Affärsjurist

Sök bland 18 lediga jobb som Affärsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Compliance Officer

Compliance Officer Are you ready to lead compliance efforts across borders and ensure ethical conduct within a global organization? We are seeking a Compliance officer to uphold our commitment to integrity and regulatory compliance. If you thrive in a collaborative environment, then this role might be the perfect fit for you. Can you bring an innovative eye to ASSA ABLOY Global Solutions? Join our team and enjoy a collaborative culture that empowers you to build a career you can be proud of. What you would do as our Compliance Officer As part of our legal team, you will play a pivotal role in safeguarding our operations and reputation globally. Reporting to our General Counsel, you will be at the forefront of developing and implementing effective compliance programs and policies. You will also: Conduct compliance audits, assessments, and investigations. Provide compliance training and awareness to employees, managers, and business partners. Report on the status and performance of compliance programs. Identify, analyze, and mitigate compliance issues or risks. Coordinate with legal team members and external counsel on compliance-related matters. Stay updated on legal developments affecting our industry and advise on implications. The skills and experience you need We are looking for someone who has: Master’s degree in law or the equivalent; Compliance certification preferred. Fluency in English; Proficiency in other relevant languages preferred. Minimum 5 years of compliance experience from multinational companies or reputable law firms. Experience in Microsoft Office. Experience in compliance audits and investigations; Security or hospitality industry experience preferred. Strong analytical, communication, and problem-solving skills. Ability to work independently and collaborate effectively. The ideal candidate demonstrates exceptional collaboration skills, adept at working seamlessly with others and efficiently managing priorities. You are regarded as a reliable business ally, showcasing profound insight into organizational operations. With a service-oriented approach, You are dedicated to empowering leaders and staff, ensuring their success. What we offer: We are passionate about providing amazing opportunities and benefits so you can continue to develop a lifelong career with us – here's what we have to offer: Opportunities for learning and career development, whether it's online learning, leadership training, or improving your skills. A competitive salary. A pleasant work environment with high professional competence–informal and dynamic organization. Collective agreement. We review applications regularly, so don't wait. We are building diverse and inclusive teams and encourage applications from all who can envision themselves working with us. Just set up your profile and apply here no later than 31st of May, 2024. To ensure that your personal information is secure, we do not review any applications sent via email or post. If you have any questions about the role or the process, please send an email to Khalil Kabakibi, Talent Acquisition Business Partner, at [email protected]. Let's together create a safer and more open world! To find out more about us, visit www.assaabloy.com.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Koncernspecialist GDPR

