Unik möjlighet för farmaceuter i sommar!

Brinner du för ditt arbete som farmaceut men söker nya spännande utmaningar? Vi har en unik möjlighet för dig som vill testa på att jobba som farmaceutkonsult inom bemanning i sommar. Du har nu möjlighet att själv önska din uppdragsort och vi fixar jobbet där! Om Oss: Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer. Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet. Vi Söker: Nu söker vi kontakt med nya engagerade farmaceuter som är redo att ta nästa i karriären och utvecklas tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som bemanningskonsult behöver du vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann samt trygg i din yrkesroll. Krav: Legitimerad farmaceut/apotekare Engagemang och professionalism Förmåga att arbeta självständigt och i team 2 års erfarenhet Kompetens i Pharma Suite Vi Erbjuder: Spännande och varierande uppdrag där du själv väljer orten Möjlighet till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan. Varmt välkommen in med din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Unik möjlighet för farmaceuter i sommar!

Brinner du för ditt arbete som farmaceut men söker nya spännande utmaningar? Vi har en unik möjlighet för dig som vill testa på att jobba som farmaceutkonsult inom bemanning i sommar. Du har nu möjlighet att själv önska din uppdragsort och vi fixar jobbet där! Om Oss: Vårdbron är bemanningsföretaget som bemannar och rekryterar all form av personal inom vård- och omsorg och socialtjänst. Vi arbetar med regioner, kommuner och privata aktörer med uppdrag i hela landet. Vi brinner för att matcha kompetenta farmaceuter med spännande uppdrag och strävar efter att skapa meningsfulla möten och bygga långsiktiga relationer. Vår målsättning är att vara det trygga bemanningsföretaget som arbetar för att vara en flexibel arbetsgivare med trygga arbetsvillkor. Vi vill att du ska få möjligheten att styra över din egen tid, så du enklare får ihop livspusslet. Vi Söker: Nu söker vi kontakt med nya engagerade farmaceuter som är redo att ta nästa i karriären och utvecklas tillsammans med oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen som bemanningskonsult behöver du vara duktig på att möta nya människor och vara noggrann samt trygg i din yrkesroll. Krav: Legitimerad farmaceut/apotekare Engagemang och professionalism Förmåga att arbeta självständigt och i team 2 års erfarenhet Kompetens i Pharma Suite Vi Erbjuder: Spännande och varierande uppdrag där du själv väljer orten Möjlighet till personlig och professionell utveckling Konkurrenskraftig lön och förmånliga anställningsvillkor En personlig bemanningsspecialist som finns tillgängliga för dig under hela resan. Varmt välkommen in med din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Bitbytare

Har du tidigare erfarenhet som CNC-operatör eller bitbytare och är på jakt efter en ny utmaning? Då vill du inte missa den här chansen! För vår kunds räkning söker vi nu CNC-operatörer/ Bitbytare i Ulricehamn med inriktning mot metallindustrin..   Din profil  För att trivas i rollen ser vi att du är en lösningsorienterad och  detaljerad person som inte räds för att ta i där det behövs. Du har inte problem med att arbeta i högt tempo utan ser det snarare som en utmaning som driver dig framåt. I ditt dagliga arbete är du van vid att arbeta mot kvantifierbara mål och levererar med goda resultat. Eftersom att arbetet kräver att du har vana vid ritningsläsning ser vi gärna att du som söker har goda kunskaper i Svenska i både tal och skrift. Vidare är du en självgående problemlösare som gärna vill vara med och hitta nya idéer i ditt och dina kollegors arbetssätt. Vi tror också att du är kvalitetsmedveten och ser gärna att du har ett tekniskt intresse.    Dina arbetsuppgifter Som CNC-operatör/Bitbytare ansvarar du för att övervaka och ställa maskin för mekanisk bearbetning av metaller. Med hjälp av maskinen tillverkar du detaljer av metall som ingår i verkstadsproduktionen. Maskinen programmeras utifrån ritningar och CAD / CAM-underlag.   Krav God maskin och verkstadsvana Noggrann med detaljer Kunskaper i ritningsläsning Kunskap att verifiera kvalité, manuell mätning samt kontroller i mätmaskin (kvalitetsmedveten) CNC- utbildning, verkstadsmekanisk utbildning, industritekniskutbildning eller likvärdig kompetens som av arbetsgivaren anses relevant Har arbetat i metall eller liknande material tidigare Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Körkort och tillgång till bil   Villkor Arbetstid: Tvåskift eller dagtid, därför viktigt att kunna vara flexibel Start: Omgående eller vid överenskommelse   Meriterande Truckkort, ange då dina behörigheter direkt i din ansökan Kännedom i skärande bearbetning 4-axliga och 5-axliga maskiner är meriterande   Om oss Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. För den här tjänsten blir du anställd av OnePartnerGroup i Borås och uthyrd till kundföretaget med goda chanser till överanställning hos kund.   Ansökan Vänligen notera att ansökningar endast tas emot via annonsen, följ länken och skicka din ansökan via hemsidan. Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller epost.

