Lediga jobb i Sundbyberg

Sök totalt 354 lediga jobb i Sundbyberg

Master Data Steward till Semper!

Är du en lösningsorienterad och analytisk person med passion för datahantering? Vill du dyka in i världen av SAP och på sikt också delta i implementeringen av SAP S/4HANA för Semper? Nu har du chansen att bli en nyckelperson i att säkerställa korrekt data och forma framtidens affärssystem hos Semper som letar efter en Master Data Steward till sitt team. Ansök redan idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN I rollen som Master Data Steward kommer du spela en avgörande roll för att säkerställa data inom Sempers organisation, hålla den i god kvalitet och säkerställa att den används korrekt och effektivt. Masterdata är en viktig funktion som arbetar med informationsflödet genom affärssystemen, och i denna roll kommer du arbeta över olika system och plattformar för att hantera och underhålla organisationens data som är viktig för att skapa beslutsunderlag, både tekniskt och praktiskt. Detta är dessutom ett utmärkt tillfälle för dig att lära dig ett av världens största affärssystem, SAP, från grunden. Du kommer även vara delaktig i ERP-implementeringen av SAP S/4HANA över norra Europa (Norden, UK och Benelux). Dina kontaktvägar är inom hela organisationen, vilket bl.a. innefattar Planering och Logistik, Kundtjänst, Försäljning, Produktion, Finans, och IT. Du kommer vara en superuser i verksamheten och rapportera till Customer and Logistics Service Manager. Du erbjuds - En arbetsplats med varm och familjär stämning i teamet. - En gedigen onboardingprocess för att ge dig rätt förutsättningar att lyckas i rollen. - Goda interna utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Datahantering: Skapa och underhålla samt säkerställa kvalitén i SAP/MDG master data. Analysera och undersöka befintlig datakvalitet. Hantera organisationens data, inklusive uppdateringar, korrigeringar och kvalitetssäkring. * Systemuppdateringar: Utföra massuppdateringar i relevanta datasystemet enligt fastställda standarder. Koordinering för nyskapande av masterdata, validering och periodiskt underhåll. Delta i tester av ny funktionalitet. * Samarbete: Samarbeta med interna avdelningar och kommersiella affärsenheter för att lösa datarelaterade problem. Stödja verksamheten med nödvändiga rutiner samt stödja affärsområden. * Dokumentation: Säkerställa att all relevant dokumentation är aktuell och tillgänglig. Ansvara för informationsbehovet och upprätta/förvalta processer. Förvalta/utveckla livscykeln (lifecycle management) för Produktmasterdata. * Utbildning: Ge stöd och utbildning till organisationen gällande datahantering. VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område, exempelvis IT, ekonomi, logistik eller liknande. - Har mycket goda kunskaper i Microsoft Excel. - Har mycket god kunskap inom engelska och svenska. Det är meriterande om du har: - Har erfarenhet från en liknande roll där du arbetat självständigt i ERP-system så du har affärssystemförståelse. - Erfarenhet av global datahantering. - Förståelse för SAP MDG samt vikten av högkvalitativ Master Data Management. - Självständigt drivit projekt och processer inom produktområdet, gärna i ett tillverkande bolag med fördel inom FMCG. För att lyckas i rollen ser Semper att: du är en "doer" som inte alltid tar ett nej för ett nej. Du är ödmjuk, lyhörd och en problemlösare och duktig på att driva och genomföra det du tar dig an. Du skapar analyser, är strukturerad och påvisar logisk tankegång för att komma fram till beslut. Du har en förmåga att arbeta med flera uppgifter samtidigt på ett effektivt och korrekt sätt, samt att du kan organisera och prioritera uppgifter, fatta beslut och arbeta i en miljö med högt tempo. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. OBS! Vi går igenom ansökningarna löpande, och strävar alltid efter att ge dig återkoppling inom 2 veckor. Just nu har vi väldigt högt söktryck för denna roll, och det kan därför dröja längre än vanligt innan du får återkoppling på din ansökan. INFORMATION OM FÖRETAGET Om Semper AB: Det välkända varumärket Semper borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper AB ledande aktör i Norden inom barnmat, modersmjölksersättning och hälsosamma snacks. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg. Om Hero Group: Sedan 2006 ingår Semper AB i den internationella livsmedelskoncernen Hero Group, som har drygt 4 000 medarbetare i 19 länder. Företaget grundades 1886 i Lenzburg, Schweiz, där huvudkontoret fortfarande ligger. Inom Hero Group är huvudkategorier barnmat & modersmjölksersättning, sylt och marmelad samt hälsosamma snacks. Produktportföljen består av flera välkända internationella och lokala varumärken. Missionen för Hero Group är “conserving the goodness of nature”.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Tjäna 40 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att tjäna 40 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 40 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 40 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & hög provision ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Säljutbildning- & coachning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Analytiker till Projektkontoret

Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Svenska kraftnät söker nu dig som vill jobba som Analytiker. I rollen ansvarar du för våra anläggningsprognoser, en viktig pusselbit för att kunna beräkna investeringsramen och elnätsavgiften.   Vårt arbete är helt avgörande för att Sverige ska kunna möta både dagens och morgondagens elbehov, samtidigt som vi ställer om mot en fossilfri framtid. För att vi ska lyckas behöver vi bli fler! Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!   Om tjänsten I rollen som Analytiker till Projektkontoret ansvarar du för våra anläggningsprognoser. Våra långsiktiga prognoser för anläggningar är viktiga då det ger underlag för beräkning av Svenska kraftnäts investeringsram och transmissionsnätstariff. Som Analytiker är du ytterst ansvarig för metoden samt dess utveckling. Idag bygger kalkylen på en avancerad Excelkalkyl, men i den här rollen kommer du att driva utvecklingen till ett mer robust och användarvänligt system. Som Analytiker ansvar du för att samla behov från interna användare och omformulera dessa till tekniska funktionsförbättringar. Du tar ett helhetsansvar för framdriften av detta utvecklingsarbete, efterföljande kvalitetstester innan skarp release samt kommunikation om uppdateringar. Du kommer i rollen att bedriva interna utbildningar ca. en gång per månad. Utbildningen riktar sig till utredningsledare och projektledare för anläggningsprojekt, där syftet är att lära användarna att kalkylera anläggningsprojekt med hjälp av min-maxbedömningar och kvantitativa risker. Tjänsten kommer även att innefatta:  • analys och prioritering av identifierade behov • ta fram analyser på förfrågan Du kommer få möjligheten att stödja några av de största infrastrukturprojekten i Sverige under de kommande åren och jobba med och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Du kommer tillhöra den nybildade enheten Process och Verktyg som utvecklar och förvaltar divisionens processer för portfölj- och programstyrning. Vidare ansvarar enheten för de system som stödjer Program- och projektverksamheten i deras genomförande, såsom t.ex. Alfresco, Projektverktyget och Kalkylverktyget.   Om dig Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i ditt agerande och beslut. Du har en god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar där du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till olika mottagare. Du arbetar bra med andra människor och agerar på ett lyhört och smidigt sätt. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Du har en akademisk examen, exempelvis inom nationalekonomi, statistik eller annan för tjänsten relevant utbildning i kombination med erfarenhet som myndigheten bedömer relevant. Vidare har du: • avancerad användarkunskap inom Excel • vana att hantera större mängder data Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: • VBA-programmering • Power Pivot och Power Query i Excel • PowerBI • kunskap och erfarenhet av kalkylering och ekonomiskt prognosarbete   Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid. • Enstaka resor kan förekomma vid behov. • Sista ansökningsdag är 10 juni 2024, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillvidareanställning. I den här rekryteringen samarbetar vi med Avancos. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Sophie Berg, tel. nr. 0704 04 56 44 eller via e-post     [email protected]. Rekryterande chef är Kamilla Nilsson, tel. nr. 070 622 8660 och ansvarig rekryterare Carl Isaksson, tel. nr. 010 489 20 28. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010 475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010 475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].       Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
myNanny barnvakt Sundbyberg, nanny / barnpassning 1-2 gånger/ vecka

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 2 Ålder: 1 & 3 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Credit Risk Modeller