Vi utökar vårt Compliance team! Hedin Mobility Group är en globalt ledande koncern som strävar efter kontinuerlig tillväxt och innovation inom våra marknader. Vårt fokus är på hållbarhet, digitalisering och ett affärsnära och resultat fokuserat arbetssätt. Vi utökar nu vårt Compliance-team med en Koncernspecialist GDPR och Informationssäkerhetsom ska utveckla och underhålla Hedin-koncernens rutiner och arbete kring dataskyddsförordningen. Hur ser rollen ut?I rollen som Koncernspecialist arbetar du tillsammans med kollegor på vårt nya huvudkontor i Mölndal med att utveckla och underhålla koncernens rutiner och arbete kring dataskyddsförordningen (GDPR),och säkerställande av informationssäkerhet i samverkan med Hedin IT, vilket i nuläget omfattar verksamhet i 14 länder. Du rapporterar till Group Compliance Officer och fungerar som kontaktperson och operativt stöd för organisationen och koncernledningen i dessa frågor. Du kommer att jobba kring juridiska frågor men också hands-on vilket innebär juridisk vägledning och praktiskt stöd inom regelverken. Utefter att efterleva regelverken ansvara för avtal, policys och dokumentation. Ansvarsområden Ansvara för att koncernen uppfyller legala krav och aktivt arbetar med att verksamheten ska vara compliant med regelverket (GDPR och övriga externa el interna krav relaterade till personuppgifter och informationssäkerhet Utforma och genomföra granskning och kontroll Koordinera arbetet vid personuppgiftsincidenter Förvalta koncernens registerförteckning för personuppgiftsbehandlingar Hantera registrerades rättigheter tex begäran om registerutdrag, rättelse, radering, invändning, begränsning och dataportabilitet Genomföra konsekvensbedömningar vid förändring av verksamheten som påverkar behandlingen av personuppgifter Granska och hantera avtal relaterade till GDPR och informationssäkerhet I samråd med verksamheten utse informationsägare I samråd med IT (VD & CIO) upprätta styrande dokument och kontroller utifrån befintliga informationssäkerhetskrav (tillse att kraven efterlevs) Delta i utvecklingsprojekt som GDPR och informationssäkerhetsspecialist Verksamheten utvecklar funktionalitet i system som involverar personuppgifter. Fokus på integritet, göra utredningar och riskanalyser, konsekvensbedömningar, avtalsgranskning. Identifiera verksamhetens arbetssätt och behov utifrån legala krav. Mer eller mindre juridik/utvärdering samt utveckla kontrollstruktur för uppföljning. Kvalifikationer En akademisk examen inom juridik, ekonomi eller liknande Minst 3 års arbetslivserfarenhet i liknande roll Juridisk fördjupning inom GDPR Operativ systemvana Goda kunskaper inom IT Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande är om du har IT-rättslig kunskap-/ erfarenhet, alternativt fördjupad Systemvetenskaplig kompetens samt arbetat med digitalisering. Talar du andra europeiska språk ses detta som positivt. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är driven, ansvarsfull och initiativtagande. Eftersom du kommer arbeta med flera olika delar av verksamheten på daglig basis krävs det är du är både strukturerad och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du har goda kommunikationsegenskaper både skriftligt och muntligt. Då vi är en snabbt växande organisation är det viktigt att vara flexibel och ha viljan att anpassa sig till förändrade arbetsförhållanden och vara öppen för nya idéer och förbättringar. Som person trivs du med att främja utveckling och skapa engagemang. Din ansökan Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Start enligt överenskommelse.Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag! Vad erbjuder vi På Hedin Mobility Group erbjuder vi dig en arbetskultur som präglas av entreprenörskap, mod och en vilja att utvecklas. En kultur som speglar en spännande tillväxtresa, men samtidigt har en fot kvar i det familjära och sitt ursprung. Vi erbjuder även utöver våra kollektivavtalade förmåner, ett brett förmånspaket som innehåller bland annat förskottssemester, generöst friskvårdsbidrag och generösa personalrabatter, läs mer på vår hemsida www.hedinmobilitygroup.com.

14 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Upphandlare med inriktning avtalsuppföljning /avtalscontroller

Arbetsbeskrivning Har du en passion för upphandlingsfrågor och systematisk avtalsuppföljning samtidigt som du tycker om att agera rådgivare för verksamheten? Läs gärna vidare! Vi söker nu en driven och analytisk avtalscontroller med inriktning avtalsuppföljning som kan vara nyckelpersonen när det gäller att säkerställa att våra avtal uppfylls och att vi får maximal nytta av våra upphandlingar. Låt oss tillsammans forma framtiden för vår organisation och bidra till att göra skillnad. I rollen som Upphandlare med inriktning avtalsuppföljning / avtalscontroller är en nyinrättad tjänst, kommer du att vara navet för avtalsfrågor och uppföljning av våra avtal. Du kommer att ha en nära dialog med dina kollegor, inklusive upphandlare inom inköps- och upphandlingsenheten som är en del av ekonomiavdelningen. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara att genomföra regelbundna och omfattande uppföljningar av våra avtal, särskilt ramavtal. Målet med dessa uppföljningar är att systematiskt granska och kontrollera att de krav som ställts i upphandlingen upprätthålls. Du kommer även att bidra till att identifiera utvecklingsområden inför framtida upphandlingar med stadens bästa i åtanke. Det finns gott om utrymme för att påverka och forma innehållet i din arbetsroll. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 2:a juni.Vi vill uppmärksamma dig på att du endast kan ladda upp ett dokument, så önskar du både CV och personligt brev, ber vi dig att sammanfoga det till ett dokument. I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad AB. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Claudia Baronescu på [email protected] eller Sofie Berg på [email protected]. Ansvarsområden Du kommer genomföra systematiska och regelbundna uppföljningar av avtal, särskilt fokuserade på ramavtal. Dessutom kommer du att agera som rådgivare och stöd i övriga avtalsfrågor för att säkerställa en enhetlig och effektiv hantering av avtal inom organisationen. Du kommer även driva/vara involverat i utvecklingsprojekt för att ständigt förbättra och optimera vår avtalsprocess. Genom användning av spendanalysverktyg analyserar du våra inköp för att få värdefull insikt för beslut och strategisk planering.  Vid behov ansvarar du för egna upphandlingar enligt LOU för att säkerställa korrekta och effektiva inköp. Vi erbjuder även utbildningar för verksamheten för att öka förståelsen och efterlevnaden av våra avtal.  Dessutom arbetar vi med att utveckla och underhålla en användarvänlig avtalskatalog för att förenkla processen för beställare.  Genom att skapa en modul för direktupphandlingar effektiviserar vi även processen för mindre inköp och avtal. Genom att digitalisera och automatisera avtalsprocessen ökar vi användarvänligheten för beställare och minskar manuellt arbete.  Slutligen arbetar vi proaktivt med brottsförebyggande åtgärder och motverkar ekonomiska oegentligheter genom samverkan med andra enheter och aktörer för att säkerställa en sund och etisk affärsmiljö. Kvalifikationer För att lyckas i denna roll tror vi att du har: Relevant akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, statistik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt. Erfarenhet av att arbeta med offentliga upphandlingar enligt LOU/LUF Meriterande med erfarenhet av arbete med avtalsuppföljning. Meriterande med erfarenhet av att arbeta med statistik, analysera och systematisera data. Viktigt att ha intresse för inköp och avtalsförhållanden samt att ta egna initiativ, söka information och snabbt sätta sig in i upphandlade avtal för att lyckas i rollen som avtalscontroller. Erfarenhet Avtalsförhandling Avtalsrätt Om företaget Landskrona stad Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Upphandlare

