Lediga jobb i Ulricehamn

Sök totalt 92 lediga jobb i Ulricehamn

Automationsingenjör PLC till IETV

Är du intresserad av elektronik och gillar att arbeta med PLC programmering? Är du i inledningen av din karriär men hunnit få lite erfarenhet av yrket? Vill vara en del av ett sammansvetsat team med familjär känsla och korta beslutsvägar? Nu söker IETV sin nästa PLC-programmerare till Gällstad. Om rollen Som PLC-programmerare hos IETV kommer du första hand arbeta med programmering i structured text. Du kommer även genomföra felsökning och test av styrsystem inför leverans efter att kod har applicerats. Som PLC-programmerare kommer du inledningsvis arbeta mycket inhouse och utveckla dina kunskaper inom kod och test för att sedan förhoppningsvis vara redo för kundkontakt ute på fältet. Du kommer ingå i projektteam om 3-5 personer bestående av projektledare, konstruktör och programmerare. Du kommer således att medverka i projektmöten som berör projektets genomförande. Den vi söker För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande och strävar efter att komma framåt i det du gör. Du är självständig och vill pröva nya saker samtidigt som du gärna ställer frågor vid behov. Som person är du social och kommunikativ och är noggrann med att hålla dina kollegor uppdaterade kring ditt arbete. Du är en prestigelös lagspelare som griper tag där det behövs för att föra det gemensamma arbetet framåt. Vidare har du ett genuint tekniskt intresse och gillar att arbeta "hands on". Skallkrav •Kunskap i PLC-programmering strukturerad text motsvarande 1-3 års arbetslivserfarenhet. •Svenska och engelska i tal och skrift. •B-körkort Meriterande: •Kunskap om reglersystem. •Kunskap om SCADA- och processystem. Om IETV IETV är ett familjärt kunskapsföretag som erbjuder kvalificerade tjänster inom kraftförsörjning till järnväg, vattenkraft och industri. Med teknik i framkant skapar man hållbara värden för sina kunder och slutanvändare. IETV har huvudkontor i Gällstad. Som medarbetare kommer man i kontakt med teknik som ligger i framkant. Man ingår i en grupp som tycker om att ha roligt tillsammans via sociala aktiviteter och events. Som nyanställd kommer ingå i en onboardingprocess där du får lära känna företaget och kollegorna parallellt med internutbildningar. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos IETV. Vi behandlar ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Villkor Start: Omgående eller enligt överenskommelse Ort: Gällstad Befattning: Heltid Arbetstider: mån-fre dagtid Lön: Enligt ö.k Remote/onsite: onsite

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden. Sektor välfärd är inne i en spännande fas där lagstiftning och förutsättningar förändras och utvecklas. Vi behöver därför förstärka sektorn med ytterligare en SAS, socialt ansvarig samordnare. Tjänsten är placerad inom sektorstaben och vi håller till i ljusa, fina lokaler i centrala Ulricehamn. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Socialt ansvarig samordnare är sakkunnig inom socialtjänstens verksamhetsområde och har en stödjande funktion i kommunen med nära samarbete med sektor välfärds chefer, utvecklingsledare, MAS och MAR. Som SAS ska du i ditt arbete följa upp och utveckla kvalitén i sektorns verksamheter utifrån de förskrifter som reglerar området. Det innebär bland annat: • att granska och utveckla processen för bedömning, beslut, verkställighet och samverkan så att den är ändamålsenlig och välfungerande • säkerställa att den enskilde får sina behov prövade i en rättssäker myndighetsutövning • att säkerställa att enskilde får insatser av god kvalitet • säkra att dokumentationen förs i den omfattning som föreskrivs i lag och föreskrift • ta emot och utreda rapporter enligt Lex Sarah • omvärldsbevaka rättsläget och kvalitetsarbetet inom området • arbeta rådgivande och stödjande till chefer KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs flerårig erfarenhet från kommunal socialtjänst, myndighetsutövning och utredningsarbete samt vana av implementeringsarbete. Du ska även ha god kunskap och erfarenhet av gällande föreskrifter och den lagstiftning som styr våra verksamheter såsom SoL, LSS, LVU/LVM samt övergripande kommunallagstiftning. Du har relevant utbildning med socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har kunskap och förståelse för vad som bidrar till god kvalitet för det verksamheterna är till för och du arbetar systematiskt, självständigt och proaktivt. Vidare behöver du vara en duktig kommunikatör som besitter en mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift för att på ett pedagogiskt sätt kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer inom förvaltningen i komplexa ärenden. Du behöver också ha en mycket god förmåga att samarbeta och samverka, skapa fungerande nätverk och bibehålla och utveckla goda relationer. Körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Extrapersonal