28 maj 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
💸Jobba som Teamleader inom Telemarketing 💸

Lingon är ett utav Sveriges största företag inom telemarketing. Vi driver flertalet callcenter runtom i landet och söker nu dig som har erfarenhet av telefonförsäljning sen tidigare som vill vara med och starta upp ett nytt callcenter i din stad där du axlar ansvaret för ledarrollen. Vi söker dig som har jobbat med telefonförsäljning mot konsumenter eller företag med ett bra track record. Erfarenhet av att sälja abonnemang är extra meriterande. Vad vi erbjuder: Hög Grundlön + Provision på teamets och egen försäljnings Arbetstider 09.45 - 19.00 Måndag - Fredag Eget kontor i din stad där du styr och är chef Frihet under ansvar Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Är ansvarstagande och ordningsam Klarar av att visa vägen genom att sälja själv Du har pondus och klarar av att prata framför folk Du är respektingivande Har du jobbat med telefonförsäljning och känner att du är redo att ta nästa steg i karriären? Vi har endast 1 ledig chefs tjänst i din stad så passa på att sök du med! Ansökningar hänvisas via mail till: [email protected]

28 maj 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

27 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Digital Designer / Art Director

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du skapa fantastisk design för stora och små B2B-varumärken? Vi är stora resultat och starka känslor. Klipska analyser och kreativa explosioner. Vi är hållbar affärsutveckling, konverterande kampanjer och vacker form. Vi är en strategisk partner för en digital tid. Vi är IPM och vi letar efter dig - en visionär designer med fantastiskt hantverkskunnande. Digital Designer / AD på IPM Brand & Communication I rollen som Digital Designer / Art Director på IPM kommer du ansvara för att skapa, utveckla, forma och förändra varumärken, upplevelser, kampanjer och hemsidor med modern design för starka B2B-kunder i en stor variation av branscher och områden. Lokal som nationell, stor som liten. Tillsammans med dig vill vi visa att skarp design och vass kommunikation gör lika stor nytta för företag som säljer till företag som för dem som vänder sig mot konsument. Vad kan vi erbjuda för roll? Som Digital Designer / Art Director ansvarar du för att skapa visuellt slående och övertygande designkoncept för våra kunders varumärken och kommunikation. En roll som kräver bred erfarenhet av att utveckla kreativa och sammanhängande lösningar till kanaler som webb, sociala medier, annonskanaler och print samt genom animering och film. Du kommer att ingå i vårt Kommunikationsteam där vi konceptualiserar, designar och utvecklar all idé och produktion som driver kundens varumärke framåt. Du blir en nyckelspelare i vårt team och jobbar tätt tillsammans med Senior Copywriter och Creative Director för att utveckla identiteter och koncept för våra uppdragsgivare. Du stöttar teamets Content Designer och Content Producer för att säkerställa vår produktion med hög kvalitet och effektivitet. Därför är det viktigt att du kan greppa hela spektrat från hög konceptuell nivå till minsta detalj utan att tappa fokus på målet. Vi vill att du har en kreativ inställning med ett strategiskt perspektiv och målmedvetenhet. För att lyckas behöver du snabbt anpassa dig till föränderliga prioriteringar, krav och identifiera möjligheter för våra kunder. Kunderna varierar mellan stora internationella tjänstevarumärken till mindre kända tillverkande industrier. Vi tror på att fokusera på kundens resultat, när kunden når sina affärsmål växer du och vi med dem. Vem är du? Du är en självgående person med förmåga att leverera kvalitet och tempo - idéer på uppstuds och leveranser enligt hela designprocessen. Du vet hur man designar effektivt och konsekvent och drivs av att skapa både fantastiska ting och grymma resultat. Din nyfikenhet gör att du kan se nyttan av teknik som AI och nya medier eller plattformar för att göra ditt nästa projekt ännu bättre.Du uppskattar att få utrymme för att vara med och bygga och förändra både process och erbjudande för ditt tjänsteområde och projekten du arbetar med. I framtiden kanske du drömmer om att bli den som är kreativt ansvarig som Design Director eller Creative Director? Relevant erfarenhet Först och främst ÄLSKAR du design, alltså alla aspekter av designprocessen - research, strategi, konceptutveckling, prototyping - men du skiner som allra bäst när det handlar om att sedan designa och arbeta fram visuellt tilltalande, attraktiva, smarta och fantastiska upplevelser. Mångsidig erfarenhet: Du har arbetat inom en mängd olika branscher och projekt och har med dig en bred erfarenhet inom visuell identitet, grafisk produktion, webbdesign/UX och/eller varumärkesdesign. Affärsdriven: Du arbetar, eller har arbetat på byrå eller som frilans och vet hur man sätter fler kunder och projekt i fokus samtidigt. Samarbete och kommunikation: Du är en lagspelare som har arbetat ihop med flera olika typer av roller som varumärkesstrateger, copywriters, fotografer, UX-designers och front-end utvecklare. Kultur: Du är självgående, trivs med att arbeta i både egna projekt och större projektteam över flera discipliner. Karriäraspirationer: Du är nyfiken och motiverad, vill lära dig mer av både kollegor, kunder och teknik. Du är inte rädd för att vare sig utmana eller utmanas. Framöver kanske du drömmer om att leda ditt eget designteam? Det hade varit underbart om du också har: Erfarenhet av Art Direction inom foto och film (hos kund och i studio) Har använt AI verktyg för generering av bilder, grafik och film i faktiska projekt Tidigare projekterfarenhet från animation, 3D och rendering Krav på dig som söker rollen: 3+ års erfarenhet inom en designdisciplin såsom digital design, visuell identitet eller varumärkesdesign. Arbetat på byrå, som frilans eller konsult. Behärskar designverktyg som Figma och Adobe Creative Suite. Portfolio och/eller case som visar en rad designprojekt och en djup förståelse för designprinciper och -processer.

27 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Product area manager till Skydda