Are you passionate about data science and credit risk modelling?In Swedbank you have the opportunity to: Work withlarge databases,developcredit risk modelsas well as document andpresent the resultsto different counterparties; Support other units within the bank in understanding and implementing the models forrisk managementandbusiness steering purposes; Researchnewmodelling techniques, explorenew datasetsand put them into practice; Perform different kind ofad-hoc analysisandreporting; Work in an international organization, together withexperiencedandsupportivecolleagues; Participate incross-border projectsand interesting discussions; Develop professionally and personally. What isneeded in this role: Higher educationin a quantitative field such asstatistics,mathematics or economics; Fluency in English and ability to communicate clearly and effectively both verbally and in writing; Positive and self-driven attitude; Excellentanalytical skillsandresults orientedmindset; Previous work experience infinancial sectorincredit risk modelling, ideally in anIRBcompliant bank under the supervision of theECB; GoodMS Office skills; Previous experience with Python, PySpark, Databricks, SQL, GitHub. What we offer when you join us: An open, simple and caring culture. Opportunity to create the best experience for our customers. An international, sustainable and inclusive work environment. Development opportunities and advancement in your career. Flexible working options. However, working from outside Swedbank home markets (Estonia, Latvia, Lithuania, Sweden) is not an option. Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and otherbenefits. "Join our team and... be a part of an international team of professionals, who arejointly delivering challenging projects, maximizing customer value and increasing Swedbank’s competitive advantage." Rimas Gaupsas, your future leader We look forward to your application at 02.06.2024 the latest.We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services. If you are to be employed in Latvia, please note that the salary offered for this position ranges from 3,300–4,900 gross i.e. before taxes.Read more here. If you are to be employed in Lithuania, please note that the salary offered for this position ranges from 4,100–6,100 gross i.e. before taxes.Read more here. If you are to be employed in Estonia, please note that the salary offered for this position ranges from 3,500–5,300 gross i.e. before taxes.Read more here! Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-HYBRID #LI-LP1

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Medarbetsledare inom personlig assistans i Sundbyberg

Vill du ta nästa steg och utvecklas inom personlig assistans? Vi söker nu en medarbetsledare till en av våra kunder i Sundbyberg. Kunden är en kvinna i 30 års åldern som söker en engagerad medarbetsledare till sitt team. Medarbetsledaren och kunden har ett tätt samarbete tillsammans med kundansvarig.   Som medarbetsledare fungerar du som en länk mellan kunden, kundens personliga assistenter och kundansvarig. Som medarbetsledare arbetar du professionellt och med en långsiktighet för att skapa en trygg assistans utefter kundens önskemål. Några av dina arbetsuppgifter som medarbetsledare hos denna kund: • Schemaläggning och bemanning: Ta emot och hantera obemannade pass i schemat som uppstår på grund av tex sjukdom/vab. • Rekrytering: Bistå kunden och kundansvarig vid rekrytering av ny personal i den mån kunden önskar. Medarbetsledare kan till exempel läsa ansökningar, göra urval gällande kandidater, delta i intervjuer och/eller vara en stöttning och ”bollplank” tillsammans med kunden.  • Introduktion: tillsammans med kunden planera in introduktion med nyanställda för att säkerställa att introduktionen blir bra samt att ny personal känner till rutiner och annan viktig information. • Delta och vara aktiv vid personalmöten. Som medarbetsledare förväntas du ta ansvar och vara med och arbeta aktivt för att assistansen ska tillmötesgå kundens önskemål samt vara en förebild för andra assistenter. Om du känner dig redo för att ta nästa steg inom personlig assistans så tveka inte att skicka in en ansökan, vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden är ute.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Ungdomsambassadör hos Sparks Generation!

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du vara med och inspirera unga till en rolig och meningsfull fritid? Trivs du på en aktiv arbetsplats med ett gott syfte i fokus? Då passar du bra in som ambassadör hos oss på Sparks Generation! Vi söker dig mellan 17 - 22 år som vill vara en bra förebild för och är bra med barn och unga, gillar att möta och prata med människor och är aktiv och initiativtagande. Du är utåtriktad och trygg i dig själv. Du har ett eget intresse som du aktivt ägnar dig åt. Det kan vara inom konst, musik, sport, friluftsliv, scouter, schackklubben och så mycket mer...! Om det här är du - ansök nu och joina vårt team!

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Assistent sökes på fast schema till Sundbyberg

Särnmark assistans söker nu en assistent till en av våra kunder i Sundbyberg. Kunden är en kvinna i 30 års ålder med en ryggmärgsskada som behöver omfattande hjälp i sin vardag. Som assistent fungerar du som kundens förlängda armar och ben och kommer hjälpa till med allt från personlig omvårdnad till hushållsarbeten och andra vardagsbestyr. Kunden pratar för sig själv och kan berätta vad hon behöver av assistenten.  Tjänsten är en visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar på cirka 80-90 procent. Tjänsten innebär att man arbetar på fast schemarad och passen är förlagda på både vardagar och helger. Det är både dagpass och nattpass. På natten är det väntetid (jour) 7 timmar. För att gå på schemarad behöver man kunna arbeta både dagpassen och nattpassen.  För att trivas i rollen som assistent behöver du vara positiv, följsam och kunna följa instruktioner. Vi söker en person som vill göra det lilla extra för kunden och bidra med både engagemang och positivitet. Då arbetstiderna är varierande är det viktigt att du har en viss flexibilitet och kan arbeta vardag som helg. Då kommunikationen mellan kunden och assistenten är viktig behöver du kunna skriva och tala svenska obehindrat. Du behöver kunna visa upp ett giltigt belastningsregister vid anställningens start. Referenser efterfrågas.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lead Engineer AC- stationer