Arbetsuppgifter Vårt affärsområde Boge Resurs erbjuder stödtjänster till företag samt inom vissa områden även till privatpersoner. Vi letar nu efter driven och pålitlig extrapersonal för att förstärka vårt team. Tjänsten erbjuder ett varierande arbete som ska ske med stort kundfokus och bästa serviceförmåga. Arbetet sker både enskilt och i grupp. Som extrapersonal kommer du att stödja vårt team med olika uppgifter. Exempel på förekommande arbetsuppgifter: - Lager - Sortering - Plock och pack - Flytt - Bärhjälp och bortforsling - Enklare grönyteskötsel Dina uppgifter kan variera beroende på företagets behov och din kompetens. Din profil Är du en flexibel och engagerad individ som trivs med att arbeta i en varierande miljö? Då kan detta vara rätt tillfälle för dig! Beroende på vad du har för tidigare erfarenhet och intresse så matchar vi dig till den uppgift som passar dig bäst. Vi tror att du är en social och strukturerad person som har lätt för att se en helhet i det arbetet du gör. Du ska kunna jobba både självständigt men även i grupp. Du ska vara noggrann, driven och gilla att jobba i ett metodiskt tempo. Flytande kunskaper i svenska språket är ett krav då kommunikationen sker på svenska. B-körkort är ett krav. Om tjänsten Uppdraget startar efter överenskommelse.Du kommer att vara anställd hos Boge Resurs.Uppdraget avser deltid, behovsanställning.Lön enligt avtal. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor kring denna tjänst, då är du välkommen att kontakta Ramona Andersson, Boge Kompetens AB Tel: 0321-53 14 [email protected] Om oss Boge Kompetens AB erbjuder tjänster inom personalområdet, Rekrytering, Bemanning och Utbildning. Våra kunder finns i huvudsak på den lokala marknaden. Vi förser företag med kompetent, självgående personal och utbildar inom arbetsmiljö. Vårt kontor ligger centralt i Ulricehamns stad med vacker utsikt över Åsunden. Vi har en stark lokal kännedom, vill jobba nära våra anställda samt ha en öppen och ärlig dialog med våra kunder. Vårt arbete präglas av lokal kännedom, kundnärhet och flexibilitet. Vi arbetar med hjärtat!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vill du planera din sommar i god tid? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

15 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Digital Designer / Art Director