Vill du vara med och utveckla affärer och produktsortimentet i en stark organisation med snabba beslutsvägar? Till Skydda söker vi nu dig som har erfarenhet inom skyddskläder och som vill arbeta som Product area manager. Tjänsten passar dig som drivs av att få vara med och påverka bolagets produktsortiment på ett såväl strategiskt som operativt plan. Här får du vara med och göra skillnad på riktigt och bidra till en säkrare arbetsmiljö för Skyddas kunder. Urval och intervjuer sker löpande så vi tar gärna emot din ansökan redan idag! Om oss                                                                                                                          Skydda är marknadsledande i Norden - som skyddsspecialist och distributör inom arbetsplatssäkerhet och personlig skyddsutrustning. Skydda Group har ca 85 anställda. Våra kontor finns i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Försäljningen sker i Norden och övriga Europa. Utifrån vår vision om ”En värld där alla är säkra och trygga på jobbet” driver vi branschen framåt med ett noga utvalt sortiment och vårt arbete med att analysera branschen, tillhandahålla utbildningar och säkerställa att rätt personlig skyddsutrustning används till rätt riskmoment. För att säkra vårt kunderbjudande och följa upp att vi har ett attraktivt sortiment så söker vi nu en kollega som kan ta ansvaret för att utveckla våra inköpsprocesser. Om tjänsten I rollen som Product area manager är du ansvarig för allt som berör din produktkategori. De kategorier som du bär ansvaret för att vårda och utveckla innefattar arbetskläder, skor, första hjälpen, hygien och handskar. Du kommer att säkerhetsställa att Skydda har ett lönsamt och attraktivt produktsortiment över tid och agerar med kundens behov i fokus. Vidare kommer du ta beslut om nya produkter och leverantörer som passar Skyddas kundsegment och säkerställa att centrala produkt- och sortimentsutvecklingsramar följs inom säljbolagens lokala affärsstrategier. Rollen innebär många kontaktytor då du kommer att säkerhetsställa och ansvara för att såväl försäljning som marknadsinitiativ drivs framåt på ett strategiskt sätt. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Att skapa marknadens mest attraktiva, kommersiella och hållbara sortimentsmix inom definierade produktområde. Kontinuerligt analysera försäljningssiffror samt hantera och utveckla verksamhetens produktstrategier. Med noggrannhet välja ut leverantörer och etablera goda samarbeten. Säkerställa att tecknade avtal följs och att berörda parter i Skyddas organisation har den information som behövs. Tillsammans med Marknadsavdelningen projektleda nya produktlanseringar och marknadsföringsuppdrag på bästa möjliga sätt. Avskaffa artiklar som ej behövs för att erbjuda ett så komplett sortiment som möjligt inom dina kategorier. Ansvara för produktlivscykeln och utbildning gentemot Skyddas säljbolag för att ge bästa möjliga säljstart. Du ingår i verksamhetens Kategori-team tillsammans med ytterligare tre kompetenta kollegor och rapporterar till Category Manager. Vem är du? För att trivas i rollen tror vi att du har en genuin passion och kommersiella kunskaper från inköp- och sortimentsarbete. Som person är du strukturerad och engagerad i de arbetsuppgifter du tar dig an och drivs av att nå resultat. Vid utveckling av verksamhetens produktsortiment har du alltid kundens behov och förväntningar i fokus och arbetar både prestigelöst och proaktivt med mycket energi. Vidare har du en stark analytisk förmåga, en god affärsförståelse och är van vid att fatta beslut. Då det är en roll som innefattar många olika kontaktytor är det av vikt att du har en god social kompetens och trivs med att samarbeta med olika typer av funktioner och människor. Vi ser gärna att du har: Tidigare erfarenhet och produktkunskap kring personlig skyddsutrustning. Entreprenörstänkande, proaktivt förhållningssätt och styrka att fatta beslut och genomföra. Erfarenhet från Kategori/Inköp, Marknadsföring och/eller Försäljning från B2B-verksamhet. Förståelse för affärsperspektiv, stark förhandlings- och kommunikationsförmåga. Flytande kunskaper inom det svenska och engelska språket, både i tal och i skrift. Meriterande om du tidigare har arbetat med säker arbetsmiljö. Bra för dig att veta Tjänsten är tillsvidare och på heltid, tillträde sker enligt överenskommelse. Placering för tjänsten är på huvudkontoret i Ulricehamn med möjligt att arbeta på distans två dagar i veckan. Arbetstider är förlagda på dagtid kl. 08:00 - 16:30. Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68.

27 maj 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024
Lärare i fritidshem till Gällstad skola