vid Ekonomiavdelningen. Sista ansökningsdag: 2024-05-17. Stockholms universitet söker upphandlare som vill bidra till att Stockholms universitets forskare får tillgång till rätt varor och tjänster för att bedriva framstående forskning. Stockholms universitet är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Här är mer än 29 000 studenter, 1 300 doktorander och 5 500 medarbetare verksamma inom de naturvetenskapliga samt humanvetenskapliga områdena. Universitetet omsätter drygt 6 miljarder kronor Universitetsförvaltningens uppgift är att ge administrativt stöd och service till organisationen så att universitetet på bästa sätt kan bedriva utbildning och forskning. Här återfinns också Ekonomiavdelningen bestående av tre sektioner, Central stab och administration, Redovisningssektionen samt Inköps- och upphandlingssektionen. Sammanlagt arbetar ca 40 medarbetare vid Ekonomiavdelningen. Arbetsuppgifter Stockholms universitet söker nu en upphandlare till den centrala inköps- och upphandlingssektionen. Ständiga förbättringar och att utveckla gemensamma processer och arbetssätt för universitetet är en del av vardagen vid sektionen. Utvecklingen omfattar även översyn av inköpsarbetet från behov till avveckling. Du kommer därför in i en spännande utvecklingsfas där du förväntas bidra med idéer kring förbättringar. Arbetsuppgifterna kommer att vara mycket varierande med parallella upphandlingar avseende förbrukningsmaterial och tjänster. Stöd till verksamheter avseende förnyade konkurrensutsättningar och avrop från ramavtal. Vidare omfattar rollen att bidra vid våra interna utbildningar och workshops för universitetets verksamheter. Du blir en del av Inköps- och upphandlingssektionen som består av 19 medarbetare och som besitter stor erfarenhet. Möjligheten att utvecklas och dela kunskap är stor. Sektionen leds av upphandlingschefen. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot offentlig upphandling, med något års erfarenhet av offentlig upphandling vid statlig myndighet.  Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av offentlig upphandling vid universitet. • Genomfört upphandlingar av så väl tjänster som objekt. • Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Som person är du självgående, arbetar strukturerat och metodiskt. Nyfikenhet och en vilja att utvecklas ser vi som önskvärt. Vi tror att du har uppnått en personlig mognad och säkerhet i dig själv som gör att du har förmågan att hantera arbetstoppar på ett bra sätt då tempot tidvis är högt. Då många projekt genomförs i grupp är god samarbetsförmåga ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde omgående. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta upphandlingschef Susanne Ekman, [email protected], tfn 08-16 44 57. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