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du skapa fantastisk design för stora och små B2B-varumärken? Vi är stora resultat och starka känslor. Klipska analyser och kreativa explosioner. Vi är hållbar affärsutveckling, konverterande kampanjer och vacker form. Vi är en strategisk partner för en digital tid. Vi är IPM och vi letar efter dig - en visionär designer med fantastiskt hantverkskunnande. Digital Designer / AD på IPM Brand & Communication I rollen som Digital Designer / Art Director på IPM kommer du ansvara för att skapa, utveckla, forma och förändra varumärken, upplevelser, kampanjer och hemsidor med modern design för starka B2B-kunder i en stor variation av branscher och områden. Lokal som nationell, stor som liten. Tillsammans med dig vill vi visa att skarp design och vass kommunikation gör lika stor nytta för företag som säljer till företag som för dem som vänder sig mot konsument. Vad kan vi erbjuda för roll? Som Digital Designer / Art Director ansvarar du för att skapa visuellt slående och övertygande designkoncept för våra kunders varumärken och kommunikation. En roll som kräver bred erfarenhet av att utveckla kreativa och sammanhängande lösningar till kanaler som webb, sociala medier, annonskanaler och print samt genom animering och film. Du kommer att ingå i vårt Kommunikationsteam där vi konceptualiserar, designar och utvecklar all idé och produktion som driver kundens varumärke framåt. Du blir en nyckelspelare i vårt team och jobbar tätt tillsammans med Senior Copywriter och Creative Director för att utveckla identiteter och koncept för våra uppdragsgivare. Du stöttar teamets Content Designer och Content Producer för att säkerställa vår produktion med hög kvalitet och effektivitet. Därför är det viktigt att du kan greppa hela spektrat från hög konceptuell nivå till minsta detalj utan att tappa fokus på målet. Vi vill att du har en kreativ inställning med ett strategiskt perspektiv och målmedvetenhet. För att lyckas behöver du snabbt anpassa dig till föränderliga prioriteringar, krav och identifiera möjligheter för våra kunder. Kunderna varierar mellan stora internationella tjänstevarumärken till mindre kända tillverkande industrier. Vi tror på att fokusera på kundens resultat, när kunden når sina affärsmål växer du och vi med dem. Vem är du? Du är en självgående person med förmåga att leverera kvalitet och tempo - idéer på uppstuds och leveranser enligt hela designprocessen. Du vet hur man designar effektivt och konsekvent och drivs av att skapa både fantastiska ting och grymma resultat. Din nyfikenhet gör att du kan se nyttan av teknik som AI och nya medier eller plattformar för att göra ditt nästa projekt ännu bättre.Du uppskattar att få utrymme för att vara med och bygga och förändra både process och erbjudande för ditt tjänsteområde och projekten du arbetar med. I framtiden kanske du drömmer om att bli den som är kreativt ansvarig som Design Director eller Creative Director? Relevant erfarenhet Först och främst ÄLSKAR du design, alltså alla aspekter av designprocessen - research, strategi, konceptutveckling, prototyping - men du skiner som allra bäst när det handlar om att sedan designa och arbeta fram visuellt tilltalande, attraktiva, smarta och fantastiska upplevelser. Mångsidig erfarenhet: Du har arbetat inom en mängd olika branscher och projekt och har med dig en bred erfarenhet inom visuell identitet, grafisk produktion, webbdesign/UX och/eller varumärkesdesign. Affärsdriven: Du arbetar, eller har arbetat på byrå eller som frilans och vet hur man sätter fler kunder och projekt i fokus samtidigt. Samarbete och kommunikation: Du är en lagspelare som har arbetat ihop med flera olika typer av roller som varumärkesstrateger, copywriters, fotografer, UX-designers och front-end utvecklare. Kultur: Du är självgående, trivs med att arbeta i både egna projekt och större projektteam över flera discipliner. Karriäraspirationer: Du är nyfiken och motiverad, vill lära dig mer av både kollegor, kunder och teknik. Du är inte rädd för att vare sig utmana eller utmanas. Framöver kanske du drömmer om att leda ditt eget designteam? Det hade varit underbart om du också har: Erfarenhet av Art Direction inom foto och film (hos kund och i studio) Har använt AI verktyg för generering av bilder, grafik och film i faktiska projekt Tidigare projekterfarenhet från animation, 3D och rendering Krav på dig som söker rollen: 3+ års erfarenhet inom en designdisciplin såsom digital design, visuell identitet eller varumärkesdesign. Arbetat på byrå, som frilans eller konsult. Behärskar designverktyg som Figma och Adobe Creative Suite. Portfolio och/eller case som visar en rad designprojekt och en djup förståelse för designprinciper och -processer.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Arkivarie / systemförvaltare för e-arkiv

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Ulricehamns kommun är värd för ett gemensamt e-arkiv för kommunerna Bollebygd, Herrljunga, Mark, Svenljunga, Tranemo, Vårgårda och Ulricehamn. För närvarande drivs arbetet i projektform via Boråsregionen - Sjuhärads kommunalförbund och övergår i förvaltning i samband med årsskiftet 2025/2026. Rent organisatoriskt är tjänsten direkt underställd kanslichef vid kanslifunktionen som är en av kommunledningsstabens stödfunktioner. Här arbetar vi med administrativt stöd till den politiska ledningen, juridik, arkivfrågor, val, utredningar och här finns även Notarius Publicus. Vi söker nu en medarbetare som vill bli en del av vårt dynamiska team där din roll växlar och utvecklas i takt med våra projekt. Tillsammans skapar vi framtidens e-arkiv där teknik, människa och organisation förenas. Vill du ta steget in i en värld av förändring och påverkan med flexibla arbetsmöjligheter som passar dig, då ska du skicka in din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Denna spännande tjänst innebär att dina arbetsuppgifter kommer att förändras beroende av vilken projektfas du och vi befinner oss i. Under projektfasen kommer du att ingå i arbetsgruppen för projektet vilket innebär att du i allra högsta grad kommer att vara delaktig i utvecklingen och påverka ditt framtida arbete. I samband med att arbetet övergår i förvaltning kommer även en tjänst med inriktning mot it-tekniker att rekryteras och tillsammans kommer ni att utgöra kärnan i vårt samarbete kring e-arkiv. Med e-arkiv menar vi människan, tekniken och organisationen tillsammans. Mer konkret är du systemförvaltare för det e-arkiv som kommer att upphandlas och du kommer att vara kontakt gentemot system- och driftleverantör. En viktig arbetsuppgift är att stödja samverkanskommunerna vid skapande av leveranser till e-arkivet. Du ingår i en central arbetsgrupp som driver arbetet med e-arkivet, genomför relevanta utredningar och samordnar prioriterings- och anslutningsplaner som styrgruppen sedan fastställer. Arbetsgruppen projektleder också inleveranserna till e-arkivet. Strategiskt samverkar den centrala arbetsgruppen med de lokala organisationerna i samverkanskommunerna för att få underlag till prioriterings- och anslutningsplaner. Det finns möjlighet att arbeta viss tid på distans. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap och/eller inom systemvetenskap med inriktning mot systemutveckling. Annan utbildning som bedöms likvärdig av oss är också av intresse. Du har erfarenhet av arbete med informationsförvaltning i offentlig verksamhet. Arbetslivserfarenhet som arkivarie samt erfarenhet från praktiskt arbete med e-arkiv och leveransprojekt är meriterande. Noggrannhet, god förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och vara drivande i utvecklingsfrågor är av största vikt. Du behöver även kunna förstå juridiken på området, göra omvärldsbevakning och kunna sätta in lagstiftning och andras erfarenheter i vår kontext. Vi söker en utåtriktad, positiv person med utpräglad servicekänsla och mycket god samarbetsförmåga. Du ser lösningar istället för hinder, är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning att nödvändiga beslut fattas och att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Lärare i SO, idrott och hälsa till Stenbocksskolan