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektor lärande arbetar med fokus på helhetsperspektiv från 0 till 19 år och tillsammans skapar vi en inspirerande kultur av samverkan inom lärandesektorn, där språk, närvaro och måluppfyllelse är våra främsta drivkrafter för framgång. I Ulricehamns kommun består sektor lärande av verksamheterna: •Förskola •Grundskola (förskoleklass till årskurs 9) •Tingsholm Som stöd för verksamheterna finns enheten för skolutveckling. Gällstad skolområde består av Marbäcks skola med cirka 70 elever från förskoleklass till årskurs 6 och ligger cirka 5 kilometer söder om Ulricehamn. Gällstad skola har cirka 170 elever, från förskoleklass till årskurs 6 och ligger ytterligare 10 kilometer söder om Ulricehamn. Båda skolorna ligger centralt belägna i samhället med naturen alldeles inpå knutarna. Vi vill rusta våra elever inför framtiden och skapa en miljö där hänsyn, gott uppförande och ömsesidig respekt präglar umgängestonen. Vi vill också att alla känner sig sedda och hörda samt att ingen utsätts för diskriminering trakasserier eller kränkningar. Vi söker nu en lärare i fritidshemmet till Gällstad skola. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem kommer du, tillsammans med dina kollegor, att planera, genomföra och utveckla verksamheten i enlighet med gällande styrdokument. Som utbildad fritidspedagog eller lärare med inriktning mot fritidshem innebär ditt uppdrag ett övergripande ansvar för fritidsverksamheten. Detta inkluderar att delta i kommungemensamma nätverk för fritidshem och eventuellt dela på administrativa uppgifter. Under skoltid samarbetar du med klasslärare för att stödja elever och grupper i deras skolarbete. Fritidshemmet har öppet måndag till fredag från klockan 06.00 till 18.00, och din arbetstid schemaläggs efter verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad fritidspedagog eller lärare med inriktning mot fritidshem, och som vill bidra till att utveckla fritidsverksamheten på Gällstad skola. Du har erfarenhet av arbete på fritidshem, gärna i skolans lägre klasser. Meriterande är om du har arbetserfarenhet med barn, till exempel som scout- eller idrottsledare, samt ett särskilt intresse för att organisera och genomföra rast- och utomhusaktiviteter för våra elever. Du är utåtriktad och tar initiativ i planeringen av verksamheten. Du är ansvarsfull och förstår vikten av att bygga goda relationer med elever och skapa förtroende hos vårdnadshavare. Du har goda kunskaper om barns utveckling och kunskapsinlärning, samt förståelse för barns olika beteenden. Dessutom är du engagerad i fritidshemmets uppdrag, uppfinningsrik, positiv och lösningsfokuserad. Du är mån om kvaliteten och vill utveckla alla delar av verksamheten. Då arbetet innebär att kunna öppna och stänga fritidsverksamheten, tidigt respektive sent, underlättar det om du har körkort och tillgång till egen bil. ÖVRIGT Vi ser gärna att du bifogar examensbevis och legitimation i din ansökan. Krav på registerutdrag vid erbjudande av anställning enligt skollagen (2010:800, kap 2 §§ 31-33). Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

27 maj 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Socialsekreterare sökes till IFO Barn och unga