9 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Contract Manager

Nammo-koncernen har ca 3.000 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 450 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där projektledning, samarbete och utveckling är centralt? Nu utökar vi organisationen med ytterligare en Contract Manager! I rollen som Contract Manager får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med värdefulla insatser som utvecklar våra affärer och leveranser. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen Rollen som Contract Manager är bred. Ditt ansvar innebär att stötta verksamheten i Karlskoga med att samordna och driva kontraktsarbetet framåt från förfrågan till offertlämnande, orderhantering och leverans. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt, vilket leder till att antalet kontrakt och leveranser blir fler. Därav utökar vi nu vårt kontraktskontor med ytterligare en Contract Manager som kan bidra till vår fortsatta utveckling. Arbetet sker i nära samarbete med säljorganisationen, produktkontor samt den lokala organisationen i Karlskoga. Du kommer att ingå i ett team av elva kollegor som är utspridda på våra tre verksamhetsorter. Till de initiala uppgifterna hör bland annat: - Att leda och genomföra arbetet med förfrågningar - Tillståndshantering och myndighetskontakter - Upprättande av offerter och underlag för interna beslut - Villkorsgranskning Uppgifterna efter mottagen order består bland annat av: - Orderhantering och avtalsgranskning - Kontraktsgenomgång - Intern och extern avstämning av aktiviteter gentemot överenskomna leveranspunkter - Fakturering Placering för rollen är hos oss i Karlskoga och du rapporterar till Managers Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har kommersiell erfarenhet och har hanterat avtal och kontrakt som löpt under längre tid. Vidare ser vi att du: - har utbildning inom teknik eller ekonomi på högskole-/universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet - har goda ekonomiska kunskaper - har erfarenhet av projektledning - har förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor - har god vana att arbeta i affärssystem - kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen ser vi att du är en affärsmässig person som har förmåga att syna affären ur juridiskt och ekonomiskt perspektiv och som generöst delar med dig av dina kunskaper. Din inställning är prestigelös och du ser vinsterna i att samarbeta för att uppnå optimalt resultat. Dessutom är du entusiasmerande som skapar förtroende och framdrift. Du är strukturerad och har förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29/5-2024 Varmt välkommen!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vill du utbilda i grundläggande juridik?

Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se. Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige. Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra. Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda. Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor! Vi söker någon som vill utbilda morgondagens blivande paralegals i ämnens såsom affärsjuridik, handelsrätt kommande läsår 2024/25. Man undervisar cirka 3 dagar i veckan. Det är platsundervisning. Vill du veta mer om faktiskt kursinnehåll ta kontakt med oss. Vi tar endast emot ansökan via mail! Utbildarintroduktion Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen. Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera. Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juli 2024
Compliance Officer