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor lärande arbetar med fokus på helhetsperspektiv från 0 till 19 år och tillsammans skapar vi en inspirerande kultur av samverkan inom lärandesektorn, där språk, närvaro och måluppfyllelse är våra främsta drivkrafter för framgång. Stenbocksskolan ligger centralt i Ulricehamn och hos oss går cirka 620 elever. Skolan har tre arbetslag med varsin rektor, specialpedagog, speciallärare, fritidsledare samt flera engagerade pedagoger och elevassistenter. Stenbocksskolan söker lärare för arbete i årskurs 7-9 som utifrån behörighet bedriver undervisning och medverkar till att våra elever ska uppleva meningsfulla sammanhang, goda relationer, glädje och delaktighet. Tillsammans kan vi skapa en trygg och vänskaplig skolmiljö så att alla får bästa möjligheter att lära sig. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget som lärare ingår det att planera, genomföra, följa upp samt anpassa undervisningen. I uppdraget ingår också ett klassföreståndaransvar för en klass, och att planera och genomföra utvecklingssamtal samt dokumentera elevernas lärprocess. Tillsammans med arbetslaget och ämneslaget ansvarar ni tillsammans för elevernas kunskapsmässiga och sociala utveckling samt bedriver utvecklingsarbete för både undervisningen och skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad grundskollärare med inriktning grundskolans senare år med behörighet att undervisa i SO samt idrott och hälsa. Har du tidigare erfarenhet som undervisande lärare ser vi det som meriterande. För att fungera i rollen är du trygg i ditt ledarskap och som person är du lyhörd samt har en god samarbetsförmåga med såväl elever som föräldrar och kollegor. Då Stenbocksskolans elever har varsin digital enhet, och vi bland annat använder oss av en lärplattform i undervisningen och i kommunikationen med elever och vårdnadshavare, ser vi det som meriterande att du har erfarenhet av ett sådant arbetssätt. Du är lösningsfokuserad och har förmåga att prioritera och anpassa ditt arbetssätt efter verksamhetens behov. Du är engagerad och intresserad av skolutvecklingsarbete. ÖVRIGT Vi ser gärna att du bifogar examensbevis och legitimation i din ansökan. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan, grundsärskolan samt annan pedagogisk verksamhet enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Servicetekniker

