del i detta ansvarsfulla arbete. Det förekommer också administrativt arbete inom enhetens verksamhet samt arbete med trygghetslarmshantering. Arbetet på trygghetslarm är dag eller kvällspass. Arbetet på nattpatrull är antingen mellan 21.00-06.00 eller 21.30-07.30. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • en avslutad gymnasial utbildning inom omvårdnad eller annan utbildning/arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig, • dator- och dokumentationsvana, • erfarenhet att arbeta med omsorg och omvårdnad, • giltigt B-körkort , • god förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt, på svenska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskap i trygghetslarm på ordinärt boende. Det är också meriterande om du har erfarenhet av TES, Treserva och/eller digitala lås. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och vi vill att du delar Strängnäs kommuns värdegrund; utveckling, öppenhet, respekt och tydlighet. Vi söker dig som kan skapa goda och trygga relationer med brukarens behov i centrum. Du är service- och samarbetsorientera med ett stort intresse och engagemang i din egen och verksamhetens utveckling. Du är nyfiken och vågar prova nya sätt att arbeta på. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så du är varmt välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Omvårdnadspersonal till Kristinagården

Kristinagården är en särskilt boende för vård och omsorg som ligger mycket centralt och har nära till allt. Det särskilda boendet har 73 lägenheter, 33 lägenheter är för personer med en demenssjukdom. Kristinagården inriktar sig på personcentrerad vård och omsorg där de äldre, anhöriga och närstående ska känna sig hemma i en välkomnande miljö, uppleva gemenskap och delaktighet i den sociala gemenskapen. Målsättningen för Kristinagården är att skapa trygghet, välbefinnande och förtroende genom att vara ett stöd i vardagen och finnas tillgängliga dygnet runt. Vi vill att den enskilde får en god omvårdnad utifrån behov och egna önskemål omgiven av en kompetent personal. Vi söker två medarbetare till två olika vikariat om 70%: Vikariat 1: 240601-241031 Vikariat 2: 240601-250331 ARBETSUPPGIFTER Som vårdbiträde/undersköterska hos oss är dina grundläggande arbetsuppgifter att planera och utföra omvårdnadsarbete utifrån våra brukares behov. Våra brukares behov är i centrum och vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt, som innebär att dem som bor hos oss ska få hjälp att bibehålla sina förmågor så långt det är möjligt. I det dagliga arbetet erbjuder du brukarna ett socialt innehåll i vardagen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • har en avslutad utbildning inom vård och omsorg, som vårdbiträde eller utbildad undersköterska. • har erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen och med demensvård, • har erfarenhet av dokumentationshanteringssystem, • har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Som person söker vi dig som har ett genuint intresse att arbeta inom äldreomsorgen. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra och tar stort eget ansvar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill även att du dela kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Är du utbildad undersköterska så kommer titeln för tjänsten inledningsvis vara "Vårdbiträde - utbildad" till dess att du kan uppvisa ditt yrkesbevis. Är du inte utbildad undersköterska så kommer titeln vara vårdbiträde. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Fritidshemslärare med behörighet i slöjd

Karinslundsskolan är en F-6 skola med strax över 150 elever. Hos oss har vi möjligheten att verkligen leva upp till det gemensamma elevansvaret och tillsammans arbeta för alla våra elevers lärande och trygghet. Här möter du mindre grupper i stora fina klassrum med tillhörande grupprum. Skolan är utrustad med specialsalar, egen idrottshall, bibliotek och en stor fin utegård med angränsande skog och natur. Utöver den fysiska miljön möts du av välutbyggd elevhälsa, skolvärdinna, administration och vaktmästeri. Här finns ett gediget stöd runt klassrummet vilket möjliggör för fokus på kvalitet i undervisningen. Det kollegiala lärandet är en viktig pelare i vår organisation. Det här läsåret ligger fokus på ämnesutveckling, elevers delaktighet och ledarskap. Vill du veta mer om vår vardag? Följ oss gärna på facebook, Karinslundsskolan ARBETSUPPGIFTER Undervisningen i slöjd sker i halvklasser i välrustade salar. Vårt fritidshem är välorganiserat och har ett systematiskt arbete med fokus på elevers delaktighet, trygghet och social utveckling. Då vi är en liten skola är samarbete med kollegor en nyckelfaktor och ett naturligt inslag. Vår skola arbetar aktivt med god läsutveckling, god lärmiljö samt det kollegiala lärandet. Skolans samtliga pedagoger arbetar för ett F-6 perspektiv, vilket vi även förväntar oss av dig. Vår skola är en skola i utveckling. Vårt arbete är både kul och krävande och vi gör det tillsammans! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • lärarlegitimation som fritidhemslärare med behörighet i slöjd • kunskap och/eller erfarenhet inom NPF • god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Vi ser det också som meriterande om du; • talar fler språk. • har erfarenhet av undervisning. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem. För att du ska lyckas med ditt uppdrag och trivas hos oss tror vi att du är nyfiken på elevers lärande, kreativ och har goda ledaregenskaper. Välkommen in med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre! Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Svetsare sökes på heltid till verkstad i Strängnäs