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Vi söker nu medarbetare till vår verksamhet individ- och familjeomsorg (IFO) inom området barn och unga. Här kommer du vara en del av ett engagerat team som fortsätter utveckla Ulricehamns socialtjänst där nytänkande och kreativitet belönas. Vi har god samverkan mellan enheterna inom IFO och vi jobbar tillsammans. I verksamheten utgår vi från ett systemiskt förhållningssätt och har gjort det i över 10 år. Det innebär bland annat ett mer medmänskligt sätt att behandla såväl medarbetare som brukare. Vi arbetar för att möta våra medborgares behov på hemmaplan eller i så nära anslutning till hemmet som möjligt. Vi investerar i medarbetarna, genom utbildning och bra bemanning. Det har resulterat i att vi har flera erfarna medarbetare som valt att jobba länge inom organisationen. Det finns goda möjligheter till mentorskap och god introduktion. Som ny hos oss kommer du bli väl omhändertagen. Hos oss är klienten i fokus, även i praktiken. Vi erbjuder dig ett spännande och ansvarsfullt arbete med möjlighet att utvecklas. Här finns nära chefsstöd, trevliga kollegor och ett gott socialt klimat där alla hjälps åt. Hos oss är alla viktiga och förväntas bidra till utveckling av verksamheten. Löpande kompetensutveckling och extern handledning är en självklarhet, både för att säkra kvaliteten i verksamheten och för att du ska få möjlighet att växa i din yrkesroll. Som anställd i Ulricehamns kommun får du tillgång till flera förmåner, bland annat friskvårdsbidrag och möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling. Det finns möjlighet till distansarbete. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som socionom med barn och unga är ett varierande och spännande arbete där du får möjlighet att vara med och skapa en förändringsprocess och göra skillnad. Du ansvarar för att utreda anmälningar och ansökningar, fatta beslut och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). Målgruppen är barn och unga i åldrarna 0-21år. I ditt uppdrag arbetar du med bedömningar, beslut och överväganden där handläggningen sker med utgångspunkt i systemteoretiska grundantaganden. Samverkan sker kontinuerligt med skola, barnavårdscentral, polis med flera. Din handläggning utgår från barns behov i centrum (BBIC) i verksamhetssystemet Treserva. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har någon annan relevant examen på minst grundnivå i högskolan. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och om du har kunskap kring systemteori. I arbetet är det viktigt att du kan formulera dig väl i tal och skrift, samt att du anpassar kommunikationen till situation och målgrupp. Som person är du trygg och vid stressade situationer bibehåller du ett lugn, är tålmodig och fokuserar på rätt saker. Du kan anpassa dig till ändrade omständigheter, är bra i samarbete med andra och har förmåga att arbeta självständigt. Du visar ett gott omdöme och god människosyn med ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. God datorvana och B-körkort är krav för tjänsten. Vi ser mångfald bland våra anställda som en framgångsfaktor och ser gärna sökande med olika bakgrund. ÖVRIGT Vänta inte med din ansökan! Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden. Tillsättning sker under förutsättning att nödvändiga beslut fattas och att tjänsten inte behöver tas i anspråk av interna skäl. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag etcetera: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