Sandvik Machining Solutions (SMS) is looking for an experienced Compliance Officer to join our global and high-performing compliance team – someone who’s passionate about conducting business with honesty, integrity, and high ethical standards to meet legal requirements as well as stakeholder expectations. Some words about us SMS, a business area segment within the Sandvik Group – incorporating the five divisions of Sandvik Coromant, Seco Tools, Walter, Dormer Pramet and Wolfram – is the leading supplier in the global cutting tool industry and our brand portfolio holds some of the strongest brands in the market. Our Compliance Program consists of anti-bribery and corruption, competition, data protection and trade. We welcome you to join us in a versatile role with excellent opportunities for personal development, right in the center of our multinational business! Your mission In this position, you work to promote and drive compliance with laws, regulations, internal policies and procedures, supporting a culture of integrity and raising awareness of compliance-related matters throughout our organization. Training and educating staff in compliance topics is an important part of the job. Included in your assignment is to: Drive the global Data Privacy Program in SMS. Identify compliance risks, advise on compliance activities and set priorities for the activities in order to reduce compliance risks. Train and educate people in data privacy, end develop training plans and training material. Work independently and closely with the business, seek to understand how GDPR and international data privacy apply to the different operations and set effective controls. Be the contact and advisor within SMS for staff members, compliance officers and privacy officers at group, business area and division levels, and for information security colleagues. Be the point of contact in relation to the relevant external regulators and ensure incident requirements and notifications are met in all jurisdictions. Establish policies, procedures and operational processes and templates to meet the data protection requirements. Maintain records of data privacy activities and co-ordinate in relation to audits. You report directly to the SMS Chief Compliance Officer. The location of the position is flexible within the European Union. Your profile We’re looking for someone with solid experience of working in positions similar to this, and a relevant degree in Law, Finance, Business Administration or other related field. Previous experience from international companies or organizations is advantageous, as well as from working with OneTrust and other IT systems and tools applicable for this area. As we’re a global organization, you need excellent communication skills in English, both written and verbal, while knowledge in other languages is beneficial. With an energetic, persistent, and process-oriented approach, you look at our business from a broader perspective and you enjoy turning complex matters into understandable, practical and effective solutions. Solid communication skills help you build trust and develop global networks and collaborations. With your persistent, organized and self-driven features, you know how to prioritize and are a fast learner. Our culture At Sandvik, we’re tech driven, innovative and entrepreneurial. We believe that success is a team effort so we value diversity and are committed to creating an inclusive culture where people can be themselves and reach their full potential. So, we invest in supporting each other, learning together and celebrating our differences. Visit our stories hub, LinkedIn or Facebook to get to know us further. Contact information For further information about this position, please contact Charlotta Malmlund, recruiting manager, [email protected] We have already decided on which advertising channels and marketing campaigns we wish to use, and respectfully decline any additional contacts in that matter. Union contacts – Sweden Thomas Lilja, Unionen, +46 (0)70 261 04 82 Göran Norell, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 43 78 Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)70 222 48 55 Recruitment Specialist: Lisbeth Häggström How to apply Send your application no later than May 19, 2024. Click apply and include your resume and cover letter in English. Please note that we don’t accept applications by e-mail. Job ID: R0066191. As we aim for a fair recruitment process, we utilize assessment tools to safeguard objectivity. When you apply for this job, you will therefore receive an invitation via email to a personality and logic ability test. Feedback comes immediately after the test has been completed and the selection process begins after the application deadline. To learn more about our recruitment process, please visit our career site or contact HR Services at [email protected] Sandvik Manufacturing and Machining Solutions is a business area within the Sandvik Group and a global market-leading manufacturer of tools and tooling systems for advanced industrial metal cutting. The business area also comprises the areas of additive manufacturing and digital manufacturing solutions. In 2023, sales were approximately 49 billion SEK with about 20,300 employees.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Cyber Lawyer till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med juridik inom exempelvis Tech Law, Cyber Security eller Data Protection En relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis som jurist Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Eftersom du kommer arbeta i en innovativ högteknologisk miljö med fokus på morgondagens tekniker som AI, IoT, Intelligent Edge och i olika typer av projekt är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i denna typ av kontext samt om du har erfarenhet av projektledning eller andra typer av kundrelationer. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Cyber Lawyer till TechSeed

Vår vision TechSeed är ett konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att arbeta end-to-end inom uppkopplade lösningar. Genom tekniker som exempelvis FPGA, IoT och Edge Computing skapar vi uppkopplade tjänster och system som möjliggör användarorienterade och gränsöverskridande lösningar. För att tackla de breda utmaningar som kommer av att arbeta end-to-end arbetar vi brett inom flera områden, som exempelvis Business Intelligence, Automation, Cyber Security, IoT med flera och utökar vår värdekedja med strateger, Business Consulting, Service Design och andra områden som säkrar att våra tjänster faktiskt leder till ett värde, inte bara en produkt. Genom att erbjuda helhetslösningar inom våra områden erbjuder vi ett brett utbud av tjänster och arbetar mot att bygga uppkopplade lösningar end-to-end. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonusar och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden enligt dina önskemål Flexibelt arbete hemifrån, beroende på uppdragets behov. Vem söker vi? Vi söker efter dig som har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med juridik inom exempelvis Tech Law, Cyber Security eller Data Protection En relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis som jurist Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Eftersom du kommer arbeta i en innovativ högteknologisk miljö med fokus på morgondagens tekniker som AI, IoT, Intelligent Edge och i olika typer av projekt är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i denna typ av kontext samt om du har erfarenhet av projektledning eller andra typer av kundrelationer. Om du har motsvarande expertis inom något annat fält som är aktuellt för våra områden är du mer än välkommen att titta på våra andra annonser eller Connecta med oss! Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor eller funderingar angående rollen hör av dig till oss via kontaktuppgifterna nedan. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att ansöka!

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Vill du utbilda i handelsrätt, juridik?

Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se. Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige. Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra. Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda. Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor! Vi söker någon som vill utbilda morgondagens blivande paralegals i ämnens såsom affärsjuridik, handelsrätt kommande läsår 2024/25. Man undervisar cirka 3 dagar i veckan. Det är platsundervisning. Vill du veta mer om faktiskt kursinnehåll ta kontakt med oss. Vi tar endast emot ansökan via mail! Utbildarintroduktion Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen. Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera. Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig

27 mars 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024