Gillar du teknik och att jobba med service? Nu behöver vi bli fler och söker en servicetekniker till vår anläggning i Ulricehamn. Lantmännen Maskin importerar och säljer lantbruksmaskiner, reservdelar och verkstadstjänster. Vi är omkring 800 anställda och finns över hela Sverige. Är du redo att göra skillnad? Dina arbetsuppgifter I den här varierande rollen kommer du jobba både med reparation i vår verkstad och ute på fält hos våra kunder. Din vardag kommer bestå av allt från enklare service och underhåll till mer avancerade reparationer och felsökningar på olika typer av maskiner. Det här behöver du för att lyckas och trivas: - En fordonsteknisk utbildning och/eller praktisk erfarenhet av arbete med tunga fordon. - Goda kunskaper inom el/hydraulik och du kan läsa schema av dessa - Datorvana - Körkort, lägst B - Det är också viktigt att du kan kommunicera på svenska och att du behärskar engelska. - Du är självgående, tycker om att utmana dig själv och tycker att det ger energi att hitta lösningar på kundens utmaningar. - Du är utåtriktad och trivs med att jobba tillsammans i team och bidra till en bra stämning. Vad vi erbjuder dig Vi vill att du ska utvecklas och växa hos oss. Därför erbjuder vi dig både interna och externa utbildningar – så att du alltid ska ha kunskap om den senaste tekniken. Som en del av Lantmännen-koncernen får du ännu fler utvecklingsmöjligheter i olika riktningar. Det här kan, med andra ord, vara starten på en spännande framtid hos oss. Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Vi ger dig möjlighet att utvecklas i en tjänst med stort ansvar. Du blir en viktig del i vårt team och vi kan erbjuda dig ett varierande arbete där uppgifterna planeras utifrån dagens händelser. Som anställd inom Lantmännen Maskin erbjuds du fina förmåner och möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet i Ulricehamn. Vi har också ett starkt fokus på mångfald och vill att alla ska känna sig inkluderade. Låter det intressant? Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online senast den 2024-06-09. Urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt. I rekryteringsprocessens sista steg ingår referenstagning och bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Då arbetsmiljö och säkerhet är av högsta prioritet för oss utför vi även drogtest innan kontraktsskrivning. Detta utförs på anläggningen genom salivprov där ett test som visar positivt för icke receptbelagda narkotikaklassade substanser utgör hinder för anställning. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Roger Måssebäck, Platschef, på 0105568248. Vi ser fram emot din ansökan! Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 18 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 60 miljarder SEK på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP, Korvbrödsbagarn och Hatting. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på www.lantmannen.se.

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vård- och omsorgslärare till vuxenutbildningen

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Vuxenutbildningen i Ulricehamns kommun strävar efter att ge de studerande de bästa förutsättningar för ett framgångsrikt yrkesliv och/eller vidare studier i syfte att bli goda samhällsmedborgare. Vi söker nu en lärare för undervisning i vård- och omsorgsämnen inom vuxenutbildning. Vi är certifierade inom VO-college och arbetar aktivt med validering och flexibla studieformer. Digitala verktyg och lärplattform är en naturlig del av arbetet. Våra utbildningslokaler är moderna och håller hög standard. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innehåller undervisning inom vård- och omsorgsämnen. Det ingår APL i kurserna vilket innebär ett nära samarbete med handledare i olika verksamheter. Du ingår i ett arbetslag där du självständigt och tillsammans med kollegor systematiskt planerar, genomför, följer upp och analyserar undervisningen. Samarbete i och över ämnesgränser med fokus på att förbättra verksamheten är en viktig del av arbetet. Som lärare är du väl förtrogen med skolans styrdokument. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en vårdlärarutbildning eller innehar annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Är du utbildad sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut, eller annan för arbetsgivaren relevant utbildning eller har erfarenhet av vuxenutbildning så är det meriterande. Vidare är det meriterande om du har behörighet att undervisa i psykologi samt om du är HLR-instruktör. Vi ser gärna att du har erfarenhet av språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vi ser att du är noggrann och strukturerad och att du aktivt arbetar med att anpassa undervisningen för de studerande. Du är öppen och positiv och vill arbeta tillsammans i arbetslag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Verkstad, Installation och Butik

Vi söker en serviceinriktad, händig och driftig person som tycker det är kul att sälja i butik, reparera och installera proffsprodukter inom park, skog och trädgårdsområdet. Vi har egna verkstäder och butiker i Svenljunga och i Ulricehamn. Försäljning, underhåll och reparation av motorsåg, gräsklippare, 4 hjulingar, robotklippare mm. Vi säljer maskiner från de ledande tillverkarna så som Husqvarna, Stihl, Toro, Honda mfl. Körkort B är ett krav. Har man BE är detta ännu bättre (ej krav) då vi hämtar upp 4 hjulingar mm ute hos kund och kör till verkstaden. För att lyckas i rollen krävs det att man är händig, besitter ett starkt driv-serviceanda och har en vana att arbeta med mindre maskiner och att man är stresstålig. Till detta ett riktigt bra humör:-) Arbetet är både placerat till verkstaden och butiken på orten och att man är ute i fält och installerar maskiner (primärt gräsklippare) hos privat och företagskunder. Vi har 2 verkstäder och butiker och söker medarbetare till Ulricehamn och Svenljunga. Arbetstider preliminärt varannan vecka: kl.7-16 kl.9-18

14 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024