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi på Submit AB söker just nu efter flera svetsare på heltid till vår kunds verkstad i Strängnäs. Är du svetsare och söker efter ett nytt jobb där du får möjlighet att utveckla din yrkesmässiga roll och arbeta med härliga kollegor som anser att alla är lika viktiga för att kunna uppnå bästa resultaten? Oavsett om du är en erfaren svetsare med sug på miljöombyte eller ny till yrket och vill fortsätta utvecklas kan det här vara det perfekta steget att ta i din karriär. Läs vidare nedan och ansök redan idag!        Arbetsuppgifterna innefattar: Svetsning Blästring Lackering Lastmaskinsskörning Profil: Initiativtagande Trivs med varierande arbetstider God samarbetsförmåga        Krav: Har genomfört svetsarprövning metod 136 och/eller 138 (behöver inte ha gjorts senaste 5 åren). Tidigare erfarenhet som svetsare och/eller utbildning. Talar Svenska och/eller Engelska.        Meriterande B-körkort Truckkort Talar flera språk Plats: Strängnäs Start: Omgående Lön: Enligt kollektivavtal. Arbetstid: Skift Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Familjerättssekreterare till Socialkontoret

Vill du vara med och arbeta i vår arbetsgrupp? Välkommen med en ansökan till oss! Hos oss arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra i vardagen. Vi är ett engagerat team som ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. Vi tror på utveckling av vår verksamhet och genom ett aktivt medarbetarskap samt ett tillitsbaserat ledarskap ser vi gärna att du vill vara med och bidra till vårt arbete med ständiga förbättringar. På enheten arbetar även placeringsgruppen som handlägger placerade barn samt mottagningsfunktionen. I verksamhetsområdets uppdrag ingår att möta våra medborgare med adekvat information, göra kvalitativa utredningar och bedömningar samt fatta rättssäkra beslut. Vi visar engagemang, vi arbetar för att uppnå enheten mål, vi är nyfikna och arbetar med de motgångar som uppstår som ett team. Du kommer erbjudas friskvårdsbidrag, extern handledning, hemarbete i viss mån och flexavtal. Vi söker nu en familjerättssekreterare till ett vikariat fram till och med 251231. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter omfattar allt som rör familjerättens område såsom vårdnad-, boende- och umgängesutredningar, adoptionsutredningar, yttranden, utredning av fader och föräldraskap, samarbetssamtal, informationssamtal med mera. I övrigt ingår också att företräda nämnden i domstol och ansvara för rättssäker dokumentation, bland annat journalanteckningar. Arbetet är till stor del självständigt men sker även i nära samarbete med övriga handläggare samt arbetsledning. I din roll som familjerättssekreterare kommer du ha kontakt med den enskilde, deras anhöriga eller legala företrädare samt övrigt nätverk runt den enskilde. I arbetet ingår också att aktivt söka information om nya domar och att använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad kring rättsläget. Utöver det deltar du i vårt gemensamma arbete med ständiga förbättringar för att förenkla och förtydliga kontakten med oss. Vi dokumenterar i verksamhetssystemet Treserva. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Examen som socionom eller som beteendevetare med påbyggnad som uppfyller behörighetskraven för socionom. • Goda kunskaper om lagstiftning och myndighetsutövning. • God förmåga att formulera dig tydligt i tal och skrift på svenska. • Grundläggande IT-kunskaper. • Giltigt körkort med B-behörighet. Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet av/inom familjerätt. • Arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning inom andra delar av socialtjänsten. • Separat systemisk utbildning. • Arbetat i verksamhetssystemet Treserva. I rollen som familjerättssekreterare förväntas du kunna arbeta självständigt men också samverka och samarbeta med andra, varför du är intresserad av att möta människor och har förmågan att sätta dig in i olika situationer utifrån din yrkesroll. Du är trygg och stark i dig själv och har i stressade situationer förmågan att agera lugnt, behärskat och självständigt. Du har förmåga att på egen hand strukturera ditt arbete och kan prioritera bland de arbetsuppgifter som ska utföras. Du är flexibel och har förmågan att driva flera komplexa ärenden samtidigt. Din förmåga att kommunicera och skapa förtroende hos såväl den enskilde som anhöriga och samarbetspartners är avgörande för att du ska lyckas i din roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Låter det spännande? Vi tillämpar löpande urval så välkommen in med din ansökan redan idag för att bli en del av vårt team! För arbete inom IFO barn och unga ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. ÖVRIGT I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Vi söker CE-Chaufförer inom distribution i Strängnäs - Heltid!

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nu söker vi lastbilschaufförer med CE behörighet till vår kund i Strängnäs. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och trivs bra på vägarna? Då har du hamnat rätt. Om jobbet:  Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som CE-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med CE-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös CE-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Fysiskt aktiv Arbetet är förlagt mån-fre. Du arbetar dagtid. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss:  Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024