27 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Kart- och mätingenjör till Planeheten

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Sektorn miljö och samhällsbyggnad består av två enheter; miljö- och byggenheten samt plan- och exploateringsenheten. På plan- och exploateringsenheten är vi ett drivet gäng på cirka 30 medarbetare som bland annat arbetar med detalj- och översiktsplanering, GIS, kart- och mätuppdrag, gatu- och trafikplanering samt mark- och exploateringsfrågor. Som kart- och mätngenjör blir du en del av plan- och exploateringsenheten. I din roll inom kart och mät kommer du att vara med och bidra till stadsutvecklingen och forma morgondagens Ulricehamn. Idag är vi fem medarbetare inom kart och mät, varav fyra jobbar som kart och mätingenjörer och en som GIS-ingenjör. Hos oss blir du en del av en kreativ miljö där teamkänslan och vår gemensamma produkt är avgörande. Vi arbetar aktivt med digitalisering och digitala verktyg för att underlätta och skapa en tydlighet för våra invånare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I din roll som kart- och mätningsingenjör kommer du att arbeta brett inom processen kartframställning och mätning. Du kommer att få ett omväxlande arbete både inne och ute i fält. Mätuppdragen kan handla om bland annat utsättning och inmätning till grund- och nybyggnadskartor. Kartuppdragen innebär dels att ta fram uppgifter och skapa kartunderlag i bygglovsprocessen. Du kommer även att arbeta med delar som rör kommunens egna kartinformation till exempel utredningar och underlag till främst planprocesserna. För oss är det viktigt att du gillar interna och framförallt externa kontakter, allt för att vi ska producera bästa möjliga upplevelse och produkt till våra kunder. KVALIFIKATIONER Du som söker ska helst ha jobbat några år inom yrkesområdet och i kommunal sektor. I grunden är du utbildad kart- och/eller mätingenjör/tekniker, lantmäteriingenjör eller inneha annan motsvarande utbildning eller erfarenhet för att på ett bra sätt hantera yrkesrollen. B-körkort är ett krav. För tjänsten behöver du ha goda kunskaper inom digitala programvaror, meriterande är till exempel Geosecma for ArcGIS och captivate av Leica. I dagsläget använder vi mätutrustning så som GNSS och totalstation från Leica. Du ska kunna använda dig av Office-paketet, och kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift. Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten, serviceinriktad, nyfiken, samarbetsvillig och har en ödmjuk och god språklig förmåga. Du har ett starkt kvalitets- och kundfokus genom hela arbetsprocessen och ett problemlösande förhållningssätt i ditt arbete och till olika situationer som uppstår. Vi ser gärna att du är resultatinriktad/målmedveten och att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du har även ett starkt intresse för din yrkesroll och är utvecklingsinriktad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under annonstiden. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

27 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024