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Lead engineer AC-stationer erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige. Om tjänsten Enheten Lead Engineer Stationer är nybildad och kommer att ansvara för att leda, följa upp och prioritera tekniska frågor som berör AC-stationsprojekt.  Det kommer att finnas möjlighet att få vara med och utveckla den nya enheten och dess arbetssätt från grunden och få jobba med våra mest komplexa projekt. I rollen som Lead engineer AC-stationer ansvarar du för att leda, följa upp och prioritera tekniska frågor som berör AC-stationsprojekt. Lead engineer bevakar leverantörens totala tekniska åtagande och framdrift enligt kontrakt.  Vidare ska Lead engineer säkerställa att leverantören följer Svenska kraftnäts standardkonstruktion och därigenom tillse att produktkvaliteten upprätthålls i respektive projekt.  Detta görs tillsammans med berörda teknikspecialister som deltar i projekten. Lead engineer kommer även bidra med mentorskap och vägledning i tekniska frågor till projektteam och enskilda individer. Lead Engineer bidrar till att det sker en uppdatering av standardkonstruktion baserat på de eventuella fel och brister som upptäcks och rapporteras i vårt system för erfarenhetsåterföring. Uppdatering av standarskonstruktionen görs av den enhet som äger standardkonstruktionen tillsammans med respektive leverantör. För att åstadkomma ovanstående krävs en mycket god teknisk kompetens för hur en AC-station byggs upp, ledaregenskaper samt god känsla för tekniskt beslutsfattande/ avvägningar och dess kommersiella konsekvenser. Du kommer att ha en viktig roll i interaktionen med olika intressenter såsom entreprenörer, projektledare samt Svenska kraftnäts teknikspecialister. Arbetet utförs självständigt men i nära samarbete med andra, där du bär ett stort ansvar för att hantera ledande tekniska aspekter i alla dina projekt. Du tillhör enheten Lead Engineer Stationer som ingår i avdelningen Stationsteknik. Målet är att enheten kommer att bestå av sex medarbetare i slutet av 2024. Som anställd på enheten kommer man att ha ett mycket brett kontaktnät såväl inom som utanför Svenska kraftnät. Samarbete med projektledare, inköp, teknikspecialister, entreprenörer och leverantörer. Om dig Du är samarbetsorienterad med god vana av att samverka med aktörer både internt och externt inom branschen. Du har en stark förmåga att skapa goda relationer och att bygga effektiva team samt lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt, hänsynsfullt och tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är tydliga för berörda parter. Vi söker en resultatorienterad och stabil ledare som har mod att driva igenom förändringar då avdelningen står inför ett fortsatt viktigt utvecklingsarbete.  Vi söker dig som är lösningsorienterad med förmågan att kunna ta ett övergripande ansvar och vara trygg i att fatta välgrundade beslut.  Besluten ska ta hänsyn till både kvalitet samt kommersiella avvägningar och dess konsekvenser. Vidare har du god förmåga att leda och coacha andra tekniska resurser samt värdesätter att arbeta mot tydliga mål för att skapa ett gott resultat.   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig med civil- eller högskoleingenjörsexamen inom relevant område, som till exempel elkraft eller energisystem. Alternativt har motsvarande kompetens förvärvats genom annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.   Vidare har du: • Mycket god teknisk kompetens för hur en AC-station (70-400kV) byggs upp • God förståelse för kommersiella avvägningar och dess konsekvenser • Minst åtta års erfarenhet från att ha arbetat med AC-stationsprojekt för spänningsnivån 70-400 kV, alternativt HVDC-/FACTS-projekt. Du ska ha jobbat som teknikresurs inom ett specifikt område som till exempel primär- eller sekundäranläggning, alternativt som teknisk projektledare inom samma teknikområden eller motsvarande. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Din ansökan ska skrivas på svenska. • B-körkort.   Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av tidigare chefsroll • Erfarenhet av projektledarroll • God kunskap om Svenska kraftnäts tekniska riktlinjer   Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Sollefteå eller Västerås • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor inrikes och utrikes förekommer i denna tjänst • Sista ansökningsdag 30 maj 2024, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan • Tjänsten är en tillsvidareanställning   Kontakta gärna rekryterande chef Michael Jarl, tel. nr. 010- 475 8376 alternativt ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel. nr. 010-489 2055. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: [email protected].   Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024